Hoeft ook niet, die vrijheid hebben wij hier (gelukkig) dat je zelf mag bepalen wat en bij wie je koopt en wat je (be)kijkt.quote:Op zondag 3 april 2022 18:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan best.
Maar ik koop er niet meer.
Completere lijst:
https://som.yale.edu/stor(...)n-russia-some-remain
In Rusland kunnen ze sowieso alles spinnen zoals ze willen. Desnoods met een hele partij onzin erbij.quote:Op zondag 3 april 2022 18:05 schreef Vallon het volgende:
Dat is wmb ook een heel gezonde instelling dat je het land niet humanitair gaat treffen.
In de emotie lonkt de te simpele vergelding door datgene te doen dat juist koren op de molen is voor het regime.
Niets mooier voor een autocratie te kunnen zeggen dat ze 'mochten' blijven maar ervoor kozen om het land te ontvrienden. In Rusland worden berichten waar bedrijven en organisaties (denk aan deelname sport & cultuur) aankondigen te vertrekken dan ook breed uitgemeten als Westers geweld. Helaas werkt dit averechts op het gemoed.
Mwah. Het is een iemand uit de klassieke internationale betrekkingen school. Vanuit die theorien zegt hij weinig gekke dingen. Voor goede besluitvorming en niet overhaast overgaan tot beslissen is een dergelijk geluid helemaal niet gek. Ik snap eigenlijk niet zo goed als je zijn jarenlange werk ziet je hem in dat kamp zou zetten. Hij waarschuwt al jaren en jaren dat het buitenland beleid van Nederland, de EU en NAVO landen als Rusland en China in de kaart spelen en we hier de prijs voor gaan betalen op een moment en wijze die we zelf niet in de hand hebben. Dat gebeurd nu. Hij waarschuwde al voor Poetin toen types als Berlijn nog lekker een biertje met hem zouden drinkenquote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financin van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet. @:capricia
Was me al vrij snel duidelijk dat deze man knettergek is.quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financin van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
@:capricia
Ik hoor hem vooral zeggen dat we vooral niets moeten doen dat Poetin zou kunnen provoceren. Dat was in het begin misschien best verdedigbaar. Maar als je dit allemaal ziet, dan kun je toch niet pleiten voor afzijdigheid.quote:Op zondag 3 april 2022 18:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mwah. Het is een iemand uit de klassieke internationale betrekkingen school. Vanuit die theorien zegt hij weinig gekke dingen. Voor goede besluitvorming en niet overhaast overgaan tot beslissen is een dergelijk geluid helemaal niet gek. Ik snap eigenlijk niet zo goed als je zijn jarenlange werk ziet je hem in dat kamp zou zetten. Hij waarschuwt al jaren en jaren dat het buitenland beleid van Nederland, de EU en NAVO landen als Rusland en China in de kaart spelen en we hier de prijs voor gaan betalen op een moment en wijze die we zelf niet in de hand hebben. Dat gebeurd nu. Hij waarschuwde al voor Poetin toen types als Berlijn nog lekker een biertje met hem zouden drinken
Denk dat het eerder iemand is die nu naar allerlei uitwegen zoekt om zijn expertise en theorien (volgens wie Rusland het makkelijk had moeten winnen) intact te houden. Beetje zoals die economen die in de nasleep van de crisis in 2008 naar de meest bizarre strohalmen zochten om maar niet toe te hoeven geven dat ze het mis hadden.quote:Op zondag 3 april 2022 18:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Was me al vrij snel duidelijk dat deze man knettergek is.
En als een wat koelere blik uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat emotionelere blik misschien het meest humanitair. Kortom, we weten gewoon niet welk handelen het beste reultaat zou hebben, en staan hier eigenlijk machteloos toe te kijken naar wat er gebeurt, en moeten maar hopen dat het westen verstandig handelt. Van Rusland hoeven we dat onder Poetin niet te verwachten.quote:Op zondag 3 april 2022 16:53 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Als emotioneel gedrag uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat koelere blik misschien het meest humanitair.
Ze weten het gewoon niet in te zetten...quote:Op zondag 3 april 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
Maar ik wel even aangeven dat ook het Pentagon de Russische capaciteiten voor een traditionele oorlog zwaar overschatte, heel veel mensen denken dat Rusland nog de capaciteiten van de Sovjet-Unie heeft maar dat is bepaald niet het geval.
En als je gaat kijken naar de echte inhoud van Poetin's moderniseringslag voor het Russische leger dan zie je al heel snel dat daar maar heel, heel weinig van terecht is gekomen.
Rusland heeft nog steeds de Sovjet-capaciteiten, maar de rest van de wereld heeft zich wl ontwikkeld.quote:Op zondag 3 april 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
Maar ik wel even aangeven dat ook het Pentagon de Russische capaciteiten voor een traditionele oorlog zwaar overschatte, heel veel mensen denken dat Rusland nog de capaciteiten van de Sovjet-Unie heeft maar dat is bepaald niet het geval.
Dat kan maar dat wijst ook op een enorm probleem, maar mischien wel moeilijker te identifceren van buitenaf.quote:Op zondag 3 april 2022 18:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze weten het gewoon niet in te zetten...
Oekrane heeft ook veel stedelijke gebieden waar het lastig vechten is.quote:Op zondag 3 april 2022 18:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Rusland heeft nog steeds de Sovjet-capaciteiten, maar de rest van de wereld heeft zich wl ontwikkeld.
Wat we daar gaan vinden is een tienvoud erger dan Bucha vrees ik. En daar gaat de strijd pas echt beginnen nu, het Oosten en Zuiden.quote:Op zondag 3 april 2022 18:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
En als een wat koelere blik uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat emotionelere blik misschien het meest humanitair. Kortom, we weten gewoon niet welk handelen het beste reultaat zou hebben, en staan hier eigenlijk machteloos toe te kijken naar wat er gebeurt, en moeten maar hopen dat het westen verstandig handelt. Van Rusland hoeven we dat onder Poetin niet te verwachten.
En als Rusland echt afziet van Kiev en zich gaat richten op het oosten van Oekrane, en de landbrug over Mariupol naar de Krim. Probeert om de greep op die gebieden te consolideren en afziet van de rest van Oekrane?
Het lijkt mij, gezien de weerstand die er wordt geboden, dat Rusland dan aan ethnic cleansing zal gaan doen in Donbass en Luhansk. Het lijkt erop dat ze daar in Mariupol al mee begonnen zijn. De 'vriendelijkste' vorm daarvan zou zijn om alle burgers die tegen een dergelijke bezetting zijn af te voeren naar achterland in Rusland.
Als dat de situatie zou worden, wat dan? Staan we dan nog steeds erbij en kijken we ernaar?
Rusland is al lang niet meer het staatswinkelland van 1980-1990 maar een land waar veel mensen wonen die ook jouw en mijn ordinaire vrijheden willen hebben om te leven. Ondertussen bellen ze wel naar 2021, waar hun Mercedes is gebleven die ook niet meer kan worden geupdated.quote:Op zondag 3 april 2022 18:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Rusland kunnen ze sowieso alles spinnen zoals ze willen. Desnoods met een hele partij onzin erbij.
Wat dat betreft moeten we ze gewoon pijn doen waar het pijn doet. De economie in zulke mate lamleggen dat oorlog voeren heel lastig wordt.
Sowieso neem ik veel zaken die gepost worden niet meteen voor waar aan. Buiten het feit dat mensen op Twitter net zo veel weten als wij speelt propaganda ook een rol.quote:Op zondag 3 april 2022 18:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik snap hem ook wel, er waren geruchten en wat incidenten die onderzocht werden.. Maar dat we nu ook duidelijk beeld hebben veranderd het gerucht in een feit.
De emotie geeft toch vaak wel de juiste reactie weer.quote:Op zondag 3 april 2022 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso neem ik veel zaken die gepost worden niet meteen voor waar aan. Buiten het feit dat mensen op Twitter net zo veel weten als wij speelt propaganda ook een rol.
Ik weet niet wat er zich in Bucha heeft afgespeeld maar het lijkt in ieder geval een ernstige oorlogsmisdaad te zijn waar consequenties aan moeten zitten maar totdat er onderzoek geweest is weten we dat iig niet met zekerheid.
Kortom, ik ben ook voorzichtig met emotionele (over)reacties.
Dit is een beetje vergelijkbaar met criminelen. Werkt keihard straffen nou echt om ander gedrag af te dwingen?quote:Op zondag 3 april 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Sancties? Werken ook maar averechts joh!
Ja, precies.quote:Op zondag 3 april 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat probeer je hier mee te zeggen?quote:Op zondag 3 april 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik bedoelde niet dat we er geen last van zouden mogen hebben of dat het gemakkelijk moet. Maar meer in praktische zin, wat ga je daadwerkelijk doen? Met tanks binnenrijden? Er staan nauwelijks troepen klaar. Wat houdt ingrijpen concreet in? Hoe win je concreet de oorlog? Lijken mij geen gekke vragen als je wilt ingrijpen. De hoe vraag.quote:Op zondag 3 april 2022 18:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zal zeker niet gemakkelijk zijn. Is dat een criterium, dat het gemakkelijk moet zijn? Dat ‘wij’ er weinig tot geen last gaan gaan hebben?
Van wat we weten hebben ze echt wel een moderniseringsslag gemaakt vwb het materiaal... Maar zoals we hebben constateren hebben ze vanaf dag-1 lopen prutsen en knoeien, ik heb echt nergens een tactiek gezien die hout sneed. Gelukkig maar overigens.quote:Op zondag 3 april 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
Dat kan maar dat wijst ook op een enorm probleem, maar mischien wel moeilijker te identifceren van buitenaf.
Ben ik wel met je eens, maar ik merk tegelijkertijd dat ik bepaalde (veel) beelden erg slecht trek.quote:Op zondag 3 april 2022 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso neem ik veel zaken die gepost worden niet meteen voor waar aan. Buiten het feit dat mensen op Twitter net zo veel weten als wij speelt propaganda ook een rol.
Ik weet niet wat er zich in Bucha heeft afgespeeld maar het lijkt in ieder geval een ernstige oorlogsmisdaad te zijn waar consequenties aan moeten zitten maar totdat er onderzoek geweest is weten we dat iig niet met zekerheid.
Voor mij in ieder geval niet duidelijk genoeg en ik zal vast niet de enige zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 18:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgend mij heb ik vrij duidelijk iets gezegd over Rob de Wijk.
Dat ze geen dvd'tje bij Amazon kunnen kopen is echt niet genoeg.quote:Op zondag 3 april 2022 18:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mensen treffen in hun basisvoorzieningen zoals eten, drinken en warmte; is juist wat we NIET moeten doen.
Die methode maakt het Westen niet anders dan wat Rusland toepast.
Wat veel beter werkt is dat mensen merken dat ze bv niet meer kunnen streamen of geld overmaken of bij Amazon een DVD'tje bestellen omdat hun eigen Regering over schreef is gegaan.
De Russische overheid geeft ons (Oekrane en het westen) toch al van alles de schuld. Daar moeten we ons geen zorgen meer over maken.quote:Die mensen krijgen dan te horen dat dit komt door sancties, mits hun eigen overheid de toegang niet al heeft geblokkeerd. En keer raden bij wie ze gaan klagen dat hun de keuze wordt ontzegd.
De Russen zitten in Oekrane en vermoorden op grote schaal onschuldige mensen. Zo lang dat doorgaat, moeten de Russen ook maar eens gaan voelen hoe het is om in een conflict te zitten..quote:Op het moment dat je essentile zaken gaan tegenhouden is dit wmb uitlegbaar dat je mensen bewust wilt beschadigen. Iets dat je in mijn denken, juist aan kaak wilt stellen.
Ik zou als Bayer die medicijnen maakt of als Bioton (insuline fabrikant) geen verantwoording willen hebben dat door terugtrekking, daar in Rusland (net ook) mensen schade ondervinden.
Wat je wilt met sancties is dat de regerende elite haar macht wordt ontnomen door ze te isoleren. Bedenk ook dat jouw (of mijn) denkbeeld van scahde doen, elders een andere gewaarwording heeft. Als hier Appie mensen onderbetaald, ga ik wel naar Dirk of Jumbo. In andere contreien zijn basisvoorzieningen heel anders gepositioneerd. Het afsluiten van een Makro of Auchan - vaak de enige leverancier - heeft serieus een heel andere impact.
Wat dan de discussie wel kan zijn wat je al of niet in je eigen wereldbeeld ziet als (niet) noodzakelijk of rechtvaardig als drukmiddel.
Zeker. Maar dat is al decennia zijn lijn, en niet alleen richting Rusland maar tegen een China net zo. Zijn grote punt is dat we geen goed conventioneel leger hebben zodat er een verstoorde balance of power is. En dat het 10 jaar duurt voordat het weer opgebouwd is, en je tot die tijd niet teveel moet provoceren.quote:Op zondag 3 april 2022 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoor hem vooral zeggen dat we vooral niets moeten doen dat Poetin zou kunnen provoceren. Dat was in het begin misschien best verdedigbaar. Maar als je dit allemaal ziet, dan kun je toch niet pleiten voor afzijdigheid.
Op zich klopt dat wel, met de juiste Russische propaganda erbij keren de Russen zich juist tegen het westen door de sancties dan tegen het regime.quote:Op zondag 3 april 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dan gooien we maar een kernbom, oh nee daar mag ook alleen Rusland mee dreigen.quote:Op zondag 3 april 2022 19:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Maar dat is al decennia zijn lijn, en niet alleen richting Rusland maar tegen een China net zo. Zijn grote punt is dat we geen goed conventioneel leger hebben zodat er een verstoorde balance of power is. En dat het 10 jaar duurt voordat het weer opgebouwd is, en je tot die tijd niet teveel moet provoceren.
Mijn grootste probleem met zijn houding is dat je je altijd laat leiden door de zetten van Poetin ipv dat jij de toon van het debat bepaald. Te voorzichtig maakt je ook niet geloofwaardig. Maar hem als Poetin versteher zien is echt onzin en sluit vanuit theorien over internationale betrekkingen nergens op. We zouden blij moeten zijn dat we in de redelijkheid een diversiteit aan geluiden hebben zodat we niet in tunnelvisie verzanden.
quote:Op zondag 3 april 2022 19:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Voor mij in ieder geval niet duidelijk genoeg en ik zal vast niet de enige zijn.
quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financin van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
Volgens de Wijk moeten we dus maar op onze rug gaan liggen voor het 4D schakende meesterbrein in het Kremlin omdat de Russische bevolking ons anders niet meer lief vindt. De Russen hebben hun kans gehad om van hun land een welvarende democratie te maken, maar ze hebben er zelf voor gekozen om er een met kernwapens dreigende en in hun buurlanden genocide en oorlogsmisdaden plegende dictatuur van te maken. Met zo'n land en regime moeten we als westen geen betrekkingen willen hebben. Ijzeren gordijn er omheen en kapot sanctioneren.quote:Op zondag 3 april 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Duidelijk is dat het een misdaad is en waar je dan over kunt delibreren wie daar verantwoordelijk voor is.quote:Op zondag 3 april 2022 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In principe zegt Rob niets anders dan een Rutte of Biden of Macron, of NATO- of VN-hotemetoot: wij gaan ons er niet verder aan branden.quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat gebeurt dan ook, een Russisch buro wat peilingen doet (ja, vraag mij niet hoe onafhankelijk dat kan zijn) zag een jump in de populariteit van Poetin van meer dan 10%. Nogmaals, ik sta niet in voor de accuratesse van deze peiling maar tegelijk zou het mij geenszins verbazen.quote:Op zondag 3 april 2022 19:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich klopt dat wel, met de juiste Russische propaganda erbij keren de Russen zich juist tegen het westen door de sancties dan tegen het regime.
Maar vind je dan zelf ook niet dat suggereren dat hij dan maar door Rusland wordt betaald beetje extreem is?quote:Op zondag 3 april 2022 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan gooien we maar een kernbom, oh nee daar mag ook alleen Rusland mee dreigen.
Poetinversteher of welk label je er ook opplakt, feit is dat de retoriek van de beste man zeer onevenwichtig is en Poetin in de kaart speelt.
Ik kan me deels vinden in wat De Wijk zegt en deels niet, maar het dikgedrukte is dus precies waar het verschil van mening waarschijnlijk vandaan komt. Je moet het echter zien in een breder perspectief. Geen betrekkingen hebben heeft geen enkel voordeel en kent enkel nadelen. Wl betrekkingen hebben heeft ook genoeg nadelen maar heeft ook enkele voordelen.quote:Op zondag 3 april 2022 19:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens de Wijk moeten we dus maar op onze rug gaan liggen voor het 4D schakende meesterbrein in het Kremlin omdat de Russische bevolking ons anders niet meer lief vindt. De Russen hebben hun kans gehad om van hun land een welvarende democratie te maken, maar ze hebben er zelf voor gekozen om er een met kernwapens dreigende en in hun buurlanden genocide en oorlogsmisdaden plegende dictatuur van te maken. Met zo'n land en regime moeten we als westen geen betrekkingen willen hebben. Ijzeren gordijn er omheen en kapot sanctioneren.
Eens, De Wijk maakt ons afhankelijk van de zetten van Poetin.quote:Op zondag 3 april 2022 19:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Maar dat is al decennia zijn lijn, en niet alleen richting Rusland maar tegen een China net zo. Zijn grote punt is dat we geen goed conventioneel leger hebben zodat er een verstoorde balance of power is. En dat het 10 jaar duurt voordat het weer opgebouwd is, en je tot die tijd niet teveel moet provoceren.
Mijn grootste probleem met zijn houding is dat je je altijd laat leiden door de zetten van Poetin ipv dat jij de toon van het debat bepaald.
Waarom zou dat niet kunnen? De Wijk is zijn eigen strategische geopolitieke adviesbureautje begonnen. Hoezo zou daar geen Russisch geld in kunnen zitten? Het is niet zo dat de Russen geen duidelijk motief hebben om het geluid van De Wijk de wereld in te helpen.quote:Maar hem als Poetin versteher zien is echt onzin en sluit vanuit theorien over internationale betrekkingen nergens op. We zouden blij moeten zijn dat we in de redelijkheid een diversiteit aan geluiden hebben zodat we niet in tunnelvisie verzanden.
Volgens mij gebeurt dat in elke crisis. Kijk naar elf september, waarna Bush opeens omhoog sprong. De recente coronacrisis, waarbij Rutte opeens heel populair werd.quote:Op zondag 3 april 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook, een Russisch buro wat peilingen doet (ja, vraag mij niet hoe onafhankelijk dat kan zijn) zag een jump in de populariteit van Poetin van meer dan 10%. Nogmaals, ik sta niet in voor de accuratesse van deze peiling maar tegelijk zou het mij geenszins verbazen.
We kunnen nog veel meer en harder sanctioneren, wat mij betreft zijn medicamenten en voedingsmiddelen ook gewoon bespreekbaar hoor.quote:Op zondag 3 april 2022 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
In principe zegt Rob niets anders dan een Rutte of Biden of Macron, of NATO- of VN-hotemetoot: wij gaan ons er niet verder aan branden.
Dat Rusland serieuze oorlogsmisdaden zou gaan plegen, dat we dat te zien zouden krijgen, die kans zat er vanaf het begin al heel dik in. Dit is namelijk de manier waarop de Russen een oorlog voeren. Ik vind het verschrikkelijk, maar ben niet verbaasd. Het is hetzelfde in Syri geweest.
Ik heb gisteren al verteld dat het de vraag is was deze beelden met de publieke opinie in het westen gaan doen, dit soort beelden laten die opinie namelijk verschuiven. Ik hoor steeds meer mensen oproepen tot direct ingrijpen. Heel begrijpelijk.
Als je direct ingrijpen serieus overweegt, dan moet je dat niet op basis van deze emotie doen. Want dat dit stond te gebeuren, wisten we allemaal al. Ik heb persoonlijk geen moeite met direct ingrijpen en Oekrane helpen ontzetten van deze boeven. Dat we een no fly zone in gaan stellen met een groot aantal landen bijv.
Maar dan met een serieus plan, incl wederopbouw. En niet vanuit een emotie.
Het liefst wil ik die Russen dan ook volledig weg uit de Donbas..maar ja. Wie ben ik..
Maar komt dat door een falende opleiding of doordat die soldaten aan het muiten zijn?quote:Op zondag 3 april 2022 18:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Van wat we weten hebben ze echt wel een moderniseringsslag gemaakt vwb het materiaal... Maar zoals we hebben constateren hebben ze vanaf dag-1 lopen prutsen en knoeien, ik heb echt nergens een tactiek gezien die hout sneed. Gelukkig maar overigens.
Dat soort debiele overtrokken reacties zijn nu net de reden waarom er oorlogen bestaan.quote:Op zondag 3 april 2022 19:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar vind je dan zelf ook niet dat suggereren dat hij dan maar door Rusland wordt betaald beetje extreem is?
Maar een onderzoek naar zijn handel en wandel lijkt me uitermate interessant. Rob is ook maar een freelancer, en ik verwacht niet dat hij zijn hele inkomen met losse klusjes bij elkaar schnabbelt.quote:Op zondag 3 april 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zei hij ook vanaf het begin, dat als de Russen de steden intrekken het een enorm bloedvergieten word.
Ik vind hem ook wel soms aan de te bange kant, het is ook een Boomer natuurlijk. Maar die man heeft een jaren lange dienst op dit gebied en hem zomaar wegzetten als Kremlin lover is ronduit asociaal.
Ik snap je insteek maar wat heeft Boris of Irina jou (of mij) gedaan dat ze dus honger & pijn moeten lijden ?quote:Op zondag 3 april 2022 19:00 schreef luxerobots het volgende:
...
Laat het maar echt pijn doen. Schrap alle westerse luxemerken en laat de Russen maar uren in de rij staan om een brood te bemachtigen.
...
Ach kom nou toch, hij kan nog geen zin uitspreken zonder te moeten benadrukken hoe vaak hij al die hoge Russen wel niet ontmoet heeft en hoe weinig het westen er wel niet van snapt.quote:Op zondag 3 april 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zei hij ook vanaf het begin, dat als de Russen de steden intrekken het een enorm bloedvergieten word.
Ik vind hem ook wel soms aan de te bange kant, het is ook een Boomer natuurlijk. Maar die man heeft een jaren lange dienst op dit gebied en hem zomaar wegzetten als Kremlin lover is ronduit asociaal.
ik vermoed dat ze ergens op een grote kaart brigades aan het verplaatsen zijn, niet helemaal bezig zijn met wat er met de kleinere eenheden gebeurt en ook (uit angst?) niets te horen krijgenquote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Maar komt dat door een falende opleiding of doordat die soldaten aan het muiten zijn?
Ik weet het echt niet... Dit heeft iig jarenlang studiemateriaal opgeleverd voor de militaire analisten.quote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar komt dat door een falende opleiding of doordat die soldaten aan het muiten zijn?
Vergis je niet je.quote:
Heh, ja, die kunnen een paar jaar vooruit. Zie je well, ieder nadeel heeft zijn voordeelquote:Op zondag 3 april 2022 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet... Dit heeft iig jarenlang studiemateriaal opgeleverd voor de miliatire analisten.
Corruptie, extreme vormen van top-down leidinggeven, inlichtingen helemaal ruk.quote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld kijkt naar die kleding en zooi die waren achtergelaten bij dat meer.. heb het idee dat iig een kleine groep Russische groep soldaten een flinke fu aan Putin hebben gegeven. Vandaar dat ik moeite hem om elke Russische soldaat weg te zetten als slecht.quote:Op zondag 3 april 2022 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet... Dit heeft iig jarenlang studiemateriaal opgeleverd voor de miliatire analisten.
Wat ik begrijp is dat de Oekranse strijdkrachten het meest gebaat zijn met een no fly zone.quote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We kunnen nog veel meer en harder sanctioneren, wat mij betreft zijn medicamenten en voedingsmiddelen ook gewoon bespreekbaar hoor.
Want als iemand een beter beeld dan jou heeft hoe de Russen denken is het direct een 'Putinlover' of wordt hij 'betaald' door de Russen? Beetje kortzichtig.quote:Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, hij kan nog geen zin uitspreken zonder te moeten benadrukken hoe vaak hij al die hoge Russen wel niet ontmoet heeft en hoe weinig het westen er wel niet van snapt.
Natuurlijk was dat betalen een beetje prikkelend bedoeld @:0ne_of_the_few maar die man is echt niet objectief hoor.
Moeten winnen? We zijn niet goed bij ons hoofd, het hele land gaat naar de klote en Putin wordt geen escape gegeven. Niemand is gebaat dat het nog verder escaleert en dat gaat op die manier natuurlijk gewoon gebeuren. Niks lange termijn, puur emotie.quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dan jij.quote:Op zondag 3 april 2022 19:23 schreef Divje het volgende:
[..]
Want als iemand een beter beeld dan jou heeft hoe de Russen denken is het direct een 'Putinlover' of wordt hij 'betaald' door de Russen? Beetje kortzichtig.
Nou ja, het begon al met de inval zelf... De meest beroerde tijd uitkiezen (terrein icm de dooi) om Oekraine binnen te rijden om vervolgens veroordeeld te zijn tot het gebruik van de verharde wegen en prompt staat het hele circus vast...quote:Op zondag 3 april 2022 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, ja, die kunnen een paar jaar vooruit. Zie je well, ieder nadeel heeft zijn voordeel
Ik ben wel benieuwd hoeveel migs we Oekrane hiervoor moeten geven, zou 100 al voldownde zijn?quote:Op zondag 3 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat de Oekranse strijdkrachten het meest gebaat zijn met een no fly zone.
We zouden ze op een of andere manier in de gelegenheid moeten stellen dit zelf af te kunnen dwingen. Door inderdaad in het geheim Migs te leveren. Of door hun piloten te trainen voor andere toestellen die we kunnen leveren.
Gewoon laten wegkomen met dit soort slachtpartijen joh. Over 4 jaar in Polen? En dan? Dat heeft ook niets met lange termijn te maken maar met uitstel van executie.quote:Op zondag 3 april 2022 19:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Moeten winnen? We zijn niet goed bij ons hoofd, het hele land gaat naar de klote en Putin wordt geen escape gegeven. Niemand is gebaat dat het nog verder escaleert en dat gaat op die manier natuurlijk gewoon gebeuren. Niks lange termijn, puur emotie.
Onbegrijpelijk dat dit als pro Putin gezien wordt
Ik luister al wat langer Boekestijn en De Wijk en niks doen zeggen ze niet.quote:Op zondag 3 april 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan jij.
Maar nee, natuurlijk gaat het daar niet om. Daar zijn er 17 miljoen van in Nederland. Het gaat er om dat bij Rob de Wijk alles er op neer komt dat het westen niets snapt, niets moet doen en Poetin maar z’n gang moet laten gaan want hij heeft kernbommen.
Dit verhaal gelardeerd met hoe vaak hij wel niet al die hoge Russen ontmoet heeft, alleen al dat geeft te denken.
Laten we niet naef zijn. De gemiddelde Russische soldaat daar is uit op bloed. Die zien hun 'maten' neergeknald worden door een Oekraner. Niet dat er ergens verderop een onschuldig kind is doodgeschoten door een kameraad. Een leger dat een oorlog wilt verliezen bestaat niet.quote:Op zondag 3 april 2022 19:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld kijkt naar die kleding en zooi die waren achtergelaten bij dat meer.. heb het idee dat iig een kleine groep Russische groep soldaten een flinke fu aan Putin hebben gegeven. Vandaar dat ik moeite hem om elke Russische soldaat weg te zetten als slecht.
Zelfde met die Duiste jochies in WOII..
Je zult hoe dan ook, altijd een communicatielijntje open moeten houden en zelfs gedogen dat het een vertegenwoordigende ambassade/consulaat kan hebben (mits die zich aan de regels houdt) e.d.quote:Op zondag 3 april 2022 19:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik kan me deels vinden in wat De Wijk zegt en deels niet, maar het dikgedrukte is dus precies waar het verschil van mening waarschijnlijk vandaan komt. Je moet het echter zien in een breder perspectief. Geen betrekkingen hebben heeft geen enkel voordeel en kent enkel nadelen. Wl betrekkingen hebben heeft ook genoeg nadelen maar heeft ook enkele voordelen.
De Wijk zegt wel vaker dat iets dat moreel nog zo juist kan zijn, strategisch enorm onhandig is. Ik kan me daar wel in vinden. Ik zou ook het liefst Rusland oprollen en definitief vernietigen maar het is de vraag ten koste van wat dat allemaal wel niet zou gaan.
Zoiets geheim houden anno 2022 is vrijwel onmogelijk, dat gaat hem niet worden en verder is er geen enkel probleem om Oekraine als Westelijke coalitie wapens te leveren, dat doen we al vanaf dag een dus waarom dit ineens geheim zou moeten ontgaat mij als argument een beetje.quote:Op zondag 3 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat de Oekranse strijdkrachten het meest gebaat zijn met een no fly zone.
We zouden ze op een of andere manier in de gelegenheid moeten stellen dit zelf af te kunnen dwingen. Door inderdaad in het geheim Migs te leveren. Of door hun piloten te trainen voor andere toestellen die we kunnen leveren.
Van mij hoeft niemand pijn te lijden.quote:Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je insteek maar wat heeft Boris of Irina jou (of mij) gedaan dat ze dus honger & pijn moeten lijden ?
(Nog los dat in de rij kunnen staan af geven op het Westen, veelal sws zelfvoorzienend zijn en zo ik denk, alleen forse problemen gaan hebben met de distributie).
Een grote crisis zet wel wat in gang. Ik verwacht ook niet dat Poetin meteen vertrekt, maar een morrend (en kankerend) volk vergroot wel de kans dat Poetin uiteindelijk op een zijspoor gezet wordt (en dat kan vriendelijk, of minder vriendelijk gebeuren).quote:De burgers treffen komt voort uit de achterhaalde gedachte dat dan de bevolking - net als in 1990 - zich dan wel tegen een regime gaat keren die nu alleen maar te horen krijgt dat het Westen onvriendelijk is.
Er zijn veel scenario's tussen Putin een Nobelprijs geven en heel Rusland kapot nuken. Toch?quote:Op zondag 3 april 2022 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon laten wegkomen met dit soort slachtpartijen joh. Over 4 jaar in Polen? En dan? Dat heeft ook niets met lange termijn te maken maar met uitstel van executie.
Appeasement werkte 85 jaar geleden ook lekker.
Iedereen kan indirect zonder dat hij het weet door de Russen betaald worden. Dat is ook meteen een suggestie waar je niet tegen kan verdedigen maar die niet echt fair is. Dat kan voor Fok ook gelden. Dus dat soort algemene verdachtmakingen vind ik een beetje slap en zou je op iedereen kunnen leggen die mening x niet is toegedaan.quote:Op zondag 3 april 2022 19:13 schreef luxerobots het volgende:
Eigenlijk zijn het twee posts van 0ne_of_the_few
[..]
Eens, De Wijk maakt ons afhankelijk van de zetten van Poetin.
Juist nu we zien hoe Poetin zijn tanden stuk bijt op Oekrane. Wij hoeven dus niet bang te zijn, een serieus conflict met de NAVO zou Rusland zeer rap verliezen.
(Dat was post 1. en nu post 2. die hier weer haaks op staat.)
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? De Wijk is zijn eigen strategische geopolitieke adviesbureautje begonnen. Hoezo zou daar geen Russisch geld in kunnen zitten? Het is niet zo dat de Russen geen duidelijk motief hebben om het geluid van De Wijk de wereld in te helpen.
Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat De Wijk niet eens weet dat hij met Russen handelt en zich onbewust door Russische pionnen laat benvloeden.
Ja, maar toegeven aan Poetin kan geen optie zijn, dat is feitelijk na de Krim gedaan en leverde uiteindelijk dit scenario op. Er waren wel sancties na de Krim maar dat was toch van een heel beperkt nivo.quote:Op zondag 3 april 2022 19:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Er zijn veel scenario's tussen Putin een Nobelprijs geven en heel Rusland kapot nuken. Toch?
Dat is wat men noemt secundair.quote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En daar heeft 'ie dan ook gewoon gelijk in. Ik ben bang dat dat met onze huidige generatie "feelgood" politici echter ijdele hoop zal blijken.quote:Op zondag 3 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Vergis je niet je.
Rob de Wijk is bijv voorstander van het leveren van straaljagers aan Oekrane. Maar niet openbaar. Zoiets doe je in het geheim.
Dat is wat hij roept. En daar geef ik hem gelijk in. Al die idiote overheden die op Twitter gingen posten welke wapens ze nu weer aan Oekrane leverden..iedereen met twee hersencellen hier vond dat dom. Tot aan Polen aan toe die over hun Migs begonnen te tweeten.
Dat doe je geheim. En daar hamert Rob ook op.
Wat? Dit is zo onlogisch als de pest. Juist als een staakt het vuren nabij is ga je geen nieuwe tanks leveren.quote:Op zondag 3 april 2022 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
De VS voorziet al een staakt het vuren straks, daarom gaan ze ook die tanks leveren. Dat doe je niet, en lukt je niet, als de strijd nog in volle gang is.
Ja ik ik ging er misschien ook iets te serieus op in. De man is heel ijdel en leeft ook nog in de jaren 80 qua denkbeelden.quote:Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, hij kan nog geen zin uitspreken zonder te moeten benadrukken hoe vaak hij al die hoge Russen wel niet ontmoet heeft en hoe weinig het westen er wel niet van snapt.
Natuurlijk was dat betalen een beetje prikkelend bedoeld @:0ne_of_the_few maar die man is echt niet objectief hoor.
De Russische luchtmacht is uit angst voor de Oekransee luchtafweer niet heel erg aktief boven Oekrane en de Russen vertrouwen vooral op langeafstands raketten, dus zo'n no-fly zone zou maar weinig opleveren.quote:Op zondag 3 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Leren van de fouten van je tegenstander zodat je ze zelf kunt voorkomen.quote:Op zondag 3 april 2022 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, het begon al met de inval zelf... De meest beroerde tijd uitkiezen (terrein icm de dooi) om Oekraine binnen te rijden om vervolgens veroordeeld te zijn tot het gebruik van de verharde wegen en prompt staat het hele circus vast...![]()
Maar goed, de KMA studenten krijgen er de komende jaren wat studieopdrachten bij...
Laat die bevolking maar de gevolgen ondervinden van het wanbeleid van hun grote trotse leider.quote:Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je insteek maar wat heeft Boris of Irina jou (of mij) gedaan dat ze dus honger & pijn moeten lijden ?
(Nog los dat in de rij kunnen staan af geven op het Westen, veelal sws zelfvoorzienend zijn en zo ik denk, alleen forse problemen gaan hebben met de distributie).
De burgers treffen komt voort uit de achterhaalde gedachte dat dan de bevolking - net als in 1990 - zich dan wel tegen een regime gaat keren die nu alleen maar te horen krijgt dat het Westen onvriendelijk is.
Als Rusland zelf besluit mijn gas af te sluiten omdat ik niet doe/denk zoals zij willen, 'neem' ik dat zeer persoonlijk en ga ik niet Rutte afzetten. Ik ga Rutte & Co wel afzetten als die besluiten dat ik vanwege zijn beslissing geen RT meer mag bekijken en ipv Wodka voortaan Jenever moet gaan drinken.
Als hij daar overtuigd voorstander van is, is hij alleen maar uit op escalatie en dat in het geniep doen maakt het stupide. Dat je dat (straaljagers leveren) in het geheim - anno 2022 - niet mogelijk is, zal Robbie met maar n geopolitieke hersencel denkend dan wel hebben gemist in zijn dissertatie.quote:Op zondag 3 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Vergis je niet je.
Rob de Wijk is bijv voorstander van het leveren van straaljagers aan Oekrane. Maar niet openbaar. Zoiets doe je in het geheim.
Dat is wat hij roept. En daar geef ik hem gelijk in. Al die idiote overheden die op Twitter gingen posten welke wapens ze nu weer aan Oekrane leverden..iedereen met twee hersencellen hier vond dat dom. Tot aan Polen aan toe die over hun Migs begonnen te tweeten.
Dat doe je geheim. En daar hamert Rob ook op.
Fypquote:Op zondag 3 april 2022 19:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russische luchtmacht is uit angst voor de OekranseeRussische luchtafweer niet heel erg aktief boven Oekrane en de Russen vertrouwen vooral op langeafstands raketten, dus zo'n no-fly zone zou maar weinig opleveren.
Leiden en ijdel. Dat meen je?quote:Op zondag 3 april 2022 19:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja ik ik ging er misschien ook iets te serieus op in. De man is heel ijdel en leeft ook nog in de jaren 80 qua denkbeelden.
De Wijk kraamt al jaren onzin uit bij BNR. Heb geen enkele aflevering gehoord waar ik me niet aan hem heb gergerdquote:Op zondag 3 april 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan jij.
Maar nee, natuurlijk gaat het daar niet om. Daar zijn er 17 miljoen van in Nederland. Het gaat er om dat bij Rob de Wijk alles er op neer komt dat het westen niets snapt, niets moet doen en Poetin maar z’n gang moet laten gaan want hij heeft kernbommen.
Dit verhaal gelardeerd met hoe vaak hij wel niet al die hoge Russen ontmoet heeft, alleen al dat geeft te denken.
Sowieso hebben veel lui uit de wereld van internationale betrekkingen een enorm slecht track record als het om voorspellingen gaat. Bij BNR dekt hij zich ook altijd heel subtiel in.quote:Op zondag 3 april 2022 19:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Wijk kraamt al jaren onzin uit bij BNR. Heb geen enkele aflevering gehoord waar ik me niet aan hem heb gergerd
Kwestie van tijd voordat Baudet dat narratief overneemt.quote:Op zondag 3 april 2022 19:41 schreef Eightyone het volgende:
Volgens de Russen zijn die lijken in Boetsja acteurs (zie RtlNieuws, zojuist).(x 1000)
Omdat er ook bij getweet werd: zoveel stingers, zoveel vesten dit, zoveel wapens en munitie dat.quote:Op zondag 3 april 2022 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoiets geheim houden anno 2022 is vrijwel onmogelijk, dat gaat hem niet worden en verder is er geen enkel probleem om Oekraine als Westelijke coalitie wapens te leveren, dat doen we al vanaf dag een dus waarom dit ineens geheim zou moeten ontgaat mij als argument een beetje.
Dat doen ze ook niet meer maar er wordt wel aangegeven wat voor type wapens geleverd worden.quote:Op zondag 3 april 2022 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat er ook bij getweet werd: zoveel stingers, zoveel vesten dit, zoveel wapens en munitie dat.
Gewoon niet doen, dit openbaar maken.
quote:
Hoe moeten wij nederlanders dan trots zijn op onze, uitgeleende mag ik hopen, helmpies?quote:Op zondag 3 april 2022 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat er ook bij getweet werd: zoveel stingers, zoveel vesten dit, zoveel wapens en munitie dat.
Gewoon niet doen, dit openbaar maken.
Mijnheer De Wijk vindt het openbaar tweeten van wat je als land allemaal levert nogal dom.quote:Op zondag 3 april 2022 19:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als hij daar overtuigd voorstander van is, is hij alleen maar uit op escalatie en dat in het geniep doen maakt het stupide. Dat je dat (straaljagers leveren) in het geheim - anno 2022 - niet mogelijk is, zal Robbie met maar n geopolitieke hersencel denkend dan wel hebben gemist in zijn dissertatie.
Waarom niet? Vroeg of laat zal Oekrane toch een keer zijn defensie weer moeten versterken, anders breekt Poetin dat staakt het vuren wel zodra het hem uit komt.quote:Op zondag 3 april 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat? Dit is zo onlogisch als de pest. Juist als een staakt het vuren nabij is ga je geen nieuwe tanks leveren.
Lijkt ook een compleet gebrek aan flexibiliteit. Als een operatie flopt dan toch doorgaan met de volgende operatie zoals die gepland stond en niet eea aanpassen. Luchtruim toch niet in handen? ah joh stuur gewoon die tanks.quote:Op zondag 3 april 2022 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, het begon al met de inval zelf... De meest beroerde tijd uitkiezen (terrein icm de dooi) om Oekraine binnen te rijden om vervolgens veroordeeld te zijn tot het gebruik van de verharde wegen en prompt staat het hele circus vast...![]()
Maar goed, de KMA studenten krijgen er de komende jaren wat studieopdrachten bij...
Correct. Dat is dus anders dan hoe het in het begin ging. Weet je nog?quote:Op zondag 3 april 2022 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet meer maar er wordt wel aangegeven wat voor type wapens geleverd worden.
Kijk maar naar de uitspraken van de Britse MinDef na de laatste vergadering van de coaltie, er word gesproken over lethal armaments, artillery, anti-aircraft en anti-ship batteries zonder types of aantallen te noemen.
Die versterkingen gaan constant door, er landen dagelijks militaire transport toestellen met wapens, munitie en andere benodigheden in de omliggende landen voor Oekraine.quote:Op zondag 3 april 2022 19:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom niet? Vroeg of laat zal Oekrane toch een keer zijn defensie weer moeten versterken, anders breekt Poetin dat staakt het vuren wel zodra het hem uit komt.
Ja, klopt, maar militaire straaljagers in het geheim leveren is spannend jongensboek werk, dat lijkt mij gewoon een onzinnige suggestie.quote:Op zondag 3 april 2022 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct. Dat is dus anders dan hoe het in het begin ging. Weet je nog?
Dan had ie bij de luchtmacht moeten gaanquote:Op zondag 3 april 2022 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
Ja gut. Wat had 'ie verwacht dan: overdag een beetje schieten onder de palmbomen en dan 's avonds lekker in bad in het hotel?
Veel mensen die kennelijk alleen de Wijk zijn tweets lezen. Er komt wel iets meer bij kijken dan zinnetjes van 140 woorden. Zijn kritiek is juist zeer evenwichting en uiterst consequent en komt wat betreft dit conflict in essentie altijd neer op: reageer niet emotioneel maar rationeel. Dat betekent onder andere:quote:Op zondag 3 april 2022 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan gooien we maar een kernbom, oh nee daar mag ook alleen Rusland mee dreigen.
Poetinversteher of welk label je er ook opplakt, feit is dat de retoriek van de beste man zeer onevenwichtig is en Poetin in de kaart speelt.
En de aluhoedjes nemen het over.... Crisis actors je weet toch..quote:Op zondag 3 april 2022 19:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat Baudet dat narratief overneemt.
Denk dat er wel meer geleverd is dan jij en ik weten of wat openbaar gemaakt is.quote:Op zondag 3 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar militaire straaljagers in het geheim leveren is spannend jongensboek werk, dat lijkt mij gewoon een onzinnige suggestie.
Putin een uitweg geven... zoals we steeds gedaan hebben... heel slim zo blijkt nu wel.quote:Op zondag 3 april 2022 19:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Veel mensen die kennelijk alleen de Wijk zijn tweets lezen. Er komt wel iets meer bij kijken dan zinnetjes van 140 woorden. Zijn kritiek is juist zeer evenwichting en uiterst consequent en komt wat betreft dit conflict in essentie altijd neer op: reageer niet emotioneel maar rationeel. Dat betekent onder andere:
- Niet meteen alle mogelijke sancties toepassen, want anders kun je in de toekomst niet meer (geweldloos) escaleren;
- Geen grote bek over militair ingrijpen want dat kunnen we als NAVO - los van de VS- helemaal niet waarmaken;
- Als je snel vrede wilt moet je je tegenstander een uitweg bieden, anders wil die geen vrede sluiten. De man waar mee we in dit geval vrede moeten maken is Poetin. Bied je hem geen uitweg, dan komt er geen vrede.
Het ging niet over oorlogsmisdaden maar over de modernisering van het Russische leger.quote:Op zondag 3 april 2022 19:31 schreef Vallon het volgende:
Dat is wat men noemt secundair.
Dan nog is en blijft de legerleiding in casu verantwoordelijk voor oorlogsmisdaden.
Onjuist. Die podcast van hem luister ik al jaren regelmatig (toegegeven niet elke week). Ik vind het helemaal geen evenwichtig verhaal. De slotsom is namelijk altijd dat we Poetin en Rusland maar hun gang moeten laten gaan.quote:Op zondag 3 april 2022 19:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Veel mensen die kennelijk alleen de Wijk zijn tweets lezen. Er komt wel iets meer bij kijken dan zinnetjes van 140 woorden. Zijn kritiek is juist zeer evenwichting en uiterst consequent en komt wat betreft dit conflict in essentie altijd neer op: reageer niet emotioneel maar rationeel. Dat betekent onder andere:
- Niet meteen alle mogelijke sancties toepassen, want anders kun je in de toekomst niet meer (geweldloos) escaleren;
- Geen grote bek over militair ingrijpen want dat kunnen we als NAVO - los van de VS- helemaal niet waarmaken;
- Als je snel vrede wilt moet je je tegenstander een uitweg bieden, anders wil die geen vrede sluiten. De man waar mee we in dit geval vrede moeten maken is Poetin. Bied je hem geen uitweg, dan komt er geen vrede.
Als je snel vrede wilt - dan wel.quote:Op zondag 3 april 2022 19:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Putin een uitweg geven... zoals we steeds gedaan hebben... heel slim zo blijkt nu wel.
Zodat hij zich kan voorbereiden op de volgende invasie? Ik noem dat geen vrede maar een pauze in zijn oorlog.quote:
Waarom vindt hij het dan nu wel prima dat Oekrane leveranties vanuit de NAVO krijgt?quote:Op zondag 3 april 2022 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onjuist. Die podcast van hem luister ik al jaren regelmatig (toegegeven niet elke week). Ik vind het helemaal geen evenwichtig verhaal. De slotsom is namelijk altijd dat we Poetin en Rusland maar hun gang moeten laten gaan.
Ons onvermogen waarschuwt hij dan ook al jaren voor:quote:Op zondag 3 april 2022 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onjuist. Die podcast van hem luister ik al jaren regelmatig (toegegeven niet elke week). Ik vind het helemaal geen evenwichtig verhaal. De slotsom is namelijk altijd dat we Poetin en Rusland maar hun gang moeten laten gaan.
Die eerste twee kan ik mij in vinden. De laatste op zich ook wel, maar is wel ergens begrensd. Zoals hij zelf ook zegt zal Poetin een staakt het vuren alleen maar gebruiken om later een betere aanval uit te kunnen oefenen. Daarnaast kan je je afvragen of vrede met Poetin de enige uitweg is als er dit soort oorlogsmisdaden gepleegd worden. Dan komt de optie van regime change, achter gesloten deuren, toch ook ergens een keer om de hoek kijken.quote:Op zondag 3 april 2022 19:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dachten we bij Adolf ook, zeer gevaarlijke aanname dat Putin vrede zou willen.quote:
Niet hardop zeggen hoor!quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Waarom vindt hij het dan nu wel prima dat Oekrane leveranties vanuit de NAVO krijgt?
De Wijk is tegen het handelen en communiceren vanuit emotie.quote:
Dat weet ik wel zeker, de enigen die open zijn over wat er geleverd wordt is de VS en zelfs die doen dat alleen in algemene termen en niet hoe en waar.quote:Op zondag 3 april 2022 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat er wel meer geleverd is dan jij en ik weten of wat openbaar gemaakt is.
Mag ik toch hopen.
Ben ik het ook wel mee eens. Alleen ik denk dat die eerste ook begrensd is, er is een punt dat je gewoon voluit moet gaan omdat alle morele normen met voeten getreden worden.quote:Op zondag 3 april 2022 19:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Die eerste twee kan ik mij in vinden. De laatste op zich ook wel, maar is wel ergens begrensd. Zoals hij zelf ook zegt zal Poetin een staakt het vuren alleen maar gebruiken om later een betere aanval uit te kunnen oefenen. Daarnaast kan je je afvragen of vrede met Poetin de enige uitweg is als er dit soort oorlogsmisdaden gepleegd worden. Dan komt de optie van regime change, achter gesloten deuren, toch ook ergens een keer om de hoek kijken.
Met de sancties hebben we onszelf ook een onderhandelingspositie gegeven. Kan je ook nog gebruiken om een en ander af te dwingen.
Zodra er hier oorlog uitbreekt kijkt iedereen maar Amerika en gaat eventueel de broek naar beneden. Altijd het beleid zo geweest. Als we kijken maar Oekraine en hoe ze vechten kunnen we hier alleen maar jaloers wezen.quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ons onvermogen waarschuwt hij dan ook al jaren voor:
[ twitter ]
Oekrainiers zijn daar mogelijk op tegenquote:Op zondag 3 april 2022 19:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De Wijk is tegen het handelen en communiceren vanuit emotie.
Daar kan toch niemand het mee oneens zijn lijkt me.
Mwah. Het werkte wel. Tijdelijk, maar het blijkt nu toch wel dat deze Russische inval redelijk spontaan heeft plaatsgevonden. Meer dan een halfjaar voorbereiding zat er niet in. Gelukkig voor ons.quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zodat hij zich kan voorbereiden op de volgende invasie? Ik noem dat geen vrede maar een pauze in zijn oorlog.
Daar is dan ook niemand het mee oneens. Maar je laten chanteren is ook niet rationeel handelen, en dat bepleit hij dan weer dagelijks.quote:Op zondag 3 april 2022 19:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik luister hem ook al jaren elke week, en nu al weken elke dag, lees ook zijn boeken en dat is absoluut niet mijn take away. Hij was n van de eersten die zei dat wij de randvoorwaarden geschapen hebben waarbinnen Poetin dit kan doen. Als er een fatsoenlijke conventionele NAVO macht had bestaan dan had hij dit niet in zijn hoofd gehaald, als wij eerder stevig hadden gereageerd (Georgi, de Krim, etc) dan had hij dit niet gedaan, etc.quote:Op zondag 3 april 2022 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Om vervolgens telkens tot de conclusie te komen dat we Poetin zo snel mogelijk zijn zin moeten geven.quote:Op zondag 3 april 2022 19:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Hoezo dat? Nederland was nooit het doelwit geweest dus die snap ik niet echt?quote:Op zondag 3 april 2022 20:01 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mwah. Het werkte wel. Tijdelijk, maar het blijkt nu toch wel dat deze Russische inval redelijk spontaan heeft plaatsgevonden. Meer dan een halfjaar voorbereiding zat er niet in. Gelukkig voor ons.
Prima. die pauze kunnen wij ook wel gebruiken zodat wij ons ook kunnen voorbereiden op zijn volgende invasie.quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zodat hij zich kan voorbereiden op de volgende invasie? Ik noem dat geen vrede maar een pauze in zijn oorlog.
Jup die wel.quote:Op zondag 3 april 2022 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekrainiers zijn daar mogelijk op tegen
Een door Poetin gedicteerd interbellum zodat hij zijn oorlogsmachine weer kan laten aansterken voor de volgende aflevering van "genocide en oorlogsmisdaden in Europa".quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pas geleden was er een defensie specialist die veel positiever was over de staat van ons leger. Hij had wel zijn zorgen over de tekorten aan manschappen en materieel.quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Mag ik het dan even met Van Wijk oneens zijn? Alleen al in mankracht zijn de EU landen veruit sterker dan Rusland conventioneel. Een expert die niet bekend is met het feit dat de EU 27 1.5 miljoen soldaten in actieve diesnt heeft tegen Rusland 1 miljoen vind ik niet erg goed geinformeerd. Waarbij Ruslands 1 miljoen voor 85% dienstplichtig is, slecht opgeleid en met een slechte moraal.quote:Op zondag 3 april 2022 20:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik luister hem ook al jaren elke week, en nu al weken elke dag, en dat is absoluut niet mijn take away. Hij was n van de eersten die zei dat wij de randvoorwaarden geschapen hebben waarbinnen Poetin dit kan doen. Als er een fatsoenlijke conventionele NAVO macht had bestaan dan had hij dit niet in zijn hoofd gehaald, als wij eerder stevig hadden gereageerd (Georgi, de Krim, etc) dan had hij dit niet gedaan, etc.
Hij zegt niet "laat Poetin zijn gang gaan" maar hij zegt wel "dit is onze eigen domme schuld; het resultaat van 20 jaar bezuinigen op defensie en een buitenland politiek gericht op het intact houden van aanvoerroutes voor luxeproducten". Al dat gejammer over hard ingrijpen is nu vruchteloos, daar hadden we 20 jaar lang een andere politiek voor moeten bedrijven. Nu komen de euro's erbij. Als al die euros een beetje landen dan kunnen we over een jaar of 10, 15 weer serieus een beetje dreigende taal uitslaan. Als Europa zijnde dan.
Dan kunnen we nu twee dingen doen: binnen de mogelijkheden ervoor zorgen dat het een beetje rap vrede wordt of daar de komende 10 20 jaar de boel naar de tyfus helpen zodat we uiteindelijk met tanks naar binnen kunnen. Of vanuit emotie nu de boel zo snel mogelijk escaleren en heel Europa een oorlog inslepen totdat er iemand uit wanhoop of dwaasheid ergens een kernbom opdondert. Waarom het gros van twitterend Nederland die laatste optie zo ziet zitten snap ik niet.
Volgens mij had Boeksteijn in de BNR podcast daar laatst ook een heel stuk over. Dat we echt veel te veel betalen voor militaire spullen omdat de wereld van besluitvorming en militairen veel te veel met elkaar verweven zijn. Zeg maar waar Eisenhower al voor waarschuwde.quote:Op zondag 3 april 2022 20:01 schreef speknek het volgende:
Ik weet te weinig van Rob de Wijk om dit meer dan een onderbuikgevoel te noemen, maar ik geloof niet dat hij positief is naar Rusland en wellicht door ze betaald wordt, het is juist eerder het omgekeerde. De meeste defensiespecialisten (zijn ten eerste altijd man en daarom) hebben natuurlijk een boner voor militair materieel. Zonder daadwerkelijke oorlogen bestaat hun expertise vrijwel volledig uit imaginaire simulaties met hypothetische vijanden, en dan is ten eerste Rusland een leuke imaginaire vijand en ten tweede heeft Rusland op papier geweldige hoeveelheden exotisch militair materieel. En vanuit die optiek ontstaat er na jarenlange bezuinigingen het narratief dat West Europa compleet onderdoet voor Rusland. Wij roepen pief paf poef bij trainingen, en Rusland heeft zesduizend tanks (waarvan 90% het niet doet, maar sst). Bij deze types is het ook altijd een gotspe dat we onze tanks van de hand gedaan hebben en niet een efficientieslag omdat we nu duidelijk zien dat tanks een begin twintigste eeuwse sterk verouderde opvatting van oorlog betreft. Het westen heeft dan wel geavanceerde kleine draagbare manpads, maar dat is niet zo cool als een tank, dus telt niet mee. De extra investeringen in defensie zijn opzich wel nodig, maar ook gewoon zodat we a) meer speelgoed hebben waar ze over kunnen praten, b) defensiespecialisten an sich belangrijker worden bij meer militaire investeringen. Wat hier absoluut niet bij past is de big bad die zich stukloopt op het eerste de beste meest armlastige Oost Europese land. Dat gaat mogelijkerwijs juist tot meer bezuinigingen in plaats van investeringen leiden, en dus moet op elk mogelijk moment benadrukt worden dat Rusland toch echt nog wel sterk de touwtjes in handen heeft en elk moment kan winnen.
Zat ik ook al over na te denken.quote:Op zondag 3 april 2022 20:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een door Poetin gedicteerd interbellum zodat hij zijn oorlogsmachine weer kan laten aansterken voor de volgende aflevering van "genocide en oorlogsmisdaden in Europa".
Ook dat is papier. De Kruif zij dat wij het in een conventioneel conflict met Rusland met de huidige krijgsmacht n dag volhouden en dan is alles op. Voor Duitsland is dat niet anders. We zien in Oekrane wat een verneukte logistiek kan doen..quote:Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik het dan even met Van Wijk oneens zijn? Alleen al in mankracht zijn de EU landen veruit sterker dan Rusland conventioneel. Een expert die niet bekend is met het feit dat de EU 27 1.5 miljoen soldaten in actieve diesnt heeft tegen Rusland 1 miljoen vind ik niet erg goed geinformeerd. Waarbij Ruslands 1 miljoen voor 85% dienstplichtig is, slecht opgeleid en met een slechte moraal.
Eens. Maarja, hij heeft ze h.quote:Sterker nog, het probleem is nu juist NIET conventioneel. Zonder kernwapens hadden de NAVO landen gewoon ingegrepen, het enige wat Poetin veilig houdt bij dit soort escapades is het nucleaire arsenaal van Rusland, niet zijn conventionele.
Dat was zelfs tijdens de koude oorlog de militaire doctrine van de Europese NATO krijgsmachten; de Russen lang genoeg ophouden zodat de Amerikanen voldoende versterkingen konden verschepen om uiteindelijk hun Europese NATO partners te ontzetten. Voor het overgrote merendeel van de Europese NATO troepen kwam dat gewoon neer op een "Himmelsfahrtskommando".quote:Op zondag 3 april 2022 20:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zodra er hier oorlog uitbreekt kijkt iedereen maar Amerika en gaat eventueel de broek naar beneden. Altijd het beleid zo geweest. Als we kijken maar Oekraine en hoe ze vechten kunnen we hier alleen maar jaloers wezen.
Als Rusland al 8 jaar of langer voorbereid had op annexeren van Oekrane, met meer en sneller succes, en wellicht nog meer gebieden had aangevallen, dan was het conflict veel groter geweest. Dat had voor ons Europa (Nederland) grotere consequenties gehad en wellicht zelfs actieve militaire verdediging (of aanval)quote:Op zondag 3 april 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo dat? Nederland was nooit het doelwit geweest dus die snap ik niet echt?
Het is ook gewoon emotie. Mensen zien die beelden en trekken dat echt slecht.quote:Op zondag 3 april 2022 20:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik luister hem ook al jaren elke week, en nu al weken elke dag, en dat is absoluut niet mijn take away. Hij was n van de eersten die zei dat wij de randvoorwaarden geschapen hebben waarbinnen Poetin dit kan doen. Als er een fatsoenlijke conventionele NAVO macht had bestaan dan had hij dit niet in zijn hoofd gehaald, als wij eerder stevig hadden gereageerd (Georgi, de Krim, etc) dan had hij dit niet gedaan, etc.
Hij zegt niet "laat Poetin zijn gang gaan" maar hij zegt wel "dit is onze eigen domme schuld; het resultaat van 20 jaar bezuinigen op defensie en een buitenland politiek gericht op het intact houden van aanvoerroutes voor luxeproducten". Al dat gejammer over hard ingrijpen is nu vruchteloos, daar hadden we 20 jaar lang een andere politiek voor moeten bedrijven. Nu komen de euro's erbij. Als al die euros een beetje landen dan kunnen we over een jaar of 10, 15 weer serieus een beetje dreigende taal uitslaan. Als Europa zijnde dan.
Dan kunnen we nu twee dingen doen: binnen de mogelijkheden ervoor zorgen dat het een beetje rap vrede wordt of daar de komende 10 20 jaar de boel naar de tyfus helpen zodat we uiteindelijk met tanks naar binnen kunnen. Of vanuit emotie nu de boel zo snel mogelijk escaleren en heel Europa een oorlog inslepen totdat er iemand uit wanhoop of dwaasheid ergens een kernbom opdondert. Waarom het gros van twitterend Nederland die laatste optie zo ziet zitten snap ik niet.
Idd. Zoals eerder besproken (quote:Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef capricia het volgende:
Ik ga er van uit dat we nog veel meer van deze vreselijke beelden gaan zien.
Het is echt een moreel dilemma.
Hangt natuurlijk ook af van wat er in Rusland zelf gebeurd. Als dat land een dreiging blijft hoeven wij ze niet te ondersteunen om zich opnieuw te bewapenen en het later nog eens te proberen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Zat ik ook al over na te denken.
Wat moeten we met Rusland als ze uit Oekrane opgehoepeld zijn?
Ze eeuwig straatarm houden, met herstelbetalingen alla Versailles is ook zo wat.
Natuurlijk wel... Je snapt het niet.quote:Op zondag 3 april 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat? Dit is zo onlogisch als de pest. Juist als een staakt het vuren nabij is ga je geen nieuwe tanks leveren.
Om dan de Wijk te parafraseren: vanuit emotie / ethiek reageren is heel begrijpelijk maar strategisch vaak heel dom.quote:Op zondag 3 april 2022 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is ook gewoon emotie. Mensen zien die beelden en trekken dat echt slecht.
Heel begrijpelijk.
Overigens ben ik het wel met deze analyse eens.
En alle lui die Europa de afgelopen ~15 jaar dit pad op hebben geleid ter verantwoording roepen en heel duidelijke plannen maken hoe we dit gezamenlijk beter gaan doen. Schandalig dat we als Europa ons in deze positie hebben gemanoeuvreerd.quote:Op zondag 3 april 2022 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Prima. die pauze kunnen wij ook wel gebruiken zodat wij ons ook kunnen voorbereiden op zijn volgende invasie.
Dat was de reden dat we tanks hadden en in DL op de heide oefenden. Om de Russische opmars 24 uur op te kunnen houden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat was zelfs tijdens de koude oorlog de militaire doctrine van de Europese NATO krijgsmachten; de Russen lang genoeg ophouden zodat de Amerikanen voldoende versterkingen konden verschepen om uiteindelijk hun Europese NATO partners te ontzetten. Voor het overgrote merendeel van de Europese NATO troepen kwam dat gewoon neer op een "Himmelsfahrtskommando".
Vrees ik ook. Wat zijn dan de opties voor het westen? En wat doen deze misdaden met de opstelling van China?quote:Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef capricia het volgende:
Ik ga er van uit dat we nog veel meer van deze vreselijke beelden gaan zien.
Het is echt een moreel dilemma.
Nederland heeft 17 miljoen inwoners, nogal logisch dat wij het tegen het Russische leger niet lang volhouden, het punt is nu juist dat we niet alleen zijn. Het is de taak helemaal niet van Nederland om Rusland alleen tegen te houden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ook dat is papier. De Kruif zij dat wij het in een conventioneel conflict met Rusland met de huidige krijgsmacht n dag volhouden en dan is alles op. Voor Duitsland is dat niet anders. We zien in Oekrane wat een verneukte logistiek kan doen..
[..]
Eens. Maarja, hij heeft ze h.
Minus de herstelbetalingen (daar gaan ze immers toch nooit aan voldoen) zie ik dat eerlijk gezegd als enige optie.quote:Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze eeuwig straatarm houden, met herstelbetalingen alla Versailles is ook zo wat.
Dat zal het wel zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk wel... Je snapt het niet.
Oh, ik dacht al dat geld van die oligarchen en dat bevroren deel van de Russische staatstegoeden daarvoor te gebruiken. Voor de wederopbouw.quote:Op zondag 3 april 2022 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Minus de herstelbetalingen (daar gaan ze immers toch nooit aan voldoen) zie ik dat eerlijk gezegd als enige optie.
Wat hebben wij zonder ethiek eigenlijk? We reageren al lang vanuit onze ethiek door Oekraine op alle mogelijke wijze te steunen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Om dan de Wijk te parafraseren: vanuit emotie / ethiek reageren is heel begrijpelijk maar strategisch vaak heel dom.
Grapjasquote:Op zondag 3 april 2022 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik dacht al dat geld van die oligarchen en dat bevroren deel van de Russische staatstegoeden daarvoor te gebruiken. Voor de wederopbouw.
Idd, @AgLarrr had ook al een paar uitstekend posts gepost maar de Wijk waarschuwt al jaren...quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Goede. In het verleden is natuurlijk Duitsland bewust niet in staat gesteld een goed leger op te bouwen - dankzij Poetin starten ze dat weer flink op.quote:Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind ik nogal een verwijt, dat is nu maar een uitspraak maar kan ook leiden tot bedreigingen naar die man.quote:Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar een onderzoek naar zijn handel en wandel lijkt me uitermate interessant. Rob is ook maar een freelancer, en ik verwacht niet dat hij zijn hele inkomen met losse klusjes bij elkaar schnabbelt.
Dat is natuurlijk wel een mogelijkheid.quote:Op zondag 3 april 2022 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik dacht al dat geld van die oligarchen en dat bevroren deel van de Russische staatstegoeden daarvoor te gebruiken. Voor de wederopbouw.
Dat is natuurlijk niet waar. West Duitsland had ten tijde van de Koude Oorlog een prima krijgsmacht. Die hadden maar liefst vier sectoren toebedeeld gekregen, wij 1:quote:Op zondag 3 april 2022 20:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede. In het verleden is natuurlijk Duitsland bewust niet in staat gesteld een goed leger op te bouwen - dankzij Poetin starten ze dat weer flink op.
'Moeilijk'quote:Op zondag 3 april 2022 20:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een mogelijkheid.
Dat is nog niet zo simpel, momenteel is er alleen sprake van bevriezing en geen inbeslagname en in tegenstelling tot Rusland is er in het Westen wel wetgeving die overheid limiteert.quote:Op zondag 3 april 2022 20:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me. Rusland schiet al die steden in puin en de wederopbouw-rekening komt bij de EU ofzo te liggen. Voer voor extreme politieke partijen. Gebruik dat Russische geld maar.quote:Op zondag 3 april 2022 20:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En daar heeft De Wijk het over gehad, de communicatie tussen de diverse NAVO legers is bijzonder moeizaam. Verschillende systemen, verschillende aansturing. We trainen zelfs nauwelijks met elkaar, dus we hebben relatief veel mensen maar we werken met verouderd materieel en kunnen moeilijk samen werken. Dus zo sterk zijn we nietquote:Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik het dan even met Van Wijk oneens zijn? Alleen al in mankracht zijn de EU landen veruit sterker dan Rusland conventioneel. Een expert die niet bekend is met het feit dat de EU 27 1.5 miljoen soldaten in actieve diesnt heeft tegen Rusland 1 miljoen vind ik niet erg goed geinformeerd. Waarbij Ruslands 1 miljoen voor 85% dienstplichtig is, slecht opgeleid en met een slechte moraal.
Sterker nog, het probleem is nu juist NIET conventioneel. Zonder kernwapens hadden de NAVO landen gewoon ingegrepen, het enige wat Poetin veilig houdt bij dit soort escapades is het nucleaire arsenaal van Rusland, niet zijn conventionele.
Een en ander wordt juridisch onderzocht. Serieus.quote:Op zondag 3 april 2022 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nog niet zo simpel, momenteel is er alleen sprake van bevriezing en geen inbeslagname en in tegenstelling tot Rusland is er in het Westen wel wetgeving die overheid limiteert.
Dat is ook noodzakelijk, zoals gezegd, wij hebben wel wetten waar de overheid zich aan moet houden en een decreet onderteken zoals Poetin dat doet is in West-Europa een stuk lastiger.quote:Op zondag 3 april 2022 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Een en ander wordt juridisch onderzocht. Serieus.
Wat bij de oligarchen gehaald wordt is vooral leuk voor de bhne, zo'n megajacht aan de ketting doet het goed in de media. Leeuwendeel van die vermogens zijn bedrijven in Rusland. Dus in het westen zijn wat bankrekeningen, jachten, huizen, vliegtuigen te confisqueren en dan ben je er wel. Meer dan een paar miljard zal het niet zijn schat ik. Druppel op een gloeiende plaat als het om herstelbetalingen gaat.quote:Op zondag 3 april 2022 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zult gelijk hebben. Maar wat dan nog? Je hebt het over militair ingrijpen. Oftewel: wij gaan hun kant op. Dat moet je regelen en plannen. En niet alleen voor Oekrane. Want je bent zo naief als een deur als je denkt dat het klaar is zodra we ze de grens bij Oekrane weer over getrapt hebben. Want dat zal nog wel lukken. Maar de Baltische staten dan? Daar is al met al op dit moment ook al zo'n 150K aan Russische troepen gelegerd. Nog even los van al die andere Europese landen die aan Rusland grenzen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland heeft 17 miljoen inwoners, nogal logisch dat wij het tegen het Russische leger niet lang volhouden, het punt is nu juist dat we niet alleen zijn. Het is de taak helemaal niet van Nederland om Rusland alleen tegen te houden.
En qua slagkracht lijken westerse wapens het behoorlijk goed te doen tegen wat Rusland in het veld brengt, of niet? Ook zonder logistieke problemen voor Rusland iets wat nogal relevant is in een oorlog en een groot aspect is van je capabiliteit om een oorlog te voeren. Doen alsof dat een incident is lijkt mij nogal kortzichtig.
Het kan ook nooit de bedoeling zijn dat zelfverzonnen spelregels er voor zorgen dat je zelf slachtoffer wordt van een tegenstander waar geen spelregels voor gelden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Een en ander wordt juridisch onderzocht. Serieus.
Wetten kunnen zo aangepast worden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook noodzakelijk, zoals gezegd, wij hebben wel wetten waar de overheid zich aan moet houden en een decreet onderteken zoals Poetin dat doet is in West-Europa een stuk lastiger.
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.quote:Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat bij de oligarchen gehaald wordt is vooral leuk voor de bhne, zo'n megajacht aan de ketting doet het goed in de media. Leeuwendeel van die vermogens zijn bedrijven in Rusland. Dus in het westen zijn wat bankrekeningen, jachten, huizen, vliegtuigen te confisqueren en dan ben je er wel. Meer dan een paar miljard zal het niet zijn schat ik. Druppel op een gloeiende plaat als het om herstelbetalingen gaat.
Bij de centrale bank zit wel een serieus bedrag, maar dat wil ik eerst zien dan geloven.
Nou ja, we hadden zoals je in mijn eerder geposte kaartje kunt zien maar liefst 84 divisies in Europa er moesten nog 13 divisies uit de VS komen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat was zelfs tijdens de koude oorlog de militaire doctrine van de Europese NATO krijgsmachten; de Russen lang genoeg ophouden zodat de Amerikanen voldoende versterkingen konden verschepen om uiteindelijk hun Europese NATO partners te ontzetten. Voor het overgrote merendeel van de Europese NATO troepen kwam dat gewoon neer op een "Himmelsfahrtskommando".
Inderdaad, in tijden van oorlog zijn wetten ook maar inkt op papier, meer niet. Nooit jezelf de dupe van laten worden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het kan ook nooit de bedoeling zijn dat zelfverzonnen spelregels er voor zorgen dat je zelf slachtoffer wordt van een tegenstander waar geen spelregels voor gelden.
Probleem bij die megajachten is dat de markt al vrij klein was (hoeveel multimiljardairs zijn er) en dat een groot deel (Russen) nu dus ook wegvalt.quote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.
Ik vraag me af of zulke aantallen in de 21e eeuw nog nodig zijn met de huidige wapensystemen en nu we alleen Rusland nog als tegenstander hebben ipv het gehele Warschaupact.quote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, we hadden zoals je in mijn eerder geposte kaartje kunt zien maar liefst 84 divisies in Europa er moesten nog 13 divisies uit de VS komen.
Niet op Nederland, he? Als Nederland de oorlog verklaard wordt is het een ander verhaal, dan is er geen enkel probleem.quote:Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Wetten kunnen zo aangepast worden.
Kon met corona ook. Kan nu ook vast wel.![]()
Het betreft hier immers een aanvalsoorlog gestart door Rusland. Die oligarchen mogen bij Putin hun geld terug vragen.
De man is misschien wat cynisch en pessimistisch, maar pro Russisch lijkt hij mij toch zeker niet.quote:Op zondag 3 april 2022 20:31 schreef luxerobots het volgende:
Rob de Wijk heeft toch wel wat vreemde pro-Russische dingen gezegd afgelopen tijd.
Sancties hebben niet direct effect, dus doe ze daarom maar niet. Aldus Rob de Wijk.
Kiev kan binnen enkele dagen vallen (okay, dat dachten wel meer mensen). Maar hij zegt ook dat Rusland waarschijnlijk zo min mogelijk slachtoffers zal maken omdat Oekrane een broedervolk is...
Ik bied wel een paar euro, hoorquote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.
"Welkom op uw nieuwe schip meneer Tijger_m, volgende week is gepland onderhoud, de werf vraag alvast 5 miljoen om de werkzaamheden aan te vangen"quote:
Ja, als we tegen elkaar op gaan bieden dan schiet het niet op, natuurlijk! Zo kom je niet aan een koopje!quote:Op zondag 3 april 2022 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ook, als ik die fooien al zie bij below deck....
Ik heb geen idee wat er allemaal kan in het internationaal oorlogsrecht. Ik weet alleen wel dat de winnaar dat vaak bepaalt.quote:Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet op Nederland, he? Als Nederland de oorlog verklaard wordt is het een ander verhaal, dan is er geen enkel probleem.
Alle voordeel heeft zijn nadeel? De liggelden voor zo'n ding zullen ook niet mals zijnquote:Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"Welkom op uw nieuwe schip meneer Tijger_m, volgende week is gepland onderhoud, de werf vraag alvast 5 miljoen om de werkzaamheden aan te vangen"
Winnaar zijn helpt uiteraard altijd.quote:Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er allemaal kan in het internationaal oorlogsrecht. Ik weet alleen wel dat de winnaar dat vaak bepaalt.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Herstelbetaling
Poeh. Nondeju.quote:Op zondag 3 april 2022 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:
De slachting in Bucha was niet het spontane werk van dienstplichtigen maar van een deathsquad en het is een tactiek die ze ook in Chechnya hebben gebruikt
[ twitter ]
[ twitter ]
Bied ik wel op een andere..quote:Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als we tegen elkaar op gaan bieden dan schiet het niet op, natuurlijk! Zo kom je niet aan een koopje!
quote:Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man is misschien wat cynisch en pessimistisch, maar pro Russisch lijkt hij mij toch zeker niet.
Niet in die mate denk ik maar wel ruim meer dan nu het geval is...quote:Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik vraag me af of zulke aantallen in de 21e eeuw nog nodig zijn met de huidige wapensystemen en nu we alleen Rusland nog als tegenstander hebben ipv het gehele Warschaupact.
En als je een beetje pech hebt moet je de complete loonlijst van Poetin's FSB mannetjes overnemen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alle voordeel heeft zijn nadeel? De liggelden voor zo'n ding zullen ook niet mals zijn
Ja, denk jij dat? Vertel - waar heb jij internationale betrekkingen of krijgskunde gestudeerd en/of bij welk legeronderdeel heb jij op hoog niveau gediend dat je tot deze analyse gekomen bent?quote:Op zondag 3 april 2022 20:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wapenleveranties gaan steeds verder en zuigen ons de oorlog in.
En dat is een probleem omdat de NAVO niet op orde is.
Nou, ten eerste denk ik dat dat met die oorlog in zuigen wel mee valt, en ten tweede denk ik dat het Russische leger niet kan tippen aan de NAVO.
Poetin zet einsatztruppen in, maar Oekrane moet "gedenazificeerd" worden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Poeh. Nondeju.
Niet de jochies van de boerderij. Dus een deathsquad.
Oekrane kent zijn eigen oligarchen en corruptie. We moeten ook weer niet te hard al dat geld naar ze overmaken.quote:Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Winnaar zijn helpt uiteraard altijd.
Ik heb echt geen idee of en hoe dit uitgewerkt zal worden, ik zou het prachtig vinden als al die bevroren tegoeden en goederen aan Oekraine overgedragen zouden worden.
Los van je persoonlijke sneer.quote:Op zondag 3 april 2022 20:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, denk jij dat? Vertel - waar heb jij internationale betrekkingen of krijgskunde gestudeerd en/of bij welk legeronderdeel heb jij op hoog niveau gediend dat je tot deze analyse gekomen bent?
Below deckquote:Op zondag 3 april 2022 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ook, als ik die fooien al zie bij below deck....
De enige die ons tegen houdt, mochten 'wij' de winnaars zijn, zijn wijzelf. Niemand die ons tegen kan houden als dat geld aan Oekrane gedoneerd gaat worden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Winnaar zijn helpt uiteraard altijd.
Ik heb echt geen idee of en hoe dit uitgewerkt zal worden, ik zou het prachtig vinden als al die bevroren tegoeden en goederen aan Oekraine overgedragen zouden worden.
Hopelijk wordt daar in de opbouw ook korte metten mee gemaakt. Ideaal moment voor een frisse wind, hoe cru dat nu ook klinkt.quote:Op zondag 3 april 2022 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekrane kent zijn eigen oligarchen en corruptie. We moeten ook weer niet te hard al dat geld naar ze overmaken.
Lekker door de Zwarte Zee heen en weer gaan varen. Odessa enzo bekijken.quote:Op zondag 3 april 2022 20:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Probleem bij die megajachten is dat de markt al vrij klein was (hoeveel multimiljardairs zijn er) en dat een groot deel (Russen) nu dus ook wegvalt.
Mocht het zover komen zie ik nog wel wat private equity partijen erop duiken voor bodemprijzen en het als bedrijfsjac.. charterjachten gaan gebruiken.
Dit zijn wel zaken waar we nu al over moeten denken. Voordat we berhaupt verder in gaan grijpen daar. Er moet echt iets van een serieus plan op tafel liggen, voor als de Russen weg zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 20:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hopelijk wordt daar in de opbouw ook korte metten mee gemaakt. Ideaal moment voor een frisse wind, hoe cru dat nu ook klinkt.
De vraag is natuurlijk wat je wilt bereiken met de sancties. Ik vind dat Rusland gestraft moet worden, maar de sancties lijken nu wel wat lukraak te worden ingesteld.quote:Op zondag 3 april 2022 20:31 schreef luxerobots het volgende:
Rob de Wijk heeft toch wel wat vreemde pro-Russische dingen gezegd afgelopen tijd.
Sancties hebben niet direct effect, dus doe ze daarom maar niet. Aldus Rob de Wijk.
Kiev kan binnen enkele dagen vallen (okay, dat dachten wel meer mensen). Maar hij zegt ook dat Rusland waarschijnlijk zo min mogelijk slachtoffers zal maken omdat Oekrane een broedervolk is...
Kan niet achterhalen of dit een totaal is of dat die 'erbij' zijn gekomen.quote:bron: bfmtv 18u37 Les corps de 410 civils retrouvs dans les territoires rcemment librs prs de Kiev
Les corps sans vie de 410 civils ont t retrouvs dans les territoires de la rgion de Kiev rcemment repris aux troupes russes par les forces ukrainiennes, a annonc dimanche la procureure gnrale d'Ukraine Iryna Venediktova.
Daar hoeft ook geen enkele discussie over te bestaan. Ik mag toch echt hopen dat er nu eindelijk eens fatsoenlijk werk van defensie gemaakt gaat worden. Te beginnen met de aanschaf van een volwassen aantal F-35's ipv dat handjevol wat nu aangeschaft is.quote:Op zondag 3 april 2022 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet in die mate denk ik maar wel ruim meer dan nu het geval is...
Ik ben wel benieuwd wie de cordinator aan gaat stellen in de commissie die de klankbordgroep in gaat richten. Dit uiteraard wel nadat een onderzoeksgroep duidelijk de bakens heeft gezet. We moeten niet over n nacht ijs gaan immers.quote:
Ik ben er daarom ook voor om Oekraine lidmaatschap van de Europese Unie in het vooruitzicht te stellen. Een Europees land dat zo overduidelijk knokt voor vooruitgang, moet onze steun hebben. Daar is de EU toch voor bedoeld?quote:Op zondag 3 april 2022 20:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hopelijk wordt daar in de opbouw ook korte metten mee gemaakt. Ideaal moment voor een frisse wind, hoe cru dat nu ook klinkt.
Een systeem en samenleving waarin een klein groepje multimiljardairs een wedstrijdje "wie heeft de grootste" kan houden met miljardenjachten die, zelfs wanneer ze niet varen, wekelijks miljoenen kosten is voor ons als westen ook niet meer vol te houden. Het hele fenomeen "miljardair" heeft alleen maar negatieve gevolgen voor een samenleving, of dat nu Rusland, Oekrane, de VS of Europa is.quote:Op zondag 3 april 2022 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit zijn wel zaken waar we nu al over moeten denken. Voordat we berhaupt verder in gaan grijpen daar. Er moet echt iets van een serieus plan op tafel liggen, voor als de Russen weg zijn.
Iets waar de VS vaak niet zo goed in is.
Klik ook eens op de link en grasduin eens door de rest van de artikelen. Het is huiveringwekkend.quote:What should Russia do with Ukraine?
Timofey Sergeytsev philosopher, methodologist, member of the Zinoviev Club MIA Russia today
04/03/2022 (updated: 04/03/2022)
Back in April last year, we wrote about the inevitability of the denazification of Ukraine. Nazi, Bandera Ukraine, the enemy of Russia and the West's tool for the destruction of Russia, we do not need. Today, the issue of denazification has moved into a practical plane.
Denazification is necessary when a significant part of the people - most likely the majority - has been mastered and drawn into the Nazi regime in its politics. That is, when the hypothesis "the people are good - the government is bad" does not work. Recognition of this fact is the basis of the policy of denazification, of all its measures, and the fact itself is its subject matter.
Ukraine is in just such a situation. The fact that the Ukrainian voter voted for the "peace of Poroshenko" and "peace of Zelensky" should not be misleading - the Ukrainians were quite satisfied with the shortest path to peace through the blitzkrieg, which the last two Ukrainian presidents transparently hinted at when they were elected. It was this method of "appeasement" of internal anti-fascists - through total terror - that was used in Odessa , Kharkov , Dnepropetrovsk , Mariupol, other Russian cities. And this quite suited the Ukrainian man in the street. Denazification is a set of measures in relation to the nazified mass of the population, which technically cannot be subjected to direct punishment as war criminals.
The Nazis who took up arms should be destroyed to the maximum on the battlefield. No significant distinction should be made between the APU and the so-called national battalions, as well as the territorial defense that joined these two types of military formations. All of them are equally involved in extreme cruelty against the civilian population, equally guilty of the genocide of the Russian people, do not comply with the laws and customs of war. War criminals and active Nazis should be exemplarily and exponentially punished. There must be a total lustration. Any organizations that have associated themselves with the practice of Nazism have been liquidated and banned. However, in addition to the top, a significant part of the masses, which are passive Nazis, accomplices of Nazism, are also guilty. They supported and indulged Nazi power. The just punishment of this part of the population is possible only as bearing the inevitable hardships of a just war against the Nazi system, carried out with the utmost care and discretion in relation to civilians. Further denazification of this mass of the population consists in re-education, which is achieved by ideological repression (suppression) of Nazi attitudes and strict censorship: not only in the political sphere, but also necessarily in the sphere of culture and education. It was through culture and education that a deep mass nazification of the population was prepared and carried out, secured by the promise of dividends from the victory of the Nazi regime over Russia , Nazi propaganda, internal violence and terror, as well as an eight-year war with the people of Donbass who rebelled against Ukrainian Nazism .
"There are no Nazis in Ukraine": Russia and the West know and remember different things about Nazism
Denazification can only be carried out by the winner, which implies (1) his absolute control over the denazification process and (2) the power to ensure such control. In this respect, a denazified country cannot be sovereign. The denazifying state - Russia - cannot proceed from a liberal approach with regard to denazification. The ideology of the denazifier cannot be disputed by the guilty party subjected to denazification. Russia's recognition of the need to denazify Ukraine means the recognition of the impossibility of the Crimean scenario for Ukraine as a whole. However, this scenario was impossible in 2014 and in the rebellious Donbass. Only eight years of resistance to Nazi violence and terror led to internal cohesion and a conscious unambiguous mass refusal to maintain any unity and connection with Ukraine,
The terms of denazification can in no way be less than one generation, which must be born, grow up and reach maturity under the conditions of denazification. The nazification of Ukraine continued for more than 30 years, beginning at least in 1989, when Ukrainian nationalism received legal and legitimate forms of political expression and led the movement for "independence" towards Nazism.
The peculiarity of modern nazified Ukraine is in amorphousness and ambivalence, which allow Nazism to be disguised as a desire for "independence" and a "European" (Western, pro-American) path of "development" (in reality - to degradation), to assert that in Ukraine "there is no Nazism , only private individual excesses". After all, there is no main Nazi party, no Fuhrer, no full-fledged racial laws (only their truncated version in the form of repressions against the Russian language). As a result, there is no opposition and resistance to the regime.
However, all of the above does not make Ukrainian Nazism a "light version" of German Nazism during the first half of the 20th century. On the contrary, since Ukrainian Nazism is free from such "genre" (essentially political technology) frameworks and restrictions, it freely unfolds as the fundamental basis of any Nazism - as European and, in its most developed form, American racism. Therefore, denazification cannot be carried out in a compromise, based on a formula like " NATO- no, the EU - yes. "The collective West is itself the designer, source and sponsor of Ukrainian Nazism, while the Western Bandera cadres and their "historical memory" are just one of the tools for the Nazisification of Ukraine. Ukronazism carries not less, but a greater threat world and Russia than the German Nazism of the Hitlerite version.
The name "Ukraine" apparently cannot be retained as the title of any fully denazified state entity in a territory liberated from the Nazi regime. The people's republics newly created in the space free from Nazism should and will grow from the practice of economic self-government and social security, restoration and modernization of the life support systems of the population.
In fact, their political aspirations cannot be neutral - expiation of guilt before Russia for treating it as an enemy can be realized only by relying on Russia in the processes of restoration, revival and development. No "Marshall Plans" should be allowed for these territories. There can be no "neutrality" in the ideological and practical sense, compatible with denazification. The cadres and organizations that are the instrument of denazification in the newly denazified republics cannot but rely on Russia's direct military and organizational support.
Denazification will inevitably also be a de-Ukrainization - a rejection of the large-scale artificial inflation of the ethnic component of self-identification of the population of the territories of historical Little Russia and New Russia, begun by the Soviet authorities. Being an instrument of the communist superpower, after its fall, artificial ethnocentrism did not remain ownerless. In this official capacity, he passed under the authority of another superpower (the power standing over the states) — the superpower of the West. It must be returned to its natural boundaries and deprived of political functionality.
Unlike, say, Georgia and the Baltic countries , Ukraine, as history has shown, is impossible as a nation state, and attempts to "build" one naturally lead to Nazism. Ukrainism is an artificial anti-Russian construction that does not have its own civilizational content, a subordinate element of an alien and alien civilization. Debanderization by itself will not be enough for denazification - the Bandera element is only a performer and a screen, a disguise for the European project of Nazi Ukraine, therefore the denazification of Ukraine is also its inevitable de-Europeanization.
The Bandera elite must be liquidated, its re-education is impossible. The social "bog", which actively and passively supported it by action and inaction, must survive the hardships of the war and assimilate the experience as a historical lesson and atonement for its guilt. Those who did not support the Nazi regime, suffered from it and the war unleashed by him in the Donbass, must be consolidated and organized, must become the pillar of the new government, its vertical and horizontal. Historical experience shows that the tragedies and dramas of wartime benefit peoples who have been tempted and carried away by the role of an enemy of Russia.
Denazification as the goal of a special military operation within the framework of this operation itself is understood as a military victory over the Kiev regime, the liberation of territories from armed supporters of the Nazis, the elimination of implacable Nazis, the capture of war criminals, and the creation of systemic conditions for the subsequent denazification in peacetime.
The latter, in turn, should begin with the organization of local self-government, police and defense bodies, cleansed of Nazi elements, launching on their basis the founding processes of founding a new republican statehood, integrating this statehood into close cooperation with the Russian department for the denazification of Ukraine (newly created or converted, say, from Rossotrudnichestvo), with the adoption under Russian control of the republican regulatory framework (legislation) on denazification, the definition of the boundaries and framework for the direct application of Russian law and Russian jurisdiction in the liberated territory in the field of denazification, the creation of a tribunal for crimes against humanity in the former Ukraine. In this regard, Russia should act as the guardian of the Nuremberg Trials.
All of the above means that in order to achieve the goals of denazification, the support of the population is necessary, its transition to the side of Russia after liberation from terror, violence and ideological pressure of the Kiev regime, after the withdrawal from informational isolation. Of course, it will take some time for people to recover from the shock of hostilities, to be convinced of Russia's long-term intentions - that "they will not be abandoned." It is impossible to foresee in advance exactly in which territories such a mass of the population will constitute a critically needed majority. The "Catholic province" (Western Ukraine as part of five regions) is unlikely to become part of the pro-Russian territories. The line of alienation, however, will be found empirically. Behind it will remain hostile to Russia, but forcibly neutral and demilitarized Ukraine with formally banned Nazism. The haters of Russia will go there. The guarantee of the preservation of this residual Ukraine in a neutral state should be the threat of an immediate continuation of the military operation in case of non-compliance with the listed requirements. Perhaps this will require a permanent Russian military presence on its territory. From the exclusion line to the Russian border there will be a territory of potential integration into Russian civilization, which is anti-fascist in its internal nature. this would require a permanent Russian military presence on its territory. From the exclusion line to the Russian border there will be a territory of potential integration into Russian civilization, which is anti-fascist in its internal nature. this would require a permanent Russian military presence on its territory. From the exclusion line to the Russian border there will be a territory of potential integration into Russian civilization, which is anti-fascist in its internal nature.
The operation to denazify Ukraine, which began with a military phase, will follow the same logic of stages in peacetime as a military operation. At each of them, it will be necessary to achieve irreversible changes, which will become the results of the corresponding stage. In this case, the necessary initial steps of denazification can be defined as follows:
• liquidation of armed Nazi formations (which means any armed formations of Ukraine, including the Armed Forces of Ukraine), as well as the military, informational, educational infrastructure that ensures their activity;
• the formation of public self-government bodies and militia (defense and law enforcement) of the liberated territories, protecting the population from the terror of underground Nazi groups;
• installation of the Russian information space;
• the withdrawal of educational materials and the prohibition of educational programs at all levels containing Nazi ideological guidelines;
• mass investigative actions to establish personal responsibility for war crimes, crimes against humanity, the spread of Nazi ideology and support for the Nazi regime;
• lustration, publication of the names of accomplices of the Nazi regime, involving them in forced labor to restore the destroyed infrastructure as punishment for Nazi activities (from among those who will not be subject to the death penalty or imprisonment);
• the adoption at the local level, under the supervision of Russia, of primary normative acts of denazification "from below", a ban on all types and forms of the revival of Nazi ideology;
• the establishment of memorials, commemorative signs, monuments to the victims of Ukrainian Nazism, perpetuating the memory of the heroes of the struggle against it;
• the inclusion of a complex of anti-fascist and denazification norms in the constitutions of the new people's republics;
• creation of permanent denazification bodies for a period of 25 years.
Russia will have no allies in the denazification of Ukraine. Since this is a purely Russian business. And also because not just the Bandera version of Nazi Ukraine will be eradicated, but also, and above all, Western totalitarianism, the imposed programs of civilizational degradation and disintegration, the mechanisms of subjugation to the superpower of the West and the United States .
In order to put the plan of denazification of Ukraine into practice, Russia itself will have to finally part with pro-European and pro-Western illusions, realize itself as the last instance of protecting and preserving those values of historical Europe (the Old World) that deserve it and which the West ultimately abandoned, losing the fight for himself. This struggle continued throughout the 20th century and was expressed in the world war and the Russian revolution, inextricably linked with each other.
Russia did everything possible to save the West in the 20th century. She implemented the main Western project, an alternative to capitalism, which won the nation-states - a socialist, red project. It crushed German Nazism, the monstrous offspring of the crisis of Western civilization. The last act of Russian altruism was the outstretched hand of friendship from Russia, for which Russia received a monstrous blow in the 1990s.
Everything that Russia has done for the West, it has done at its own expense, by making the greatest sacrifices. The West ultimately rejected all these sacrifices, devalued Russia's contribution to resolving the Western crisis, and decided to take revenge on Russia for the help that it selflessly provided. Further, Russia will go its own way, not worrying about the fate of the West, relying on another part of its heritage - leadership in the global process of decolonization.
As part of this process, Russia has a high potential for partnerships and allies with countries that the West has oppressed for centuries and which are not going to put on its yoke again. Without Russian sacrifice and struggle, these countries would not have been liberated. The denazification of Ukraine is at the same time its decolonization, which the population of Ukraine will have to understand as it begins to free itself from the intoxication, temptation and dependence of the so-called European choice.
Als hij erg laag vloog misschien...quote:Op zondag 3 april 2022 20:51 schreef Perrin het volgende:
Beelden van neergehaald paradepaardje SU-35. Zou het een Starstreak zijn geweest?
[ twitter ]
Met zoveel haat valt geen vrede te sluiten.quote:Op zondag 3 april 2022 20:56 schreef -XOR- het volgende:
Lees en huiver, een Orwelliaanse beschouwing van een Russisch publiek intellectueel in een Russisch staatsmedium. Dit is dus wat Russen ingeprent krijgen:
[..]
Klik ook eens op de link en grasduin eens door de rest van de artikelen. Het is huiveringwekkend.
combinatie van haat en debiliteit.quote:Op zondag 3 april 2022 20:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met zoveel haat valt geen vrede te sluiten.
Ongelooflijk flauw weer dit.quote:Op zondag 3 april 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee, wie zag dat nou aankomen h Rob?
Rob de Wijk is een type dat ontzettend bang is voor WO3, het Russische leger, kernwapens etc.quote:Op zondag 3 april 2022 20:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wapenleveranties gaan steeds verder en zuigen ons de oorlog in.
En dat is een probleem omdat de NAVO niet op orde is.
Nou, ten eerste denk ik dat dat met die oorlog in zuigen wel mee valt, en ten tweede denk ik dat het Russische leger niet kan tippen aan de NAVO.
Dat is dan ook precies het punt dat Van Wijk maakt. Hoe die man als Poetin-adept gezien kan worden is me echt een volslagen raadsel.quote:Op zondag 3 april 2022 20:47 schreef Raw85 het volgende:
De vraag is natuurlijk wat je wilt bereiken met de sancties. Ik vind dat Rusland gestraft moet worden, maar de sancties lijken nu wel wat lukraak te worden ingesteld.
-Ik mis bijv een eis bij de sanctie; wat moet Rusland doen of laten om de sancties te laten vallen?
-Welke verdere sancties neem je nog als Rusland wl verder gaat?
We kunnen hooguit de misdaden begaan in een ander land, afkeuren. Het land en burgers zullen zichzelf moeten hervinden in wat zij binnen hun grenzen 'acceptabel' vinden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Vrees ik ook. Wat zijn dan de opties voor het westen? En wat doen deze misdaden met de opstelling van China?
Verdrag van de EU kent nog scherpere beschermingsclausule dan artikel 5 van de NAVO. Niet voor niks dat Zelensky snel lid wil worden, en de EU dat afhoudt.
Lastig te zien, er zijn wel beelden te zien dat ie neerstort maar niet hoe hoog ie vloog ten tijde van impact.quote:
Zeker geen geld sturen....., wel knowhow en mijn part mensen die het daar gaan laten ondernemen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekrane kent zijn eigen oligarchen en corruptie. We moeten ook weer niet te hard al dat geld naar ze overmaken.
Het is een balans die we in het westen moeten houden. De huidige wapenleveranties zijn (blijkbaar) prima, maar we zijn bang om "te actief" mee te doen omdat het kan escaleren.quote:Op zondag 3 april 2022 20:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Los van je persoonlijke sneer.
Het Russische leger krijgt flinke klappen in Oekrane, hoezo zouden wij als NAVO dan bang moeten zijn?
En daarbij, ondertussen zijn er al zoveel wapens geleverd, en we zijn nog steeds niet de oorlog in gezogen. Sowieso, wordt dat 'de oorlog in zuigen' ook niet concreet gemaakt door Rob.
men moet doen wat mogelijk is om Rusland te stoppen met deze oorlog en daar horen sancties zeker ook bijquote:Op zondag 3 april 2022 20:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat je wilt bereiken met de sancties. Ik vind dat Rusland gestraft moet worden, maar de sancties lijken nu wel wat lukraak te worden ingesteld.
-Ik mis bijv een eis bij de sanctie; wat moet Rusland doen of laten om de sancties te laten vallen?
-Welke verdere sancties neem je nog als Rusland wl verder gaat?
Daarnaast: uit een groot aantal eerdere oorlogen blijkt helaas gewoon dat sancties er niet voor hebben gezorgd dat een oorlog eindigde.
Het is ook verspilde moeite om met zo'n land te willen onderhandelen of er betrekkingen mee te willen onderhouden. Maximale sancties inclusief medische apparatuur, medicijnen en voedingsmiddelen mogen langzamerhand toch ook wel eens overwogen gaan worden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met zoveel haat valt geen vrede te sluiten.
Totaal onverantwoord wat mij betreftquote:Op zondag 3 april 2022 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet doen wat mogelijk is om Rusland te stoppen met deze oorlog en daar horen sancties zeker ook bij
Maar naar mijn mening ook ter beschikking stellen van kernwapens
Linkje?quote:Op zondag 3 april 2022 21:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lastig te zien, er zijn wel beelden te zien dat ie neerstort maar niet hoe hoog ie vloog ten tijde van impact.
Ik ben overigens helemaal niet zo kapot van de Starstreak hoor. Het is een SACLOS systeem, je moet het target tot impact in je vizier houden. Doe mij de Stinger maar, lock, vuur en klaar. Volgende pakken.quote:Op zondag 3 april 2022 21:04 schreef Perrin het volgende:
Lastig te zien, er zijn wel beelden te zien dat ie neerstort maar niet hoe hoog ie vloog ten tijde van impact.
Plus het feit dat de huidige politici het de afgelopen 30 jaar geen enkel probleem vonden om defensie tot op het bot kapot te bezuinigen en die gaan nu wel een grote broek aantrekken en vertellen hoe het militair allemaal moet...quote:Op zondag 3 april 2022 21:05 schreef zuchtje het volgende:
Rob is vooral bang dat er erg snel en makkelijk dingen toegezegd worden door de politiek. Een zorgvuldige afweging is er niet bij, het is veelal gevoel. Zo makkelijk ze in Russische talkshows praten over het nuken van Polen, zo makkelijk praten we hier over een no-fly zone. Beide nogal extreem.
Hmmm slecht plan om Oekrane kernwapens - die ze eerder hadden en o.a. in ruil voor onafhankelijkheid wegdeden - ter beschikking te stellen. Ik zie zelf niet zo goed het verschil tussen kleine en grote kernwapens.quote:Op zondag 3 april 2022 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet doen wat mogelijk is om Rusland te stoppen met deze oorlog en daar horen sancties zeker ook bij
Maar naar mijn mening ook ter beschikking stellen van kleine kernwapens en torpedos
Het nuken van Polen is natuurlijk wel veel extremer dan een no-flyzone.quote:Op zondag 3 april 2022 21:05 schreef zuchtje het volgende:
Rob is vooral bang dat er erg snel en makkelijk dingen toegezegd worden door de politiek. Een zorgvuldige afweging is er niet bij, het is veelal gevoel. Zo makkelijk ze in Russische talkshows praten over het nuken van Polen, zo makkelijk praten we hier over een no-fly zone. Beide nogal extreem.
Wie gaat - bij het verstand zijnd - en namens wie ? dan dat risico willen nemen ?quote:Op zondag 3 april 2022 21:05 schreef zuchtje het volgende:
....
Maar goed, als Rusland "escaleert" door overduidelijk burgerdoden te maken, en/of andere schendingen te plegen, dan is het natuurlijk makkelijker voor de Westerse haviken om de steun te intensiveren.
Ik vraag me ook af of "we" sneller in gaan grijpen nu blijkt dat het conventionele leger niet veel voorstelt. Zou die nucleaire dreiging beter onderhouden/getraind zijn?
Kleine kernwapens zijn over het algemeen destructief in een relatief klein gedeelte.quote:Op zondag 3 april 2022 21:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm slecht plan om Oekrane kernwapens - die ze eerder hadden en o.a. in ruil voor onafhankelijkheid wegdeden - ter beschikking te stellen. Ik zie zelf niet zo goed het verschil tussen kleine en grote kernwapens.
Kan mij zo maar voorstellen dat een boze Oekriner ze gebruikt omdat z'n halve familie is afgeschoten.
MAD wapens in de hand van een emotioneel betrokken, laat staan labiel, persoon is sws nooit een slim idee.
Valt echt verticaal uit de lucht, wel opvallend.quote:
Bizar wel weer hier. Mensen hebben zo'n ongemakkelijk gevoel bij dit, zijn zo emotioneel, dat gewoon rationele kritiek van Rob de Wijk gelezen wordt als pro-Russisch. Die man is niet 'bang', het zijn gewoon zeer terechte vragen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies het punt dat Van Wijk maakt. Hoe die man als Poetin-adept gezien kan worden is me echt een volslagen raadsel.
Israel heeft 9 miljoen en ik denk dat ze het Russische leger in de pan hakkenquote:Op zondag 3 april 2022 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
Nederland heeft 17 miljoen inwoners, nogal logisch dat wij het tegen het Russische leger niet lang volhouden
Nee.quote:Op zondag 3 april 2022 21:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Israel heeft 9 miljoen en ik denk dat ze het Russische leger in de pan hakken
Daar heb je dan toch alleen de mensen op straat mee ?quote:Op zondag 3 april 2022 21:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is ook verspilde moeite om met zo'n land te willen onderhandelen of er betrekkingen mee te willen onderhouden. Maximale sancties inclusief medische apparatuur, medicijnen en voedingsmiddelen mogen langzamerhand toch ook wel eens overwogen gaan worden.
Vroeger werd er nog wel eens gedaan of het Russische leger ongeveer gelijkwaardig was aan het Amerikaanse. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat dat echt niet zo is. Het Russische leger is ouderwets en verouderd. De enige voordelen die het heeft, is dat het a. groot is (en veel ouderwetse bommen heeft), en b. (inderdaad) kernwapens heeft.quote:Op zondag 3 april 2022 21:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Rob de Wijk is een type dat ontzettend bang is voor WO3, het Russische leger, kernwapens etc.
Maar in werkelijkheid kon dat Russische leger wel eens zwakker zijn dan iemand ooit had kunnen denken. Ik betwijfel zelfs of men echt veel kernwapens operationeel heeft, het dreigement is immers voldoende.
En dat de soldaten en thuisfront er relatief veel minder te verliezen hebben, veel makkelijker te manipuleren zijn en er een lagere moraal op na houden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vroeger werd er nog wel eens gedaan of het Russische leger ongeveer gelijkwaardig was aan het Amerikaanse. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat dat echt niet zo is. Het Russische leger is ouderwets en verouderd. De enige voordelen die het heeft, is dat het a. groot is (en veel ouderwetse bommen heeft), en b. (inderdaad) kernwapens heeft.
Maar in Rusland werkt dat toch al anders. Heel veel jongetjes krijgen geen harttransplantatie, simpelweg omdat de mensen er geen geld voor hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 21:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar heb je dan toch alleen de mensen op straat mee ?
Ik zou niet geconfronteerd willen worden met een propaganda filmpje waarbij een documentaire maker duidelijk maakt dat door gebrek aan middelen, een leuk lachend jochie van 6 geen harttransplantatie kon krijgen.
De dag dat ze bij de EU komen loopt het halve land leeg naar West-Europa. Is nadelig voor ons n voor hen. Je kan ook alle shit met ze regelen znder dat ze recht hebben om hier te werken. Dan heb je ook veel meer controle over waar het geld allemaal heen gaat enzo. Als ze eenmaal bij de EU zitten dan zijn hervormingen niet meer nodig, zie Roemeni/Bulgarije/Polen/Hongarije.quote:Op zondag 3 april 2022 20:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben er daarom ook voor om Oekraine lidmaatschap van de Europese Unie in het vooruitzicht te stellen. Een Europees land dat zo overduidelijk knokt voor vooruitgang, moet onze steun hebben. Daar is de EU toch voor bedoeld?
Er is beslag gelegd op die schepen, de eigenaren zijn niet onteigend, dat kan pas als bewezen is dat ze verkregen zijn met crimineel geld. Het lastige nu is vooral wie er moet betalen voor onderhoud. De eigenaren kunnen dat veelal niet vanwege de sancties, maar gaan de beslagleggende landen die miljoenen ophoesten?quote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Inderdaad, wel opvallend veel swingers op die boten trouwens.quote:Op zondag 3 april 2022 20:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Uitstekende show om tijdens het opruimen en schoonmaken op te hebben
Leg mij maar uit dat 10.000 doden en 10.000m2 verschroeide aarde minder erg is dan 100.000 en dan nog's het risico dat het je betaald wordt gezet.quote:Op zondag 3 april 2022 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kleine kernwapens zijn over het algemeen destructief in een relatief klein gedeelte.
Of laat ik het zo zeggen, normale conventionele wapens zijn vaak destructiever dan de kleinste nukes.
Maar voordeel is een soort garantie hebben dat het stuk waar je het op gooit ook echt plat gaat.
Mwah dat vraag ik me af.quote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Valt mee, nu staan de EU grenzen ook open, geen visums etc nodig je mag gewoon werken etc.quote:Op zondag 3 april 2022 21:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De dag dat ze bij de EU komen loopt het halve land leeg naar West-Europa. Is nadelig voor ons n voor hen. Je kan ook alle shit met ze regelen znder dat ze recht hebben om hier te werken. Dan heb je ook veel meer controle over waar het geld allemaal heen gaat enzo. Als ze eenmaal bij de EU zitten dan zijn hervormingen niet meer nodig, zie Roemeni/Bulgarije/Polen/Hongarije.
Obama zat er gruwelijk naast. Maar hij wist het leuk te brengen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Door de invasie, maar vooral de beelden in Bucha moest ik, hoe gek ook, denken aan die woordenwisseling tussen Romney en Obama in 2012. Romney werd destijds door veel mensen, inclusief mezelf, een beetje belachelijk gemaakt omdat hij Rusland een 'gevaarlijke tegenstander' noemde. Als Romney twee jaar later al niet gelijk kreeg heeft hij het het nu dubbel en dwars wel gekregen.
Kernwapens ook bij inzet is natuurlijk de bedoeling een afschrikwerking te hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 21:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leg mij maar uit dat 10.000 doden en 10.000m2 verschroeide aarde minder erg is dan 100.000 en dan nog's het risico dat het je betaald wordt gezet.
Probleem van ABC wapens is dat ze niets ontziend zijn en ook mensen/zaken treft die planmatig geen deel zijn/waren van het conflict.
Als het enige doel is om te vernietigen, heb je een punt waarbij ik dan de vraag stel wat precies te bereiken ?
Idd, want het heeft daar geen reden noch motivatie voor zolang de Russen ze maar niet willen noch gaan aanvallen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:20 schreef Tijger_m het volgende:
srael heeft 9 miljoen en ik denk dat ze het Russische leger in de pan hakken
Nee.
Maar als je bij de EU zit, dan ga ik er vanuit dat het weer rustig is in Oekraine, dan hebben mensen gewoon meer kansen in West-Europa dan in Oekraine. Die gaan gewoon massaal naar West-Europa verhuizen zoals lk land uit het voormalig Oostblok doet.quote:Op zondag 3 april 2022 21:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt mee, nu staan de EU grenzen ook open, geen visums etc nodig je mag gewoon werken etc.
De meeste gaan weer terug naar Oekrane.
Dit zijn geen nep vluchtelingen die alleen maar komen profiteren van het land van melk en honing.
Ik snap het, we zijn 40 jaar niks anders gewend dus je gaat ergens automatisch vanuit onderhand.
Onzin.quote:Op zondag 3 april 2022 21:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vanwaar al die aandacht voor Rob de wijk? Het is lulletje rozenwater uit Nederland die overduidelijk nergens verstand van heeft en op elk punt er naast heeft gezeten.
Met zijn sancties werken niet gezwets, ze kunnen daar nog geen pakje suiker krijgen.
Die man zijn kennis komt niet verder dan proberen in te beelden hoe Rusland niet boos te maken.
Maw angst is zijn raadgever.
kleine kernwapens is wel effectief, dan weten ze dat je met jouw niet valt te spottenquote:Op zondag 3 april 2022 21:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm slecht plan om Oekrane kernwapens - die ze eerder hadden en o.a. in ruil voor onafhankelijkheid wegdeden - ter beschikking te stellen. Ik zie zelf niet zo goed het verschil tussen kleine en grote kernwapens.
Kan mij zo maar voorstellen dat een boze Oekriner ze gebruikt omdat z'n halve familie is afgeschoten.
MAD wapens in de hand van een emotioneel betrokken, laat staan labiel, persoon is sws nooit een slim idee.
Jongen we hebben het gezien op de beelden, de paniek want suiker op, lange rijen weer bij de supermarkten want schappen leeg.quote:
Tuurlijk, vandaag is er weer een nieuw hoofdstuk in het boek van Russische oorlogsmisdaden geopendquote:Op zondag 3 april 2022 21:31 schreef Anton91 het volgende:
Dat topic over de oorlog in Oekraine in BNW is pure oogaids
En het grappige is dat een paar jaar later de Democraten anti-Putin waren en de Republikeinen hem juist als bondgenoot zagen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Obama zat er gruwelijk naast. Maar hij wist het leuk te brengen.
Waarom blijven mensen toch steeds beelden posten die overduidelijk uit games komen?quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit hadden ze alleen met een Javalin kunnen doen, niet met de andere anti tank wapens
Alsnog onzin, supermarktvakken zijn gewoon gevuld in Rusland. Die beelden waar je het over hebt zijn vergelijkbaar met de de toiletpapier en zonnebloemolie crisis die we hier zagen in NL. Nou, poe poe.quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jongen we hebben het gezien op de beelden, de paniek want suiker op, lange rijen weer bij de supermarkten want schappen leeg.
Blijf vooral onzin roepen, kan ik nog wat harder lachen zo vlak voor het slapen gaan. (Weer vroeg op straks)
Bovendien kom je dan beide een stuk sneller op kernwapens uit omdat 1) wij het kapot bezuinigd hebben en 2) omdat het leger van Rusland niet heel veel waard is.quote:Op zondag 3 april 2022 21:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Plus het feit dat de huidige politici het de afgelopen 30 jaar geen enkel probleem vonden om defensie tot op het bot kapot te bezuinigen en die gaan nu wel een grote broek aantrekken en vertellen hoe het militair allemaal moet...
Dat denk ik ook , overigens heeft Israel wel een groot leger , en geenn boerenpummels zoals die dronken russen,quote:Op zondag 3 april 2022 21:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Israel heeft 9 miljoen en ik denk dat ze het Russische leger in de pan hakken
Dat kan overigens wel een reden zijn om de boel te verpatsen, en vervolgens het geld apart te leggen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er is beslag gelegd op die schepen, de eigenaren zijn niet onteigend, dat kan pas als bewezen is dat ze verkregen zijn met crimineel geld. Het lastige nu is vooral wie er moet betalen voor onderhoud. De eigenaren kunnen dat veelal niet vanwege de sancties, maar gaan de beslagleggende landen die miljoenen ophoesten?
Hmmm nu je het zegt... het ziet er idd te goed uit om realistisch te zijnquote:Op zondag 3 april 2022 21:36 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarom blijven mensen toch steeds beelden posten die overduidelijk uit games komen?
Er zijn tal van simulaties die laten zien dat het na zo'n kleine kernbom ook gigantisch uit de hand loopt. Het is actie, reactie. Zoiets heeft ook een eigen onbewuste dynamiek, wij mensen zijn echt niet zo vrij als we denken.quote:Op zondag 3 april 2022 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kleine kernwapens zijn over het algemeen destructief in een relatief klein gedeelte.
Of laat ik het zo zeggen, normale conventionele wapens zijn vaak destructiever dan de kleinste nukes.
Maar voordeel is een soort garantie hebben dat het stuk waar je het op gooit ook echt plat gaat.
Wat een onzin man.quote:Op zondag 3 april 2022 21:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vanwaar al die aandacht voor Rob de wijk? Het is lulletje rozenwater uit Nederland die overduidelijk nergens verstand van heeft en op elk punt er naast heeft gezeten.
Met zijn sancties werken niet gezwets, ze kunnen daar nog geen pakje suiker krijgen.
Die man zijn kennis komt niet verder dan proberen in te beelden hoe Rusland niet boos te maken.
Maw angst is zijn raadgever.
Maar je kunt niet iets verpatsen wat niet van jou is, en die oligarchen zullen hun leger advocaten wel inzetten om onteigening aan te vechten, dus dat zal ook niet 1-2-3 gedaan zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan overigens wel een reden zijn om de boel te verpatsen, en vervolgens het geld apart te leggen.
Er is inderdaad geen tekort aan suiker in Rusland, er is een aanleveringsprobleem, en heel veel mensen die het willen hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 21:36 schreef Divje het volgende:
[..]
Alsnog onzin, supermarktvakken zijn gewoon gevuld in Rusland. Die beelden waar je het over hebt zijn vergelijkbaar met de de toiletpapier en zonnebloemolie crisis die we hier zagen in NL. Nou, poe poe.
Met andere woorden. Zoek een ander gevolg van een sanctie op om je argumentje kracht bij te zetten. Dan lijkt het nog wat
Ik beluister een jaeren 80 idee dat Rusland een achterlijk laag ontwikkeld land zou zijn ....... ik heb nieuws voor die kijk dat ze in Rusland net zo modern zijn als hier.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar in Rusland werkt dat toch al anders. Heel veel jongetjes krijgen geen harttransplantatie, simpelweg omdat de mensen er geen geld voor hebben.
Wij hebben hier een zorgsysteem dat aan iedereen zorg kan verlenen, dat is in heel veel landen niet zo.
quote:Zorg is gratis in Rusland. Of je nu voor hoofdpijn naar de huisarts moet of je been hebt gebroken; zorg is voor inwoners van Rusland gratis, zonder eigen risico. Alle Russen zijn dan ook automatisch verzekerd. Er is ook een betaalde zorgverzekering: daarmee kun je naar betere ziekenhuizen en dokters.
Prima dan niet. Maar dan ook niet komen zeuren over waardevermindering door niet uitgevoerd onderhoud.quote:Op zondag 3 april 2022 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt niet iets verpatsen wat niet van jou is, en die oligarchen zullen hun leger advocaten wel inzetten om onteigening aan te vechten, dus dat zal ook niet 1-2-3 gedaan zijn.
Dat is dus wat ik al aangaf, ja. Maar ik denk dat bij bevriezing zoals dat nu plaatsvind er geen verplichting is voor de lokale overheid om onderhoud te betalen, het schip is tenslotte niet onteigend en de eigenaar is verantwoordelijk voor onderhoudquote:Op zondag 3 april 2022 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt niet iets verpatsen wat niet van jou is, en die oligarchen zullen hun leger advocaten wel inzetten om onteigening aan te vechten, dus dat zal ook niet 1-2-3 gedaan zijn.
Dat kan nog weer duurder uitpakken. Onderhoud is minder dan waardevermindering als het niet onderhouden wordt. Al kan het ook goed dat die dingen gigantisch in waarde kelderen omdat er ineens zoveel op de markt komen als ze allemaal onteigend worden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima dan niet. Maar dan ook niet komen zeuren over waardevermindering door niet uitgevoerd onderhoud.
De praktijk bij ‘reguliere’ beslaglegging is dat de boel verkocht wordt na X tijd en het geld apart gelegd wordt. Sterker nog als je dat niet doet als staat dan kun je onder omstandigheden nog problemen krijgen met het EHRM ook.quote:Op zondag 3 april 2022 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik al aangaf, ja. Maar ik denk dat bij bevriezing zoals dat nu plaatsvind er geen verplichting is voor de lokale overheid om onderhoud te betalen, het schip is tenslotte niet onteigend en de eigenaar is verantwoordelijk voor onderhoud
Ja, plus dat op dit moment de bomen in Oekrane niet vol in het blad staan en het gras niet in bloei, en als je in het echt inzoomt renderen er niet opeens allemaal bomen aan de horizonquote:Op zondag 3 april 2022 21:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hmmm nu je het zegt... het ziet er idd te goed uit om realistisch te zijn
Sowieso zijn die dingen nauwelijks verkoopbaar voor ook maar een deel van hun waarde omdat ze allemaal op maat gemaakt zijn, er zijn er geen twee hetzelfde dus het een beetje een geval van "Wat de gek ervoor geeft"quote:Op zondag 3 april 2022 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat kan nog weer duurder uitpakken. Onderhoud is minder dan waardevermindering als het niet onderhouden wordt. Al kan het ook goed dat die dingen gigantisch in waarde kelderen omdat er ineens zoveel op de markt komen als ze allemaal onteigend worden.
De rest van de beschaafde wereld vindt ons zorgsysteem ook vaak vrij achterlijk dus dat is een lage standaard.quote:Op zondag 3 april 2022 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik beluister een jaeren 80 idee dat Rusland een achterlijk laag ontwikkeld land zou zijn ....... ik heb nieuws voor die kijk dat ze in Rusland net zo modern zijn als hier.
Of en in welke mate die zorgcapaciteit er voor iedereen is, Rusland is groot, is dan een kwestie van hoe je dat interpreteert. Dat de zorg er daar anders uitziet en voor onze gewenning wat bar(baar)s overkomt is vooral met wat je gewend bent van lieve zorgverleners..
Hmmm.. wij hebben hier een zorgsysteem dat toegankelijk is voor mensen die het (eigen risico) kunnen betalen. Dan kies ik liever voor zorg die er voor iedereen is en ja als je een betere behandeling wil - bloemen op je kamer - moet je exra betalen.
[..]
Nee nee, nu moet je zijn woorden niet verdraaien vieze deugfascist dat je d'r bent.quote:
De kleine zijn juist de tactische wapens. De grote ICBMs zijn de strategische.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kernwapens ook bij inzet is natuurlijk de bedoeling een afschrikwerking te hebben.
Maar nogmaals je hebt ook kernwapens van zo klein als 1kt (gemiddeld 10kt), dat is veelal nog minder destructief in die zin dan conventionele wapens.
Dat heeft vaak een ander doel zulke kleine non tactische nukes.
Op papier is de zorg gratis in Rusland. In de praktijk betekent dat dat je met je hartklachten met een paracetamol naar huis gestuurd wordt.quote:Op zondag 3 april 2022 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik beluister een jaeren 80 idee dat Rusland een achterlijk laag ontwikkeld land zou zijn ....... ik heb nieuws voor die kijk dat ze in Rusland net zo modern zijn als hier.
Of en in welke mate die zorgcapaciteit er voor iedereen is, Rusland is groot, is dan een kwestie van hoe je dat interpreteert. Dat de zorg er daar anders uitziet en voor onze gewenning wat bar(baar)s overkomt is vooral met wat je gewend bent van lieve zorgverleners..
Hmmm.. wij hebben hier een zorgsysteem dat toegankelijk is voor mensen die het (eigen risico) kunnen betalen. Dan kies ik liever voor zorg die er voor iedereen is en ja als je een betere behandeling wil - bloemen op je kamer - moet je exra betalen.
[..]
Daar weet jij natuurlijk alles van, met je Rusland dat al 40 dagen doelen aan het bereiken is.quote:Op zondag 3 april 2022 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lui als jij zitten er voortdurend naast integenstelling tot mensen die voor zichzelf nadenken.
Gaat wat offtopic maar wordt de degene die iets in beslag legt niet daarmee ook verantwoordelijk voor het onderhoud dat in zijn beheer nodig is om het de waarde te laten behouden ?quote:Op zondag 3 april 2022 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima dan niet. Maar dan ook niet komen zeuren over waardevermindering door niet uitgevoerd onderhoud.
Waar haal jij dit soort statements toch vandaan?quote:Op zondag 3 april 2022 21:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op papier is de zorg gratis in Rusland. In de praktijk betekent dat dat je met je hartklachten met een paracetamol naar huis gestuurd wordt.
Als je goede zorg wil, moet je betalen, en eigenlijk nog ruim van te voren, als reservering, ook.
Lees het interview met Waterdrinker in de NRC eens hoe dat in Rusland gaat, hij wilde zijn vrouw bellen in het ziekenhuis en het kostte hem 300 euro om haar een telefoon te bezorgen en een veelvoud daarvan om haar uit het ziekenhuis te krijgen omdat ze geen corona had en daar moest blijven van de autoriteiten.quote:Op zondag 3 april 2022 21:54 schreef Divje het volgende:
[..]
Waar haal jij dit soort statements toch vandaan?
Eens. Zo had met terugwerkende kracht Mussert ook gelijk dat Duitsland onze handelspartner van de toekomst zou zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Obama zat er gruwelijk naast. Maar hij wist het leuk te brengen.
Dat is natuurlijk de pest van de meeste sancties. Het duurt even voordat het effect heeft. Ik hoef jou niet te vertellen dat in Rusland ook pakhuizen en distributiecentra bestaanquote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jongen we hebben het gezien op de beelden, de paniek want suiker op, lange rijen weer bij de supermarkten want schappen leeg.
Blijf vooral onzin roepen, kan ik nog wat harder lachen zo vlak voor het slapen gaan. (Weer vroeg op straks)
Obama had in principe geen ongelijk dat de VS zich meer moest richten op het Verre Oosten, natuurlijk.quote:Op zondag 3 april 2022 21:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eens. Zo had met terugwerkende kracht Mussert ook gelijk dat Duitsland onze handelspartner van de toekomst zou zijn.
Waterdrinker is een Rus? Want we hebben het over de zorg voor Russen zelf. Als je daar als expat of buitenlander om zorg vraagt gaat het wat anders in z'n werk.quote:Op zondag 3 april 2022 21:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees het interview met Waterdrinker in de NRC eens hoe dat in Rusland gaat, hij wilde zijn vrouw bellen in het ziekenhuis en het kostte hem 300 euro om haar een telefoon te bezorgen en een veelvoud daarvan om haar uit het ziekenhuis te krijgen omdat ze geen corona had en daar moest blijven van de autoriteiten.
Laten we het erop houden dat het geen Nederland is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |