Je kan een partij verbieden wanneer zij rechten en rechtstaat van mensen ter meerdere glorie van hun eigen (voort)bestaan, van geen belang vinden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:40 schreef Bensel het volgende:
[..]
Denk heeft ook banden met Erdogan, ook een despoot, de leden in de 2e kamer hebben zelfs dubbele paspoorten. Als je de FVD wil verbieden op deze grond, moet je Denk ook verbieden. En D66 luistert enkel naar de EU, ook geen lieverdje.
Als emotioneel gedrag uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat koelere blik misschien het meest humanitair.quote:Op zondag 3 april 2022 16:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?
Moeten we onze harten verharden en de andere kant op kijken?
In wat voor wereld wil je dan leven?
Er is niets ondemocratisch aan het verbieden van een partij die door het Kremlin gefinancierd wordt om de Nederlandse democratie te ondermijnen. Denk verkeert daarbij ook echt wel op het randje aangezien die partij als verlengstuk van de AKP fungeert.quote:Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Vind je dat niet ondemocratisch? Zou DENK ook verboden moeten worden? Of D66?
Net zo ‘ondemocratisch' als het verbieden van de NSB destijds.quote:Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Vind je dat niet ondemocratisch? Zou DENK ook verboden moeten worden? Of D66?
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling héél snel héél veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.quote:Op zondag 3 april 2022 16:42 schreef Vallon het volgende:
Voor een partij die de rechten van mensen vertrapt, is in een democratisch bestel geen plaats.
Niet verrassend; het overgrote merendeel van de Russische diaspora is pro Poetin.quote:
Er wordt niet gekeken naar daden maar naar woorden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling héél snel héél veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.
Ik kan van deze demo geen enkel bewijs vinden in de duitse pers, mischien dat ik verkeerd zoek of zo.quote:
Deporteer maar terug naar Rusland dan. Veel plezier daar!quote:Op zondag 3 april 2022 17:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet verrassend; het overgrote merendeel van de Russische diaspora is pro Poetin.
Het lijkt me sowieso voor ieder land veiliger om geen Russischtalige minderheid te hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 17:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Deporteer maar terug naar Rusland dan. Veel plezier daar!
Jup, ik ben tegen ingrijpen. En we moeten inderdaad ook niet vanuit emotie handelen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?
Moeten we onze harten verharden en de andere kant op kijken?
In wat voor wereld wil je dan leven?
Beetje makkelijk, want dan ga je er vanuit dat Poetin op een gegeven moment z'n viool aan de wilgen hangt. Niets wijst die richting uit, integendeel.quote:Op zondag 3 april 2022 17:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jup, ik ben tegen ingrijpen. En we moeten inderdaad ook niet vanuit emotie handelen.
Maar dat betekend niet dat we de andere kant op moeten kijken.
Zie ook: https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
Of van beide. Denk dat Jan Soldaat tot alles in staat is als je om je heen gruweldadem en propaganda ziet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:39 schreef PzKpfw het volgende:
Wat daar in Buchra voorgevallen is kan toch alleen maar het werk zijn van speciale eenheden? Het lijkt me sterk dat 'gewone' soldaten tot zoiets in staat zijn maar wellicht overschat ik het beetje empathie dat je van een gewone Russische soldaat zou kunnen verwachten.
Eh hoe precies?quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
En dit was dus te voorkomen met een no-fly-zone. Maar we hebben het weer laten gebeuren.
Ja?quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
En dit was dus te voorkomen met een no-fly-zone. Maar we hebben het weer laten gebeuren.
Ik snap niet zo goed hoe dan. Zijn de burgers vastgebonden, verkracht en geëxecuteerd door vliegtuigen? Rusland heeft geen air superiority en weinig precisiebommen. De meeste misdaden worden door artillerie en infanteristen begaan.quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
Die zouden daar allang niet meer gezeten hebben als we een maand geleden een no-fly-zone hadden ingevoerd.quote:Op zondag 3 april 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed hoe dan. Zijn de burgers vastgebonden, verkracht en geëxecuteerd door vliegtuigen? Rusland heeft geen air superiority en weinig precisiebommen. De meeste misdaden worden door artillerie en infanteristen begaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |