Je kan een partij verbieden wanneer zij rechten en rechtstaat van mensen ter meerdere glorie van hun eigen (voort)bestaan, van geen belang vinden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:40 schreef Bensel het volgende:
[..]
Denk heeft ook banden met Erdogan, ook een despoot, de leden in de 2e kamer hebben zelfs dubbele paspoorten. Als je de FVD wil verbieden op deze grond, moet je Denk ook verbieden. En D66 luistert enkel naar de EU, ook geen lieverdje.
Als emotioneel gedrag uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat koelere blik misschien het meest humanitair.quote:Op zondag 3 april 2022 16:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?
Moeten we onze harten verharden en de andere kant op kijken?
In wat voor wereld wil je dan leven?
Er is niets ondemocratisch aan het verbieden van een partij die door het Kremlin gefinancierd wordt om de Nederlandse democratie te ondermijnen. Denk verkeert daarbij ook echt wel op het randje aangezien die partij als verlengstuk van de AKP fungeert.quote:Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Vind je dat niet ondemocratisch? Zou DENK ook verboden moeten worden? Of D66?
Net zo ‘ondemocratisch' als het verbieden van de NSB destijds.quote:Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Vind je dat niet ondemocratisch? Zou DENK ook verboden moeten worden? Of D66?
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling héél snel héél veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.quote:Op zondag 3 april 2022 16:42 schreef Vallon het volgende:
Voor een partij die de rechten van mensen vertrapt, is in een democratisch bestel geen plaats.
Niet verrassend; het overgrote merendeel van de Russische diaspora is pro Poetin.quote:
Er wordt niet gekeken naar daden maar naar woorden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling héél snel héél veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.
Ik kan van deze demo geen enkel bewijs vinden in de duitse pers, mischien dat ik verkeerd zoek of zo.quote:
Deporteer maar terug naar Rusland dan. Veel plezier daar!quote:Op zondag 3 april 2022 17:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet verrassend; het overgrote merendeel van de Russische diaspora is pro Poetin.
Het lijkt me sowieso voor ieder land veiliger om geen Russischtalige minderheid te hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 17:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Deporteer maar terug naar Rusland dan. Veel plezier daar!
Jup, ik ben tegen ingrijpen. En we moeten inderdaad ook niet vanuit emotie handelen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?
Moeten we onze harten verharden en de andere kant op kijken?
In wat voor wereld wil je dan leven?
Beetje makkelijk, want dan ga je er vanuit dat Poetin op een gegeven moment z'n viool aan de wilgen hangt. Niets wijst die richting uit, integendeel.quote:Op zondag 3 april 2022 17:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jup, ik ben tegen ingrijpen. En we moeten inderdaad ook niet vanuit emotie handelen.
Maar dat betekend niet dat we de andere kant op moeten kijken.
Zie ook: https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
Of van beide. Denk dat Jan Soldaat tot alles in staat is als je om je heen gruweldadem en propaganda ziet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:39 schreef PzKpfw het volgende:
Wat daar in Buchra voorgevallen is kan toch alleen maar het werk zijn van speciale eenheden? Het lijkt me sterk dat 'gewone' soldaten tot zoiets in staat zijn maar wellicht overschat ik het beetje empathie dat je van een gewone Russische soldaat zou kunnen verwachten.
Eh hoe precies?quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
En dit was dus te voorkomen met een no-fly-zone. Maar we hebben het weer laten gebeuren.
Ja?quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
En dit was dus te voorkomen met een no-fly-zone. Maar we hebben het weer laten gebeuren.
Ik snap niet zo goed hoe dan. Zijn de burgers vastgebonden, verkracht en geëxecuteerd door vliegtuigen? Rusland heeft geen air superiority en weinig precisiebommen. De meeste misdaden worden door artillerie en infanteristen begaan.quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
Die zouden daar allang niet meer gezeten hebben als we een maand geleden een no-fly-zone hadden ingevoerd.quote:Op zondag 3 april 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed hoe dan. Zijn de burgers vastgebonden, verkracht en geëxecuteerd door vliegtuigen? Rusland heeft geen air superiority en weinig precisiebommen. De meeste misdaden worden door artillerie en infanteristen begaan.
Dat kan toch bijna niet waar zijn?quote:
Helemaal van het gas af kan nog. Nog meer uit Swift knikkeren. Meer Russen uitzetten. Offensieve cyber aanvallen voor het geval dat nog niet gebeurd. Stoken in andere grensgebieden van Rusland.quote:Op zondag 3 april 2022 17:14 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Er komen nieuwe sancties aan volgens Charles Michel. Maar ik vraag mij af of het veel verder gaat dan de lijst met personen die op de sanctielijst staan uitbreiden.
Hoezo niet? In de Tweede Wereldoorlog had je toch ook in tal van geallieerde landen allerlei pro-Nazi groepjes?quote:
Wat heeft dit te maken met onze rechtstaat en laat staan, de beginselen daarvan ?quote:Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling héél snel héél veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.
Ja inderdaad. Als er geen vliegtuigen vliegen, dan gebeuren dit soort dingen niet op de grond ?quote:
Weet ik veel, ik ga op jouw offtopic geratel m.b.t. het verbieden van Nederlandse partijen in.quote:Op zondag 3 april 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:
Wat heeft dit te maken met onze rechtstaat en laat staan, de beginselen daarvan ?
Ik ga verder niet in op je poging tot afleiding.
Adem maar door.quote:Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef nixxx het volgende:
Dat lijkt me een beetje overdreven, ik zou eigenlijk teleurgesteld zijn als er niet ergens een dergelijke standaard in een la lag bij het ministerie van defensie of volksgezondheid. Zeker met de Corona pandemie in hè begin moet hier ergens over nagedacht zijn. Dit of bij het verbranden van grote hoeveelheden stoffelijke overschotten in gas gestookte centrales.
En wat dan als ze dat terug gaan doen ? Dan kan je art 5 niet meer gebruiken want dan ben je zelf begonnenquote:Op zondag 3 april 2022 17:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Offensieve cyber aanvallen voor het geval dat nog niet gebeurd.
Wat doen de FVD en PVV in dat rijtje? Als je eerdergenoemde criteria aanhoudt vervallen die ook meteen. De PVV wil immers hele bevolkingsgroepen criminaliseren en nog net niet deporteren.quote:Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hij weet heel goed wat de rode lijnen zijn. Oekraïne is dat niet voor ons. Poetin gaat never nooit Polen of de Baltische staten binnenvallen.quote:Op zondag 3 april 2022 17:21 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Beetje makkelijk, want dan ga je er vanuit dat Poetin op een gegeven moment z'n viool aan de wilgen hangt. Niets wijst die richting uit, integendeel.
Nou ja, ik mag hopen dat naarmate er meer beelden vrij komen van dergelijke oorlogsmisdaden de maat toch een keer vol is.quote:Op zondag 3 april 2022 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij weet heel goed wat de rode lijnen zijn. Oekraïne is dat niet voor ons. Poetin gaat never nooit Polen of de Baltische staten binnenvallen.
Russen hebben wel vaker op weerzinwekkende wijze huisgehouden in andere landen. Kadyrov zou daar al over kunnen mee praten meen ik.quote:Op zondag 3 april 2022 17:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje opmerkelijk argument natuurlijk.
Yep en dat - die uitweg - moeten we dan ook niet meer willen (bieden).quote:Op zondag 3 april 2022 17:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit soort oorlogsmisdaden maken het ook voor het westen moeilijker om Poetin nog een uitweg te bieden. Iedereen weet dat vrede met Poetin geen vrede is. Ook Oekraïne weet dat vrede op lange termijn alleen kan als er in het Kremlin een grote verandering plaatsvind. Het wordt alleen maar meer en meer de overwinning of de dood voor Poetin.
Tuurlijk, maar is het doorgaans niet de bedoeling om juist níet hele bevolkingsgroepen over één kam te scheren? Dit klinkt een beetje als "het zijn Russen, natuurlijk schieten ze iedereen door hun kop." Maak er "Dit zijn Marokkanen, natuurlijk jatten die alles leeg" van en je hebt de poppen aan het dansen (terecht).quote:Op zondag 3 april 2022 17:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Russen hebben wel vaker op weerzinwekkende wijze huisgehouden in andere landen. Kadyrov zou daar al over kunnen mee praten meen ik.
Ik zie Russische vlaggen, Russische vlaggen met wapen. Een Duitse vlag. Een communistische vlag. Een vlag van de DDR. Ik zie Kazachtstaanse vlaggen (blauw met een gele zon en vogel).quote:
En nu worden ze anaal vernederd door deze Oekrainiers die ze haten.quote:Op zondag 3 april 2022 17:42 schreef polderturk het volgende:
Het resultaat van jarenlang hersenspoelen.
[ twitter ]
Russische keizerrijk.quote:Op zondag 3 april 2022 17:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie Russische vlaggen, Russische vlaggen met wapen. Een Duitse vlag. Een communistische vlag. Een vlag van de DDR. Ik zie Kazachtstaanse vlaggen (blauw met een gele zon en vogel).
Maar ik zie ook een vlag, met drie banen, zwart, geel, wit en een zwarte adelaar er op. Weet iemand waar die van is?
Al is het maar iets overgebleven uit de koude oorlog, voor na kernaanvallen of aanvallen met chemische wapens. Het is er vrij zeker.quote:Op zondag 3 april 2022 17:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Adem maar door.
Het zou mij verbazen als er beleid is, een plan, een standaard is. Laat staan een visie.
# korte termijn denken.
https://p.dw.com/p/49Fkfquote:Meinung: Deutsche Unternehmen in Russland - Kollaborateure des Krieges?
Ah, ik dacht dat ze een adelaar met de (hedendaagse) Russische vlag hadden.quote:
You shall not pass.quote:Op zondag 3 april 2022 17:33 schreef TheJanitor het volgende:
The battle for Kiev, Chernihiv and Sumy is over. The battle for Ukraine is about to begin.
Pepsico en Danone ook.quote:Op zondag 3 april 2022 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
o.a.
Makro
Bayer: pillen
Knauf: bouwmeuk
Total: tanken
Henkel: wassen
Ritter-Sport: chocolade
Zijn nog steeds actief in USSR.
Laat ze maar de tering krijgen.
[..]
https://p.dw.com/p/49Fkf
| Forum Opties | |