abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2022 @ 12:13:02 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
  zondag 3 april 2022 @ 12:13:41 #2
38496 Perrin
pi_204316819
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Ik denk eerder aan een soort Stockholm syndroom.
En murw gebeukt door propaganda, iedereen die wel een eigen politieke mening er op nahield liep het slecht mee af.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 3 april 2022 @ 12:13:43 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204316821
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:04 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Hoe heeft deze scenario uitgepakt in Afghanistan?
Daar hebben ze de Russen ook uit geknikkerd. Sterker nog, dat was het einde van de SowjetUnie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204316828
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik hoef mijn vriendin ook niet met films als come and see, threads, of docu's over WO II of de SED dictatuur in de DDR aan te komen, dat trekt ze echt niet. :P
Die van mij werkt in de zorg met demente, het is nu al stukken minder omdat de meeste mensen die WOII hebben meegemaakt zo'n beetje dood zijn.

Maar ondanks hun dementie sprongen er geregeld mensen in standje stress bij knallen of bijv een item op tv over WOII
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 3 april 2022 @ 12:14:52 #5
38496 Perrin
pi_204316829
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 12:14:57 #6
pi_204316830
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
En murw gebeukt door propaganda, iedereen die wel een eigen politieke mening er op nahield liep het slecht mee af.
H! Heb jij nu mijn topic gestolen? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 3 april 2022 @ 12:15:26 #7
38496 Perrin
pi_204316837
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 12:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
H! Heb jij nu mijn topic gestolen? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuses, wist niet of je doorhad dat je LAPO had.
  zondag 3 april 2022 @ 12:17:01 #8
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_204316845
Had Biden toch gelijk toen hij Poetin een slager noemde. :')
Say what?
  zondag 3 april 2022 @ 12:17:24 #9
pi_204316852
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Excuses, wist niet of je doorhad dat je LAPO had.
Nou vooruit dan maar.

SPOILER
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 12:18:33 #10
236264 crew  capricia
pi_204316872
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Wel met het verschil dat de Navo met gemak Servi naar de middeleeuwen kon bombarderen. Met Rusland spelen er toch grotere risico's bij ingrijpen.

Ik denk dat we beter verder kunnen gaan met ons sanctiepakket uit te breiden. Als we nu fors ingrijpen in de energiemarkt en voor alternatieven gaan zorgen, hoe sneller we het Russische olie- en gas kunnen gaan boycotten.

En dan is de Russische economie gewoon echt de sjaak en kunnen ze hun defensie-uitgaven helemaal niet meer betalen.
Cadeautje voor China dus.
Ik heb ook het antwoord niet hoor. Met die sancties pak je eigenlijk gewoon de burgerbevolking van zo'n land. Terwijl je het misdadige regime aan wil pakken.
Ik zou eigenlijk alle betrokkenen op een internationale lijst van gezochte misdadigers willen hebben. Dat ze dus Rusland nooit meer kunnen verlaten. En hun leven lang gezochte criminelen zijn. Deze mensen horen berecht te worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204316884
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 09:43 schreef vosss het volgende: Dit hoeft toch allemaal niet zo lang te duren. Iedereen weet waar dit onvermijdelijk op uit gaat draaien. 1. Rusland krijgt de Donbass en de Krim. 2. Oekrane geeft aan geen NAVO lid te willen worden en neutraal te blijven. 3. Oekrane krijgt veiligheidsgaranties. 4. Rusland trekt zich terug. Waarom kan men daar niet gewoon even een klap op geven? Meer zit er voor beiden niet in en elke dag oorlog extra is meer ellende aan beide kanten. }:|
Een paar praktische vraagjes: Hoe wil jij punt 2. (neutraal blijven) en punt 3. veiligheidsgarantie combineren? Bedoel je dat Rusland veiligheidsgarantie geeft (we zullen je nooit aanvallen als je niet aansluiting zoekt met de westerse allianties?). Of bedoel je dat bijv. een derde partij Veiligheidsraad VN dan zal ingrijpen. Die laatste is misschien op papier een interessante, maar hoe stel je dit voor, dus stel: Rusland valt weer aan: China zit net ff in een intern conflict en kan dus geen troepen opbouw naar Oekrane sturen. Of men intepreteerd de aanval zo dat er niet geholpen hoeft en kan worden omdat bv: Rusland dreigt weer met MAD. De enige mogelijkheden voor veiligheidsgarantie is troepen is preventief door opbouwtroepen die gelijk kunnen ondersteunen op moment dat Rusland aanvalt, dus een soort navo systeem. Of Oekrane krijgt zulke machtige verdedigingsmechanisme dat Rusland niks kan doen. De eerste preventieve maatregel is gewoon een Navo alliantie. De tweede optie zal Rusland nooit mee akkoord gaan, omdat dit Oekrane zo machtig zal maken dat ze als nog navo aansluiting etc aan kunnen gaan. Hierom is deze oorlog er ook Oekrane kan niet machtige en succesvolle democratie zijn voor Rusland, dat bedreigt Rusland, aldus Poetin.
  zondag 3 april 2022 @ 12:20:58 #12
pi_204316904
We worden kapot gehacked door de Russen!

NS: zeker tot 17.00 uur geen treinen door technische storing
  zondag 3 april 2022 @ 12:25:00 #13
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_204316953
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb ook het antwoord niet hoor. Met die sancties pak je eigenlijk gewoon de burgerbevolking van zo'n land. Terwijl je het misdadige regime aan wil pakken.
Ik zou eigenlijk alle betrokkenen op een internationale lijst van gezochte misdadigers willen hebben. Dat ze dus Rusland nooit meer kunnen verlaten. En hun leven lang gezochte criminelen zijn. Deze mensen horen berecht te worden.
Ja, China gaat er van profiteren. Het is niet anders. Voor Rusland zal China een alternatieve afzetmarkt zijn, maar het zal de omvang van de inkomsten uit de Europese markt nooit kunnen vervangen.

En prima dat de Russische bevolking gepakt wordt. Laten we niet doen alsof dit alleen Poetins oorlog is en dat de Russische bevolking het massaal afkeurt. Een groot deel blijft achter Poetin staan en keurt zijn acties goed.

Ik heb er geen medelijden mee als de Russische bevolking pijn gaat lijden. Voor het deel van de bevolking dat zich wel verzet tegen Poetins regime heb ik wel medelijden. Maar dat is een minderheid.
pi_204317123
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, China gaat er van profiteren. Het is niet anders. Voor Rusland zal China een alternatieve afzetmarkt zijn, maar het zal de omvang van de inkomsten uit de Europese markt nooit kunnen vervangen.

En prima dat de Russische bevolking gepakt wordt. Laten we niet doen alsof dit alleen Poetins oorlog is en dat de Russische bevolking het massaal afkeurt. Een groot deel blijft achter Poetin staan en keurt zijn acties goed.

Ik heb er geen medelijden mee als de Russische bevolking pijn gaat lijden. Voor het deel van de bevolking dat zich wel verzet tegen Poetins regime heb ik wel medelijden. Maar dat is een minderheid.
En wij moeten dan ook wel veel shit terughalen uit China en bijv India en gewoon weer in Europa en Nederland produceren.. Dan maar wat duurder...

Please beginnen met de medicijnen fabricatie terug halen want ik vind het maar niks dat de levering van voor mij levensreddende medicijnen gemaakt worden in zulke landen.
pi_204317143
Is de NS gehackt door de Russen?
  zondag 3 april 2022 @ 12:39:55 #18
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204317165
quote:
Wel lief dat ze dat op zondag doen
pi_204317171
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:37 schreef quirina het volgende:
Is de NS gehackt door de Russen?
Ja joh die systemen zijn allemaal ontsloten via het grote boze internet
pi_204317179
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204317223

[ Bericht 100% gewijzigd door Salina op 03-04-2022 12:45:38 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204317227
Idi i Smotri. _O_

Ik moet ook al een tijd aan die film denken tijdens deze oorlog. Bij de hedendaagse partizanenacties van burgers in Wit-Rusland om de Russen tegen te werken bijvoorbeeld (spoornetwerk vernietigen). Indrukwekkende film.

Of Ivanovo Detstvo van de veel te vroeg gestorven Andrej Tarkovski. Over een veel te jonge (kind)soldaat die veel te snel volwassen word en vergeet kind te zijn. ;(
Hoe zou Andrej tegen deze oorlog hebben aangekeken? Nou ja, dat weet ik wel (hij stierf in ballingschap en werd veel tegengewerkt door de Sovjetautoriteiten).

Ook indrukwekkend: Tini zabutykh predkiv (Shadows of Forgotten Ancestors) van magir en mede-outcast Sergej Parajanov. Speelt zich af op het Oekranese platteland. ​

Alle drie de films staan trouwens gewoon op YouTube. Met Engelse subs.

Verder moet ik zeggen dat ik niet echt vrolijk word van de berichten (over massagraven) deze morgen. ;(

* de film van Sergej Paradjanov is geen oorlogsfilm trouwens. Speelt gewoon in Oekrane af toevallig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 12:45:42 #23
236264 crew  capricia
pi_204317245
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:43 schreef Salina het volgende:
forumSalinaIndexActiefMyATNieuwGelezenTextarea errorEr is een fout opgetreden

Sorry, je hebt niet de rechten om in dit topic te reageren.

Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Idi i Smotri. _O_

Ik moet ook al een tijd aan die film denken tijdens deze oorlog. Bij de hedendaagse partizanenacties van burgers in Wit-Rusland om de Russen tegen te werken bijvoorbeeld (spoornetwerk vernietigen). Indrukwekkende film.

Of Ivanovo Detstvo van de veel te vroeg gestorven Andrej Tarkovski. Over een veel te jonge (kind)soldaat die veel te snel volwassen word en vergeet kind te zijn. ;(
Hoe zou Andrej tegen deze oorlog hebben aangekeken? Nou ja, dat weet ik wel (hij stierf in ballingschap en werd veel tegengewerkt door de Sovjetautoriteiten).

Ook indrukwekkend: Tini zabutykh predkiv (Shadows of Forgotten Ancestors) van magir en mede-outcast Sergei Parajanov. Speelt zich af op het Oekranese platteland. ​

Alle drie de films staan trouwens gewoon op YouTube. Met Engelse subs.

Verder moet ik zeggen dat ik niet echt vrolijk word van de berichten (over massagraven) deze morgen. ;(
Ik bookmark deze post. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204317248
twitter
pi_204317265
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De Russen zijn ook maar slachtoffers van Putin.
En degenen die tegen Putin regime zijn zitten nu in het buitenland. Dwz landen waar ze geen Visum voor hoeven aanvragen.
Verzetten tegen Putin maakt als Rus je leven nog verder kapot dat snappen mensen hier niet.
Je verliest je baan, je verliest de kans om op een goede school te komen als je in de gevangenis hebt gezeten. Als je vlucht zie je je familie en vrienden niet meer.
De opofferingen zijn heel groot.
Aan de andere kant moeten mannen verplicht vechten voor het moederland… niet makkelijk allemaal.
pi_204317288
De Nederlandse regering moet zsm de massaslachting in Bucha veroordelen.
  zondag 3 april 2022 @ 12:49:28 #27
38496 Perrin
pi_204317291
quote:
Maar ons kabinet heeft moeite de sancties uit te voeren. Echte VOC-mentaliteit weer. Wat schijnbewegingen en verder kop in het zand terwijl de kassa rinkelt. :r
pi_204317329
twitter
pi_204317355
Vertaling.
Tof van ze dat ze dat voor ons doen.

twitter
pi_204317392
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  PR/Manusje van alles zondag 3 april 2022 @ 13:09:10 #31
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_204317424
Is er al een reactie van de VN met sterke veroordeling van deze massamoord? Oh wacht. De VN :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_204317445
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is er al een reactie van de VN met sterke veroordeling van deze massamoord? Oh wacht. De VN :')
Die zijn inderdaad zelden zo onzichtbaar geweest als nu.
  zondag 3 april 2022 @ 13:14:28 #33
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204317468
quote:
De VN? Wat bedoel je, de UN general assembly, de UN security council, de UN human rights council, de secretaris-generaal?
are we infinite or am I alone
  zondag 3 april 2022 @ 13:14:42 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_204317470
twitter

Soms denk je dat Putin een kleptocraat is die het land gestolen heeft. Dan blijkt dat hij gewoon de godfather van een crimineel syndicaat is dat helemaal totaan het laagste niveau van de gewone man reikt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204317501
quote:
Moet je nagaan van wat daar gebeurd is nog niks is vergeleken met in Mariupol.
  zondag 3 april 2022 @ 13:20:22 #36
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204317519
quote:
Opeens houdt iedereen zich angstvallig afzijdig of begint zich steeds afzijdiger op te stellen hoe langer deze oorlog duurt. Hell, ik zie zelfs steeds meer mensen Oekraine de situatie kwalijk nemen. Erg triest te zien.
pi_204317544
Russische vliegtuig neergedonderd.

twitter
  PR/Manusje van alles zondag 3 april 2022 @ 13:25:38 #39
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_204317545
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De VN? Wat bedoel je, de UN general assembly, de UN security council, de UN human rights council, de secretaris-generaal?
Allemaal. Heel de VN is een papieren tijger. Het enige wat zij doen is oordelen over kleinschalig geneuzel en het uitdelen van voedsel in Afrika. En maar vergaderen met z'n allen zonder enig resultaat.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 13:28:31 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204317561
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Allemaal. Heel de VN is een papieren tijger. Het enige wat zij doen is oordelen over kleinschalig geneuzel en het uitdelen van voedsel in Afrika. En maar vergaderen met z'n allen zonder enig resultaat.
Goed verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204317601
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Guterres is natuurlijk wel veel te onzichtbaar in dezen. Dat was de vorige, enigszins vergelijkbare, keer wel anders.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_204317611
Zijn er buiten meer wapens leveren en meer sancties tegen Rusland nog realistische opties die genomen kunnen worden? Dat de Russische soldaat een moordend en verkrachtend beest is, is al langer bekend. Hoe wreed het ook is, het was te verwachten dat we deze beelden gingen krijgen, maar wat kan er nu echt verder tegen gedaan worden?
Цой жив
pi_204317645
Als ik al die filmpjes zo zie van al dat uitgebrande materieel...putin 15/20% al kwijt van zijn rijdend spul? Of was dit nog steeds maar een voorhoede om de eerste kogels op te vangen zegmaar.
Ik zwaai naar dieren.
pi_204317664
Ik vraag me af hoe je Russische soldaten in Den Haag krijgt straks. Niet eigenlijk. Dit kunnen ze gewoon ongestraft doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204317669
Ik zwaai naar dieren.
pi_204317679
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:36 schreef Zwoerd het volgende:
Zijn er buiten meer wapens leveren en meer sancties tegen Rusland nog realistische opties die genomen kunnen worden? Dat de Russische soldaat een moordend en verkrachtend beest is, is al langer bekend. Hoe wreed het ook is, het was te verwachten dat we deze beelden gingen krijgen, maar wat kan er nu echt verder tegen gedaan worden?
Wat is realistisch? Naar mijn inziens kunnen we als westen alle diplomatieke verbanden verbreken met Rusland en 0 handel met ze bedrijven. Maar dat is mijn mening, je hebt ook genoeg lui hier die de situatie slechts zien als een ruzie tussen Oekraine en Rusland en het liefst de zaak door de vingers zien.
pi_204317690
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
En wij moeten dan ook wel veel shit terughalen uit China en bijv India en gewoon weer in Europa en Nederland produceren.. Dan maar wat duurder...

Please beginnen met de medicijnen fabricatie terug halen want ik vind het maar niks dat de levering van voor mij levensreddende medicijnen gemaakt worden in zulke landen.
Daar ben ik al jaren voorstander van. Liever dure kwaliteitsproducten die een leven lang meegaan (en bovendien te repareren zijn) dan Chinese wegwerprotzooi. De tijd dat we energie en grondstoffen aan dat laatste verkwisten mag echt wel eens voorbij zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204317693
quote:
Die beelden van lijken op straat en die man die niet kan praten door zijn woede en verdriet. ;(
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 13:46:40 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204317709
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:39 schreef Geerd het volgende:
Als ik al die filmpjes zo zie van al dat uitgebrande materieel...putin 15/20% al kwijt van zijn rijdend spul? Of was dit nog steeds maar een voorhoede om de eerste kogels op te vangen zegmaar.
Dat van die goedkope voorhoede vol kanonnenvlees is volgens mij allang ontkracht
  zondag 3 april 2022 @ 13:48:19 #50
pi_204317721
quote:
Ik stel voor samen met Japan de Kurillen te veroveren.
  zondag 3 april 2022 @ 13:49:11 #51
pi_204317728
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:39 schreef Geerd het volgende:
Apparaten kunnen niet vechten. Als er geen goede soldaten in die apparaten zitten kan je ze net zo goed niet sturen.
pi_204317729
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die beelden van lijken op straat en die man die niet kan praten door zijn woede en verdriet. ;(
Hartverscheurend ;(
pi_204317772
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar ben ik al jaren voorstander van. Liever dure kwaliteitsproducten die een leven lang meegaan (en bovendien te repareren zijn) dan Chinese wegwerprotzooi. De tijd dat we energie en grondstoffen aan dat laatste verkwisten mag echt wel eens voorbij zijn.
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.
  zondag 3 april 2022 @ 13:57:19 #54
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_204317837
quote:
Er is nog zoveel meer te doen dan zelf militair ingrijpen:

- Huidige sancties fatsoenlijk implementeren (tip voor minister Hoekstra)
- Europees een groot energieprogramma opzetten om zo snel mogelijk van Russisch gas en olie af te komen. Wat dat betreft zijn de acties van de EU tot nu toe onvoldoende. De oorlog, in combinatie met de benodigde duurzame energietransitie, zou toch een 1-2tje moeten zijn. Trek hier gewoon de portemonnee eens voor.
- Zorgen dat geen enkel hoogwaardig/technisch product Rusland meer binnenkomt.
- Je kunt als volgende stap andere landen ook gaan dwingen om zich ook aan de sancties te houden. Europese/Amerikaanse bedrijven mogen dan geen zaken meer doen met buitenlandse bedrijven die zich niet aan het Westerse sanctieregime houden. Dan wordt China voor het blok gezet: blijven ze Rusland steunen ten koste van zichzelf of gaan ze mee met het Westen?
- We kunnen Oekrane vol zetten met de beste wapensystemen die we hebben.
- We kunnen Oekrane versneld laten integreren in de Europese interne markt, zonder dat hiervoor EU lidmaatschap nodig is. Dit kan gewoon via een associatieovereenkomst, net zoals we nu met de Britten hebben. EU lidmaatschap zelf is niet verstandig.
pi_204317883
quote:
Geduld
  zondag 3 april 2022 @ 14:02:01 #56
pi_204317886
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]

- Europees een groot energieprogramma opzetten om zo snel mogelijk van Russisch gas en olie af te komen. Wat dat betreft zijn de acties van de EU tot nu toe onvoldoende. De oorlog, in combinatie met de benodigde duurzame energietransitie, zou toch een 1-2tje moeten zijn. Trek hier gewoon de portemonnee eens voor.
- Je kunt als volgende stap andere landen ook gaan dwingen om zich ook aan de sancties te houden. Europese/Amerikaanse bedrijven mogen dan geen zaken meer doen met buitenlandse bedrijven die zich niet aan het Westerse sanctieregime houden. Dan wordt China voor het blok gezet: blijven ze Rusland steunen ten koste van zichzelf of gaan ze mee met het Westen?
- We kunnen Oekrane versneld laten integreren in de Europese interne markt, zonder dat hiervoor EU lidmaatschap nodig is. Dit kan gewoon via een associatieovereenkomst, net zoals we nu met de Britten hebben. EU lidmaatschap zelf is niet verstandig.
En ik zou zo veel mogelijk mensen en wapens op de grens NATO/Rusland parkeren.
  zondag 3 april 2022 @ 14:03:44 #57
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204317900
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Veel van dit soort acties zijn langetermijnmaatregelen, die gaan geen directe impact hebben. Dat met energie, dat bouw je niet 1-2-3 op, een jaar lijkt me al optimistisch.
pi_204317929
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Soms denk je dat Putin een kleptocraat is die het land gestolen heeft. Dan blijkt dat hij gewoon de godfather van een crimineel syndicaat is dat helemaal totaan het laagste niveau van de gewone man reikt.
Ijzeren gordijn er omheen, Russische eigendommen in het westen onteigenen, onafhankelijk van hen worden en nooit meer naar dat land omkijken. Reagan had en heeft nog altijd gelijk; het is een "evil empire".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204317957
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
En vergeet het gezanik en gejank over zwarte Piet niet. :')
  zondag 3 april 2022 @ 14:10:18 #60
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204317983
wat een ondermensen die Russen.
pi_204317993
twitter
pi_204318009
twitter
pi_204318032
Er is over nagedacht en plannen gemaakt.
Kots over deze draad, waarin de instructies hoe massagraven te maken en te bedekken.
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 14:15:04 #64
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204318033
Rusland wil graag totaal gesoleerd raken?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204318034
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.
Vrijwel alle elektronica die we tegenwoordig kopen is wegwerprotzooi, waarbij "smart" elektronica echt de kroon spant; het verdienmodel daarvan is volledig gebouwd op vervanging om de twee jaar.
pi_204318057
Dit leert een Russische officier of commandant:
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 14:17:33 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318060
Dit belooft wat, denk dat hij verwijst naar Operation Wrath of God

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Wrath_of_God
Operation "Wrath of God" also known as Operation "Bayonet", was a covert operation directed by Mossad to assassinate individuals involved in the 1972 Munich massacre in which 11 members of the Israeli Olympic team were killed. The targets were members of the Palestinian armed militant group Black September and operatives of the Palestine Liberation Organization (PLO). Authorized by Israeli Prime Minister Golda Meir in the autumn of 1972, the operation is believed to have continued for over twenty years.

Several hours before each assassination, each target's family received flowers with a condolence card reading: "A reminder we do not forget or forgive

En de naar Argentinie gevluchte Adolf Eichmann:
https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann
twitter

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2022 14:28:01 ]
  zondag 3 april 2022 @ 14:21:14 #68
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204318100
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[ twitter ]
Dmitri uit London moet eerst maar eens een kaart kopen voor hij begint over Bucharest.
pi_204318164
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:21 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dmitri uit London moet eerst maar eens een kaart kopen voor hij begint over Bucharest.
Dit lijkt me gewoon de vloek van autocorrect.
  zondag 3 april 2022 @ 14:31:38 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 14:32:21 #71
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204318216
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Boeien.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_204318224
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Bedankt voor je bijdrage, Vlad.
  zondag 3 april 2022 @ 14:34:13 #73
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204318233
quote:
Ze zouden reageren dat ze verloren hebben en een toontje lager zingen, en niet mexico binnen gaan vallen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 14:34:37 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204318241
quote:
Invasie van Canada zal wel een pittige reactie op komen
  zondag 3 april 2022 @ 14:34:56 #75
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_204318245
quote:
Dacht dat het om de denazificatie van Oekrane ging, een vrijheidsmissie.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 3 april 2022 @ 14:35:00 #76
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318252
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:34 schreef Bensel het volgende:

[..]
Ze zouden reageren dat ze verloren hebben en een toontje lager zingen, en niet mexico binnen gaan vallen
Goede grap. Op risico van WW3 stonden ze op het punt Cuba binnen te vallen en hebben zich bereid getoond om veel verder weg om veel minder dreiging landen binnen te vallen/bezetten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204318256
quote:
Rusland wordt aan de westkant geheel omringd door democratien. Niet door staten als China, Iran en Noord-Korea.
  zondag 3 april 2022 @ 14:35:51 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318260
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Invasie van Canada zal wel een pittige reactie op komen
Nobody wins a war with Canada! Remember 1812!
  zondag 3 april 2022 @ 14:36:09 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204318266
Hebben de russen Oekraine al beschuldigd van die massacre? Nu een paar uur verder en vind het al aan de late kant.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204318267
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat inderdaad, maar in een zeldzame goede docu van Zembla lieten ze ook zien wat bijvoorbeeld de medicatie productie in zo'n land voor mega schade aan het milieu teweeg bracht..

Daarnaast denken een hoop mensen dat China zo goedkoop is door automatisering van de productie.. dit valt op zij zachtst gezegd erg tegen. Nog heel veel goedkoop handarbeid...

Europa kan echt nog veel meer zaken ook goedkoper producerend door automatisering. Wel een dingetje qua werkeloosheid, maar daar vinden we ook wel wat op.
pi_204318270
quote:
Zijn dat vluchtelingen?
pi_204318275
:')
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204318283
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Waarom laat je dit soort troep niet gewoon in het riool waar het thuishoort, Twitter?
  zondag 3 april 2022 @ 14:39:30 #86
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204318302
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Goede grap. Op risico van WW3 stonden ze op het punt Cuba binnen te vallen en hebben zich bereid getoond om veel verder weg om veel minder dreiging landen binnen te vallen/bezetten.
klopt, en dankzij deze acties is er geen sprake van bovenstaand scenario.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_204318312
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
En Cuba zocht toen terecht bescherming van de Sovjet Unie, precies wat al die staten in Centraal- en Oost-Europa nu allemaal doen/gedaan hebben: Ze zoeken bescherming bij de VS en de EU tegen een behoorlijk agressieve buurman (Rusland).
pi_204318314
Het gaat om een Su-35.

twitter
pi_204318317
quote:
[ twitter ]
Een rapper blijkt zwakbegaafd te zijn, hoe verrassend.
pi_204318326
quote:
[ twitter ]
Kafka :')
Dat is die malloot die de cel in draaide omdat hij opriep om achter Mark aan te gaan ipv Peter R.

quote:
ZWOLLE - Een 29-jarige man uit Deventer is vrijdag veroordeeld tot zes weken cel waarvan vier weken voorwaardelijk voor het aanzetten tot geweld tegen minister Hugo de Jonge en premier Mark Rutte. Hij stuurde een dreigtweet kort nadat journalist Peter R. de Vries was neergeschoten.

https://www.telegraaf.nl/(...)ka-29-na-domme-tweet
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204318332
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:42 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Kafka :')
Dat is die malloot die de cel in draaide omdat hij opriep om achter Mark aan te gaan ipv Peter R.

[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ka-29-na-domme-tweet
En gevlucht is naar Spanje...
pi_204318333
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:41 schreef Tocadisco het volgende:
En Cuba zocht toen terecht bescherming van de Sovjet Unie, precies wat al die staten in Centraal- en Oost-Europa nu allemaal doen/gedaan hebben: Ze zoeken bescherming bij de VS en de EU tegen een behoorlijk agressieve buurman (Rusland).
Cuba zou binnengevallen worden omdat het al aansluiting had gevonden bij Rusland.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204318353
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 14:43 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Cuba zou binnengevallen worden omdat het al aansluiting had gevonden bij Rusland.
Maar als Cuba dat mag doen mogen andere staten in Europa dat toch ook bij de VS/EU doen?
  zondag 3 april 2022 @ 14:46:31 #94
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204318379
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:17 schreef slashdotter3 het volgende:

Operation "Wrath of God" also known as Operation "Bayonet", was a covert operation directed by Mossad to assassinate individuals involved in the 1972 Munich massacre in which 11 members of the Israeli Olympic team were killed. The targets were members of the Palestinian armed militant group Black September and operatives of the Palestine Liberation Organization (PLO). Authorized by Israeli Prime Minister Golda Meir in the autumn of 1972, the operation is believed to have continued for over twenty years.

Several hours before each assassination, each target's family received flowers with a condolence card reading: "A reminder we do not forget or forgive

En de naar Argentinie gevluchte Adolf Eichmann:
[ twitter ]
Populist Lyashko, voorzitter van de radicale partij, die in 2014 een wetsvoorstel indiende dat de doodstraf zou opleggen aan wie deelnam aan pro-separatistische betogingen. HRW and AI hebben de acties van hem en z'n Battalion 'Ukraine' in Oost Oekraine veroordeeld.
  zondag 3 april 2022 @ 14:47:21 #95
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204318388
Ik denk zomaar dat de Oekraners nu iets minder hun best zullen doen om krijgsgevangenen te maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204318393
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar als Cuba dat mag doen mogen andere staten in Europa dat toch ook bij de VS/EU doen?
Nee, dat is iets totaal anders! Anders worden poet-poet en zijn orcs bang voor het grote, boze westen.
pi_204318395
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 14:43 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
En Hongarije werd binnengevallen omdat ze wat hervormingen wilden in 1956. Your point?

Maar volgens mij is de VS nooit Cuba binnengevallen, da's toch wel een verschilletje. Niet dat ik het beleid van de VS vs Cuba goedkeur want dat is al decennia compleet stupide maar er is wel een verschil

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2022 14:50:04 ]
  zondag 3 april 2022 @ 14:48:15 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 14:50:35 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 14:53:57 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318459
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
Ze kunnen het proberen. Ik maak geen onzinnige morele claims mbt geopolitiek, ik reageer enkel op de onzinnige stelling dat de VS er niet op dezelfde manier op zou reageren.
pi_204318464
quote:

[..]
Nooit van de action gehoord zeker,
pi_204318475
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
Maar volgens mij is de VS nooit Cuba binnengevallen, da's toch wel een verschilletje. Niet dat ik het beleid van de VS vs Cuba goedkeur want dat is al decennia compleet stupide maar er is wel een verschil
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.

Overigens lag bij de Amerikaanse overheids zelfs een plan op tafel om een Amerikaans burgervliegtuig te laten neerhalen als False Flag-operatie.
pi_204318482
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2022 14:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.

Overigens lag bij de Amerikaanse overheids zelfs een plan op tafel om een Amerikaans burgervliegtuig te laten neerhalen als False Flag-operatie.
Leuk. Open er een topic over. Dan kan het hier weer over Oekrane gaan.
pi_204318486
quote:

[..]

Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.

Begint er je al een patroon op te vallen?
  zondag 3 april 2022 @ 15:00:48 #106
13309 nostra
ask why
pi_204318512
quote:
Het geeft wel goed weer dat de soevereiniteit van een land in de praktijk niet zo heel binair is als je buurman veel machtiger is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 3 april 2022 @ 15:01:30 #107
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204318518
RutteGOD gaat Putin slopen.

twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204318534
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.

Het valt me vooral op dat het allemaal n pot nat is. Ik zal verder maar niet beginnen over een bepaalde dag begin 2000's.
pi_204318535
quote:

[..]
Grappig. Rusland HEEFT een passagiersvliegtuigen neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.

Passagiersvliegtuigen neerhalen is gewoon "standard operating procedure" voor de Russen:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Korean_Air-vlucht_007
pi_204318537
quote:

[..]

De Amerikanen hebben ook een oepsie gehad en een burger vliegtuig uit de lucht geschoten. Maar die hebben dat dan ook toegegeven..
  zondag 3 april 2022 @ 15:03:27 #111
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204318541
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 15:01 schreef superniger het volgende:

[ twitter ]
pi_204318548
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk krijgt de dader snel een kogel.
pi_204318552
Nukes of geen nukes, wat is er voor nodig om die Russen middels VN mandaat (want navo kan in principe niet) uit te roeien in Oekrane?

De VN is, hoe langer ze niets doen, een overbodig iets geworden.

Ik bedoel in wat voor een wereld willen we nou eigenlijk leven?
We (of de VN die wel degelijk de mogelijkheid heeft) weigeren in te grijpen bij genocide achtige toestanden.
En als daar een veto op zou komen, dan individuele landen samen desnoods.

Ik begin te twijfelen aan het bestaansrecht van de mensheid, een soort wat dit toestaat heeft geen bestaansrecht wat mij betreft.
pi_204318555
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Dmitri heeft een goudmijn aan vertalingen van Russische telefoongesprekken, aanrader:
https://twitter.com/mdmitri91
Ziek. Ik ben gestopt met (voor)lezen.
pi_204318565
quote:

[ twitter ]
Mh17 die Russen zijn ook zwaar gestraft h mmm not
pi_204318567
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2022 15:02 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het valt me vooral op dat het allemaal n pot nat is. Ik zal verder maar niet beginnen over een bepaalde dag begin 2000's.
Daar is een topic voor in BNW waar je urenlang mag uitweiden daarover.
  zondag 3 april 2022 @ 15:07:12 #117
pi_204318587
quote:

[ twitter ]
Als ie dat net zo slap aan pakt als met MH17...
pi_204318588
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nukes of geen nukes, wat is er voor nodig om die Russen middels VN mandaat (want navo kan in principe niet) uit te roeien in Oekrane?

De VN is, hoe langer ze niets doen, een overbodig iets geworden.

Ik bedoel in wat voor een wereld willen we nou eigenlijk leven?
We (of de VN die wel degelijk de mogelijkheid heeft) weigeren in te grijpen bij genocide achtige toestanden.
En als daar een veto op zou komen, dan individuele landen samen desnoods.

Ik begin te twijfelen aan het bestaansrecht van de mensheid, een soort wat dit toestaat heeft geen bestaansrecht wat mij betreft.
Een leven zonder Putin op aarde lijkt me wel prettig.
Alhoewel.. dan komt een van zijn vriendjes aan de macht die mogelijk nog erger zijn.
  zondag 3 april 2022 @ 15:09:11 #119
pi_204318616
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 15:07 schreef quirina het volgende:

[..]
Een leven zonder Putin op aarde lijkt me wel prettig.
Alhoewel.. dan komt een van zijn vriendjes aan de macht die mogelijk nog erger zijn.
Dan laten we hem zitten maar bombarderen zijn land plat.
pi_204318665
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 15:05 schreef quirina het volgende:

[..]
Mh17 die Russen zijn ook zwaar gestraft h mmm not
Goede vergelijking wel...
  zondag 3 april 2022 @ 15:14:17 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318666
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:18 schreef capricia het volgende:

[..]
De reden ook dat men het lef moet hebben om de (regerings)kliek van Putin op de lijst van most-wanted te gaan zetten. Kunnen ze voortaan lekker alleen rondver)rijzen in hun eigen staat.

Dat de sancties de burgers raken is omdat de rijke elite er voor kiest om die burgers te raken zodat ze het voelen.
Het is niet zo moeilijk als overheid om impact kosten van basis voorzieningen te bevriezen.

Door gevolgen af te wentelen op de burgerbevolking kan je ook zo mooi spinnen dat ze dat wordt aangedaan door een "onvriendelijke" mogendheden, terwijl ze in hun grote 'mansion-datcha, nog maar een flesje laten aanrukken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204318672
quote:

[ twitter ]
Probleem van deze tijd is dat de politiek dingen roept voor de buhne en verwachtingen scheppen die nooit nagemaakt kunnen worden. Waarom slingeren ze dit soort dingen de wereld in zou je denken?

Breng maar eerst die onderste steen boven rond MH17. Dat wacht nog steeds namelijk.
pi_204318692
quote:

[ twitter ]
Go Rutte.
pi_204318700
Al die sancties komen bijna tien jaar te laat, eerst maken de geitewollensokkendragers Poetin tot de rijkste man ter wereld en nu zijn ze verbaasd dat hij een nietsontziende dictator is.
  zondag 3 april 2022 @ 15:20:12 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318737
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:45 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Het geeft mij alleen, niet veel goeds, om gemaskerde militairen een erespeld van verdienste te gaan op prikken omdat ze Soeverein een land zijn binnengevallen. De diepte van het morele verval is eindeloos.
pi_204318742
Ik begin een beetje schijt te krijgen over dat Russische soldaten ook ongewild in deze oorlog betrokken zijn geraakt en dat ze maar orders hebben opgevolgd als je de beelden van die lijken op straat ziet liggen.

Meer dan 300 (!) doden in 1 (!) dorp.

Stelletje fucking psychopaten.
  zondag 3 april 2022 @ 15:21:25 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318764
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:49 schreef polderturk het volgende:
De Nederlandse regering moet zsm de massaslachting in Bucha veroordelen.
Ik ga toch aannemen dat ze dat al heeft gedaan .... of moet er een cordinator worden aangesteld om dat onduidelijk is welke ministerie dat mysterie moet aanpakken ?
  zondag 3 april 2022 @ 15:23:14 #128
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204318795
quote:

[ twitter ]
Onderste steen boven.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 3 april 2022 @ 15:23:24 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318800
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af hoe je Russische soldaten in Den Haag krijgt straks. Niet eigenlijk. Dit kunnen ze gewoon ongestraft doen.
Niet nodig om toch recht te kunnen spreken.
We'll rememeber.
  zondag 3 april 2022 @ 15:26:29 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204318846
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:23 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Onderste steen boven.
Zoals bij de Toeslagenaffaire.
pi_204318871
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:20 schreef TLC het volgende:
Ik begin een beetje schijt te krijgen over dat Russische soldaten ook ongewild in deze oorlog betrokken zijn geraakt en dat ze maar orders hebben opgevolgd als je de beelden van die lijken op straat ziet liggen.

Maar orders opvolgen is als sinds 1945 geen verdediging meer die standhoud maar berechting is een probleem, ja, zeker van individuele soldaten.
  zondag 3 april 2022 @ 15:29:29 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 15:30:47 #133
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318909
quote:

[..]
Tja "we" moeten eerst de energie, stikstof, klimaat, gender, gezondheid, Zwarte-Piet en woningcrisis oplossen voordat we kunnen nadenken over die eigen zelfstandigheid... zo heb ik begrepen.

Zelf heb ik overigens geen probleem mee dat China of Inda met zeer kundig/willige mensen fungeren als prima fabrieken zodat werknemers daar ook hun kans krijgen zich op te werken. Ook omdat iedereen moet doen waar die voor kan kiezen en goed in is.
Waar ik wel problemen mee heb dat we onszelf amputeren met verscherpen van regeltjes zodat we zelf het niet meer mogen en kunnen produceren. Denk aan uitholling kennisberoepen en beperken ondernemerschap - vanwege regelgeving - om hier iets rendabel te produceren (ipv drogerend consumeren).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 03-04-2022 15:33:57 (Thx @DDDDDaaf: Zwarte Piet) ]
  zondag 3 april 2022 @ 15:32:16 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318934
quote:

Same here, als de oorlog voorbij is ga ik wel treuren om alle onschuldige Russen die gedwongen werden mee te doen en dood zijn maar nu niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2022 15:50:53 ]
pi_204318940
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 15:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Niet nodig om toch recht te kunnen spreken.
We'll rememeber.
Denk dat Rusland lekker denkt van hahahahah boeien.
pi_204318965
quote:
Of de beelden van Wit Russische postkantoren die uitpuilen van Russische soldaten die alle oorlogsbuit naar huis sturen :') Elke gewapende Rus die in Oekrane rondhuppelt mag een nekschot :Y
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204319013
https://nos.nl/artikel/24(...)zijn-oorlogsmisdaden

en die man in dat filmpje, op straat en je ziet overal lichamen liggen

Hij huilt, scheldt de Russen uit en zegt dan nog sorry tegen de interviewer :{

Die mensen die daar staan hebben een Godsgeluk gehad dat ze nog leven.
  zondag 3 april 2022 @ 15:38:34 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204319019
twitter
pi_204319031
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 15:39:59 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319048
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:34 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Of de beelden van Wit Russische postkantoren die uitpuilen van Russische soldaten die alle oorlogsbuit naar huis sturen :') Elke gewapende Rus die in Oekrane rondhuppelt mag een nekschot :Y
Kalm aan in -en met je emotie. Je moet niet vervallen tot het gedrag van gespuis dat je verafschuwt.

Voldoende is dat daders en hun leiders voor het gerecht komen, boete doen en de schade betalen die ze hebben aangericht (zover dat in leed uitgedrukt al mogelijk is).
pi_204319065
Alle sancties die nog in de pijpleiding zitten mogen per direct ingevoerd worden. Als wij dan iets van ons luxe leventje moeten inleveren; so be it.
Цой жив
  zondag 3 april 2022 @ 15:44:39 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204319098
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 15:41 schreef Zwoerd het volgende:
Alle sancties die nog in de pijpleiding zitten mogen per direct ingevoerd worden. Als wij dan iets van ons luxe leventje moeten inleveren; so be it.
Overheid vindt het al 40 dagen lastig om dingen van de Russen in beslag te nemen. Ik weet niet hoe snel ze andere dingen nog kunnen invoeren...
pi_204319115
twitter
pi_204319127
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 15:41 schreef Zwoerd het volgende:
That's the spirit!
  zondag 3 april 2022 @ 15:46:59 #145
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204319133
Vind dat we Oekrane ook wel mogen helpen met beeldmateriaal verspreiden in Rusland. Als er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om op Russische radio of tv in te breken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204319147
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:46 schreef nixxx het volgende:
Vind dat we Oekrane ook wel mogen helpen met beeldmateriaal verspreiden in Rusland. Als er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om op Russische radio of tv in te breken.
Die Russen draaien het dan weer vast om ; kijk eens wat Oekrainse soldaten met hun bevolking doen die WIJ proberen te beschermen !!!!
pi_204319165
Straks gaan we zelf nog ingrijpen omdat we zo emotioneel hier van worden...
pi_204319182
twitter
pi_204319197
twitter

zondag 3 april 2022 @ 15:54:16 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319209
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat Rusland lekker denkt van hahahahah boeien.
Dat mag van mij, ook omdat dit niets veranderd aan rechtsgevoel dat sws geen wetboek nodig heeft.
//--//
Ik ken mensen die trots vertellen over hun misdaden maar eoa manier - doordat maar te blijven aanroeren - wel blijven zoeken naar erkenning (die er zonder spijt niet is en nooit zal komen).
Spijt en boete is niet iets dat je kunt dwingen. Echter in mijn denken, is en komt altijd een moment dat iemand bij zinnen komend gaat (terug)kijken wat die een ander heeft geflikt dat die had kunnen voorkomen.

Dan stel ik mij voor dat je maar beter spijt hebben dat je ooit een ijsje hebt gepikt of een ander een leugen (om eigen situationele bestwil) hebt verteld dan dat je welbewust en met dat als doel iemands leven hebt vertrapt of mensen hebt vermoord.
De spoken van de "eenzame nacht" zullen iemand blijven achtervolgen, hoe die persoon ook zijn best doet te doen dat het engelen zijn.

Nu weet ik ook dat psychopaten en narcisten daartoe niet toe in staat willen zijn en recht lullen wat krom is. Daarom moeten die mensen ook - voor ieders bestwil - gesoleerd worden en moeten we af van het voortdurend aanbidden van geslaagde misdadigers die mensen omkopen met hun sprookjesverhalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')