Ze kunnen het proberen. Ik maak geen onzinnige morele claims mbt geopolitiek, ik reageer enkel op de onzinnige stelling dat de VS er niet op dezelfde manier op zou reageren.quote:Op zondag 3 april 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
Maar als Cuba dat mag doen mogen andere staten in Europa dat toch ook bij de VS/EU doen?
Nooit van de action gehoord zeker,quote:Op zondag 3 april 2022 13:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.quote:Op zondag 3 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
Maar volgens mij is de VS nooit Cuba binnengevallen, da's toch wel een verschilletje. Niet dat ik het beleid van de VS vs Cuba goedkeur want dat is al decennia compleet stupide maar er is wel een verschil
Leuk. Open er een topic over. Dan kan het hier weer over Oekraïne gaan.quote:Op zondag 3 april 2022 14:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.
Overigens lag bij de Amerikaanse overheids zelfs een plan op tafel om een Amerikaans burgervliegtuig te laten neerhalen als False Flag-operatie.
Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.quote:Op zondag 3 april 2022 14:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.
Overigens lag bij de Amerikaanse overheids zelfs een plan op tafel om een Amerikaans burgervliegtuig te laten neerhalen als False Flag-operatie.
Het geeft wel goed weer dat de soevereiniteit van een land in de praktijk niet zo heel binair is als je buurman veel machtiger is.quote:Op zondag 3 april 2022 14:56 schreef Complotwappie het volgende:
Het valt me vooral op dat het allemaal één pot nat is. Ik zal verder maar niet beginnen over een bepaalde dag begin 2000's.quote:Op zondag 3 april 2022 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.
Begint er je al een patroon op te vallen?
Passagiersvliegtuigen neerhalen is gewoon "standard operating procedure" voor de Russen:quote:Op zondag 3 april 2022 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig. Rusland HEEFT een passagiersvliegtuigen neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.
De Amerikanen hebben ook een oepsie gehad en een burger vliegtuig uit de lucht geschoten. Maar die hebben dat dan ook toegegeven..quote:Op zondag 3 april 2022 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.
Ziek. Ik ben gestopt met (voor)lezen.quote:Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Dmitri heeft een goudmijn aan vertalingen van Russische telefoongesprekken, aanrader:
https://twitter.com/mdmitri91
Daar is een topic voor in BNW waar je urenlang mag uitweiden daarover.quote:Op zondag 3 april 2022 15:02 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het valt me vooral op dat het allemaal één pot nat is. Ik zal verder maar niet beginnen over een bepaalde dag begin 2000's.
Als ie dat net zo slap aan pakt als met MH17...quote:
Een leven zonder Putin op aarde lijkt me wel prettig.quote:Op zondag 3 april 2022 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nukes of geen nukes, wat is er voor nodig om die Russen middels VN mandaat (want navo kan in principe niet) uit te roeien in Oekraïne?
De VN is, hoe langer ze niets doen, een overbodig iets geworden.
Ik bedoel in wat voor een wereld willen we nou eigenlijk leven?
We (of de VN die wel degelijk de mogelijkheid heeft) weigeren in te grijpen bij genocide achtige toestanden.
En als daar een veto op zou komen, dan individuele landen samen desnoods.
Ik begin te twijfelen aan het bestaansrecht van de mensheid, een soort wat dit toestaat heeft geen bestaansrecht wat mij betreft.
Dan laten we hem zitten maar bombarderen zijn land plat.quote:Op zondag 3 april 2022 15:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Een leven zonder Putin op aarde lijkt me wel prettig.
Alhoewel.. dan komt een van zijn vriendjes aan de macht die mogelijk nog erger zijn.
Goede vergelijking wel...quote:Op zondag 3 april 2022 15:05 schreef quirina het volgende:
[..]
Mh17 die Russen zijn ook zwaar gestraft hè mmm not
De reden ook dat men het lef moet hebben om de (regerings)kliek van Putin op de lijst van most-wanted te gaan zetten. Kunnen ze voortaan lekker alleen rondver)rijzen in hun eigen staat.quote:Op zondag 3 april 2022 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Cadeautje voor China dus.
Ik heb ook het antwoord niet hoor. Met die sancties pak je eigenlijk gewoon de burgerbevolking van zo'n land. Terwijl je het misdadige regime aan wil pakken.
Ik zou eigenlijk alle betrokkenen op een internationale lijst van gezochte misdadigers willen hebben. Dat ze dus Rusland nooit meer kunnen verlaten. En hun leven lang gezochte criminelen zijn. Deze mensen horen berecht te worden.
Probleem van deze tijd is dat de politiek dingen roept voor de buhne en verwachtingen scheppen die nooit nagemaakt kunnen worden. Waarom slingeren ze dit soort dingen de wereld in zou je denken?quote:
Het geeft mij alleen, niet veel goeds, om gemaskerde militairen een erespeld van verdienste te gaan op prikken omdat ze Soeverein een land zijn binnengevallen. De diepte van het morele verval is eindeloos.quote:
Ik ga toch aannemen dat ze dat al heeft gedaan .... of moet er een coördinator worden aangesteld om dat onduidelijk is welke ministerie dat mysterie moet aanpakken ?quote:Op zondag 3 april 2022 12:49 schreef polderturk het volgende:
De Nederlandse regering moet zsm de massaslachting in Bucha veroordelen.
Onderste steen boven.quote:
Niet nodig om toch recht te kunnen spreken.quote:Op zondag 3 april 2022 13:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af hoe je Russische soldaten in Den Haag krijgt straks. Niet eigenlijk. Dit kunnen ze gewoon ongestraft doen.
Maar orders opvolgen is als sinds 1945 geen verdediging meer die standhoud maar berechting is een probleem, ja, zeker van individuele soldaten.quote:Op zondag 3 april 2022 15:20 schreef TLC het volgende:
Ik begin een beetje schijt te krijgen over dat Russische soldaten ook ongewild in deze oorlog betrokken zijn geraakt en dat ze maar orders hebben opgevolgd als je de beelden van die lijken op straat ziet liggen.
Meer dan 300 (!) doden in 1 (!) dorp.
Stelletje fucking psychopaten.
Tja "we" moeten eerst de energie, stikstof, klimaat, gender, gezondheid, Zwarte-Piet en woningcrisis oplossen voordat we kunnen nadenken over die eigen zelfstandigheid... zo heb ik begrepen.quote:Op zondag 3 april 2022 13:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.
Same here, als de oorlog voorbij is ga ik wel treuren om alle onschuldige Russen die gedwongen werden mee te doen en dood zijn maar nu niet.quote:Op zondag 3 april 2022 15:20 schreef TLC het volgende:
Ik begin een beetje schijt te krijgen over dat Russische soldaten ook ongewild in deze oorlog betrokken zijn geraakt en dat ze maar orders hebben opgevolgd als je de beelden van die lijken op straat ziet liggen.
Meer dan 300 (!) doden in 1 (!) dorp.
Stelletje fucking psychopaten.
Denk dat Rusland lekker denkt van hahahahah boeien.quote:Op zondag 3 april 2022 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet nodig om toch recht te kunnen spreken.
We'll rememeber.
Of de beelden van Wit Russische postkantoren die uitpuilen van Russische soldaten die alle oorlogsbuit naar huis sturenquote:Op zondag 3 april 2022 15:20 schreef TLC het volgende:
Kalm aan in -en met je emotie. Je moet niet vervallen tot het gedrag van gespuis dat je verafschuwt.quote:Op zondag 3 april 2022 15:34 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Of de beelden van Wit Russische postkantoren die uitpuilen van Russische soldaten die alle oorlogsbuit naar huis sturenElke gewapende Rus die in Oekraïne rondhuppelt mag een nekschot
![]()
Overheid vindt het al 40 dagen lastig om dingen van de Russen in beslag te nemen. Ik weet niet hoe snel ze andere dingen nog kunnen invoeren...quote:Op zondag 3 april 2022 15:41 schreef Zwoerd het volgende:
Alle sancties die nog in de pijpleiding zitten mogen per direct ingevoerd worden. Als wij dan iets van ons luxe leventje moeten inleveren; so be it.
That's the spirit!quote:Op zondag 3 april 2022 15:41 schreef Zwoerd het volgende:
Alle sancties die nog in de pijpleiding zitten mogen per direct ingevoerd worden. Als wij dan iets van ons luxe leventje moeten inleveren; so be it.
Die Russen draaien het dan weer vast om ; kijk eens wat Oekrainse soldaten met hun bevolking doen die WIJ proberen te beschermen !!!!quote:Op zondag 3 april 2022 15:46 schreef nixxx het volgende:
Vind dat we Oekraïne ook wel mogen helpen met beeldmateriaal verspreiden in Rusland. Als er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om op Russische radio of tv in te breken.
Dat mag van mij, ook omdat dit niets veranderd aan rechtsgevoel dat sws geen wetboek nodig heeft.quote:Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat Rusland lekker denkt van hahahahah boeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |