Hoe je dat uit mijn post weet te trekken weet ik niet, dus het zal ouwe KreKkeRt.quote:Op zondag 3 april 2022 11:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij bent degene die dit niet lijkt te beseffen.
Jammer dat zulke films niet op streamingdiensten beschikbaar zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 11:39 schreef capricia het volgende:
[..]
'Come and see'..wat een film.
Ik mis alleen nog het opsluiten en vervolgens in de fik steken van gebouwen.
@Repentlessquote:
quote:Op zondag 3 april 2022 11:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jammer dat zulke films niet op streamingdiensten beschikbaar zijn.
Deze dus.quote:
En dan hebben we nog heel veel niet gezien. Tientallen dorpjes ten noorden van Kiev, wat er zich precies afspeelt op de oost- en zuidflank. Hoogstwaarschijnlijk meer van hetzelfde.quote:Op zondag 3 april 2022 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
@:repentless
Zie je dat mensen het gaan vergelijken met voormalig Joegoslavië?
Dit heeft echt invloed op de publieke opinie.
Mijn dochter bijna 10 is net zoals ik geïnteresseerd in WOII.. Ben nu bezig om langzaam aan haar wat mee te geven van de gruwelijkheden.. Dus kijken we nu samen het Auswitch Report.. Niet in één keer maar stukje bij stukje..quote:Op zondag 3 april 2022 11:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jammer dat zulke films niet op streamingdiensten beschikbaar zijn.
Vergeet het maar, de gemiddelde Rus wil nu eenmaal in een oorlogszuchtige dictatuur leven. Het enige wat we als EU kunnen doen is een nieuw ijzeren gordijn optrekken en Rusland kapot sanctioneren zodat het land in de toekomst zo min mogelijk een bedreiging kan vormen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het is misschien geen populaire mening, maar ik denk dat alleen een full blown oorlog dit gaat stoppen.. Putin moet weg.. En dan moeten we echt als het westen Rusland hervormen.. Dat land heeft zoveel potentie..
Overigens zeg ik hier niet mee dat de "westerse" cultuur zo fantastisch is, maar wel beter dan de cultuur die nu in Rusland heerst.
Ik gok een Rwanda 2...quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan hebben we nog heel veel niet gezien. Tientallen dorpjes ten noorden van Kiev, wat er zich precies afspeelt op de oost- en zuidflank. Hoogstwaarschijnlijk meer van hetzelfde.
Wat moet dat in Mariupol dan wel niet geven.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan hebben we nog heel veel niet gezien. Tientallen dorpjes ten noorden van Kiev, wat er zich precies afspeelt op de zuidflank. Hoogstwaarschijnlijk meer van hetzelfde.
Het beest in de mens onder ogen zien idd.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mijn dochter bijna 10 is net zoals ik geïnteresseerd in WOII.. Ben nu bezig om langzaam aan haar wat mee te geven van de gruwelijkheden.. Dus kijken we nu samen het Auswitch Report.. Niet in één keer maar stukje bij stukje..
Mijn vrouw snapt mijn interesse in deze gruwelijkheden niet, maar ik wil het zelf zien.. dat kwaad in de ogen kijken. En mijn dochter leren waartoe mensen in staat zijn.
Zo ook nu, ik wil het zien.. Ik wil weten wat er echt gebeurd.. En dan ook niet blind zijn voor eventuele misdaden door Oekraïne zelf..
Of totale vernietiging.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet het maar, de gemiddelde Rus wil nu eenmaal in een oorlogszuchtige dictatuur leven. Het enige wat we als EU kunnen doen is een nieuw ijzeren gordijn optrekken en Rusland kapot sanctioneren zodat het land in de toekomst zo min mogelijk een bedreiging kan vormen.
Hoe heeft deze scenario uitgepakt in Afghanistan?quote:Op zondag 3 april 2022 11:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het is misschien geen populaire mening, maar ik denk dat alleen een full blown oorlog dit gaat stoppen.. Putin moet weg.. En dan moeten we echt als het westen Rusland hervormen.. Dat land heeft zoveel potentie..
Overigens zeg ik hier niet mee dat de "westerse" cultuur zo fantastisch is, maar wel beter dan de cultuur die nu in Rusland heerst.
Tjah... maar dan zal het gevaar altijd blijven bestaan.. Besef wel dat hun mening gekleurd is door angst van die dictator..quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet het maar, de gemiddelde Rus wil nu eenmaal in een oorlogszuchtige dictatuur leven. Het enige wat we als EU kunnen doen is een nieuw ijzeren gordijn optrekken en Rusland kapot sanctioneren zodat het land in de toekomst zo min mogelijk een bedreiging kan vormen.
Dankjewel!quote:
Ik kijk niet naar beelden van dit conflict(zo nu en dan een foto dat dan geplaatst is bij een artikel). Ik lees het uiteraard wel. Dat is voor mij meer dan genoeg om mij een voorstelling te kunnen maken.quote:Op zondag 3 april 2022 12:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het beest in de mens onder ogen zien idd.
Wel met het verschil dat de Navo met gemak Servië naar de middeleeuwen kon bombarderen. Met Rusland spelen er toch grotere risico's bij ingrijpen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het doet veel mensen (ook juist internationaal) aan Srebrenica denken (trending op Twitter)..Voor wat dat waard is.
De roep om ingrijpen wordt sterker.
Ik ben benieuwd hoe Mariopol en de andere bezette steden en dorpen er aan toe zijn.![]()
Daar hebben ze het niet goed afgemaakt.. dat land had verdeelt moeten worden onder de verschillende clans. Niet zeker of dat ooit gelukt was, maar er is niet eens een poging gedaan.quote:Op zondag 3 april 2022 12:04 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoe heeft deze scenario uitgepakt in Afghanistan?
Ik hoef mijn vriendin ook niet met films als come and see, threads, of docu's over WO II of de SED dictatuur in de DDR aan te komen, dat trekt ze echt niet.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mijn dochter bijna 10 is net zoals ik geïnteresseerd in WOII.. Ben nu bezig om langzaam aan haar wat mee te geven van de gruwelijkheden.. Dus kijken we nu samen het Auswitch Report.. Niet in één keer maar stukje bij stukje..
Mijn vrouw snapt mijn interesse in deze gruwelijkheden niet, maar ik wil het zelf zien.. dat kwaad in de ogen kijken. En mijn dochter leren waartoe mensen in staat zijn.
Zo ook nu, ik wil het zien.. Ik wil weten wat er echt gebeurd.. En dan ook niet blind zijn voor eventuele misdaden door Oekraïne zelf..
Nou ja, voor hem is het makkelijker dan voor de overige landen want ze hadden zich al voorbereid op een exit.quote:
en wat als ze dat niet kunnen betalen? ze zijn een kernmacht, welk land zal de schulden gaan ophalen?quote:Op zondag 3 april 2022 12:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wel met het verschil dat de Navo met gemak Servië naar de middeleeuwen kon bombarderen. Met Rusland spelen er toch grotere risico's bij ingrijpen.
Ik denk dat we beter verder kunnen gaan met ons sanctiepakket uit te breiden. Als we nu fors ingrijpen in de energiemarkt en voor alternatieven gaan zorgen, hoe sneller we het Russische olie- en gas kunnen gaan boycotten.
En dan is de Russische economie gewoon echt de sjaak en kunnen ze hun defensie-uitgaven helemaal niet meer betalen.
Dat denk ik niet. Ik denk eerder aan een soort Stockholm syndroom.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vergeet het maar, de gemiddelde Rus wil nu eenmaal in een oorlogszuchtige dictatuur leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |