abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2022 @ 18:28:11 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204321124
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 18:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Kan best.
Maar ik koop er niet meer.

Completere lijst:
https://som.yale.edu/stor(...)n-russia-some-remain
Hoeft ook niet, die vrijheid hebben wij hier (gelukkig) dat je zelf mag bepalen wat en bij wie je koopt en wat je (be)kijkt.

Ik maakte alleen maar duidelijk dat de naam van een bedrijf die zaken doet in een land wier je regime je verafschuwd, niets zegt over het wel of niet steunen. Ik ken ook mensen die vanwege de veroorzaakte oorlog geen wodka meer drinken en zelfs misschien hun gaskraan dicht te draaien want er zou zomaar wel eens Russisch gas in kunnen zitten.

Ergo: Wanneer je tegen de jacht bent moet je niet de prooi van de jager afslachten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204321128
quote:
18s.gif Op zondag 3 april 2022 18:05 schreef Vallon het volgende:
Dat is wmb ook een heel gezonde instelling dat je het land niet humanitair gaat treffen.

In de emotie lonkt de te simpele vergelding door datgene te doen dat juist koren op de molen is voor het regime.

Niets mooier voor een autocratie te kunnen zeggen dat ze 'mochten' blijven maar ervoor kozen om het land te ontvrienden. In Rusland worden berichten waar bedrijven en organisaties (denk aan deelname sport & cultuur) aankondigen te vertrekken dan ook breed uitgemeten als Westers geweld. Helaas werkt dit averechts op het gemoed.
In Rusland kunnen ze sowieso alles spinnen zoals ze willen. Desnoods met een hele partij onzin erbij.

Wat dat betreft moeten we ze gewoon pijn doen waar het pijn doet. De economie in zulke mate lamleggen dat oorlog voeren heel lastig wordt.
pi_204321135
Maar ik wel even aangeven dat ook het Pentagon de Russische capaciteiten voor een traditionele oorlog zwaar overschatte, heel veel mensen denken dat Rusland nog de capaciteiten van de Sovjet-Unie heeft maar dat is bepaald niet het geval.

En als je gaat kijken naar de echte inhoud van Poetin's moderniseringslag voor het Russische leger dan zie je al heel snel dat daar maar heel, heel weinig van terecht is gekomen.
  zondag 3 april 2022 @ 18:30:03 #5
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204321139
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financiën van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet. @:capricia
Mwah. Het is een iemand uit de klassieke internationale betrekkingen school. Vanuit die theorieën zegt hij weinig gekke dingen. Voor goede besluitvorming en niet overhaast overgaan tot beslissen is een dergelijk geluid helemaal niet gek. Ik snap eigenlijk niet zo goed als je zijn jarenlange werk ziet je hem in dat kamp zou zetten. Hij waarschuwt al jaren en jaren dat het buitenland beleid van Nederland, de EU en NAVO landen als Rusland en China in de kaart spelen en we hier de prijs voor gaan betalen op een moment en wijze die we zelf niet in de hand hebben. Dat gebeurd nu. Hij waarschuwde al voor Poetin toen types als Berlijn nog lekker een biertje met hem zouden drinken
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_204321142
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financiën van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
@:capricia
Was me al vrij snel duidelijk dat deze man knettergek is.
pi_204321172
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 18:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Mwah. Het is een iemand uit de klassieke internationale betrekkingen school. Vanuit die theorieën zegt hij weinig gekke dingen. Voor goede besluitvorming en niet overhaast overgaan tot beslissen is een dergelijk geluid helemaal niet gek. Ik snap eigenlijk niet zo goed als je zijn jarenlange werk ziet je hem in dat kamp zou zetten. Hij waarschuwt al jaren en jaren dat het buitenland beleid van Nederland, de EU en NAVO landen als Rusland en China in de kaart spelen en we hier de prijs voor gaan betalen op een moment en wijze die we zelf niet in de hand hebben. Dat gebeurd nu. Hij waarschuwde al voor Poetin toen types als Berlijn nog lekker een biertje met hem zouden drinken
Ik hoor hem vooral zeggen dat we vooral niets moeten doen dat Poetin zou kunnen provoceren. Dat was in het begin misschien best verdedigbaar. Maar als je dit allemaal ziet, dan kun je toch niet pleiten voor afzijdigheid.
zie email 27 oktober
pi_204321181
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Was me al vrij snel duidelijk dat deze man knettergek is.
Denk dat het eerder iemand is die nu naar allerlei uitwegen zoekt om zijn expertise en theorieën (volgens wie Rusland het makkelijk had moeten winnen) intact te houden. Beetje zoals die economen die in de nasleep van de crisis in 2008 naar de meest bizarre strohalmen zochten om maar niet toe te hoeven geven dat ze het mis hadden.
pi_204321187
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:53 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Als emotioneel gedrag uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat koelere blik misschien het meest humanitair.

En als een wat koelere blik uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat emotionelere blik misschien het meest humanitair. Kortom, we weten gewoon niet welk handelen het beste reultaat zou hebben, en staan hier eigenlijk machteloos toe te kijken naar wat er gebeurt, en moeten maar hopen dat het westen verstandig handelt. Van Rusland hoeven we dat onder Poetin niet te verwachten.

En als Rusland echt afziet van Kiev en zich gaat richten op het oosten van Oekraïne, en de landbrug over Mariupol naar de Krim. Probeert om de greep op die gebieden te consolideren en afziet van de rest van Oekraïne?
Het lijkt mij, gezien de weerstand die er wordt geboden, dat Rusland dan aan ethnic cleansing zal gaan doen in Donbass en Luhansk. Het lijkt erop dat ze daar in Mariupol al mee begonnen zijn. De 'vriendelijkste' vorm daarvan zou zijn om alle burgers die tegen een dergelijke bezetting zijn af te voeren naar achterland in Rusland.

Als dat de situatie zou worden, wat dan? Staan we dan nog steeds erbij en kijken we ernaar?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 3 april 2022 @ 18:35:09 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204321193
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
Maar ik wel even aangeven dat ook het Pentagon de Russische capaciteiten voor een traditionele oorlog zwaar overschatte, heel veel mensen denken dat Rusland nog de capaciteiten van de Sovjet-Unie heeft maar dat is bepaald niet het geval.

En als je gaat kijken naar de echte inhoud van Poetin's moderniseringslag voor het Russische leger dan zie je al heel snel dat daar maar heel, heel weinig van terecht is gekomen.
Ze weten het gewoon niet in te zetten...
pi_204321195
twitter

Sancties? Werken ook maar averechts joh! :')
zie email 27 oktober
  zondag 3 april 2022 @ 18:36:56 #12
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204321211
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:

Rusland heeft nog steeds de Sovjet-capaciteiten, maar de rest van de wereld heeft zich wél ontwikkeld.
pi_204321212
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze weten het gewoon niet in te zetten...
Dat kan maar dat wijst ook op een enorm probleem, maar mischien wel moeilijker te identifceren van buitenaf.
pi_204321272
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Rusland heeft nog steeds de Sovjet-capaciteiten, maar de rest van de wereld heeft zich wél ontwikkeld.
Oekraïne heeft ook veel stedelijke gebieden waar het lastig vechten is.
  zondag 3 april 2022 @ 18:43:13 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_204321276
Rob de Wijk moar liek Russisch Rijk amirite.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204321295
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 18:34 schreef OllieA het volgende:

[..]
En als een wat koelere blik uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat emotionelere blik misschien het meest humanitair. Kortom, we weten gewoon niet welk handelen het beste reultaat zou hebben, en staan hier eigenlijk machteloos toe te kijken naar wat er gebeurt, en moeten maar hopen dat het westen verstandig handelt. Van Rusland hoeven we dat onder Poetin niet te verwachten.

En als Rusland echt afziet van Kiev en zich gaat richten op het oosten van Oekraïne, en de landbrug over Mariupol naar de Krim. Probeert om de greep op die gebieden te consolideren en afziet van de rest van Oekraïne?
Het lijkt mij, gezien de weerstand die er wordt geboden, dat Rusland dan aan ethnic cleansing zal gaan doen in Donbass en Luhansk. Het lijkt erop dat ze daar in Mariupol al mee begonnen zijn. De 'vriendelijkste' vorm daarvan zou zijn om alle burgers die tegen een dergelijke bezetting zijn af te voeren naar achterland in Rusland.

Als dat de situatie zou worden, wat dan? Staan we dan nog steeds erbij en kijken we ernaar?
Wat we daar gaan vinden is een tienvoud erger dan Bucha vrees ik. En daar gaat de strijd pas echt beginnen nu, het Oosten en Zuiden.
  zondag 3 april 2022 @ 18:45:20 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204321297
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In Rusland kunnen ze sowieso alles spinnen zoals ze willen. Desnoods met een hele partij onzin erbij.

Wat dat betreft moeten we ze gewoon pijn doen waar het pijn doet. De economie in zulke mate lamleggen dat oorlog voeren heel lastig wordt.
Rusland is al lang niet meer het staatswinkelland van 1980-1990 maar een land waar veel mensen wonen die ook jouw en mijn ordinaire vrijheden willen hebben om te leven. Ondertussen bellen ze wel naar 2021, waar hun Mercedes is gebleven die ook niet meer kan worden geupdated.

Mensen treffen in hun basisvoorzieningen zoals eten, drinken en warmte; is juist wat we NIET moeten doen.
Die methode verlaagt anders het Westen tot de misdadigheid met wat Rusland toepast.

Wat veel beter werkt is dat mensen merken dat ze bv niet meer kunnen streamen of geld overmaken of bij Amazon een DVD'tje bestellen omdat hun eigen Regering over schreef is gegaan.
Die mensen krijgen dan te horen dat dit komt door sancties, mits hun eigen overheid de toegang niet al heeft geblokkeerd. Eén keer raden bij wie ze gaan klagen dat hun de keuze wordt ontzegd.

Op het moment dat je essentiële zaken gaan tegenhouden is dit wmb uitlegbaar dat je mensen bewust wilt beschadigen. Iets dat je in mijn denken, juist aan kaak wilt stellen.
Ik zou als Bayer die medicijnen maakt of als Bioton (insuline fabrikant) geen verantwoording willen hebben dat door terugtrekking, daar in Rusland (net ook) mensen schade ondervinden.

Wat je wilt met sancties is dat de regerende elite haar macht wordt ontnomen door ze te isoleren. Bedenk ook dat jouw (of mijn) denkbeeld van scahde doen, elders een andere gewaarwording heeft. Als hier Appie mensen onderbetaald, ga ik wel naar Dirk of Jumbo. In andere contreien zijn basisvoorzieningen heel anders gepositioneerd. Het afsluiten van een Makro of Auchan - vaak de enige leverancier - heeft serieus een heel andere impact.

Wat dan de discussie wel kan zijn wat je al of niet in je eigen wereldbeeld ziet als (niet) noodzakelijk of rechtvaardig als drukmiddel.
pi_204321303
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:42 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik snap hem ook wel, er waren geruchten en wat incidenten die onderzocht werden.. Maar dat we nu ook duidelijk beeld hebben veranderd het gerucht in een feit.
Sowieso neem ik veel zaken die gepost worden niet meteen voor waar aan. Buiten het feit dat mensen op Twitter net zo veel weten als wij speelt propaganda ook een rol.
Ik weet niet wat er zich in Bucha heeft afgespeeld maar het lijkt in ieder geval een ernstige oorlogsmisdaad te zijn waar consequenties aan moeten zitten maar totdat er onderzoek geweest is weten we dat iig niet met zekerheid.

Kortom, ik ben ook voorzichtig met emotionele (over)reacties.
pi_204321321
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sowieso neem ik veel zaken die gepost worden niet meteen voor waar aan. Buiten het feit dat mensen op Twitter net zo veel weten als wij speelt propaganda ook een rol.
Ik weet niet wat er zich in Bucha heeft afgespeeld maar het lijkt in ieder geval een ernstige oorlogsmisdaad te zijn waar consequenties aan moeten zitten maar totdat er onderzoek geweest is weten we dat iig niet met zekerheid.

De emotie geeft toch vaak wel de juiste reactie weer.

Het andere lijkt meer op overrelativering.
pi_204321331
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit is een beetje vergelijkbaar met criminelen. Werkt keihard straffen nou echt om ander gedrag af te dwingen?

Ik zie de sancties meer als vergelding tegen een moderne nazi-staat met een bevolking die er grotendeels achter staat. Dat verdient straf.
pi_204321366
FvD'ers: "ja maar Azov zijn neo-nazi's en ze binden mensen met lint vast aan een paal hoor!!!11"
  zondag 3 april 2022 @ 18:53:25 #23
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204321378
quote:
[ twitter ]
Ja, precies.

Alsof je het marshall plan maar in werking zet, terwijl hitler nog aan de macht is. Want anders worden de duiters "bitter".

Gestoord.
pi_204321389
quote:
[ twitter ]
Wat probeer je hier mee te zeggen?
  zondag 3 april 2022 @ 18:54:54 #25
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204321391
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het zal zeker niet gemakkelijk zijn. Is dat een criterium, dat het gemakkelijk moet zijn? Dat ‘wij’ er weinig tot geen last gaan gaan hebben?
Ik bedoelde niet dat we er geen last van zouden mogen hebben of dat het gemakkelijk moet. Maar meer in praktische zin, wat ga je daadwerkelijk doen? Met tanks binnenrijden? Er staan nauwelijks troepen klaar. Wat houdt ingrijpen concreet in? Hoe win je concreet de oorlog? Lijken mij geen gekke vragen als je wilt ingrijpen. De hoe vraag.
  zondag 3 april 2022 @ 18:55:07 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204321394
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
Dat kan maar dat wijst ook op een enorm probleem, maar mischien wel moeilijker te identifceren van buitenaf.
Van wat we weten hebben ze echt wel een moderniseringsslag gemaakt vwb het materiaal... Maar zoals we hebben constateren hebben ze vanaf dag-1 lopen prutsen en knoeien, ik heb echt nergens een tactiek gezien die hout sneed. Gelukkig maar overigens.
pi_204321402
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat probeer je hier mee te zeggen?
Volgend mij heb ik vrij duidelijk iets gezegd over Rob de Wijk.
zie email 27 oktober
pi_204321454
quote:

[..]

Ben ik wel met je eens, maar ik merk tegelijkertijd dat ik bepaalde (veel) beelden erg slecht trek.
Emoties heb je nu eenmaal niet totaal in de hand.
Het is verschrikkelijk om te zien hoe het dunne laagje beschaving zo makkelijk verdwijnt.
Om te zeggen dat mensen zich als beesten gedragen is een belediging voor de dieren. En in oorlog komen de psychopaten bovendrijven.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204321455
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgend mij heb ik vrij duidelijk iets gezegd over Rob de Wijk.
Voor mij in ieder geval niet duidelijk genoeg en ik zal vast niet de enige zijn.
pi_204321459
quote:
12s.gif Op zondag 3 april 2022 18:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mensen treffen in hun basisvoorzieningen zoals eten, drinken en warmte; is juist wat we NIET moeten doen.
Die methode maakt het Westen niet anders dan wat Rusland toepast.

Wat veel beter werkt is dat mensen merken dat ze bv niet meer kunnen streamen of geld overmaken of bij Amazon een DVD'tje bestellen omdat hun eigen Regering over schreef is gegaan.
Dat ze geen dvd'tje bij Amazon kunnen kopen is echt niet genoeg.

Laat het maar echt pijn doen. Schrap alle westerse luxemerken en laat de Russen maar uren in de rij staan om een brood te bemachtigen.

quote:
Die mensen krijgen dan te horen dat dit komt door sancties, mits hun eigen overheid de toegang niet al heeft geblokkeerd. Eén keer raden bij wie ze gaan klagen dat hun de keuze wordt ontzegd.
De Russische overheid geeft ons (Oekraïne en het westen) toch al van alles de schuld. Daar moeten we ons geen zorgen meer over maken.

Vergeet niet dat we nu in de wittebroodsweken van dit conflict zitten. We zijn nog geen twee maanden onderweg. Momenteel zijn Russen nog optimistisch en praten ze de staatspropaganda nog gedwee na. Dat zal echter veranderen als het conflict enkele jaren duurt, veel Russische mannen sneuvelen en hun welvaartsniveau weer op nul zit.

Neem de coronacrisis als voorbeeld, in het begin deed iedereen netjes mee om het virus er onder te krijgen. Terwijl we bij de laatste lockdown massaal aan het kankeren waren op de regering. Zo werken die dingen, een virus of buitenlandse mogelijkheid is te abstract. Uiteindelijk worden de mensen toch wel boos op de machtshebbers die dicht bij huis zijn.

quote:
Op het moment dat je essentiële zaken gaan tegenhouden is dit wmb uitlegbaar dat je mensen bewust wilt beschadigen. Iets dat je in mijn denken, juist aan kaak wilt stellen.
Ik zou als Bayer die medicijnen maakt of als Bioton (insuline fabrikant) geen verantwoording willen hebben dat door terugtrekking, daar in Rusland (net ook) mensen schade ondervinden.

Wat je wilt met sancties is dat de regerende elite haar macht wordt ontnomen door ze te isoleren. Bedenk ook dat jouw (of mijn) denkbeeld van scahde doen, elders een andere gewaarwording heeft. Als hier Appie mensen onderbetaald, ga ik wel naar Dirk of Jumbo. In andere contreien zijn basisvoorzieningen heel anders gepositioneerd. Het afsluiten van een Makro of Auchan - vaak de enige leverancier - heeft serieus een heel andere impact.

Wat dan de discussie wel kan zijn wat je al of niet in je eigen wereldbeeld ziet als (niet) noodzakelijk of rechtvaardig als drukmiddel.
De Russen zitten in Oekraïne en vermoorden op grote schaal onschuldige mensen. Zo lang dat doorgaat, moeten de Russen ook maar eens gaan voelen hoe het is om in een conflict te zitten..

Als mensen ziek worden door een gebrek aan medicijnen zal dat maar moeten gebeuren. Rusland is daarbij toch al een land waarbij de welvaart heel ongelijk verdeeld is. Als je rijk bent, heb je goede zorg, ben je arm, dan heb je pech.

En laten we de sancties ook niet te snel terugschakelen, pas als er een duurzame verandering is, mag Rusland weer meedoen.
  zondag 3 april 2022 @ 19:01:32 #31
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204321466
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik hoor hem vooral zeggen dat we vooral niets moeten doen dat Poetin zou kunnen provoceren. Dat was in het begin misschien best verdedigbaar. Maar als je dit allemaal ziet, dan kun je toch niet pleiten voor afzijdigheid.
Zeker. Maar dat is al decennia zijn lijn, en niet alleen richting Rusland maar tegen een China net zo. Zijn grote punt is dat we geen goed conventioneel leger hebben zodat er een verstoorde balance of power is. En dat het 10 jaar duurt voordat het weer opgebouwd is, en je tot die tijd niet teveel moet provoceren.

Mijn grootste probleem met zijn houding is dat je je altijd laat leiden door de zetten van Poetin ipv dat jij de toon van het debat bepaald. Te voorzichtig maakt je ook niet geloofwaardig. Maar hem als Poetin versteher zien is echt onzin en sluit vanuit theorieën over internationale betrekkingen nergens op. We zouden blij moeten zijn dat we in de redelijkheid een diversiteit aan geluiden hebben zodat we niet in tunnelvisie verzanden.
pi_204321471
Excuses als dit al is langsgekomen.

twitter

Er lijkt ook iets verschrikkelijks gaande te zijn in Kherson:

twitter

twitter
Incelfrikandel
pi_204321492
quote:
[ twitter ]
Op zich klopt dat wel, met de juiste Russische propaganda erbij keren de Russen zich juist tegen het westen door de sancties dan tegen het regime.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204321497
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zeker. Maar dat is al decennia zijn lijn, en niet alleen richting Rusland maar tegen een China net zo. Zijn grote punt is dat we geen goed conventioneel leger hebben zodat er een verstoorde balance of power is. En dat het 10 jaar duurt voordat het weer opgebouwd is, en je tot die tijd niet teveel moet provoceren.

Mijn grootste probleem met zijn houding is dat je je altijd laat leiden door de zetten van Poetin ipv dat jij de toon van het debat bepaald. Te voorzichtig maakt je ook niet geloofwaardig. Maar hem als Poetin versteher zien is echt onzin en sluit vanuit theorieën over internationale betrekkingen nergens op. We zouden blij moeten zijn dat we in de redelijkheid een diversiteit aan geluiden hebben zodat we niet in tunnelvisie verzanden.
Dan gooien we maar een kernbom, oh nee daar mag ook alleen Rusland mee dreigen.

Poetinversteher of welk label je er ook opplakt, feit is dat de retoriek van de beste man zeer onevenwichtig is en Poetin in de kaart speelt.
zie email 27 oktober
pi_204321503
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Voor mij in ieder geval niet duidelijk genoeg en ik zal vast niet de enige zijn.
quote:
[ twitter ]
Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financiën van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
zie email 27 oktober
pi_204321508
quote:
[ twitter ]
Volgens de Wijk moeten we dus maar op onze rug gaan liggen voor het 4D schakende meesterbrein in het Kremlin omdat de Russische bevolking ons anders niet meer lief vindt. De Russen hebben hun kans gehad om van hun land een welvarende democratie te maken, maar ze hebben er zelf voor gekozen om er een met kernwapens dreigende en in hun buurlanden genocide en oorlogsmisdaden plegende dictatuur van te maken. Met zo'n land en regime moeten we als westen geen betrekkingen willen hebben. Ijzeren gordijn er omheen en kapot sanctioneren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204321509
Ik vraag mij wel af wat de orders zijn voor de Russen

Vast zoiets van dat ze onrust moeten veroorzaken maar ik vraag mij af of massaslachtingen in dat ongeorganiseerde zootje orders zijn
  zondag 3 april 2022 @ 19:07:19 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204321513
quote:

[..]

Duidelijk is dat het een misdaad is en waar je dan over kunt delibreren wie daar verantwoordelijk voor is.
Ik kijk dan naar de feiten dat Rusland allereerst een land overvalt, daar gaat huishouden en daarmee allereerst de volledige verantwoording heeft.

De eerste slag -en aanname is dan wellicht relatief simplistisch waarbij er idd een mogelijkheid is dat zaken zijn geënsceneerd en zelfs aangedikt (reeds dode mensen, vastbinden bv).
Daarom moet het zsm onderzocht worden waarbij aan de op -en instelling Rusland niet bepaald veel medewerking uitstraalt. Op RT zeggen ze toedeledokie: dat ze al 4 dagen weg waren toen het ontdekt werd waarbij die burgemeester, al jaren daar vadert, zonder enige reserve op een ander medium meldt dat zijn burgers door Russen door hun kop zijn geschoten.

Ik heb dan niet veel meer nodig om nog een oordeel te hebben dat de kans groot is dat waar het verdomde sterk op lijkt, ook zo is. Waar het ook sterk schuurt dat iemand onschuldig zou zijn totdat nders blijkt. Dit geldt zelfs wanneer je getuige bent van een moord die weliswaar zo wordt waargenomen maar volgens onze wetgeving niet zo hoeft te zijn.
Helaas is het daar oorlog en kun je die moeilijk (be)schouwen met onze wetten die in de situatie geeneens betekenis hebben. Daarom zsm een internationaal onderzoek. Ik wacht af wat de UN - ws niks - gaat doen en dat het (ooit) voor het internationale recht komt.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 19:09:54 #39
236264 crew  capricia
pi_204321560
quote:
[ twitter ]
In principe zegt Rob niets anders dan een Rutte of Biden of Macron, of NATO- of VN-hotemetoot: wij gaan ons er niet verder aan branden.

Dat Rusland serieuze oorlogsmisdaden zou gaan plegen, dat we dat te zien zouden krijgen, die kans zat er vanaf het begin al heel dik in. Dit is namelijk de manier waarop de Russen een oorlog voeren. Ik vind het verschrikkelijk, maar ben niet verbaasd. Het is hetzelfde in Syrië geweest.

Ik heb gisteren al verteld dat het de vraag is was deze beelden met de publieke opinie in het westen gaan doen, dit soort beelden laten die opinie namelijk verschuiven. Ik hoor steeds meer mensen oproepen tot direct ingrijpen. Heel begrijpelijk.

Als je direct ingrijpen serieus overweegt, dan moet je dat niet op basis van deze emotie doen. Want dat dit stond te gebeuren, wisten we allemaal al. Ik heb persoonlijk geen moeite met direct ingrijpen en Oekraïne helpen ontzetten van deze boeven. Dat we een no fly zone in gaan stellen met een groot aantal landen bijv.
Maar dan met een serieus plan, incl wederopbouw. En niet vanuit een emotie.
Het liefst wil ik die Russen dan ook volledig weg uit de Donbas..maar ja. Wie ben ik.. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204321564
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op zich klopt dat wel, met de juiste Russische propaganda erbij keren de Russen zich juist tegen het westen door de sancties dan tegen het regime.
Dat gebeurt dan ook, een Russisch buro wat peilingen doet (ja, vraag mij niet hoe onafhankelijk dat kan zijn) zag een jump in de populariteit van Poetin van meer dan 10%. Nogmaals, ik sta niet in voor de accuratesse van deze peiling maar tegelijk zou het mij geenszins verbazen.
  zondag 3 april 2022 @ 19:12:25 #41
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204321589
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan gooien we maar een kernbom, oh nee daar mag ook alleen Rusland mee dreigen.

Poetinversteher of welk label je er ook opplakt, feit is dat de retoriek van de beste man zeer onevenwichtig is en Poetin in de kaart speelt.
Maar vind je dan zelf ook niet dat suggereren dat hij dan maar door Rusland wordt betaald beetje extreem is?
pi_204321591
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Volgens de Wijk moeten we dus maar op onze rug gaan liggen voor het 4D schakende meesterbrein in het Kremlin omdat de Russische bevolking ons anders niet meer lief vindt. De Russen hebben hun kans gehad om van hun land een welvarende democratie te maken, maar ze hebben er zelf voor gekozen om er een met kernwapens dreigende en in hun buurlanden genocide en oorlogsmisdaden plegende dictatuur van te maken. Met zo'n land en regime moeten we als westen geen betrekkingen willen hebben. Ijzeren gordijn er omheen en kapot sanctioneren.
Ik kan me deels vinden in wat De Wijk zegt en deels niet, maar het dikgedrukte is dus precies waar het verschil van mening waarschijnlijk vandaan komt. Je moet het echter zien in een breder perspectief. Geen betrekkingen hebben heeft geen enkel voordeel en kent enkel nadelen. Wél betrekkingen hebben heeft ook genoeg nadelen maar heeft ook enkele voordelen.

De Wijk zegt wel vaker dat iets dat moreel nog zo juist kan zijn, strategisch enorm onhandig is. Ik kan me daar wel in vinden. Ik zou ook het liefst Rusland oprollen en definitief vernietigen maar het is de vraag ten koste van wat dat allemaal wel niet zou gaan.
pi_204321597
Eigenlijk zijn het twee posts van 0ne_of_the_few

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Mijn grootste probleem met zijn houding is dat je je altijd laat leiden door de zetten van Poetin ipv dat jij de toon van het debat bepaald.
Eens, De Wijk maakt ons afhankelijk van de zetten van Poetin.

Juist nu we zien hoe Poetin zijn tanden stuk bijt op Oekraïne. Wij hoeven dus niet bang te zijn, een serieus conflict met de NAVO zou Rusland zeer rap verliezen.

(Dat was post 1. en nu post 2. die hier weer haaks op staat.)

quote:
Maar hem als Poetin versteher zien is echt onzin en sluit vanuit theorieën over internationale betrekkingen nergens op. We zouden blij moeten zijn dat we in de redelijkheid een diversiteit aan geluiden hebben zodat we niet in tunnelvisie verzanden.
Waarom zou dat niet kunnen? De Wijk is zijn eigen strategische geopolitieke adviesbureautje begonnen. Hoezo zou daar geen Russisch geld in kunnen zitten? Het is niet zo dat de Russen geen duidelijk motief hebben om het geluid van De Wijk de wereld in te helpen.

Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat De Wijk niet eens weet dat hij met Russen handelt en zich onbewust door Russische pionnen laat beïnvloeden.
pi_204321616
Dat zei hij ook vanaf het begin, dat als de Russen de steden intrekken het een enorm bloedvergieten word.

Ik vind hem ook wel soms aan de te bange kant, het is ook een Boomer natuurlijk. Maar die man heeft een jaren lange dienst op dit gebied en hem zomaar wegzetten als Kremlin lover is ronduit asociaal.
Vakman pur sang
pi_204321620
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat gebeurt dan ook, een Russisch buro wat peilingen doet (ja, vraag mij niet hoe onafhankelijk dat kan zijn) zag een jump in de populariteit van Poetin van meer dan 10%. Nogmaals, ik sta niet in voor de accuratesse van deze peiling maar tegelijk zou het mij geenszins verbazen.
Volgens mij gebeurt dat in elke crisis. Kijk naar elf september, waarna Bush opeens omhoog sprong. De recente coronacrisis, waarbij Rutte opeens heel populair werd.

Een crisis zorgt voor een sterk 'wij' gevoel. Het punt is wel, zo'n piek is niet voor altijd.
pi_204321644
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:09 schreef capricia het volgende:

[..]
In principe zegt Rob niets anders dan een Rutte of Biden of Macron, of NATO- of VN-hotemetoot: wij gaan ons er niet verder aan branden.

Dat Rusland serieuze oorlogsmisdaden zou gaan plegen, dat we dat te zien zouden krijgen, die kans zat er vanaf het begin al heel dik in. Dit is namelijk de manier waarop de Russen een oorlog voeren. Ik vind het verschrikkelijk, maar ben niet verbaasd. Het is hetzelfde in Syrië geweest.

Ik heb gisteren al verteld dat het de vraag is was deze beelden met de publieke opinie in het westen gaan doen, dit soort beelden laten die opinie namelijk verschuiven. Ik hoor steeds meer mensen oproepen tot direct ingrijpen. Heel begrijpelijk.

Als je direct ingrijpen serieus overweegt, dan moet je dat niet op basis van deze emotie doen. Want dat dit stond te gebeuren, wisten we allemaal al. Ik heb persoonlijk geen moeite met direct ingrijpen en Oekraïne helpen ontzetten van deze boeven. Dat we een no fly zone in gaan stellen met een groot aantal landen bijv.
Maar dan met een serieus plan, incl wederopbouw. En niet vanuit een emotie.
Het liefst wil ik die Russen dan ook volledig weg uit de Donbas..maar ja. Wie ben ik.. :+
We kunnen nog veel meer en harder sanctioneren, wat mij betreft zijn medicamenten en voedingsmiddelen ook gewoon bespreekbaar hoor.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204321647
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Van wat we weten hebben ze echt wel een moderniseringsslag gemaakt vwb het materiaal... Maar zoals we hebben constateren hebben ze vanaf dag-1 lopen prutsen en knoeien, ik heb echt nergens een tactiek gezien die hout sneed. Gelukkig maar overigens.
Maar komt dat door een falende opleiding of doordat die soldaten aan het muiten zijn?
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204321664
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Maar vind je dan zelf ook niet dat suggereren dat hij dan maar door Rusland wordt betaald beetje extreem is?
Dat soort debiele overtrokken reacties zijn nu net de reden waarom er oorlogen bestaan.
pi_204321670
Van Wijk wil in de toekomst natuurlijk ook nog steeds uitgenodigd worden voor de goedbetaalde Russische congressen.
pi_204321674
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zei hij ook vanaf het begin, dat als de Russen de steden intrekken het een enorm bloedvergieten word.

Ik vind hem ook wel soms aan de te bange kant, het is ook een Boomer natuurlijk. Maar die man heeft een jaren lange dienst op dit gebied en hem zomaar wegzetten als Kremlin lover is ronduit asociaal.
Maar een onderzoek naar zijn handel en wandel lijkt me uitermate interessant. Rob is ook maar een freelancer, en ik verwacht niet dat hij zijn hele inkomen met losse klusjes bij elkaar schnabbelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')