Nou ja, we hadden zoals je in mijn eerder geposte kaartje kunt zien maar liefst 84 divisies in Europa er moesten nog 13 divisies uit de VS komen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat was zelfs tijdens de koude oorlog de militaire doctrine van de Europese NATO krijgsmachten; de Russen lang genoeg ophouden zodat de Amerikanen voldoende versterkingen konden verschepen om uiteindelijk hun Europese NATO partners te ontzetten. Voor het overgrote merendeel van de Europese NATO troepen kwam dat gewoon neer op een "Himmelsfahrtskommando".
Inderdaad, in tijden van oorlog zijn wetten ook maar inkt op papier, meer niet. Nooit jezelf de dupe van laten worden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het kan ook nooit de bedoeling zijn dat zelfverzonnen spelregels er voor zorgen dat je zelf slachtoffer wordt van een tegenstander waar geen spelregels voor gelden.
Probleem bij die megajachten is dat de markt al vrij klein was (hoeveel multimiljardairs zijn er) en dat een groot deel (Russen) nu dus ook wegvalt.quote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.
Ik vraag me af of zulke aantallen in de 21e eeuw nog nodig zijn met de huidige wapensystemen en nu we alleen Rusland nog als tegenstander hebben ipv het gehele Warschaupact.quote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, we hadden zoals je in mijn eerder geposte kaartje kunt zien maar liefst 84 divisies in Europa er moesten nog 13 divisies uit de VS komen.
Niet op Nederland, he? Als Nederland de oorlog verklaard wordt is het een ander verhaal, dan is er geen enkel probleem.quote:Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Wetten kunnen zo aangepast worden.
Kon met corona ook. Kan nu ook vast wel.![]()
Het betreft hier immers een aanvalsoorlog gestart door Rusland. Die oligarchen mogen bij Putin hun geld terug vragen.
De man is misschien wat cynisch en pessimistisch, maar pro Russisch lijkt hij mij toch zeker niet.quote:Op zondag 3 april 2022 20:31 schreef luxerobots het volgende:
Rob de Wijk heeft toch wel wat vreemde pro-Russische dingen gezegd afgelopen tijd.
Sancties hebben niet direct effect, dus doe ze daarom maar niet. Aldus Rob de Wijk.
Kiev kan binnen enkele dagen vallen (okay, dat dachten wel meer mensen). Maar hij zegt ook dat Rusland waarschijnlijk zo min mogelijk slachtoffers zal maken omdat Oekraïne een broedervolk is...
Ik bied wel een paar euro, hoorquote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.
"Welkom op uw nieuwe schip meneer Tijger_m, volgende week is gepland onderhoud, de werf vraag alvast ¤5 miljoen om de werkzaamheden aan te vangen"quote:
Ja, als we tegen elkaar op gaan bieden dan schiet het niet op, natuurlijk! Zo kom je niet aan een koopje!quote:Op zondag 3 april 2022 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ook, als ik die fooien al zie bij below deck....
Ik heb geen idee wat er allemaal kan in het internationaal oorlogsrecht. Ik weet alleen wel dat de winnaar dat vaak bepaalt.quote:Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet op Nederland, he? Als Nederland de oorlog verklaard wordt is het een ander verhaal, dan is er geen enkel probleem.
Alle voordeel heeft zijn nadeel? De liggelden voor zo'n ding zullen ook niet mals zijnquote:Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"Welkom op uw nieuwe schip meneer Tijger_m, volgende week is gepland onderhoud, de werf vraag alvast ¤5 miljoen om de werkzaamheden aan te vangen"
Winnaar zijn helpt uiteraard altijd.quote:Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er allemaal kan in het internationaal oorlogsrecht. Ik weet alleen wel dat de winnaar dat vaak bepaalt.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Herstelbetaling
Poeh. Nondeju.quote:Op zondag 3 april 2022 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:
De slachting in Bucha was niet het spontane werk van dienstplichtigen maar van een deathsquad en het is een tactiek die ze ook in Chechnya hebben gebruikt
[ twitter ]
[ twitter ]
Bied ik wel op een andere..quote:Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als we tegen elkaar op gaan bieden dan schiet het niet op, natuurlijk! Zo kom je niet aan een koopje!
quote:Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man is misschien wat cynisch en pessimistisch, maar pro Russisch lijkt hij mij toch zeker niet.
Niet in die mate denk ik maar wel ruim meer dan nu het geval is...quote:Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik vraag me af of zulke aantallen in de 21e eeuw nog nodig zijn met de huidige wapensystemen en nu we alleen Rusland nog als tegenstander hebben ipv het gehele Warschaupact.
En als je een beetje pech hebt moet je de complete loonlijst van Poetin's FSB mannetjes overnemen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alle voordeel heeft zijn nadeel? De liggelden voor zo'n ding zullen ook niet mals zijn
Ja, denk jij dat? Vertel - waar heb jij internationale betrekkingen of krijgskunde gestudeerd en/of bij welk legeronderdeel heb jij op hoog niveau gediend dat je tot deze analyse gekomen bent?quote:Op zondag 3 april 2022 20:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wapenleveranties gaan steeds verder en zuigen ons de oorlog in.
En dat is een probleem omdat de NAVO niet op orde is.
Nou, ten eerste denk ik dat dat met die oorlog in zuigen wel mee valt, en ten tweede denk ik dat het Russische leger niet kan tippen aan de NAVO.
Poetin zet einsatztruppen in, maar Oekraïne moet "gedenazificeerd" worden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Poeh. Nondeju.
Niet de jochies van de boerderij. Dus een deathsquad.
Oekraïne kent zijn eigen oligarchen en corruptie. We moeten ook weer niet te hard al dat geld naar ze overmaken.quote:Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Winnaar zijn helpt uiteraard altijd.
Ik heb echt geen idee of en hoe dit uitgewerkt zal worden, ik zou het prachtig vinden als al die bevroren tegoeden en goederen aan Oekraine overgedragen zouden worden.
Los van je persoonlijke sneer.quote:Op zondag 3 april 2022 20:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, denk jij dat? Vertel - waar heb jij internationale betrekkingen of krijgskunde gestudeerd en/of bij welk legeronderdeel heb jij op hoog niveau gediend dat je tot deze analyse gekomen bent?
Below deckquote:Op zondag 3 april 2022 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ook, als ik die fooien al zie bij below deck....
De enige die ons tegen houdt, mochten 'wij' de winnaars zijn, zijn wijzelf. Niemand die ons tegen kan houden als dat geld aan Oekraïne gedoneerd gaat worden.quote:Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Winnaar zijn helpt uiteraard altijd.
Ik heb echt geen idee of en hoe dit uitgewerkt zal worden, ik zou het prachtig vinden als al die bevroren tegoeden en goederen aan Oekraine overgedragen zouden worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |