abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:13:10 #151
236264 crew  capricia
pi_204322322
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat was zelfs tijdens de koude oorlog de militaire doctrine van de Europese NATO krijgsmachten; de Russen lang genoeg ophouden zodat de Amerikanen voldoende versterkingen konden verschepen om uiteindelijk hun Europese NATO partners te ontzetten. Voor het overgrote merendeel van de Europese NATO troepen kwam dat gewoon neer op een "Himmelsfahrtskommando".
Dat was de reden dat we tanks hadden en in DL op de heide oefenden. Om de Russische opmars 24 uur op te kunnen houden. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 3 april 2022 @ 20:14:03 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204322331
De slachting in Bucha was niet het spontane werk van dienstplichtigen maar van een deathsquad en het is een tactiek die ze ook in Chechnya hebben gebruikt
twitter

twitter
pi_204322336
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef capricia het volgende:
Ik ga er van uit dat we nog veel meer van deze vreselijke beelden gaan zien.
Het is echt een moreel dilemma.
Vrees ik ook. Wat zijn dan de opties voor het westen? En wat doen deze misdaden met de opstelling van China?
Verdrag van de EU kent nog scherpere beschermingsclausule dan artikel 5 van de NAVO. Niet voor niks dat Zelensky snel lid wil worden, en de EU dat afhoudt.
pi_204322341
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ook dat is papier. De Kruif zij dat wij het in een conventioneel conflict met Rusland met de huidige krijgsmacht één dag volhouden en dan is alles op. Voor Duitsland is dat niet anders. We zien in Oekraïne wat een verneukte logistiek kan doen..
[..]
Eens. Maarja, hij heeft ze hè.
Nederland heeft 17 miljoen inwoners, nogal logisch dat wij het tegen het Russische leger niet lang volhouden, het punt is nu juist dat we niet alleen zijn. Het is de taak helemaal niet van Nederland om Rusland alleen tegen te houden.

En qua slagkracht lijken westerse wapens het behoorlijk goed te doen tegen wat Rusland in het veld brengt, of niet? Ook zonder logistieke problemen voor Rusland iets wat nogal relevant is in een oorlog en een groot aspect is van je capabiliteit om een oorlog te voeren. Doen alsof dat een incident is lijkt mij nogal kortzichtig.
pi_204322349
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Zat ik ook al over na te denken.
Wat moeten we met Rusland als ze uit Oekraïne opgehoepeld zijn?
Ze eeuwig straatarm houden, met herstelbetalingen alla Versailles is ook zo wat.
Minus de herstelbetalingen (daar gaan ze immers toch nooit aan voldoen) zie ik dat eerlijk gezegd als enige optie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204322350
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Natuurlijk wel... Je snapt het niet.
Dat zal het wel zijn.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:17:13 #157
236264 crew  capricia
pi_204322369
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Minus de herstelbetalingen (daar gaan ze immers toch nooit aan voldoen) zie ik dat eerlijk gezegd als enige optie.
Oh, ik dacht al dat geld van die oligarchen en dat bevroren deel van de Russische staatstegoeden daarvoor te gebruiken. Voor de wederopbouw.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322371
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Om dan de Wijk te parafraseren: vanuit emotie / ethiek reageren is heel begrijpelijk maar strategisch vaak heel dom.
Wat hebben wij zonder ethiek eigenlijk? We reageren al lang vanuit onze ethiek door Oekraine op alle mogelijke wijze te steunen.
pi_204322377
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, ik dacht al dat geld van die oligarchen en dat bevroren deel van de Russische staatstegoeden daarvoor te gebruiken. Voor de wederopbouw.
Grapjas :P
  zondag 3 april 2022 @ 20:17:43 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204322401
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Zat ik ook al over na te denken.
Wat moeten we met Rusland als ze uit Oekraïne opgehoepeld zijn?
Ze eeuwig straatarm houden, met herstelbetalingen alla Versailles is ook zo wat.
Goede. In het verleden is natuurlijk Duitsland bewust niet in staat gesteld een goed leger op te bouwen - dankzij Poetin starten ze dat weer flink op.
En de EU is ontstaan om via wederzijdse afhankelijkheid tussen Frankrijk en Duitsland die twee in toom te houden. Economische verwevenheid met Rusland heeft niet gewerkt helaas.

Maar ergens moet je misschien er toch voor zorgen dat er zulke grote machten kunnen ontstaan. Kan je over China en de VS ook vinden trouwens.
pi_204322408
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar een onderzoek naar zijn handel en wandel lijkt me uitermate interessant. Rob is ook maar een freelancer, en ik verwacht niet dat hij zijn hele inkomen met losse klusjes bij elkaar schnabbelt.
Vind ik nogal een verwijt, dat is nu maar een uitspraak maar kan ook leiden tot bedreigingen naar die man.
Vakman pur sang
pi_204322424
quote:

[..]
Dat is natuurlijk wel een mogelijkheid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 3 april 2022 @ 20:23:59 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204322457
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Goede. In het verleden is natuurlijk Duitsland bewust niet in staat gesteld een goed leger op te bouwen - dankzij Poetin starten ze dat weer flink op.
Dat is natuurlijk niet waar. West Duitsland had ten tijde van de Koude Oorlog een prima krijgsmacht. Die hadden maar liefst vier sectoren toebedeeld gekregen, wij 1:

pi_204322459
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
'Moeilijk'
'Tijdrovend'
'Eerst commissie instellen'
'Goede niet onder de kwaden lijden'
'Moet juridisch juist zijn'
'Niet genoeg mankracht'

Kies 1 van de excuusjes van onze regering.
pi_204322465
quote:

[..]
Dat is nog niet zo simpel, momenteel is er alleen sprake van bevriezing en geen inbeslagname en in tegenstelling tot Rusland is er in het Westen wel wetgeving die overheid limiteert.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:25:31 #167
236264 crew  capricia
pi_204322476
quote:

[..]
Ik zie het al voor me. Rusland schiet al die steden in puin en de wederopbouw-rekening komt bij de EU ofzo te liggen. Voer voor extreme politieke partijen. Gebruik dat Russische geld maar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322480
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mag ik het dan even met Van Wijk oneens zijn? Alleen al in mankracht zijn de EU landen veruit sterker dan Rusland conventioneel. Een expert die niet bekend is met het feit dat de EU 27 1.5 miljoen soldaten in actieve diesnt heeft tegen Rusland 1 miljoen vind ik niet erg goed geinformeerd. Waarbij Ruslands 1 miljoen voor 85% dienstplichtig is, slecht opgeleid en met een slechte moraal.

Sterker nog, het probleem is nu juist NIET conventioneel. Zonder kernwapens hadden de NAVO landen gewoon ingegrepen, het enige wat Poetin veilig houdt bij dit soort escapades is het nucleaire arsenaal van Rusland, niet zijn conventionele.
En daar heeft De Wijk het over gehad, de communicatie tussen de diverse NAVO legers is bijzonder moeizaam. Verschillende systemen, verschillende aansturing. We trainen zelfs nauwelijks met elkaar, dus we hebben relatief veel mensen maar we werken met verouderd materieel en kunnen moeilijk samen werken. Dus zo sterk zijn we niet
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:26:08 #169
236264 crew  capricia
pi_204322486
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is nog niet zo simpel, momenteel is er alleen sprake van bevriezing en geen inbeslagname en in tegenstelling tot Rusland is er in het Westen wel wetgeving die overheid limiteert.
Een en ander wordt juridisch onderzocht. Serieus.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322494
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is ook noodzakelijk, zoals gezegd, wij hebben wel wetten waar de overheid zich aan moet houden en een decreet onderteken zoals Poetin dat doet is in West-Europa een stuk lastiger.
pi_204322506
quote:

[..]
Wat bij de oligarchen gehaald wordt is vooral leuk voor de bühne, zo'n megajacht aan de ketting doet het goed in de media. Leeuwendeel van die vermogens zijn bedrijven in Rusland. Dus in het westen zijn wat bankrekeningen, jachten, huizen, vliegtuigen te confisqueren en dan ben je er wel. Meer dan een paar miljard zal het niet zijn schat ik. Druppel op een gloeiende plaat als het om herstelbetalingen gaat.

Bij de centrale bank zit wel een serieus bedrag, maar dat wil ik eerst zien dan geloven.
  zondag 3 april 2022 @ 20:29:26 #172
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_204322512
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nederland heeft 17 miljoen inwoners, nogal logisch dat wij het tegen het Russische leger niet lang volhouden, het punt is nu juist dat we niet alleen zijn. Het is de taak helemaal niet van Nederland om Rusland alleen tegen te houden.

En qua slagkracht lijken westerse wapens het behoorlijk goed te doen tegen wat Rusland in het veld brengt, of niet? Ook zonder logistieke problemen voor Rusland iets wat nogal relevant is in een oorlog en een groot aspect is van je capabiliteit om een oorlog te voeren. Doen alsof dat een incident is lijkt mij nogal kortzichtig.
Je zult gelijk hebben. Maar wat dan nog? Je hebt het over militair ingrijpen. Oftewel: wij gaan hun kant op. Dat moet je regelen en plannen. En niet alleen voor Oekraïne. Want je bent zo naief als een deur als je denkt dat het klaar is zodra we ze de grens bij Oekraïne weer over getrapt hebben. Want dat zal nog wel lukken. Maar de Baltische staten dan? Daar is al met al op dit moment ook al zo'n 150K aan Russische troepen gelegerd. Nog even los van al die andere Europese landen die aan Rusland grenzen.

Maar goed: stel, we weten een conventioneel overwicht te organiseren en creëren. Wat dan? Oprukken naar Moskou en hopen dat het dan klaar is? De geschiedenis wijst anders uit. En ten koste van wat? Een kernkop op iedere Europese hoofdstad?

Wat hebben wij te winnen bij militair ingrijpen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_204322516
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Het kan ook nooit de bedoeling zijn dat zelfverzonnen spelregels er voor zorgen dat je zelf slachtoffer wordt van een tegenstander waar geen spelregels voor gelden.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:29:53 #174
236264 crew  capricia
pi_204322518
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook noodzakelijk, zoals gezegd, wij hebben wel wetten waar de overheid zich aan moet houden en een decreet onderteken zoals Poetin dat doet is in West-Europa een stuk lastiger.
Wetten kunnen zo aangepast worden.
Kon met corona ook. Kan nu ook vast wel. :P
Het betreft hier immers een aanvalsoorlog gestart door Rusland. Die oligarchen mogen bij Putin hun geld terug vragen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322531
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Wat bij de oligarchen gehaald wordt is vooral leuk voor de bühne, zo'n megajacht aan de ketting doet het goed in de media. Leeuwendeel van die vermogens zijn bedrijven in Rusland. Dus in het westen zijn wat bankrekeningen, jachten, huizen, vliegtuigen te confisqueren en dan ben je er wel. Meer dan een paar miljard zal het niet zijn schat ik. Druppel op een gloeiende plaat als het om herstelbetalingen gaat.

Bij de centrale bank zit wel een serieus bedrag, maar dat wil ik eerst zien dan geloven.
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.
  zondag 3 april 2022 @ 20:30:42 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204322533
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

Dat was zelfs tijdens de koude oorlog de militaire doctrine van de Europese NATO krijgsmachten; de Russen lang genoeg ophouden zodat de Amerikanen voldoende versterkingen konden verschepen om uiteindelijk hun Europese NATO partners te ontzetten. Voor het overgrote merendeel van de Europese NATO troepen kwam dat gewoon neer op een "Himmelsfahrtskommando".
Nou ja, we hadden zoals je in mijn eerder geposte kaartje kunt zien maar liefst 84 divisies in Europa er moesten nog 13 divisies uit de VS komen.

Jij hebt het over de taak van 41 Pabrig (Seedorf) die 48 uur moest vertragen om de rest de tijd te geven om op te komen draven.
pi_204322550
Rob de Wijk heeft toch wel wat vreemde pro-Russische dingen gezegd afgelopen tijd.

Sancties hebben niet direct effect, dus doe ze daarom maar niet. Aldus Rob de Wijk.

Kiev kan binnen enkele dagen vallen (okay, dat dachten wel meer mensen). Maar hij zegt ook dat Rusland waarschijnlijk zo min mogelijk slachtoffers zal maken omdat Oekraïne een broedervolk is...

pi_204322551
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het kan ook nooit de bedoeling zijn dat zelfverzonnen spelregels er voor zorgen dat je zelf slachtoffer wordt van een tegenstander waar geen spelregels voor gelden.
Inderdaad, in tijden van oorlog zijn wetten ook maar inkt op papier, meer niet. Nooit jezelf de dupe van laten worden.
pi_204322591
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.
Probleem bij die megajachten is dat de markt al vrij klein was (hoeveel multimiljardairs zijn er) en dat een groot deel (Russen) nu dus ook wegvalt.

Mocht het zover komen zie ik nog wel wat private equity partijen erop duiken voor bodemprijzen en het als bedrijfsjac.. charterjachten gaan gebruiken.
pi_204322599
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou ja, we hadden zoals je in mijn eerder geposte kaartje kunt zien maar liefst 84 divisies in Europa er moesten nog 13 divisies uit de VS komen.
Ik vraag me af of zulke aantallen in de 21e eeuw nog nodig zijn met de huidige wapensystemen en nu we alleen Rusland nog als tegenstander hebben ipv het gehele Warschaupact.
pi_204322602
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Wetten kunnen zo aangepast worden.
Kon met corona ook. Kan nu ook vast wel. :P
Het betreft hier immers een aanvalsoorlog gestart door Rusland. Die oligarchen mogen bij Putin hun geld terug vragen.
Niet op Nederland, he? Als Nederland de oorlog verklaard wordt is het een ander verhaal, dan is er geen enkel probleem.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:34:30 #182
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204322603
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:31 schreef luxerobots het volgende:
Rob de Wijk heeft toch wel wat vreemde pro-Russische dingen gezegd afgelopen tijd.

Sancties hebben niet direct effect, dus doe ze daarom maar niet. Aldus Rob de Wijk.

Kiev kan binnen enkele dagen vallen (okay, dat dachten wel meer mensen). Maar hij zegt ook dat Rusland waarschijnlijk zo min mogelijk slachtoffers zal maken omdat Oekraïne een broedervolk is...

De man is misschien wat cynisch en pessimistisch, maar pro Russisch lijkt hij mij toch zeker niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204322605
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik bied wel een paar euro, hoor :D
  zondag 3 april 2022 @ 20:35:36 #184
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204322617
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ook, als ik die fooien al zie bij below deck....
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204322629
quote:

[..]
"Welkom op uw nieuwe schip meneer Tijger_m, volgende week is gepland onderhoud, de werf vraag alvast ¤5 miljoen om de werkzaamheden aan te vangen"
pi_204322632
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ja, als we tegen elkaar op gaan bieden dan schiet het niet op, natuurlijk! Zo kom je niet aan een koopje!
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:36:53 #187
236264 crew  capricia
pi_204322636
quote:

[..]
Niet op Nederland, he? Als Nederland de oorlog verklaard wordt is het een ander verhaal, dan is er geen enkel probleem.
Ik heb geen idee wat er allemaal kan in het internationaal oorlogsrecht. Ik weet alleen wel dat de winnaar dat vaak bepaalt.

En herstelbetalingen zijn niet vreemd of zo.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Herstelbetaling
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322638
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
"Welkom op uw nieuwe schip meneer Tijger_m, volgende week is gepland onderhoud, de werf vraag alvast ¤5 miljoen om de werkzaamheden aan te vangen"
Alle voordeel heeft zijn nadeel? De liggelden voor zo'n ding zullen ook niet mals zijn :D
pi_204322653
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat er allemaal kan in het internationaal oorlogsrecht. Ik weet alleen wel dat de winnaar dat vaak bepaalt.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Herstelbetaling
Winnaar zijn helpt uiteraard altijd.

Ik heb echt geen idee of en hoe dit uitgewerkt zal worden, ik zou het prachtig vinden als al die bevroren tegoeden en goederen aan Oekraine overgedragen zouden worden.
pi_204322654
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:
De slachting in Bucha was niet het spontane werk van dienstplichtigen maar van een deathsquad en het is een tactiek die ze ook in Chechnya hebben gebruikt
[ twitter ]
[ twitter ]
Poeh. Nondeju.
Niet de jochies van de boerderij. Dus een deathsquad. :N
  zondag 3 april 2022 @ 20:38:50 #191
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204322660
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, als we tegen elkaar op gaan bieden dan schiet het niet op, natuurlijk! Zo kom je niet aan een koopje!
Bied ik wel op een andere..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204322662
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De man is misschien wat cynisch en pessimistisch, maar pro Russisch lijkt hij mij toch zeker niet.

Wapenleveranties gaan steeds verder en zuigen ons de oorlog in.

En dat is een probleem omdat de NAVO niet op orde is.

Nou, ten eerste denk ik dat dat met die oorlog in zuigen wel mee valt, en ten tweede denk ik dat het Russische leger niet kan tippen aan de NAVO.
  zondag 3 april 2022 @ 20:39:14 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204322663
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik vraag me af of zulke aantallen in de 21e eeuw nog nodig zijn met de huidige wapensystemen en nu we alleen Rusland nog als tegenstander hebben ipv het gehele Warschaupact.
Niet in die mate denk ik maar wel ruim meer dan nu het geval is...
pi_204322679
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alle voordeel heeft zijn nadeel? De liggelden voor zo'n ding zullen ook niet mals zijn :D
En als je een beetje pech hebt moet je de complete loonlijst van Poetin's FSB mannetjes overnemen.

Maar de bedragen die bij dat soort schepen omgaan zijn echt gigantisch. De Eclipse van Abramovich heeft alleen al een dieseltank van 1 miljoen liter.
  zondag 3 april 2022 @ 20:40:16 #195
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_204322680
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wapenleveranties gaan steeds verder en zuigen ons de oorlog in.

En dat is een probleem omdat de NAVO niet op orde is.

Nou, ten eerste denk ik dat dat met die oorlog in zuigen wel mee valt, en ten tweede denk ik dat het Russische leger niet kan tippen aan de NAVO.
Ja, denk jij dat? Vertel - waar heb jij internationale betrekkingen of krijgskunde gestudeerd en/of bij welk legeronderdeel heb jij op hoog niveau gediend dat je tot deze analyse gekomen bent?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_204322716
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef AnneX het volgende:

[..]
Poeh. Nondeju.
Niet de jochies van de boerderij. Dus een deathsquad. :N
Poetin zet einsatztruppen in, maar Oekraïne moet "gedenazificeerd" worden.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:42:31 #197
236264 crew  capricia
pi_204322719
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee of en hoe dit uitgewerkt zal worden, ik zou het prachtig vinden als al die bevroren tegoeden en goederen aan Oekraine overgedragen zouden worden.
Oekraïne kent zijn eigen oligarchen en corruptie. We moeten ook weer niet te hard al dat geld naar ze overmaken. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322727
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, denk jij dat? Vertel - waar heb jij internationale betrekkingen of krijgskunde gestudeerd en/of bij welk legeronderdeel heb jij op hoog niveau gediend dat je tot deze analyse gekomen bent?
Los van je persoonlijke sneer.

Het Russische leger krijgt flinke klappen in Oekraïne, hoezo zouden wij als NAVO dan bang moeten zijn?

En daarbij, ondertussen zijn er al zoveel wapens geleverd, en we zijn nog steeds niet de oorlog in gezogen. Sowieso, wordt dat 'de oorlog in zuigen' ook niet concreet gemaakt door Rob.
pi_204322752
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Below deck _O_
pi_204322758
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De enige die ons tegen houdt, mochten 'wij' de winnaars zijn, zijn wijzelf. Niemand die ons tegen kan houden als dat geld aan Oekraïne gedoneerd gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')