Er is beslag gelegd op die schepen, de eigenaren zijn niet onteigend, dat kan pas als bewezen is dat ze verkregen zijn met crimineel geld. Het lastige nu is vooral wie er moet betalen voor onderhoud. De eigenaren kunnen dat veelal niet vanwege de sancties, maar gaan de beslagleggende landen die miljoenen ophoesten?quote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.
Inderdaad, wel opvallend veel swingers op die boten trouwens.quote:Op zondag 3 april 2022 20:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Uitstekende show om tijdens het opruimen en schoonmaken op te hebben
Leg mij maar uit dat 10.000 doden en 10.000m2 verschroeide aarde minder erg is dan 100.000 en dan nog's het risico dat het je betaald wordt gezet.quote:Op zondag 3 april 2022 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kleine kernwapens zijn over het algemeen destructief in een relatief klein gedeelte.
Of laat ik het zo zeggen, normale conventionele wapens zijn vaak destructiever dan de kleinste nukes.
Maar voordeel is een soort garantie hebben dat het stuk waar je het op gooit ook echt plat gaat.
Mwah dat vraag ik me af.quote:Op zondag 3 april 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo'n megajacht van 500 miljoen zou op een veiling natuurlijk maar een fractie ervan opleveren.
Valt mee, nu staan de EU grenzen ook open, geen visums etc nodig je mag gewoon werken etc.quote:Op zondag 3 april 2022 21:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De dag dat ze bij de EU komen loopt het halve land leeg naar West-Europa. Is nadelig voor ons én voor hen. Je kan ook alle shit met ze regelen zónder dat ze recht hebben om hier te werken. Dan heb je ook veel meer controle over waar het geld allemaal heen gaat enzo. Als ze eenmaal bij de EU zitten dan zijn hervormingen niet meer nodig, zie Roemenië/Bulgarije/Polen/Hongarije.
Obama zat er gruwelijk naast. Maar hij wist het leuk te brengen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Door de invasie, maar vooral de beelden in Bucha moest ik, hoe gek ook, denken aan die woordenwisseling tussen Romney en Obama in 2012. Romney werd destijds door veel mensen, inclusief mezelf, een beetje belachelijk gemaakt omdat hij Rusland een 'gevaarlijke tegenstander' noemde. Als Romney twee jaar later al niet gelijk kreeg heeft hij het het nu dubbel en dwars wel gekregen.
Kernwapens ook bij inzet is natuurlijk de bedoeling een afschrikwerking te hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 21:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leg mij maar uit dat 10.000 doden en 10.000m2 verschroeide aarde minder erg is dan 100.000 en dan nog's het risico dat het je betaald wordt gezet.
Probleem van ABC wapens is dat ze niets ontziend zijn en ook mensen/zaken treft die planmatig geen deel zijn/waren van het conflict.
Als het enige doel is om te vernietigen, heb je een punt waarbij ik dan de vraag stel wat precies te bereiken ?
Idd, want het heeft daar geen reden noch motivatie voor zolang de Russen ze maar niet willen noch gaan aanvallen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:20 schreef Tijger_m het volgende:
srael heeft 9 miljoen en ik denk dat ze het Russische leger in de pan hakken
Nee.
Maar als je bij de EU zit, dan ga ik er vanuit dat het weer rustig is in Oekraine, dan hebben mensen gewoon meer kansen in West-Europa dan in Oekraine. Die gaan gewoon massaal naar West-Europa verhuizen zoals élk land uit het voormalig Oostblok doet.quote:Op zondag 3 april 2022 21:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt mee, nu staan de EU grenzen ook open, geen visums etc nodig je mag gewoon werken etc.
De meeste gaan weer terug naar Oekraïne.
Dit zijn geen nep vluchtelingen die alleen maar komen profiteren van het land van melk en honing.
Ik snap het, we zijn 40 jaar niks anders gewend dus je gaat ergens automatisch vanuit onderhand.
Onzin.quote:Op zondag 3 april 2022 21:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vanwaar al die aandacht voor Rob de wijk? Het is lulletje rozenwater uit Nederland die overduidelijk nergens verstand van heeft en op elk punt er naast heeft gezeten.
Met zijn sancties werken niet gezwets, ze kunnen daar nog geen pakje suiker krijgen.
Die man zijn kennis komt niet verder dan proberen in te beelden hoe Rusland niet boos te maken.
Maw angst is zijn raadgever.
kleine kernwapens is wel effectief, dan weten ze dat je met jouw niet valt te spottenquote:Op zondag 3 april 2022 21:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm slecht plan om Oekraïne kernwapens - die ze eerder hadden en o.a. in ruil voor onafhankelijkheid wegdeden - ter beschikking te stellen. Ik zie zelf niet zo goed het verschil tussen kleine en grote kernwapens.
Kan mij zo maar voorstellen dat een boze Oekräiner ze gebruikt omdat z'n halve familie is afgeschoten.
MAD wapens in de hand van een emotioneel betrokken, laat staan labiel, persoon is sws nooit een slim idee.
Jongen we hebben het gezien op de beelden, de paniek want suiker op, lange rijen weer bij de supermarkten want schappen leeg.quote:
Tuurlijk, vandaag is er weer een nieuw hoofdstuk in het boek van Russische oorlogsmisdaden geopendquote:Op zondag 3 april 2022 21:31 schreef Anton91 het volgende:
Dat topic over de oorlog in Oekraine in BNW is pure oogaids
En het grappige is dat een paar jaar later de Democraten anti-Putin waren en de Republikeinen hem juist als bondgenoot zagen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Obama zat er gruwelijk naast. Maar hij wist het leuk te brengen.
Waarom blijven mensen toch steeds beelden posten die overduidelijk uit games komen?quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit hadden ze alleen met een Javalin kunnen doen, niet met de andere anti tank wapens
Alsnog onzin, supermarktvakken zijn gewoon gevuld in Rusland. Die beelden waar je het over hebt zijn vergelijkbaar met de de toiletpapier en zonnebloemolie crisis die we hier zagen in NL. Nou, poe poe.quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jongen we hebben het gezien op de beelden, de paniek want suiker op, lange rijen weer bij de supermarkten want schappen leeg.
Blijf vooral onzin roepen, kan ik nog wat harder lachen zo vlak voor het slapen gaan. (Weer vroeg op straks)
Bovendien kom je dan beide een stuk sneller op kernwapens uit omdat 1) wij het kapot bezuinigd hebben en 2) omdat het leger van Rusland niet heel veel waard is.quote:Op zondag 3 april 2022 21:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Plus het feit dat de huidige politici het de afgelopen 30 jaar geen enkel probleem vonden om defensie tot op het bot kapot te bezuinigen en die gaan nu wel een grote broek aantrekken en vertellen hoe het militair allemaal moet...
Dat denk ik ook , overigens heeft Israel wel een groot leger , en geenn boerenpummels zoals die dronken russen,quote:Op zondag 3 april 2022 21:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Israel heeft 9 miljoen en ik denk dat ze het Russische leger in de pan hakken
Dat kan overigens wel een reden zijn om de boel te verpatsen, en vervolgens het geld apart te leggen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er is beslag gelegd op die schepen, de eigenaren zijn niet onteigend, dat kan pas als bewezen is dat ze verkregen zijn met crimineel geld. Het lastige nu is vooral wie er moet betalen voor onderhoud. De eigenaren kunnen dat veelal niet vanwege de sancties, maar gaan de beslagleggende landen die miljoenen ophoesten?
Hmmm nu je het zegt... het ziet er idd te goed uit om realistisch te zijnquote:Op zondag 3 april 2022 21:36 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarom blijven mensen toch steeds beelden posten die overduidelijk uit games komen?
Er zijn tal van simulaties die laten zien dat het na zo'n kleine kernbom ook gigantisch uit de hand loopt. Het is actie, reactie. Zoiets heeft ook een eigen onbewuste dynamiek, wij mensen zijn echt niet zo vrij als we denken.quote:Op zondag 3 april 2022 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kleine kernwapens zijn over het algemeen destructief in een relatief klein gedeelte.
Of laat ik het zo zeggen, normale conventionele wapens zijn vaak destructiever dan de kleinste nukes.
Maar voordeel is een soort garantie hebben dat het stuk waar je het op gooit ook echt plat gaat.
Wat een onzin man.quote:Op zondag 3 april 2022 21:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vanwaar al die aandacht voor Rob de wijk? Het is lulletje rozenwater uit Nederland die overduidelijk nergens verstand van heeft en op elk punt er naast heeft gezeten.
Met zijn sancties werken niet gezwets, ze kunnen daar nog geen pakje suiker krijgen.
Die man zijn kennis komt niet verder dan proberen in te beelden hoe Rusland niet boos te maken.
Maw angst is zijn raadgever.
Maar je kunt niet iets verpatsen wat niet van jou is, en die oligarchen zullen hun leger advocaten wel inzetten om onteigening aan te vechten, dus dat zal ook niet 1-2-3 gedaan zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan overigens wel een reden zijn om de boel te verpatsen, en vervolgens het geld apart te leggen.
Er is inderdaad geen tekort aan suiker in Rusland, er is een aanleveringsprobleem, en heel veel mensen die het willen hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 21:36 schreef Divje het volgende:
[..]
Alsnog onzin, supermarktvakken zijn gewoon gevuld in Rusland. Die beelden waar je het over hebt zijn vergelijkbaar met de de toiletpapier en zonnebloemolie crisis die we hier zagen in NL. Nou, poe poe.
Met andere woorden. Zoek een ander gevolg van een sanctie op om je argumentje kracht bij te zetten. Dan lijkt het nog wat
Ik beluister een jaeren 80 idee dat Rusland een achterlijk laag ontwikkeld land zou zijn ....... ik heb nieuws voor die kijk dat ze in Rusland net zo modern zijn als hier.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar in Rusland werkt dat toch al anders. Heel veel jongetjes krijgen geen harttransplantatie, simpelweg omdat de mensen er geen geld voor hebben.
Wij hebben hier een zorgsysteem dat aan iedereen zorg kan verlenen, dat is in heel veel landen niet zo.
quote:Zorg is gratis in Rusland. Of je nu voor hoofdpijn naar de huisarts moet of je been hebt gebroken; zorg is voor inwoners van Rusland gratis, zonder eigen risico. Alle Russen zijn dan ook automatisch verzekerd. Er is ook een betaalde zorgverzekering: daarmee kun je naar betere ziekenhuizen en dokters.
Prima dan niet. Maar dan ook niet komen zeuren over waardevermindering door niet uitgevoerd onderhoud.quote:Op zondag 3 april 2022 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt niet iets verpatsen wat niet van jou is, en die oligarchen zullen hun leger advocaten wel inzetten om onteigening aan te vechten, dus dat zal ook niet 1-2-3 gedaan zijn.
Dat is dus wat ik al aangaf, ja. Maar ik denk dat bij bevriezing zoals dat nu plaatsvind er geen verplichting is voor de lokale overheid om onderhoud te betalen, het schip is tenslotte niet onteigend en de eigenaar is verantwoordelijk voor onderhoudquote:Op zondag 3 april 2022 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je kunt niet iets verpatsen wat niet van jou is, en die oligarchen zullen hun leger advocaten wel inzetten om onteigening aan te vechten, dus dat zal ook niet 1-2-3 gedaan zijn.
Dat kan nog weer duurder uitpakken. Onderhoud is minder dan waardevermindering als het niet onderhouden wordt. Al kan het ook goed dat die dingen gigantisch in waarde kelderen omdat er ineens zoveel op de markt komen als ze allemaal onteigend worden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima dan niet. Maar dan ook niet komen zeuren over waardevermindering door niet uitgevoerd onderhoud.
De praktijk bij ‘reguliere’ beslaglegging is dat de boel verkocht wordt na X tijd en het geld apart gelegd wordt. Sterker nog als je dat niet doet als staat dan kun je onder omstandigheden nog problemen krijgen met het EHRM ook.quote:Op zondag 3 april 2022 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik al aangaf, ja. Maar ik denk dat bij bevriezing zoals dat nu plaatsvind er geen verplichting is voor de lokale overheid om onderhoud te betalen, het schip is tenslotte niet onteigend en de eigenaar is verantwoordelijk voor onderhoud
Ja, plus dat op dit moment de bomen in Oekraïne niet vol in het blad staan en het gras niet in bloei, en als je in het echt inzoomt renderen er niet opeens allemaal bomen aan de horizonquote:Op zondag 3 april 2022 21:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hmmm nu je het zegt... het ziet er idd te goed uit om realistisch te zijn
Sowieso zijn die dingen nauwelijks verkoopbaar voor ook maar een deel van hun waarde omdat ze allemaal op maat gemaakt zijn, er zijn er geen twee hetzelfde dus het een beetje een geval van "Wat de gek ervoor geeft"quote:Op zondag 3 april 2022 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat kan nog weer duurder uitpakken. Onderhoud is minder dan waardevermindering als het niet onderhouden wordt. Al kan het ook goed dat die dingen gigantisch in waarde kelderen omdat er ineens zoveel op de markt komen als ze allemaal onteigend worden.
De rest van de beschaafde wereld vindt ons zorgsysteem ook vaak vrij achterlijk dus dat is een lage standaard.quote:Op zondag 3 april 2022 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik beluister een jaeren 80 idee dat Rusland een achterlijk laag ontwikkeld land zou zijn ....... ik heb nieuws voor die kijk dat ze in Rusland net zo modern zijn als hier.
Of en in welke mate die zorgcapaciteit er voor iedereen is, Rusland is groot, is dan een kwestie van hoe je dat interpreteert. Dat de zorg er daar anders uitziet en voor onze gewenning wat bar(baar)s overkomt is vooral met wat je gewend bent van lieve zorgverleners..
Hmmm.. wij hebben hier een zorgsysteem dat toegankelijk is voor mensen die het (eigen risico) kunnen betalen. Dan kies ik liever voor zorg die er voor iedereen is en ja als je een betere behandeling wil - bloemen op je kamer - moet je exra betalen.
[..]
Nee nee, nu moet je zijn woorden niet verdraaien vieze deugfascist dat je d'r bent.quote:
De kleine zijn juist de tactische wapens. De grote ICBMs zijn de strategische.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kernwapens ook bij inzet is natuurlijk de bedoeling een afschrikwerking te hebben.
Maar nogmaals je hebt ook kernwapens van zo klein als 1kt (gemiddeld 10kt), dat is veelal nog minder destructief in die zin dan conventionele wapens.
Dat heeft vaak een ander doel zulke kleine non tactische nukes.
Op papier is de zorg gratis in Rusland. In de praktijk betekent dat dat je met je hartklachten met een paracetamol naar huis gestuurd wordt.quote:Op zondag 3 april 2022 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik beluister een jaeren 80 idee dat Rusland een achterlijk laag ontwikkeld land zou zijn ....... ik heb nieuws voor die kijk dat ze in Rusland net zo modern zijn als hier.
Of en in welke mate die zorgcapaciteit er voor iedereen is, Rusland is groot, is dan een kwestie van hoe je dat interpreteert. Dat de zorg er daar anders uitziet en voor onze gewenning wat bar(baar)s overkomt is vooral met wat je gewend bent van lieve zorgverleners..
Hmmm.. wij hebben hier een zorgsysteem dat toegankelijk is voor mensen die het (eigen risico) kunnen betalen. Dan kies ik liever voor zorg die er voor iedereen is en ja als je een betere behandeling wil - bloemen op je kamer - moet je exra betalen.
[..]
Daar weet jij natuurlijk alles van, met je Rusland dat al 40 dagen doelen aan het bereiken is.quote:Op zondag 3 april 2022 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lui als jij zitten er voortdurend naast integenstelling tot mensen die voor zichzelf nadenken.
Gaat wat offtopic maar wordt de degene die iets in beslag legt niet daarmee ook verantwoordelijk voor het onderhoud dat in zijn beheer nodig is om het de waarde te laten behouden ?quote:Op zondag 3 april 2022 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima dan niet. Maar dan ook niet komen zeuren over waardevermindering door niet uitgevoerd onderhoud.
Waar haal jij dit soort statements toch vandaan?quote:Op zondag 3 april 2022 21:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op papier is de zorg gratis in Rusland. In de praktijk betekent dat dat je met je hartklachten met een paracetamol naar huis gestuurd wordt.
Als je goede zorg wil, moet je betalen, en eigenlijk nog ruim van te voren, als reservering, ook.
Lees het interview met Waterdrinker in de NRC eens hoe dat in Rusland gaat, hij wilde zijn vrouw bellen in het ziekenhuis en het kostte hem 300 euro om haar een telefoon te bezorgen en een veelvoud daarvan om haar uit het ziekenhuis te krijgen omdat ze geen corona had en daar moest blijven van de autoriteiten.quote:Op zondag 3 april 2022 21:54 schreef Divje het volgende:
[..]
Waar haal jij dit soort statements toch vandaan?
Eens. Zo had met terugwerkende kracht Mussert ook gelijk dat Duitsland onze handelspartner van de toekomst zou zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Obama zat er gruwelijk naast. Maar hij wist het leuk te brengen.
Dat is natuurlijk de pest van de meeste sancties. Het duurt even voordat het effect heeft. Ik hoef jou niet te vertellen dat in Rusland ook pakhuizen en distributiecentra bestaanquote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jongen we hebben het gezien op de beelden, de paniek want suiker op, lange rijen weer bij de supermarkten want schappen leeg.
Blijf vooral onzin roepen, kan ik nog wat harder lachen zo vlak voor het slapen gaan. (Weer vroeg op straks)
Obama had in principe geen ongelijk dat de VS zich meer moest richten op het Verre Oosten, natuurlijk.quote:Op zondag 3 april 2022 21:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eens. Zo had met terugwerkende kracht Mussert ook gelijk dat Duitsland onze handelspartner van de toekomst zou zijn.
Waterdrinker is een Rus? Want we hebben het over de zorg voor Russen zelf. Als je daar als expat of buitenlander om zorg vraagt gaat het wat anders in z'n werk.quote:Op zondag 3 april 2022 21:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees het interview met Waterdrinker in de NRC eens hoe dat in Rusland gaat, hij wilde zijn vrouw bellen in het ziekenhuis en het kostte hem 300 euro om haar een telefoon te bezorgen en een veelvoud daarvan om haar uit het ziekenhuis te krijgen omdat ze geen corona had en daar moest blijven van de autoriteiten.
Laten we het erop houden dat het geen Nederland is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |