abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2022 @ 19:31:28 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204321827
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Maar komt dat door een falende opleiding of doordat die soldaten aan het muiten zijn?
Dat is wat men noemt secundair.
Dan nog is en blijft de legerleiding in casu verantwoordelijk voor oorlogsmisdaden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204321830
De VS voorziet al een staakt het vuren straks, daarom gaan ze ook die tanks leveren. Dat doe je niet, en lukt je niet, als de strijd nog in volle gang is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204321831
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Vergis je niet je.
Rob de Wijk is bijv voorstander van het leveren van straaljagers aan Oekraïne. Maar niet openbaar. Zoiets doe je in het geheim.
Dat is wat hij roept. En daar geef ik hem gelijk in. Al die idiote overheden die op Twitter gingen posten welke wapens ze nu weer aan Oekraïne leverden..iedereen met twee hersencellen hier vond dat dom. Tot aan Polen aan toe die over hun Migs begonnen te tweeten.
Dat doe je geheim. En daar hamert Rob ook op.
En daar heeft 'ie dan ook gewoon gelijk in. Ik ben bang dat dat met onze huidige generatie "feelgood" politici echter ijdele hoop zal blijken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204321839
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
De VS voorziet al een staakt het vuren straks, daarom gaan ze ook die tanks leveren. Dat doe je niet, en lukt je niet, als de strijd nog in volle gang is.
Wat? Dit is zo onlogisch als de pest. Juist als een staakt het vuren nabij is ga je geen nieuwe tanks leveren.
pi_204321844
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach kom nou toch, hij kan nog geen zin uitspreken zonder te moeten benadrukken hoe vaak hij al die hoge Russen wel niet ontmoet heeft en hoe weinig het westen er wel niet van snapt.

Natuurlijk was dat betalen een beetje prikkelend bedoeld @:0ne_of_the_few maar die man is echt niet objectief hoor.
Ja ik ik ging er misschien ook iets te serieus op in. De man is heel ijdel en leeft ook nog in de jaren 80 qua denkbeelden. :)
pi_204321862
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat ik begrijp is dat de Oekraïnse strijdkrachten het meest gebaat zijn met een no fly zone.

We zouden ze op een of andere manier in de gelegenheid moeten stellen dit zelf af te kunnen dwingen. Door inderdaad in het geheim Migs te leveren. Of door hun piloten te trainen voor andere toestellen die we kunnen leveren.
De Russische luchtmacht is uit angst voor de Oekraïnsee luchtafweer niet heel erg aktief boven Oekraïne en de Russen vertrouwen vooral op langeafstands raketten, dus zo'n no-fly zone zou maar weinig opleveren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204321883
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou ja, het begon al met de inval zelf... De meest beroerde tijd uitkiezen (terrein icm de dooi) om Oekraine binnen te rijden om vervolgens veroordeeld te zijn tot het gebruik van de verharde wegen en prompt staat het hele circus vast... :')

Maar goed, de KMA studenten krijgen er de komende jaren wat studieopdrachten bij... _O-
Leren van de fouten van je tegenstander zodat je ze zelf kunt voorkomen. ^O^
  zondag 3 april 2022 @ 19:36:54 #83
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204321888
quote:
12s.gif Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap je insteek maar wat heeft Boris of Irina jou (of mij) gedaan dat ze dus honger & pijn moeten lijden ?
(Nog los dat in de rij kunnen staan af geven op het Westen, veelal sws zelfvoorzienend zijn en zo ik denk, alleen forse problemen gaan hebben met de distributie).

De burgers treffen komt voort uit de achterhaalde gedachte dat dan de bevolking - net als in 1990 - zich dan wel tegen een regime gaat keren die nu alleen maar te horen krijgt dat het Westen onvriendelijk is.

Als Rusland zelf besluit mijn gas af te sluiten omdat ik niet doe/denk zoals zij willen, 'neem' ik dat zeer persoonlijk en ga ik niet Rutte afzetten. Ik ga Rutte & Co wel afzetten als die besluiten dat ik vanwege zijn beslissing geen RT meer mag bekijken en ipv Wodka voortaan Jenever moet gaan drinken.
Laat die bevolking maar de gevolgen ondervinden van het wanbeleid van hun grote trotse leider.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 3 april 2022 @ 19:38:06 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204321902
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Vergis je niet je.
Rob de Wijk is bijv voorstander van het leveren van straaljagers aan Oekraïne. Maar niet openbaar. Zoiets doe je in het geheim.
Dat is wat hij roept. En daar geef ik hem gelijk in. Al die idiote overheden die op Twitter gingen posten welke wapens ze nu weer aan Oekraïne leverden..iedereen met twee hersencellen hier vond dat dom. Tot aan Polen aan toe die over hun Migs begonnen te tweeten.
Dat doe je geheim. En daar hamert Rob ook op.
Als hij daar overtuigd voorstander van is, is hij alleen maar uit op escalatie en dat in het geniep doen maakt het stupide. Dat je dat (straaljagers leveren) in het geheim - anno 2022 - niet mogelijk is, zal Robbie met maar één geopolitieke hersencel denkend dan wel hebben gemist in zijn dissertatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 april 2022 @ 19:38:40 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204321913
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204321916
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Russische luchtmacht is uit angst voor de OekraïnseeRussische luchtafweer niet heel erg aktief boven Oekraïne en de Russen vertrouwen vooral op langeafstands raketten, dus zo'n no-fly zone zou maar weinig opleveren.
Fyp
Jup zo genant is het, de Russen hebben moeite met communiceren
pi_204321921
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ja ik ik ging er misschien ook iets te serieus op in. De man is heel ijdel en leeft ook nog in de jaren 80 qua denkbeelden. :)
Leiden en ijdel. Dat meen je? :D
zie email 27 oktober
pi_204321946
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan jij.

Maar nee, natuurlijk gaat het daar niet om. Daar zijn er 17 miljoen van in Nederland. Het gaat er om dat bij Rob de Wijk alles er op neer komt dat het westen niets snapt, niets moet doen en Poetin maar z’n gang moet laten gaan want hij heeft kernbommen.

Dit verhaal gelardeerd met hoe vaak hij wel niet al die hoge Russen ontmoet heeft, alleen al dat geeft te denken.
De Wijk kraamt al jaren onzin uit bij BNR. Heb geen enkele aflevering gehoord waar ik me niet aan hem heb geërgerd :D
  zondag 3 april 2022 @ 19:41:47 #89
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204321957
Volgens de Russen zijn die lijken in Boetsja acteurs (zie RtlNieuws, zojuist).

:') (x 1000)
pi_204321980
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De Wijk kraamt al jaren onzin uit bij BNR. Heb geen enkele aflevering gehoord waar ik me niet aan hem heb geërgerd :D
Sowieso hebben veel lui uit de wereld van internationale betrekkingen een enorm slecht track record als het om voorspellingen gaat. Bij BNR dekt hij zich ook altijd heel subtiel in.
  zondag 3 april 2022 @ 19:43:42 #91
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_204321982
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:41 schreef Eightyone het volgende:
Volgens de Russen zijn die lijken in Boetsja acteurs (zie RtlNieuws, zojuist).

:') (x 1000)
Kwestie van tijd voordat Baudet dat narratief overneemt.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 19:44:46 #92
236264 crew  capricia
pi_204322007
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoiets geheim houden anno 2022 is vrijwel onmogelijk, dat gaat hem niet worden en verder is er geen enkel probleem om Oekraine als Westelijke coalitie wapens te leveren, dat doen we al vanaf dag een dus waarom dit ineens geheim zou moeten ontgaat mij als argument een beetje.
Omdat er ook bij getweet werd: zoveel stingers, zoveel vesten dit, zoveel wapens en munitie dat.
Gewoon niet doen, dit openbaar maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322036
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat er ook bij getweet werd: zoveel stingers, zoveel vesten dit, zoveel wapens en munitie dat.
Dat doen ze ook niet meer maar er wordt wel aangegeven wat voor type wapens geleverd worden.

Kijk maar naar de uitspraken van de Britse MinDef na de laatste vergadering van de coaltie, er word gesproken over lethal armaments, artillery, anti-aircraft en anti-ship batteries zonder types of aantallen te noemen.
pi_204322042
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Leiden en ijdel. Dat meen je? :D
:D

Sowieso is de hele wereld van internationale betrekkingen grappig content met zichzelf. Nog net iets meer zelfingenomen dan de BZ wereld. Terwijl op wetenschappelijk gebied het eigenlijk niet al te ingewikkeld is. Han ten Broeke praat ook altijd alsof hij van een ander niveau komt terwijl het merendeel van de teksten niet briljante inzichten zijn, maar uiting van goede informatiepositie en wat mensen op goede positie kennen is.
  zondag 3 april 2022 @ 19:47:31 #95
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_204322044
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 19:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe moeten wij nederlanders dan trots zijn op onze, uitgeleende mag ik hopen, helmpies?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 19:47:37 #96
236264 crew  capricia
pi_204322046
quote:
18s.gif Op zondag 3 april 2022 19:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Als hij daar overtuigd voorstander van is, is hij alleen maar uit op escalatie en dat in het geniep doen maakt het stupide. Dat je dat (straaljagers leveren) in het geheim - anno 2022 - niet mogelijk is, zal Robbie met maar één geopolitieke hersencel denkend dan wel hebben gemist in zijn dissertatie.
Mijnheer De Wijk vindt het openbaar tweeten van wat je als land allemaal levert nogal dom.
Ik geef hem daar gelijk in.
Je dient er alleen de vijand mee (en 'kijk ons eens deugen').
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322047
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat? Dit is zo onlogisch als de pest. Juist als een staakt het vuren nabij is ga je geen nieuwe tanks leveren.
Waarom niet? Vroeg of laat zal Oekraïne toch een keer zijn defensie weer moeten versterken, anders breekt Poetin dat staakt het vuren wel zodra het hem uit komt.
pi_204322052
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou ja, het begon al met de inval zelf... De meest beroerde tijd uitkiezen (terrein icm de dooi) om Oekraine binnen te rijden om vervolgens veroordeeld te zijn tot het gebruik van de verharde wegen en prompt staat het hele circus vast... :')

Maar goed, de KMA studenten krijgen er de komende jaren wat studieopdrachten bij... _O-
Lijkt ook een compleet gebrek aan flexibiliteit. Als een operatie flopt dan toch doorgaan met de volgende operatie zoals die gepland stond en niet eea aanpassen. Luchtruim toch niet in handen? ah joh stuur gewoon die tanks.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 19:49:31 #99
236264 crew  capricia
pi_204322066
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat doen ze ook niet meer maar er wordt wel aangegeven wat voor type wapens geleverd worden.

Kijk maar naar de uitspraken van de Britse MinDef na de laatste vergadering van de coaltie, er word gesproken over lethal armaments, artillery, anti-aircraft en anti-ship batteries zonder types of aantallen te noemen.
Correct. Dat is dus anders dan hoe het in het begin ging. Weet je nog?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204322080
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom niet? Vroeg of laat zal Oekraïne toch een keer zijn defensie weer moeten versterken, anders breekt Poetin dat staakt het vuren wel zodra het hem uit komt.
Die versterkingen gaan constant door, er landen dagelijks militaire transport toestellen met wapens, munitie en andere benodigheden in de omliggende landen voor Oekraine.

Mijn punt was dat de VS niet besluit om tanks te gaan leveren op het moment dat er een staakt het vuren zou zijn want daar is totaal geen bewijs voor, integendeel, die levering is namelijk vorige week al bedekt aangekondigd na het overleg van de coalitie die Oekraine actief steunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')