Ik snap je insteek maar wat heeft Boris of Irina jou (of mij) gedaan dat ze dus honger & pijn moeten lijden ?quote:Op zondag 3 april 2022 19:00 schreef luxerobots het volgende:
...
Laat het maar echt pijn doen. Schrap alle westerse luxemerken en laat de Russen maar uren in de rij staan om een brood te bemachtigen.
...
Ach kom nou toch, hij kan nog geen zin uitspreken zonder te moeten benadrukken hoe vaak hij al die hoge Russen wel niet ontmoet heeft en hoe weinig het westen er wel niet van snapt.quote:Op zondag 3 april 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zei hij ook vanaf het begin, dat als de Russen de steden intrekken het een enorm bloedvergieten word.
Ik vind hem ook wel soms aan de te bange kant, het is ook een Boomer natuurlijk. Maar die man heeft een jaren lange dienst op dit gebied en hem zomaar wegzetten als Kremlin lover is ronduit asociaal.
ik vermoed dat ze ergens op een grote kaart brigades aan het verplaatsen zijn, niet helemaal bezig zijn met wat er met de kleinere eenheden gebeurt en ook (uit angst?) niets te horen krijgenquote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Maar komt dat door een falende opleiding of doordat die soldaten aan het muiten zijn?
Ik weet het echt niet... Dit heeft iig jarenlang studiemateriaal opgeleverd voor de militaire analisten.quote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar komt dat door een falende opleiding of doordat die soldaten aan het muiten zijn?
Vergis je niet je.quote:
Heh, ja, die kunnen een paar jaar vooruit. Zie je well, ieder nadeel heeft zijn voordeelquote:Op zondag 3 april 2022 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet... Dit heeft iig jarenlang studiemateriaal opgeleverd voor de miliatire analisten.
Corruptie, extreme vormen van top-down leidinggeven, inlichtingen helemaal ruk.quote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld kijkt naar die kleding en zooi die waren achtergelaten bij dat meer.. heb het idee dat iig een kleine groep Russische groep soldaten een flinke fu aan Putin hebben gegeven. Vandaar dat ik moeite hem om elke Russische soldaat weg te zetten als slecht.quote:Op zondag 3 april 2022 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet... Dit heeft iig jarenlang studiemateriaal opgeleverd voor de miliatire analisten.
Wat ik begrijp is dat de Oekraïnse strijdkrachten het meest gebaat zijn met een no fly zone.quote:Op zondag 3 april 2022 19:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We kunnen nog veel meer en harder sanctioneren, wat mij betreft zijn medicamenten en voedingsmiddelen ook gewoon bespreekbaar hoor.
Want als iemand een beter beeld dan jou heeft hoe de Russen denken is het direct een 'Putinlover' of wordt hij 'betaald' door de Russen? Beetje kortzichtig.quote:Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, hij kan nog geen zin uitspreken zonder te moeten benadrukken hoe vaak hij al die hoge Russen wel niet ontmoet heeft en hoe weinig het westen er wel niet van snapt.
Natuurlijk was dat betalen een beetje prikkelend bedoeld @:0ne_of_the_few maar die man is echt niet objectief hoor.
Moeten winnen? We zijn niet goed bij ons hoofd, het hele land gaat naar de klote en Putin wordt geen escape gegeven. Niemand is gebaat dat het nog verder escaleert en dat gaat op die manier natuurlijk gewoon gebeuren. Niks lange termijn, puur emotie.quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financiën van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
@:capricia
Dan jij.quote:Op zondag 3 april 2022 19:23 schreef Divje het volgende:
[..]
Want als iemand een beter beeld dan jou heeft hoe de Russen denken is het direct een 'Putinlover' of wordt hij 'betaald' door de Russen? Beetje kortzichtig.
Nou ja, het begon al met de inval zelf... De meest beroerde tijd uitkiezen (terrein icm de dooi) om Oekraine binnen te rijden om vervolgens veroordeeld te zijn tot het gebruik van de verharde wegen en prompt staat het hele circus vast...quote:Op zondag 3 april 2022 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, ja, die kunnen een paar jaar vooruit. Zie je well, ieder nadeel heeft zijn voordeel
Ik ben wel benieuwd hoeveel migs we Oekraïne hiervoor moeten geven, zou 100 al voldownde zijn?quote:Op zondag 3 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat de Oekraïnse strijdkrachten het meest gebaat zijn met een no fly zone.
We zouden ze op een of andere manier in de gelegenheid moeten stellen dit zelf af te kunnen dwingen. Door inderdaad in het geheim Migs te leveren. Of door hun piloten te trainen voor andere toestellen die we kunnen leveren.
Gewoon laten wegkomen met dit soort slachtpartijen joh. Over 4 jaar in Polen? En dan? Dat heeft ook niets met lange termijn te maken maar met uitstel van executie.quote:Op zondag 3 april 2022 19:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Moeten winnen? We zijn niet goed bij ons hoofd, het hele land gaat naar de klote en Putin wordt geen escape gegeven. Niemand is gebaat dat het nog verder escaleert en dat gaat op die manier natuurlijk gewoon gebeuren. Niks lange termijn, puur emotie.
Onbegrijpelijk dat dit als pro Putin gezien wordt
Ik luister al wat langer Boekestijn en De Wijk en niks doen zeggen ze niet.quote:Op zondag 3 april 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan jij.
Maar nee, natuurlijk gaat het daar niet om. Daar zijn er 17 miljoen van in Nederland. Het gaat er om dat bij Rob de Wijk alles er op neer komt dat het westen niets snapt, niets moet doen en Poetin maar z’n gang moet laten gaan want hij heeft kernbommen.
Dit verhaal gelardeerd met hoe vaak hij wel niet al die hoge Russen ontmoet heeft, alleen al dat geeft te denken.
Laten we niet naïef zijn. De gemiddelde Russische soldaat daar is uit op bloed. Die zien hun 'maten' neergeknald worden door een Oekraïner. Niet dat er ergens verderop een onschuldig kind is doodgeschoten door een kameraad. Een leger dat een oorlog wilt verliezen bestaat niet.quote:Op zondag 3 april 2022 19:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld kijkt naar die kleding en zooi die waren achtergelaten bij dat meer.. heb het idee dat iig een kleine groep Russische groep soldaten een flinke fu aan Putin hebben gegeven. Vandaar dat ik moeite hem om elke Russische soldaat weg te zetten als slecht.
Zelfde met die Duiste jochies in WOII..
Je zult hoe dan ook, altijd een communicatielijntje open moeten houden en zelfs gedogen dat het een vertegenwoordigende ambassade/consulaat kan hebben (mits die zich aan de regels houdt) e.d.quote:Op zondag 3 april 2022 19:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik kan me deels vinden in wat De Wijk zegt en deels niet, maar het dikgedrukte is dus precies waar het verschil van mening waarschijnlijk vandaan komt. Je moet het echter zien in een breder perspectief. Geen betrekkingen hebben heeft geen enkel voordeel en kent enkel nadelen. Wél betrekkingen hebben heeft ook genoeg nadelen maar heeft ook enkele voordelen.
De Wijk zegt wel vaker dat iets dat moreel nog zo juist kan zijn, strategisch enorm onhandig is. Ik kan me daar wel in vinden. Ik zou ook het liefst Rusland oprollen en definitief vernietigen maar het is de vraag ten koste van wat dat allemaal wel niet zou gaan.
Zoiets geheim houden anno 2022 is vrijwel onmogelijk, dat gaat hem niet worden en verder is er geen enkel probleem om Oekraine als Westelijke coalitie wapens te leveren, dat doen we al vanaf dag een dus waarom dit ineens geheim zou moeten ontgaat mij als argument een beetje.quote:Op zondag 3 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat de Oekraïnse strijdkrachten het meest gebaat zijn met een no fly zone.
We zouden ze op een of andere manier in de gelegenheid moeten stellen dit zelf af te kunnen dwingen. Door inderdaad in het geheim Migs te leveren. Of door hun piloten te trainen voor andere toestellen die we kunnen leveren.
Van mij hoeft niemand pijn te lijden.quote:Op zondag 3 april 2022 19:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je insteek maar wat heeft Boris of Irina jou (of mij) gedaan dat ze dus honger & pijn moeten lijden ?
(Nog los dat in de rij kunnen staan af geven op het Westen, veelal sws zelfvoorzienend zijn en zo ik denk, alleen forse problemen gaan hebben met de distributie).
Een grote crisis zet wel wat in gang. Ik verwacht ook niet dat Poetin meteen vertrekt, maar een morrend (en kankerend) volk vergroot wel de kans dat Poetin uiteindelijk op een zijspoor gezet wordt (en dat kan vriendelijk, of minder vriendelijk gebeuren).quote:De burgers treffen komt voort uit de achterhaalde gedachte dat dan de bevolking - net als in 1990 - zich dan wel tegen een regime gaat keren die nu alleen maar te horen krijgt dat het Westen onvriendelijk is.
Er zijn veel scenario's tussen Putin een Nobelprijs geven en heel Rusland kapot nuken. Toch?quote:Op zondag 3 april 2022 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon laten wegkomen met dit soort slachtpartijen joh. Over 4 jaar in Polen? En dan? Dat heeft ook niets met lange termijn te maken maar met uitstel van executie.
Appeasement werkte 85 jaar geleden ook lekker.
Iedereen kan indirect zonder dat hij het weet door de Russen betaald worden. Dat is ook meteen een suggestie waar je niet tegen kan verdedigen maar die niet echt fair is. Dat kan voor Fok ook gelden. Dus dat soort algemene verdachtmakingen vind ik een beetje slap en zou je op iedereen kunnen leggen die mening x niet is toegedaan.quote:Op zondag 3 april 2022 19:13 schreef luxerobots het volgende:
Eigenlijk zijn het twee posts van 0ne_of_the_few
[..]
Eens, De Wijk maakt ons afhankelijk van de zetten van Poetin.
Juist nu we zien hoe Poetin zijn tanden stuk bijt op Oekraïne. Wij hoeven dus niet bang te zijn, een serieus conflict met de NAVO zou Rusland zeer rap verliezen.
(Dat was post 1. en nu post 2. die hier weer haaks op staat.)
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? De Wijk is zijn eigen strategische geopolitieke adviesbureautje begonnen. Hoezo zou daar geen Russisch geld in kunnen zitten? Het is niet zo dat de Russen geen duidelijk motief hebben om het geluid van De Wijk de wereld in te helpen.
Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat De Wijk niet eens weet dat hij met Russen handelt en zich onbewust door Russische pionnen laat beïnvloeden.
Ja, maar toegeven aan Poetin kan geen optie zijn, dat is feitelijk na de Krim gedaan en leverde uiteindelijk dit scenario op. Er waren wel sancties na de Krim maar dat was toch van een heel beperkt nivo.quote:Op zondag 3 april 2022 19:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Er zijn veel scenario's tussen Putin een Nobelprijs geven en heel Rusland kapot nuken. Toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |