Ja, klopt, maar militaire straaljagers in het geheim leveren is spannend jongensboek werk, dat lijkt mij gewoon een onzinnige suggestie.quote:Op zondag 3 april 2022 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct. Dat is dus anders dan hoe het in het begin ging. Weet je nog?
Dan had ie bij de luchtmacht moeten gaanquote:Op zondag 3 april 2022 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
Ja gut. Wat had 'ie verwacht dan: overdag een beetje schieten onder de palmbomen en dan 's avonds lekker in bad in het hotel?
Veel mensen die kennelijk alleen de Wijk zijn tweets lezen. Er komt wel iets meer bij kijken dan zinnetjes van 140 woorden. Zijn kritiek is juist zeer evenwichting en uiterst consequent en komt wat betreft dit conflict in essentie altijd neer op: reageer niet emotioneel maar rationeel. Dat betekent onder andere:quote:Op zondag 3 april 2022 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan gooien we maar een kernbom, oh nee daar mag ook alleen Rusland mee dreigen.
Poetinversteher of welk label je er ook opplakt, feit is dat de retoriek van de beste man zeer onevenwichtig is en Poetin in de kaart speelt.
En de aluhoedjes nemen het over.... Crisis actors je weet toch..quote:Op zondag 3 april 2022 19:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat Baudet dat narratief overneemt.
Denk dat er wel meer geleverd is dan jij en ik weten of wat openbaar gemaakt is.quote:Op zondag 3 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar militaire straaljagers in het geheim leveren is spannend jongensboek werk, dat lijkt mij gewoon een onzinnige suggestie.
Putin een uitweg geven... zoals we steeds gedaan hebben... heel slim zo blijkt nu wel.quote:Op zondag 3 april 2022 19:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Veel mensen die kennelijk alleen de Wijk zijn tweets lezen. Er komt wel iets meer bij kijken dan zinnetjes van 140 woorden. Zijn kritiek is juist zeer evenwichting en uiterst consequent en komt wat betreft dit conflict in essentie altijd neer op: reageer niet emotioneel maar rationeel. Dat betekent onder andere:
- Niet meteen alle mogelijke sancties toepassen, want anders kun je in de toekomst niet meer (geweldloos) escaleren;
- Geen grote bek over militair ingrijpen want dat kunnen we als NAVO - los van de VS- helemaal niet waarmaken;
- Als je snel vrede wilt moet je je tegenstander een uitweg bieden, anders wil die geen vrede sluiten. De man waar mee we in dit geval vrede moeten maken is Poetin. Bied je hem geen uitweg, dan komt er geen vrede.
Het ging niet over oorlogsmisdaden maar over de modernisering van het Russische leger.quote:Op zondag 3 april 2022 19:31 schreef Vallon het volgende:
Dat is wat men noemt secundair.
Dan nog is en blijft de legerleiding in casu verantwoordelijk voor oorlogsmisdaden.
Onjuist. Die podcast van hem luister ik al jaren regelmatig (toegegeven niet elke week). Ik vind het helemaal geen evenwichtig verhaal. De slotsom is namelijk altijd dat we Poetin en Rusland maar hun gang moeten laten gaan.quote:Op zondag 3 april 2022 19:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Veel mensen die kennelijk alleen de Wijk zijn tweets lezen. Er komt wel iets meer bij kijken dan zinnetjes van 140 woorden. Zijn kritiek is juist zeer evenwichting en uiterst consequent en komt wat betreft dit conflict in essentie altijd neer op: reageer niet emotioneel maar rationeel. Dat betekent onder andere:
- Niet meteen alle mogelijke sancties toepassen, want anders kun je in de toekomst niet meer (geweldloos) escaleren;
- Geen grote bek over militair ingrijpen want dat kunnen we als NAVO - los van de VS- helemaal niet waarmaken;
- Als je snel vrede wilt moet je je tegenstander een uitweg bieden, anders wil die geen vrede sluiten. De man waar mee we in dit geval vrede moeten maken is Poetin. Bied je hem geen uitweg, dan komt er geen vrede.
Als je snel vrede wilt - dan wel.quote:Op zondag 3 april 2022 19:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Putin een uitweg geven... zoals we steeds gedaan hebben... heel slim zo blijkt nu wel.
Zodat hij zich kan voorbereiden op de volgende invasie? Ik noem dat geen vrede maar een pauze in zijn oorlog.quote:
Waarom vindt hij het dan nu wel prima dat Oekrane leveranties vanuit de NAVO krijgt?quote:Op zondag 3 april 2022 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onjuist. Die podcast van hem luister ik al jaren regelmatig (toegegeven niet elke week). Ik vind het helemaal geen evenwichtig verhaal. De slotsom is namelijk altijd dat we Poetin en Rusland maar hun gang moeten laten gaan.
Ons onvermogen waarschuwt hij dan ook al jaren voor:quote:Op zondag 3 april 2022 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onjuist. Die podcast van hem luister ik al jaren regelmatig (toegegeven niet elke week). Ik vind het helemaal geen evenwichtig verhaal. De slotsom is namelijk altijd dat we Poetin en Rusland maar hun gang moeten laten gaan.
Die eerste twee kan ik mij in vinden. De laatste op zich ook wel, maar is wel ergens begrensd. Zoals hij zelf ook zegt zal Poetin een staakt het vuren alleen maar gebruiken om later een betere aanval uit te kunnen oefenen. Daarnaast kan je je afvragen of vrede met Poetin de enige uitweg is als er dit soort oorlogsmisdaden gepleegd worden. Dan komt de optie van regime change, achter gesloten deuren, toch ook ergens een keer om de hoek kijken.quote:Op zondag 3 april 2022 19:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dachten we bij Adolf ook, zeer gevaarlijke aanname dat Putin vrede zou willen.quote:
Niet hardop zeggen hoor!quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Waarom vindt hij het dan nu wel prima dat Oekrane leveranties vanuit de NAVO krijgt?
De Wijk is tegen het handelen en communiceren vanuit emotie.quote:
Dat weet ik wel zeker, de enigen die open zijn over wat er geleverd wordt is de VS en zelfs die doen dat alleen in algemene termen en niet hoe en waar.quote:Op zondag 3 april 2022 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat er wel meer geleverd is dan jij en ik weten of wat openbaar gemaakt is.
Mag ik toch hopen.
Ben ik het ook wel mee eens. Alleen ik denk dat die eerste ook begrensd is, er is een punt dat je gewoon voluit moet gaan omdat alle morele normen met voeten getreden worden.quote:Op zondag 3 april 2022 19:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Die eerste twee kan ik mij in vinden. De laatste op zich ook wel, maar is wel ergens begrensd. Zoals hij zelf ook zegt zal Poetin een staakt het vuren alleen maar gebruiken om later een betere aanval uit te kunnen oefenen. Daarnaast kan je je afvragen of vrede met Poetin de enige uitweg is als er dit soort oorlogsmisdaden gepleegd worden. Dan komt de optie van regime change, achter gesloten deuren, toch ook ergens een keer om de hoek kijken.
Met de sancties hebben we onszelf ook een onderhandelingspositie gegeven. Kan je ook nog gebruiken om een en ander af te dwingen.
Zodra er hier oorlog uitbreekt kijkt iedereen maar Amerika en gaat eventueel de broek naar beneden. Altijd het beleid zo geweest. Als we kijken maar Oekraine en hoe ze vechten kunnen we hier alleen maar jaloers wezen.quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ons onvermogen waarschuwt hij dan ook al jaren voor:
[ twitter ]
Oekrainiers zijn daar mogelijk op tegenquote:Op zondag 3 april 2022 19:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De Wijk is tegen het handelen en communiceren vanuit emotie.
Daar kan toch niemand het mee oneens zijn lijkt me.
Mwah. Het werkte wel. Tijdelijk, maar het blijkt nu toch wel dat deze Russische inval redelijk spontaan heeft plaatsgevonden. Meer dan een halfjaar voorbereiding zat er niet in. Gelukkig voor ons.quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zodat hij zich kan voorbereiden op de volgende invasie? Ik noem dat geen vrede maar een pauze in zijn oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |