abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2022 @ 23:12:32 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204257083
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gaan we vloeken in de kerk? ;)
Ik dacht dat wat oecumenische stichtelijkheid geen kwaad kon in deze woelige tijden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204258338
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 21:28 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Fraai weer dit
En opgelost. Gelukkig.

twitter
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 09:04:02 #4
236264 crew  capricia
pi_204258474
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 08:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
En opgelost. Gelukkig.

[ twitter ]
Oh fijn. Vond het al zo kleinzielig als zij niet zouden mogen komen. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204258538
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh fijn. Vond het al zo kleinzielig als zij niet zouden mogen komen. :')
Staat ook raar tegenover Zelensky als er niemand van de regering aanwezig is, wat mij betreft. Ik denk dat er toch al hooguit een kamerlid of 20 zit, er zijn tijdens de toespraak namelijk ook gewoon andere debatten bezig (V&J, Ecofin, I&W, OCW).
Het debat er na wordt ook geen lijsttrekkersdebat, dus wellicht zijn die er ook allemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 09:12:12 #6
236264 crew  capricia
pi_204258563
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Staat ook raar tegenover Zelensky als er niemand van de regering aanwezig is, wat mij betreft. Ik denk dat er toch al hooguit een kamerlid of 20 zit, er zijn tijdens de toespraak namelijk ook gewoon andere debatten bezig (V&J, Ecofin, I&W, OCW).
Denk je dat wij het ook gewoon live kunnen volgen? Neem aan van wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204258567
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Natuurlijk, het is in de plenaire zaal. Die kun je altijd volgen. Je kunt zelfs op de publieke tribune gaan zitten, maar er is zeker ook een stream en waarschijnlijk ook NPO Politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204258570
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:12 schreef capricia het volgende:

[..]
twitter
pi_204259242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ twitter ]
De FvD zal niet aanwezig zijn, vermoed ik?
pi_204259435
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 10:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De FvD zal niet aanwezig zijn, vermoed ik?
Ik mis FvD inderdaad als ik een snelle blik werp op de sprekerslijst. Ook de PVV, SP, BIJ1 en BBB ontbreken.
pi_204259496
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 11:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik mis FvD inderdaad als ik een snelle blik werp op de sprekerslijst. Ook de PVV, SP, BIJ1 en BBB ontbreken.
Geertmag niet van Isral want die willen neutraal blijven, SP durft niet want oorlog is eng en Rusland was in vroegere tijden hun broodheer, Bij1 komt niet want het zal niet gaan om lgbtqxrd's in de Bijlmer en de BBB-mevrouw heeft er niet genoeg kaas van gegeten om te weten wat er precies speekt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204259536
quote:

[..]
PVV had ik niets anders van verwacht de rest wel.
pi_204259544
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geertmag niet van Isral want die willen neutraal blijven, SP durft niet want oorlog is eng en Rusland was in vroegere tijden hun broodheer, Bij1 komt niet want het zal niet gaan om lgbtqxrd's in de Bijlmer en de BBB-mevrouw heeft er niet genoeg kaas van gegeten om te weten wat er precies speekt.
Geert is de man met een Russische onderscheiding, he? Gekregen na MH17 en gewoon geaccepteerd, tot een paar weken geleden was Poetin zijn kameraad.
pi_204269910
quote:

[..]
Uiteindelijk is FvD als enige afwezig: https://www.telegraaf.nl/(...)oekraiense-president
Daarmee treden ze in de voetsporen van Le Pen, die in Frankrijk niet op kwam dagen.

En blijkbaar toch veel complete fracties, de commissie J&V heeft hun debat al verplaatst, wellicht volgt de rest dan ook wel.
pi_204270648
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2022 08:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uiteindelijk is FvD als enige afwezig: https://www.telegraaf.nl/(...)oekraiense-president
Daarmee treden ze in de voetsporen van Le Pen, die in Frankrijk niet op kwam dagen.

En blijkbaar toch veel complete fracties, de commissie J&V heeft hun debat al verplaatst, wellicht volgt de rest dan ook wel.
Ik ga er geen grote woorden aanhangen, dat mag ieder voor zich bepalen, maar het is wel uitermate interessant wat de FvD doet in het licht van de Poetin dag, zeg maar.

Met name de import van moslim strijders uit Syrie en Tjetjenie om tegen Oekrainse blanke christenen te vechten lijkt mij toch een mentale spagaat voor een FvD'er van immense proporties maar het kan best zo zijn dat er bij de FvD'ers niets bij zit behalve wat Baudet ze vertelt dat ze moeten denken.
pi_204276203
zie email 27 oktober
pi_204276237
quote:
Met Hiddema weet je het nooit. Wie weet is hij volgende maand weer terug bij FvD.
pi_204276254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Met Hiddema weet je het nooit. Wie weet is hij volgende maand weer terug bij FvD.
Da's inderdaad heel goed mogelijk maar tot die tijd bestaat de Eerste kamer fractie uit een (1) personen.
pi_204276271
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Da's inderdaad heel goed mogelijk maar tot die tijd bestaat de Eerste kamer fractie uit een (1) personen.
Van de 12 waarmee ze begonnen. Toch een knappe prestatie. Vier fracties…
zie email 27 oktober
pi_204276338
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zal toch wel een record zijn?
pi_204276351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als die partij toen Otten er mee kwam gelijk Baudet er uit had gewerkt... zou het dan even anders zijn gelopen. Geen gekke complottheorien over corona, WEF of andere nonsens, geen Russische propaganda. Ja, ook toen was de partij niet 100% zuiver, maar toch echt wel wat anders dan wat er nu nog over is.
pi_204276759
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als die partij toen Otten er mee kwam gelijk Baudet er uit had gewerkt... zou het dan even anders zijn gelopen. Geen gekke complottheorien over corona, WEF of andere nonsens, geen Russische propaganda. Ja, ook toen was de partij niet 100% zuiver, maar toch echt wel wat anders dan wat er nu nog over is.
Zonder Baudet hadden ze geen zetel gewonnen, Otten had van zijn levensdagen geen zetel binnengehaald.
pi_204276862
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder Baudet hadden ze geen zetel gewonnen, Otten had van zijn levensdagen geen zetel binnengehaald.
Als ze Baudet op dat hoogtepunt van die 12 zetels EK er uit hadden kunnen gooien? Dan hadden ze nu waarschijnlijk lijsttrekker Eerdmans gehad.
pi_204276910
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze Baudet op dat hoogtepunt van die 12 zetels EK er uit hadden kunnen gooien? Dan hadden ze nu waarschijnlijk lijsttrekker Eerdmans gehad.
Ach gossie...da's nou ook wel weer extreem om die mensen Eerdmans toe te wensen :P
pi_204277046
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 19:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ach gossie...da's nou ook wel weer extreem om die mensen Eerdmans toe te wensen :P
Tja, erg veel beter is het niet, maar Eerdmans is in elk geval geen domme jongen die achter elk complot dat hij op youtube kan vinden aan loopt.
  donderdag 31 maart 2022 @ 10:30:22 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204281464
Wat zou het optimale aantal zetels zo'n beetje zijn om als nieuwe partij de Kamer mee binnen te komen? Een zeteltje of 5/6? Twintig zetels is natuurlijk veel te veel, daarmee krijg je een hoop rotzooi binnen, maar met z'n tweeen heb je erg weinig ondersteuning en middelen en wordt het lastig om zichtbaar te blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204281712
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:30 schreef -XOR- het volgende:
Wat zou het optimale aantal zetels zo'n beetje zijn om als nieuwe partij de Kamer mee binnen te komen? Een zeteltje of 5/6? Twintig zetels is natuurlijk veel te veel, daarmee krijg je een hoop rotzooi binnen, maar met z'n tweeen heb je erg weinig ondersteuning en middelen en wordt het lastig om zichtbaar te blijven.
5/6 klinkt redelijk, ja. 4 zou ook best goed kunnen werken.
pi_204283587
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:30 schreef -XOR- het volgende:
Ik denk inderdaad 4 tot 6. PvdD begon trouwens prima met 2. Dan moet je je focussen op de onderwerpen die jouw achterban interesseert. Die konden zo wel rustig uitbouwen. Erg slecht werkt dat natuurlijk ook niet.
En SGP werkt natuurlijk al jaren prima met 3 op alle onderwerpen, maar dat komt ook door ervaring. Die hebben meestal gewoon 2 van de 5 kamerleden die de meeste debatten bijwonen.
pi_204283918
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad 4 tot 6. PvdD begon trouwens prima met 2. Dan moet je je focussen op de onderwerpen die jouw achterban interesseert. Die konden zo wel rustig uitbouwen. Erg slecht werkt dat natuurlijk ook niet.
En SGP werkt natuurlijk al jaren prima met 3 op alle onderwerpen, maar dat komt ook door ervaring. Die hebben meestal gewoon 2 van de 5 kamerleden die de meeste debatten bijwonen.
Ik vind de SGP helemaal niks maar over hun inzet en presentie in de Kamer valt niets te klagen.
pi_204288403
Waar buurlanden voor tientallen miljarden aan Russisch vermogen hebben vastgezet kloot Rutte IV maar een beetje aan zo bleek vandaag in de Kamer. Minister Hoekstra werd al als een scholier naar huis gestuurd om zijn huiswerk te maken, maar het antwoord is tamelijk beschamend.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2022 20:39:17 ]
pi_204300269
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waar buurlanden voor tientallen miljarden aan Russisch vermogen hebben vastgezet kloot Rutte IV maar een beetje aan zo bleek vandaag in de Kamer. Minister Hoekstra werd al als een scholier naar huis gestuurd om zijn huiswerk te maken, maar het antwoord is tamelijk beschamend.

[ twitter ]
Schandalige situatie. En nu krijgen we een cordinator, wat dus betekent dat we die de afgelopen 40 dagen niet hadden. Gnant in het kwadraat
zie email 27 oktober
pi_204300341
Overigens in dezelfde categorie maar toch heel anders:
twitter

Deze journalist heeft gelijk en dat is zorgelijk. Inflatie is echt een megaprobleem, daar gaan landen aan kapot. Dat moet niet onderschat worden.

En als ik Rutte dan hoor met z’n ‘we gaan wat verarmen, we kunnen er niet zo veel aan doen’ dan vrees ik met grote vrezen voor de onderkant van de samenleving. Want als collectief kunnen we dit wel dragen, maar er zijn wel groepen die door de ondergrens gaan zakken of dat op dit moment al doen.

En Geert zag dat het goed was
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 22:24:27 #33
236264 crew  capricia
pi_204300475
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:14 schreef trein2000 het volgende:
Overigens in dezelfde categorie maar toch heel anders: [ twitter ]
Deze journalist heeft gelijk en dat is zorgelijk. Inflatie is echt een megaprobleem, daar gaan landen aan kapot. Dat moet niet onderschat worden.

En als ik Rutte dan hoor met z’n ‘we gaan wat verarmen, we kunnen er niet zo veel aan doen’ dan vrees ik met grote vrezen voor de onderkant van de samenleving. Want als collectief kunnen we dit wel dragen, maar er zijn wel groepen die door de ondergrens gaan zakken of dat op dit moment al doen.

Ik heb dan ook het gevoel dat dit heftiger wordt dan corona.
Dit gaat echt mensen naar extremere partijen duwen. En het verbaast me dat een PVV en Forum hier nog geen item van gemaakt hebben. Zelfs de SP, zo goed als dood, kan hier op profileren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204300526
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb dan ook het gevoel dat dit heftiger wordt dan corona.
Dit gaat echt mensen naar extremere partijen duwen. En het verbaast me dat een PVV en Forum hier nog geen item van gemaakt hebben. Zelfs de SP, zo goed als dood, kan hier op profileren.
Heftiger? Anders denk ik, hier zit niet direct het element van leven en dood bij. Maar sociaal-economische onrust moet niet onderschat worden, de vorige crisis was niet voor niets de glorietijd van Geert.

Ik denk zelf dat Forum inmiddels wel klaar is, je houdt van ze of je haat ze. Maar buiten hun ‘zuil’ gaan die geen stemmen trekken. Maar inderdaad de SP, PVV, BBB en al die andere splinters op de flanken wrijven al in hun handjes hoor.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 22:38:34 #35
236264 crew  capricia
pi_204300666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Heftiger? Anders denk ik, hier zit niet direct het element van leven en dood bij. Maar sociaal-economische onrust moet niet onderschat worden, de vorige crisis was niet voor niets de glorietijd van Geert.

Ik denk zelf dat Forum inmiddels wel klaar is, je houdt van ze of je haat ze. Maar buiten hun ‘zuil’ gaan die geen stemmen trekken. Maar inderdaad de SP, PVV, BBB en al die andere splinters op de flanken wrijven al in hun handjes hoor.
Met heftiger bedoel ik in het kader van POL.
Corona maakte niet opeens dat mensen en masse extreem rechts of extreem links gingen stemmen.
Wat er nu gebeurt kan wel voor een heel ander politiek landschap zorgen.

Ben benieuwd hoe de partijen dit aan gaan vliegen. Kan zelfs een comeback van de PvdA worden. Mits ze een goed verhaal en lijsttrekker hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:59:04 #36
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204300874
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Met heftiger bedoel ik in het kader van POL.
Corona maakte niet opeens dat mensen en masse extreem rechts of extreem links gingen stemmen.
Wat er nu gebeurt kan wel voor een heel ander politiek landschap zorgen.

Ben benieuwd hoe de partijen dit aan gaan vliegen. Kan zelfs een comeback van de PvdA worden. Mits ze een goed verhaal en lijsttrekker hebben.
De PvdA is de partij die het grootste kiezerspotentieel heeft, dat heb ik hier al vaker geroepen. GroenLinks, PVV, SP, VVD, maakt geen zak uit, allemaal potentile PvdA-kiezers. Dat kan geen enkele andere partij zeggen. Maar dan moet de PvdA nu wel opstaan tegen inkomensverschillen/vermogensverschillen en eerlijk zijn over hun ideen en zich totaal losmaken van die Amerikanisering van Nederland en inzien dat Nederland groter is dan die 4 steden in het westen.
pi_204301290
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:14 schreef trein2000 het volgende:
Overigens in dezelfde categorie maar toch heel anders: [ twitter ]

Verarmen moeten ze in de toplaag die moeten de klappen van de onderlaag opvangen maar dat zal niet gebeuren met de Rutte en zijn VVD
pi_204301314
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Verarmen moeten ze in de toplaag die moeten de klappen van de onderlaag opvangen maar dat zal niet gebeuren met de Rutte en zijn VVD
Nou ja dat vind ik wel heel zwart-wit gesteld, alhoewel het er in de kern wel op neer komt. Maar je moet in ieder geval zorgen dat ook de verpleegkundige met haar aflopende energiecontract en haar Citron C1’tje die ze nodig heeft voor haar nachtdienst niet onder de ondergrens zakt. En dat dreigt wel te gebeuren.
zie email 27 oktober
pi_204301322
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja dat vind ik wel heel zwart-wit gesteld, alhoewel het er in de kern wel op neer komt. Maar je moet in ieder geval zorgen dat ook de verpleegkundige met haar aflopende energiecontract en haar Citron C1’tje die ze nodig heeft voor haar nachtdienst niet onder de ondergrens zakt. En dat dreigt wel te gebeuren.
Ja en dat zou erg triest zijn toch
pi_204301328
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
De PvdA is de partij die het grootste kiezerspotentieel heeft, dat heb ik hier al vaker geroepen. GroenLinks, PVV, SP, VVD, maakt geen zak uit, allemaal potentile PvdA-kiezers. Dat kan geen enkele andere partij zeggen. Maar dan moet de PvdA nu wel opstaan tegen inkomensverschillen/vermogensverschillen en eerlijk zijn over hun ideen en zich totaal losmaken van die Amerikanisering van Nederland en inzien dat Nederland groter is dan die 4 steden in het westen.
Dat denk ik zeker ook, aan wat ik altijd ‘arbeiderslinks’ noem (als tegenhanger van ‘elitelinks’) is veel meer behoefte dan het nu lijkt. Maar dan moet je je wel gaan drukmaken om de thema’s die de gewone man interesseren, die willen dat hun kinderen ook een huisje kunnen krijgen, dat ze een keer op vakantie kunnen en bij voorkeur hebben ze een leuke tweedehands auto.

Die zijn niet zo bezig met klimaat of met genderneutrale toiletten…
zie email 27 oktober
pi_204301485
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Volgens mij doet de PvdA dat al aardig lang in zijn algemeenheid
pi_204301490
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat denk ik zeker ook, aan wat ik altijd ‘arbeiderslinks’ noem (als tegenhanger van ‘elitelinks’) is veel meer behoefte dan het nu lijkt. Maar dan moet je je wel gaan drukmaken om de thema’s die de gewone man interesseren, die willen dat hun kinderen ook een huisje kunnen krijgen, dat ze een keer op vakantie kunnen en bij voorkeur hebben ze een leuke tweedehands auto.

Om een covid tijd uitspraak te verbasteren "Klimaat is wel met hun bezig" :P
  zaterdag 2 april 2022 @ 00:30:10 #43
136343 BasEnAad
pi_204301537
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 00:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij doet de PvdA dat al aardig lang in zijn algemeenheid
Zal wel aan de communicatie liggen dan.
pi_204302265
Als je het debat in drievoud over de koopkracht hebt gezien, dan weet je dat er voor 2023 enorm veel komen gaat. Er komt een groot debat over de koopkracht 2023 nog voor de zomer, zodat de kamer maximaal invloed heeft op prinsjesdag.
Wat je gedurende een jaar kunt is nou eenmaal beperkt, omdat je niks kunt met belastingen of toeslagen. Al denk ik wel dat indien nodig er over 2 of 3 maanden nog een steunpakket komt, nadeel is dat je zulke dingen alleen vrij ongericht kunt doen.
Wat Rutte heeft gezegd over verarmen is denk ik vooral om de verwachtingen te temperen. Maar dit kabinet heeft niet voor niets voor het eerst een minister armoedebeleid en in het coalitieakkoord is niet voor niets opgeschreven dat het aantal kinderen in armoede moet halveren (al lijkt me dat in de huidige situatie onmogelijk), er is echt wel oog voor. Dat bleek ook echt uit het debat.
pi_204304188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar trein, dit is toch gewoon het SP programma? Een partij die al een tijd een dalende lijn vertoont.
pi_204305319
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar trein, dit is toch gewoon het SP programma? Een partij die al een tijd een dalende lijn vertoont.
Maar ligt dat aan het programma of aan de manier waarop die partij is ingericht en waarop ze het verkopen? Met hun idiote nationaal zorgfonds.
zie email 27 oktober
pi_204305326
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar ligt dat aan het programma of aan de manier waarop die partij is ingericht en waarop ze het verkopen? Met hun idiote nationaal zorgfonds.
Maar dat zorgfonds is toch exact wat de lagere inkomens zouden moeten willen? (of ik daar voor ben of niet is niet relevant), het geeft lagere inkomens meer inkomen. Ditto met hun gedachtes over het belastingstelsel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2022 14:29:06 ]
  zaterdag 2 april 2022 @ 14:30:51 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204305340
Net als dat de VVD een alliantie is tussen rechtsliberalen en conservatieven, heeft de PvdA altijd zowel een arbeiders- als een intellectuele vleugel gehad. De kunst is om deze beide aan te spreken, zoals bijvoorbeeld Kok dat kon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204305343
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dat zorgfonds is toch exact wat de lagere inkomens zouden moeten willen? (of ik daar voor ben of niet is niet relevant), het geeft lagere inkomens meer inkomen. Ditto met hun gedachtes over het belastingstelsel.
Ik weet niet of dat zo is, de zorgverzekering krijg je gewoon betaald als je arm bent (zorgtoeslag). Dat is lood om oud ijzer n het is te abstract.
zie email 27 oktober
pi_204305363
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat zo is, de zorgverzekering krijg je gewoon betaald als je arm bent (zorgtoeslag). Dat is lood om oud ijzer n het is te abstract.
Eigen risico is het grote punt, meestal.
pi_204305368
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eigen risico is het grote punt, meestal.
Je bent dus voor de afschaffing van het eigen risico als SP. Kijk zo komen we er wel ;)
Weg met je idiote zorgfonds.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 14:35:53 #52
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204305370
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De hoge zuurgraad en het gerommel intern zijn ook niet echt aantrekkelijk
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204305381
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je bent dus voor de afschaffing van het eigen risico als SP. Kijk zo komen we er wel ;)
Weg met je idiote zorgfonds.
Ik dacht het wel maar dat is niet echt het punt, natuurlijk, breder gezien sluit het SP programma exact aan wat jij eerder aanhaalde maar juist die partij verliest een aantal verkiezingen op rij dus blijkbaar is de kiezer die wil wat jij aangaf niet bereid om daar ook voor te stemmen.

Persoonlijk kan ik daar met mijn pet niet bij.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2022 14:38:56 ]
pi_204305555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik dacht het wel maar dat is niet echt het punt, natuurlijk, breder gezien sluit het SP programma exact aan wat jij eerder aanhaalde maar juist die partij verliest een aantal verkiezingen op rij dus blijkbaar is de kiezer die wil wat jij aangaf niet bereid om daar ook voor te stemmen.

Persoonlijk kan ik daar met mijn pet niet bij.
De SP verpakt het vaak in idiote voorstellen. Het zorgfonds, de miljonairsheffing, zulke dingen. Totaal onuitvoerbaar en ook gewoon ongewenst door het arme deel van Nederland. Verder doet het feit dat ze steeds hard wegrennen zodra ze het woord verantwoordelijkheid horen ze ook geen goed.

Ik kan er eigenlijk met mijn pet niet bij dat er mensen SP stemmen ipv PvdA, want met SP stemmen weet je dat je de coalitie rechtser maakt.
pi_204305570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
De SP verpakt het vaak in idiote voorstellen. Het zorgfonds, de miljonairsheffing, zulke dingen. Totaal onuitvoerbaar en ook gewoon ongewenst door het arme deel van Nederland. Verder doet het feit dat ze steeds hard wegrennen zodra ze het woord verantwoordelijkheid horen ze ook geen goed.

Ik kan er eigenlijk met mijn pet niet bij dat er mensen SP stemmen ipv PvdA, want met SP stemmen weet je dat je de coalitie rechtser maakt.
Hanca, 90% van de stemmers heeft geen flauw benul wat wel en niet uitvoerbaar is.

Mijn punt is dat de punten waar trein het over had precies aansluiten waar partijen als de PvdA en SP het vrijwel atijd over hebben en dat deze partijen bij elkaar, volgens mij, minder zetels dan de PVV hebben.
pi_204305631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hanca, 90% van de stemmers heeft geen flauw benul wat wel en niet uitvoerbaar is.

Mijn punt is dat de punten waar trein het over had precies aansluiten waar partijen als de PvdA en SP het vrijwel atijd over hebben en dat deze partijen bij elkaar, volgens mij, minder zetels dan de PVV hebben.
Als er groot op sites als de NOS staat dat het niet kan en als in tvdebatten de SP lijsttrekker altijd met de mond vol tanden staat als het over de uitvoering gaat, hebben mensen dat echt wel door, hoor.

En nee, ik kijk dan niet naar de PVV stemmer (dat is ook onuitvoerbaar). De zogenaamde overlap tussen PVV en SP stemmers is er namelijk helemaal niet.
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:17:29 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204305794
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:54 schreef Hanca het volgende:
Ik heb nu 2x SP gestemd omdat ik weiger de PvdA te belonen voor hun wanbeleid.

In 2012 op Samsom gestemd.
Gevolg: Afschaffen studiebeurs, invoering participeerwet, WMO verder stukbezuinigd, allerlei zorgtaken op de schouders van de gemeente duwen, ontslagrecht versoepelen, en nog allerlei bezuinigingen aan de onderkant.

Ik heb mensen om me heen, familie, en hun kroost daar slachtoffer van zien worden. Dat zo'n partij zich nog "sociaal" of "voor de Arbeid" durft te noemen is een schande.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:19:33 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204305814
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Gevolg: Afschaffen studiebeurs, invoering participeerwet, WMO verder stukbezuinigd, allerlei zorgtaken op de schouders van de gemeente duwen, ontslagrecht versoepelen, en nog allerlei bezuinigingen aan de onderkant.

Ik heb mensen om me heen, familie, en hun kroost daar slachtoffer van zien worden. Dat zo'n partij zich nog "sociaal" of "voor de Arbeid" durft te noemen is een schande.
Rutte 2 was inderdaad een gedrochtelijk drama, ik kan me voorstellen dat veel stemmers daarop zijn afgeknapt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204305894
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar is nou de oplossing om een partij te stemmen die feitelijk nog nooit iets voor hun achterban heeft willen regelen? Ze waren een aantal keer best welkom, zeker in constructies als de G3. Waar GL dat gewoon oppakt en Nederland beter probeert te maken, zie je dat zelden tot nooit bij de SP.

Al moet ik zeggen dat hun houding in het koopkrachtdebat me positief heeft verrast. Waar GL en PvdA eigenlijk het kabinet terug naar de tekentafel stuurde, wat minstens een maand vertraging zou opleveren, was de SP veel constructiever. Ze noemden het ook geen ideaal pakket, maar beter dan nog weer uitstel.
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:33:46 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204305940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar is nou de oplossing om een partij te stemmen die feitelijk nog nooit iets voor hun achterban heeft willen regelen? Ze waren een aantal keer best welkom, zeker in constructies als de G3. Waar GL dat gewoon oppakt en Nederland beter probeert te maken, zie je dat zelden tot nooit bij de SP.

Al moet ik zeggen dat hun houding in het koopkrachtdebat me positief heeft verrast. Waar GL en PvdA eigenlijk het kabinet terug naar de tekentafel stuurde, wat minstens een maand vertraging zou opleveren, was de SP veel constructiever. Ze noemden het ook geen ideaal pakket, maar beter dan nog weer uitstel.
Als bijna niemand er op stemt kun je weinig voor elkaar krijgen natuurlijk.
In 2006 hebben ze er inderdaad met de pet naar gegooid. Daarna is het altijd een kleine partij gebleven met middelmatige lijsttrekkers.
pi_204305950
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als bijna niemand er op stemt kun je weinig voor elkaar krijgen natuurlijk.
In 2006 hebben ze er inderdaad met de pet naar gegooid. Daarna is het altijd een kleine partij gebleven met middelmatige lijsttrekkers.
CU is altijd kleiner geweest. Zelfs SGP heeft mee gesproken over de begrotingen. Je kunt jezelf ook kleiner maken dan je bent.
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:41:54 #62
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204306006
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU is altijd kleiner geweest. Zelfs SGP heeft mee gesproken over de begrotingen. Je kunt jezelf ook kleiner maken dan je bent.
Zou kunnen. Maar op welke partij moet de onderklasse/minima (of hoe je het wilt noemen) dan stemmen?

Als een partij zoals de PvdA deze groep zo links heeft laten liggen lijkt het me logisch dat mensen een figuurlijke middelvinger laten zien. Pure rancune. Is ook de reden dat de PVV vaak veel zetels hebben binnengehaald, en er nog steeds redelijk goed bij zitten.
pi_204306071
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar op welke partij moet de onderklasse/minima (of hoe je het wilt noemen) dan stemmen?

Als een partij zoals de PvdA deze groep zo links heeft laten liggen lijkt het me logisch dat mensen een figuurlijke middelvinger laten zien. Pure rancune. Is ook de reden dat de PVV vaak veel zetels hebben binnengehaald, en er nog steeds redelijk goed bij zitten.
PVV is echt een andere achterban.

Ik zou toch echt gewoon weer PvdA stemmen, zeker nu Asscher weg is. Liever een PvdA die wellicht wat halfslachtig wat doet voor de achterban (alhoewel Rutte II echt niet zo slecht was, alleen erg slecht verkocht door de PvdA in de media), dan een partij die niks doet. Ook GL haalt door gedogen meer binnen voor de minima dan de SP.

Nogmaals: ik zou stemmen met in mijn hoofd een zo groot mogelijke kans op een zo links mogelijk kabinet. En met een zo groot mogelijke PvdA is die kans het grootst. SP stemmen maakt alleen de PvdA kleiner en dus de invloed van links kleiner.
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:08:53 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204306182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
PVV is echt een andere achterban.

Ik zou toch echt gewoon weer PvdA stemmen, zeker nu Asscher weg is. Liever een PvdA die wellicht wat halfslachtig wat doet voor de achterban (alhoewel Rutte II echt niet zo slecht was, alleen erg slecht verkocht door de PvdA in de media), dan een partij die niks doet. Ook GL haalt door gedogen meer binnen voor de minima dan de SP.

Nogmaals: ik zou stemmen met in mijn hoofd een zo groot mogelijke kans op een zo links mogelijk kabinet. En met een zo groot mogelijke PvdA is die kans het grootst. SP stemmen maakt alleen de PvdA kleiner en dus de invloed van links kleiner.
Daar heb je weer een punt.

Maar dat de PVV een andere achterban is geloof ik totaal niet.
Die mensen stemden vroeger PvdA of SP, maar door gedoe met immigranten naar Wilders zijn overgelopen.
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:22:02 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204306261
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die mensen stemden vroeger PvdA of SP, maar door gedoe met immigranten naar Wilders zijn overgelopen.
Dat valt wel mee, blijkbaar heeft de PvdA 2 zetels aan de PVV verloren. De partij is vooral veel zetels kwijtgeraakt aan D66 en GroenLinks en is dus vooral de gegoede en jonge ((semi-)ambtenaren/leraren/wetenschappers/juristen/techneuten)-vleugel kwijtgeraakt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204306296
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee, je ziet vooral dat de PVV groot is in plaatsen waar het CDA vroeger groot was.
pi_204307522
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar dan is mijn vraag wat die stemmen op de PVV die mensen opgeleverd heeft. Helemaal niets, toch?
  zaterdag 2 april 2022 @ 19:15:24 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204308297
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dan is mijn vraag wat die stemmen op de PVV die mensen opgeleverd heeft. Helemaal niets, toch?
Niets inderdaad, maar succes om hun daarvan te overtuigen.
pi_204308338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Yup, maar dan kom je natuurlijk wel op een punt dat de rest denkt "Dan zoeken jullie het maar uit, dan stemmen we gewoon wat voor ons het meest gunstig is" en heb je weer een rechts kabinet.
  zaterdag 2 april 2022 @ 19:33:16 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204308539
Het is overigens ook een misvatting dat de 'arbeidende klasse' vroeger zo links was. Nederland is geen Duitsland of Frankrijk en de arbeider hier stemde altijd al rechtser dan in die landen. Nederland is als land gewoon een stuk rechtser (in economische zin) dan de rest van het Europese vasteland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204310189
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De PVV is effectief geweest om de beeldvorming bij te sturen waardoor beleid aangepast diende te worden. Indirecte invloed van de PVV is wel degelijk aanwezig geweest. Wellicht nog wel.

Over beeldvorming gesproken;
twitter
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:30:57 #72
236264 crew  capricia
pi_204310337
Iemand deze al gezien:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2022-133.html?s=08

De noodwet 'Verplaatsing bevolking' is geactiveerd.

quote:
Overwegende dat er sprake is van een zodanig grote toestroom van ontheemden uit Oekrane dat met de bestaande structuren niet in de benodigde opvang kan worden voorzien, en dat het door deze buitengewone omstandigheden noodzakelijk is enkele artikelen uit de Wet verplaatsing bevolking in werking te stellen;

Gelet op artikel 2, eerste lid, en vijfde lid, eerste zin, van de Wet verplaatsing bevolking;

Hebben goedgevonden en verstaan:

Artikel 1
De artikelen 2c en 4 van de Wet verplaatsing bevolking worden in werking gesteld.

[..]

:{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204310505
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:30 schreef capricia het volgende:
Iemand deze al gezien:

[..]
Nee, had ik niet gezien... opvallend. Hier de reden: https://www.rijksoverheid(...)voor-opvang-oekraine
Maar dat vind ik niet echt aansluiten op de tekst van de wet, gebruiken ze nu niet een wet voor iets waar hij helemaal niet voor bedoeld is?

Hier de wet:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01

Met dit als inleiding van de wet:

quote:
Wet van 10 juli 1952, houdende voorzieningen aangaande de verplaatsing van bevolking voor het geval van oorlog, oorlogsgevaar, daaraan verwante of daarmede verband houdende buitengewone omstandigheden

Wij JULIANA, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz.

Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:

Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is voor het geval van oorlog, oorlogsgevaar, daaraan verwante of daarmede verband houdende buitengewone omstandigheden, bepalingen vast te stellen betreffende de verplaatsing van bevolking in het belang van haar veiligheid, van de instandhouding van het maatschappelijk leven of van de uitoefening van de taak van de krijgsmacht;
Heeft toch niks met de opvang van vluchtelingen te maken?
pi_204310605
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:39 schreef Hanca het volgende:
Maar dat vind ik niet echt aansluiten op de tekst van de wet, gebruiken ze nu niet een wet voor iets waar hij helemaal niet voor bedoeld is?
Omwille van de tijd, ja.

Zie ook https://www.nrc.nl/nieuws(...)uchtelingen-a4105485 (vraag 2)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:45:46 #75
236264 crew  capricia
pi_204310639
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, had ik niet gezien... opvallend. Hier de reden: https://www.rijksoverheid(...)voor-opvang-oekraine

Hier de wet:

Met dit als inleiding van de wet:
[..]
Heeft toch niks met de opvang van vluchtelingen te maken?
Ik vind het nogal een heftige wet..

quote:
Onze Minister van Binnenlandse Zaken of een door deze aangewezen autoriteit kan in het belang van de volksgezondheid, dan wel met het oog op de gezondheid, de leeftijd of het gedrag van de verplaatste persoon, aan deze, en zo nodig ook aan degenen die met hem samenwonen, een bijzondere verblijfplaats aanwijzen en het verblijf aldaar aan voorschriften onderwerpen.
En
quote:
1De burgemeester van een geheel of ten dele te ontruimen gemeente kan voor elk transport van af te voeren bevolking een of meer transportleiders aanwijzen. Gelijke bevoegdheid komt toe aan de door Onze Ministers aangewezen autoriteiten, indien bij de afvoer de grenzen van de gemeente van ontruiming worden overschreden.

2De transportleiders staan onder de bevelen van de burgemeester, indien bij de afvoer de grenzen van de gemeente van ontruiming niet worden overschreden. In het andere geval staan zij, indien daartoe aanleiding bestaat, onder de bevelen van de door Onze Ministers aangewezen autoriteiten.

3De transportleiders zijn belast met het handhaven van de orde in het transport en kunnen met het oog daarop bevelen geven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204310682
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het nogal een heftige wet..
[..]
En
[..]
Die delen treden niet in werking ;)
pi_204310708
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Omwille van de tijd, ja.

Zie ook https://www.nrc.nl/nieuws(...)uchtelingen-a4105485 (vraag 2)
Ja, maar bij corona probeerden ze ook zo'n shortcut via een bestaande wet en werden ook teruggefloten. Snel een tijdelijke spoedwet (te vervangen door een degelijke wet) in 2 dagen door 2e en 1e kamer jagen lijkt me dan toch nog altijd een beter idee.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:49:06 #78
236264 crew  capricia
pi_204310719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik mag hopen van niet, inderdaad.
Maar als ik het goed begrijp is het om kantoorpanden die leeg staan te kunnen vorderen voor de opvang van Oekranse vluchtelingen?
En dat kan de burgemeester dan?

Ieg niet om mensen uit hun huis te sommeren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:52:16 #79
236264 crew  capricia
pi_204310796
quote:
Deze wet begrijpt onder:

verplaatsing van bevolking: de gehele of gedeeltelijke ontruiming van een gebied en de daaruit voortvloeiende afvoer, huisvesting en verzorging van bevolking en de daarmede samenhangende registratie, alsmede de voorbereidingen hiertoe;

Onze Ministers: Onze Ministers van Binnenlandse Zaken en van Defensie gezamenlijk.

Wouw. Biza en Def.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204310843
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nope. Vooralsnog praat je over niet zulke hele spannende dingen. Maar dit zegt wel iets over de denkrichting van het kabinet.
zie email 27 oktober
pi_204310943
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik mag hopen van niet, inderdaad.
Maar als ik het goed begrijp is het om kantoorpanden die leeg staan te kunnen vorderen voor de opvang van Oekranse vluchtelingen?
En dat kan de burgemeester dan?

Ieg niet om mensen uit hun huis te sommeren.
Nee. Vooralsnog gaat het er enkel om dat de burgemeester verantwoordelijk wordt gemaakt (en dus niet meer B&W) en dat de vraag ‘wilt u X Oekraners opvangen’ wordt vervangen door ‘gelieve X Oekraners op te vangen’.

Qua dwangmiddelen en bevoegdheden jegens burgers staat er wel het nodige in deze wet maar die treden op dit moment niet in werking.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:59:57 #82
236264 crew  capricia
pi_204310972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Vooralsnog gaat het er enkel om dat de burgemeester verantwoordelijk wordt gemaakt (en dus niet meer B&W) en dat de vraag ‘wilt u X Oekraners opvangen’ wordt vervangen door ‘gelieve X Oekraners op te vangen’.

Qua dwangmiddelen en bevoegdheden jegens burgers staat er wel het nodige in deze wet maar die treden op dit moment niet in werking.
Dank u. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204311524
quote:
Iemand deze al gezien:

[..]
Dat was al een week geleden duidelijk, stond een verhelderend artikel in de NRC over het onderwerp en de voorwaarden waarop leegstaande panden in gebruik genomen kunnen worden. Een voorwaarde, om er geen maanden voor nodig te hebben, was deze wet om het allemaal snel te kunnen doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2022 22:25:12 ]
pi_204311699
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat was al een week geleden duidelijk, stond een verhelderend artikel in de NRC over het onderwerp en de voorwaarden waarop leegstaande panden in gebruik genomen kunnen worden. Een voorwaarde, om er geen maanden voor nodig te hebben, was deze wet om het allemaal snel te kunnen doen.
Maar dat is deze stap nog niet. Dat is artikel 7, die treedt (nog) niet in werking.
zie email 27 oktober
pi_204311804
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is deze stap nog niet. Dat is artikel 7, die treedt (nog) niet in werking.
Ah ok
  zaterdag 2 april 2022 @ 23:03:11 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204312312
quote:
Iemand deze al gezien:

[..]
Het is een beetje vaag. Wat het in de praktijk gaat betekenen weten we niet.
pi_204329425
En daar is Blok weer:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren

Hij blijft terugkomen.
pi_204329482
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:07 schreef Hanca het volgende:
En daar is Blok weer:

Hij blijft terugkomen.
Oh, ok, nu weten we zeker dat de sancties een sof gaan worden.
  maandag 4 april 2022 @ 16:19:45 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204329569
quote:
En daar is Blok weer:

Hij blijft terugkomen.
Je moet ze nageven, ze blijven je toch telkens verbazen met precies dezelfde acties.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204329595
quote:
En daar is Blok weer:

Hij blijft terugkomen.
Hoeveel dagen tijd heeft hij om het te regelen?
En waarom heeft dit zo lang op zich laten wachten?
Waarom kunnen de landen om ons heen het wel?
Zoveel vragen, ik hoop op een mini-enqute zodat we hier in de breedste zin van het woord van leren.
pi_204329739
quote:
En daar is Blok weer:

Hij blijft terugkomen.
Nee, dit wordt weer niks met die engnek.
  maandag 4 april 2022 @ 16:35:19 #92
136343 BasEnAad
pi_204329745
Stef Blok aan je been :D
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:44:39 #93
375570 crew  Cyan9
pi_204329830
Dit is toch zo'n leuke rubriek.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204330009
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2022 16:44 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is toch zo'n leuke rubriek.
We hebben ook een nieuwsbrief!
pi_204331843
twitter

Blijkbaar zit Hugo de Jonge ook behoorlijk in de problemen…
zie email 27 oktober
pi_204331882
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Blijkbaar zit Hugo de Jonge ook behoorlijk in de problemen…
Mooi, zou hij dan de eerste worden (in een rij van hopelijk velen) die aftreed met een gezellige aangenomen motie van wantrouwen?
pi_204331905
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Mooi, zou hij dan de eerste worden (in een rij van hopelijk velen) die aftreed met een gezellige aangenomen motie van wantrouwen?
Je kan ook al op je water aan voelen wie alles af gaat wentelen op andere leden van de regering.
  maandag 4 april 2022 @ 19:41:41 #98
346939 Janneke141
pi_204331947
quote:
Het wordt een spannende week voor De Jonge. Als de hele oppositie laat weten De Jonge niet meer te vertrouwen omdat hij gejokt heeft over wat hij tijdens zijn vorige ministerschap heeft gedaan, komt zijn functioneren in zijn nieuwe baan ook in gevaar.
Wat is dit dan, het maandagmorgen kringgesprek in groep 6?
pi_204331965
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat is dit dan, het maandagmorgen kringgesprek in groep 6?
Dan hebben ze in zeer korte tijd toch flinke vooruitgang geboekt. De coalitie zat eind vorig jaar nog op groep 2 zandbak niveau.
pi_204331983
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat is echt al decennia niet meer voorgekomen. Maar goed, het wordt sowieso weer staatsrecht voor gevorderden donderdag want hij komt in eerst instantie niet.
zie email 27 oktober
  maandag 4 april 2022 @ 19:47:44 #101
346939 Janneke141
pi_204332033
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is echt al decennia niet meer voorgekomen. Maar goed, het wordt sowieso weer staatsrecht voor gevorderden donderdag want hij komt in eerst instantie niet.
Want? Kuipers moet zich verantwoorden als zittend minister van VWS?
pi_204332074
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Want? Kuipers moet zich verantwoorden als zittend minister van VWS?
Conny Helder, maar inderdaad ja dat is het verhaal van de coalitie. En dan krijg je straks een MvW tegen De Jonge en dan? Blijft hij dan nog steeds weg, dat zou toch wel heel bijzonder zijn.
zie email 27 oktober
pi_204332282
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik hou de verwachtingen maar laag. Voorkomt teleurstellingen.
pi_204333532
twitter

Goh, informatie verloren gegaan. Die zagen we nou niet aankomen h @Janneke141

Kijk ik heb tot op zekere hoogte best begrip voor het crisisargument, maar dit valt totaal buiten de reikwijdte daar van. Dit is bewuste sabotage van democratische controle mechanismen.
zie email 27 oktober
pi_204333595
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Goh, informatie verloren gegaan. Die zagen we nou niet aankomen h @:janneke141

Kijk ik heb tot op zekere hoogte best begrip voor het crisisargument, maar dit valt totaal buiten de reikwijdte daar van. Dit is bewuste sabotage van democratische controle mechanismen.
Dit was een paar weken geleden toch al bekend? Hij gebruikte ook bewust zijn priv adres ivm mogelijk toekomstige wob kwam uit communicatie onder ambtenaren naar boven.
Gelukkig hebben mails zowel een ontvanger als verzender. Dat de bovenste steen maar boven mag komen. Liefst donderdag al.
pi_204333619
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dit was een paar weken geleden toch al bekend? Hij gebruikte ook bewust zijn priv adres ivm mogelijk toekomstige wob kwam uit communicatie onder ambtenaren naar boven.
Gelukkig hebben mails zowel een ontvanger als verzender. Dat de bovenste steen maar boven mag komen. Liefst donderdag al.
Nou ja dat het ministerie nu bevestigd dat er mogelijk informatie verloren is gegaan (laat dat mogelijk maar weg als ze dat al bevestigen) vind ik toch wel weer nieuws.
zie email 27 oktober
pi_204333641
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja dat het ministerie nu bevestigd dat er mogelijk informatie verloren is gegaan (laat dat mogelijk maar weg als ze dat al bevestigen) vind ik toch wel weer nieuws.
Ik vind het prima. Hoe meer mensen het horen hoe beter.
  maandag 4 april 2022 @ 21:32:55 #108
346939 Janneke141
pi_204333663
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik merk dat ik er eigenlijk niet eens meer boos om word.

Da's niet goed h?
pi_204333669
Hier is De Jonge lijkt het inderdaad uit de bocht geschoten. Maar is het echt een MvW waard? Ik vraag het me af. Excuus richting kamer zijn zeker op zijn plaats en hij moet dus zeker komen. Maar om nou de minister die zo hard werkte en eigenlijk het ook prima heeft gedaan tijdens corona er zo uit te kieperen?

En alweer: ook nu eist de kamer een debat voor er een rapport ligt: waarom nou toch? Is het zo erg om nog die 2 maanden te wachten? Veranderen de feiten dan? Is het schadelijk om 2 maanden te wachten? Dat blijft toch mijn hoofdprobleem in het huidige politiek Den Haag: die profileringsdrang, die haast bij dingen die rustig kunnen wachten.

Zoals Omtzigt ook vandaag zei: ze dienen hier 4000 moties per jaar in, met 150 kamerleden. In Duitsland zijn dat er 250, door 700 kamerleden. Waarom toch die enorme drang tot opvallen van de kamerleden? Want ook hier is het zo snel willen debatteren alleen daardoor verklaarbaar. Er komt een rapport, over dat rapport komt ook 100% zeker een debat. Alleen nu zijn straks (net als bij Afghanistan, bij de Bulgarenfraude en bij echt tientallen andere onderwerpen de laatste jaren) zowel rapport als debat mosterd na de maaltijd.

Als ik onderzoeker was, zou ik elke opdracht van de kamer weigeren. Ze wachten toch je bevindingen niet af, waar doe je het dan voor?
pi_204333730
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:33 schreef Hanca het volgende:
Hier is De Jonge lijkt het inderdaad uit de bocht geschoten. Maar is het echt een MvW waard? Ik vraag het me af. Excuus richting kamer zijn zeker op zijn plaats en hij moet dus zeker komen. Maar om nou de minister die zo hard werkte en eigenlijk het ook prima heeft gedaan tijdens corona er zo uit te kieperen?

Ja dat is het, dit is actieve ondermijning van controle. Zowel het liegen als gekloot met persoonlijke mailadressen (om nog niet te spreken van staatsgeheimen). Dan ben je gewoon volkomen ongeschikt om te functioneren in een democratisch stelsel.

Maar goed. Ik ben verre van objectief, ik vind het een machtswellusteling en een grote griezel dus neem dit met een korrel zout.
zie email 27 oktober
pi_204333808
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar goed. Ik ben verre van objectief, ik vind het een machtswellusteling en een grote griezel dus neem dit met een korrel zout.
Ja, daar verschillen we van mening. Ik zie een hardwerkende man die het gezien de omstandigheden en met wat fouten hier en daar (met name rondom dansen met Janssen en wat teveel ingezet op de verkeerde vaccinatie) eigenlijk gewoon goed heeft gedaan. Nederland heeft nooit in een echte volledige lockdown gezeten, bijvoorbeeld. En toen de vaccinaties op stoom waren, ging het ook sneller dan iedereen dacht.

En ik geloof ook wel in zijn manier van aanpakken: hij gooit een hoog target in de media en die wordt dan vaak onverwacht toch bereikt omdat iedereen alles op alles zet om dat doel te halen. Dat deed hij als minister van VWS, maar ook al als wethouder. Ik zie hem de huizenmarkt ook wel zo aanpakken.
  maandag 4 april 2022 @ 21:46:24 #112
346939 Janneke141
pi_204333835
Ja ja, de weg die geplaveid is met goede bedoelingen.
pi_204333876
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ja ja, de weg die geplaveid is met goede bedoelingen.
Niet met goede bedoelingen, maar in het geval van De Jonge wat mij betreft zowel als wethouder als minister met succesvol beleid.
  maandag 4 april 2022 @ 21:50:07 #114
346939 Janneke141
pi_204333885
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet met goede bedoelingen, maar in het geval van De Jonge wat mij betreft zowel als wethouder als minister met succesvol beleid.
Ik denk niet dat jij en ik het daarover eens gaan worden.
pi_204334031
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het beleid komt niet van hem zelf maar van zijn ambtenaren. Het gaat om het ministerschap. Zijn wethouderschap heb ik gelukkig niet zelf hoeven ervaren. Zijn ministerschap is op tal van fronten een minister onwaardig. Ja, het was crisis en waardering voor het naar voren stappen voor een dergelijke taak maar je moet eerlijk zijn en durven zeggen dat de uitvoering niet goed is. Op zijn ijdeltuiterij kunnen we hem niet afrekenen maar het is wel zijn zelfoverschatting dat aan de grondslag ligt van al zijn uitglijders. Liegen, zich buiten zijn portefeuille begeven, onder het tapijt schuiven, minachting van de Kamer. Meer dan genoeg om deze man uit de functie te zetten. Doen ze niet nu dan wel na het onderzoek. Al twijfel ik nog wel aan of hij sneuvelt of zijn vervanger. Of beiden.
pi_204334204
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:00 schreef alpeko het volgende:

[..]
Het beleid komt niet van hem zelf maar van zijn ambtenaren.
Dat is niet waar, De Jonge staat er juist om bekend dat hij advies krijgt van zijn ambtenaren en dan hoger in zet in de pers.
pi_204334437
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is niet waar, De Jonge staat er juist om bekend dat hij advies krijgt van zijn ambtenaren en dan hoger in zet in de pers.
Vandaar die miljoenen voor Sywert. Bij mij staat De Jonge om andere dingen bekend. Met het niet gequote was je het eens neem ik aan? ;)
pi_204334468
Mijn fout, maar we hebben blijkbaar een apart topic. Zullen we hier verder gaan? POL / Mondkapjesdeal achtervolgt Hugo de Jonge
zie email 27 oktober
pi_204340039
twitter

De daling van het vertrouwen in de politiek in een tweet.
zie email 27 oktober
pi_204340838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Of de platheid van politici in een tweet.

Er is op andere plekken meer aan belasting verhoogd dan in het VVD programma. Dat die dan voor andere verhogingen gaan liggen, past toch (helaas) perfect bij die partij.

Dit soort tweets, die besluiten uit hun samenhang halen, zijn inderdaad funest voor het vertrouwen in de politiek. Zulke twitteraars zijn vakkundig de politiek aan het slopen. Ik vind het inderdaad bizar dat politici alles zo plat slaan.
pi_204341377
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zonder meer. Waarom zouden we nog stemmen als zelfs de politieke partijen die samen de regering vormen alle 4 iets in het verkiezingsprogramma hebben staan en het vervolgens weigeren mee te nemen in het regeerakkoord? Minder dan kiezersbedrog kan ik het niet noemen. Welke lobbygroep heeft hier aan de touwtjes getrokken? Ze komen niet eens met lachwekkende smoesjes, ze durven er gewoon geen eens een debat over aan.

Of wat te denken van deze:
twitter

Staatsroof is schijnbaar van ondergeschikt belang. Hemeltergend.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2022 18:47:00 ]
pi_204341428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Staatsroof is schijnbaar van ondergeschikt belang. Hemeltergend.
Er zijn letterlijk elke maand debatten over die uithuisplaatsingen...

Omtzigt is weer eens de boel aan het ophitsen ipv politiek bedrijven. De mondelinge vragen zijn er voor recente kleine onderwerpen die urgent een antwoord moeten hebben, de uithuisplaatsingen vallen daar gewoon niet onder.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:52:26 #123
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204341438
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of de platheid van politici in een tweet.

Er is op andere plekken meer aan belasting verhoogd dan in het VVD programma. Dat die dan voor andere verhogingen gaan liggen, past toch (helaas) perfect bij die partij.

Dit soort tweets, die besluiten uit hun samenhang halen, zijn inderdaad funest voor het vertrouwen in de politiek. Zulke twitteraars zijn vakkundig de politiek aan het slopen. Ik vind het inderdaad bizar dat politici alles zo plat slaan.
Zo kan je het zien. Maar het is logischer om uit te voeren wat in alle vier partijprogramma's staan en bij meningsverschillen zal eentje iets krijgen op punt A en een ander op punt B. Dat is logisch.
pi_204341479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn letterlijk elke maand debatten over die uithuisplaatsingen...
En er is letterlijk nog geen ene fuck opgelost.
Nog geen kind terug geplaatst.
quote:
Omtzigt is weer eens de boel aan het ophitsen ipv politiek bedrijven. De mondelinge vragen zijn er voor recente kleine onderwerpen die urgent een antwoord moeten hebben, de uithuisplaatsingen vallen daar gewoon niet onder.
Omtzigt is zijn taak aan het doen als volksvertegenwoordiger die de regering controleert. Hadden de Kamerleden bij de coalitiepartijen maar een klein beetje ruggengraat, eer en rechtvaardigheid dan hadden ze hetzelfde gedaan en achter de regering aangezeten. Dan was dit wellicht opgelost geweest, had in ieder geval veel leed kunnen voorkomen en waren enkele honderden door de staat geroofde kinderen al weer terug bij hun ouders.
pi_204341485
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zo kan je het zien. Maar het is logischer om uit te voeren wat in alle vier partijprogramma's staan en bij meningsverschillen zal eentje iets krijgen op punt A en een ander op punt B. Dat is logisch.
Nee, dan krijg je een onsamenhangend geheel, dat is helemaal niet logisch.

De VVD gaat gewoon zo'n onderhandeling in met een idee van een maximale belastingdruk, dat vinden ze nogal belangrijk. De (waardeloze) expatregeling is wel onderdeel van de belastingdruk.
pi_204341559
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En er is letterlijk nog geen ene fuck opgelost.
Nog geen kind terug geplaatst.
[..]
Omtzigt is zijn taak aan het doen als volksvertegenwoordiger die de regering controleert. Hadden de Kamerleden bij de coalitiepartijen maar een klein beetje ruggengraat, eer en rechtvaardigheid dan hadden ze hetzelfde gedaan en achter de regering aangezeten. Dan was dit wellicht opgelost geweest, had in ieder geval veel leed kunnen voorkomen en waren enkele honderden door de staat geroofde kinderen al weer terug bij hun ouders.
Er wordt hard aan gewerkt. Het probleem is dat je kinderen die terecht uit huis zijn geplaatst ook niet terug kunt plaatsen. Ik snap ook niet hoe dat komt, maar doen alsof er in de kamer niet over wordt gesproken is echt onzin.

En Ceder heeft hier net nog kamervragen over gesteld: https://www.tweedekamer.n(...)00700&did=2022D07403

Omtzigt weet ook heel goed dat dergelijke kamervragen niet in het vragenuur horen.
pi_204341895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er wordt hard aan gewerkt.
Tenzij dit als zwaar cynische humor bedoeld is; werkelijk niemand geloofd dit nog daadwerkelijk mag ik hopen.
Waar de overheid wel heel hard aan werkt is de mond proberen te snoeren van slachtoffers van deze staatsroof.
quote:
Het probleem is dat je kinderen die terecht uit huis zijn geplaatst ook niet terug kunt plaatsen. Ik snap ook niet hoe dat komt, maar doen alsof er in de kamer niet over wordt gesproken is echt onzin.
Niemand zegt dat het in de kamer niet besproken wordt. Sinds de vorige keer is er schijnbaar wederom geen ene zak gebeurd, geen enkel kind terug geplaatst. Ze regelen het maar links of rechtsom. En totdat het geregeld is roept de Kamer wat mij betreft de verantwoordelijken dagelijks naar de Kamer om tekst en uitleg te geven waarom het die dag weer niet gelukt is. We hebben het hier over de roof van 1150 kinderen waarvan de ouders onder andere slachtoffer waren van genstitutionaliseerd racisme bij de belastingdienst en een falende rechterlijke macht die alles van die belastingdienst voor zoete koek slikte.
quote:
En Ceder heeft hier net nog kamervragen over gesteld: https://www.tweedekamer.n(...)00700&did=2022D07403
Wat schattig, het CU Kamerlid mocht ook wat open deur vragen stellen en wat andere vragen waarop de regering kon schitteren in lange maar nietszeggende antwoorden. Kijk de christenen van de CU eens betrokken zijn bij het leed van 1115 kinderen en hun ouders. Dagtekenen in 24 februari. Vragen gesteld, antwoorden ontvangen. En toen?

Wat is er sindsdien, 7 weken later, met dat vele keiharde werken van de regering gebeurd? Wederom helemaal niets. 0 (nul) van de 1115 geroofde kinderen terug geplaatst. En ook geen enkele aanzet daartoe.
quote:
Omtzigt weet ook heel goed dat dergelijke kamervragen niet in het vragenuur horen.
Omtzigt weet dat hij elke gelegenheid moet aangrijpen om de regering te wijzen op het voortdurende leed van de 1115 geroofde kinderen en hun ouders. Anders gebeurd er namelijk helemaal niets en komen de verantwoordelijken er gewoon mee weg. Ontvoering van een kind wordt zwaar bestraft in Nederland, behalve als je het 1115 keer doet, dan is het schijnbaar gewoon statistiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2022 19:39:31 ]
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:48:04 #128
346939 Janneke141
pi_204342018
Ik zou me er als ik jou was maar vast op voorbereiden dat het grootste deel van die kinderen nooit meer terugkeert naar hun biologische ouders. Wat fatsoenlijke omgangsregelingen zijn denk ik het maximaal haalbare.
pi_204342408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou me er als ik jou was maar vast op voorbereiden dat het grootste deel van die kinderen nooit meer terugkeert naar hun biologische ouders. Wat fatsoenlijke omgangsregelingen zijn denk ik het maximaal haalbare.
Als dat het beste is voor de kinderen, dan moet dat ook gewoon de uitkomst zijn. Het welzijn van die kinderen moet in deze zaak centraal staan.

En ik kan me inderdaad voorstellen dat als bijvoorbeeld een 2 jarig kind 5 jaar geleden ergens uit huis is geplaatst en nu in een pleeggezin zit, dat dat kind wegrukken bij de enige ouders die het kent inderdaad niet het beste is. Hoe rot dat ook is. De klok terugdraaien gaat helaas niet.

Ik zou dan alleen wel graag van de minister een lijst krijgen, met zulke cijfers. We zijn zoveel kinderen langs gegaan waarbij het besluit is genomen dat ze niet terug worden geplaatst. Ook slecht nieuws moet je gewoon brengen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:14:14 #130
346939 Janneke141
pi_204342460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als dat het beste is voor de kinderen, dan moet dat ook gewoon de uitkomst zijn. Het welzijn van die kinderen moet in deze zaak centraal staan.

En ik kan me inderdaad voorstellen dat als bijvoorbeeld een 2 jarig kind 5 jaar geleden ergens uit huis is geplaatst en nu in een pleeggezin zit, dat dat kind wegrukken bij de enige ouders die het kent inderdaad niet het beste is. Hoe rot dat ook is. De klok terugdraaien gaat helaas niet.
Dat klopt inderdaad. Dat gegeven, in combinatie met de traagheid van het kabinet om berhaupt wat in gang te zetten en de gebruikelijke weigering van jeugdzorg om eigen fouten toe te willen geven maakt dat ik het somber inzie qua gezinsherenigingen.

Maar eigenlijk ben je er daarmee niet. Als de staat kinderen op oneigenlijke gronden uit een gezin weggetrokken heeft, dan moet daar eigenlijk een schadevergoeding tegenover staan. Er is immers nogal wat leed aangericht - buiten de toeslagenellende zelf.
pi_204342561
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar eigenlijk ben je er daarmee niet. Als de staat kinderen op oneigenlijke gronden uit een gezin weggetrokken heeft, dan moet daar eigenlijk een schadevergoeding tegenover staan. Er is immers nogal wat leed aangericht - buiten de toeslagenellende zelf.
Ja, maar dan moet je eerst besluiten nemen. Ik neem aan dat er verder wel vergelijkbare gevallen zijn (niet met 1100 gevallen, maar met eenlingen), dan zouden er ook standaard bedragen moeten zijn, toch? Dus eerst een besluit en dan vergoeden. Alleen dat besluit, die hete aardappel, dat ze veel kinderen niet terug gaan plaatsen lijken ze voor zich uit te schuiven.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:23:36 #132
346939 Janneke141
pi_204342617
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dan moet je eerst besluiten nemen. Ik neem aan dat er verder wel vergelijkbare gevallen zijn (niet met 1100 gevallen, maar met eenlingen), dan zouden er ook standaard bedragen moeten zijn, toch? Dus eerst een besluit en dan vergoeden. Alleen dat besluit, die hete aardappel, dat ze veel kinderen niet terug gaan plaatsen lijken ze voor zich uit te schuiven.
We zijn nog niet eens aangekomen bij de erkenning van het probleem. Zowel de regering als Jeugdzorg verschuilen zich voorlopig nog achter 'al deze uithuisplaatsingen hoeven geen direct gevolg te zijn van geldproblemen als gevolg van de toeslagenterugvorderingen' dus die besluiten zullen nog wel even op zich laten wachten.
pi_204342751
quote:
Uitgangspunt zou moeten zijn dat de kinderen terug gaan naar hun biologische ouders, mits dat kan en uiteraard niet plotsklaps.

Maar de regering schuift het voor zich uit. En hoe langer de kinderen bij de helers zitten, hoe groter natuurlijk de kans dat je krijgt van "Ach ja, ze zitten er al zo lang, in belang van het kind bla bla".
pi_204342899
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Uitgangspunt zou moeten zijn dat de kinderen terug gaan naar hun biologische ouders, mits dat kan en uiteraard niet plotsklaps.

Maar de regering schuift het voor zich uit. En hoe langer de kinderen bij de helers zitten, hoe groter natuurlijk de kans dat je krijgt van "Ach ja, ze zitten er al zo lang, in belang van het kind bla bla".
"Helers"????

Dit zijn gewoon mensen die op een lijst staan om kinderen op te nemen die het thuis niet meer redden, mensen die voorkomen dat die kinderen in een soort weeshuis terecht komen. Kinderen die bijvoorbeeld zijn verwaarloosd, misbruikt of mishandeld. Die vangen zij op. Dit zijn mensen die ontzettend veel goed doen voor de samenleving.

Zij vragen niet om kinderen die eventueel onterecht uit huis zijn geplaatst. Ze weten waarschijnlijk helemaal niet of dit over kinderen gaat die bij hen zijn geplaatst.

Als je zo over zulke mensen praat, dan heb je er echt helemaal niks van begrepen.

En het enige uitgangspunt moet zijn dat wordt gedaan wat het beste voor het kind is.
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:49:48 #135
346939 Janneke141
pi_204342954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nu ben ik het met de inhoud van je post wel eens, maar bij het woord 'helers' past maar 1 smiley. En dat is :r
pi_204343000
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
"Helers"????

Dit zijn gewoon mensen die op een lijst staan om kinderen op te nemen die het thuis niet meer redden, mensen die voorkomen dat die kinderen in een soort weeshuis terecht komen. Kinderen die bijvoorbeeld zijn verwaarloosd, misbruikt of mishandeld. Die vangen zij op. Dit zijn mensen die ontzettend veel goed doen voor de samenleving.

Zij vragen niet om kinderen die eventueel onterecht uit huis zijn geplaatst. Ze weten waarschijnlijk helemaal niet of dit over kinderen gaat die bij hen zijn geplaatst.

Als je zo over zulke mensen praat, dan heb je er echt helemaal niks van begrepen.

En het enige uitgangspunt moet zijn dat wordt gedaan wat het beste voor het kind is.
Ja, ondanks dat die mensen er zelf niks aan kunnen doen, zitten die kinderen daar toch achteraf onterecht. Ik krijg daar toch een naar smaakje van in de mond.

Mensen die kinderen uit verre landen adopteren doen dat ook om goed te doen. Maar als je dan soms de verhalen hoort over hoe kinderen gewoon maar weggerukt zijn bij hun ouders om kinderen te hebben om te laten adopteren...

Dan kun je heel makkelijk roepen dat dat nu el jaren zo is en dus het beste is voor het kind om daar te blijven, maar ik vraag me af in hoeverre deze kinderen het echte verhaal te horen hebben gekregen en te horen krijgen.

De kinderen in kwestie hebben in elk geval ook recht op de waarheid. En die zal in sommige gevallen zijn dat hun ouders vakkundig gesloopt zijn door de overheid. Soms zijn kinderen ook op listige wijze weggelokt bij hun ouders (tijdelijk even ontlasten en dan een traject ingeduwd). En hun echte ouders waren niet per se geen geschikte ouders, maar waren dat even niet omdat ze vakkundig zijn gesloopt door de overheid.

https://www.gids.tv/video(...)en-in-regering-kwijt

[ Bericht 16% gewijzigd door Halcon op 05-04-2022 20:59:16 ]
pi_204343067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, ondanks dat die mensen er zelf niks aan kunnen doen, zitten die kinderen daar toch achteraf onterecht. Ik krijg daar toch een naar smaakje van in de mond.

Mensen die kinderen uit verre landen adopteren doen dat ook om goed te doen. Maar als je dan soms de verhalen hoort over hoe kinderen gewoon maar weggerukt zijn bij hun ouders om kinderen te hebben om te laten adopteren...

Dan kun je heel makkelijk roepen dat dat nu el jaren zo is en dus het beste is voor het kind om daar te blijven, maar ik vraag me af in hoeverre deze kinderen het echte verhaal te horen hebben gekregen en te horen krijgen.
Maar dit is geen adoptie uit het buitenland, he? Dit gaat om pleeggezinnen. Die kunnen soms ook plots als crisissituatie een kind krijgen waar ze 24 uur daarvoor nog nooit van gehoord hadden. Dit zijn mensen die de meest kwetsbare kinderen van onze samenleving een warm huis geven. Die moeten dealen met de trauma's en problemen van die kinderen. Daar krijg ik geen nare smaak van in mijn mond, daar heb ik alleen maar enorm veel respect voor.

Als de kinderen onterecht uit huis zijn geplaatst, is dat nooit de schuld van die pleegouders. Dat komt door de jeugdhulp en in dit geval feitelijk natuurlijk ook door de belastingdienst.
pi_204343115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dit is geen adoptie uit het buitenland, he? Dit gaat om pleeggezinnen. Die kunnen soms ook plots als crisissituatie een kind krijgen waar ze 24 uur daarvoor nog nooit van gehoord hadden. Dit zijn mensen die de meest kwetsbare kinderen van onze samenleving een warm huis geven. Die moeten dealen met de trauma's en problemen van die kinderen. Daar krijg ik geen nare smaak van in mijn mond, daar heb ik alleen maar enorm veel respect voor.

Als de kinderen onterecht uit huis zijn geplaatst, is dat nooit de schuld van die pleegouders. Dat komt door de jeugdhulp en in dit geval feitelijk natuurlijk ook door de belastingdienst.
Dit is geen adoptie uit het buitenland. De overeenkomst is dat je er vanuit moet kunnen gaan dat het proces van het kind weghalen bij de ouders uiterst zorgvuldig is gegaan. Dat blijkt dus niet te kunnen. Daar krijg ik een hele nare smaak van.
pi_204343158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit is geen adoptie uit het buitenland. De overeenkomst is dat je er vanuit moet kunnen gaan dat het proces van het kind weghalen bij de ouders uiterst zorgvuldig is gegaan. Dat blijkt dus niet te kunnen. Daar krijg ik een hele nare smaak van.
Maar die nare smaak moet dus zitten bij jeugdhulp die kinderen uit huis plaatst, niet bij de mensen die de allerkwetsbaarsten van de samenleving een goed leven willen geven.
pi_204343192
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die nare smaak moet dus zitten bij jeugdhulp die kinderen uit huis plaatst, niet bij de mensen die de allerkwetsbaarsten van de samenleving een goed leven willen geven.
Dat zou ik wel hebben als achteraf blijkt dat het kind onterecht bij de ouders is weggehaald.
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 21:09:43 #141
236264 crew  capricia
pi_204343229
TT aangepast.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204344020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Precies dat ja. Hoe schadelijk en schandalig deze kwestie ook is. Dat is nooit de schuld van pleegouders.
zie email 27 oktober
pi_204355765
quote:
Maar he, de ouders van de geroofde kinderen door de staat krijgen van diezelfde staat iig straks vergoeding voor de rechtsbijstand…

twitter
pi_204370293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 07:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Maar he, de ouders van de geroofde kinderen door de staat krijgen van diezelfde staat iig straks vergoeding voor de rechtsbijstand…

[ twitter ]
twitter

Zullen ze die brieven ook naar een werkadres sturen? Tuig.
zie email 27 oktober
pi_204370397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Pure intimidatie.
pi_204371037
quote:

[..]
[ twitter ]
Trein, niet om het een of ander maar in meer dan 30 jaar heb ik werkelijk nog nooit post van de overheid op een werkadres ontvangen, ik heb hier wel het idee dat we niet het hele verhaal horen want tenzij jij dat adres aan ze doorgeeft als postadres hebben ze daar helemaal geen beschikking over en zullen ze ook geen persoonlijke post naar een werkadres sturen.

Dit verhaal gaat mank vanuit de klager. En roepen dat ze contact moeten maken via Linkedin slaat al helemaal nergens op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 12:39:44 ]
pi_204371282
quote:

[..]
[ twitter ]
Als jij dat als correspondentieadres op geeft, ja dan wel. De overheid stuurt de post waar jij het wil hebben, hoor. Niet anders.
pi_204371347
Trouwens, de startpost verdient hier denk ik wel een update. Kan de startpost niet gewoon wat op die van het Amerikaanse topic lijken? De namen van de ministers en een linkje naar https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen en tweedekamer.nl, of zoiets?

Verkenningsgate is inmiddels wel heel oud nieuws.
pi_204371387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als jij dat als correspondentieadres op geeft, ja dan wel. De overheid stuurt de post waar jij het wil hebben, hoor. Niet anders.
Tuurlijk, het ligt per definitie aan de slachtoffers van institutioneel racisme en kinderroof door de overheid. Zeker niet aan de kant van de overheid iig. Dat is uitgesloten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 13:08:59 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:15:08 #150
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204371463
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Tuurlijk, het ligt per definitie aan de slachtoffers van institutioneel racisme en kinderroof door de overheid. Zeker niet aan de kant van de overheid iig. Dat is uitgesloten.
Post gaat normaliter altijd naar je adres waar je bent ingeschreven in de BRP.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uit de tweet van Stijn Verbruggen (Public Affairs Jeugdzorg, wat heb je dan een kutbaan :D ) maak ik op dat-ie zelf heeft zitten vissen.
pi_204371560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik toch helemaal niet?

Maar de belastingdienst of de jeugdzorg weet normaal gezien helemaal niet je werkadres. Als je gewoon je huisadres op geeft, komt daar echt je post wel terecht.

Ik begrijp nu van @Poem_ dat jeugdzorg heeft lopen zoeken naar een adres, blijkbaar had hij helemaal geen adres doorgegeven. Ik zou dan inderdaad hebben gekeken of ik anders contact op kon nemen, maar dit is echt geen reden om iemand 'tuig' te noemen.
pi_204371561
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:15 schreef Poem_ het volgende:

Uit de tweet van Stijn Verbruggen (Public Affairs Jeugdzorg, wat heb je dan een kutbaan :D ) maak ik op dat-ie zelf heeft zitten vissen.
Ik ook.
zie email 27 oktober
pi_204371567
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Post gaat normaliter altijd naar je adres waar je bent ingeschreven in de BRP.
Normaliter ja, Niets aan dit hele dossier is volgens het normale boekje gegaan. Dit kan dus evengoed de zoveelste clusterfuck zijn in een lange reeks van door de instanties.
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:28:15 #154
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204371631
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik toch helemaal niet?

Maar de belastingdienst of de jeugdzorg weet normaal gezien helemaal niet je werkadres. Als je gewoon je huisadres op geeft, komt daar echt je post wel terecht.

Ik begrijp nu van @:Poem_ dat jeugdzorg heeft lopen zoeken naar een adres, blijkbaar had hij helemaal geen adres doorgegeven. Ik zou dan inderdaad hebben gekeken of ik anders contact op kon nemen, maar dit is echt geen reden om iemand 'tuig' te noemen.
Mja, dit is wel heel knullig hoor. Als je dan iemand wil bereiken en het per mail niet lukt, pak dan gewoon even een blanco envelop. Jeugdzorg klopt niet bij je aan om advies bij je in te winnen m.b.t. het opvoeden van kinderen. Mevrouw zegt er net een week te werken en dan sta je nu al zo voor lul.

Lekkere public affairs. :D
pi_204371711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Mja, dit is wel heel knullig hoor. Als je dan iemand wil bereiken en het per mail niet lukt, pak dan gewoon even een blanco envelop. Jeugdzorg klopt niet bij je aan om advies bij je in te winnen m.b.t. het opvoeden van kinderen. Mevrouw zegt er net een week te werken en dan sta je nu al zo voor lul.

Ok, even een stap terug. Jouw kind is "ontvoerd" door de overheid en dan voorzie je Jeugdzorg dus niet van contact informatie? In welk universum is DAT normaal?

Mischien moet iemand eens na gaan denken wat voor mensen geen contact informatie geven aan organisaties die belast zijn met het welzijn van je kind? En mischien, heel mischien, was er wel wat meer aan de hand dan er aangenomen werd voordat er tot uithuisplaatsing werd besloten maar daar mag Jeugdzorg dan weer niets over zeggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 13:37:15 ]
pi_204371719
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, erg goed is het allemaal niet gegaan. Maar om iemand die zijn best doet om een persoon te bereiken die blijkbaar niet normaal in de systemen staat gelijk met de grond af te maken vind ik ook wel ver gaan. Dit zal voor jeugdzorg ook verder nooit voorkomen, iemand zonder adres.
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:37:05 #157
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204371744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, even een stap terug. Jouw kind is "ontvoerd" door de overheid en dan voorzie je Jeugdzorg dus niet van contact informatie? In welk universum is DAT normaal?
Ik heb geen idee hoe dit dossier er verder uit ziet maar begrijp uit zijn tweet dat hij zaterdag had gemaild en daar niets op had vernomen. Waar zij werkt - nog maar n week - is toch ook informatie die die via social media heeft achterhaald?
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:39:34 #158
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204371766
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, erg goed is het allemaal niet gegaan. Maar om iemand die zijn best doet om een persoon te bereiken die blijkbaar niet normaal in de systemen staat gelijk met de grond af te maken vind ik ook wel ver gaan. Dit zal voor jeugdzorg ook verder nooit voorkomen, iemand zonder adres.
Nou ja, hij heeft kennelijk weten te achterhalen waar ze werkt. Stuur dan even een berichtje via social media ofzo. Dat iemand niet blij is dat er een brief op de mat van de werkgever valt kan ik me vrij goed voorstellen. Pak dan een blanco envelop.

Zal vast geen kwade intentie zijn, maar wel weer ontzettend knullig.
pi_204371780
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, hij heeft kennelijk weten te achterhalen waar ze werkt. Stuur dan even een berichtje via social media ofzo. Dat iemand niet blij is dat er een brief op de mat van de werkgever valt kan ik me vrij goed voorstellen. Pak dan een blanco envelop.

Zal vast geen kwade intentie zijn, maar wel weer ontzettend knullig.
Ja, knullig. Niet goed nagedacht. Een leermoment. Maar meer ook niet.

Ik heb trouwens ook wel eens post van jeugdzorg gehad, gewoon in verband met een verwijzing van mijn kind met autisme. Dat loopt via hen. Zo'n brief hoeft dus helemaal niet iets verkeerds te betekenen en zou ik er ook niet gelijk achter zoeken.
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:43:02 #160
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204371791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, knullig. Niet goed nagedacht. Een leermoment. Maar meer ook niet.
"Sorry als dit onhandig was". :D
pi_204371818
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]
"Sorry als dit onhandig was". :D
"Ja, sorry kom net uit mijn stage en alles is nog een beetje nieuw voor mij. En als dit je proeftijd kost, en die kans is aanwezig natuurlijk, laat het dan even weten want Jeugdzorg wil graag weten of je wel in staat bent om je eigen kind financieel te ondersteunen. Anders hoeven we ook niet over terugplaatsing te praten natuurlijk. Nou toedels en een fijn weekend alvast."
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:48:45 #162
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204371829
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:41 schreef Hanca het volgende:
Ik heb trouwens ook wel eens post van jeugdzorg gehad, gewoon in verband met een verwijzing van mijn kind met autisme. Dat loopt via hen. Zo'n brief hoeft dus helemaal niet iets verkeerds te betekenen en zou ik er ook niet gelijk achter zoeken.
Heet jouw zoon toevallig Stijn Verbruggen?
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 13:51:03 #163
236264 crew  capricia
pi_204371854
quote:

[..]
[ twitter ]
En dat antwoord ook van die Stijn. Dit is pure intimidatie. En bewust gedaan. Hoe haal je het in je botte kop.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204371878
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:51 schreef capricia het volgende:

[..]
En dat antwoord ook van die Stijn. Dit is pure intimidatie. En bewust gedaan. Hoe haal je het in je botte kop.

[ twitter ]
Nee jho, is gewoon een onhandigheidje. Hij zegt toch ook sorry.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 13:58:19 #165
236264 crew  capricia
pi_204371902
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee jho, is gewoon een onhandigheidje. Hij zegt toch ook sorry.
:D
En die zin ook:

Ik verkeerde in de veronderstelling dat je politiek actief was. In plaats van werk.

:')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204371928
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
En die zin ook:

Ik verkeerde in de veronderstelling dat je politiek actief was. In plaats van werk.

Ja, wat daar de bedoeling van is vraag ik mij ook af.
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:06:06 #167
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204371975
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
En die zin ook:

Hij heeft dit blijkbaar naar de SP in Den Haag gestuurd, waar ze nu een week werkt.

Haar Twitter-bio overigens: https://twitter.com/Sjenettt?s=20&t=1Wh86pH83DhQh2oiTHJWhA

En als je haar googlet komt ook vrijwel direct omhoog dat ze n van de slachtoffers is.
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:06:52 #168
346939 Janneke141
pi_204371983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
Two wrongs don't make a right.

Het lijkt me in geen enkele omstandigheid acceptabel dat een ambtenaar je social media gaat doorspitten. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat het verboden is.

En dan komt er in deze specifieke situatie nog eens bij dat dit wel eens nadelig zou kunnen uitpakken in de situatie die ze nu juist probeert te herstellen.
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:07:42 #169
346939 Janneke141
pi_204372000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Hij heeft dit blijkbaar naar de SP in Den Haag gestuurd, waar ze nu een week werkt.

Haar Twitter-bio overigens: https://twitter.com/Sjenettt?s=20&t=1Wh86pH83DhQh2oiTHJWhA

En als je haar googlet komt ook vrijwel direct omhoog dat ze n van de slachtoffers is.
Dat kan dan nog een gelukje zijn. Gezien de opstelling van de SP in deze hele affaire lijkt me de kans erg klein dat ze om die reden de deur gewezen wordt.
pi_204372296
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Two wrongs don't make a right.

Het lijkt me in geen enkele omstandigheid acceptabel dat een ambtenaar je social media gaat doorspitten. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat het verboden is.

En dan komt er in deze specifieke situatie nog eens bij dat dit wel eens nadelig zou kunnen uitpakken in de situatie die ze nu juist probeert te herstellen.
Bijzonder idee wel dat je dat niet mag doen als ambtenaar als je belast bent met de zorg van het kind van die persoon. Want dat is Jeugdzorg, dacht ik in dit geval.

Nog meer bijzonder is het idee dat wat je op social media openbaar maakt beschermde informatie zou zijn of zou moeten zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 14:48:40 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:48:46 #171
346939 Janneke141
pi_204372310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bijzonder idee wel dat je dat niet mag doen als ambtenaar als je belast bent met de zorg van het kind van die persoon. Want dat is Jeugdzorg, dacht ik in dit geval.
Want, als je de zorg voor iemand draagt dan vervallen alle wettelijke- en fatsoensnormen, of wat bedoel je hier precies mee?

quote:
Nog meer bijzonder is het idee dat wat je op social media openbaar maakt beschermde informatie zou zijn of zou moeten zijn.
Het is misschien niet beschermd, maar het gebruik ervan is wel wettelijk beperkt. Zo mag een bedrijf zijn sollicitanten ook niet screenen op social media, en een werkgever ook niet op Facebook kijken of een medewerker te lang aan de derde helft gezeten heeft waardoor hij op maandag ziek is.

Dat het gebeurt weet ik ook wel - maar het mag dus niet. Juist een overheidsinstantie moet gewoon de toegestane kanalen volgen. En als die moeder niet regulier te bereiken is dan leg je haar maar een sanctie op of wat dan ook - maar dit gaat zo niet.
pi_204372322
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Want, als je de zorg voor iemand draagt dan vervallen alle wettelijke- en fatsoensnormen, of wat bedoel je hier precies mee?
Welke wettelijke norm en welke fatsoensnorm, wat is dit nu weer voor vergezocht verhaal? De persoon in kwestie vraag of ze via social media contact willen opnemen nota bene in plaats van per post, hoe gek moet het worden?
pi_204441688
Eind juni t/m half oktober zijn de openbare verhoren van de parlementaire enqute Groningen. https://www.tweedekamer.n(...)rt-openbare-verhoren

Begin 2023 komt het rapport, als het kabinet slim is neemt het daarvoor nog het besluit wanneer de gaskraan definitief dicht gaat. Dat zou zelfs kunnen zijn in oktober 2022, maar waarschijnlijk wordt dat 2023 of 2024. Dat besluit zou ze al veel goodwill opleveren.
pi_204442493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 08:46 schreef Hanca het volgende:
Eind juni t/m half oktober zijn de openbare verhoren van de parlementaire enqute Groningen. https://www.tweedekamer.n(...)rt-openbare-verhoren

Begin 2023 komt het rapport, als het kabinet slim is neemt het daarvoor nog het besluit wanneer de gaskraan definitief dicht gaat. Dat zou zelfs kunnen zijn in oktober 2022, maar waarschijnlijk wordt dat 2023 of 2024. Dat besluit zou ze al veel goodwill opleveren.
Eens. Die gaskraan moet gewoon dicht, dan maar even financieel wat meer pijn lijden. Wij kunnen het hebben.

Sowieso is dit wel de periode om wat goodwill terug te winnen na jaren van chaos.
pi_204449093
twitter

Gaat het nieuwe leiderschap en het nieuwe elan nog optreden tegen deze mensonterende situatie of flikkeren we dat conform de oude bestuurscultuur lekker over de schutting bij de gemeenten, zonde die de middelen te geven.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 21:59:02 #176
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204449136
Tja. De harteloosheid en onverschilligheid vieren nog altijd hoogtij als er geen kekke filmpjes mee te maken vallen. -O-
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204449169
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:59 schreef ijs_beer het volgende:
Tja. De harteloosheid en onverschilligheid vieren nog altijd hoogtij als er geen kekke filmpjes mee te maken vallen. -O-
Stel je voor dat er een afgaan met een IPhone op de voorpagina van de Telegraaf staat, dat kunnen we beeldvormingstechnisch echt niet hebben hoor! -O-
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 22:07:46 #178
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204449242
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Stel je voor dat er een afgaan met een IPhone op de voorpagina van de Telegraaf staat, dat kunnen we beeldvormingstechnisch echt niet hebben hoor! -O-
En de nuance van de redelijken verdwijnt in die ophefmachine. En zo krijg je dit dus. -O-
pi_204449518
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Gaat het nieuwe leiderschap en het nieuwe elan nog optreden tegen deze mensonterende situatie of flikkeren we dat conform de oude bestuurscultuur lekker over de schutting bij de gemeenten, zonde die de middelen te geven.
Er is gewoon een reactie op van de staatssecretaris: https://www.nporadio1.nl/(...)ndt-staatssecretaris
Nu hopen dat hij het ook snel waar maakt, natuurlijk.
pi_204449543
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is gewoon een reactie op van de staatssecretaris: https://www.nporadio1.nl/(...)ndt-staatssecretaris
Praatjes vullen geen gaatjes. Het duurt allemaal veel te lang en het is een schijnoplossing.

Dit soort lampedusa taferelen zijn echt Nederland onwaardig. Zes dagen is de termijn, geen drie maanden.
zie email 27 oktober
pi_204449611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij zegt eigenlijk precies helemaal niks, behalve dat het eventueel een mogelijkheid gaat worden om de gemeenten te dwingen. Hoe die het dan moeten oplossen is vooralsnog een raadsel.
pi_204449618
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:07 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
En de nuance van de redelijken verdwijnt in die ophefmachine. En zo krijg je dit dus. -O-
Zo kregen we ook de Toeslagen affaire maar niemand in de Kamer rept daar met een woord van, natuurlijk, de aanstichters al helemaal niet.
pi_204449639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:41 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Hij zegt eigenlijk precies helemaal niks, behalve dat het eventueel een mogelijkheid gaat worden om de gemeenten te dwingen. Hoe die het dan moeten oplossen is vooralsnog een raadsel.
Bovendien is het een goedkope truc, want het echte probleem is dat de IND de termijn van zes dagen overschrijdt. En niet een beetje maar maanden. Maar dan kijken we met z’n allen naar het kabinet en dat kan natuurlijk niet in de Rutte doctrine. Problemen moet je weg decentraliseren en als dat echt niet meer kan benoem je een commissie of cordinator, dus dat zal wel de volgende stap zijn.
zie email 27 oktober
pi_204449643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zo kregen we ook de Toeslagen affaire maar niemand in de Kamer rept daar met een woord van, natuurlijk, de aanstichters al helemaal niet.
Zo kwam ik net dit fraaie staaltje populisme tegen:
twitter

Welke partij wou ook alweer niet dat asielzoekers mochten werken?
zie email 27 oktober
  vrijdag 15 april 2022 @ 22:45:44 #185
346939 Janneke141
pi_204449644
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bovendien is het een goedkope truc, want het echte probleem is dat de IND de termijn van zes dagen overschrijdt. En niet een beetje maar maanden. Maar dan kijken we met z’n allen naar het kabinet en dat kan natuurlijk niet in de Rutte doctrine. Problemen moet je weg decentraliseren en als dat echt niet meer kan benoem je een commissie of cordinator, dus dat zal wel de volgende stap zijn.
Ik gok op Alexander Pechtold.
pi_204449648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Henk Kamp is ook nog werkeloos!
zie email 27 oktober
pi_204449655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Ik neem aan dat de VVD daar geen herinnering aan heeft?
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 22:47:45 #188
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204449662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Stef Blok. Henk Kamp.
pi_204449782
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:47 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Stef Blok. Henk Kamp.
Kan Stef er makkelijk bij doen, natuurlijk, zo veel werk heeft hij niet aan die sancties.
pi_204449867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Normaal bezigt de VVD dit soort taal pas vanaf een maand of 2 a 3 voor de verkiezingen. Is dit een teken aan de wand?
pi_204449889
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 23:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Normaal bezigt de VVD dit soort taal pas vanaf een maand of 2 a 3 voor de verkiezingen. Is dit een teken aan de wand?
Bij jou is alles een teken aan de wand :P
pi_204450886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is geen decentralisatie geweest. De opvang van vluchtelingen moet nou eenmaal binnen gemeemtegrenzen, dat die daar wat over te zeggen hebben is dus logisch. Schandalig genoeg weigeren de gemeentes hun deel op te nemen, inderdaad, zodra het geen Oekraners zijn. Wat mij betreft komt die wet voor het verplichten van gemeentes er zo snel mogelijk, dat is de enige oplossing.
pi_204450918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 22:41 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Nee, dat is geen raadsel. Die moeten gewoon reguliere AZC's accepteren. Weg met die NIMBY mentaliteit.

Ja, ik weet dat mede dankzij die mentaliteit (op gebied van windmolens, azc's, e.d.) lokale partijen veel gewonnen hebben, daarom dus maar een wet om ze te dwingen.
pi_204451182
Idem met boeren en kerncentrales. Weg met die NIMBY mentaliteit. Boeren lekker laten boeren en 8 nieuwe kerncentrales.
pi_204451350
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 08:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
Idem met boeren en kerncentrales. Weg met die NIMBY mentaliteit. Boeren lekker laten boeren en 8 nieuwe kerncentrales.
Bij kerncentrales vind ik de NIMBY mentaliteit inderdaad ook slecht. Ik ben niet voor kerncentrales (het is geen hernieuwbare, schone energie), maar als ze er komen vind ik NIMBY geen argument.

Bij boeren is het wat anders: die vervuilen daadwerkelijk de omgeving en zorgen voor meer ziekte. Daar zijn veel meer argumenten om te zeggen dat er in elk geval meer grenzen moeten worden gesteld. Zoals er aan AZC's ook grenzen moeten zijn, natuurlijk. Een gemeente met 5000 inwoners moet geen 1000 asielzoekers krijgen, een gemeente met 40.000 inwoners kan er wel makkelijk 1000 opvangen.
pi_204451476
Het schandaal mbt Frans van Drimmelen bij D66 krijgt een staartje;
https://nos.nl/artikel/24(...)rag-partijlid-achter
pi_204452704
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het schandaal mbt Frans van Drimmelen bij D66 krijgt een staartje;
https://nos.nl/artikel/24(...)rag-partijlid-achter
Zeg maar gerust staart. Wat een verhaal in de Volkskrant joh.

Het nieuwe leiderschap blijkt toch ook wel graag creatief met de waarheid om te gaan.
zie email 27 oktober
pi_204452713
En overigens ook meteen het gelijk van Gndogan wat betreft dat bureau…
zie email 27 oktober
pi_204453231
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeg maar gerust staart. Wat een verhaal in de Volkskrant joh.

Het nieuwe leiderschap blijkt toch ook wel graag creatief met de waarheid om te gaan.
Het klinkt als een heel apart verhaal, hoe kun je nu een rapport publiceren en er een vertrouwelijke bijlage aan toevoegen die de conclusies van het rapport weerspreekt? Dat klinkt als een gekochte uitkomst van het rapport, als het waar is...
pi_204453248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het klinkt als een heel apart verhaal, hoe kun je nu een rapport publiceren en er een vertrouwelijke bijlage aan toevoegen die de conclusies van het rapport weerspreekt? Dat klinkt als een gekochte uitkomst van het rapport, als het waar is...
Ik zei in NWS ook al zoiets. BING heeft wel wat uit te leggen.
zie email 27 oktober
pi_204453371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zei in NWS ook al zoiets. BING heeft wel wat uit te leggen.
Het zegt voor mij iig dat dit buro geen betrouwbare onderzoeken aflevert. Ik weet verder weinig van dit buro af en waarom ze ingehuurd worden maar laten we het nu maar gewoon even goed laten doen met een duidelijk rapport wat D66 al aangekondigd heeft te gaan doen.

We zien wel wat er uit komt maar Bing mag even aan de kant blijven, denk ik
pi_204453454
Zeer discutabele gang van zaken ook bij BING zo te lezen.
pi_204453514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het zegt voor mij iig dat dit buro geen betrouwbare onderzoeken aflevert. Ik weet verder weinig van dit buro af en waarom ze ingehuurd worden maar laten we het nu maar gewoon even goed laten doen met een duidelijk rapport wat D66 al aangekondigd heeft te gaan doen.

We zien wel wat er uit komt maar Bing mag even aan de kant blijven, denk ik
Maar Bing komt toch niet zelf met het voorstel om 3 weken voor de verkiezingen een rapport te geven met als conclusie dat er niks aan de hand is en dan door te werken aan een vertrouwelijke bijlage waarin zou staan dat er wel wat aan de hand is? Wat wint Bing daarbij?

Al kan ik het me van D66 ook niet voorstellen, eigenlijk. Iedereen weet inmiddels dat er overal zulke mannen rond kunnen lopen, zo'n schande zou het dus ook weer niet zijn bij een goede aanpak. En ene Van Drimmelen, 99% van de mensen heeft nooit van hem gehoord. Is hij nou een reden om het gevaar te lopen van het kopen van een juiste uitkomst?
pi_204453523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Bing komt toch niet zelf met het voorstel om 3 weken voor de verkiezingen een rapport te geven met als conclusie dat er niks aan de hand is en dan door te werken aan een vertrouwelijke bijlage waarin zou staan dat er wel wat aan de hand is?

Al kan ik het me van D66 ook niet voorstellen, eigenlijk. Iedereen weet inmiddels dat er overal zulke mannen rond kunnen lopen, zo'n schande zou het dus ook weer niet zijn bij een goede aanpak. En ene Van Drimmelen, 99% van de mensen heeft nooit van hem gehoord. Is hij nou een reden om het gevaar te lopen van het kopen van een juiste uitkomst?
Ik heb geen antwoorden voor je :)

Ik hoop dat deze kwestie nu wel goed uitgezocht wordt met een eenduidig rapport en als dat gevolgen moet hebben voor deze of gene dan is dat maar zo. Wie het ook is.
  zaterdag 16 april 2022 @ 14:27:33 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204453595
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Bing komt toch niet zelf met het voorstel om 3 weken voor de verkiezingen een rapport te geven met als conclusie dat er niks aan de hand is en dan door te werken aan een vertrouwelijke bijlage waarin zou staan dat er wel wat aan de hand is? Wat wint Bing daarbij?

Uiteraard niet, dat komt natuurlijk uit de koker van de afdeling strategie van D66. Politici en politieke partijen veranderen uit angst voor de kiezer en peilingen altijd in een soort cynische Machiavellistjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204453771
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard niet, dat komt natuurlijk uit de koker van de afdeling strategie van D66. Politici en politieke partijen veranderen uit angst voor de kiezer en peilingen altijd in een soort cynische Machiavellistjes.
Maar zoals ik daaronder zeg: de risicoafweging tussen 'we moeten toegeven dat een voor het grote publiek totaal onbekend figuur hier grensoverschrijdend gedrag heeft laten zien, maar laten zien dat we dat goed aanpakken' of 'we lopen het risico dat het slecht om gaan met een rapport uit lekt', gaat toch ook altijd naar het eerste? Dan zou er toch eigenlijk meer in die vertrouwelijke bijlage moeten staan waardoor bestuur en/of grote namen worden geraakt.
pi_204454336
twitter

Ik vind dit toch tamelijk explosief...
zie email 27 oktober
  zaterdag 16 april 2022 @ 16:08:11 #208
346939 Janneke141
pi_204454358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat Kaag er geen actieve herinnering aan heeft.
pi_204454360
quote:
[ twitter ]
Dat hangt er van af. Als ze heeft geantwoord: "ik kan er niet veel mee, ken die bijlage niet en het bestuur gaat daar over, neem maar contact met hen op" is dat misschien niet het uiterste wat ze kan doen, maar toch ook geen schandalige reactie.

Als ze bewust een doofpot heeft willen creren is er een ander verhaal.
pi_204471410
twitter

Het rommelt lekker door.
zie email 27 oktober
  maandag 18 april 2022 @ 09:13:06 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204472243
Dit is vooral een bestuurskwestie. Maar wel waardeloos dit inderdaad. Hier kun je toch gewoon open over zijn (binnen privacygrenzen) en zo nodig aan justitie geven. Want zo groot was het nou ook weer niet wat er uit het rapport kwam. Maar door onnodige angst maken ze er een grotere vlek van. En aan Kaag trouwens de boodschap zich absoluut niet meer met bestuurszaken te bemoeien. Dit soort vermenging van taken zorgt ook voor een hoop ruis en onnodige betrokkenheid.

[ Bericht 23% gewijzigd door Hexagon op 18-04-2022 09:21:44 ]
pi_204472575
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het rommelt lekker door.
Ik gaf een jaar geleden al aan dat dit rapport gewoon in de onderste la zou verdwijnen. Toen werd ik voor D66 hater versleten. Het zou na de verkiezingen echt serieus opgepakt worden enzovoort. Het blijkt allemaal nog veel erger te zijn.
Tekenend ook dat Kaag aangeeft het document niet te hebben ontvangen maar als haar dan gevraagd wordt of ze er kennis van heeft genomen op enige andere wijze, dan blijft het stil.
pi_204472590
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
Tekenend ook dat Kaag aangeeft het document niet te hebben ontvangen maar als haar dan gevraagd wordt of ze er kennis van heeft genomen op enige andere wijze, dan blijft het stil.
Die vind ik ook dubieus.
zie email 27 oktober
  maandag 18 april 2022 @ 10:30:38 #214
346939 Janneke141
pi_204472797
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
Schoolvoorbeeld van de nieuwe bestuurscultuur toch? Lekker woordspelletjes spelen.
  maandag 18 april 2022 @ 17:26:50 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204475525
Een politiek leider moet zich ook verre van dit soort zaken houden. Het is vrij dom om dit te gaan vermengen gezien je er dan ook zelf op aangekeken kan worden en het een soort politiek verhaal wordt.

Wangedrag in een organisatie is niets politieks en zou ook niet heel spannend nieuws zijn als dat gewoon fatsoenlijk wordt opgelost.
  maandag 18 april 2022 @ 17:28:26 #216
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204475536
quote:
[ twitter ]
Nou dat zegt genoeg.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204477117
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef Hexagon het volgende:
Dit is vooral een bestuurskwestie. Maar wel waardeloos dit inderdaad. Hier kun je toch gewoon open over zijn (binnen privacygrenzen) en zo nodig aan justitie geven. Want zo groot was het nou ook weer niet wat er uit het rapport kwam. Maar door onnodige angst maken ze er een grotere vlek van. En aan Kaag trouwens de boodschap zich absoluut niet meer met bestuurszaken te bemoeien. Dit soort vermenging van taken zorgt ook voor een hoop ruis en onnodige betrokkenheid.
Dus als er binnen het bestuur, dat toch een aanzienlijke machtspositie heeft binnen de partij, zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen dan moet de partijleider maar even de andere kant op kijken? Want anders is het allemaal maar vervelend als de partijleider er bij betrokken raakt?
  maandag 18 april 2022 @ 20:53:27 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204477193
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 17:26 schreef Hexagon het volgende:
Een politiek leider moet zich ook verre van dit soort zaken houden. Het is vrij dom om dit te gaan vermengen gezien je er dan ook zelf op aangekeken kan worden en het een soort politiek verhaal wordt.

Wangedrag in een organisatie is niets politieks en zou ook niet heel spannend nieuws zijn als dat gewoon fatsoenlijk wordt opgelost.
De methode Pontius Pilatus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204477223
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:47 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dus als er binnen het bestuur, dat toch een aanzienlijke machtspositie heeft binnen de partij, zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen dan moet de partijleider maar even de andere kant op kijken? Want anders is het allemaal maar vervelend als de partijleider er bij betrokken raakt?
Nee, als dat duidelijk is natuurlijk niet. Maar tot die tijd kun je inderdaad misschien wel het beste afzijdig blijven. Als je fractievoorzitter bent en het gaat om een fractielid, dan kan dat natuurlijk niet. Maar in dit geval kan ze inderdaad prima verwijzsn naar het bestuur, die dan vast verwijzen naar hun advocaat.
Ze moet dan natuurlijk ook niet het bestuur verdedigen. Gewoon er volledig afstand van houden. Dit gaat niet over politiek (dus raakt je functie als politiek leider niet) en gaat niet over de mensen in Den Haag waar ze toen fractievoorzitter van was. Het is echt een zaak tussen de betreffende vrouw, Van Drimmelen, het bestuur en het adviesbureau wat zij in de arm hebben genomen.

Kaag is ook niet de baas van D66, of zoiets. Dat is de partijvoorzitter Everhardt (sinds november 2021, dus dit speelt van voor zijn tijd) samen met de rest van het landelijke bestuur. Kaag is 'maar' politiek leider binnen de partij.
pi_204477259
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De methode Pontius Pilatus.
Pilatus was dan wel weer degene die er over ging, de partijvoorzitter zeg maar. Meer de methode Herodes, die Jezus gewoon terug verwees naar Pilatus omdat hij er niks mee te maken had, als je zo graag een Paasvergelijking wil maken.
  maandag 18 april 2022 @ 20:58:36 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204477262
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:47 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Doorgaans is dat bij politieke partijen wel de werkwijze. De ledenvergadering moet het bestuur ter verantwoording roepen. Niet de politiek leider. En #Metoo zaken op het partijbureau zijn puur een organisatieding en niets politieks.
  maandag 18 april 2022 @ 21:04:34 #222
346939 Janneke141
pi_204477332
Formeel klopt dat allemaal best. Maar als je het afgelopen jaar een beetje naar Kaag hebt geluisterd, dan heeft ze niet alleen verkondigt dat er niets aan de hand was met de cultuur in D66 (terwijl ze wist dat dat niet waar was), maar ook dat ze de muren van de Haagse achterkamertjes zou gaan doorbreken. Dat doet iets met je geloofwaardigheid. Kaag zal zich wel degelijk moeten verantwoorden, en misschien zelfs haar conclusies moeten trekken.
  maandag 18 april 2022 @ 21:05:03 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204477339
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pilatus was dan wel weer degene die er over ging, de partijvoorzitter zeg maar. Meer de methode Herodes, die Jezus gewoon terug verwees naar Pilatus omdat hij er niks mee te maken had, als je zo graag een Paasvergelijking wil maken.
Ik doelde natuurlijk op Kaag schone handen willen laten houden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 18 april 2022 @ 21:13:50 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204477431
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
Formeel klopt dat allemaal best. Maar als je het afgelopen jaar een beetje naar Kaag hebt geluisterd, dan heeft ze niet alleen verkondigt dat er niets aan de hand was met de cultuur in D66 (terwijl ze wist dat dat niet waar was), maar ook dat ze de muren van de Haagse achterkamertjes zou gaan doorbreken. Dat doet iets met je geloofwaardigheid. Kaag zal zich wel degelijk moeten verantwoorden, en misschien zelfs haar conclusies moeten trekken.
Die mag ook komen opdraven. Maar dat was niet nodig geweest als ze zich er niet mee had bemoeid.
pi_204477938
twitter

Nieuwsuur had nog even een rekeningetje open staan of zo. Tering.
zie email 27 oktober
pi_204477953
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nieuwsuur had nog even een rekeningetje open staan of zo. Tering.
Haha ja die hadden er zin in :D
pi_204478186
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free

Volgende week om deze tijd vice-premier Jetten?
zie email 27 oktober
  maandag 18 april 2022 @ 22:30:46 #228
136343 BasEnAad
pi_204478204
Het is weer hetzelfde patroon. Het gaat niet om wat er feitelijk fout is gegaan, maar om het gelieg daarna. Die vlek wordt gigantisch uitgewreven en trekt iedereen er in mee.

Het is echt die overtuiging er wel mee weg te kunnen komen, terwijl elke keer blijkt dat het probleem alleen maar groter wordt.

Geeft ook wel te denken... Je gaat vermoeden dat er nog eindeloos veel meer zaken onder de pet gehouden worden.
pi_204478341
Ontzettend vreemd dat Sorgdrager geen weet had van de bijlage. En verder ook niet wil vertellen wat er het afgelopen jaar dan wel voor wijzigingen zijn doorgevoerd bij D66 nav het openbare deel van het rapport.
pi_204478480
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, ze had daar gewoon echt haar mond over moeten houden. Of gewoon eerlijk zijn als het ter sprake komt: "natuurlijk kunnen er mannen of vrouwen binnen D66 grensoverschrijdend gedrag vertonen, helaas komt dat in de beste organisaties voor. Ik mag hopen dat het bestuur daar adequaat tegen op treedt als dat het geval is".

Het is niet haar taak om zich er verder mee te bemoeien, maar ook niet haar taak om te beweren dat er niks aan de hand is. Ik kan me geen gevallen herinneren dat ze dat wel deed, maar als ze dat wel deed na dit telefoontje heeft ze wat uit te leggen.
  dinsdag 19 april 2022 @ 00:01:16 #231
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204478608
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die mag ook komen opdraven. Maar dat was niet nodig geweest als ze zich er niet mee had bemoeid.
Formeel en in welke semantiek dan ook gaat en ging ze niet over dit soort individuele kwesties waar in het land.

Maar ze voerde er campagne mee, wilde een nieuw set normen en waarden neerzetten en maakte de nieuwe bestuurscultuur als haar identiteit.

Sorry, maar als je dan nog denkt in termen van formele verantwoordelijkheid en de oplossing denkt te vinden in semantiek, dan is dat gewoon politiek amateurisme. Dat zijn namelijk de instrumenten van de oude politiek waar ze zei mee af te rekenen.

Het feit dat iedereen hier over valt, ook binnen de partij, gaat niet over dit ene geval en de vraag of ze er wel/niet bij betrokken was of had moeten zijn. Het is slechts de weerspiegeling van de dubbele moraal. Iedereen beseft dat het een kwestie van tijd was dat dit werd blootgelegd. Naast de dubbele moraal ook nog het ouderwetse gekonkel en gedraai. Dubbelop oude en foute bestuurscultuur.

Dat terug reduceren tot de vraag of je als partijleider moet bemoeien met zaken waar het bestuur misschien beter over kan gaan zegt veel. Dan mis je als partij totaal het gevoel wat mensen bij dit onderwerp hebben. Het is geen technocratische discussie ofzo.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 19 april 2022 @ 00:02:36 #232
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204478612
Laten we trouwens sowieso niet doen alsof werken op het Binnenhof een veilige omgeving is als we het oa hebben over verhouding senior vs junior.
pi_204479132
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 00:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Formeel en in welke semantiek dan ook gaat en ging ze niet over dit soort individuele kwesties waar in het land.

Maar ze voerde er campagne mee, wilde een nieuw set normen en waarden neerzetten en maakte de nieuwe bestuurscultuur als haar identiteit.

Sorry, maar als je dan nog denkt in termen van formele verantwoordelijkheid en de oplossing denkt te vinden in semantiek, dan is dat gewoon politiek amateurisme. Dat zijn namelijk de instrumenten van de oude politiek waar ze zei mee af te rekenen.

Het feit dat iedereen hier over valt, ook binnen de partij, gaat niet over dit ene geval en de vraag of ze er wel/niet bij betrokken was of had moeten zijn. Het is slechts de weerspiegeling van de dubbele moraal. Iedereen beseft dat het een kwestie van tijd was dat dit werd blootgelegd. Naast de dubbele moraal ook nog het ouderwetse gekonkel en gedraai. Dubbelop oude en foute bestuurscultuur.

Dat terug reduceren tot de vraag of je als partijleider moet bemoeien met zaken waar het bestuur misschien beter over kan gaan zegt veel. Dan mis je als partij totaal het gevoel wat mensen bij dit onderwerp hebben. Het is geen technocratische discussie ofzo.
Nee, de zaak is inderdaad veel ernstiger: dit gaat over een partij die wellicht de uitslag van een onderzoek van te voren gekocht heeft oid, de ware conclusies kwamen in elk geval in een geheime bijlage. Dat is natuurlijk zeer ernstig.

Maar als je het dan over de positie van Kaag hebt, dan kan die toch echt minder spannend zijn. Het bestuur is hier de bocht uit gevlogen. De vraag is hoeveel ze nou echt wist. Ze zou zijn gebeld door het slachtoffer, maar hoeveel wist die, wat was de reactie van Kaag, dat weten we allemaal niet. Ik vind het te makkelijk om nu zonder dat we er het fijne vanaf weten Kaag voor de bus te gooien over een zaak waar zij helemaal niet kver gaat. Dat De Volkskrant steeds hun best doet om Kaag er bij te slepen, betekent nog niet dat dat terecht is. De pers staat de laatste jaren in Nederland toch ook steeds meer bekend om het opblazen van dingen en om hun missers.
  dinsdag 19 april 2022 @ 08:18:08 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204479307
Met die positie van Kaag zal het wel loslopen maar het is natuurlijk wel laf om de boel zodanig in te kapselen dat de partijleider niet wordt blootgesteld aan alle interne gevoeligheden zodat ze daarin geen misstappen kan maken en kan zeggen: "Daar ga ik niet over, ik ben alleen politiek leider". Technisch is het zo leuk dichtgekit, maar politiek is ook morele oordeelsvorming en van iemand die haar licht op grote zaken mooi kan verwoorden in haar HJ Schoolezing mag je wel zoveel persoonlijkheid verwachten dat ze binnen haar eigen partij ook in staat is om het goede te doen en desnoods het partijbestuur te overrulen en de hele farizeeersbende zeggen waar het op staat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204479352
Ik vond het verhaal van die Marleen gisteren bij Jinek wel echt een beetje een huilverhaal. Als een schunnige grap al de standaard wordt voor Metoo zijn we snel klaar.
pi_204479370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vond het verhaal van die Marleen gisteren bij Jinek wel echt een beetje een huilverhaal. Als een schunnige grap al de standaard wordt voor Metoo zijn we snel klaar.
Dat was die politiek assistent die 10 jaar lid is geweest van D66 en ervoor werkte maar ervoer dat de cultuur er zo onveilig was dat ze er niet voor durfde uit te komen dat ze slechts hbo had gedaan?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2022 08:39:12 ]
  dinsdag 19 april 2022 @ 08:48:53 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204479393
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 08:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat was die politiek assistent die 10 jaar lid is geweest van D66 en ervoor werkte maar ervoer dat de cultuur er zo onveilig was dat ze er niet voor durfde uit te komen dat ze slechts hbo had gedaan?
Dat vind ik niet zo'n probleem en duidt meer op snobbisme. Dat er tijdens een speech over iemand zegt dat ze wel weet hoe lang de pik van een collega is vind ik eigenlijk een stuk kwalijker en intimiderender dan iemand die dronken aan een collega voorstelt om seks te hebben.

Aan de andere kant lijkt het er ook wel op dat D66 momenteel nogal wordt gezocht door de pers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204479398
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 08:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat vind ik niet zo'n probleem en duidt meer op snobbisme. Dat er tijdens een speech over iemand zegt dat ze wel weet hoe lang de pik van een collega is vind ik eigenlijk een stuk kwalijker en intimiderender dan iemand die dronken aan een collega voorstelt om seks te hebben.

Aan de andere kant lijkt het er ook wel op dat D66 momenteel nogal wordt gezocht door de pers.
Beide wijst bij mij op een structureel cultuur probleem.

En ja, fijn dat de pers even een weekje gaat graven, het zou eens tijd worden.
pi_204479519
twitter
pi_204480142
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 08:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ja die ja. Ik vond dat persoonlijk allemaal wel meevallen. Maar daar verschillen de meningen blijkbaar over.

Ze is overigens "Traveling Coach in plantmedicine" dus vanuit wetenschappelijk oogpunt komt dat ook niet al te sterk over. :')
  dinsdag 19 april 2022 @ 11:47:10 #241
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204480458
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 07:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de zaak is inderdaad veel ernstiger: dit gaat over een partij die wellicht de uitslag van een onderzoek van te voren gekocht heeft oid, de ware conclusies kwamen in elk geval in een geheime bijlage. Dat is natuurlijk zeer ernstig.

Maar als je het dan over de positie van Kaag hebt, dan kan die toch echt minder spannend zijn. Het bestuur is hier de bocht uit gevlogen. De vraag is hoeveel ze nou echt wist. Ze zou zijn gebeld door het slachtoffer, maar hoeveel wist die, wat was de reactie van Kaag, dat weten we allemaal niet. Ik vind het te makkelijk om nu zonder dat we er het fijne vanaf weten Kaag voor de bus te gooien over een zaak waar zij helemaal niet kver gaat. Dat De Volkskrant steeds hun best doet om Kaag er bij te slepen, betekent nog niet dat dat terecht is. De pers staat de laatste jaren in Nederland toch ook steeds meer bekend om het opblazen van dingen en om hun missers.
Het gaat hier niet zozeer om de positie van Kaag als wel de geloofwaardigheid van Kaag. Ondertussen is haar hele politieke bestaan gebouwd op de positie van vrouwen en de nieuwe bestuurscultuur. Die twee komen hier samen, en bij een incident is het gewoon stil en worden de methodes van de oude cultuur uit de kast getrokken. De pers heeft het ook niet altijd goed, en Nieuwsuur leek gisteren een rekening te vereffenen.

Vanuit de oude cultuur gezien is het met semantiek en formele redenaties prima mogelijk Kaag op haar plek te houden. Haar reactie straks zal bepalend zijn of ze aangeschoten wild blijft of haar positie cht weet te redden. Het lijkt er alleen op dat mensen denken door het bij Kaag weg te houden haar geloofwaardigheid ook behouden blijft. Dat kon 5-10 jaar geleden nog, maar nu echt niet meer.
pi_204480510
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het gaat hier niet zozeer om de positie van Kaag als wel de geloofwaardigheid van Kaag. Ondertussen is haar hele politieke bestaan gebouwd op de positie van vrouwen en de nieuwe bestuurscultuur. Die twee komen hier samen, en bij een incident is het gewoon stil en worden de methodes van de oude cultuur uit de kast getrokken. De pers heeft het ook niet altijd goed, en Nieuwsuur leek gisteren een rekening te vereffenen.

Vanuit de oude cultuur gezien is het met semantiek en formele redenaties prima mogelijk Kaag op haar plek te houden. Haar reactie straks zal bepalend zijn of ze aangeschoten wild blijft of haar positie cht weet te redden. Het lijkt er alleen op dat mensen denken door het bij Kaag weg te houden haar geloofwaardigheid ook behouden blijft. Dat kon 5-10 jaar geleden nog, maar nu echt niet meer.
Valt allemaal wel mee hoor. In de peilingen gaat D66 er vooralsnog weinig op achteruit. Er zullen misschien weer wat progressieve kiezers uitwaaieren naar GL maar dat is het dan ook wel.
pi_204480593
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Bovendien is Kaag 3 keer benaderd door een van de slachtoffers van van Drimmelen en heeft het slachtoffer 3 keer de deur op haar neus gekregen. Dat ze verder geen weet heeft van de bijlage is ook vrij ongeloofwaardig. Wellicht dat ze het niet ontvangen heeft zoals beweerd wordt maar ze zal er dan iig op andere wijze kennis van hebben genomen.

Ben benieuwd wat er vrijdag komt voor verhaal.
pi_204480841
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bovendien is Kaag 3 keer benaderd door een van de slachtoffers van van Drimmelen en heeft het slachtoffer 3 keer de deur op haar neus gekregen. Dat ze verder geen weet heeft van de bijlage is ook vrij ongeloofwaardig. Wellicht dat ze het niet ontvangen heeft zoals beweerd wordt maar ze zal er dan iig op andere wijze kennis van hebben genomen.

Ben benieuwd wat er vrijdag komt voor verhaal.
Die heeft gewoon zelf gebeld om te bijlage achter te houden tot na de verkiezingen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204481860
twitter

Die Floor Bremer gaat er wel met gestrekt been in zeg
  dinsdag 19 april 2022 @ 14:45:27 #246
136343 BasEnAad
pi_204481957
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:33 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

"Ik heb die vertrouwelijke bijlage natuurlijk nooit gezien."

Nee, dat zou natuurlijk niet goed uitkomen nu, dus hebben we afgesproken dat ik van niks wist.
pi_204481993
quote:
[ twitter ]

Bremer heeft natuurlijk gewoon gelijk.
zie email 27 oktober
pi_204481998
quote:
[ twitter ]

Normaal komen ze met een algemeen zwam verhaal waarbij men hoopt dat de vragensteller de eigen vraag vergeet of niet door heeft dat er geen werkelijk antwoord gekomen is. Prima dat deze journalist haar taak lekker vlot en direct uitvoert. Dat mogen we wel meer hebben in Den Haag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2022 14:54:06 ]
pi_204482733
quote:
[ twitter ]

Floor is een topper.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204482774
quote:
[ twitter ]

:D Hij schrikt er van.
pi_204488323
Mannen weten pas sinds De Voice dat ze zich een beetje moeten gedragen in het bijzijn van vrouwen. Als je vanaf dat punt nu eens gaat werken, en alles daarvoor niet al te zwaar opneemt want niemand zei er iets van. Het werd normaal gevonden.
  woensdag 20 april 2022 @ 08:50:51 #252
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204488351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Mannen weten pas sinds De Voice dat ze zich een beetje moeten gedragen in het bijzijn van vrouwen. Als je vanaf dat punt nu eens gaat werken, en alles daarvoor niet al te zwaar opneemt want niemand zei er iets van. Het werd normaal gevonden.
Nee, nee en nog eens nee
pi_204488355
quote:
_O- Alsof dat het eerste schandaal is. Hele #metoo vergeten?
pi_204488372
Als je dit soort zaken blijft oprakelen, blijven we nog hl lang bezig. Pas sinds De Voice is iedereen wakker heb ik het idee. Zelfs in de verpleging gebeurt het, door patienten! Ja, dat kon ik je ook wel vertellen, heb ooit stage gelopen als paramedicus. Mannelijke patienten die neukbewegingen maken, het komt allemaal voor. Ook dat moet nu stoppen, overal moet het stoppen.
pi_204488389
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:54 schreef Mondkapje het volgende:
Als je dit soort zaken blijft oprakelen, blijven we nog hl lang bezig.
En dat is prima, haal het maar tevoorschijn. Zodat men weet dat men ook na 10 of 20 jaar nog geconfronteerd kan worden met zulk gedrag.
pi_204488395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:54 schreef Mondkapje het volgende:
Als je dit soort zaken blijft oprakelen, blijven we nog hl lang bezig. Pas sinds De Voice is iedereen wakker heb ik het idee.
Ik vind het prima dat er mensen toen pas wakker werden maar dat betekent niet dat we alles daarvoor maar onder het tapijt moeten vegen omdat er mensen al jaren liggen te slapen terwijl de feiten er al die tijd lagen.
pi_204488399
Wel een interessante analyse in Trouw over waarom Kaag niks zegt:
https://www.trouw.nl/poli(...)aar-partij~b5ae3884/
pi_204488484
Ik denk dat Kaag gewoon niet te snel wil oordelen, eerst alle feiten op tafel.
pi_204488495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:17 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat Kaag gewoon niet te snel wil oordelen, eerst alle feiten op tafel.
De feiten liggen al een jaar in de kast :)
pi_204488516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:18 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ze hebben mediastilte afgesproken bij D66. Slechts korte nietszeggende verklaringen komen mondjesmaat als het niet anders kan. Vrijdag komt het bestuur met een verklaring, vrijdag begint toevallig ook 2 weken voorjaarsreces en dan hopen ze dat het over waait. Kan het kastje gewoon weer dicht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2022 09:23:42 ]
pi_204488527
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ze hebben mediastilte afgesproken bij D66. Slechts korte nietszeggende verklaringen komen mondjesmaat als het niet anders kan. Vrijdag komt het bestuur met een verklaring, vrijdag begint toevallig ook 2 weken voorjaarsreces en dan hopen ze dat het over waait. Kan het kastje gewoon weer dicht.
Dat het pas vrijdag komt, komt juist omdat Kaag verder deze hele week in het buitenland zit. Hadden ze haar echt uit de wind willen houden, dan was er al een verklaring.

Daarbij heeft dit niks met het reces te maken, dit speelt niet in de Tweede Kamer. De pers gaat niet met reces.
pi_204488557
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat het pas vrijdag komt, komt juist omdat Kaag verder deze hele week in het buitenland zit. Hadden ze haar echt uit de wind willen houden, dan was er al een verklaring.

Daarbij heeft dit niks met het reces te maken, dit speelt niet in de Tweede Kamer. De pers gaat niet met reces.
Ze is gisteren pas vertrokken? Die verklaring had ook gewoon zaterdagmiddag gegeven kunnen worden. Ze hebben er immers een jaar over na kunnen denken. 2e paasdag was ook een uitgelezen kans om nieuw leiderschap te tonen.
Vrijdag begint het reces. Vrijdag even een verklaring eruit gooien en dan twee weken rust en hopen dat de woede wat bedaard is. Klassieke tactiek om slecht nieuws vlak voor het weekend te brengen. Nu met reces gemaximaliseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2022 09:32:39 ]
  woensdag 20 april 2022 @ 09:32:26 #263
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204488570
quote:
Dit is fout op zoveel manieren...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204488652
Uitspraak van Kaag vorig jaar 11 maart.

quote:
Kaag (D66): 'Plekje in hel voor vrouwen die elkaar niet steunen'
Bron RTL

quote:
Uit schriftelijke communicatie in handen van de Volkskrant blijkt echter dat het slachtoffer de partijleider rond april 2021 ‘attendeerde’ op de belastende conclusies uit het rapport. Kaag wilde daarover niet met het slachtoffer in gesprek, maar verwees haar door naar de advocaat van de partij. In december 2020 had de vrouw ook tweemaal tevergeefs contact opgenomen met Kaag.
Bron Volkskrant

Kaag wist sinds april dus al gewoon van de aanwezigheid van een andere (achtergehouden) conclusie en haar manier van het slachtoffer steunen was.... haar doorverwijzen naar de advocaat van de partij. Iemand die wordt betaald om de belangen van de partij te behartigen, niet van de leden. Kaag is klaar.... dit is niet de eerste keer dat haar eigen hoogmoed als een boemerang terugkomt. Nieuw leiderschap, opkomen voor vrouwen.... maar als de macht lonkt zet ze al haar principes op zij. IJskoude vrouw. Altijd al gevonden. :r D66 onwaardig.
pi_204488740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:46 schreef alpeko het volgende:
Uitspraak van Kaag vorig jaar 11 maart.
[..]
Kaag is klaar.... dit is niet de eerste keer dat haar eigen hoogmoed als een boemerang terugkomt. Nieuw leiderschap, opkomen voor vrouwen.... maar als de macht lonkt zet ze al haar principes op zij. IJskoude vrouw. Altijd al gevonden. :r D66 onwaardig.
Of Kaag klaar is bepalen voorlopig hooguit de leden (al gaan die technisch gezien natuurlijk niet over haar ministerschap, maar als de meerderheid haar weg wil hebben zal ze wel weg gaan). En op termijn bepalen de kiezers dat.

Het lijkt me sterk dat de leden nu Kaag weg willen hebben en ik verwacht ook niet dat wat er nu naar buiten is gekomen veel invloed gaat hebben op toekomstige verkiezingen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen als er meer naar buiten komt.

Kaag is echt voorlopig nog niet klaar, die blijft minister en politiek leider van D66.
pi_204489180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of Kaag klaar is bepalen voorlopig hooguit de leden (al gaan die technisch gezien natuurlijk niet over haar ministerschap, maar als de meerderheid haar weg wil hebben zal ze wel weg gaan). En op termijn bepalen de kiezers dat.

Het lijkt me sterk dat de leden nu Kaag weg willen hebben en ik verwacht ook niet dat wat er nu naar buiten is gekomen veel invloed gaat hebben op toekomstige verkiezingen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen als er meer naar buiten komt.

Kaag is echt voorlopig nog niet klaar, die blijft minister en politiek leider van D66.
Waarom ben je daar zo zeker van?
pi_204489208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stukje zelf-reflectie wellicht? Als je zo hoog opgeeft over de strijd tegen seksisme en je vervolgens doodleuk het slachtoffer van je partijgenoot meerdere keren de deur wijst en doet alsof je neus bloedt, dan moet je jezelf gaan afvragen of je nog wel geloofwaardig bent.

[ Bericht 15% gewijzigd door alpeko op 20-04-2022 11:30:51 ]
pi_204489260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarom ben je daar zo zeker van?
Omdat ik de leden Kaag niet weg zie sturen, er is geen adequate vervanger en sowieso is een minister wegsturen voor zoiets als leden (en dus niet als kamer, die heeft er niets mee te maken) natuurlijk behoorlijk ingewikkeld.
De enige kans is als ze zelf op zou stappen. Maar dan is ze wel gelijk klaar in de Nederlandse politiek (ze kan dan de kamer ook niet meer in) en ik denk niet dat ze dat wil.
pi_204489286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat ik de leden Kaag niet weg zie sturen, er is geen adequate vervanger
Ik snap je punt en ik zie ze ook niet snel weggestuurd worden door de leden. Er zullen - logischerwijs - anderen worden geslachtofferd maar het mag natuurlijk geen reden zijn om iemand niet weg te sturen omdat er geen adequate vervanger is. John de Mol komt ook niet weg met: we sturen Ali B niet weg want we hebben nog geen nieuwe coach gevonden :P Als de feiten van de Volkskrant kloppen en Kaag wel degelijk wist van de inhoud, dan is dat zeer schadelijk voor de partij en haar geloofwaardigheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door alpeko op 20-04-2022 11:44:28 ]
pi_204489291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:18 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat maakt dit ook zo ongelofelijk lastig en pijnlijk. Als je niets doet is het verwijt: “u beschermt slachtoffers niet” doe je wel iets dan is het “daar bent u een jaar te laat mee met uw doofpot”

Beide verwijten zijn terecht, maar het is als partij wel lastig
zie email 27 oktober
pi_204489314
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:34 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik snap je punt en ik zie ze ook niet snel weggestuurd worden door de leden. Er zullen - logischerwijs - anderen worden geslachtofferd maar het mag natuurlijk geen reden zijn om iemand niet weg te sturen omdat er geen adequate vervanger is.
Maar als partij kijk je daar wel naar.

Normaal zou ik Jetten en Paternotte best goede vervangers vinden, maar waarschijnlijk staan die hier niet verder vanaf dan Kaag. En het is qua stemmenkanon wel een stap omlaag, weg de ambitie voorlopig om de premier te leveren.
pi_204489345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat maakt dit ook zo ongelofelijk lastig en pijnlijk. Als je niets doet is het verwijt: “u beschermt slachtoffers niet” doe je wel iets dan is het “daar bent u een jaar te laat mee met uw doofpot”

Beide verwijten zijn terecht, maar het is als partij wel lastig
Absoluut maar hoe kan het dat er een andere conclusie naar buiten is gebracht dan de conclusie die daar in de kast ligt? Daar is gewoon gerotzooid in campagnetijd. Ze hadden toen eerlijk moeten zijn en Van Drimmelen keihard moeten laten vallen. Dat had ze heus niet veel schade gedaan. Nu hebben ze hem proberen te sparen uit een soort van dankjewel voor zijn bijdrage aan de campagne en vervolgens krijg je het een jaar later dubbel zo hard terug. Ik snap dat niet. Geen haar beter dan de Rutte-doctrine waar men zo de mond van vol had.
  woensdag 20 april 2022 @ 11:45:32 #273
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_204489367
D66 lijkt wel op een slechte versie van The Witches.
Waarom wachten tot vrijdag
  woensdag 20 april 2022 @ 11:46:53 #274
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204489369
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:45 schreef KingRadler het volgende:
D66 lijkt wel op een slechte versie van The Witches.
Waarom wachten tot vrijdag
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dit is een mogelijkheid.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 20 april 2022 @ 13:26:12 #275
346939 Janneke141
pi_204490180
quote:
Wat een ontiegelijk gelul.
pi_204491078
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als partij kijk je daar wel naar.

Normaal zou ik Jetten en Paternotte best goede vervangers vinden, maar waarschijnlijk staan die hier niet verder vanaf dan Kaag. En het is qua stemmenkanon wel een stap omlaag, weg de ambitie voorlopig om de premier te leveren.
Tja of Kaag een stemkanon blijft zoals je zegt is natuurlijk ook maar de vraag. Ja als de pers haar constant spaart misschien en als de kiezers zoals zo vaak niet opletten. Gezien ze keer op keer bewijst een cynische politicus te zijn die populistische dingen zegt maar zodra het puntje bij het paaltje komt zoals met zoiets als dit handelt ze niet zoals ze beloofde te doen.
pi_204491122
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja of Kaag een stemkanon blijft zoals je zegt is natuurlijk ook maar de vraag. Ja als de pers haar constant spaart misschien en als de kiezers zoals zo vaak niet opletten. Gezien ze keer op keer bewijst een cynische politicus te zijn die populistische dingen zegt maar zodra het puntje bij het paaltje komt zoals met zoiets als dit handelt ze niet zoals ze beloofde te doen.
Maar ik zie Jetten en Paternotte geen premier worden. Kaag ook niet direct, maar heeft wel gewoon meer kans.
  Vis een optie? woensdag 20 april 2022 @ 16:16:25 #278
70532 loveli
N
pi_204491313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De campagne zit heel goed in elkaar. Leden worden aangemoedigd om iets op Facebook te zetten als "waarom stem je niet op een vrouw? Dat wordt stom toevallig gepusht vlak voor de Kaag-docu, en de postercampagne waarbij het licht achter Kaag haar als een ware verlosser een aureool geeft, nieuw leiderschap. En veel van die kipjes stemmen dan opeens op de vrouw die ze in beeld zagen, zonder te weten of het beleid ook een beetje in orde is. Beeldvorming is belangrijker dan inhoud.
crap in = crap out
pi_204491541
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ik zie Jetten en Paternotte geen premier worden. Kaag ook niet direct, maar heeft wel gewoon meer kans.
Ja klopt maar Kaag is actief bezig met het verzuren van onze democratie. Ze is echt een perfect voorbeeld van een populist, natuurlijk op de korte termijn kan dat geweldig uitpakken prima score afgelopen TK verkiezingen. Maar op de lang termijn is dat type politici wat ervoor zorgt dat mensen meer en meer denken dat politici allemaal leugenaars zijn die er enkel voor zichzelf zitten.
Jetten was qua dat aangaat een veel beter politiek leider, hij kon niet op dezelfde manier aandacht genereren maar tegelijkertijd kon je hem ook niet aan de lopende band betrappen op A zeggen en B doen.
pi_204491555
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja klopt maar Kaag is actief bezig met het verzuren van onze democratie. Ze is echt een perfect voorbeeld van een populist, natuurlijk op de korte termijn kan dat geweldig uitpakken prima score afgelopen TK verkiezingen. Maar op de lang termijn is dat type politici wat ervoor zorgt dat mensen meer en meer denken dat politici allemaal leugenaars zijn die er enkel voor zichzelf zitten.
Jetten was qua dat aangaat een veel beter politiek leider, hij kon niet op dezelfde manier aandacht genereren maar tegelijkertijd kon je hem ook niet aan de lopende band betrappen op A zeggen en B doen.
Dit is natuurlijk jouw mening en ik ga daar nog wel een heel eind in mee, maar het is natuurlijk aan de leden van D66 en ik denk niet dat die er zo over denken, dat zij Kaag al zat zijn.

Ik zou trouwens een enorm forse nederlaag van D66 en dat de stemmen dan naar PvdA of GL gaan best kunnen waarderen.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:28:48 #281
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_204491745
Vieze Frans schijnt de bezem te hebben genomen.... Waarom nu wel, en niet een jaar geleden?
pi_204491799
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:28 schreef Tlaloc het volgende:
Vieze Frans schijnt de bezem te hebben genomen.... Waarom nu wel, en niet een jaar geleden?
Too little, too late.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:47:50 #283
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_204491881
"Wij betreuren de ontstane ophef"...
pi_204492380
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:28 schreef Tlaloc het volgende:
Is gevraagd om z’n lidmaatschap op te zeggen. Laf bestuur noemen we dat.
zie email 27 oktober
pi_204492418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat een ontiegelijk gelul.
Het is veel te overdreven aangezet maar we hebben wel echt met veranderende normen te maken natuurlijk. Zo'n verhaal als van Marleen Weener kan ik toch moeilijk als echt schokkend zien. Een schunnige grap op een nachtelijk feestje.
pi_204492419
Kaag zou moeten weten dat ze leeft op geleende tijd (om maar eens een anglicisme te gebruiken). Haar hele campagne was puur gebaseerd op het zwartmaken van Rutte, dat is waar het succes vandaan kwam.
pi_204492542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is gevraagd om z’n lidmaatschap op te zeggen. Laf bestuur noemen we dat.
Vreemd inderdaad. Als ze op dit moment tot die conclusie kunnen komen hoeven ze dus ook niet te wachten tot vrijdag met een eerste reactie zou je zeggen.
pi_204492568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:48 schreef MoreDakka het volgende:
Kaag zou moeten weten dat ze leeft op geleende tijd (om maar eens een anglicisme te gebruiken). Haar hele campagne was puur gebaseerd op het zwartmaken van Rutte, dat is waar het succes vandaan kwam.
Kritiek mag niet meer? Bijzonder verhaal weer.
pi_204492590
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is veel te overdreven aangezet maar
Die reactie was onversneden seksisme. Pure minachting jegens alle mannen door de misdaden van enkelen.
pi_204492640
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Die reactie was onversneden seksisme. Pure minachting jegens alle mannen door de misdaden van enkelen.
Dat vind ik ook weer te grote woorden.
pi_204495406
twitter

Was de belastingdienst niet al zo’n chaos? :D
zie email 27 oktober
pi_204495472
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:00 schreef Hanca het volgende:
Wel een interessante analyse in Trouw over waarom Kaag niks zegt:
https://www.trouw.nl/poli(...)aar-partij~b5ae3884/
Volgens mij is Kaag heel rechtlijnig met dit soort dingen. Deze meneer is lid van een vereniging. Kaag is ook lid van deze vereniging, maar heeft geen bestuurlijke taken. Althans, volgens mij liggen de bestuurlijke taken bij het partijbestuur. Dus de beslissingen zijn aan dit partijbestuur. Daar gaat zij zich niet mee bemoeien.

In principe is het eigenlijk heel goed dat ze zich niet inlaat met deze beslissingen, want ze zou er theoretisch ook geen invloed op moeten hebben. Het is ook goed voor de scheiding van de machten dat ze zich er niet mee bemoeit. Het is wel compleet anders dan 'Den Haag' gewend is. Die is gewend dat een politieke leider zich met alle zaken bezighoudt rond de partij. Ook als het formeel niet bij zijn of haar taken hoort.

Wat D66 vooral mist is goede communicatie. Veel strubbelingen rond deze partij zouden eenvoudig opgelost kunnen worden als er geen stilte is, maar uitleg. Misschien dat de stilte bewust is, maar het grote publiek raak je ermee kwijt. Die zien alleen de krantenkoppen.
  donderdag 21 april 2022 @ 00:13:30 #293
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204495498
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 00:04 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens mij is Kaag heel rechtlijnig met dit soort dingen. Deze meneer is lid van een vereniging. Kaag is ook lid van deze vereniging, maar heeft geen bestuurlijke taken. Althans, volgens mij liggen de bestuurlijke taken bij het partijbestuur. Dus de beslissingen zijn aan dit partijbestuur. Daar gaat zij zich niet mee bemoeien.

In principe is het eigenlijk heel goed dat ze zich niet inlaat met deze beslissingen, want ze zou er theoretisch ook geen invloed op moeten hebben. Het is ook goed voor de scheiding van de machten dat ze zich er niet mee bemoeit. Het is wel compleet anders dan 'Den Haag' gewend is. Die is gewend dat een politieke leider zich met alle zaken bezighoudt rond de partij. Ook als het formeel niet bij zijn of haar taken hoort.

Wat D66 vooral mist is goede communicatie. Veel strubbelingen rond deze partij zouden eenvoudig opgelost kunnen worden als er geen stilte is, maar uitleg. Misschien dat de stilte bewust is, maar het grote publiek raak je ermee kwijt. Die zien alleen de krantenkoppen.
Kaag heeft toentertijd aan het bestuur gevraagd om een dergelijk onderzoek en dat is er toen gekomen. Dan kan je je nu niet verschuilen achter een formeel regeltje. Het is niet dat 'den haag' zo werkt, zo is het onderzoek berhaupt tot stand gekomen.

Daarnaast is politiek leider helemaal geen vastomlijnd ambt, zeker niet als het gaat om moreel leiderschap.
pi_204495525
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 00:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Kaag heeft toentertijd aan het bestuur gevraagd om een dergelijk onderzoek en dat is er toen gekomen. Dan kan je je nu niet verschuilen achter een formeel regeltje. Het is niet dat 'den haag' zo werkt, zo is het onderzoek berhaupt tot stand gekomen.

Daarnaast is politiek leider helemaal geen vastomlijnd ambt, zeker niet als het gaat om moreel leiderschap.
Toch is het goed als er een partijdemocratie is. Kaag is door de partij gekozen als politiek leider. Maar dat zou niet moeten betekenen dat ze vervolgens zich gedraagt als een autocratische leider die zich bezig houdt met zaken die niet onder haar verantwoordelijkheid hoort. Dus ik ben wel gecharmeerd van het idee dan er afstand is tussen een gekozen politiek leider en de partij.
  donderdag 21 april 2022 @ 01:01:35 #295
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204495577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 00:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Toch is het goed als er een partijdemocratie is. Kaag is door de partij gekozen als politiek leider. Maar dat zou niet moeten betekenen dat ze vervolgens zich gedraagt als een autocratische leider die zich bezig houdt met zaken die niet onder haar verantwoordelijkheid hoort. Dus ik ben wel gecharmeerd van het idee dan er afstand is tussen een gekozen politiek leider en de partij.
In algemene zin valt daar wel wat voor te zeggen, al is de weerspiegeling dat het of dit is of iemand die zich bezighoudt met zaken die niet haar bevoegdheden zijn imo niet een juiste. Maar in het geval dat ze zelf aan het bestuur opdracht heeft gegeven voor dit onderzoek, dan kan je toch in dit geval niet stellen dat er nog soort van distantie is?
pi_204495592
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 01:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
In algemene zin valt daar wel wat voor te zeggen, al is de weerspiegeling dat het of dit is of iemand die zich bezighoudt met zaken die niet haar bevoegdheden zijn imo niet een juiste. Maar in het geval dat ze zelf aan het bestuur opdracht heeft gegeven voor dit onderzoek, dan kan je toch in dit geval niet stellen dat er nog soort van distantie is?
In termen van een vereniging, is zij dus een lid die iets verzocht heeft. Het is ingewilligd. Onderzoek heeft plaatsgevonden en wordt door het bestuur in openbaarheid terug gerapporteerd. So far, so good. Stel het bestuur heeft aanvullende belastende informatie die niet in lijn is met eerdere rapportage en die ze alsnog priv rapporteren aan lid Kaag, dan gaat er al iets mis in de machtsbalans. Als er een belangrijke mededeling is, dan moeten alle leden ervan op de hoogte worden gesteld.

De vraag is dus waarom het bestuur besloten heeft om de leden niet te informeren van de gewijzigde inzichten. Zijn deze gewijzigde inzichten niet doorgedrongen tot het partijbestuur? Als de inzichten wel zijn doorgedrongen, wie zijn daar vervolgens wel over genformeerd? Als hiervan sprake is, wie heeft vervolgens besloten om de leden niet te informeren? Dat zijn volgens mij de vragen die beantwoord moeten worden.
pi_204495736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:16 schreef loveli het volgende:

[..]
De campagne zit heel goed in elkaar. Leden worden aangemoedigd om iets op Facebook te zetten als "waarom stem je niet op een vrouw? Dat wordt stom toevallig gepusht vlak voor de Kaag-docu, en de postercampagne waarbij het licht achter Kaag haar als een ware verlosser een aureool geeft, nieuw leiderschap. En veel van die kipjes stemmen dan opeens op de vrouw die ze in beeld zagen, zonder te weten of het beleid ook een beetje in orde is. Beeldvorming is belangrijker dan inhoud.
Levensgevaarlijke partij dat D66 ze zijn net zo erg als fvd of PVV maar bij die laatste 2 doen ze niet eens moeite om te verbergen wat ze zijn. Bij D66 lijkt het netjes van buiten tot het te laat is en dan zit je met de gebakken peren en hebben ze veel te veel zetels 1 of 2 zetels is meer dan voldoende voor ze dan kunnen ze zich richten op waar ze ooit voor opgericht zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204495839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Was de belastingdienst niet al zo’n chaos? :D
Ja, maar wat Omtzigt hier tweet is natuurlijk geen nieuws. De vraag is wel hoeveel gedupeerde spaarders er zijn, wie heeft er zoveel geld en dan in verhouding meer spaargeld hebben dan waarvan uit werd gegaan. Als je wat anders hebt, zou je wel eens beter geen nieuwe aangifte kunnen doen. De Belastingdienst wil namelijk ook voor de afgelopen jaren het werkelijke rendement zo veel mogelijk benaderen: https://www.rijksoverheid(...)-rechtsherstel-box-3
quote:
Het kabinet stelt daarom voor om mensen automatisch rechtsherstel te bieden op basis van een nieuwe berekening. In de berekening wordt aangesloten bij de werkelijke verdeling van spaargeld en beleggingen van een belastingplichtige.
Dan komen er wellicht een hoop mensen bedrogen uit als ze opnieuw aangifte willen doen.

En daarna is het kijken hoeveel van deze mensen ook nog zulke regelingen hebben en dat die veranderen bij deze wijziging. Deze regelingen bouwen af naar 0 bij een bepaald verzamelinkomen, ik denk dat de meeste mensen met zoveel spaargeld ook wel boven die inkomensgrens komen zonder box 3. Het lijkt me dat dit echt om een behoorlijk kleine groep gaat.
pi_204497229
twitter

Lat me raden, het bestuur stapt op.
zie email 27 oktober
pi_204497752
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 12:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Lat me raden, het bestuur stapt op.
Natuurlijk. Maar dat is de vraag ook niet. De vraag is of Kaag daad bij het woord voegt en opstapt of alle geloofwaardigheid verliest.
pi_204497764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar dat is de vraag ook niet. De vraag is of Kaag daad bij het woord voegt en opstapt of alle geloofwaardigheid verliest.
Laten we dit in het volgende deel bespreken ;)
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')