abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204453371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zei in NWS ook al zoiets. BING heeft wel wat uit te leggen.
Het zegt voor mij iig dat dit buro geen betrouwbare onderzoeken aflevert. Ik weet verder weinig van dit buro af en waarom ze ingehuurd worden maar laten we het nu maar gewoon even goed laten doen met een duidelijk rapport wat D66 al aangekondigd heeft te gaan doen.

We zien wel wat er uit komt maar Bing mag even aan de kant blijven, denk ik
pi_204453454
Zeer discutabele gang van zaken ook bij BING zo te lezen.
pi_204453514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het zegt voor mij iig dat dit buro geen betrouwbare onderzoeken aflevert. Ik weet verder weinig van dit buro af en waarom ze ingehuurd worden maar laten we het nu maar gewoon even goed laten doen met een duidelijk rapport wat D66 al aangekondigd heeft te gaan doen.

We zien wel wat er uit komt maar Bing mag even aan de kant blijven, denk ik
Maar Bing komt toch niet zelf met het voorstel om 3 weken voor de verkiezingen een rapport te geven met als conclusie dat er niks aan de hand is en dan door te werken aan een vertrouwelijke bijlage waarin zou staan dat er wel wat aan de hand is? Wat wint Bing daarbij?

Al kan ik het me van D66 ook niet voorstellen, eigenlijk. Iedereen weet inmiddels dat er overal zulke mannen rond kunnen lopen, zo'n schande zou het dus ook weer niet zijn bij een goede aanpak. En ene Van Drimmelen, 99% van de mensen heeft nooit van hem gehoord. Is hij nou een reden om het gevaar te lopen van het kopen van een juiste uitkomst?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_204453523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Bing komt toch niet zelf met het voorstel om 3 weken voor de verkiezingen een rapport te geven met als conclusie dat er niks aan de hand is en dan door te werken aan een vertrouwelijke bijlage waarin zou staan dat er wel wat aan de hand is?

Al kan ik het me van D66 ook niet voorstellen, eigenlijk. Iedereen weet inmiddels dat er overal zulke mannen rond kunnen lopen, zo'n schande zou het dus ook weer niet zijn bij een goede aanpak. En ene Van Drimmelen, 99% van de mensen heeft nooit van hem gehoord. Is hij nou een reden om het gevaar te lopen van het kopen van een juiste uitkomst?
Ik heb geen antwoorden voor je :)

Ik hoop dat deze kwestie nu wel goed uitgezocht wordt met een eenduidig rapport en als dat gevolgen moet hebben voor deze of gene dan is dat maar zo. Wie het ook is.
  zaterdag 16 april 2022 @ 14:27:33 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204453595
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Bing komt toch niet zelf met het voorstel om 3 weken voor de verkiezingen een rapport te geven met als conclusie dat er niks aan de hand is en dan door te werken aan een vertrouwelijke bijlage waarin zou staan dat er wel wat aan de hand is? Wat wint Bing daarbij?

Uiteraard niet, dat komt natuurlijk uit de koker van de afdeling strategie van D66. Politici en politieke partijen veranderen uit angst voor de kiezer en peilingen altijd in een soort cynische Machiavellistjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204453771
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard niet, dat komt natuurlijk uit de koker van de afdeling strategie van D66. Politici en politieke partijen veranderen uit angst voor de kiezer en peilingen altijd in een soort cynische Machiavellistjes.
Maar zoals ik daaronder zeg: de risicoafweging tussen 'we moeten toegeven dat een voor het grote publiek totaal onbekend figuur hier grensoverschrijdend gedrag heeft laten zien, maar laten zien dat we dat goed aanpakken' of 'we lopen het risico dat het slecht om gaan met een rapport uit lekt', gaat toch ook altijd naar het eerste? Dan zou er toch eigenlijk meer in die vertrouwelijke bijlage moeten staan waardoor bestuur en/of grote namen worden geraakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_204454336
twitter

Ik vind dit toch tamelijk explosief...
zie email 27 oktober
  zaterdag 16 april 2022 @ 16:08:11 #208
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204454358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat Kaag er geen actieve herinnering aan heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204454360
quote:
[ twitter ]
Dat hangt er van af. Als ze heeft geantwoord: "ik kan er niet veel mee, ken die bijlage niet en het bestuur gaat daar over, neem maar contact met hen op" is dat misschien niet het uiterste wat ze kan doen, maar toch ook geen schandalige reactie.

Als ze bewust een doofpot heeft willen creëren is er een ander verhaal.
pi_204471410
twitter

Het rommelt lekker door.
zie email 27 oktober
  maandag 18 april 2022 @ 09:13:06 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204472243
Dit is vooral een bestuurskwestie. Maar wel waardeloos dit inderdaad. Hier kun je toch gewoon open over zijn (binnen privacygrenzen) en zo nodig aan justitie geven. Want zo groot was het nou ook weer niet wat er uit het rapport kwam. Maar door onnodige angst maken ze er een grotere vlek van. En aan Kaag trouwens de boodschap zich absoluut niet meer met bestuurszaken te bemoeien. Dit soort vermenging van taken zorgt ook voor een hoop ruis en onnodige betrokkenheid.

[ Bericht 23% gewijzigd door Hexagon op 18-04-2022 09:21:44 ]
pi_204472575
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het rommelt lekker door.
Ik gaf een jaar geleden al aan dat dit rapport gewoon in de onderste la zou verdwijnen. Toen werd ik voor D66 hater versleten. Het zou na de verkiezingen echt serieus opgepakt worden enzovoort. Het blijkt allemaal nog veel erger te zijn.
Tekenend ook dat Kaag aangeeft het document niet te hebben ontvangen maar als haar dan gevraagd wordt of ze er kennis van heeft genomen op enige andere wijze, dan blijft het stil.
pi_204472590
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
Tekenend ook dat Kaag aangeeft het document niet te hebben ontvangen maar als haar dan gevraagd wordt of ze er kennis van heeft genomen op enige andere wijze, dan blijft het stil.
Die vind ik ook dubieus.
zie email 27 oktober
  maandag 18 april 2022 @ 10:30:38 #214
346939 Janneke141
pi_204472797
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
Schoolvoorbeeld van de nieuwe bestuurscultuur toch? Lekker woordspelletjes spelen.
  maandag 18 april 2022 @ 17:26:50 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204475525
Een politiek leider moet zich ook verre van dit soort zaken houden. Het is vrij dom om dit te gaan vermengen gezien je er dan ook zelf op aangekeken kan worden en het een soort politiek verhaal wordt.

Wangedrag in een organisatie is niets politieks en zou ook niet heel spannend nieuws zijn als dat gewoon fatsoenlijk wordt opgelost.
  maandag 18 april 2022 @ 17:28:26 #216
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204475536
quote:
[ twitter ]
Nou dat zegt genoeg.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204477117
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef Hexagon het volgende:
Dit is vooral een bestuurskwestie. Maar wel waardeloos dit inderdaad. Hier kun je toch gewoon open over zijn (binnen privacygrenzen) en zo nodig aan justitie geven. Want zo groot was het nou ook weer niet wat er uit het rapport kwam. Maar door onnodige angst maken ze er een grotere vlek van. En aan Kaag trouwens de boodschap zich absoluut niet meer met bestuurszaken te bemoeien. Dit soort vermenging van taken zorgt ook voor een hoop ruis en onnodige betrokkenheid.
Dus als er binnen het bestuur, dat toch een aanzienlijke machtspositie heeft binnen de partij, zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen dan moet de partijleider maar even de andere kant op kijken? Want anders is het allemaal maar vervelend als de partijleider er bij betrokken raakt?
  maandag 18 april 2022 @ 20:53:27 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204477193
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 17:26 schreef Hexagon het volgende:
Een politiek leider moet zich ook verre van dit soort zaken houden. Het is vrij dom om dit te gaan vermengen gezien je er dan ook zelf op aangekeken kan worden en het een soort politiek verhaal wordt.

Wangedrag in een organisatie is niets politieks en zou ook niet heel spannend nieuws zijn als dat gewoon fatsoenlijk wordt opgelost.
De methode Pontius Pilatus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204477223
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:47 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dus als er binnen het bestuur, dat toch een aanzienlijke machtspositie heeft binnen de partij, zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen dan moet de partijleider maar even de andere kant op kijken? Want anders is het allemaal maar vervelend als de partijleider er bij betrokken raakt?
Nee, als dat duidelijk is natuurlijk niet. Maar tot die tijd kun je inderdaad misschien wel het beste afzijdig blijven. Als je fractievoorzitter bent en het gaat om een fractielid, dan kan dat natuurlijk niet. Maar in dit geval kan ze inderdaad prima verwijzsn naar het bestuur, die dan vast verwijzen naar hun advocaat.
Ze moet dan natuurlijk ook niet het bestuur verdedigen. Gewoon er volledig afstand van houden. Dit gaat niet over politiek (dus raakt je functie als politiek leider niet) en gaat niet over de mensen in Den Haag waar ze toen fractievoorzitter van was. Het is echt een zaak tussen de betreffende vrouw, Van Drimmelen, het bestuur en het adviesbureau wat zij in de arm hebben genomen.

Kaag is ook niet de baas van D66, of zoiets. Dat is de partijvoorzitter Everhardt (sinds november 2021, dus dit speelt van voor zijn tijd) samen met de rest van het landelijke bestuur. Kaag is 'maar' politiek leider binnen de partij.
pi_204477259
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De methode Pontius Pilatus.
Pilatus was dan wel weer degene die er over ging, de partijvoorzitter zeg maar. Meer de methode Herodes, die Jezus gewoon terug verwees naar Pilatus omdat hij er niks mee te maken had, als je zo graag een Paasvergelijking wil maken.
  maandag 18 april 2022 @ 20:58:36 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204477262
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:47 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Doorgaans is dat bij politieke partijen wel de werkwijze. De ledenvergadering moet het bestuur ter verantwoording roepen. Niet de politiek leider. En #Metoo zaken op het partijbureau zijn puur een organisatieding en niets politieks.
  maandag 18 april 2022 @ 21:04:34 #222
346939 Janneke141
pi_204477332
Formeel klopt dat allemaal best. Maar als je het afgelopen jaar een beetje naar Kaag hebt geluisterd, dan heeft ze niet alleen verkondigt dat er niets aan de hand was met de cultuur in D66 (terwijl ze wist dat dat niet waar was), maar ook dat ze de muren van de Haagse achterkamertjes zou gaan doorbreken. Dat doet iets met je geloofwaardigheid. Kaag zal zich wel degelijk moeten verantwoorden, en misschien zelfs haar conclusies moeten trekken.
  maandag 18 april 2022 @ 21:05:03 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204477339
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 20:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pilatus was dan wel weer degene die er over ging, de partijvoorzitter zeg maar. Meer de methode Herodes, die Jezus gewoon terug verwees naar Pilatus omdat hij er niks mee te maken had, als je zo graag een Paasvergelijking wil maken.
Ik doelde natuurlijk op Kaag schone handen willen laten houden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 18 april 2022 @ 21:13:50 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204477431
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
Formeel klopt dat allemaal best. Maar als je het afgelopen jaar een beetje naar Kaag hebt geluisterd, dan heeft ze niet alleen verkondigt dat er niets aan de hand was met de cultuur in D66 (terwijl ze wist dat dat niet waar was), maar ook dat ze de muren van de Haagse achterkamertjes zou gaan doorbreken. Dat doet iets met je geloofwaardigheid. Kaag zal zich wel degelijk moeten verantwoorden, en misschien zelfs haar conclusies moeten trekken.
Die mag ook komen opdraven. Maar dat was niet nodig geweest als ze zich er niet mee had bemoeid.
pi_204477938
twitter

Nieuwsuur had nog even een rekeningetje open staan of zo. Tering.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')