Nee, dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Tuurlijk, het ligt per definitie aan de slachtoffers van institutioneel racisme en kinderroof door de overheid. Zeker niet aan de kant van de overheid iig. Dat is uitgesloten.
Ik ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:15 schreef Poem_ het volgende:
Uit de tweet van Stijn Verbruggen (Public Affairs Jeugdzorg, wat heb je dan een kutbaan) maak ik op dat-ie zelf heeft zitten vissen.
Normaliter ja, Niets aan dit hele dossier is volgens het normale boekje gegaan. Dit kan dus evengoed de zoveelste clusterfuck zijn in een lange reeks van door de instanties.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:15 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Post gaat normaliter altijd naar je adres waar je bent ingeschreven in de BRP.
Mja, dit is wel heel knullig hoor. Als je dan iemand wil bereiken en het per mail niet lukt, pak dan gewoon even een blanco envelop. Jeugdzorg klopt niet bij je aan om advies bij je in te winnen m.b.t. het opvoeden van kinderen. Mevrouw zegt er net een week te werken en dan sta je nu al zo voor lul.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch helemaal niet?
Maar de belastingdienst of de jeugdzorg weet normaal gezien helemaal niet je werkadres. Als je gewoon je huisadres op geeft, komt daar echt je post wel terecht.
Ik begrijp nu van @:Poem_ dat jeugdzorg heeft lopen zoeken naar een adres, blijkbaar had hij helemaal geen adres doorgegeven. Ik zou dan inderdaad hebben gekeken of ik anders contact op kon nemen, maar dit is echt geen reden om iemand 'tuig' te noemen.
Ok, even een stap terug. Jouw kind is "ontvoerd" door de overheid en dan voorzie je Jeugdzorg dus niet van contact informatie? In welk universum is DAT normaal?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mja, dit is wel heel knullig hoor. Als je dan iemand wil bereiken en het per mail niet lukt, pak dan gewoon even een blanco envelop. Jeugdzorg klopt niet bij je aan om advies bij je in te winnen m.b.t. het opvoeden van kinderen. Mevrouw zegt er net een week te werken en dan sta je nu al zo voor lul.
Lekkere public affairs.
Ja, erg goed is het allemaal niet gegaan. Maar om iemand die zijn best doet om een persoon te bereiken die blijkbaar niet normaal in de systemen staat gelijk met de grond af te maken vind ik ook wel ver gaan. Dit zal voor jeugdzorg ook verder nooit voorkomen, iemand zonder adres.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mja, dit is wel heel knullig hoor. Als je dan iemand wil bereiken en het per mail niet lukt, pak dan gewoon even een blanco envelop. Jeugdzorg klopt niet bij je aan om advies bij je in te winnen m.b.t. het opvoeden van kinderen. Mevrouw zegt er net een week te werken en dan sta je nu al zo voor lul.
Lekkere public affairs.
Ik heb geen idee hoe dit dossier er verder uit ziet maar begrijp uit zijn tweet dat hij zaterdag had gemaild en daar niets op had vernomen. Waar zij werkt - nog maar één week - is toch ook informatie die die via social media heeft achterhaald?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, even een stap terug. Jouw kind is "ontvoerd" door de overheid en dan voorzie je Jeugdzorg dus niet van contact informatie? In welk universum is DAT normaal?
Nou ja, hij heeft kennelijk weten te achterhalen waar ze werkt. Stuur dan even een berichtje via social media ofzo. Dat iemand niet blij is dat er een brief op de mat van de werkgever valt kan ik me vrij goed voorstellen. Pak dan een blanco envelop.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, erg goed is het allemaal niet gegaan. Maar om iemand die zijn best doet om een persoon te bereiken die blijkbaar niet normaal in de systemen staat gelijk met de grond af te maken vind ik ook wel ver gaan. Dit zal voor jeugdzorg ook verder nooit voorkomen, iemand zonder adres.
Ja, knullig. Niet goed nagedacht. Een leermoment. Maar meer ook niet.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft kennelijk weten te achterhalen waar ze werkt. Stuur dan even een berichtje via social media ofzo. Dat iemand niet blij is dat er een brief op de mat van de werkgever valt kan ik me vrij goed voorstellen. Pak dan een blanco envelop.
Zal vast geen kwade intentie zijn, maar wel weer ontzettend knullig.
"Sorry als dit onhandig was".quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, knullig. Niet goed nagedacht. Een leermoment. Maar meer ook niet.
"Ja, sorry kom net uit mijn stage en alles is nog een beetje nieuw voor mij. En als dit je proeftijd kost, en die kans is aanwezig natuurlijk, laat het dan even weten want Jeugdzorg wil graag weten of je wel in staat bent om je eigen kind financieel te ondersteunen. Anders hoeven we ook niet over terugplaatsing te praten natuurlijk. Nou toedels en een fijn weekend alvast."quote:
Heet jouw zoon toevallig Stijn Verbruggen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:41 schreef Hanca het volgende:
Ik heb trouwens ook wel eens post van jeugdzorg gehad, gewoon in verband met een verwijzing van mijn kind met autisme. Dat loopt via hen. Zo'n brief hoeft dus helemaal niet iets verkeerds te betekenen en zou ik er ook niet gelijk achter zoeken.
En dat antwoord ook van die Stijn. Dit is pure intimidatie. En bewust gedaan. Hoe haal je het in je botte kop.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zullen ze die brieven ook naar een werkadres sturen? Tuig.
Nee jho, is gewoon een onhandigheidje. Hij zegt toch ook sorry.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat antwoord ook van die Stijn. Dit is pure intimidatie. En bewust gedaan. Hoe haal je het in je botte kop.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee jho, is gewoon een onhandigheidje. Hij zegt toch ook sorry.
Ja, wat daar de bedoeling van is vraag ik mij ook af.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
En die zin ook:
Ik verkeerde in de veronderstelling dat je politiek actief was. In plaats van werk.
Hij heeft dit blijkbaar naar de SP in Den Haag gestuurd, waar ze nu een week werkt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
En die zin ook:
Ik verkeerde in de veronderstelling dat je politiek actief was. In plaats van werk.
Two wrongs don't make a right.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, even een stap terug. Jouw kind is "ontvoerd" door de overheid en dan voorzie je Jeugdzorg dus niet van contact informatie? In welk universum is DAT normaal?
Dat kan dan nog een gelukje zijn. Gezien de opstelling van de SP in deze hele affaire lijkt me de kans erg klein dat ze om die reden de deur gewezen wordt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hij heeft dit blijkbaar naar de SP in Den Haag gestuurd, waar ze nu een week werkt.
Haar Twitter-bio overigens: https://twitter.com/Sjenettt?s=20&t=1Wh86pH83DhQh2oiTHJWhA
En als je haar googlet komt ook vrijwel direct omhoog dat ze één van de slachtoffers is.
Bijzonder idee wel dat je dat niet mag doen als ambtenaar als je belast bent met de zorg van het kind van die persoon. Want dat is Jeugdzorg, dacht ik in dit geval.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Two wrongs don't make a right.
Het lijkt me in geen enkele omstandigheid acceptabel dat een ambtenaar je social media gaat doorspitten. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat het verboden is.
En dan komt er in deze specifieke situatie nog eens bij dat dit wel eens nadelig zou kunnen uitpakken in de situatie die ze nu juist probeert te herstellen.
Want, als je de zorg voor iemand draagt dan vervallen alle wettelijke- en fatsoensnormen, of wat bedoel je hier precies mee?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bijzonder idee wel dat je dat niet mag doen als ambtenaar als je belast bent met de zorg van het kind van die persoon. Want dat is Jeugdzorg, dacht ik in dit geval.
Het is misschien niet beschermd, maar het gebruik ervan is wel wettelijk beperkt. Zo mag een bedrijf zijn sollicitanten ook niet screenen op social media, en een werkgever ook niet op Facebook kijken of een medewerker te lang aan de derde helft gezeten heeft waardoor hij op maandag ziek is.quote:Nog meer bijzonder is het idee dat wat je op social media openbaar maakt beschermde informatie zou zijn of zou moeten zijn.
Welke wettelijke norm en welke fatsoensnorm, wat is dit nu weer voor vergezocht verhaal? De persoon in kwestie vraag of ze via social media contact willen opnemen nota bene in plaats van per post, hoe gek moet het worden?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Want, als je de zorg voor iemand draagt dan vervallen alle wettelijke- en fatsoensnormen, of wat bedoel je hier precies mee?
Eens. Die gaskraan moet gewoon dicht, dan maar even financieel wat meer pijn lijden. Wij kunnen het hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:46 schreef Hanca het volgende:
Eind juni t/m half oktober zijn de openbare verhoren van de parlementaire enquête Groningen. https://www.tweedekamer.n(...)rt-openbare-verhoren
Begin 2023 komt het rapport, als het kabinet slim is neemt het daarvoor nog het besluit wanneer de gaskraan definitief dicht gaat. Dat zou zelfs kunnen zijn in oktober 2022, maar waarschijnlijk wordt dat 2023 of 2024. Dat besluit zou ze al veel goodwill opleveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |