abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 april 2022 @ 14:35:25 #51
408813 crew  trein2000
pi_204305368
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eigen risico is het grote punt, meestal.
Je bent dus voor de afschaffing van het eigen risico als SP. Kijk zo komen we er wel ;)
Weg met je idiote zorgfonds.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 14:35:53 #52
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204305370
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar ligt dat aan het programma of aan de manier waarop die partij is ingericht en waarop ze het verkopen? Met hun idiote nationaal zorgfonds.
De hoge zuurgraad en het gerommel intern zijn ook niet echt aantrekkelijk
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 14:37:31 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204305381
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je bent dus voor de afschaffing van het eigen risico als SP. Kijk zo komen we er wel ;)
Weg met je idiote zorgfonds.
Ik dacht het wel maar dat is niet echt het punt, natuurlijk, breder gezien sluit het SP programma exact aan wat jij eerder aanhaalde maar juist die partij verliest een aantal verkiezingen op rij dus blijkbaar is de kiezer die wil wat jij aangaf niet bereid om daar ook voor te stemmen.

Persoonlijk kan ik daar met mijn pet niet bij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204305555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik dacht het wel maar dat is niet echt het punt, natuurlijk, breder gezien sluit het SP programma exact aan wat jij eerder aanhaalde maar juist die partij verliest een aantal verkiezingen op rij dus blijkbaar is de kiezer die wil wat jij aangaf niet bereid om daar ook voor te stemmen.

Persoonlijk kan ik daar met mijn pet niet bij.
De SP verpakt het vaak in idiote voorstellen. Het zorgfonds, de miljonairsheffing, zulke dingen. Totaal onuitvoerbaar en ook gewoon ongewenst door het arme deel van Nederland. Verder doet het feit dat ze steeds hard wegrennen zodra ze het woord verantwoordelijkheid horen ze ook geen goed.

Ik kan er eigenlijk met mijn pet niet bij dat er mensen SP stemmen ipv PvdA, want met SP stemmen weet je dat je de coalitie rechtser maakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 14:55:53 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204305570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
De SP verpakt het vaak in idiote voorstellen. Het zorgfonds, de miljonairsheffing, zulke dingen. Totaal onuitvoerbaar en ook gewoon ongewenst door het arme deel van Nederland. Verder doet het feit dat ze steeds hard wegrennen zodra ze het woord verantwoordelijkheid horen ze ook geen goed.

Ik kan er eigenlijk met mijn pet niet bij dat er mensen SP stemmen ipv PvdA, want met SP stemmen weet je dat je de coalitie rechtser maakt.
Hanca, 90% van de stemmers heeft geen flauw benul wat wel en niet uitvoerbaar is.

Mijn punt is dat de punten waar trein het over had precies aansluiten waar partijen als de PvdA en SP het vrijwel atijd over hebben en dat deze partijen bij elkaar, volgens mij, minder zetels dan de PVV hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204305631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hanca, 90% van de stemmers heeft geen flauw benul wat wel en niet uitvoerbaar is.

Mijn punt is dat de punten waar trein het over had precies aansluiten waar partijen als de PvdA en SP het vrijwel atijd over hebben en dat deze partijen bij elkaar, volgens mij, minder zetels dan de PVV hebben.
Als er groot op sites als de NOS staat dat het niet kan en als in tvdebatten de SP lijsttrekker altijd met de mond vol tanden staat als het over de uitvoering gaat, hebben mensen dat echt wel door, hoor.

En nee, ik kijk dan niet naar de PVV stemmer (dat is ook onuitvoerbaar). De zogenaamde overlap tussen PVV en SP stemmers is er namelijk helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:17:29 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204305794
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:54 schreef Hanca het volgende:
Ik kan er eigenlijk met mijn pet niet bij dat er mensen SP stemmen ipv PvdA, want met SP stemmen weet je dat je de coalitie rechtser maakt.
Ik heb nu 2x SP gestemd omdat ik weiger de PvdA te belonen voor hun wanbeleid.

In 2012 op Samsom gestemd.
Gevolg: Afschaffen studiebeurs, invoering participeerwet, WMO verder stukbezuinigd, allerlei zorgtaken op de schouders van de gemeente duwen, ontslagrecht versoepelen, en nog allerlei bezuinigingen aan de onderkant.

Ik heb mensen om me heen, familie, en hun kroost daar slachtoffer van zien worden. Dat zo'n partij zich nog "sociaal" of "voor de Arbeid" durft te noemen is een schande.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:19:33 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204305814
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb nu 2x SP gestemd omdat ik weiger de PvdA te belonen voor hun wanbeleid.

In 2012 op Samsom gestemd.
Gevolg: Afschaffen studiebeurs, invoering participeerwet, WMO verder stukbezuinigd, allerlei zorgtaken op de schouders van de gemeente duwen, ontslagrecht versoepelen, en nog allerlei bezuinigingen aan de onderkant.

Ik heb mensen om me heen, familie, en hun kroost daar slachtoffer van zien worden. Dat zo'n partij zich nog "sociaal" of "voor de Arbeid" durft te noemen is een schande.
Rutte 2 was inderdaad een gedrochtelijk drama, ik kan me voorstellen dat veel stemmers daarop zijn afgeknapt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204305894
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb nu 2x SP gestemd omdat ik weiger de PvdA te belonen voor hun wanbeleid.

In 2012 op Samsom gestemd.
Gevolg: Afschaffen studiebeurs, invoering participeerwet, WMO verder stukbezuinigd, allerlei zorgtaken op de schouders van de gemeente duwen, ontslagrecht versoepelen, en nog allerlei bezuinigingen aan de onderkant.

Ik heb mensen om me heen, familie, en hun kroost daar slachtoffer van zien worden. Dat zo'n partij zich nog "sociaal" of "voor de Arbeid" durft te noemen is een schande.
Maar is nou de oplossing om een partij te stemmen die feitelijk nog nooit iets voor hun achterban heeft willen regelen? Ze waren een aantal keer best welkom, zeker in constructies als de G3. Waar GL dat gewoon oppakt en Nederland beter probeert te maken, zie je dat zelden tot nooit bij de SP.

Al moet ik zeggen dat hun houding in het koopkrachtdebat me positief heeft verrast. Waar GL en PvdA eigenlijk het kabinet terug naar de tekentafel stuurde, wat minstens een maand vertraging zou opleveren, was de SP veel constructiever. Ze noemden het ook geen ideaal pakket, maar beter dan nog weer uitstel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:33:46 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204305940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar is nou de oplossing om een partij te stemmen die feitelijk nog nooit iets voor hun achterban heeft willen regelen? Ze waren een aantal keer best welkom, zeker in constructies als de G3. Waar GL dat gewoon oppakt en Nederland beter probeert te maken, zie je dat zelden tot nooit bij de SP.

Al moet ik zeggen dat hun houding in het koopkrachtdebat me positief heeft verrast. Waar GL en PvdA eigenlijk het kabinet terug naar de tekentafel stuurde, wat minstens een maand vertraging zou opleveren, was de SP veel constructiever. Ze noemden het ook geen ideaal pakket, maar beter dan nog weer uitstel.
Als bijna niemand er op stemt kun je weinig voor elkaar krijgen natuurlijk.
In 2006 hebben ze er inderdaad met de pet naar gegooid. Daarna is het altijd een kleine partij gebleven met middelmatige lijsttrekkers.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204305950
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als bijna niemand er op stemt kun je weinig voor elkaar krijgen natuurlijk.
In 2006 hebben ze er inderdaad met de pet naar gegooid. Daarna is het altijd een kleine partij gebleven met middelmatige lijsttrekkers.
CU is altijd kleiner geweest. Zelfs SGP heeft mee gesproken over de begrotingen. Je kunt jezelf ook kleiner maken dan je bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:41:54 #62
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204306006
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU is altijd kleiner geweest. Zelfs SGP heeft mee gesproken over de begrotingen. Je kunt jezelf ook kleiner maken dan je bent.
Zou kunnen. Maar op welke partij moet de onderklasse/minima (of hoe je het wilt noemen) dan stemmen?

Als een partij zoals de PvdA deze groep zo links heeft laten liggen lijkt het me logisch dat mensen een figuurlijke middelvinger laten zien. Pure rancune. Is ook de reden dat de PVV vaak veel zetels hebben binnengehaald, en er nog steeds redelijk goed bij zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204306071
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar op welke partij moet de onderklasse/minima (of hoe je het wilt noemen) dan stemmen?

Als een partij zoals de PvdA deze groep zo links heeft laten liggen lijkt het me logisch dat mensen een figuurlijke middelvinger laten zien. Pure rancune. Is ook de reden dat de PVV vaak veel zetels hebben binnengehaald, en er nog steeds redelijk goed bij zitten.
PVV is echt een andere achterban.

Ik zou toch echt gewoon weer PvdA stemmen, zeker nu Asscher weg is. Liever een PvdA die wellicht wat halfslachtig wat doet voor de achterban (alhoewel Rutte II echt niet zo slecht was, alleen erg slecht verkocht door de PvdA in de media), dan een partij die niks doet. Ook GL haalt door gedogen meer binnen voor de minima dan de SP.

Nogmaals: ik zou stemmen met in mijn hoofd een zo groot mogelijke kans op een zo links mogelijk kabinet. En met een zo groot mogelijke PvdA is die kans het grootst. SP stemmen maakt alleen de PvdA kleiner en dus de invloed van links kleiner.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:08:53 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204306182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
PVV is echt een andere achterban.

Ik zou toch echt gewoon weer PvdA stemmen, zeker nu Asscher weg is. Liever een PvdA die wellicht wat halfslachtig wat doet voor de achterban (alhoewel Rutte II echt niet zo slecht was, alleen erg slecht verkocht door de PvdA in de media), dan een partij die niks doet. Ook GL haalt door gedogen meer binnen voor de minima dan de SP.

Nogmaals: ik zou stemmen met in mijn hoofd een zo groot mogelijke kans op een zo links mogelijk kabinet. En met een zo groot mogelijke PvdA is die kans het grootst. SP stemmen maakt alleen de PvdA kleiner en dus de invloed van links kleiner.
Daar heb je weer een punt.

Maar dat de PVV een andere achterban is geloof ik totaal niet.
Die mensen stemden vroeger PvdA of SP, maar door gedoe met immigranten naar Wilders zijn overgelopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:22:02 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204306261
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar heb je weer een punt.

Maar dat de PVV een andere achterban is geloof ik totaal niet.
Die mensen stemden vroeger PvdA of SP, maar door gedoe met immigranten naar Wilders zijn overgelopen.
Dat valt wel mee, blijkbaar heeft de PvdA 2 zetels aan de PVV verloren. De partij is vooral veel zetels kwijtgeraakt aan D66 en GroenLinks en is dus vooral de gegoede en jonge ((semi-)ambtenaren/leraren/wetenschappers/juristen/techneuten)-vleugel kwijtgeraakt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204306296
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar heb je weer een punt.

Maar dat de PVV een andere achterban is geloof ik totaal niet.
Die mensen stemden vroeger PvdA of SP, maar door gedoe met immigranten naar Wilders zijn overgelopen.
Nee, je ziet vooral dat de PVV groot is in plaatsen waar het CDA vroeger groot was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 18:14:27 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204307522
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zou kunnen. Maar op welke partij moet de onderklasse/minima (of hoe je het wilt noemen) dan stemmen?

Als een partij zoals de PvdA deze groep zo links heeft laten liggen lijkt het me logisch dat mensen een figuurlijke middelvinger laten zien. Pure rancune. Is ook de reden dat de PVV vaak veel zetels hebben binnengehaald, en er nog steeds redelijk goed bij zitten.
Maar dan is mijn vraag wat die stemmen op de PVV die mensen opgeleverd heeft. Helemaal niets, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 2 april 2022 @ 19:15:24 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204308297
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dan is mijn vraag wat die stemmen op de PVV die mensen opgeleverd heeft. Helemaal niets, toch?
Niets inderdaad, maar succes om hun daarvan te overtuigen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 19:18:25 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204308338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niets inderdaad, maar succes om hun daarvan te overtuigen.
Yup, maar dan kom je natuurlijk wel op een punt dat de rest denkt "Dan zoeken jullie het maar uit, dan stemmen we gewoon wat voor ons het meest gunstig is" en heb je weer een rechts kabinet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 2 april 2022 @ 19:33:16 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204308539
Het is overigens ook een misvatting dat de 'arbeidende klasse' vroeger zo links was. Nederland is geen Duitsland of Frankrijk en de arbeider hier stemde altijd al rechtser dan in die landen. Nederland is als land gewoon een stuk rechtser (in economische zin) dan de rest van het Europese vasteland.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204310189
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niets inderdaad, maar succes om hun daarvan te overtuigen.
De PVV is effectief geweest om de beeldvorming bij te sturen waardoor beleid aangepast diende te worden. Indirecte invloed van de PVV is wel degelijk aanwezig geweest. Wellicht nog wel.

Over beeldvorming gesproken;
twitter
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:30:57 #72
236264 crew  capricia
pi_204310337
Iemand deze al gezien:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2022-133.html?s=08

De noodwet 'Verplaatsing bevolking' is geactiveerd.

quote:
Overwegende dat er sprake is van een zodanig grote toestroom van ontheemden uit Oekraïne dat met de bestaande structuren niet in de benodigde opvang kan worden voorzien, en dat het door deze buitengewone omstandigheden noodzakelijk is enkele artikelen uit de Wet verplaatsing bevolking in werking te stellen;

Gelet op artikel 2, eerste lid, en vijfde lid, eerste zin, van de Wet verplaatsing bevolking;

Hebben goedgevonden en verstaan:

Artikel 1
De artikelen 2c en 4 van de Wet verplaatsing bevolking worden in werking gesteld.

[..]


:{
Definitely not CIA
pi_204310505
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:30 schreef capricia het volgende:
Iemand deze al gezien:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2022-133.html?s=08

De noodwet 'Verplaatsing bevolking' is geactiveerd.
[..]
:{
Nee, had ik niet gezien... opvallend. Hier de reden: https://www.rijksoverheid(...)voor-opvang-oekraine
Maar dat vind ik niet echt aansluiten op de tekst van de wet, gebruiken ze nu niet een wet voor iets waar hij helemaal niet voor bedoeld is?

Hier de wet:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01

Met dit als inleiding van de wet:

quote:
Wet van 10 juli 1952, houdende voorzieningen aangaande de verplaatsing van bevolking voor het geval van oorlog, oorlogsgevaar, daaraan verwante of daarmede verband houdende buitengewone omstandigheden

Wij JULIANA, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz.

Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:

Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is voor het geval van oorlog, oorlogsgevaar, daaraan verwante of daarmede verband houdende buitengewone omstandigheden, bepalingen vast te stellen betreffende de verplaatsing van bevolking in het belang van haar veiligheid, van de instandhouding van het maatschappelijk leven of van de uitoefening van de taak van de krijgsmacht;
Heeft toch niks met de opvang van vluchtelingen te maken?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204310605
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:39 schreef Hanca het volgende:
Maar dat vind ik niet echt aansluiten op de tekst van de wet, gebruiken ze nu niet een wet voor iets waar hij helemaal niet voor bedoeld is?
Omwille van de tijd, ja.

Zie ook https://www.nrc.nl/nieuws(...)uchtelingen-a4105485 (vraag 2)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:45:46 #75
236264 crew  capricia
pi_204310639
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, had ik niet gezien... opvallend. Hier de reden: https://www.rijksoverheid(...)voor-opvang-oekraine
Maar dat vind ik niet echt aansluiten op de tekst van de wet, gebruiken ze nu niet een wet voor iets waar hij helemaal niet voor bedoeld is?

Hier de wet:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01

Met dit als inleiding van de wet:
[..]
Heeft toch niks met de opvang van vluchtelingen te maken?
Ik vind het nogal een heftige wet..

quote:
Onze Minister van Binnenlandse Zaken of een door deze aangewezen autoriteit kan in het belang van de volksgezondheid, dan wel met het oog op de gezondheid, de leeftijd of het gedrag van de verplaatste persoon, aan deze, en zo nodig ook aan degenen die met hem samenwonen, een bijzondere verblijfplaats aanwijzen en het verblijf aldaar aan voorschriften onderwerpen.
En
quote:
1De burgemeester van een geheel of ten dele te ontruimen gemeente kan voor elk transport van af te voeren bevolking een of meer transportleiders aanwijzen. Gelijke bevoegdheid komt toe aan de door Onze Ministers aangewezen autoriteiten, indien bij de afvoer de grenzen van de gemeente van ontruiming worden overschreden.

2De transportleiders staan onder de bevelen van de burgemeester, indien bij de afvoer de grenzen van de gemeente van ontruiming niet worden overschreden. In het andere geval staan zij, indien daartoe aanleiding bestaat, onder de bevelen van de door Onze Ministers aangewezen autoriteiten.

3De transportleiders zijn belast met het handhaven van de orde in het transport en kunnen met het oog daarop bevelen geven.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01
Definitely not CIA
pi_204310682
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het nogal een heftige wet..
[..]
En
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01
Die delen treden niet in werking ;)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204310708
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Omwille van de tijd, ja.

Zie ook https://www.nrc.nl/nieuws(...)uchtelingen-a4105485 (vraag 2)
Ja, maar bij corona probeerden ze ook zo'n shortcut via een bestaande wet en werden ook teruggefloten. Snel een tijdelijke spoedwet (te vervangen door een degelijke wet) in 2 dagen door 2e en 1e kamer jagen lijkt me dan toch nog altijd een beter idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:49:06 #78
236264 crew  capricia
pi_204310719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die delen treden niet in werking ;)
Ik mag hopen van niet, inderdaad.
Maar als ik het goed begrijp is het om kantoorpanden die leeg staan te kunnen vorderen voor de opvang van Oekraïnse vluchtelingen?
En dat kan de burgemeester dan?

Ieg niet om mensen uit hun huis te sommeren.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:52:16 #79
236264 crew  capricia
pi_204310796
quote:
Deze wet begrijpt onder:

verplaatsing van bevolking: de gehele of gedeeltelijke ontruiming van een gebied en de daaruit voortvloeiende afvoer, huisvesting en verzorging van bevolking en de daarmede samenhangende registratie, alsmede de voorbereidingen hiertoe;

Onze Ministers: Onze Ministers van Binnenlandse Zaken en van Defensie gezamenlijk.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01

Wouw. Biza en Def.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 april 2022 @ 21:54:04 #80
408813 crew  trein2000
pi_204310843
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die delen treden niet in werking ;)
Nope. Vooralsnog praat je over niet zulke hele spannende dingen. Maar dit zegt wel iets over de denkrichting van het kabinet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 april 2022 @ 21:58:57 #81
408813 crew  trein2000
pi_204310943
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik mag hopen van niet, inderdaad.
Maar als ik het goed begrijp is het om kantoorpanden die leeg staan te kunnen vorderen voor de opvang van Oekraïnse vluchtelingen?
En dat kan de burgemeester dan?

Ieg niet om mensen uit hun huis te sommeren.
Nee. Vooralsnog gaat het er enkel om dat de burgemeester verantwoordelijk wordt gemaakt (en dus niet meer B&W) en dat de vraag ‘wilt u X Oekraïners opvangen’ wordt vervangen door ‘gelieve X Oekraïners op te vangen’.

Qua dwangmiddelen en bevoegdheden jegens burgers staat er wel het nodige in deze wet maar die treden op dit moment niet in werking.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 21:59:57 #82
236264 crew  capricia
pi_204310972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Vooralsnog gaat het er enkel om dat de burgemeester verantwoordelijk wordt gemaakt (en dus niet meer B&W) en dat de vraag ‘wilt u X Oekraïners opvangen’ wordt vervangen door ‘gelieve X Oekraïners op te vangen’.

Qua dwangmiddelen en bevoegdheden jegens burgers staat er wel het nodige in deze wet maar die treden op dit moment niet in werking.
Dank u. ^O^
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 22:23:36 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204311524
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:30 schreef capricia het volgende:
Iemand deze al gezien:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2022-133.html?s=08

De noodwet 'Verplaatsing bevolking' is geactiveerd.
[..]
:{
Dat was al een week geleden duidelijk, stond een verhelderend artikel in de NRC over het onderwerp en de voorwaarden waarop leegstaande panden in gebruik genomen kunnen worden. Een voorwaarde, om er geen maanden voor nodig te hebben, was deze wet om het allemaal snel te kunnen doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 april 2022 @ 22:31:51 #84
408813 crew  trein2000
pi_204311699
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat was al een week geleden duidelijk, stond een verhelderend artikel in de NRC over het onderwerp en de voorwaarden waarop leegstaande panden in gebruik genomen kunnen worden. Een voorwaarde, om er geen maanden voor nodig te hebben, was deze wet om het allemaal snel te kunnen doen.
Maar dat is deze stap nog niet. Dat is artikel 7, die treedt (nog) niet in werking.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 22:36:44 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204311804
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is deze stap nog niet. Dat is artikel 7, die treedt (nog) niet in werking.
Ah ok
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 2 april 2022 @ 23:03:11 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204312312
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:30 schreef capricia het volgende:
Iemand deze al gezien:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2022-133.html?s=08

De noodwet 'Verplaatsing bevolking' is geactiveerd.
[..]
:{
Het is een beetje vaag. Wat het in de praktijk gaat betekenen weten we niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204329425
En daar is Blok weer:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren

Hij blijft terugkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:11:54 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204329482
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:07 schreef Hanca het volgende:
En daar is Blok weer:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren

Hij blijft terugkomen.
Oh, ok, nu weten we zeker dat de sancties een sof gaan worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 april 2022 @ 16:19:45 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204329569
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:07 schreef Hanca het volgende:
En daar is Blok weer:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren

Hij blijft terugkomen.
Je moet ze nageven, ze blijven je toch telkens verbazen met precies dezelfde acties.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204329595
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:07 schreef Hanca het volgende:
En daar is Blok weer:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren

Hij blijft terugkomen.
Hoeveel dagen tijd heeft hij om het te regelen?
En waarom heeft dit zo lang op zich laten wachten?
Waarom kunnen de landen om ons heen het wel?
Zoveel vragen, ik hoop op een mini-enquête zodat we hier in de breedste zin van het woord van leren.
pi_204329739
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:07 schreef Hanca het volgende:
En daar is Blok weer:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren

Hij blijft terugkomen.
Nee, dit wordt weer niks met die engnek.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 april 2022 @ 16:35:19 #92
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204329745
Stef Blok aan je been :D
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 16:44:39 #93
375570 crew  Cyan9
pi_204329830
Dit is toch zo'n leuke rubriek.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 17:04:08 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204330009
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2022 16:44 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is toch zo'n leuke rubriek.
We hebben ook een nieuwsbrief!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 april 2022 @ 19:33:49 #95
408813 crew  trein2000
pi_204331843
twitter


Blijkbaar zit Hugo de Jonge ook behoorlijk in de problemen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204331882
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Blijkbaar zit Hugo de Jonge ook behoorlijk in de problemen…
Mooi, zou hij dan de eerste worden (in een rij van hopelijk velen) die aftreed met een gezellige aangenomen motie van wantrouwen?
pi_204331905
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Mooi, zou hij dan de eerste worden (in een rij van hopelijk velen) die aftreed met een gezellige aangenomen motie van wantrouwen?
Je kan ook al op je water aan voelen wie alles af gaat wentelen op andere leden van de regering.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 april 2022 @ 19:41:41 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204331947
quote:
Het wordt een spannende week voor De Jonge. Als de hele oppositie laat weten De Jonge niet meer te vertrouwen omdat hij gejokt heeft over wat hij tijdens zijn vorige ministerschap heeft gedaan, komt zijn functioneren in zijn nieuwe baan ook in gevaar.
Wat is dit dan, het maandagmorgen kringgesprek in groep 6?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204331965
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat is dit dan, het maandagmorgen kringgesprek in groep 6?
Dan hebben ze in zeer korte tijd toch flinke vooruitgang geboekt. De coalitie zat eind vorig jaar nog op groep 2 zandbak niveau.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 april 2022 @ 19:44:29 #100
408813 crew  trein2000
pi_204331983
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Mooi, zou hij dan de eerste worden (in een rij van hopelijk velen) die aftreed met een gezellige aangenomen motie van wantrouwen?
Dat is echt al decennia niet meer voorgekomen. Maar goed, het wordt sowieso weer staatsrecht voor gevorderden donderdag want hij komt in eerst instantie niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')