Want? Kuipers moet zich verantwoorden als zittend minister van VWS?quote:Op maandag 4 april 2022 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is echt al decennia niet meer voorgekomen. Maar goed, het wordt sowieso weer staatsrecht voor gevorderden donderdag want hij komt in eerst instantie niet.
Conny Helder, maar inderdaad ja dat is het verhaal van de coalitie. En dan krijg je straks een MvW tegen De Jonge en dan? Blijft hij dan nog steeds weg, dat zou toch wel heel bijzonder zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Want? Kuipers moet zich verantwoorden als zittend minister van VWS?
Ik hou de verwachtingen maar laag. Voorkomt teleurstellingen.quote:Op maandag 4 april 2022 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is echt al decennia niet meer voorgekomen. Maar goed, het wordt sowieso weer staatsrecht voor gevorderden donderdag want hij komt in eerst instantie niet.
Dit was een paar weken geleden toch al bekend? Hij gebruikte ook bewust zijn privé adres ivm mogelijk toekomstige wob kwam uit communicatie onder ambtenaren naar boven.quote:Op maandag 4 april 2022 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goh, informatie verloren gegaan. Die zagen we nou niet aankomen hè @:janneke141
Kijk ik heb tot op zekere hoogte best begrip voor het crisisargument, maar dit valt totaal buiten de reikwijdte daar van. Dit is bewuste sabotage van democratische controle mechanismen.
Nou ja dat het ministerie nu bevestigd dat er mogelijk informatie verloren is gegaan (laat dat mogelijk maar weg als ze dat al bevestigen) vind ik toch wel weer nieuws.quote:Op maandag 4 april 2022 21:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dit was een paar weken geleden toch al bekend? Hij gebruikte ook bewust zijn privé adres ivm mogelijk toekomstige wob kwam uit communicatie onder ambtenaren naar boven.
Gelukkig hebben mails zowel een ontvanger als verzender. Dat de bovenste steen maar boven mag komen. Liefst donderdag al.
Ik vind het prima. Hoe meer mensen het horen hoe beter.quote:Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat het ministerie nu bevestigd dat er mogelijk informatie verloren is gegaan (laat dat mogelijk maar weg als ze dat al bevestigen) vind ik toch wel weer nieuws.
Ik merk dat ik er eigenlijk niet eens meer boos om word.quote:Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat het ministerie nu bevestigd dat er mogelijk informatie verloren is gegaan (laat dat mogelijk maar weg als ze dat al bevestigen) vind ik toch wel weer nieuws.
Ja dat is het, dit is actieve ondermijning van controle. Zowel het liegen als gekloot met persoonlijke mailadressen (om nog niet te spreken van staatsgeheimen). Dan ben je gewoon volkomen ongeschikt om te functioneren in een democratisch stelsel.quote:Op maandag 4 april 2022 21:33 schreef Hanca het volgende:
Hier is De Jonge lijkt het inderdaad uit de bocht geschoten. Maar is het echt een MvW waard? Ik vraag het me af. Excuus richting kamer zijn zeker op zijn plaats en hij moet dus zeker komen. Maar om nou de minister die zo hard werkte en eigenlijk het ook prima heeft gedaan tijdens corona er zo uit te kieperen?
Ja, daar verschillen we van mening. Ik zie een hardwerkende man die het gezien de omstandigheden en met wat fouten hier en daar (met name rondom dansen met Janssen en wat teveel ingezet op de verkeerde vaccinatie) eigenlijk gewoon goed heeft gedaan. Nederland heeft nooit in een echte volledige lockdown gezeten, bijvoorbeeld. En toen de vaccinaties op stoom waren, ging het ook sneller dan iedereen dacht.quote:Op maandag 4 april 2022 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed. Ik ben verre van objectief, ik vind het een machtswellusteling en een grote griezel dus neem dit met een korrel zout.
Niet met goede bedoelingen, maar in het geval van De Jonge wat mij betreft zowel als wethouder als minister met succesvol beleid.quote:Op maandag 4 april 2022 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ja ja, de weg die geplaveid is met goede bedoelingen.
Ik denk niet dat jij en ik het daarover eens gaan worden.quote:Op maandag 4 april 2022 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet met goede bedoelingen, maar in het geval van De Jonge wat mij betreft zowel als wethouder als minister met succesvol beleid.
Het beleid komt niet van hem zelf maar van zijn ambtenaren. Het gaat om het ministerschap. Zijn wethouderschap heb ik gelukkig niet zelf hoeven ervaren. Zijn ministerschap is op tal van fronten een minister onwaardig. Ja, het was crisis en waardering voor het naar voren stappen voor een dergelijke taak maar je moet eerlijk zijn en durven zeggen dat de uitvoering niet goed is. Op zijn ijdeltuiterij kunnen we hem niet afrekenen maar het is wel zijn zelfoverschatting dat aan de grondslag ligt van al zijn uitglijders. Liegen, zich buiten zijn portefeuille begeven, onder het tapijt schuiven, minachting van de Kamer. Meer dan genoeg om deze man uit de functie te zetten. Doen ze niet nu dan wel na het onderzoek. Al twijfel ik nog wel aan of hij sneuvelt of zijn vervanger. Of beiden.quote:Op maandag 4 april 2022 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet met goede bedoelingen, maar in het geval van De Jonge wat mij betreft zowel als wethouder als minister met succesvol beleid.
Dat is niet waar, De Jonge staat er juist om bekend dat hij advies krijgt van zijn ambtenaren en dan hoger in zet in de pers.quote:Op maandag 4 april 2022 22:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het beleid komt niet van hem zelf maar van zijn ambtenaren.
Vandaar die miljoenen voor Sywert. Bij mij staat De Jonge om andere dingen bekend. Met het niet gequote was je het eens neem ik aan?quote:Op maandag 4 april 2022 22:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is niet waar, De Jonge staat er juist om bekend dat hij advies krijgt van zijn ambtenaren en dan hoger in zet in de pers.
Of de platheid van politici in een tweet.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De daling van het vertrouwen in de politiek in een tweet.
Zonder meer. Waarom zouden we nog stemmen als zelfs de politieke partijen die samen de regering vormen alle 4 iets in het verkiezingsprogramma hebben staan en het vervolgens weigeren mee te nemen in het regeerakkoord? Minder dan kiezersbedrog kan ik het niet noemen. Welke lobbygroep heeft hier aan de touwtjes getrokken? Ze komen niet eens met lachwekkende smoesjes, ze durven er gewoon geen eens een debat over aan.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De daling van het vertrouwen in de politiek in een tweet.
Er zijn letterlijk elke maand debatten over die uithuisplaatsingen...quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Staatsroof is schijnbaar van ondergeschikt belang. Hemeltergend.
Zo kan je het zien. Maar het is logischer om uit te voeren wat in alle vier partijprogramma's staan en bij meningsverschillen zal eentje iets krijgen op punt A en een ander op punt B. Dat is logisch.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of de platheid van politici in een tweet.
Er is op andere plekken meer aan belasting verhoogd dan in het VVD programma. Dat die dan voor andere verhogingen gaan liggen, past toch (helaas) perfect bij die partij.
Dit soort tweets, die besluiten uit hun samenhang halen, zijn inderdaad funest voor het vertrouwen in de politiek. Zulke twitteraars zijn vakkundig de politiek aan het slopen. Ik vind het inderdaad bizar dat politici alles zo plat slaan.
En er is letterlijk nog geen ene fuck opgelost.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn letterlijk elke maand debatten over die uithuisplaatsingen...
Omtzigt is zijn taak aan het doen als volksvertegenwoordiger die de regering controleert. Hadden de Kamerleden bij de coalitiepartijen maar een klein beetje ruggengraat, eer en rechtvaardigheid dan hadden ze hetzelfde gedaan en achter de regering aangezeten. Dan was dit wellicht opgelost geweest, had in ieder geval veel leed kunnen voorkomen en waren enkele honderden door de staat geroofde kinderen al weer terug bij hun ouders.quote:Omtzigt is weer eens de boel aan het ophitsen ipv politiek bedrijven. De mondelinge vragen zijn er voor recente kleine onderwerpen die urgent een antwoord moeten hebben, de uithuisplaatsingen vallen daar gewoon niet onder.
Nee, dan krijg je een onsamenhangend geheel, dat is helemaal niet logisch.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kan je het zien. Maar het is logischer om uit te voeren wat in alle vier partijprogramma's staan en bij meningsverschillen zal eentje iets krijgen op punt A en een ander op punt B. Dat is logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |