SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Haha omdat mister Engel het op die manier uitsprak tijdens de uitzending van Op 1. Die wilde Osterhaus van repliek diende toen hij een rijtje van landen opsomden die het coronavirus wél succesvol hebben ingedamd. Engel riep toen Tanzania, maar dat land heeft juist een compleet achterlijke regering dat doet alsof corona niet bestaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:29 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Weet niet wat je bedoelt.
Je roept uit het niks Tanzania.
Ik dacht dat je komt er vandaan of was er geweest.
Ik was er ook. en heb wat lokale taal opgepikt dus sprak je erin aan.
Waarom riep je Tanzania?
Hij wordt totaal niet serieus genomen. Elke keer als-ie begint met prediken stappen ze snel op een ander onderwerp over. Ik vind dat eerder een beetje gênant, hem wel (en terecht) een podium geven en hem vervolgens als gast niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik tweette dit in de eerste 5-10 minuten van de uitzending. Uiteindelijk is er inderdaad wel wat meer weerstand gekomen van andere gasten. Maar vind het nog steeds waanzinnig dat Engel überhaupt serieus wordt genomen. Dit soort randdebielen zou je zoveel mogelijk moeten negeren. Iedere brugklasser kan binnen no-time opmerken dat ie de wetenschappelijke feiten ernstig verdraait en constant leugens verkondigt.
Nee ik geloof dus niet dat er een 3de golf komt, zie mijn eerdere vraag aan hemquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:38 schreef chratnox het volgende: [..] Ik wil best geloven dat er een derde golf komt, en ik denk dat @:DireStraits7 dat ook niet ontkent. De vraag is hoe heftig die derde golf wordt en wanneer die komt. Eind maart is het gros van de mensen die overlijdt aan dit virus gevaccineerd, waardoor de hoeveelheid overlijdens flink lager moet zijn. Het zal niet 0 zijn, maar het zal dan aannemelijk lager zijn door de vaccinaties. Als de piek van die derde golf dus na begin april komt zal de impact veel lager zijn dan wanneer die begin maart komt.
Ik heb geen idee wat jouw vraag is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook geen antwoord op mijn eenvoudige vraag terwijl je zeker bent van de derde golf door de monstervariant?
Gebookmarked. Morgen even lezen. Tanks!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, je regeert over je graf heen dan inderdaad, dat is wel een dingetje. Maar toch. Dit is wel een goed stuk uit Nature daarover, met de nodige nuances, maar ook waarschuwingen.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2
Op Nu.nl vind ik nog wel archrief materiaal over dat het corona virus 4% mortaliteit zou hebben..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het nieuwsbericht is dan ook bij nu.nl expliciet ingetrokken.
Gegeven de kennis van destijds waren dat realistisch voorspellingen van de CFR(/IFR), die 82% was vanaf het begin al volstrekte kolder.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:42 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Op Nu.nl vind ik nog wel archrief materiaal over dat het corona virus 4% mortaliteit zou hebben..
Waneer gaan we dat intrekken..
Of beweest mem nog steeds het 4% is?
Er zijn wel meer partijen die het niet eens zijn met het huidige coronabeleid. Bijvoorbeeld Containment Nu en GeenDorHout. Die krijgen nooit een uitnodiging voor een talkshow.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Willem Engel is voorzitter van een partij die het niet eens is met de maatregelen. Even los van zijn persoonlijke kennis vind ik het onnodig om hem weg te zetten als een randdebiel en hem moet negeren. Je wil juist op een goede manier inhoudelijk in gesprek om aan te geven waar hij mis zit.
Kustaw Bessems zit zo'n beetje elke dag bij M.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er zijn wel meer partijen die het niet eens zijn met het huidige coronabeleid. Bijvoorbeeld Containment Nu en GeenDorHout. Die krijgen nooit een uitnodiging voor een talkshow.
Precies. Nodig hem dan niet uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij wordt totaal niet serieus genomen. Elke keer als-ie begint met prediken stappen ze snel op een ander onderwerp over. Ik vind dat eerder een beetje gênant, hem wel (en terecht) een podium geven en hem vervolgens als gast niet serieus nemen.
Nee het was dus niet realistisch.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gegeven de kennis van destijds waren dat realistisch voorspellingen van de CFR(/IFR), die 82% was vanaf het begin al volstrekte kolder.
Wordt ook niet weerlegt. Is een definitiekwestie zegt Ab.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:44 schreef Gretzl het volgende:
Nu ook weer Engel die beweert dat vaccinatie gentherapie is, man man man![]()
@:chratnox kun jij deze meneer en z'n opvattingen nog wel serieus nemen?
Hij verdient een podium omdat hij een rechtzaak tegen de overheid heeft aangespannen en die heeft gewonnen. Daar kun je van vinden wat je wilt, op dit moment is het terecht dat hij een (tijdelijk) podium heeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er zijn wel meer partijen die het niet eens zijn met het huidige coronabeleid. Bijvoorbeeld Containment Nu en GeenDorHout. Die krijgen nooit een uitnodiging voor een talkshow.
Ik vind dat Engel en z'n wappies onevenredig veel aandacht krijgen van de grote media. Hij heeft de meest trieste dingen gezegd over onze zorgprofessionals die met man en macht levens proberen te redden. Hij beweert al maanden dat de PCR-test een grote leugen is. Zo'n man verdient geen podium meer, die heeft z'n kans verspeeld.
Ab is een held.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wordt ook niet weerlegt. Is een definitiekwestie zegt Ab.
Mooi hè.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:42 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee ik geloof dus niet dat er een 3de golf komt, zie mijn eerdere vraag aan hem
Je kan hem niet serieus nemen. Hij is gek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:44 schreef Gretzl het volgende:
Zijn landen serieus van plan om 0 covid in stand te houden zelfs na grootscheepse vaccinatie? Waanzinnig. Met welk doel?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:33 schreef nostra het volgende:
[..]
De wetenschappelijke wereld is er inmiddels toch vol van overtuigd dat we nooit van covid afkomen en dat deze endemisch wordt. Weliswaar met misschien enkele zero-Covid regio's, maar die blijven - ook met vaccins - een blijvend risico op mutaties vanuit andere regio's lopen. Hopelijk wel in mildere vorm, maar toch. Laat het kabinet daar eens hun beoogde beleid over uiteenzetten, dus de lange termijn; dat vind ik interessanter dan dit gejengel om de avondklok.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik reageer op jouw retorische vragen en stromannen, maar dit getuigt van weinig inzicht in hoe statistische modellen werken...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:45 schreef Abyss33 het volgende:
Ja op modellen.
maar ik kan ook model maken die iets zegt,. en als het dan onzin blijkt. Dan is mijn model dus niet realistisch...
Nee, hij is gewoon een wappie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:44 schreef Gretzl het volgende:
you lost me atquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Wat Ab Osterhaus nu net vertelt over de exitstrategie (combinatie van maatregelen die bewezen werken) komt grotendeels overeen met dit betoog van een scala aan internationale wetenschappers, onlangs gepubliceerd in o.a. De Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl(...)ekomstplan~b4c1aa0c/
Drie pijlers:
- vaccinatie
- groene zones
- strategieën voor testen, tracen, isoleren (m.a.w. containment/indammen/eliminatie/ZeroCovid)
Waardoor het nu een officiële wet gaat worden. Ipv iets wat onder een noodwet valt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan hem niet serieus nemen. Hij is gek.
Maar hij is wel de enige die voor elkaar heeft gekregen dat het beleid van het omt-kabinet gerechtelijke bullshit is.
Persiflage van een hoogleraar.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:47 schreef CR7 het volgende:
Die Brouwer is zeker ingehuurd door het kabinet.
Ja, dat hoor ik. Maar Engel gebruikt deze retoriek om z'n wappie-discipelen op te jutten dat ze nee moeten zeggen tegen vaccinatie. Is compleet achterlijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wordt ook niet weerlegt. Is een definitiekwestie zegt Ab.
In comes the prevention paradox...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi hè.
Als we goed beleid voeren, komt die derde golf er dus ook niet of nauwelijks.
Da's weer zo'n typische kerel die vol is van zichzelf en z'n meninkjes met grote stelligheid de wereld in brengt. Alsof we er daar niet genoeg van hebben op tv. Maar goed, ze zetten hem wel neer tegenover personen met juridische kennis die een ander standpunt innemen. Ik houd daar wel van.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:47 schreef CR7 het volgende:
Die Brouwer is zeker ingehuurd door het kabinet.
Nee, ik neem hem niet serieus. Maar ik ben een groot voorstander dat iedereen mag zeggen wat hij of zij wil. Ik kies daarna zelf wel wat ik daarmee doe.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:44 schreef Gretzl het volgende:
Ja, je zou toch zeggen dat iedereen met een gemiddeld IQ of hoger toch niet in de aantoonbare quatsch van viruswaanzin zal trappen. Elke keer weer zetten ze zichzelf compleet voor schut.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:49 schreef Scrummie het volgende:
Op1 gezien. Wat een farce van die viruswaarheid mensjes en die advocaat. Ik weet wel aan welke kant ik sta.
Krijgen we dan ook anti vaxxers aan dit soort tafels? En allerlei complot theorieën? Dan begint het een beetje op cabaret te lijken denk ik hoor. Iedereen mag uiteraard zijn mening hebben en die uiten, ik vraag me af of je alles moet laten horen aan zo'n tafel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ik neem hem niet serieus. Maar ik ben een groot voorstander dat iedereen mag zeggen wat hij of zij wil. Ik kies er zelf wel voor wat ik daarmee doe.
Het zou juist olie op het vuur zijn om partijen als viruswaarheid niet uit te nodigen terwijl zij een aantal serieuze dingen bespreken. Ik vind het jammer dat Willem Engel degene is die er zit, maar hij is op dit moment degene die het aan de kaak stelt.
En eerlijk, ik ben hem er best dankbaar voor. Niet omdat de avondklok weg was/is en toch weer terug is, maar dat het in elk geval op tafel is gekomen om ervoor te zorgen dat de maatregelen een goede wettelijke basis hebben.
En wordt blijkbaar ook verkiesbaar?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's weer zo'n typische kerel die vol is van zichzelf en z'n meninkjes met grote stelligheid de wereld in brengt. Alsof we er daar niet genoeg van hebben op tv. Maar goed, ze zetten hem wel neer tegenover personen met juridische kennis die een ander standpunt innemen. Ik houd daar wel van.
In het vorige deel zei je: En het lijkt me een utopie om te denken dat wij zonder draconische maatregelen de Britse variant onder de 1 gaan krijgenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat jouw vraag is.
Als anti-vaxxers een rechtzaak tegen de regering aanspannen over de coronavaccinaties en die rechtzaak winnen horen ze aan tafel te zitten ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Krijgen we dan ook anti vaxxers aan dit soort tafels? En allerlei complot theorieën? Dan begint het een beetje op cabaret te lijken denk ik hoor. Iedereen mag uiteraard zijn mening hebben en die uiten, ik vraag me af of je alles moet laten horen aan zo'n tafel.
Geen idee!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zijn landen serieus van plan om 0 covid in stand te houden zelfs na grootscheepse vaccinatie? Waanzinnig. Met welk doel?
Dan ben ik blij dat ik nauwelijks naar dit soort programma's kijk. Vanavond was een uitzonderingquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als anti-vaxxers een rechtzaak tegen de regering aanspannen over de coronavaccinaties en die rechtzaak winnen horen ze aan tafel te zitten ja.
Dat wisten wij ook al lang hoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:49 schreef Scrummie het volgende:
Op1 gezien. Wat een farce van die viruswaarheid mensjes en die advocaat. Ik weet wel aan welke kant ik sta.
Het is een combinatie van. Mijn hypothese is dat de Britten het virus eronder hebben weten te krijgen door een combinatie van heftige maatregelen (Tier 5 is allesbehalve soepel) en een bevolking die zich beter aan de maatregelen is gaan houden vanwege de beelden van overvolle ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:52 schreef falling_away het volgende:
Waarom zien we dan sinds 7 januari een zeer scherpe daling in het aantal besmettingen in de VK? Ondanks hun lockdown zou de daling daar dan ook niet zo snel moeten gaan.
Of is die variant toch niet zo besmettelijk en kwam de piek rond 7 januari door de shopping sprees rond kerst?
Dat mag je vinden uiteraardquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik nauwelijks naar dit soort programma's kijk. Vanavond was een uitzondering.
+1quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Krijgen we dan ook anti vaxxers aan dit soort tafels? En allerlei complot theorieën? Dan begint het een beetje op cabaret te lijken denk ik hoor. Iedereen mag uiteraard zijn mening hebben en die uiten, ik vraag me af of je alles moet laten horen aan zo'n tafel.
Ze hadden in moeten grijpen bij de opmerkingen van Engel en die advocaat die niet over de rechtzaak gingen. Maar nogmaals, ze zijn onderdeel van een belangrijk element van het nieuws vandaag. Ze niet uitnodigen zou juist fout zijn op dit moment, dan geef je juist een gevoel van partijdigheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1
Als Op1 hier gewoonte van gaat maken wordt het een poppenkast. Lijkt me niet de taak van de publieke omroep, die het volk goed moet informeren. Als je een discussie over corona wilt leiden moet je experts aan tafel plaatsen die weten waar ze over spreken. Geen types die ongeveer net zoveel leugens verspreiden als de vorige Amerikaanse president.
Krijg nu het idee dat de Op1-redactie vanochtend besloot om Engel en Pols uit te nodigen omdat ze dan de meeste kijkers zouden trekken #ophef
Beste @DeVerzamelaar, met een combinatie van geleidelijke, grootschalige vaccinatie en indammende maatregelen bereikt een land 0 besmettingen of komt hier heel dichtbij. Als er dan voldoende groepsimmuniteit is onder de bevolking zijn er zeer waarschijnlijk geen beperkende maatregelen meer nodig. Preventief testen en BCO zou je nog een tijdje in stand kunnen houden, om te voorkomen dat er ergens lokaal (waar minder mensen gevaccineerd zijn) nog een vervelend cluster ontstaat waar mensen onnodig ernstig ziek door worden of komen te overlijden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zijn landen serieus van plan om 0 covid in stand te houden zelfs na grootscheepse vaccinatie? Waanzinnig. Met welk doel?
Ik bedank voor staatsindoctrinatie. Doe mij een evenwichtige vertegenwoordiging van standpunten en een levendige discussie. Dan vorm ik zelf m'n standpunt wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1
Als Op1 hier gewoonte van gaat maken wordt het een poppenkast. Lijkt me niet de taak van de publieke omroep, die het volk goed moet informeren. Als je een discussie over corona wilt leiden moet je experts aan tafel plaatsen die weten waar ze over spreken. Geen types die ongeveer net zoveel leugens verspreiden als de vorige Amerikaanse president.
Krijg nu het idee dat de Op1-redactie vanochtend besloot om Engel en Pols uit te nodigen omdat ze dan de meeste kijkers zouden trekken #ophef
Ik moest vanavond even denken aan Famke Louise of hoe heet ze. Met alle respect, ik zou discussies op dat niveau (en daar schaar ik viruswaarheid ook wel onder, al komt Engel wat beter uit zijn woorden en weet het nog wel een beetje redelijk te verpakken vaak) toch niet echt interessant willen noemen, laat staan een bijdrage aan het maatschappelijk debat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat mag je vinden uiteraard
Op het moment dat (bijvoorbeeld) antivaxxers een rechtzaak tegen de overheid winnen over de vaccinaties en de manier waarop dat gedaan zou worden zou ik het interessant vinden om te kijken. Indien het niet inhoudelijk is/blijft is het aan de tafelheer/tafeldame om ervoor te zorgen dat het gesprek on-topic blijft, als een soort debatleider.
Dat laatste kan ik me dan nog wel enigszins voorstellen. Bedoel, ik kijk nooit en nu wel dus het werkt welquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
+1
Alsof je zelf zo slim uit je doppen kijkt, Don.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:00 schreef DonDruiper het volgende:
Even over die rechter.. was ze dronken ofzo?
Of net een beroerte gehad?
Goeiedag zeg...
Toen Stichting Protect Everybody de rechtszaak tegen de Rijksoverheid aanspande inzake van de onveilige scholen en op een aantal punten gelijk kreeg werden ze niet uitgenodigd door Op1 en Jinek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als anti-vaxxers een rechtzaak tegen de regering aanspannen over de coronavaccinaties en die rechtzaak winnen horen ze aan tafel te zitten ja.
Die hebben we enkele jaren geleden al gehad, 2 antivax moeders VS een huisarts die trots zeiden dat hun ongevaccineerde zonen kerngezond waren en de huisarts onder de tafel sloegen met een spervuur aan 'argumenten'.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat mag je vinden uiteraard
Op het moment dat (bijvoorbeeld) antivaxxers een rechtzaak tegen de overheid winnen over de vaccinaties en de manier waarop dat gedaan zou worden zou ik het interessant vinden om te kijken. Indien het niet inhoudelijk is/blijft is het aan de tafelheer/tafeldame om ervoor te zorgen dat het gesprek on-topic blijft, als een soort debatleider.
Ja, daar moest ik ook even aan denken. Maar dat heeft wel wat teweeg gebracht, ook al was het van korte duur. Het heeft ervoor gezorgd dat Gommers ineens een bereik had bij jongeren die wel naar Famke Louise luisterden en niet naar het nieuws, Op1 of welk ander programma ook keken. Ik vond het vooral zielig voor Famke Louise, ze was zichtbaar nerveus en voelde zich niet op haar plek. Ik vond het juist heel goed dat ze er zat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik moest vanavond even denken aan Famke Louise of hoe heet ze. Met alle respect, ik zou discussies op dat niveau (en daar schaar viruswaarheid ook wel onder, al komt Engel wat beter uit zijn woorden en weet het nog wel een beetje redelijk te verpakken vaak) toch niet echt interessant willen noemen, laat staan een bijdrage aan het maatschappelijk debat.
Maar goed, meningen verschillen nou eenmaal.
Vooringenomen*quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:00 schreef DonDruiper het volgende:
Even over die rechter.. was ze dronken ofzo?
Of net een beroerte gehad?
Goeiedag zeg...
Daarom volg ik ook die BPOC2020 (indien een interessante gast) en nog wat zaken. Er is genoeg te bekijken zonder zelf meteen in de complotten te schieten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedank voor staatsindoctrinatie. Doe mij een evenwichtige vertegenwoordiging van standpunten en een levendige discussie. Dan vorm ik zelf m'n standpunt wel.
Mooi hoe snel ze dat allemaal voor elkaar krijgen.quote:
Ja, ik kijk ook niet dagelijks naar Op 1, vind het vaak vermoeiende discussies (en de laatste maanden veel herhaling). Voor een gevarieerde hoeveelheid nieuwsbronnen heb ik al Blendle, de Volkskrant, NOS, Nieuwsuur en Eén Vandaagquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik me dan nog wel enigszins voorstellen. Bedoel, ik kijk nooit en nu wel dus het werkt wel.
Viruswaarheid heeft rauwe en vervelende kantjes en dat is jammer, want daardoor sneeuwt waar het vandaag echt om ging een beetje onder. De uitspraak van vanmorgen was gewoon een mooi succes en terecht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, je zou toch zeggen dat iedereen met een gemiddeld IQ of hoger toch niet in de aantoonbare quatsch van viruswaanzin zal trappen. Elke keer weer zetten ze zichzelf compleet voor schut.
Maar ja, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Kan me voorstellen dat een hoop mensen vanwege de Corona-crisis in een vervelende situatie privé/financieel terecht zijn gekomen en het lastig vinden dat er zo weinig zicht is op perspectief. Dat draagt niet bij aan helder, rationeel denken helaas.
Helpt ook niet mee dat de communicatie van het kabinet Rutte III zelden sterk is geweest, integendeel.
Over fatsoen gesproken..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:52 schreef Gretzl het volgende:
Wappie Engel die als een idioot de uitspraak van de rechter meerdere keren onderbreekt, over totaal gebrek aan fatsoen gesproken...
Wat heb ik jou nou weer aangedaan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alsof je zelf zo slim uit je doppen kijkt, Don.
Dat is jouw hypothese. Onze lockdown is ook alles behalve soepel dus ik zie niet in waarom het hier dan wel tot een grote golf komt. Let wel, er zit heeeeeel veel ruimte tussen de scherpe daling in de UK en een stijging hier, dat verklaar je niet met jouw hypothese. Dan zou je hier wellicht enkel een afvlakking moeten zien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een combinatie van. Mijn hypothese is dat de Britten het virus eronder hebben weten te krijgen door een combinatie van heftige maatregelen (Tier 5 is allesbehalve soepel) en een bevolking die zich beter aan de maatregelen is gaan houden vanwege de beelden van overvolle ziekenhuizen.
Zie ook het verschil tussen ons nu en een jaar geleden. We hebben nu veel strengere maatregelen nodig om hetzelfde gedragseffect te bewerkstelligen.
Als dat iets was wat in het nieuws leefde is dat iets wat ze wel hadden moeten doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toen Stichting Protect Everybody de rechtszaak tegen de Rijksoverheid aanspande inzake van de onveilige scholen en op een aantal punten gelijk kreeg werden ze niet uitgenodigd door Op1 en Jinek.
Enkel de grootste schreeuwers krijgen een podium, ook al braken ze complete bullshit uit. Mag ik het Trumpisme de schuld geven?
Het had zijn goede kanten, klopt. Maar nee, zoals je wel kan verwachten vond ik het niet zo'n goed idee dat ze daar zatquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, daar moest ik ook even aan denken. Maar dat heeft wel wat teweeg gebracht, ook al was het van korte duur. Het heeft ervoor gezorgd dat Gommers ineens een bereik had bij jongeren die wel naar Famke Louise luisterden en niet naar het nieuws, Op1 of welk ander programma ook keken. Ik vond het vooral zielig voor Famke Louise, ze was zichtbaar nerveus en voelde zich niet op haar plek. Ik vond het juist heel goed dat ze er zat.
Eigenlijk ben jij ook gewoon net zo'n extremist als waar je al dit soort partijen van aan het beschuldigen bent. En dan doe je vervolgens zaken waar je het niet mee eens bent gewoon simpel af dat het complete bullshit is. En qua mensen die met tegenargumenten komen dat ze het gewoon niet begrijpen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toen Stichting Protect Everybody de rechtszaak tegen de Rijksoverheid aanspande inzake van de onveilige scholen en op een aantal punten gelijk kreeg werden ze niet uitgenodigd door Op1 en Jinek.
Enkel de grootste schreeuwers krijgen een podium, ook al braken ze complete bullshit uit. Mag ik het Trumpisme de schuld geven?
Met hun doe-opdrachten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Viruswaarheid heeft rauwe en vervelende kantjes en dat is jammer, want daardoor sneeuwt waar het vandaag echt om ging een beetje onder. De uitspraak van vanmorgen was gewoon een mooi succes en terecht.
Dat gaat niet gebeuren omdat uit diverse studies blijkt dat hij besmettelijker is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:04 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat is jouw hypothese. Onze lockdown is ook alles behalve soepel dus ik zie niet in waarom het hier dan wel tot een grote golf komt. Let wel, er zit heeeeeel veel ruimte tussen de scherpe daling in de UK en een stijging hier, dat verklaar je niet met jouw hypothese. Dan zou je hier wellicht enkel een afvlakking moeten zien.
Mijn hypothese is dat over 2 weken het RIVM met het schaamrood op de kaken moet toegeven dat de Britse variant toch nog minder besmettelijk is, maar dat we toch de avondklok moeten aanhouden voor de Braziliaanse en Z Afrikaanse variant.
Als het tegen ze is, kunnen ze wel snel zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hoe snel ze dat allemaal voor elkaar krijgen.
Net als het kort geding vandaag,
Waren ze maar net zo slagvaardig een paar jaar geleden met de toeslagaffaire.
En waren ze maar net zo ijverig om dat goed uit te zoeken en niet ook mensen ¤30.000 te geven en alle schulden kwijt te schelden terwijl ze 'maar' een schuld hadden van ¤3000.
Werd wel door het NOS blog en verschillende grote kranten opgepikt (Telegraaf, AD), maar geen nieuws dat prime-time op de journaals kwam. Dat zal vast het verschil zijn. Viruswappies zijn er verdomd goed in om alle aandacht te trekken, want de hardste schreeuwers die de grootste ophef veroorzaken zijn immers het meest nieuwswaardig #ophefquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dat iets was wat in het nieuws leefde is dat iets wat ze wel hadden moeten doen.
Ik zou er minder moeite mee hebben als de presentatoren iemand als Engel daadwerkelijk hard aan de tand voelen. Kritische vragen waar ie het antwoord schuldig moet blijven. Zoals Baudet laatst toen Twan Huys hem interviewde bij Buitenhof. Dan kan iedere weldenkende kijker constateren dat er bij Engel een ernstig steekje los is.quote:Zowel Op1 als Jinek zijn actualiteitenprogramma's. Oftewel, zaken die op dat moment actueel zijn worden behandeld.
Ik dacht op dat moment vooral: Huh, waarom Famke Louise? Maargoed, Thomas Berge en een aantal anderen kwamen al heel snel terug op hun #ikdoenietmeermee avontuur, en zij zat er wel gewoon. Ook al kwam ze er niet helemaal lekker uit, ze deed het wel. Dat respecteer ik wel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het had zijn goede kanten, klopt. Maar nee, zoals je wel kan verwachten vond ik het niet zo'n goed idee dat ze daar zat. Niet haar schuld uiteraard, ik had wat meer verantwoordelijkheidsgevoel verwacht bij zo'n redactie, ze kreeg er wel echt te hard van langs.
Ach ja, benieuwd wat de dag van morgen brengt, het is niet saai in elk geval
Nou ja, je eigen usericon is niet bepaald fraai, hè?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat heb ik jou nou weer aangedaan?
Ze had een hele scheve mond en praatte ook vreemd.
Dat bedoel ik er mee.
Nee, het vonnis is heel goed onderbouwd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:02 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Vooringenomen*
ze wisten het resultaat al om 12 uur smiddags na een belletje van Rutte,
De rest is een show en poppenkast.
Nou heb je nog steeds niet verteld van wie je een kloon bent.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef Abyss33 het volgende:
Waarom discussieren we hier nog?
Je kunt in principe per nickname al invullen wat de reacties zijn..
Diegenen die Ab en Jaap super vinden en op1 top. en Mark top. En die hele richting van maatregelen.
en de tegenstanders..
Vervolgens praten we dagen achter elkaar tegen dezelfde mensen. Met altijd het antwoord dat je vooraf al kan invullen.. Want je weet hoe men er instaat.
De ene users.. Allemaal zo bang en Mark is super... en in dit geval viruswaarheid zijn wappies.
En de andere kant. die jaap en consorten verschikkelijk vind...
geen enkel moment zullen we een verressande comment zien. Dus waar discussieren we nu over?
De meningen zijn alllang en breed gemaakt., je bent voor of tegen maatregelen. En elke comment is een verdediging van dat standpunt. klaar
Op zich hebben we wel een leuk meetmoment over twee weken wie gelijk heeft:quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef Abyss33 het volgende:
Diegenen die Ab en Jaap super vinden en op1 top. en Mark top. En die hele richting van maatregelen.
en de tegenstanders..
Vervolgens praten we dagen achter elkaar tegen dezelfde mensen. Met altijd het antwoord dat je vooraf al kan invullen.. Want je weet hoe men er instaat.
De ene users.. Allemaal zo bang en Mark is super... en in dit geval viruswaarheid zijn wappies.
geen enkel moment zullen we een verressande comment zien. Dus waar discussieren we nu over?
De meningen zijn alllang en breed gemaakt., je bent voor of tegen maatregelen. En elke comment is een verdediging van dat standpunt. klaar
Klopt als een bus.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef falling_away het volgende:
Het OMT met van Dissel en vooral Gommers zijn een beetje te media- en machtsgeil geworden. Macht corrumpeert en dat zie je helaas terug bij deze heren. De overheid heeft enkel oor voor deze deskundigen en niet voor de vele andere experts die aangeven dat dit niet zo langer kan.
Het kwam wat raar m'n strot uit, maar het viel me op.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, je eigen usericon is niet bepaald fraai, hè?
Leek me een gedeeltelijke gezichtsverlamming en dus niet iets om lacherig over te doen.
Van Abyss32,quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou heb je nog steeds niet verteld van wie je een kloon bent.
Compleet misplaatst wat je nu zegt. Als je zoals ik voorstander bent van containment aka duurzaam indammen naar lage aantallen besmettingen ben je niet direct een extremist. Of ben jij van mening dat al deze vooraanstaande wetenschappers die het pleidooi van ZeroCovid-Greenzone hebben ondertekend ook allemaal extremisten zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Eigenlijk ben jij ook gewoon net zo'n extremist als waar je al dit soort partijen van aan het beschuldigen bent. En dan doe je vervolgens zaken waar je het niet mee eens bent gewoon simpel af dat het complete bullshit is. En qua mensen die met tegenargumenten komen dat ze het gewoon niet begrijpen.
Als ik je een tip mag geven. Het is makkelijker een normale discussie te hebben als je niet je afschuw van een groep door je posts heen laat sprekenquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Werd wel door het NOS blog en verschillende grote kranten opgepikt (Telegraaf, AD), maar geen nieuws dat prime-time op de journaals kwam. Dat zal vast het verschil zijn. Viruswappies zijn er verdomd goed in om alle aandacht te trekken, want de hardste schreeuwers die de grootste ophef veroorzaken zijn immers het meest nieuwswaardig #ophef
[..]
Ik zou er minder moeite mee hebben als de presentatoren iemand als Engel daadwerkelijk hard aan de tand voelen. Kritische vragen waar ie het antwoord schuldig moet blijven. Zoals Baudet laatst toen Twan Huys hem interviewde bij Buitenhof. Dan kan iedere weldenkende kijker constateren dat er bij Engel een ernstig steekje los is.
Dat valt allemaal reuze mee hoor. Er zit genoeg nuance bij veel users, er kunnen interessante achtergrondartikelen of studies worden gepost en een andere mening - mits goed onderbouwd - kan je eigen referentiekader ook verbreden of gewoon simpelweg interessant zijn. Niet iedereen zit zo kinderlijk in de wedstrijd om maar gelijk te hebben of te krijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef Abyss33 het volgende:
Ik vind dat alleen Ab in dit rijtje een verstandige visie heeft. Bij Dissel en Rutte heb ik zo m'n bedenkingen. Mag dat ook?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef Abyss33 het volgende:
Dan wordt er gewoon weer gezegd 'over twee weken cruciaal blabla', zoals al sinds december het geval is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:11 schreef falling_away het volgende:
[..]
Op zich hebben we wel een leuk meetmoment over twee weken wie gelijk heeft:
aan de ene kant de groep die denkt dat het erg mee valt met de Britse variant
Aan de andere kant de groep die alle woorden van Gommers etc. slikken voor zoete koek en denken dan we over 2 weken een flinke stijging zullen zien.
het zou interessant zijn om hier wat harde kaders omheen te plaatsen en dan over twee weken bepalen wie er gelijk hebben gehad. Bijv. wie heeft er gelijk bij een afvlakking (geen stijging maar ook geen daling?) etc.
Misschien kunnen we het dan ook nog interessant maken door bijv. 10 Euro pp in te zetten
Zo vermijd ik de term 'wappies' - gemakkelijk en onsmakelijk vind ik de term.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven. Het is makkelijker een normale discussie te hebben als je niet je afschuw van een groep door je posts heen laat spreken
Ik vind C19 RedTeam virusextremisten en net zo goed viruswappies, maar dan van de andere kant. Ik zal ze echter in de meeste gevallen gewoon C19 Red Team noemen. Soms laat ik me ook verleiden, dat geef ik direct toe, maar het maakt het moeilijker om een open discussie te hebben.
Harde datums horen bij deze deal. Ik denk dat vele v dissel fans hun keutel dan zouden intrekken (wat meteen bewijst dat je geen rigoureuze maatregelen als de avondklok moet instellen op basis van deze hypothese)quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan wordt er gewoon weer gezegd 'over twee weken cruciaal blabla', zoals al sinds december het geval is.
je vergeet het vaccinatieplanquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hoe snel ze dat allemaal voor elkaar krijgen.
Net als het kort geding vandaag,
Waren ze maar net zo slagvaardig een paar jaar geleden met de toeslagaffaire.
En waren ze maar net zo ijverig om dat goed uit te zoeken en niet ook mensen ¤30.000 te geven en alle schulden kwijt te schelden terwijl ze 'maar' een schuld hadden van ¤3000.
Dank ik, ik neem het meequote:Op woensdag 17 februari 2021 00:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven. Het is makkelijker een normale discussie te hebben als je niet je afschuw van een groep door je posts heen laat spreken
Er zijn echter zoveel vooraanstaande internationale wetenschappers en politici die top dezelfde lijn zitten als C19 Red Team dat het nogal gek is om ze virusextremisten te noemen. Maar goed, die mening mag je natuurlijk hebben.quote:Ik vind C19 RedTeam virusextremisten en net zo goed viruswappies, maar dan van de andere kant. Ik zal ze echter in de meeste gevallen gewoon C19 Red Team noemen. Soms laat ik me ook verleiden, dat geef ik direct toe, maar het maakt het moeilijker om een open discussie te hebben.
Kan ik volgen wat betreft het aanvallende, maar vond het persoonlijk wel verfrissend om te zien dat Thierry eindelijk eens hard werd aangepakt door een tv-journalist. Was volgens mij nog niet eerder voorgekomen. Dat Baudet toen op RTL na het FvD-debacle een uur z'n PR-praatje mocht houden was echt tenenkrommend.quote:Baudet bij Twan Huys vond ik ook niet sterk, maar ik vond ook dat Twan Huys erg aanvallend was. Het was geen open gesprek, hij ging er best hard in. Dat mag, maar dan moet hij Baudet ook uit laten praten.
Toen ik het zag was ik eerst een klein beetje verbaasd. Daarna dacht ik: Wat fijn dat iemand die herstellende is van een TIA of een aandoening heeft gewoon eerlijk behandeld wordt en bij zo'n belangrijke zaak de voorzitter mag zijn. Er is (bij mij op mn werk bijvoorbeeld) altijd veel te doen over gelijkheid e.d., dit was wat mij betreft een perfect voorbeeld dat het daar best goed mee zit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het kwam wat raar m'n strot uit, maar het viel me op.
Is inderdaad niets om over te lachen.
Sowieso is vandaag eigenlijk wederom weer een zwarte dag in Nederland.
Zowel voor voor- als tegenstanders.
Keb met een enkele heer wel goede discussies. Raakvlakken zijn ook bijv dat er te weinig getoetst wordt op het werkelijk aantal Britse variant bijv.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef Abyss33 het volgende:
en de tegenstanders..
lol zeg je nu dat alleen Ab een verstandige visie heeft?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik vind dat alleen Ab in dit rijtje een verstandige visie heeft. Bij Dissel en Rutte heb ik zo m'n bedenkingen. Mag dat ook?
Wat wil je nou eigenlijk weer met je zoveelste screenshot, twittertje of weet ik het wat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Compleet misplaatst wat je nu zegt. Als je zoals ik voorstander bent van containment aka duurzaam indammen naar lage aantallen besmettingen ben je niet direct een extremist. Of ben jij van mening dat al deze vooraanstaande wetenschappers die het pleidooi van ZeroCovid-Greenzone hebben ondertekend ook allemaal extremisten zijn?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder prima om van mening te verschillen, het is niet dat de mensen die geloven in een mitigatiestrategie niks begrijpen. We denken alleen anders over de beste uitweg uit deze verschroeiende pandemie.
Baudet kon niet uitspreken.. Matig interview.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dank ik, ik neem het mee
[..]
Er zijn echter zoveel vooraanstaande internationale wetenschappers en politici die top dezelfde lijn zitten als C19 Red Team dat het nogal gek is om ze virusextremisten te noemen. Maar goed, die mening mag je natuurlijk hebben.
[..]
Kan ik volgen wat betreft het aanvallende, maar vond het persoonlijk wel verfrissend om te zien dat Thierry eindelijk eens hard werd aangepakt door een tv-journalist. Was volgens mij nog niet eerder voorgekomen. Dat Baudet toen op RTL na het FvD-debacle een uur z'n PR-praatje mocht houden was echt tenenkrommend.
Nu maar eens richting bed, morgen waarschijnlijk minder aanwezig hier. Moet m'n tijd ook nuttig besteden met werk en andere dingen
Het OMT bevat rond de 50 virologen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef falling_away het volgende:
Het OMT met van Dissel en vooral Gommers zijn een beetje te media- en machtsgeil geworden. Macht corrumpeert en dat zie je helaas terug bij deze heren. De overheid heeft enkel oor voor deze deskundigen en niet voor de vele andere experts die aangeven dat dit niet zo langer kan.
Nou ik blijf het hopen op openheid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb met een enkele heer wel goede discussies. Raakvlakken zijn ook bijv dat er te weinig getoetst wordt op het werkelijk aantal Britse variant bijv.
Je wordt steeds ouder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:12 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Van Abyss32,
die weer een kloon was van Abyss 31..
en reken maar door
Ik geloof niet in effectiviteit in buitenlucht. Het aerosol verhaal v Maurice is sterk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:25 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nou ik blijf het hopen op openheid.
Maar van sommige mensen heb ik nog geen positief bericht gezien omtrent corona.
elk bericht is over maatregelen zijn goed en nog meer en meer .
Maar goed.
Hopelijk zijn er ook mensen met open vizier.
en moet toegeven dat ik zelf mijn vizier ook wat heb gedicht na een jaar van dit..
Dus zal ook veelal dezelfde standpunten hebben..
Geil worden + tunnelvisie + eigen belang + geen verstand van zaken dat niet met virus verspreiding te maken heeft..quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het OMT bevat rond de 50 virologen.
Die zitten er allemaal naast omdat ze geil worden door hun positie in deze adviesraad?
Terwijl ik het net over de andere kant heb denk ik dit echt niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:08 schreef falling_away het volgende:
Dat denk ik niet. Ik denk wel dat zijn rol als wetenschapper vertroebeld is geraakt door de medeverantwoordelijkheid die hij is gaan dragen voor het coronabeleid en het voorkomen van gezondheidsschade.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:32 schreef OProg het volgende:
Van Dissel is een wetenschapper die denk ik nu wel iets vast zit in zijn eigen model.
Van Dissel is idd een beetje wereldvreemd, maar dat hoort er ook een beetje bij. Zijn reacties bij die technische briefings vind ik altijd mooi. Agema stelt een vraag; “Nouja nee, dat heb ik al beantwoord, ik vind de vraag wat onzinnig”quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Terwijl ik het net over de andere kant heb denk ik dit echt niet.
Van Dissel is een wetenschapper die denk ik nu wel iets vast zit in zijn eigen model. Maar bij hem denk ik dan gek genoeg ook weer dat hij ergens maar half snapt wat dan weer impact op een samenleving doet. Hij zit mogelijkheden te bestuderen die uit een virus voor kunnen komen en als ik hem hoor praten is het hyperintelligent en een tikkeltje wereldvreemd. Maar dat is mijn indruk. Ik had dat eerder met een collega die ook dacht alles te gaan voorspellen maar eigenlijk maar half wist dat er ook mensen in die wereld waren. Maar wel behoudend bezig was. Zoiets.
Van Gommers denk ik iets dat hij ergens wel blij is met de aandacht maar dat hij ook wel zo veel mens is dat hij ook weer door wil gaan. Maar het ook vooral niet mis wil laten gaan dus zelf probeert de afweging te maken. Ik vond zelf die voorrang voor vaccinatie en er voor pleiten bij Nieuwsuur niet best. Maar ik denk ook wel weer dat het idee er achter wel oprecht was.
Eigenlijk bedoelde ik dit dus.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik denk wel dat zijn rol als wetenschapper vertroebeld is geraakt door de medeverantwoordelijkheid die hij is gaan dragen voor het coronabeleid en het voorkomen van gezondheidsschade.
Over het eerste kan ik geen inschatting maken, daar voor ken ik de beste man niet goed genoeg. Over het tweede ben ik het zonder meer met je eens. Hij is een soort Superman geworden die alles maar moet kunnen, van het duiden van de situatie tot het verzinnen van maatregelen tot het bewerken van politici tot het voeren van een rechtszaak.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik denk wel dat zijn rol als wetenschapper vertroebeld is geraakt door de medeverantwoordelijkheid die hij is gaan dragen voor het coronabeleid en het voorkomen van gezondheidsschade.
Omdat angst beter motiveert dan maatregelen van de overheid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
In het vorige deel zei je: En het lijkt me een utopie om te denken dat wij zonder draconische maatregelen de Britse variant onder de 1 gaan krijgen
Waarop ik het volgende zei:
Ik heb dit al aan velen gevraagd zonder duidelijk antwoord. Volgens het RIVM is de derde golf onafwendbaar door de Britse variant en ondanks de lockdown.
Waarom zien we dan sinds 7 januari een zeer scherpe daling in het aantal besmettingen in de VK?
Nee. Je ziet dingen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Check rond minuut 32.42. Rutte doet ontzettend zenuwachtig wanneer dat jongetje vraagt wanneer alles weer terug naar normaal gaat. Spoel het een paar keer terug zou ik zeggen, krabben aan hoofd, zenuwachtig heen en weer bewegen, zenuwachtig lachje. Weet hij dat het valse hoop is?
Welk eigenbelang?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:28 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Geil worden + tunnelvisie + eigen belang + geen verstand van zaken dat niet met virus verspreiding te maken heeft..
Het is niet zo moeilijk..
Als mijn baan is virus tegen gaan..
Wat zal ik dan in het meest optimate geval adviseren?
Dat Persoon A zover mogelijk verwijdert wordt van persoon B.
Want dat is hoe dan ook de optimale situatie voor minder verpreiding tussen persoon A en B.
Maar je ziet het probleem?
Het leven is meer dan alleen Persoon A en B niet met elkaar in contact te laten komen..
Ik weet niet of wereldvreemd het woord is. Een vakidioot misschien. Ik herken het van de specialisten in mijn ziekenhuis. Toen ik ziek werd, kreeg ik van specialisten allerlei strenge adviezen die voor een vijfentwintigjarige erg moeilijk te omarmen waren. Er was een internist voor nodig die me hielp om algemene adviezen toe te passen op mijn specifieke situatie en om risico's te wegen. Zo iemand heb je nodig. Dat Van Dissel die persoon niet is, is niet zo erg. Als iemand die rol maar op zich neemt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van Dissel is idd een beetje wereldvreemd, maar dat hoort er ook een beetje bij.
Denk ook dat de wetenschap en het kabinet in dit geval een andere taal spreken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoelde ik dit dus.
Meer dat hij shit wil voorkomen inderdaad. En daarom nu dit scenario neer zet.
Ja, maar die eindmusical in juli kunnen ze wel vergetenquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee. Je ziet dingen.
Hugo zegt daarna: "Waarschijnlijk in de zomer"
Maar dat vergeet je er even bij te zetten..
Vakidioot, een veel betere omschrijving idd. Maargoed, die persoon om te ‘vertalen’ missen we nu soms heb ik het idee.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet of wereldvreemd het woord is. Een vakidioot misschien. Ik herken het van de specialisten in mijn ziekenhuis. Toen ik ziek werd, kreeg ik van specialisten allerlei strenge adviezen die voor een vijfentwintigjarige erg moeilijk te omarmen waren. Er was een internist voor nodig die me hielp om algemene adviezen toe te passen op mijn specifieke situatie en om risico's te wegen. Zo iemand heb je nodig. Dat Van Dissel die persoon niet is, is niet zo erg. Als iemand die rol maar op zich neemt.
quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van Dissel is idd een beetje wereldvreemd, maar dat hoort er ook een beetje bij.
Bij Gommers heb ik het idee dat hij uit de goedheid van zijn hart wil helpen, maar zich niet realiseert wat hij zich op de hals haalt. Beetje alsof je de PC van je opa fixt en erna 4x per week gebeld wordt want ‘er staat een rare taakbalk in beeld’
Ook niet echt overtuigend. Overigens is in deze "persconferentie" glashard door Rutte gezegd dat grote samenkomsten van mensen tot zeker in april/mei/juni niet mogelijk zijn. Geen horeca dus, geen kroegen etc. Zelfs niet een schoolmusical voor de kinderen uit groep 8.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee. Je ziet dingen.
Hugo zegt daarna: "Waarschijnlijk in de zomer"
Maar dat vergeet je er even bij te zetten..
Dus je mag gewoon liegen tegen kinderen? Als volksvertegenwoordiger? En jij denkt dat Hugo niet in de gaten heeft dat dit gewoon overal uitgezonden wordt?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:41 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja in de zomer... |(knipoog)
Hij praat tegen een kind.
en jij gelooft hem ook als een kind..
Mensen zijn zo naief..
Met de zomer is alles weer normaal... Uiteraard.. helemaal prima... niks aan het handje..
Geen idee of dat zo is, het RIVM en OMT adviseren alleen maar en het kabinet beslist en is verantwoordelijk voor die beslissing.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:35 schreef ondeugend het volgende:
Van Dissel zit hopeloos klem tussen zijn wetenschappelijke modellen en druk van ons demissionairen. Ik benijd de man niet.
Waarom zet je persconferentie tussen haakjes?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ook niet echt overtuigend. Overigens is in deze "persconferentie" glashard door Rutte gezegd dat grote samenkomsten van mensen tot zeker in april/mei/juni niet mogelijk zijn. Geen horeca dus, geen kroegen etc. Zelfs niet een schoolmusical voor de kinderen uit groep 8.
Hij Poept echt in zijn luier van angst.
Op zich gelijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welk eigenbelang?
Verder is het aan het kabinet om de adviezen van het OMT te toetsen aan andere expertises.
Van een viroloog kun je niet verwachten dat hij adviezen geeft buiten zijn expertise om.
Mee eens, en wat laat jou dan denken dat ze uit deze angstmodus stappen in de zomer? Er is immers nog volop gevaar op de achtergrond aanwezig (niet mijn mening, duidelijk wel hun mening). En ook met dit in het achterhoofd hebbende, hoe denk jij dat ze ons zomaar vrijlaten na vaccinatie met nog volop gevaar op de achtergrond in de vorm van mutaties?quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:26 schreef DonDruiper het volgende:
Het grote probleem is dat we door een jaar te leven zoals we nu doen het rationele denkvermogen behoorlijk is verstoord.
We zijn in principe al zo geïndoctrineerd dat we het woordje Corona synoniem zien met dood en verderf.
Wat natuurlijk dikke flauwekul is.
Ik hoor net Rutte zeggen dat we met een levensgevaarlijk virus te maken hebben. Dat is gedeeltelijk zo, maar je moet het wel in de goede context zien. Het is namelijk gevaarlijk voor bejaarden en dikke mannen. Het gros merkt niks of hele milde verkoudheidsklachten.
Er moet veel meer oog zijn voor de collateral damage wat deze pandemie veroorzaakt. De economie, psychologisch etc.
Er MOET perspectief komen. Voor zowel de bevolking als voor het bedrijfsleven. Anders gaan we de komende tijd nog veel meer dagen krijgen zoals deze
Deze slaan we even op, ik zal hem wel quoten in septemberquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, we gaan een normale zomer tegemoet.
Tsjah. En daar heb ik vanavond eerder over gepost. En daar zijn wij het geloof ik wel over eens. Ik baal er van hoe het nu gaat met dat OMT en het RIVM. Dit zijn partijen die verschillende scenario's moeten schetsen en waar het kabinet over moet oordelen, puur op inhoud, en met de kamer over in discussie moet gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:41 schreef chratnox het volgende:
Denk ook dat de wetenschap en het kabinet in dit geval een andere taal spreken.
Van Dissel zegt eigenlijk: Het kan heel goed gaan en het kan heel fout gaan. Politici willen over het algemeen keuzes, linksaf of rechtsaf.
we moeten de sportscholen sluiten om mensen gezond te houdenquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mee eens, en wat laat jou dan denken dat ze uit deze angstmodus stappen in de zomer? Er is immers nog volop gevaar op de achtergrond aanwezig (niet mijn mening, duidelijk wel hun mening). En ook met dit in het achterhoofd hebbende, hoe denk jij dat ze ons zomaar vrijlaten na vaccinatie met nog volop gevaar op de achtergrond in de vorm van mutaties?
Deze mensen stappen niet uit de angstbubbel, dat moeten wij zelf doen. En daar zit nou juist een groot euvel, want het gros steunt werkelijk alles wat die doemprofeten van het kabinet, omt en rivm ons voorschotelen. Met andere woorden, je komt hier niet uit de komende jaren.
Hij kan onmogelijk ongelijk hebben. De 'normalen' vliegen ons om de oren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Deze slaan we even op, ik zal hem wel quoten in september
Ik kan je een VK artikel aanraden over de strijd binnen het OMT en de rol van Jaap daarin.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee of dat zo is, het RIVM en OMT adviseren alleen maar en het kabinet beslist en is verantwoordelijk voor die beslissing.
En het kabinet beslist niet altijd in lijn met het OMT.
quote:Willem Feenstra volgde het OMT een jaar lang
Nouja ik heb de afgelopen zomer gewoon een biertje kunnen doen op het terras, in de kroeg, uit eten, in de voetbalkantine.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Hij kan onmogelijk ongelijk hebben. De 'normalen' vliegen ons om de oren.
Het was geen officiële persco natuurlijkquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom zet je persconferentie tussen haakjes?
Omdat de vragen door kinderen werden gesteld?
En jij had al volle discotheken verwacht in mei? Ja? Een volle Ziggodome? Ja?
Je zit ontzettend hoog in de frustraties en dat is begrijpelijk, maar probeer een beetje rationeel na te denken.
Ik vind ook dat er best iets meer mogelijk moet zijn, maar ze zijn heel erg voorzichtig.
Zodra het mooie weer er straks weer aankomt en de cijfers als een baksteen kelderen is er geen enkele reden om niet alles weer beetje bij beetje open te gooien net als de vorige zomer.
Plus we zijn natuurlijk aan het vaccineren.
Ja, we gaan een normale zomer tegemoet.
Het klinkt wel rooskleurig als je de dingen opnoemt die wel konden, en dat hoor je ook zeker wel te waarderen, maar alsnog lag praktisch overal een krampachtig coronasausje overheen. Ik zal nooit genoegen nemen dat halfbakken gedoe dus in mijn optiek was het zeker geen (oud-)normale zomer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nouja ik heb de afgelopen zomer gewoon een biertje kunnen doen op het terras, in de kroeg, uit eten, in de voetbalkantine.
Ik heb gesport zowel binnen als buiten. Ben naar voetbalwedstrijden geweest.
Geen evenementen inderdaad, maar verder een zomer as usual. En dat zonder vaccins.
Wanneer de cijfers dusdanig laag zijn zal de bereidwilligheid steeds minder worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mee eens, en wat laat jou dan denken dat ze uit deze angstmodus stappen in de zomer? Er is immers nog volop gevaar op de achtergrond aanwezig (niet mijn mening, duidelijk wel hun mening). En ook met dit in het achterhoofd hebbende, hoe denk jij dat ze ons zomaar vrijlaten na vaccinatie met nog volop gevaar op de achtergrond in de vorm van mutaties?
Deze mensen stappen niet uit de angstbubbel, dat moeten wij zelf doen. En daar zit nou juist een groot euvel, want het gros steunt werkelijk alles wat die doemprofeten van het kabinet, omt en rivm ons voorschotelen. Met andere woorden, je komt hier niet uit de komende jaren.
Jazeker was dat coronasausje er ook. Het was ook allemaal nieuw hé.. 'We' begrijpen het virus nu beter en er zijn vaccins. Toch voelde het redelijk normaal.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Het klinkt wel rooskleurig als je de dingen opnoemt die wel konden, en dat hoor je ook zeker wel te waarderen, maar alsnog lag praktisch overal een krampachtig coronasausje overheen. Ik zal nooit genoegen nemen dat halfbakken gedoe dus in mijn optiek was het zeker geen (oud-)normale zomer.
Ik heb je hele antwoord gelezen en ben het er eigenlijk gewoon eens mee.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De flexibiliteit is er compleet uit.
We zijn redelijk doorgeslagen in de regulering ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb je hele antwoord gelezen en ben het er eigenlijk gewoon eens mee.
Maar wel dan een vraag over hoe jij er over denkt. Het stomme aan het verhaal blijf ik vinden dat rond het OMT geen sociologen zitten. Niet eens direct om het sociale aspect van zaken. Maar vooral dat op gegeven moment mensen niet meer reageren op een tekening op het asfalt 'ALTIJD ANDERHALVE METER AFSTAND'. Mensen beïnvloeden en tot gedrag over laten gaan werkt anders. En ook dat maar met varianten om blijven roepen dat het nu wel echt mis kan gaan werkt niet. Perspectief en een doel - dat moet je dan wel hebben - werkt in mijn optiek veel beter en ik denk dat we dat nu kunnen hebben.
Hoe denk jij daar eigenlijk over?
Dan kun je beter een psycholoog dan een socioloog uitnodigen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar wel dan een vraag over hoe jij er over denkt. Het stomme aan het verhaal blijf ik vinden dat rond het OMT geen sociologen zitten. Niet eens direct om het sociale aspect van zaken. Maar vooral dat op gegeven moment mensen niet meer reageren op een tekening op het asfalt 'ALTIJD ANDERHALVE METER AFSTAND'. Mensen beïnvloeden en tot gedrag over laten gaan werkt anders. En ook dat maar met varianten om blijven roepen dat het nu wel echt mis kan gaan werkt niet. Perspectief en een doel - dat moet je dan wel hebben - werkt in mijn optiek veel beter en ik denk dat we dat nu kunnen hebben.
Zolang we met ouderwetse lockdowns om de oren worden gesmeten is er niet zoveel nieuws meer te begrijpen, vrees ik. Had gehoopt dat we wat betreft kennis over het virus en hoe het effectief aan te pakken wat verder zouden zijn na bijna een jaar, maar helaas, dit zal het dan wel zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jazeker was dat coronasausje er ook. Het was ook allemaal nieuw hé.. 'We' begrijpen het virus nu beter en er zijn vaccins. Toch voelde het redelijk normaal.
Echt.. als de ziekenhuizen straks leeglopen, de besmettingen teruglopen dan kunnen ze de maatregelen gewoon niet meer verkopen.
Voor zover ik weet is er niets veranderd in hoe het virus zich gedraagt in de afgelopen 12 maanden. Dat houdt dus ook in dat de manier om het aan te pakken ook niet veranderd is. Logisch, lijkt mij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Zolang we met ouderwetse lockdowns om de oren worden gesmeten is er niet zoveel nieuws meer te begrijpen, vrees ik. Had gehoopt dat we wat betreft kennis over het virus en hoe het effectief aan te pakken wat verder zouden zijn na bijna een jaar, maar helaas, dit zal het dan wel zijn.
Teruglopende besmettingen en ziekenhuisbezetting hadden we vorig jaar zomer ook, dus daar koop je niet zoveel voor. Nu met de vaccins is het perspectief anders, maar het gaat wel stevig politiek lef vergen om dit perspectief ook om te zetten in stevige versoepelingen.
Niet echt logisch. Het virus verandert niet, maar onze kennis erover heeft wel de potentie te veranderen (=verbeteren). En dus kun je ook leren over effectievere manieren om het aan te pakken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er niets veranderd in hoe het virus zich gedraagt in de afgelopen 12 maanden. Dat houdt dus ook in dat de manier om het aan te pakken ook niet veranderd is. Logisch, lijkt mij.
https://www.9news.com.au/(...)1c-b6ff-18d3e03cb3fdquote:The Victorian lockdown will end as planned at midnight tonight, with only a few restrictions to remain.
Premier Daniel Andrews announced the good news at a press conference today.
"I am very, very pleased to announce that just as we've indicated on Friday, this will be a five-day short sharp circuit-breaker," Mr Andrews said.
"Restrictions will come off at midnight tonight."
Die zijn er genoeg. Bijvoorbeeld een Gommers, iemand die de taal van de medici spreekt maar ook aanvoelt wat er in de maatschappij speelt (al draaft hij mijns inziens wat door). Maar ik heb bijvoorbeeld het idee dat zo’n Koopmans ook al een stuk breder georiënteerd is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vakidioot, een veel betere omschrijving idd. Maargoed, die persoon om te ‘vertalen’ missen we nu soms heb ik het idee.
Ok, vertel dan maar welke inzichten er nu zijn en welke andere effectieve methodes om het virus aan te pakken er zijn want volgens mij zijn die nog precies hetzelfde als een jaar geleden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Niet echt logisch. Het virus verandert niet, maar onze kennis erover heeft wel de potentie te veranderen (=verbeteren). En dus kun je ook leren over effectievere manieren om het aan te pakken.
Klaarblijkelijk waren wij destijds al zover, maar ik heb in het begin landen gezien waarin halve astronauten straten volspoten met ontsmettingsmiddel. Dus de manier om het aan te pakken kan wel degelijk veranderen.
Kunnen we dan even terug naar de intelligente lockdown van vorig jaar aub? Toen daalden de cijfers veel harder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er niets veranderd in hoe het virus zich gedraagt in de afgelopen 12 maanden. Dat houdt dus ook in dat de manier om het aan te pakken ook niet veranderd is. Logisch, lijkt mij.
Alles komt neer op gedrag. Misschien is het nog niet zo'n gek idee om er sociologen, psychologen, gedragswetenschappers en dat soort lui bij te halen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kunnen we dan even terug naar de intelligente lockdown van vorig jaar aub? Toen daalden de cijfers veel harder.
Voor ons zijn die er blijkbaar niet, anders hadden we dat al gedaan. Mochten we bijv in het begin hebben gedacht dat het voornamelijk aerosolenverspreiding was, dan hadden we wel degelijk meer kunnen leren. Maar blijkbaar zaten we meteen al vrij goed.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, vertel dan maar welke inzichten er nu zijn en welke andere effectieve methodes om het virus aan te pakken er zijn want volgens mij zijn die nog precies hetzelfde als een jaar geleden.
Blijft een lockdown, natuurlijk, het principe is altijd hetzelfde, hoe ga je het virus tegen? Door geen grote groepen mensen met elkaar in contact te laten komen als het rondwaart.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kunnen we dan even terug naar de intelligente lockdown van vorig jaar aub? Toen daalden de cijfers veel harder.
Dit. Hardop denken en afwegingen maken is nu - helaas - niet meer mogelijk. Een twijfel over iets uitspreken staat gelijk aan "het niet eens zijn met". En dan kan je geloof ik ook nooit meer ergens je bedenkingen over uiten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zijn er genoeg. Bijvoorbeeld een Gommers, iemand die de taal van de medici spreekt maar ook aanvoelt wat er in de maatschappij speelt (al draaft hij mijns inziens wat door). Maar ik heb bijvoorbeeld het idee dat zo’n Koopmans ook al een stuk breder georiënteerd is.
Het probleem is alleen dat mechanismes in de media, maar ook in “het systeem” dat geluid nogal onderdrukken. Je bent voor of tegen, voor nuance is geen plaats. “Dit is verstandig om te doen maar als je het niet doet breekt niet meteen de pleuris uit zolang het enigszins binnen de perken blijft” is geen boodschap die scoort aan een talkshowtafel.
En helaas is politiek tegenwoordig vooral napraten wat daar gezegd en in de de kranten geschreven wordt.
Beetje dubbel eerlijk gezegd. Enerzijds, wanneer we teveel verschillende meningen in het omt laten leidt het tot nog meer gepolder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me wel oprecht over.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles komt neer op gedrag. Misschien is het nog niet zo'n gek idee om er sociologen, psychologen, gedragswetenschappers en dat soort lui bij te halen.
Volledig eens mr @DonDruiper (waar je die naam vandaan hebt wilt ik niet eens weten)quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:26 schreef DonDruiper het volgende:
Het grote probleem is dat we door een jaar te leven zoals we nu doen het rationele denkvermogen behoorlijk is verstoord.
We zijn in principe al zo geïndoctrineerd dat we het woordje Corona synoniem zien met dood en verderf.
Ik hoor net Rutte zeggen dat we met een levensgevaarlijk virus te maken hebben. Dat is gedeeltelijk zo, maar je moet het wel in de goede context zien. Het is namelijk gevaarlijk voor bejaarden en dikke mannen. Het gros merkt niks of hele milde verkoudheidsklachten.
Er moet veel meer oog zijn voor de collateral damage wat deze pandemie veroorzaakt. De economie, psychologisch etc.
Er MOET perspectief komen. Voor zowel de bevolking als voor het bedrijfsleven. Anders gaan we de komende tijd nog veel meer dagen krijgen zoals deze
Je merkt aan alles dat mensen als Jaap van Dissel een beetje in een papieren werkelijkheid leven. "Mensen houden anderhalve meter afstand, want dat zijn de regels". Het is al heel wat dat ze nu meten in hoeverre mensen zich er ook daadwerkelijk wat van aantrekken, maar om vervolgens het gedrag dan ook nog te sturen gaat nog een stap te ver blijkbaar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me wel oprecht over.
Mijn oom is in de basis psycholoog maar ook erg bezig met gedragswetenschap. Hij stuurde met in April ofzo het bericht dat hij niet begreep dat borden stonden met #samen en #anderhalvemeter. Hij stuurde me toen dat het effect van dit soort zaken slechts op basis van dagen maximaal zit. Alsof die lulteksten op pakjes sigaretten ook maar iets doen met rokers.
En dat als je in deze ook maar iets wil met gedrag het een heel andere zaak is. En daar zit dan nog steeds mijn verbazing. Je gaat op een gegeven moment als OMT een resultaat verwachten wat op basis van gedrag gaat zijn maar ik durf wel te betwijfelen of ze echt begrijpen wat dat gedrag is naast wat er uit het model komt.
Volgens mij is Kuipers een intelligente Asperger, maar idd heel gefocused op een onderwerp. Gommers heeft iets meer feeling met de maatschappij, maar slaat ook regelmatig de plank mis. Zou fijn zijn als onze dagelijkse werkelijkheid niet meer door hen geregeerd zou worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Terwijl ik het net over de andere kant heb denk ik dit echt niet.
Van Dissel is een wetenschapper die denk ik nu wel iets vast zit in zijn eigen model. Maar bij hem denk ik dan gek genoeg ook weer dat hij ergens maar half snapt wat dan weer impact op een samenleving doet. Hij zit mogelijkheden te bestuderen die uit een virus voor kunnen komen en als ik hem hoor praten is het hyperintelligent en een tikkeltje wereldvreemd. Maar dat is mijn indruk. Ik had dat eerder met een collega die ook dacht alles te gaan voorspellen maar eigenlijk maar half wist dat er ook mensen in die wereld waren. Maar wel behoudend bezig was. Zoiets.
Van Gommers denk ik iets dat hij ergens wel blij is met de aandacht maar dat hij ook wel zo veel mens is dat hij ook weer door wil gaan. Maar het ook vooral niet mis wil laten gaan dus zelf probeert de afweging te maken. Ik vond zelf die voorrang voor vaccinatie en er voor pleiten bij Nieuwsuur niet best. Maar ik denk ook wel weer dat het idee er achter wel oprecht was.
Deze twee zaken heb ik vandaag hier eerder aangehaald. Ergens...quote:Op woensdag 17 februari 2021 01:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het kabinet moet meer een leidende rol nemen zonder de verantwoordelijkheid af te schuiven naar het rivm. Dat gebeurt niet genoeg in mijn optiek.
Verder hebben we sowieso perspectief nodig. Dat is de achterliggende gedachte bij zo'n routekaart. Een bij 1200 besmettingen versoepelen we of alles los wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn doet veel voor de draagvlak.
Ja maar dat is ook het hele probleem. We proberen het hele probleem uit elkaar te trekken alsof het stukjes zijn. De wereld is een stukje virusbestrijding, een stukje gedragsaanpassing, een stukje last van je stemming, een stukje volharding. Verschillende ministers beslissen daarover en die hebben allemaal hun eigen aandachtsgebied. Een ministerpresident moet dit allemaal bij elkaar brengen maar die verschuilt zich achter het OMT/epidemiologisch perspectief dat het allemaal niet kan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van Dissel is idd een beetje wereldvreemd, maar dat hoort er ook een beetje bij. Zijn reacties bij die technische briefings vind ik altijd mooi. Agema stelt een vraag; “Nouja nee, dat heb ik al beantwoord, ik vind de vraag wat onzinnig”
Bij Gommers heb ik het idee dat hij uit de goedheid van zijn hart wil helpen, maar zich niet realiseert wat hij zich op de hals haalt. Beetje alsof je de PC van je opa fixt en erna 4x per week gebeld wordt want ‘er staat een rare taakbalk in beeld’
Mooie redenatie inderdaadquote:Op woensdag 17 februari 2021 02:11 schreef crystal_meth het volgende:
M'n vader voelt zich ziek, keelpijn en hoesten. Maar "het zal een verkoudheid zijn, geen covid, want hij is al zeven dagen het huis niet uitgeweest", sinds z'n bezoek aan de huisarts...
Ai... niet over te halen toch even een testje te doen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 02:11 schreef crystal_meth het volgende:
M'n vader voelt zich ziek, keelpijn en hoesten. Maar "het zal een verkoudheid zijn, geen covid, want hij is al zeven dagen het huis niet uitgeweest", sinds z'n bezoek aan de huisarts...
Hij ging morgen de dokter bellen. Normaal gezien zou die hem naar het triagepunt moeten verwijzen (als die de richtlijnen volgt, waar ik m'n twijfels over heb).quote:Op woensdag 17 februari 2021 02:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ai... niet over te halen toch even een testje te doen?
Woont hij alleen?
Euw... Dan zou het wel extra fijn zijn als hij getest wordt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 02:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij ging morgen de dokter bellen. Normaal gezien zou die hem naar het triagepunt moeten verwijzen (als die de richtlijnen volgt, waar ik m'n twijfels over heb).
Woont met m'n moeder, zij is 86, hij is 90...
Die is in feite al jaren met pensioen, heeft geen vaste spreekuren meer, hij doet het nu enkel nog voor enkele van z'n oudste patienten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 02:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Euw... Dan zou het wel extra fijn zijn als hij getest wordt.
Waarom heb je je twijfels of de arts de juiste procedure volgt?
O, dat is raar geregeld.quote:Op woensdag 17 februari 2021 03:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die is in feite al jaren met pensioen, heeft geen vaste spreekuren meer, hij doet het nu enkel nog voor enkele van z'n oudste patienten.
Ik bedoelde vooral de richtlijn om patienten met "covid klachten" meteen telefonisch door te verwijzen ipv ze zelf eerst te onderzoeken. Ik gok dat ie " kom maar langs" zal zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 03:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, dat is raar geregeld.
Kan je wel contact met hem opnemen? Zou ik doen als er geen test volgt. Als ze verzorging nodig hebben, moet je ook weten of je er 'veilig' heen kunt, toch?
Het syndroom van Korsakov, ook wel de ziekte van Korsakov genoemd, is een blijvende geheugenstoornis die voornamelijk veroorzaakt wordt door vitamine B1-tekort, meestal het gevolg van het te weinig gevarieerd eten bij chronisch alcoholmisbruik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 04:04 schreef THEFXR het volgende:
Die Osterhaus heeft wel een selectief geheugen, met zijn Britse variant. Hij is dus vergeten dat de UK/VK in de kerstweek alles open heeft gehad en geen beperkingen heeft gezet om kerst te vieren met familie en vrienden/vriendinnen.
Dat heeft een grote piek in besmettingen teweeg gebracht.
quote:Op woensdag 23 december 2020 17:00 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Vraagje... Kunnen die verschillende varianten met elkaar mixen zodat er een super besmettelijke variant ontstaat?
https://www.newscientist.(...)mutated-coronavirus/quote:Exclusive: Two variants have merged into heavily mutated coronavirus
The UK and California variants of coronavirus appear to have combined into a heavily mutated hybrid, sparking concern that we may be entering a new phase of the covid-19 pandemic
De discussie begon met de curve uit te spreiden om zo de piek te verlagen, logischerwijs wordt de golf zo wel langer. We konden het niet tegen houden werd 100x verteld.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:26 schreef DonDruiper het volgende:
Whaha de hybridquote:Op woensdag 17 februari 2021 07:35 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
https://www.newscientist.(...)mutated-coronavirus/
Huh, hoe werkt zoiets dan. Hoe kunnen 2 virussen muteren in één soort ‘super’virus.quote:Op woensdag 17 februari 2021 07:35 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
https://www.newscientist.(...)mutated-coronavirus/
quote:Korber has only seen a single recombinant genome among thousands of sequences and it isn’t clear whether the virus is being transmitted from person to person or is just a one-off.
En er is niks meer van de democratie over. Alles wat de rechter af wijst, kan met een spoedwet worden verholpen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 07:50 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, ze gaan de avondklok-spoedwet er vandaag of morgen al doorheen rammen. Probleem opgelost, code zwart kan worden voorkomen, we zijn gered.
Wat fijn dan, dat het Nederlandse volk deze ondemocratische figuren allemaal naar huis mag sturen volgende maand.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En er is niks meer van de democratie over. Alles wat de rechter af wijst, kan met een spoedwet worden verholpen.
als de verkiezingen al doorgaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat fijn dan, dat het Nederlandse volk deze ondemocratische figuren allemaal naar huis mag sturen volgende maand.
Mochten ze daar voor kiezen natuurlijk.
Heeft RIVM daarover bericht oid?quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
RIVM ziet de stijging ook inmiddels, zelfs in een week waarin er veel teststraten dicht waren.
Fun times ahead.
Als ik het goed begrijp is het beleid dus nu, we proberen die stijging zo lang mogelijk te remmen, totdat het aantal vaccinaties de daling definitief in kan gaan zetten...
Dit wordt een lange zit.
Ik niet. En mensen om me heen ook niet. We zien de risico's maar we zien het zeker niet als dood en verderf en zijn ook niet bang. Corona-moe, dat wel. Klaar met alles, zeker.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:26 schreef DonDruiper het volgende:
Aantal besmettingen iets toegenomen, reproductiegetal stijgt ondanks avondklokquote:Op woensdag 17 februari 2021 08:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft RIVM daarover bericht oid?
Volgens mij snap jij de uitspraak van de rechter niet. Die heeft slechts geoordeeld dat de grondslag waarop de avondklok is ingevoerd niet deugd. Niet dat de avondklok zelf onrechtmatig is. Die grondslag wordt nu gerepareerd door de wetgever. Ik zie niet wat hier ondemocratisch aan is. Het is dezelfde wetgever waarop wij hebben gestemd en volgende maand op kunnen stemmen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En er is niks meer van de democratie over. Alles wat de rechter af wijst, kan met een spoedwet worden verholpen.
Ja, met misleidende cijfers zelfs.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft RIVM daarover bericht oid?
Er is geen stijging als je gewoon week op week berekent.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
RIVM ziet de stijging ook inmiddels, zelfs in een week waarin er veel teststraten dicht waren.
Lees het artikel zou ik zeggen. Ze hebben het over de weekcijfers.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen stijging als je gewoon week op week berekent.
Dat heb ik gedaan, daarom geef ik commentaar. Ze delen de weken zo in dat het op een stijging lijkt, maar dat komt alleen omdat er dan in de vorige week meer dagen waren waar de teststraten gesloten waren. Daarom zijn de aantallen vorige week kunstmatig lager.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lees het artikel zou ik zeggen. Ze hebben het over de weekcijfers.
Vorige week (daar waar ze zeggen de stijging te zien) was juist een week waarin een aantal teststraten gesloten waren waardoor er minder getest is, dus de stijging kon nog weleens hoger liggen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, daarom geef ik commentaar. Ze delen de weken zo in dat het op een stijging lijkt, maar dat komt alleen omdat er dan in de vorige week meer dagen waren waar de teststraten gesloten waren. Daarom zijn de aantallen vorige week kunstmatig lager.
Als je rekent met van maandag tot maandag kom je uit op een daling, net als alle vorige weken. Wat het RIVM zegt is gewoon misleidend.
quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Vorige week (daar waar ze zeggen de stijging te zien) was juist een week waarin een aantal teststraten gesloten waren waardoor er minder getest is, dus de stijging kon nog weleens hoger liggen.
En het RIVM rekent al sinds het begin van dinsdag tot dinsdag dus waarom zouden ze dat nu ineens anders gaan doen? Dan krijg je pas een vertekend beeld.
De voorspellingen uit Denemarken zijn ook al niet uitgekomen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In Denemarken, waar ze de Engelse variant scherp in de gaten hielden voorspelden ze in de eerste helft van januari dat rond eind januari een daling zou ombuigen in een stijging en de Engelse variant rond half februari dominant zou worden. De stijging is uitgebleven, er zijn zo weinig besmettingen per dag dat er ook niet veel meer te dalen valt in veel regio's.
[ afbeelding ]
Nog tot eind maart avondklok voor jullie. Debat zal wel weer beginnen met veel geschreeuw, en laf eindigen dat iedereen instemt voor een spoedwet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen een debat over de avondklok, de aanstaande spoedwet incluis.
Maar ik verwacht dat we ergens deze week nog de 170.000 besmettingen per dag gaan aantikken. Dus laten we die avondklok voor de zekerheid maar wel gewoon aanhouden en zelfs verlengen tot ergens eind mei.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:45 schreef MoreDakka het volgende:
En even een quote van iemand uit een ander topic:
[..]
De voorspellingen uit Denemarken zijn ook al niet uitgekomen.
Schattingen, verwachtingen en aannames.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Harde datums horen bij deze deal. Ik denk dat vele v dissel fans hun keutel dan zouden intrekken (wat meteen bewijst dat je geen rigoureuze maatregelen als de avondklok moet instellen op basis van deze hypothese)
We mogen nooit meer naar buiten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nog tot eind maart avondklok voor jullie.
rivm is vooral op zoek naar bewijs van het eigen gelijk. Alles wordt zo gespind dat het hun logica is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen stijging als je gewoon week op week berekent.
Hm wat raar. @Oliver23 houdt de cijfers ook bij hoe ze gedeeld worden en daar is geen stijging uit op te maken. Wat me sowieso opvalt in de RIVM cijfers is dat er geen correcties meegenomen worden, gewoon de cijfers die op die dag gemeld worden. Regelmatig worden er correcties (vaak tussen de 50 en 100 meldingen op een dag) doorgevoerd, welke toch geen meldingen lijken te zijn, welke dubbel waren, wat voor reden ook, maar die lijken niet opgenomen te worden in de RIVM cijfers. Snap niet goed waarom.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Aantal besmettingen iets toegenomen, reproductiegetal stijgt ondanks avondklok
Rutte zal het wel op een akkoordje gooien met de Kamer dat op 3 maart echt de middelbare scholen open mogen en dat daarom de avondklok nog heel, heel hard nodig is. Nou ja, de scholen mogen een klein beetje open.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nog tot eind maart avondklok voor jullie. Debat zal wel weer beginnen met veel geschreeuw, en laf eindigen dat iedereen instemt voor een spoedwet.
D66 met trots vermelden dat ze er 10 minuten bijgesnoept hebben, geniet ervan.
De belangrijkste reden lijkt te zijn dat men ineens van woensdag tot dinsdag rekent. Wellicht omdat er die maandag onbetrouwbare resultaten waren. Gevolg is dat de week van 2 februari kunstmatig lager lijkt dat die daarna.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hm wat raar. @:Oliver23 houdt de cijfers ook bij hoe ze gedeeld worden en daar is geen stijging uit op te maken. Wat me sowieso opvalt in de RIVM cijfers is dat er geen correcties meegenomen worden, gewoon de cijfers die op die dag gemeld worden. Regelmatig worden er correcties (vaak tussen de 50 en 100 meldingen op een dag) doorgevoerd, welke toch geen meldingen lijken te zijn, welke dubbel waren, wat voor reden ook, maar die lijken niet opgenomen te worden in de RIVM cijfers. Snap niet goed waarom.
@:Oliver23 Als ik me niet vergis is de tabel die jij bijhoudt van de cijfers dag op dag anders dan de afgelopen weekcijfers, kun jij verklaren waarom dat is?
Dat is onjuist,ver wordt gewerkt met modellen waarin de actuele gegevens worden ingevuld en als die gegevens binnen de marges van het model vallen kun je concluderen dat het model klopt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schattingen, verwachtingen en aannames.
Daar is het beleid op gebouwd
Nee, zij zien een noodzaak in de maatregel, dus als die volgens de verkeerde procedure is ingevoerd gaan ze vervolgens deze opnieuw invoeren via een andere procedure.quote:en nu er na de uitspraak van gisteren de chaos is ontstaan en rutte/ferd/hugo/jaap direct een spoedwet naar de kamer sturen, bewijst maar 1 ding. Dat ze lak hebben aan de rechtstaat.
Ja, voorlopig verdwijnt het virus niet.quote:covid junta. En we zitten er nog lang aan vast.
Heeft Denemarken op basis van de voorspelling geen maatregelen genomen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:45 schreef MoreDakka het volgende:
En even een quote van iemand uit een ander topic:
[..]
De voorspellingen uit Denemarken zijn ook al niet uitgekomen.
Woensdag tot en met dinsdag neem ik aan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
RIVM rekent nu ineens van woensdag tot dinsdag.
Als D66 genoeg bijsnoept dan ben ik dik tevreden. Avondklok vanaf 00:00 zie ik wel zitten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nog tot eind maart avondklok voor jullie. Debat zal wel weer beginnen met veel geschreeuw, en laf eindigen dat iedereen instemt voor een spoedwet.
D66 met trots vermelden dat ze er 10 minuten bijgesnoept hebben, geniet ervan.
Begin deze maand zijn de scholen weer open gegaan. Dus ze hebben juist een klein beetje versoepeld.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heeft Denemarken op basis van de voorspelling geen maatregelen genomen?
Een stabilisatie:quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, daarom geef ik commentaar. Ze delen de weken zo in dat het op een stijging lijkt, maar dat komt alleen omdat er dan in de vorige week meer dagen waren waar de teststraten gesloten waren. Daarom zijn de aantallen vorige week kunstmatig lager.
Als je rekent met van maandag tot maandag kom je uit op een daling, net als alle vorige weken. Wat het RIVM zegt is gewoon misleidend. Waarom ze dat doen zal ik niet over speculeren. Verder maakt het niet zo veel uit uiteindelijk, je kunt ook gewoon een lijn trekken met een 14-daags gemiddelde en dan is de daling ook duidelijk te zien.
Dat klopt dus niet, het is een daling.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een stabilisatie:
[ afbeelding ]
Pak anders het 4 weekse gemiddelde, dan is er helemaal duidelijk een daling te zien.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet, het is een daling.
[ afbeelding ]
In jouw grafiek is die ook te zien met het 14-daagse gemiddelde.
quote:De Nederlandse samenleving moet op 1 maart weer worden opengegooid. Een groep artsen en ondernemers heeft een plan bedacht en lanceert woensdag een campagne.
Als voor alle kwetsbare mensen veilige zones worden ingericht, kunnen alle andere mensen het gewone leven weer oppakken. Dit is de boodschap van een campagne die woensdag wordt gelanceerd door Herstel NL en Artsen Covid Collectief.
...
Via sociale media, op reclamezuilen langs de weg en op abri’s luidt vanaf woensdag de boodschap: ‘Er is een plan waarmee Nederland open kan. Doe mee!’ De artsen, economen en beleidsonderzoekers achter Herstel NL proberen al een paar maanden een discussie op gang te brengen over een radicaal andere aanpak. Tot nu toe krijgen ze amper voet aan de grond. „We hebben ons in eerste instantie erg academisch geuit”, erkent Vlieger. Daarom komt er nu een publiekscampagne.
Dit is toch niet veel anders dan het 'Groene Zones' initiatief vanuit de EU, zij het op wat kleinere schaal.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:25 schreef falling_away het volgende:
Ik weet niet of het al langs is gekomen hier, maar het is wel fijn om wakker te worden met het nieuws over de campagne die de groep artsen gestart is. Er kan op dit moment even niet genoeg druk op de regering komen te staan, er moet verandering komen in het huidige op pure angst gebaseerde beleid.
Natuurlijk verwacht ik persoonlijk niet dat dit allemaal direct per 1 maart gaat gelden maar ze zullen toch de oogkleppen af moeten zetten en naar andere opties moeten gaan kijken als de ene na de andere variant opduikt, en de samenleving zo nog maanden of langer in een lockdown gehouden wordt.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210217_92096722
[..]
Weet je wat ik als praktisch onuitvoerbaar zie? Het land nog maanden in een lockdown houden, want daar lijkt het wel op uit te draaien.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:27 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit is toch niet veel anders dan het 'Groene Zones' initiatief vanuit de EU, zij het op wat kleinere schaal.
Ik zie dat nog steeds als praktisch onuitvoerbaar.
Dat mag. Alleen mijn hypothese is enigszins onderbouwd, die van jou uit de lucht gegrepen. Met name je eerste zin is lachwekkend.quote:Op woensdag 17 februari 2021 00:04 schreef falling_away het volgende:
Mijn hypothese is dat over 2 weken het RIVM met het schaamrood op de kaken moet toegeven dat de Britse variant toch nog minder besmettelijk is, maar dat we toch de avondklok moeten aanhouden voor de Braziliaanse en Z Afrikaanse variant.
Jouw onderbouwing is gebaseerd op modellen die tot nu toe nog nooit zijn uitgekomen.. de stijging en storm die we aan de horizon zien wordt steeds weken vooruit geschoven, dat vind ik pas echt lachwekkend.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat mag. Alleen mijn hypothese is enigszins onderbouwd, die van jou uit de lucht gegrepen. Met name je eerste zin is lachwekkend.
Of gewoon alleen die mensen vaccineren. Maar dat doen we ook niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:27 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit is toch niet veel anders dan het 'Groene Zones' initiatief vanuit de EU, zij het op wat kleinere schaal.
Ik zie dat nog steeds als praktisch onuitvoerbaar.
Met wat we nu weten zijn vooral ouderen en dikkere mannen van 50+ de risicogroepen.
Dus ouderen ophokken is misschien nog te doen, maar die andere groep?
Als je gaat emigreren dan zwaai ik je graag uit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:10 schreef asco het volgende:
Hier zijn de winkels dicht en in Vegas openen ze de clubs. 👍
https://www.tripadvisor.c(...)as_Vegas_Nevada.html
Fout, probeer het nog een keer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jouw onderbouwing is gebaseerd op modellen die tot nu toe nog nooit zijn uitgekomen..
te makkelijk ditquote:Op woensdag 17 februari 2021 09:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fout, probeer het nog een keer.
Modellen met zo'n enorme foutmarge dat ze altijd uit komenquote:Op woensdag 17 februari 2021 09:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fout, probeer het nog een keer.
Britse variant of niet, de R is stijgende en zit al bijna weer boven de 1. Of betwijfel je dat ook?quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jouw onderbouwing is gebaseerd op modellen die tot nu toe nog nooit zijn uitgekomen.. de stijging en storm die we aan de horizon zien wordt steeds weken vooruit geschoven, dat vind ik pas echt lachwekkend.
Wel toch? Naast zorgmedewerkers dan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of gewoon alleen die mensen vaccineren. Maar dat doen we ook niet.
kan vriezen of het kan dooienquote:Op woensdag 17 februari 2021 09:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Modellen met zo'n enorme foutmarge dat ze altijd uit komen
Het is inderdaad heel makkelijk om maar wat te roepen zonder kennis van zaken, dat laat je inderdaad wel zien. Beweren dat de Britse variant niet besmettelijker is, is echt nergens op gebaseerd. Vrijwel ieder onderzoek toont aan dat het wel degelijk zo is, en nee, dat zijn niet allemaal extrapolerende modellen.quote:
Dat tweede is juist precies het probleem. Zorgmedewerkers en huisartsen verspillen we een flink percentage vaccins aan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel toch? Naast zorgmedewerkers dan.
Ook fout.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Modellen met zo'n enorme foutmarge dat ze altijd uit komen
ohjee de R stijgt volgens de laatste modellen..quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Britse variant of niet, de R is stijgende en zit al bijna weer boven de 1. Of betwijfel je dat ook?
Mag je vinden. Niet mee eens.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat tweede is juist precies het probleem. Zorgmedewerkers en huisartsen verspillen we een flink percentage vaccins aan.
Als je gaat emigreren dan zwaai ik je graag uit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:10 schreef asco het volgende:
Hier zijn de winkels dicht en in Vegas openen ze de clubs. 👍
https://www.tripadvisor.c(...)as_Vegas_Nevada.html
Klopt maar dat willen sommigen niet weten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel toch? Naast zorgmedewerkers dan.
sinds de sportscholen zijn gesloten ben ik alles behalve gezondquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
we moeten de sportscholen sluiten om mensen gezond te houden
Ook niet zo raar als je bedenkt dat de solidariteit waarmee telkens wordt geschermd helemaal niet bestaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:04 schreef Wantie het volgende:
En ondertussen vallen wij steeds meer elkaar aan, ipv tegen het virus te strijden.
Vanuit jouw situatie begrijpelijk. Maar feit is dat daardoor de crisis langer gaat duren. Dat geeft De Jonge ook toe.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mag je vinden. Niet mee eens.
Nee, het is fout dat de hogere besmettelijkheid van de Britse variant zogenaamd alleen maar aangetoond is in modellen met enorme betrouwbaarheidsintervallen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is correct. Of wil je zeggen dat de modellen gewoon totaal niet kloppen?
Dat klopt ook, het wordt steeds meer duidelijk dat het juist flink meevalt met die hogere besmettelijkheid. Het lijkt er steeds meer op dat het lager is dan de drempel van al die modellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het is fout dat de hogere besmettelijkheid van de Britse variant zogenaamd alleen maar aangetoond is in modellen met enorme betrouwbaarheidsintervallen.
Dat hoort bij deze tijd en komt mede door het onderwijs. Ik weet nog goed lessen te herinneren waarin leraren stimuleerden om een mening te uiten en niemand mocht dit ontkrachten omdat een mening vormen belangrijker was dan kennis. Ik viel op school toen ook geregeld van mijn stoel van het lachen van de onzin en werd ook een keer daarom uit de klas gestuurd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel makkelijk om maar wat te roepen zonder kennis van zaken, dat laat je inderdaad wel zien. Beweren dat de Britse variant niet besmettelijker is, is echt nergens op gebaseerd. Vrijwel ieder onderzoek toont aan dat het wel degelijk zo is, en nee, dat zijn niet allemaal extrapolerende modellen.
Leg eens uit waarom de R stijgende zou zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Britse variant of niet, de R is stijgende en zit al bijna weer boven de 1. Of betwijfel je dat ook?
Thuisblijfplicht voor Abyss33 ligt op tafelquote:Op woensdag 17 februari 2021 09:34 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ohjee de R stijgt volgens de laatste modellen..
Grote zorgen om de R
Dat kan zo zijn, maar anders waren de ziekenhuizen nog erger overlopen. Ziekteverzuim landelijk van 8 procent. Regionaal nog een stuk hoger.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vanuit jouw situatie begrijpelijk. Maar feit is dat daardoor de crisis langer gaat duren. Dat geeft De Jonge ook toe.
Ik dacht dat ik het laatst al met jou hierover gehad heb.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt ook, het wordt steeds meer duidelijk dat het juist flink meevalt met die hogere besmettelijkheid. Het lijkt er steeds meer op dat het lager is dan de drempel van al die modellen.
Dat is niet waar. Het effect van minder mensen die in het ziekenhuis komen is vele malen groter dan een positief effect van vaccinatie van medewerkers. Alleen al omdat men bij een besmetting alsnog in quarantaine moet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar anders waren de ziekenhuizen nog erger overlopen.
Voor mij is dat vrij simpel uit te leggen: dat komt door de Britse variant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:38 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom de R stijgende zou zijn?
of dat jij vindt dat hij stijgende is.
De R is namelijk van voor Februari,
en als we het kabinet mogen geloven drukt de avondklok het met 10%
als dat klopt dan is de R inmiddels 10% lager
Het is eerder andersom. Sommige posters gedragen zich alsof ze geld hebben gezet op de uitkomst wat betreft de Britse variant en kunnen er moeilijk mee om gaan dat de werkelijkheid ingewikkelder is dan modellen met een enorme foutmarge.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het laatst al met jou hierover gehad heb.
Maar goed, ik ga niet iedere dag hetzelfde verhaal afsteken en dezelfde discussies houden met mensen die blijkbaar liever een copingstrategie hanteren.
Wat we gisteren in ieder geval hebben gezien is dat het Kabinet die avondklok wel heel erg graag in stand wil houden. Dus op zeker dat bij de volgende persconferentie hij wordt verlengt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:41 schreef Ronald het volgende:
Ik ben wel wat verbaasd over het fanatisme van de spoedwet, ik had verwacht dat Rutte en co daar iets relaxter mee om zouden gaan. Nu lijkt die avondklok bijna de heilige graal om Corona te verslaan.
Bovendien had ik verwacht dat de avondklok per 1 maart wel een keer zou verdwijnen, maar het lijkt nu zomaar een optie om het weer te gaan verlengen.
En geen woord over perspectief of de vaccinatie voortgang gisteren.
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor nieuwe rellen als de avondklok er weer af gaat en dan toch weer op gaat. Ze hadden het ook kunnen accepteren en de avondklok helemaal kunnen annuleren, maar in hun overtuiging gaat het aantal besmettingen dan gevaarlijk stijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:41 schreef Ronald het volgende:
Ik ben wel wat verbaasd over het fanatisme van de spoedwet, ik had verwacht dat Rutte en co daar iets relaxter mee om zouden gaan. Nu lijkt die avondklok bijna de heilige graal om Corona te verslaan.
Bovendien had ik verwacht dat de avondklok per 1 maart wel een keer zou verdwijnen, maar het lijkt nu zomaar een optie om het weer te gaan verlengen.
Het is maar voor 2 weken;quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:44 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Wat we gisteren in ieder geval hebben gezien is dat het Kabinet die avondklok wel heel erg graag in stand wil houden. Dus op zeker dat bij de volgende persconferentie hij wordt verlengt.
Wat eigenlijk bijzonder is. Want bij de invoering zei men het is echt maar even kort. voor 2 weken..
En dat gaat als eerste er weer af..
Maar daar lijkt nu toch al een stuk minder van waar te zijn
Jou werkelijkheid?quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor mij is dat vrij simpel uit te leggen: dat komt door de Britse variant.
(Best lekker als je je niet in allerlei bochten hoeft de wringen om de werkelijkheid anders uit te leggen)
En die overtuiging is best wel een probleem. Ik heb zelf niet heel vast last van de avondklok met een jonge zoon die ligt te slapen 's avonds. Dus heel veel ga ik toch niet de deur uit, maar geef de jeugd eens weer wat vertier en perspectief. Dit begint echt idiote vormen aan te nemen. Het hele beleid is een zwart gat zonder exit strategie.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor nieuwe rellen als de avondklok er weer af gaat en dan toch weer op gaat. Ze hadden het ook kunnen accepteren en de avondklok helemaal kunnen annuleren, maar in hun overtuiging gaat het aantal besmettingen dan gevaarlijk stijgen.
Het staatsadvocaatje had het zelfs over een enorme stijging in besmettingen als de avondklok er voor 2 dagen af ging.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor nieuwe rellen als de avondklok er weer af gaat en dan toch weer op gaat. Ze hadden het ook kunnen accepteren en de avondklok helemaal kunnen annuleren, maar in hun overtuiging gaat het aantal besmettingen dan gevaarlijk stijgen.
Wat die allemaal uitkraamde in superlatieven gisteravond was echt krankzinnig. Dan kunnen we beter tot februari 2022 in lockdown gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Het staatsadvocaatje had het zelfs over een enorme stijging in besmettingen als de avondklok er voor 2 dagen af ging.
Iedereen is deskundig zolang als hij maar hel en verdoemenis predikt. De ketters die hieraan twijfelen verdienen de brandstapel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Het staatsadvocaatje had het zelfs over een enorme stijging in besmettingen als de avondklok er voor 2 dagen af ging.
Er ontbrak gisteren aan beide kanten wat nuance zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat die allemaal uitkraamde in superlatieven gisteravond was echt krankzinnig. Dan kunnen we beter tot februari 2022 in lockdown gaan.
Dat sloeg idd ook nergens op, Jaap had daar niks te zoeken en had volgens mij prima kunnen weigeren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Begin de rol van Van Dissel ook steeds twijfelachtiger te vinden, vreemd dat hij zich laat lenen voor een poppenkast zoals die van gisteren.
Ergens in het afgelopen halfjaar lijkt de motivatie van beleidsmakers verschoven, van het vooral (in het begin vaak op nogal klungelige wijze) oprecht willen indammen van het virus tot het haast hysterisch bedrijven van symboliek en politieke stokpaardjes. Zo terugkijkend vind ik het opvallend, en ook wel zorgelijk, hoe een overheid binnen relatief korte tijd zo kan transformeren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:41 schreef Ronald het volgende:
Euhm, de voorpagina van De Standaard vandaag:quote:Op woensdag 17 februari 2021 07:36 schreef asco het volgende:
In Belgiė lees je niks meer over de Britse variant. Wel over dalende cijfers en versoepelingen.
[..]
Het bangmaken begint nu echt enge vormen aan te nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, de voorpagina van De Standaard vandaag:
"Komst Braziliaanse variant maakt epidemie nog onvoorspelbaarder"
https://www.standaard.be/plus/ochtend
Je kunt dat niet presenteren als een feit. Ik zit met veel personeel dat langdurig ziek is vanwege na effecten van covid. Maanden geleden covid gehad, nog altijd niet inzetbaar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het effect van minder mensen die in het ziekenhuis komen is vele malen groter dan een positief effect van vaccinatie van medewerkers. Alleen al omdat men bij een besmetting alsnog in quarantaine moet.
Het is een keuze, maar met gevolg dat de crisis langer duurt. Dat kun je niet ontkennen.
Oprecht willen indammen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ergens in het afgelopen halfjaar lijkt de motivatie van beleidsmakers verschoven, van het vooral (in het begin vaak op nogal klungelige wijze) oprecht willen indammen van het virus tot het haast hysterisch bedrijven van symboliek en politieke stokpaardjes. Zo terugkijkend vind ik het opvallend, en ook wel zorgelijk, hoe een overheid binnen relatief korte tijd zo kan transformeren.
bijzondere opmerking. liever meer patienten met het virus dan dat 1 zorgmedewerker het virus heeft? die waarschijnlijk jong is en er wel boven op komtquote:Op woensdag 17 februari 2021 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt dat niet presenteren als een feit. Ik zit met veel personeel dat langdurig ziek is vanwege na effecten van covid. Maanden geleden covid gehad, nog altijd niet inzetbaar.
Nou, doe me dan maar een paar extra patiënten.
Het gaat niet zozeer om het in quarantaine gaan, maar vooral om langdurig verzuim door covid.
Hij zegt net dat die langdurig thuis zitten?quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
bijzondere opmerking. liever meer patienten met het virus dan dat 1 zorgmedewerker het virus heeft? die waarschijnlijk jong is en er wel boven op komt
Ga ergens anders domme gotchas uithalen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef Abyss33 het volgende:
bijzondere opmerking. liever meer patienten met het virus dan dat 1 zorgmedewerker het virus heeft? die waarschijnlijk jong is en er wel boven op komt
'waarschijnlijk'quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef Abyss33 het volgende:
die waarschijnlijk jong is en er wel boven op komt
Logisch, mutaties wil je zoveel mogelijk de kop in drukken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:02 schreef eragon2890 het volgende:
Office staff to be told to keep working from home once lockdown eases
https://f7td5.app.goo.gl/Bh3rVa
Sent via @:updayUK
Hmmm maar heel veel bedrijven waaronder ook multinationals zijn daar dus al bezig voor als het wel weer mag vaccinatie verplicht te maken 😌😇
Israël ook, alles gaat ook begin volgende maand maar concerten, andere grote evenementen, en ik las nu toch ook sportschool enzo alleen nog maar voor gevaccineerden.
In de praktijk lijkt het er toch op dat het normale leven alleen terugkomt voor gevaccineerden 😂
Benieuwd of nl uiteindelijk ala enige anders gaat zijn... als internationaal georienteerd handelsland... afhankelijk van reputatie dus... "Benieuwd".
Blij dat ik het vaccin zowieso neem 😂
ja dit heb ik gelezen, vond het bijzonder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij zegt net dat die langdurig thuis zitten?
Lees je wel of?
Ik niet, zie het ook in de praktijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ja dit heb ik gelezen, vond het bijzonder.
De avondklok is volgens mij vrij snel van een middel tot een doel geworden. Het is de Betuwelijn onder de virusmaatregelen. Het is niet uit te rekenen wat het kost, het is twijfelachtig of het ooit wat gaat opleveren maar hij zal en moet er komen. Een prestigeproject dat je je niet door een of ander suf rechtertje laat afpakken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:48 schreef Ronald het volgende:
[..]
En die overtuiging is best wel een probleem. Ik heb zelf niet heel vast last van de avondklok met een jonge zoon die ligt te slapen 's avonds. Dus heel veel ga ik toch niet de deur uit, maar geef de jeugd eens weer wat vertier en perspectief. Dit begint echt idiote vormen aan te nemen. Het hele beleid is een zwart gat zonder exit strategie.
Valt wel mee toch. Een zorgmedewerker kan voor meerdere mensen zorgen. Ook niet COVID gerelateerd. Het zorgen dat je de roosters op orde hebt in het ziekenhuis lijkt me wel degelijke prio 1. Wel moet je je afvragen of mensen in verpleeghuizen en 80 en 90 plussers je hoogste prioriteit moet zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dat fotootje toont inderdaad het klungelige aspect, maar ten tijde van de eerste intelligente lockdown (iets minder dan een jaar geleden?) was het mijn indruk dat men toen wat minder met symboliek bezig was.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Oprecht willen indammen?
[ afbeelding ]
Ze hebben in het begin schromelijk gefaald wat tot heel veel doden heeft geleid, en willen dat waarschijnlijk niet nog een keer.
Precies. Ik werk in de zorg en ben al vanaf begin januari aan het proberen een afspraak in te plannen om me te laten vaccineren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De avondklok is volgens mij vrij snel van een middel tot een doel geworden. Het is de Betuwelijn onder de virusmaatregelen. Het is niet uit te rekenen wat het kost, het is twijfelachtig of het ooit wat gaat opleveren maar hij zal en moet er komen. Een prestigeproject dat je je niet door een of ander suf rechtertje laat afpakken.
En verder is het totale gebrek aan vergezicht natuurlijk al sinds april een probleem. We nemen maatregelen om gevolgen op korte termijn te besturen, maar schuiven alle gevolgen op de lange termijn onder het kleed als onbelangrijk.
Dat was toch al meteen de eerste nacht duidelijk, toen er met een groot machtsvertoon fuiken op werden gegooid? Als doelmatig het doel was geweest, had je de situatie gezien die de voorzitter van de politiebond had voorgespiegeld (met alleen handhaving op excessen).quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De avondklok is volgens mij vrij snel van een middel tot een doel geworden. Het is de Betuwelijn onder de virusmaatregelen. Het is niet uit te rekenen wat het kost, het is twijfelachtig of het ooit wat gaat opleveren maar hij zal en moet er komen. Een prestigeproject dat je je niet door een of ander suf rechtertje laat afpakken.
En verder is het totale gebrek aan vergezicht natuurlijk al sinds april een probleem. We nemen maatregelen om gevolgen op korte termijn te besturen, maar schuiven alle gevolgen op de lange termijn onder het kleed als onbelangrijk.
Een shelter in place lockdown is geen symboliek. Dat is zelfs het enige dat goed werkt, zoals we in Aziatische landen wel hebben gezien. Elleboogstoten en voetklapjes zijn symboliek. Van Dissels antimask-geneuzel is symboliek.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat fotootje toont inderdaad het klungelige aspect, maar ten tijde van de eerste intelligente lockdown (iets minder dan een jaar geleden?) was het mijn indruk dat men toen wat minder met symboliek bezig was.
Ze kakelen liever nog weken door over een avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Precies. Ik werk in de zorg en ben al vanaf begin januari aan het proberen een afspraak in te plannen om me te laten vaccineren.
Ik heb al ontelbare keren gebeld.
Eerst waren de vaccins op, nu krijg ik niet eens iemand aan de lijn om een afspraak in te plannen.
Ik hoor van collega’s dat ze een uur aan de telefoon hingen voor ze iemand te spreken kregen.
Ik weiger daar m’n telefoonrekening aan te verspillen. Na 10 minuten hang ik maar weer op.
Het is schandalig en met dit tempo duurt het een eeuwigheid voor iedereen is gevaccineerd.
Waarom gaan ze niet verbeteren in alles omtrent het vaccineren?
Ik hoorde gisteren dat de britse variant ook al is gemuteerd en 1x is gevonden in NL.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:
Ach laten we daar doorheen prikken. De media speelt een hele twijfelachtige rol. Fear sells. alles voor de clicks.
Tja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Precies. Ik werk in de zorg en ben al vanaf begin januari aan het proberen een afspraak in te plannen om me te laten vaccineren.
Ik heb al ontelbare keren gebeld.
Eerst waren de vaccins op, nu krijg ik niet eens iemand aan de lijn om een afspraak in te plannen.
Ik hoor van collega’s dat ze een uur aan de telefoon hingen voor ze iemand te spreken kregen.
Ik weiger daar m’n telefoonrekening aan te verspillen. Na 10 minuten hang ik maar weer op.
Het is schandalig en met dit tempo duurt het een eeuwigheid voor iedereen is gevaccineerd.
Waarom gaan ze niet verbeteren in alles omtrent het vaccineren?
Vlak voor de verkiezingen gaat Rutte pas beginnen met echt versoepelen. Tot die tijd angst hoog houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
Kan me ook moeilijk voorstellen dat gezien de moeite die nu wordt gedaan voor die avondklok ze volgende week gaan aankondigen dat deze die dinsdag erop wordt opgeheven.
Maar ik laat me graag verrassen.
> BNWquote:Op woensdag 17 februari 2021 10:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vlak voor de verkiezingen gaat Rutte pas beginnen met echt versoepelen. Tot die tijd angst hoog houden.
De vorige 3000+ zijn niet dominant geworden en niet besmettelijker, dus niet gevaarlijker dan de oorspronkelijke variant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren dat de britse variant ook al is gemuteerd en 1x is gevonden in NL.
Fear sells want mutaties is nu eng in tegenstelling tot de vorige 3000+ mutaties in 2020 waar er in de msm nauwelijks aandacht was.
Haha jahoor is realistisch. Eind maart, beter weer, golf voorbij. Politiek de beste zet die je kan maken.quote:
Dat zou nu ook een beetje politiek gezichtverlies betekenen. Niet iets dat de koploper in de peilingen graag wil, een maand voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
Kan me ook moeilijk voorstellen dat gezien de moeite die nu wordt gedaan voor die avondklok ze volgende week gaan aankondigen dat deze die dinsdag erop wordt opgeheven.
En nu is er elke week een mutatie die keer op keer wel dominant is?quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vorige 3000+ zijn niet dominant geworden en niet besmettelijker, dus niet gevaarlijker dan de oorspronkelijke variant.
Mensen met een zwak afweersysteem worden sneller ziek van welke prik dan ook.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:20 schreef crystal_meth het volgende:
M'n zus was twee dagen ziek van haar eerste prik, enkele van haar collega's ook. Allemaal personen die eerder besmet geweest waren.
Virussen muteren, daar is niets geks aan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:20 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
En nu is er elke week een mutatie die keer op keer wel dominant is?
Er is nu ook een Nigeriaanse mutatie
Politiek handelen vind ik niet per se BNW-stuff.quote:
De insinuatie dat het kabinet 'angst aan het hooghouden' is vind ik wel BNW.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Politiek handelen vind ik niet per se BNW-stuff.
Nigeriaanse ken ik niet, maar als een nieuwe mutatie nieuws is komen er natuurlijk vanzelf berichten van andere mutaties.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:20 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat na de onthullingen in ons GIDSLAND nog echt weg kan zetten als BNW.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De insinuatie dat het kabinet 'angst aan het hooghouden' is vind ik wel BNW.
Ja oke, zit wel net over het randje.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die toespraak van gisteren was van het kaliber angst hooghouden. Angst hooghouden leidt tot regels beter opvolgen, met het doel dat de cijfers sneller dalen, is niks BNW aan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zwak afweersysteem? De bijwerkingen zijn net een het gevolg van een sterke immuunreactie. Iemand zonder immuunsysteem zou niets van de prik merken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen met een zwak afweersysteem worden sneller ziek van welke prik dan ook.
Dat maakt voor de media toch niks uit?quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vorige 3000+ zijn niet dominant geworden en niet besmettelijker, dus niet gevaarlijker dan de oorspronkelijke variant.
Neequote:Op woensdag 17 februari 2021 10:26 schreef popje het volgende:
Hee als die spoedwet er komt he, betekent het dan ook dat we een stuk langer aan de avondklok vastzitten omdat er dan geen einddatum meer aan zit?
Die heeft er nooit aangezeten hoor. Ze doen gewoon wat ze zelf willen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:26 schreef popje het volgende:
Hee als die spoedwet er komt he, betekent het dan ook dat we een stuk langer aan de avondklok vastzitten omdat er dan geen einddatum meer aan zit?
De nigeriaanse doet zich voor als een andere goede mutatie zodat mensen erin gaan geloven.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nigeriaanse ken ik niet, maar als een nieuwe mutatie nieuws is komen er natuurlijk vanzelf berichten van andere mutaties.
Verder wordt er ook wel naar gezocht.
Zo leerde ik via dit forum van een hybride Californisch-Britse variant.
Via de reguliere media die ik volg had ik daar verder niet van gehoord.
De Nigeriaanse ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Ach, bij de buren doen ze het ook.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In juridische zin hangt dat af van de tekst van de wet. In de praktijk hangt het af van de politici die besluiten of hij afloopt of niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:26 schreef popje het volgende:
Even in de Nigeriaanse gedoken: dat was rond de kerst vorig jaar, toen in Nigeria de cijfers plotseling opliepen. Toen werd ook een nieuwe variant ontdekt en net als in VK werd de piek toegeschreven aan de nieuwe variant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:20 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Waarin geloven?quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De nigeriaanse doet zich voor als een andere goede mutatie zodat mensen erin gaan geloven.
Tot laatste weekend maart (zomertijd). Ik gok dat ie er dan de dinsdag daarvoor afgaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |