abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198047839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De variant stijgt volgens mij onmiskenbaar. En het lijkt me een utopie om te denken dat wij zonder draconische maatregelen de Britse variant onder de 1 gaan krijgen. Dan lijkt me een derde golf (hoewel dat een wat semantische discussie is) onafwendbaar. Niettemin kunnen we hopelijk een derde ziekenhuisgolf voorkomen door de vaccinatie. Met de huidige maatregelen zit de Britse variant op 1,15, dat is echt te hoog voor een duurzame strategie. Zeker gezien onze begincijfers.
Nouja, het startpunt is cruciaal. Als de B117 variant op 1,15 zit en dus een verdubbeling elke ~8 dagen heeft en het startpunt is 20% van het totaal heb je 't over 600 besmettingen als startpunt. Dan heb je dus veel meer tijd/ruimte om te vaccineren tot het overloopt dan wanneer het startpunt 3000 is.
pi_198047872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, het startpunt is cruciaal. Als de B117 variant op 1,15 zit en dus een verdubbeling elke ~8 dagen heeft en het startpunt is 20% van het totaal heb je 't over 600 besmettingen als startpunt. Dan heb je dus veel meer tijd/ruimte om te vaccineren tot het overloopt dan wanneer het startpunt 3000 is.
Alleen die 20% is van half januari. Het lijkt me zeer aannemelijk dat het inmiddels al minimaal op 40-50% zit.

Je zou het allicht al kunnen berekenen door te kijken naar het reproductiegetal, want het gemiddelde is 0,96, de Britse is 1,15 en oude variant 0,84. Dat betekent volgens mij dat de Britse variant op 29 januari ongeveer 40% was.
pi_198047877
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dankzij D66 werd de avondklok wel een half uur uitgeteld. Ik geniet nog iedere avond van het D66-halfuurtje
Ja politiek he..

Wij zijn tegen een avondklok.
en een week later ben je blij. omdat ze het zo gedraait hebben dat een half uur extra zogenaamd een toegift is..

Dat begrijp je denk ik niet.

Men wil 5 appels voor een euro.
Men begint dan over dat 5 appels 5 euro waard zijn..

allemaal retoriek ja want appels zijn schaars etc..
en 5 euro is zelfs nog een koopje.

Vervolgens zeg je ok vooruit je krijgt ze voor 2 euro.

Dank je ok goede deal. heb er 3 euro af gehaald.

Maar wat je vergeet is.. Ze wouden eigenlijk maar 1 euro en dat was veel teveel.

Dit gaat met de politiek.

d66 was tegen een avondklok.

En op de een of andere manier ben jij nu zover dat je dentk dat je winst hebt doordat je een half uur later zogenaamd de avondklok hebt. Maar je ziet het spel niet. Dis is allang afgesproken,. die 9 uur vind ik al vroeg. Maar nu denk jij dat het laat is doordat ze heel laag inzetten..

Echt mensen trappen overal in.

Als die gedragswetenschappers die een kabinet inhuurt. Werkt perfect.
pi_198047890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:17 schreef popje het volgende:
Ik zou op persoonlijk niveau wel weten op wie ik zou moeten stemmen maar op partijniveau echt niet meer.

Ik ben niet voor de dingen die Jeroen Pols en Willem Engel verdedigen (want ik vind ze maar een apart stelletje), maar ben toch ergens bij met de discussie die ze aanzwengelen.

Ik hou niet van Wilders, Baudet, de PVV, en wat ze prediken, maar het lijkt alsof ze de enige zijn die tegen de avondklok zijn en niet als makke schapen ja zeggen.

Ik zou normaliter D66 stemmen, maar vind de gemakkelijkheid waarmee ze veranderd zijn door een half uurtje later schadelijk voor hun politieke geloofwaardigheid.

Ik weet het niet meer maar weet wel dat ik mijn stem deze keer heel goed ga overwegen.
Mensen gaan random protest stemmen op Partij van Dieren e.d. omdat ze tegen het corona beleid zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:20:32 #255
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198047898
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:19 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja politiek he..

Wij zijn tegen een avondklok.
en een week later ben je blij. omdat ze het zo gedraait hebben dat een half uur extra zogenaamd een toegift is..

Dat begrijp je denk ik niet.

Men wil 5 appels voor een euro.
Men begint dan over dat 5 appels 5 euro waard zijn..

allemaal retoriek ja want appels zijn schaars etc..
en 5 euro is zelfs nog een koopje.

Vervolgens zeg je ok vooruit je krijgt ze voor 2 euro.

Dank je ok goede deal. heb er 3 euro af gehaald.

Maar wat je vergeet is.. Ze wouden eigenlijk maar 1 euro en dat was veel teveel.

Dit gaat met de politiek.

d66 was tegen een avondklok.

En op de een of andere manier ben jij nu zover dat je dentk dat je winst hebt doordat je een half uur later zogenaamd de avondklok hebt. Maar je ziet het spel niet. Dis is allang afgesproken,. die 9 uur vind ik al vroeg. Maar nu denk jij dat het laat is doordat ze heel laag inzetten..

Echt mensen trappen overal in.

Als die gedragswetenschappers die een kabinet inhuurt. Werkt perfect.
Dat heet in psychologische termen the scarcity effect...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198047938
quote:

[..]

De variant stijgt volgens mij onmiskenbaar. En het lijkt me een utopie om te denken dat wij zonder draconische maatregelen de Britse variant onder de 1 gaan krijgen. Dan lijkt me een derde golf (hoewel dat een wat semantische discussie is) onafwendbaar. Niettemin kunnen we hopelijk een derde ziekenhuisgolf voorkomen door de vaccinatie. Met de huidige maatregelen zit de Britse variant op 1,15, dat is echt te hoog voor een duurzame strategie. Zeker gezien onze begincijfers.
Ik heb dit al aan velen gevraagd zonder duidelijk antwoord. Volgens het RIVM is de derde golf onafwendbaar door de Britse variant en ondanks de lockdown.

Waarom zien we dan sinds 7 januari een zeer scherpe daling in het aantal besmettingen in de VK? Ondanks hun lockdown zou de daling daar dan ook niet zo snel moeten gaan.

Of is die variant toch niet zo besmettelijk en kwam de piek rond 7 januari door de shopping sprees rond kerst?
Alpha kenny one
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:22:42 #257
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198047957
Tanzánia :')
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198047967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen die 20% is van half januari. Het lijkt me zeer aannemelijk dat het inmiddels al minimaal op 40-50% zit.
Ok, dan zit het momenteel op zo'n 1500 als je daar vanuit gaat. Dan zit je volgens die berekeningen rond de 10.000 besmettingen zo rond de verkiezingen. Dat zou betekenen dat we eind volgende week van deze week rond de 3000 besmettingen per dag van de B117 variant moeten zien. Oftewel, dan zouden we totaal richting de 4500-5000 moeten gaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2021 23:25:01 ]
pi_198047979
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:22 schreef Gretzl het volgende:
Ik miste je al, wilde je bijna taggen O+
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:24:14 #260
473584 Gretzl
pi_198047993
Osterhaus is wederom de enige @ Op 1 die begrijpt dat Nederland al een jaar met een dramatisch, falend mitigatiebeleid zit en dat er genoeg landen te vinden zijn die op de langere termijn op duurzame wijze corona grotendeels buiten de deur houden. ZeroCovid is overtuigend de beste oplossing voor zowel economie, volksgezondheid als maatschappij.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:25:07 #261
473584 Gretzl
pi_198048003
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik miste je al, wilde je bijna taggen O+
Ik kijk de hele uitzending met stijgende verbazing hoor, alleen niet zo'n zin om er zowel op twitter als hier voortdurend iets over te zeggen.
pi_198048005
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:22 schreef Gretzl het volgende:
Hey je komt daar van daan? was er laast nog.
Spreek je ook Swahili?

Mambo?
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:25:58 #263
236264 crew  capricia
pi_198048017
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:24 schreef Gretzl het volgende:
Osterhaus is wederom de enige @ Op 1 die begrijpt dat Nederland al een jaar met een dramatisch, falend mitigatiebeleid zit en dat er genoeg landen te vinden zijn die op de langere termijn op duurzame wijze corona grotendeels buiten de deur houden. ZeroCovid is overtuigend de beste oplossing voor zowel economie, volksgezondheid als maatschappij.
Moet je niet als NL alleen doen. Als je daar voor gaat. Maar met de hele EU.
DL en IT gaan inmiddels ook steeds meer stemmen op voor ZeroCovid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198048018
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, dan zit het momenteel op zo'n 1500 als je daar vanuit gaat. Dan zit je volgens die berekeningen rond de 10.000 besmettingen zo rond de verkiezingen.
Je zou het allicht al kunnen berekenen door te kijken naar het reproductiegetal, want het gemiddelde is 0,96, de Britse is 1,15 en oude variant 0,84. Dat betekent volgens mij dat de Britse variant op 29 januari ongeveer 40% was.

En dan pak ik mijn grafiek er maar weer even bij. ;)

Stel dat we dus uitgaan van 40% (iteratie 8) zou dat betekenen dat we over 4 iteraties alweer op 70% zitten. En dat is dus met inachtneming van de huidige maatregelen (en opvolging).
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:26:53 #265
473584 Gretzl
pi_198048035
Nederland is na vandaag wel AF hoor, vooral de redactie van het alom gewaardeerde OP 1

De grootste randdebiel (leek) die in het coronajaar 2020 landelijke bekendheid heeft gekregen krijgt van de NPO
een podium om opnieuw een groot aantal aantoonbare leugens te verspreiden. Behalve Ab legt niemand hem een strobreed in de weg...
pi_198048044
quote:
Taiwan, Australië en Nieuw Zeeland doen het inderdaad (redelijk) goed. Wat is hun gemene deler? Het zijn eilanden. Appels met peren vergelijken.
pi_198048053
quote:
Wat heb je met Osterhaus die is toch al afgeserveert?

drink jij ook?
of heb jij ook belangen in een vaccin?

Je gaat toch geen Osterhaus napraten.. moet niet gekker worden..
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:27:59 #268
473584 Gretzl
pi_198048056
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:25 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Hey je komt daar van daan? was er laast nog.
Spreek je ook Swahili?

Mambo?
In het Nederlandse taalgebied zegt toch gewoon iedereen Tanzanía?

Je zegt toch ook niet Panáama :')
pi_198048074
quote:
https://www.bbc.com/news/world-europe-55857870

quote:
Professor Philip Nolan said it was a "false promise" to say Ireland could go from Level Five restrictions to Zero or One "in the space of weeks or months".

He said it "won't happen".

Professor Nolan, who chairs NPHET's epidemiological modelling advisory group, said it "would be an incredibly risky thing to do because we will inevitably be a leaky country and get re-introduction of the disease and that could easily be new variants".
quote:
Ireland's Chief Medical Officer Dr Tony Holohan told the same news conference that zero Covid would be difficult to apply "in a realistic way in an environment like ours".

"We simply couldn't realistically seal the borders of this country and stop movement of people in and out," he added.

He said it was "far more reasonable to pursue the present policy of driving down community transmission and getting people vaccinated as quickly as possible".
Denk dat zo'n zelfde antwoord ook wel op Nederland van toepassing kan zijn.
pi_198048089
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:27 schreef Gretzl het volgende:

[..]

In het Nederlandse taalgebied zegt toch gewoon iedereen Tanzanía?

Je zegt toch ook niet Panáama :')
Weet niet wat je bedoelt.
Je roept uit het niks Tanzania.

Ik dacht dat je komt er vandaan of was er geweest.
Ik was er ook. en heb wat lokale taal opgepikt dus sprak je erin aan.

Waarom riep je Tanzania?
pi_198048090
twitter
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:29:37 #272
473584 Gretzl
pi_198048092
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:27 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Wat heb je met Osterhaus die is toch al afgeserveert?

Lol, Osterhaus is nog steeds de belangrijkste onafhankelijke expert die prominent zendtijd krijgt én verstandige dingen zegt. Als hij op de stoel van Van Dissel had gezeten ben ik ervan overtuigd dat het OMT nooit zo lang zou adviseren om te sturen op de zorgcapaciteit (mitigatie). Domste wat je kunt doen.met dit besmettelijke virus.
pi_198048099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:29 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Interessante invalshoek
zie email 27 oktober
pi_198048105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan pak ik mijn grafiek er maar weer even bij. ;)

[ afbeelding ]

Stel dat we dus uitgaan van 40% (iteratie 8) zou dat betekenen dat we over 4 iteraties alweer op 70% zitten. En dat is dus met inachtneming van de huidige maatregelen (en opvolging).
Wat zijn de cijfers in Klassiek/Brits hier specifiek? Bij bijvoorbeeld iteratie 8, 25,61 klassiek en 18,35 Brits. Hoe moet ik die lezen?
pi_198048115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.bbc.com/news/world-europe-55857870
[..]

[..]

Denk dat zo'n zelfde antwoord ook wel op Nederland van toepassing kan zijn.
Je zou prima de grenzen kunnen sluiten. Dat is een politieke keuze

Maar dat zou natuurlijk wel ten koste gaan van de massaimmigratie.
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_198048122
quote:
[ twitter ]
Vraag Lammert anders een account aan te maken hier als we blijkbaar zijn mening moeten weten.
pi_198048148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vraag Lammert anders een account aan te maken hier als we blijkbaar zijn mening moeten weten.
Diederik jekel is wel okay!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:31:54 #278
473584 Gretzl
pi_198048150
'90% van de jongeren zit tegen een burn-out aan' :')

Op1 heeft blijkbaar nog een randdebiel uitgenodigd die de feiten niet kent. Dat is propagandapraat geweest van een organisatie die een verdienmodel heeft met het voorkomen van burn-outs...
pi_198048175
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

In Nederland? Hoe kunnen wij de grenzen sluiten met België, Duitsland e.d.? Nederland heeft niet in zijn ééntje zeggenschap over zijn eigen grenzen. Grenzen van NL sluiten heeft ook impact op andere Europese landen.
pi_198048177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat zijn de cijfers in Klassiek/Brits hier specifiek? Bij bijvoorbeeld iteratie 8, 25,61 klassiek en 18,35 Brits. Hoe moet ik die lezen?
Op punt 0 was de verhouding 94 (klassiek) om 6 (Brits), dat is de laatste verhouding waarvan ik zeker weet dat die klopt. Vervolgens is het gewoon een kwestie van extrapoleren o.b.v. het gekozen reproductiegetal (in dit geval: 0,85 voor klassiek en 1,15 voor Brits).

Strikt genomen zou je dus zeggen dat bij iteratie er 25,6 besmettingen met de klassieke variant plaatsvinden en 18,4 met de Britse variant. De proportie is dan 58,3% (klassiek) om 41,7% (Brits).
pi_198048179
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Moet je niet als NL alleen doen. Als je daar voor gaat. Maar met de hele EU.
DL en IT gaan inmiddels ook steeds meer stemmen op voor ZeroCovid.
De wetenschappelijke wereld is er inmiddels toch vol van overtuigd dat we nooit van covid afkomen en dat deze endemisch wordt. Weliswaar met misschien enkele zero-Covid regio's, maar die blijven - ook met vaccins - een blijvend risico op mutaties vanuit andere regio's lopen. Hopelijk wel in mildere vorm, maar toch. Laat het kabinet daar eens hun beoogde beleid over uiteenzetten, dus de lange termijn; dat vind ik interessanter dan dit gejengel om de avondklok.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:33:38 #282
473584 Gretzl
pi_198048184
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je zou ook prima de grenzen open kunnen houden voor essentiële reizen (het grootste deel van de reisbewegingen is dat niet) en daarnaast de inreiscontroles beter kunnen maken. Zoals Duitsland nu doet met bijvoorbeeld Tsjechië en Oostenrijk. Dan beperk je de import van het coronavirus en alle varianten uit het buitenland zoveel mogelijk.

Verplichte quarantaines of verplichte testen zijn echt niet het eind van de wereld...
pi_198048188
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op punt 0 was de verhouding 94 (klassiek) om 6 (Brits), dat is de laatste verhouding waarvan ik zeker weet dat die klopt. Vervolgens is het gewoon een kwestie van extrapoleren o.b.v. het gekozen reproductiegetal (in dit geval: 0,85 voor klassiek en 1,15 voor Brits).

Strikt genomen zou je dus zeggen dat bij iteratie er 25,6 besmettingen met de klassieke variant plaatsvinden en 18,4 met de Britse variant. De proportie is dan 58,3% (klassiek) om 41,7% (Brits).
Oh op die manier, duidelijk. Het gaat puur om het percentage. Ik sla je plaatje even op ;)
pi_198048189
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:26 schreef Gretzl het volgende:
Nederland is na vandaag wel AF hoor, vooral de redactie van het alom gewaardeerde OP 1

De grootste randdebiel (leek) die in het coronajaar 2020 landelijke bekendheid heeft gekregen krijgt van de NPO
een podium om opnieuw een groot aantal aantoonbare leugens te verspreiden. Behalve Ab legt niemand hem een strobreed in de weg...
Dat is bullshit. Die Brouwer is het met hem oneens, V/d Staaij neemt afstand van enkele van zijn uitspraken. Ze hebben daar een evenwichtige vertegenwoordiging van standpunten nota bene.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198048196
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

In Nederland? Hoe kunnen wij de grenzen sluiten met België, Duitsland e.d.? Nederland heeft niet in zijn ééntje zeggenschap over zijn eigen grenzen. Grenzen van NL sluiten heeft ook impact op andere Europese landen.
Militairen met geweren langs de grens en niemand er langs laten

Het is echt niet zo moeilijk
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_198048201
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:21 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik heb dit al aan velen gevraagd zonder duidelijk antwoord. Volgens het RIVM is de derde golf onafwendbaar door de Britse variant en ondanks de lockdown.

Waarom zien we dan sinds 7 januari een zeer scherpe daling in het aantal besmettingen in de VK? Ondanks hun lockdown zou de daling daar dan ook niet zo snel moeten gaan.

Of is die variant toch niet zo besmettelijk en kwam de piek rond 7 januari door de shopping sprees rond kerst?
Nee dit heb ik ook aangegeven,

Ik vind dit ook het belangrijste punt die er is..

Men roept Britse variant die in het VK de wereld op zijn kop zet. en zorgt voor chaos daar,

Hier binnenkort komt en ook voor chaos hier zorgt.

Vervolgens blijkt dat die variant daar. Al weken een daling heeft dat sneller afneemt dan mijn haarrlijn..

Dus het is op nergens gebasseerd..
Maar op de inhoudt mag je het blijkaar niet hebben..

Britse variant super gevaarlijk en 3e golf onvermijdelijk.

Ook... VK. ontzettende daling met diezelfde britse variant..

Ehm ok?
pi_198048202
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Militairen met geweren langs de grens en niemand er langs laten

Het is echt niet zo moeilijk
Oh, ik dacht dat je serieus een discussie wilde voeren, mijn fout.
pi_198048203
quote:

[..]

Jij hebt dus ook geen antwoord op mijn eenvoudige vraag terwijl je zeker bent van de derde golf door de monstervariant?
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:35:07 #289
236264 crew  capricia
pi_198048209
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:31 schreef Gretzl het volgende:

Op1 heeft blijkbaar nog een randdebiel uitgenodigd die de feiten niet kent. Dat is propagandapraat geweest van een organisatie die een verdienmodel heeft met het voorkomen van burn-outs...
Ja. Het nieuwsbericht is dan ook bij nu.nl expliciet ingetrokken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:36:33 #290
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_198048238
quote:
[ twitter ]
Interessant en nu lopen ze ook al voorzichtig te hinten op de middelbare scholen. Van de basisscholen wil ik nog wel geloven dat het qua besmettingen meevalt, maar dan kunnen de middelbare scholen echt nog niet open. Zeker niet nu de avondklok absoluut moet blijven.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:37:01 #291
473584 Gretzl
pi_198048246
quote:
[ twitter ]
Lammert begrijpt niet dat het voor het kabinet een uitwisselingskwestie is. Men vindt het fysieke primaire onderwijs dusdanig belangrijk dat extra verspreiding door de basisscholen op de koop wordt toegenomen. Zolang de andere maatregelen voldoende remmen om te ziekenhuizen niet te laten overstromen vinden ze het prima.

Een verstandige regering had al in de zomer een goed plan gemaakt voor het veilig openen en open houden van scholen. Italië heeft dat bijvoorbeeld wel gedaan, daar is vanaf de zomer nooit meer een landelijke schoolsluiting geweest. Dan zijn wel extra veiligheidsmaatregelen op scholen nodig.
pi_198048248
Ja, en die 150 mensen zijn gekozen. Maar waar in het verkiezingsprogramma konden wij lezen wat ze van corona vonden? Wij zegt dat zij ons op dit gebied vertegenwoordigen?
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:37:37 #293
236264 crew  capricia
pi_198048257
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:33 schreef nostra het volgende:

[..]

De wetenschappelijke wereld is er inmiddels toch vol van overtuigd dat we nooit van covid afkomen en dat deze endemisch wordt. Weliswaar met misschien enkele zero-Covid regio's, maar die blijven - ook met vaccins - een blijvend risico op mutaties vanuit andere regio's lopen. Hopelijk wel in mildere vorm, maar toch. Laat het kabinet daar eens hun beoogde beleid over uiteenzetten, dus de lange termijn; dat vind ik interessanter dan dit gejengel om de avondklok.
Eens.
Ik zou dat dan met bijv een DL gaan bespreken. Maar ja, eerst de verkiezingen hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198048259
quote:

Op1 heeft blijkbaar nog een randdebiel uitgenodigd die de feiten niet kent.
Ik denk dat ze dat expres doen om iedereen die het niet 100% eens is met het beleid af te kunnen doen als dit soort wappies.
Alpha kenny one
pi_198048265
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef falling_away het volgende:

[..]

Jij hebt dus ook geen antwoord op mijn eenvoudige vraag terwijl je zeker bent van de derde golf door de monstervariant?
Ik wil best geloven dat er een derde golf komt, en ik denk dat @DireStraits7 dat ook niet ontkent. De vraag is hoe heftig die derde golf wordt en wanneer die komt. Eind maart is het gros van de mensen die overlijdt aan dit virus gevaccineerd, waardoor de hoeveelheid overlijdens flink lager moet zijn. Het zal niet 0 zijn, maar het zal dan aannemelijk lager zijn door de vaccinaties.

Als de piek van die derde golf dus na begin april komt zal de impact veel lager zijn dan wanneer die begin maart komt.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:38:37 #296
473584 Gretzl
pi_198048270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Die Brouwer is het met hem oneens, V/d Staaij neemt afstand van enkele van zijn uitspraken. Ze hebben daar een evenwichtige vertegenwoordiging van standpunten nota bene.
Ja, ik tweette dit in de eerste 5-10 minuten van de uitzending. Uiteindelijk is er inderdaad wel wat meer weerstand gekomen van andere gasten. Maar vind het nog steeds waanzinnig dat Engel überhaupt serieus wordt genomen. Dit soort randdebielen zou je zoveel mogelijk moeten negeren. Iedere brugklasser kan binnen no-time opmerken dat ie de wetenschappelijke feiten ernstig verdraait en constant leugens verkondigt.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:38:56 #297
473584 Gretzl
pi_198048278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat expres doen om iedereen die het niet 100% eens is met het beleid af te kunnen doen als dit soort wappies.
Zit wat in misschien
pi_198048282
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.
Ik zou dat dan met bijv een DL gaan bespreken. Maar ja, eerst de verkiezingen hè.
Tja, je regeert over je graf heen dan inderdaad, dat is wel een dingetje. Maar toch. Dit is wel een goed stuk uit Nature daarover, met de nodige nuances, maar ook waarschuwingen.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198048293
quote:

Ga je nog antwoorden op je Tanzania verhaal ? of zei je iets doms?
pi_198048301
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh op die manier, duidelijk. Het gaat puur om het percentage. Ik sla je plaatje even op ;)
Met daarbij de opmerking dat het een sterk versimpelde weergave is, want nu ga je uit van een continu reproductiegetal (wat natuurlijk onzinnig is). Het laat wel zien dat kleine verschillen later grote verschillen veroorzaken.

Scenario 1: klassiek: R 0,85 / Brits: R 1,15 (35% besmettelijker - realistisch scenario van begin februari)
Scenario 2: klassiek: R 0,9 / Brits 1,35 (50% besmettelijker - realistisch scenario van begin januari)

Na iteratie 8 (dat is volgens mij al na een maand ofzo) is de Britse variant in scenario 1 ~40% en in scenario 2 ~60%, kortom, bijna de helft meer.

Als je dan bedenkt dat de voorspelling ergens tussen de 30-70% besmettelijker ligt, is het niet zo vreemd dat het RIVM kiest voor 50% (als mediane voorspelling).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')