Ga anders even lekker stoom afblazen op een housefissa.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:28 schreef popje het volgende:
Jongens ik word hier moe van. Dit soort avonden putten me uit. Ik moet uitloggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll give you something to do
Ook voor jou maar.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Logisch dat die bejaarden totaal geen last hebben van de maatregelen. Die vinden het alleen maar mooi dat een compleet land aan hun voeten ligt
Lekker voor hem. Weet hij ook hoe heel Nederland zich voelt op dit moment.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
Trouwens, Rutte is in de afgelopen 2 maanden ineens veel ouder geworden zeg. Ziet er niet uit alsof hij nog veel energie heeft.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
Trouwens, Rutte is in de afgelopen 2 maanden ineens veel ouder geworden zeg. Ziet er niet uit alsof hij nog veel energie heeft.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Sinds wanneer heeft Rutte eigenlijk grijze bakkebaarden?
Die 10% was avondklok + 1 bezoeker regeling. De percentages van deze specifieke maatregelen onafhankelijk van elkaar zijn onduidelijk. Bovendien is die 10% ook niet onderbouwd, maar redelijk lukraak uit de lucht gegrepen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De verwachting was 10% reductie in het aantal besmettingen. Gegeven dat we nu al een tijdje tussen de 0.9 en 1 zitten met de R, reken maar uit waar we zonder die 10% op uit komen.
Ook als gezinnetje is het knap klotequote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat het nooit weer echt klaar is. De maatschappij veranderd dusdanig dat ik geen normaal meer voor me zie. Kuipers kan wel zeggen "even volhouden" maar mij doet het niks meer. In maart was ik ook van het "hou vol jongens!" Nu ben ik gewoon depri, gedemotiveerd en verbitterd. Knap irritant dit als alleenstaande. Lekker makkelijk dat "even volhouden" als je een gezellig gezinnetje hebt.
Het wordt je ook niet makkelijk gemaakt hč.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook voor jou maar.
Nieuws over dreigende corona-burnout bij 80% van jongeren is ‘totale quatsh'
Ik zie die morgen wel verschijnen. "Toch grote meerderheid voor avondklok" en dan iets van 61%, want dat klinkt nog geloofwaardig.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En onderzoekje 'iedereen staat achter avondklok' is natuurlijk de waarheid.
Komt ook nog bij dat het echt heel moeilijk te meten is omdat mensen er niet over willen of durven praten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef popje het volgende:
[..]
82% is overdreven, maar ik denk dat zeker de helft van de jongeren het leven wel behoorlijk *** vindt.
Hele dodelijke Nigeriaanse variant?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:34 schreef Abyss33 het volgende:
Het feit dat we vandaag horen over hele dodelijke Nigeriaanse variant/.
en weer een mutatie van de britse mutatie..
zegt mij genoeg. dit gaat nog lang duren..
Als er elke week een nieuwe mutatie geopperd kan worden en dat de vaccinaties niet werken..
Betekent het dus. dat men elke maatregel kan aanhouden. Tot oneindig..
quote:
Heb inderdaad een grafhekel aan pseudo-wetenschap.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Het wordt je ook niet makkelijk gemaakt hč.
Kappersbeurtje nodigquote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
Exact dit. En dit alles om wat bejaarden te redden aan het eind van hun levensfase.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:34 schreef Abyss33 het volgende:
Het feit dat we vandaag horen over hele dodelijke Nigeriaanse variant/.
en weer een mutatie van de britse mutatie..
zegt mij genoeg. dit gaat nog lang duren..
Als er elke week een nieuwe mutatie geopperd kan worden en dat de vaccinaties niet werken..
Betekent het dus. dat men elke maatregel kan aanhouden. Tot oneindig..
Of: "meerderheid heeft geen problemen met avondklok", waarbij 51% geen mening heeft, 1% voor is, en 48% faliekant tegen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zie die morgen wel verschijnen. "Toch grote meerderheid voor avondklok" en dan iets van 61%, want dat klinkt nog geloofwaardig.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwege de B117 variant? De R-waarde is exact evenveel afgenomen als hij gegroeid is door de B117 variant in die tijd.
Er zijn, vanuit statistisch oogpunt, nogal wat zaken die veel ruis geven. Het weer, gesloten teststraten, GGD-geneuzel (en dus minder testbereidheid??), bv.quote:Ik weet dat je sterk bent in statistiek, hoe aannemelijk is het nou dat de R-waarde op exact dezelfde manier doorkabbelt als daarvoor. Dan is het scenario dat de avondklok helemaal niet zoveel effect het toch aannemelijker?
Nou ja, meer evidence-informed dan evidence-based, zeker, helemaal lukraak ook weer niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:35 schreef Ronald het volgende:
[..]
Die 10% was avondklok + 1 bezoeker regeling. De percentages van deze specifieke maatregelen onafhankelijk van elkaar zijn onduidelijk. Bovendien is die 10% ook niet onderbouwd, maar redelijk lukraak uit de lucht gegrepen.
Goeie vergelijking manquote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:38 schreef Abyss33 het volgende:
Iemand die terecht staat voor moord en hem een doodsvonnis boven het hoofd hangt.
Dat de rechter aan het einde van het proces vlak voor de terugtrekking zegt.
Ik zal even opschieten met het vonnis want de kok die u de laatste avondmaal gaat bereiden moet straks ook op tijd thuis zijn...
Vast, want volgens mij wijzen de laatste onderzoeken erop dat deze variant wel degelijk gevaarlijker is...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:
Weet je nog, Aura Timen vanmiddag? Dat de Britse variant 30% dodelijker is?
Kuipers nu bij Jinek: "Nee, hij is niet dodelijker. dat is hetzelfde. Hij is wel besmettelijker"
Zou hij dat morgen op LinkedIn weer nuanceren?
Dat is ook wat ik lastig vind ja. De R-waarde is de laatste periode best grillig:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
[..]
Er zijn, vanuit statistisch oogpunt, nogal wat zaken die veel ruis geven. Het weer, gesloten teststraten, GGD-geneuzel (en dus minder testbereidheid??), bv.
Stel, en dat is zeker geen gegeven, dat de ziekenhuisopnames inderdaad blijven stijgen, zou dat betekenen dat de besmettingscijfers een behoorlijke onderschatting waren, want de ziekenhuiscijfers van vandaag reflecteren de besmettingscijfers van twee weken terug.
Precies; kleine horeca kan bijvoorbeeld best open. Winkels eveneens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ga maatregelen op maat maken ofzo. Ze hebben verdorie een jaar de tijd gehad, er is steeds meer onderzoek gedaan.
Ik denk niet dat het reproductiegetal grilliger is dan daarvoor, maar ligt gewoon dicht rond de 1, dus dan kan een klein verschil een enorm verschil maken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik lastig vind ja. De R-waarde is de laatste periode best grillig:
[ link | afbeelding ]
De ziekenhuisopnames lijken nog steeds een beetje op dezelfde manier te ontwikkelen, geen grote verschillen vooralsnog toch? Die stijging die je noemde was 1 of 2 dagen?
In het VK is die variant helemaal los gegaan, dan zou je dat toch duidelijk in de cijfers moeten zien? 40% tot 60% dodelijker en 30% besmettelijker moet een gigantische piek opleveren in overlijdens.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, want volgens mij wijzen de laatste onderzoeken erop dat deze variant wel degelijk gevaarlijker is...
https://www.nytimes.com/2(...)ariant-deadlier.html
jij bent ook steeds zo vervelend he. Wat is het toch met mensen die hier steeds roepen hie erg iets wel niet is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, want volgens mij wijzen de laatste onderzoeken erop dat deze variant wel degelijk gevaarlijker is...
Ja, dat heet 'zorgen maken over de jeugd', maar soms komt de waarheid er toch even uit bij dat volk.quote:
Het liep behoorlijk snel op begin dit jaar in het VK.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het VK is die variant helemaal los gegaan, dan zou je dat toch duidelijk in de cijfers moeten zien? 40% tot 60% dodelijker en 30% besmettelijker moet een gigantische piek opleveren in overlijdens.
Zo mooi dat we na een jaar nog steeds niets weten wat we moeten doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ga maatregelen op maat maken ofzo. Ze hebben verdorie een jaar de tijd gehad, er is steeds meer onderzoek gedaan.
Toen covid pas ontdekt werd was het geschat 2,2% dodelijk, stond in alle krantjes, duizende krantjes.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk krankzinnig dat er intussen effectieve vaccins bestaan en we tegelijkertijd niet eens voor 1 juli deze toestand een keer kunnen verlaten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:42 schreef chatlander het volgende:
Wie zegt mij dat, ook als de avondklok straks van tafel is, en ook allerlei andere maatregelen worden versoepeld, de derde golf niet in alle hevigheid alsnog komt, alleen misschien wat later door de maatregelen. Dan krijgen we op termijn wederom een avondklok en weer strengere maatregelen. Het blijft een jojo-effect. Van de inentingen hoeven we het hier ook niet te hebben, want met dit tempo is iedereen pas ingeent in mei 2030
Toen de Britse variant ontdekt werd stond in alle krantjes dat de variant niet dodelijker was. Wat is precies je punt?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Toen covid pas ontdekt werd was het geschat 2,2% dodelijk, stond in alle krantjes, duizende krantjes.
Even in de gaten houden dus. Ik kan me voorstellen dat mensen afgelopen week ook minder snel naar het ziekenhuis gegaan zijn, maar is inderdaad wel iets om in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het reproductiegetal grilliger is dan daarvoor, maar ligt gewoon dicht rond de 1, dus dan kan een klein verschil een enorm verschil maken.
De weektoename van ziekenhuisopnames is nu voor de derde dag op rij gestegen, en die neemt ook nog eens toe in deze dagen... https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Feitelijk zou je zelfs al kunnen stellen dat het al minimaal een week stijgt.
Alleen Boris Johnson zei dat ie dodelijker was. Visionair die manquote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toen de Britse variant ontdekt werd stond in alle krantjes dat de variant niet dodelijker was. Wat is precies je punt?
Mijn punt is dat er te hoog ingezet wordt. De Britse zou 70% besmettelijker zijn, later werd het gewijzigd naar tussen 10-70%.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toen de Britse variant ontdekt werd stond in alle krantjes dat de variant niet dodelijker was. Wat is precies je punt?
Zeker. Kan ook toeval zijn. Ook toevalstreffers naar boven ontstaan.quote:
Kees Kankerkachel??quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Kees bij Op1. Ben benieuwd wat-ie gaat zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |