abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198045525

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober
pi_198045555
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat als het allerlei kut maatregelen neemt voor je achterban, dat het niet logisch is dat mensen op je stemmen, snap je het zo, of moet ik Jaap vragen het uit te leggen met Dias?
Nee, ik snap er nog steeds helemaal niets van.

Nogmaals, in welke wereld is het logisch dat Rutte aanstuurt op verkiezingsuitstel als hij er kneitergoed voor staat in de peilingen?
pi_198045563
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:36 schreef DireStraits7 het volgende: [..] De avondklok is van groot belang volgens inhoudelijke experts (bv. OMT) om een pandemie te stoppen. De avondklok is procedureel wat ongelukkig tot stand gekomen, maar als men de juiste procedures had gevolgd was deze waarschijnlijk zonder problemen ingevoerd. Scenario 1: avondklok wordt per direct afgeschaft en binnen enkele dagen weer ingevoerd. Eventueel afbreukrisico: heel groot. Scenario 2: avondklok wordt per vrijdag alsnog afgeschaft en waarschijnlijk eveneens snel weer ingevoerd. (Scenario 3: vrijdag wordt het vonnis van vandaag van tafel geveegd) Kortom, in beide scenario's komt er een avondklok. In scenario 1 is er, als je afgaat op de inhoudelijke expertise van mensen als Van Dissel, een groot risico voor de volksgezondheid. In scenario 2 zijn de gevolgen van een paar dagen extra avondklok vrij summier. Iedereen met meer dan twee hersencellen kan zelf ook wel bedenken dat het, puur gekeken naar deze simpele opsomming, volstrekt logisch is dat de rechtbank hier aan de veilige kant gaat zitten gegeven het potentile risico.
Bij de tweede zin ga je al in de fout.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 16-02-2021 21:53:42 ]
pi_198045565
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het OMT zou onafhankelijk moeten zijn, maar gezien de innige verstrengeling van kabinet en OMT wordt die positie hoe langer hoe discutabeler.
Dat het een onafhankelijk adviesorgaan is geloof ik graag.

Maar of het OMT onafhankelijk in deze discussie staat en onder dat mom kan worden geraadpleegd is m.i. een ander verhaal.
I'll give you something to do
pi_198045581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat had prima gekund. Was ook beter geweest denk ik achteraf. Dan had je helemaal bij dat virusgedeelte moeten wegblijven en een redenering moeten opzetten in de trant van: het belang van de overheid is groot, gelegen in openbare orde (jojo-en kan rellen uitlokken) en consistentie van de virusaanpak terwijl het belang van viruswaarheid beperkt is tot principile punten althans niet dusdanig dat schorsing tot nadeel van betekenis leidt. Dus schorsing.
Dat had alleen maar meer geresulteerd in het gevoel van machtsmisbruik van de overheid.
pi_198045599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Van Dissel zit er dan ook niet voor een verhoor.

En waarom zou je niet het belangrijkste (en nogmaals: onafhankelijke) adviesorgaan om opheldering vragen?
Omdat opheldering geen onderdeel van deze behandeling was. Had iemand van MinVenJ neergezet of wat dan ook. Op dit moment is het nog een keer een presentatie geworden van Dissel waarom de avondklok een noodzakelijk middel is. Dat is niet waar deze behandeling over ging.

Je hebt zelf net de scenarios genoemd. Dat waren de enige scenarios die nodig waren om te benoemen. Daar hoeft van Dissel helemaal niet aan te pas te komen, want het gaat niet over de inhoudelijke behandeling of de avondklok wel of geen goed middel is.
pi_198045623
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

'Als jij als rechter voor de einduitspraak gaat bepalen wat relevant is'
Nou, heel simpel. Jij zegt:
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, Jaap's praatje was van belang voor het betoog van de landsadvocaat. Een discussie daarover tussen viruswaanzin en Jaap van Dissel niet.
Als rechter moet je niet tijdens de zittingen al laten blijken dat je het ene wel van belang vindt en het andere niet. Jij moet onpartijdig zijn en niet de ene partij maar laten spreken en bij de andere voordat hij iets heeft gezegd, aangeven dat je hem kort gaat houden.

Als je vind dat iemand allemaal onzin inbrengt dan maakt je daar maar in het vonnis (einduitspraak) maar korte metten mee, maar tijdens de zitting blijf je onpartijdig en vermijdt je ook dat de schijn van partijdigheid ontstaat.
pi_198045627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat had alleen maar meer geresulteerd in het gevoel van machtsmisbruik van de overheid.
Waarom? Dat gevoel is er in wappiekringen toch wel, denk niet dat de redenering heel veel uit maakt. Die lezen ze toch niet. Ik vind dat je zo’n Van Dissel nu in een hele kwetsbare positie brengt, weet niet of ik daar voor gekozen had.
zie email 27 oktober
pi_198045672
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
Je hebt zelf net de scenarios genoemd. Dat waren de enige scenarios die nodig waren om te benoemen. Daar hoeft van Dissel helemaal niet aan te pas te komen, want het gaat niet over de inhoudelijke behandeling of de avondklok wel of geen goed middel is.
En in die scenario's is het wel belangrijk om een inhoudelijke expert te horen die enigszins kan kwantificeren wat dat afbreukrisico is. En waarom zou je dan in vredesnaam een andere expert gaan horen dan degene die voorzitter is van ht orgaan bij uitstek om dat afbreukrisico te kwantificeren? Helemaal aangezien dat orgaan onafhankelijk geacht wordt.

Iemand van VWS daar neerzetten, dt zou pas vreemd zijn, want de overheid is een partij in dezen. Het OMT is dat niet.
pi_198045682
Het OMT (althans Van Dissel) als onafhankelijk wegzetten in deze context gaat me ook wat te ver.

Hij werkt voor de uitvoerende macht, hij heeft herhaaldelijk op de avondklok aangedrongen, overlegt zeer geregeld met een partij en heeft zelfs met die partij persconferenties gegeven over coronabeleid. Dat is niet onafhankelijk.
zie email 27 oktober
pi_198045714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Dat gevoel is er in wappiekringen toch wel, denk niet dat de redenering heel veel uit maakt. Die lezen ze toch niet. Ik vind dat je zo’n Van Dissel nu in een hele kwetsbare positie brengt, weet niet of ik daar voor gekozen had.
Het gaat niet om beeldvorming, maar om de zuiver juridische redenering. En in tegenstelling wat sommigen hier lijken te denken, lijkt me niet dat een rechter lichtzinnig denkt over het opschorten van een belangrijke rechterlijke uitspraak. Dan moet je toch echt wel met goede, inhoudelijke argumenten komen. En een goed inhoudelijk argument lijkt me dat ht adviserende orgaan het bestempelt als een enorm afbreukrisico wanneer de avondklok, ook al is het maar een paar dagen, per direct afgeschoten wordt.
pi_198045725
twitter
pi_198045726
Er zal vast een reden voor zijn, maar hoe kan het dat we een avondklok invoeren, deze tegen de wet is en moet stoppen, en 12 uur later toch niet tegen de wet is? Of nog steeds tegen de wet is maar dat gaan we aankomende vrijdag bepalen en in de tussentijd sluiten we iedereen nog wat langer op.
pi_198045743
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:51 schreef trein2000 het volgende:
Het OMT (althans Van Dissel) als onafhankelijk wegzetten in deze context gaat me ook wat te ver.

Hij werkt voor de uitvoerende macht, hij heeft herhaaldelijk op de avondklok aangedrongen, overlegt zeer geregeld met een partij en heeft zelfs met die partij persconferenties gegeven over coronabeleid. Dat is niet onafhankelijk.
Met die redenatie is niemand onafhankelijk, behalve commercile partijen die tegen een avondklok zijn...
pi_198045746
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En in die scenario's is het wel belangrijk om een inhoudelijke expert te horen die enigszins kan kwantificeren wat dat afbreukrisico is. En waarom zou je dan in vredesnaam een andere expert gaan horen dan degene die voorzitter is van ht orgaan bij uitstek om dat afbreukrisico te kwantificeren? Helemaal aangezien dat orgaan onafhankelijk geacht wordt.

Iemand van VWS daar neerzetten, dt zou pas vreemd zijn, want de overheid is een partij in dezen. Het OMT is dat niet.
Omdat het er (naar mijn mening) juist voor zorgt dat de onafhankelijkheid onder druk komt te staan. Als het OMT namens de regering aanwezig is bij rechtzaken om het beleid van de regering te verdedigen, hoe onafhankelijk zijn OMT adviezen dan nog?

Zeker met ook die verhalen van december in je achterhoofd, dat leden van het OMT daar moeite mee hebben/hadden en hun zorgen geuit hebben wil je elke schijn voorkomen.
pi_198045793
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vond het gnant. Dat Van Dissel op deze figuren moest gaan reageren. Echt beschamend.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:56:44 #17
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198045797
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Bij de tweede zin ga je al in de fout.
Je gaat er dus vanuit (Direstraits7) dat de avondklok sowieso niet van tafel geveegd kan worden, gezien het feit dat hij tussen haakjes staat?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198045828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat het er (naar mijn mening) juist voor zorgt dat de onafhankelijkheid onder druk komt te staan. Als het OMT namens de regering aanwezig is bij rechtzaken om het beleid van de regering te verdedigen, hoe onafhankelijk zijn OMT adviezen dan nog?

Zeker met ook die verhalen van december in je achterhoofd, dat leden van het OMT daar moeite mee hebben/hadden en hun zorgen geuit hebben wil je elke schijn voorkomen.
En dan ga je maar iemand horen die niets met de modellen te maken hebben waar de beslissing op gebaseerd is? Ik snap echt niet wat er zo vreemd aan is om d expert bij uitstek over dit onderwerp uit te nodigen.
pi_198045849
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:49 schreef maan_man het volgende:

[..]

Nou, heel simpel. Jij zegt:
[..]

Als rechter moet je niet tijdens de zittingen al laten blijken dat je het ene wel van belang vindt en het andere niet. Jij moet onpartijdig zijn en niet de ene partij maar laten spreken en bij de andere voordat hij iets heeft gezegd, aangeven dat je hem kort gaat houden.

Als je vind dat iemand allemaal onzin inbrengt dan maakt je daar maar in het vonnis (einduitspraak) maar korte metten mee, maar tijdens de zitting blijf je onpartijdig en vermijdt je ook dat de schijn van partijdigheid ontstaat.
Dat laat ze dan ook niet blijken. Beide partijen hebben volgens mij hun betoog mogen doen, de staat riep daarbij Jaap op om hun betoog kracht bij te zetten, niet om het inhoudelijk te behandelen.

Er is dus geen sprake van partijdigheid door de rechter.
pi_198045856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Er zal vast een reden voor zijn, maar hoe kan het dat we een avondklok invoeren, deze tegen de wet is en moet stoppen, en 12 uur later toch niet tegen de wet is? Of nog steeds tegen de wet is maar dat gaan we aankomende vrijdag bepalen en in de tussentijd sluiten we iedereen nog wat langer op.
Dat je - naar wat nu blijkt - onwetmatige maatregelen nog even wat langer kan gaan aanhouden omdat een expert daarvoor pleit (waarbij dus die visie zwaarder weegt dan nota bene de wet zelf) schept volgens mij een bijzonder beroerd precedent.
pi_198045877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:56 schreef popje het volgende:

[..]

Je gaat er dus vanuit (Direstraits7) dat de avondklok sowieso niet van tafel geveegd kan worden, gezien het feit dat hij tussen haakjes staat?
Ik ga ervan uit dat, los van de uitkomst vrijdag, de avondklok links- of rechtsom erin blijft. Zelfs al wordt de avondklok vrijdag onwettig verklaard, in de komende dagen gaat het kabinet ervoor zorgen dat de juiste juridische basis is. Die avondklok gaat echt zo door de eerste en tweede kamer. Daarom vind ik dit hele circus zo lachwekkend. Er was gewoon een zeer ruime meerderheid voor de avondklok in beide kamers.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:00:27 #22
3778 popje
pi_198045878
Het feit dat ze nu alles op alles gaan zetten voor een spoedwet die voor vrijdag in elkaar gezet wordt doet mij niet dunken dat we voorlopig van die avondklok af zijn.
pi_198045882
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gaat niet om beeldvorming, maar om de zuiver juridische redenering. En in tegenstelling wat sommigen hier lijken te denken, lijkt me niet dat een rechter lichtzinnig denkt over het opschorten van een belangrijke rechterlijke uitspraak. Dan moet je toch echt wel met goede, inhoudelijke argumenten komen. En een goed inhoudelijk argument lijkt me dat ht adviserende orgaan het bestempelt als een enorm afbreukrisico wanneer de avondklok, ook al is het maar een paar dagen, per direct afgeschoten wordt.
Het OMT adviseert om bewegingen te beperken. Het OMT heeft tot nu toe niet aangegeven wat het effect van de avondklok is.

Indien er angsten voor ongeregeldheden zijn en dat soort dingen moet je van Dissel niet hebben, dan moet je de NCTV hebben. van Dissel gaat (namens het OMT) over de virusverspreiding.

De enige vraag die hij had mogen/moeten beantwoorden is: "Wij denken dat door de avondklok er 3 dagen af te hebben de R-waarde tijdelijk boven de 1 komt, waardoor er meer mensen in het ziekenhuis komen. Als we het even ruw modelleren denken we dat er ~50 mensen meer in het ziekenhuis komen" (even als voorbeeld).

Afbreukrisico van de avondklok is voor MinVenJ en denk daarom het beste voor NCTV.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:00:48 #24
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198045886
-knip-

Heel hard gelachen, dank *O*

Zo nu en dan even spieken in dit topic helpt mij de Coronatijd wel door ^O^

[ Bericht 62% gewijzigd door Momo op 16-02-2021 22:02:36 ]
.
pi_198045904
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:56 schreef popje het volgende:

[..]

Als het zo belangrijk was waarom heeft de overheid het juridisch dan niet goed geregeld, met een spoedwet.

Dat hebben ze niet, dus moeten ze nu ook niet verkondigen dat het essentieel is voor de coronabestrijding.
pi_198045911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Met die redenatie is niemand onafhankelijk, behalve commercile partijen die tegen een avondklok zijn...
Wat een onzin. Over OMT-leden kun je nog discussiren, die werken niet voor de staat, zitten niet in technische briefings enzo de boel te bepleiten etc. Maar iemand die in dienst van de uitvoerende macht is en regelmatig de maatregel die onderwerp van debat is bepleit heeft in het openbaar namens een onderdeel van de staat is niet onafhankelijk. Wat overigens niks afdoet aan de inhoud van zijn betoog, maar om daar nou het predicaat onafhankelijk op te plakken gaat me echt te ver.

Nogmaals hij is in dienst bij een procespartij!
zie email 27 oktober
pi_198045918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
Het OMT adviseert om bewegingen te beperken. Het OMT heeft tot nu toe niet aangegeven wat het effect van de avondklok is.

Het OMT heeft ook niet aangegeven wat het effect van de 1,5 meter is.
pi_198045923
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan ga je maar iemand horen die niets met de modellen te maken hebben waar de beslissing op gebaseerd is? Ik snap echt niet wat er zo vreemd aan is om d expert bij uitstek over dit onderwerp uit te nodigen.
Nogmaals, omdat het geen inhoudelijke behandeling was. Vrijdag is het inhoudelijke hoger beroep. Dat van Dissel daar zit is logisch. Maar dat van Dissel hier nog een keer zijn hele verhaal kwam doen niet.
pi_198045929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is ook nog wel een puntje ja.
zie email 27 oktober
pi_198045930
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:00 schreef popje het volgende:
Het feit dat ze nu alles op alles gaan zetten voor een spoedwet die voor vrijdag in elkaar gezet wordt doet mij niet dunken dat we voorlopig van die avondklok af zijn.
Viruswaarheid zorgt met haar warrige en onduidelijke argumentatie alleen maar voor een sterker juridisch kader van de avondklok.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198045937
huh
pi_198045947
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Viruswaarheid zorgt met haar warrige en onduidelijke argumentatie alleen maar voor een sterker juridisch kader van de avondklok.
Hoe dan precies? Deze volg ik niet.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:04:02 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198045949
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198045960
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:
zitten niet in technische briefings enzo de boel te bepleiten etc.
Hij zit daar als voorzitter van het OMT, niet om zijn eigen mening te verkondigen. En het OMT is een onafhankelijk adviesorgaan. Daar kun jij leuk van alles van maken, dat is feitelijk hoe het zit.
pi_198045965
zijn er berichten verwijdert? ik zat op iets te antwoorden ineens is het weg.
ook mijn eigen berichten.

gaan we nu al die kant op?

of is dit de server
pi_198045966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoe dan precies? Deze volg ik niet.
Omdat het kabinet de avondklok nu veel beter juridisch in elkaar gaat zetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:05:38 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198045981
Ik moet nog maar zien dat die spoedwet zo even een meerderheid gaat halen. Met de verkiezingen steeds meer in zicht, na deze nederlaag voor het kabinet en met een nog steeds niet fatsoenlijk te onderbouwen effect van de avondklok zullen diverse partijen toch wat minder toeschietelijk zijn dan de vorige keren.

Nou ja, dat hoop ik althans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198045993
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:04 schreef Abyss33 het volgende:
zijn er berichten verwijdert? ik zat op iets te antwoorden ineens is het weg.
ook mijn eigen berichten.

gaan we nu al die kant op?

of is dit de server
Nee, niet de server
pi_198045995
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat laat ze dan ook niet blijken. Beide partijen hebben volgens mij hun betoog mogen doen, de staat riep daarbij Jaap op om hun betoog kracht bij te zetten, niet om het inhoudelijk te behandelen.

Er is dus geen sprake van partijdigheid door de rechter.
Jaap zat er in een discutabele positie, Als een soort deskundige, maar niet bedigd. Maar aan het juridische debat voegde hij weinig toe.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:06:23 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198046000
quote:
Net zoiets als de modellen van van Dissel dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198046003
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat het kabinet de avondklok nu veel beter juridisch in elkaar gaat zetten.
Ik mag hopen dat dat verder niets aan de situatie verandert, als in: dat we er niet ng langer aan vastzitten omdat ze hem juridisch zo lekker hebben dichtgetimmerd.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:06:36 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046006
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Net zoiets als de modellen van van Dissel dus.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nogmaals, omdat het geen inhoudelijke behandeling was. Vrijdag is het inhoudelijke hoger beroep. Dat van Dissel daar zit is logisch. Maar dat van Dissel hier nog een keer zijn hele verhaal kwam doen niet.
waarom is het trouwens logisch dat van Dissel daar zit.
Had de tegenpartij ook de mogelijkheid om een " expert" uit te nodigen?

Er mocht jandorie iet eens een vraag aan van Dissel worden gestelt aangezien het niet over de inhoud zou mogen gaan. Nadat Van Dissel zijn hele inhoudelok betoog hield..
pi_198046010
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik moet nog maar zien dat die spoedwet zo even een meerderheid gaat halen. Met de verkiezingen steeds meer in zicht, na deze nederlaag voor het kabinet en met een nog steeds niet fatsoenlijk te onderbouwen effect van de avondklok zullen diverse partijen toch wat minder toeschietelijk zijn dan de vorige keren.

Dacht zelf dat het probleem in de EK lag..maar..
Ze hebben alleen GL nodig in de EK.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:06:53 #45
3778 popje
pi_198046013
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat, los van de uitkomst vrijdag, de avondklok links- of rechtsom erin blijft. Zelfs al wordt de avondklok vrijdag onwettig verklaard, in de komende dagen gaat het kabinet ervoor zorgen dat de juiste juridische basis is. Die avondklok gaat echt zo door de eerste en tweede kamer. Daarom vind ik dit hele circus zo lachwekkend. Er was gewoon een zeer ruime meerderheid voor de avondklok in beide kamers.
Ga je ook uit van verlenging dan? (na 2 maart)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:07:10 #46
346939 Janneke141
pi_198046021
quote:
Gelukkig maar, dan is er niets om ons zorgen over te maken.
pi_198046022
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze zorgen wel dat het draagvlak afneemt en dat vind ik ook positief.
pi_198046027
quote:

Het zou wel een mooie manier voor de oppositie kunnen zijn om Rutte meer pijnlijke momenten te bezorgen. Of ze maken zichzelf ongeloofwaardig door gedraai (eerst voor stemmen, dan tegen). Het kan alle kanten opgaan. Rutte lijkt zichzelf toch behoorlijk goed te hebben ingedekt. What's new?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:07:43 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jawel hoor.

Maar wel fijn dat die emotionele bagger over verloren generaties en zo nu wat minder ingezet kan worden door ouderenhaters.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046044
quote:

Meerderheid komt er wel, want ze gaan gewoon shoppen voor stemmen.
pi_198046052
quote:

Zou mooi zijn, maar ik verwacht weinig. Makke schapen, want als de cijfers plotseling stijgen is de schuldige zo aangewezen. Partij X die tegen was.
pi_198046053
quote:

Ik denk dat die wet het gemakkelijk gaat halen. Hoewel het juridisch misschien broddelwerk was van het kabinet (dat gaat blijken bij het hof), is er ruim voldoende politieke steun. En als je die ineens in trekt ga je tijdens de campagne ook door het putje.
Veel hangt natuurlijk af van de cijfers de komende dagen maar als ik de OMT leden vandaag hoor, hoeft het kabinet niet te rekenen op een advies waarin afschaffing van de avondklok in staat.
pi_198046059
quote:

Totdat opeens de politieke partijen, en niet het kabinet, verantwoordelijk gehouden worden voor een eventuele stijging. In de TK vond men het ook 'spannend', totdat opeens duidelijk werd dat het eventuele bloed aan de handen zou blijven kleven van de TK, toen werd men opeens heel erg voor een avondklok.
pi_198046064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:06 schreef popje het volgende:

[..]

Ik zie na 2 maart het voortgezet onderwijs en de niet essentile winkels open gaan. Als wisselgeld wilt Rutte dan wel zijn avondklok behouden _O-
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:09:29 #55
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198046069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet zo cynisch Janneke. Er komt 200 miljoen voor psychische schade en lichamelijke schade voor de gevolgen vanhet corona beleid.

Bron: https://www.parool.nl/ned(...)ronakilo-s~bdb1288f/
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198046076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:06 schreef popje het volgende:

[..]

Vind ik lastig. Ik denk dat, als het de komende week laag was gebleven, de avondklok er volgende week afgegaan was. Nog een reden waarom dit n grote shitshow is.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:09:57 #57
3778 popje
pi_198046081
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jawel hoor.

Maar wel fijn dat die emotionele bagger over verloren generaties en zo nu wat minder ingezet kan worden door ouderenhaters.
Nee want het is echt een feest nu voor jongeren
pi_198046082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij zit daar als voorzitter van het OMT, niet om zijn eigen mening te verkondigen. En het OMT is een onafhankelijk adviesorgaan. Daar kun jij leuk van alles van maken, dat is feitelijk hoe het zit.
Ach kom nou toch, je roept hem op om een verhaal te vertellen. Of die dat nou als persoon doet of als voorzitter OMT. In beide rollen is hij gelinkt aan een procespartij, oftewel door het ambt van voorzitter OMT of door een dienstverband bij het RIVM. Dan ben je in deze zaak niet onafhankelijk want je bent gelinkt aan een procespartij.

In een zaak tussen pak hem beet twee vaccinproducenten kan hij prima als onafhankelijk deskundige optreden, maar niet in een zaak waarin beleid wat mede door hem is vormgegeven en bepleit onderweg van debat is. Dan kun je een ijzersterk en zeer waardevol betoog houden, maar onafhankelijk ben je niet.
zie email 27 oktober
pi_198046085
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:08 schreef Faraday01 het volgende:

Veel hangt natuurlijk af van de cijfers de komende dagen maar als ik de OMT leden vandaag hoor, hoeft het kabinet niet te rekenen op een advies waarin afschaffing van de avondklok in staat.
Hebben partijen als D66 eigenlijk al gereageerd vandaag?
pi_198046088
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jawel hoor.

Laatst sprak ik je ergens op aan en toen vergoeilijkte je je toon onder dat je 'slechts op anderen reageert'.

En nu out of the blue toch zelf maar weer even dat vuurtje eens aanwakkeren.

Laat die bashpraktijken eens rusten.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:10:43 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef popje het volgende:

[..]

Nee want het is echt een feest nu voor jongeren
Voor wie is dat het wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046107
Als die avondklok door de TK en EK goedgekeurd wordt, dus echt wet wordt, dan is er ook geen specifieke verlenging meer nodig?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046111
waarom verdwijnen ineens alle berichten.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:11:32 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046121
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef galantis het volgende:

[..]

Laatst sprak ik je ergens op aan en toen vergoeilijkte je je toon onder dat je 'slechts op anderen reageert'.

En nu out of the blue toch zelf maar weer even dat vuurtje eens aanwakkeren.

Laat die bashpraktijken eens rusten.
Is gewoon een mededeling hoor... vond het nogal jammer dat we dat bericht nog niet echt teruggezien hadden hier...

Niet verrassend, maar toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046129
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Totdat opeens de politieke partijen, en niet het kabinet, verantwoordelijk gehouden worden voor een eventuele stijging. In de TK vond men het ook 'spannend', totdat opeens duidelijk werd dat het eventuele bloed aan de handen zou blijven kleven van de TK, toen werd men opeens heel erg voor een avondklok.
Je zou van politieke chantage kunnen spreken. Maar inderdaad, dit effect zal wel gaan optreden.
zie email 27 oktober
pi_198046139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vind ik lastig. Ik denk dat, als het de komende week laag was gebleven, de avondklok er volgende week afgegaan was. Nog een reden waarom dit n grote shitshow is.
Juist. En nu wordt het in de letter van de wet gegoten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben partijen als D66 eigenlijk al gereageerd vandaag?
Weet ik niet, maar als ze verstandig zijn zou ik terughoudend zijn. Dus iets in de trend van: zorgelijke ontwikkeling, we wachten het hoger beroep af en de virussituatie is ook nog steeds zorgelijk dus mensen ben verstandig.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:08 #68
346939 Janneke141
pi_198046144
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef capricia het volgende:
Als die avondklok door de TK en EK goedgekeurd wordt, dus echt wet wordt, dan is er ook geen specifieke verlenging meer nodig?
Hangt er vanaf wat ze in die wet zetten, lijkt me. In principe kunnen ze er een open-einde regeling van maken volgens mij. Dat zullen ze zelf wel het liefste hebben, maar dan is het helemaal de vraag of ze de Kamer meekrijgen.
pi_198046153
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef capricia het volgende:
Ligt er aan hoe je hem formuleert. Zou me niks verbazen dat de Kamer zoiets afdwingt als “compromis”.
zie email 27 oktober
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:31 #70
3778 popje
pi_198046154
Welkom bij Jinek, Ernst Kuipers maakt zich GROTE ZORGEN
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:55 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198046164
Professor van Dissel werd wel met alle egards behandeld door de rechter die zeer bezorgt was omdat hij had moeten wachten. En natuurlijk mocht hij snel weg want zijn tijd is kostbaar. Daar kreeg ik wel een nare smaak van in mijn mond.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198046171
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef trein2000 het volgende:
Ach kom nou toch, je roept hem op om een verhaal te vertellen. Of die dat nou als persoon doet of als voorzitter OMT. In beide rollen is hij gelinkt aan een procespartij, oftewel door het ambt van voorzitter OMT of door een dienstverband bij het RIVM. Dan ben je in deze zaak niet onafhankelijk want je bent gelinkt aan een procespartij.
Het OMT levert onafhankelijk advies aan het kabinet, dat is je juridische kader. Daar kun je leuk allerlei praktisch bezwaren op aanbrengen, maar dan zou je aannemelijk moeten maken dat Van Dissel niet als onafhankelijke expert optreedt, maar met n mond spreekt met het kabinet. Succes daarmee.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:13:43 #73
3778 popje
pi_198046187
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je zou van politieke chantage kunnen spreken. Maar inderdaad, dit effect zal wel gaan optreden.
Maar als het een wet wordt zitten we er heel lang aan vast! Daar maak ik me nou GROTE ZORGEN over
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:14:22 #74
346939 Janneke141
pi_198046207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:13 schreef popje het volgende:

[..]

Maar als het een wet wordt zitten we er heel lang aan vast! Daar maak ik me nou GROTE ZORGEN over
En mogelijk in de post-coronatoekomst in te zetten voor hele andere doeleinden.
pi_198046221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat ze in die wet zetten, lijkt me. In principe kunnen ze er een open-einde regeling van maken volgens mij. Dat zullen ze zelf wel het liefste hebben, maar dan is het helemaal de vraag of ze de Kamer meekrijgen.
Dat krijgen ze er nooit door, ook de oorspronkelijke maatregel moet elke keer verlengd worden. Bovendien is een permanente mogelijkheid tot avondklok lastig te verenigen met het karakter van een aparte wet. Dat zou dan weer meer pleiten voor een aanpassing op de bestaande wet. Dat is alleen veel lastiger snel te regelen.
pi_198046227
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niet zo cynisch Janneke. Er komt 200 miljoen voor psychische schade en lichamelijke schade voor de gevolgen vanhet corona beleid.

Bron: https://www.parool.nl/ned(...)ronakilo-s~bdb1288f/
Overheid heeft altijd gefaalt wanneer het zich bezighield met dit soort dingen. Dat gaat sowieso weer gebeuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198046230
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Grapperhaus modereert mee vanavond. :')
Ik zei en ik quote:

"Waar is Gommers wanneer je hem nodig hebt ( We kunnen het aan zonder avondklok, Gommers, 2020 )"

Dit bericht wordt gewoon verwijdert..

Ik heb de afgelopen de meest heftige berichten gezien zoals teringlijers. en doodsverwenzingen en dan wordt dit bericht verwijdert?

Het is bijna nu.nl hier. Geen kritiek op Gommers?
pi_198046237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Politieke chantage, of ook het eerlijke verhaal?

Als de TK een avondklok niet acceptabel vindt om de besmettingen terug te dringen, zijn de gevolgen ook voor hun conto, lijkt me.
pi_198046240
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe je hem formuleert. Zou me niks verbazen dat de Kamer zoiets afdwingt als “compromis”.
Maar dat moet dan wel expliciet vermeld worden. Extracomptabel.
En ook de manier waarop moet dan besproken worden.
Onder de corona wet was dat al geregeld (afgedwongen dan wel).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het OMT levert onafhankelijk advies aan het kabinet, dat is je juridische kader. Daar kun je leuk allerlei praktisch bezwaren op aanbrengen, maar dan zou je aannemelijk moeten maken dat Van Dissel niet als onafhankelijke expert optreedt, maar met n mond spreekt met het kabinet. Succes daarmee.
Dat is juist een argument om als van Dissel/OMT zijnde niet als partij namens het kabinet op te treden.
pi_198046253
Spong- duiding: juridische blofpoker *O*
pi_198046261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij zit in het Catshuis wekelijks met overleggen met een procespartij, dan kun je onmogelijk van onafhankelijkheid spreken in de context van een procedure. Einde.
zie email 27 oktober
pi_198046263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef deedeetee het volgende:
Professor van Dissel werd wel met alle egards behandeld door de rechter die zeer bezorgt was omdat hij had moeten wachten. En natuurlijk mocht hij snel weg want zijn tijd is kostbaar. Daar kreeg ik wel een nare smaak van in mijn mond.
Ik ben geen jurist, maar volgens mij was de overweging: 'u bent hier niet voor een verhoor, maar om een korte toelichting te geven'.
pi_198046269
twitter

flauw
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198046287
Wetenschap is nooit onafhankelijk of waardevrij. Dat is gewoon een feit. Ook het OMT niet.
pi_198046289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij zit in het Catshuis wekelijks met overleggen met een procespartij, dan kun je onmogelijk van onafhankelijkheid spreken in de context van een procedure. Einde.
In de hoedanigheid van onafhankelijke adviseur.
pi_198046294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Politieke chantage, of ook het eerlijke verhaal?

Als de TK een avondklok niet acceptabel vindt om de besmettingen terug te dringen, zijn de gevolgen ook voor hun conto, lijkt me.
De manier waarop het ging vond ik echt weinig chic. Al aankondigen op een persconferentie terwijl er al een motie lag die zei “niet doen”. Dat noem ik politieke chantage, de koninklijke weg was een andere geweest.
zie email 27 oktober
pi_198046306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:13 schreef popje het volgende:

[..]

Ja.
Viruswaarheid heeft er voor gezorgd dat het nu een wet wordt.

Waarbij het einde of verlenging en inspraak daarover, nog helemaal niet duidelijk is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046318
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef deedeetee het volgende:
Hij moest nog snel naar de super om bier in te slaan, dat ze daarna gezamenlijk hebben weggezopen.
pi_198046326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De manier waarop het ging vond ik echt weinig chic. Al aankondigen op een persconferentie terwijl er al een motie lag die zei “niet doen”. Dat noem ik politieke chantage, de koninklijke weg was een andere geweest.
Het is ook nooit goed.

'Waarom wachten ze twee dagen met invoeren?'
'Waarom starten ze al met voorbereiden als ze pas over twee dagen gaan discussiren?'
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:19:21 #91
3778 popje
pi_198046340
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

flauw
Spong is pro avondklok. Oftewel 15000 doden in een jaar rechtvaardigt een avondklok. Maar wat draagt het bij? Dat zullen ze toch echt wel aan moeten tonen. Het is nodig, maar waarom?
pi_198046341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist, maar volgens mij was de overweging: 'u bent hier niet voor een verhoor, maar om een korte toelichting te geven'.
Tevens zat die man daar al de hele tijd te wachten. Terwijl VW nog even ging wraken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046367
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:19 schreef popje het volgende:

[..]

Spong is pro avondklok. Oftewel 15000 doden in een jaar rechtvaardigt een avondklok. Maar wat draagt het bij? Dat zullen ze toch echt wel aan moeten tonen. Het is nodig, maar waarom?
De verwachting was 10% reductie in het aantal besmettingen. Gegeven dat we nu al een tijdje tussen de 0.9 en 1 zitten met de R, reken maar uit waar we zonder die 10% op uit komen.
pi_198046370
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Tevens zat die man daar al de hele tijd te wachten. Terwijl VW nog even ging wraken.
Maar dat mag toch? Het is toch niet relevant dat van Dissel zat te wachten om wel of niet te wraken?
pi_198046376
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Viruswaarheid heeft er voor gezorgd dat het nu een wet wordt.

Waarbij het einde of verlenging en inspraak daarover, nog helemaal niet duidelijk is.
Het is nog altijd de staat die de lijn uitzet. Ze hadden ook eens een keertje kunnen zeggen dat ze niet gelijk hadden.

Maar dat zal er wel nooit van komen. Niet bij de overheid en al helemaal niet bij hun koektrommel met experts.
pi_198046391
Nouja toen het betoog klaar was. Had de voorzitter het al over. Wees niet bang we hebben al briefje gekregen dat we tijdens de avondklok de straat op mogen.

Toen moesten ze dus nog overleggen..
Met andere andere woorden. Ze had haar mening al klaar.
Het was puur voor de buhne. het telefoontje was in de middag al gepleegd...

Ze vergat nog even de schijn hoog te houden.
Want in haar hoofd was het vanmiddag al geregelld..

ME / politie kwam ook op de straat al op voor het vonnis.

Het is echt te belachelijk voor woorden
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:21:30 #97
3778 popje
pi_198046398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De verwachting was 10% reductie in het aantal besmettingen. Gegeven dat we nu al een tijdje tussen de 0.9 en 1 zitten met de R, reken maar uit waar we zonder die 10% op uit komen.
Het is ingevoerd met de 1 bezoeker maatregel dus je kunt het niet bewijzen.
pi_198046401
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In de hoedanigheid van onafhankelijke adviseur.
Precies, adviseur van een procespartij. Als hoogleraar X een rapport heeft geschreven voor onderneming Y over door haar te voeren beleid dan laat je die toch ook niet meer opdraven als onafhankelijk deskundige. Dan neem je een andere.

Hoogleraar X kan uiteraard wel zijn rapport toelichten.
zie email 27 oktober
pi_198046407
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat mag toch? Het is toch niet relevant dat van Dissel zat te wachten om wel of niet te wraken?
Tuurlijk mag dat. Dat weerspreekt toch niemand?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Frontpage dinsdag 16 februari 2021 @ 22:22:48 #100
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198046427
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ik zie na 2 maart het voortgezet onderwijs en de niet essentile winkels open gaan. Als wisselgeld wilt Rutte dan wel zijn avondklok behouden _O-
Die avondklok blijft wel tot minstens 1 juli. Na de langste dag van het jaar, om zo de bevolking nog een keer extra te onderdrukken
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:22:57 #101
3778 popje
pi_198046429
Kuipers weer: de huidige stijging gaat weer verder, met 10% bladiebladiebla, ja mr Kuipers, we stevenen weer af of code zwart.
pi_198046440
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:17 schreef Discombobulate het volgende:
Wetenschap is nooit onafhankelijk of waardevrij. Dat is gewoon een feit. Ook het OMT niet.
Waardevrij is iets anders dan onafhankelijk.
pi_198046444
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Kuipers weer: de huidige stijging gaat weer verder, met 10% bladiebladiebla, ja mr Kuipers, we stevenen weer af of code zwart.
De beroemde nog 2 weken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198046448
Ernst Kuipers..
Leg me eens uit, als alle maatregelen nu zoooo tellen, waarom gooi je dan scholen open?
De storm komt!
Go hard or go home
pi_198046453
quote:

[..]

De R-waarde schommelt al de hele maand januari tussen de 0,88 en 0,94, gaat telkens heen en weer. Die 10% is in elk geval nog niet te zien in de cijfers.
pi_198046458
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Het was juridisch onfatsoen. (Wel een beetje van beide partijen, zoals die voorzitter tekeer ging was ook niet nodig). Dat je zo iemand de hele middag laat wachten maakt dat er niet beter op.
zie email 27 oktober
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:24:16 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046462
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:23 schreef Noek het volgende:
Ernst Kuipers..
Leg me eens uit, als alle maatregelen nu zoooo tellen, waarom gooi je dan scholen open?
De storm komt!
Dit... de scholen dien je dicht te houden; horeca en winkels kunnen open.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:24:23 #108
346939 Janneke141
pi_198046465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

De R-waarde schommelt al de hele maand januari tussen de 0,88 en 0,94, gaat telkens heen en weer. Die 10% is in elk geval nog niet te zien in de cijfers.
Ja, maar zonder de avondklok was het 10% hoger geweest!
pi_198046472
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Precies, adviseur van een procespartij. Als hoogleraar X een rapport heeft geschreven voor onderneming Y over door haar te voeren beleid dan laat je die toch ook niet meer opdraven als onafhankelijk deskundige. Dan neem je een andere.

Hoogleraar X kan uiteraard wel zijn rapport toelichten.
Wel als dit advies onafhankelijk tot stand gekomen is.

Een afhankelijkheidsrelatie hoeft niet wederkerig te zijn. Onderneming Y kan afhankelijk zijn van hoogleraar X zonder dat het tegenovergestelde waar hoeft te zijn.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:25:03 #110
3778 popje
pi_198046484
Bij Jinek: 61% van de jongeren heeft er geen last van, nee, want er kan uberhaupt helemaal niks meer, ze zijn lamgeslagen... we zijn er inmiddels aan gewend dat er niks kan en dat we binnen zitten te wachten tot het beter wordt.
pi_198046495
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat je zei hij zat daar al de hele tijd te wachten, terwijl VW nog even ging wraken. Of bedoelde je die in de context van de opmerking van de rechter? :)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:25:42 #112
3778 popje
pi_198046507
Jahoor en Kuipers komt weer met zijn verhaal, als we nog EVENTJES volhouden, zijn we er sneller vanaf...
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:25:47 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046509
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:25 schreef popje het volgende:
Bij Jinek: 61% van de jongeren heeft er geen last van, nee, want er kan uberhaupt helemaal niks meer, ze zijn lamgeslagen... we zijn er inmiddels aan gewend dat er niks kan en dat we binnen zitten te wachten tot het beter wordt.
Ja, dat geldt voor iedereen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046516
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:22 schreef Djeez het volgende:

[..]

Die avondklok blijft wel tot minstens 1 juli. Na de langste dag van het jaar, om zo de bevolking nog een keer extra te onderdrukken
Sowieso. Het blijft kut met alle gevolgen van dien. Ken al iemand met een broodjeszaak die er nu mee gaat stoppen. Het wordt alleen maar erger. Faillissementen, psychische schade, etc.

Gelukkig ga ik binnenkort een feestje organiseren met 10 man, want ik ben er zo onderhand wel echt helemaal klaar mee. Grens is bereikt.
pi_198046528
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet wat @Noek zegt.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 februari 2021 @ 22:26:22 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_198046529
quote:
Jahoor en Kuipers komt weer met zijn verhaal, als we nog EVENTJES volhouden, zijn we er sneller vanaf...
Heeft ie wel een punt natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:26:31 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet wat @:Noek zegt.
Nee, daarom zeg ik het. Scholen zijn de grootste brandhaarden gebleven. Die dien je dus dicht te houden. Horeca en winkels kunnen eerst open.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:26:44 #118
346939 Janneke141
pi_198046547
quote:

[..]

Nee, maar wel het spelletje wat Etto graag wil spelen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:27:26 #119
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198046566
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:21 schreef Abyss33 het volgende:
Nouja toen het betoog klaar was. Had de voorzitter het al over. Wees niet bang we hebben al briefje gekregen dat we tijdens de avondklok de straat op mogen.

Toen moesten ze dus nog overleggen..
Met andere andere woorden. Ze had haar mening al klaar.
Het was puur voor de buhne. het telefoontje was in de middag al gepleegd...

Ze vergat nog even de schijn hoog te houden.
Want in haar hoofd was het vanmiddag al geregelld..

ME / politie kwam ook op de straat al op voor het vonnis.

Het is echt te belachelijk voor woorden
Het kan zijn dat die verklaringen uit voorzorg alvast zijn geprint.

Politie uit voorzorg voor feesten of rellen. Kon ook beide kanten op.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 22:27:27 #120
236264 crew  capricia
pi_198046567
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat je zei hij zat daar al de hele tijd te wachten, terwijl VW nog even ging wraken. Of bedoelde je die in de context van de opmerking van de rechter? :)
VW hoeft daar geen rekening mee te houden. Tuurlijk niet.

Maar voor de rechter, dat ze zei dat ie weg kon (kostbare tijd), prima.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, daarom zeg ik het.
Wel aardig van je, dat je naast de ouderen nu ook opkomt voor de belangen van jongeren.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:27:37 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046571
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, maar wel het spelletje wat Etto graag wil spelen.
Is geen spel, gewoon gebaseerd op de cijfers. Scholen zijn de grootste brandhaarden. Niet de horeca, niet de winkels. Derhalve dien je eerstgenoemde dicht te houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046582
quote:
Jongeren hebben er het meest last van was laatst op Nieuwsuur uit onderzoek gebleken. Ouderen hadden echt relatief weinig psychisch ongemak. Heel weinig vergeleken met jongeren iig.
pi_198046584
quote:

[..]

Ok whatever

Ik denk dat het handig is om alles dicht te houden als de storm komt.
Go hard or go home
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:28:08 #125
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198046593
quote:

[..]

_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:28:10 #126
3778 popje
pi_198046595
Jongens ik word hier moe van. Dit soort avonden putten me uit. Ik moet uitloggen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:28:24 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jongeren hebben er het meest last van was laatst op Nieuwsuur uit onderzoek gebleken. Ouderen hadden echt relatief weinig psychisch ongemak. Heel weinig vergeleken met jongeren iig.
Was dat dit onderzoek:

Nieuws over dreigende corona-burnout bij 80% van jongeren is ‘totale quatsh'
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046607
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]

VW hoeft daar geen rekening mee te houden. Tuurlijk niet.

Maar voor de rechter, dat ze zei dat ie weg kon (kostbare tijd), prima.
Oh op die manier. Ja, eens :)
pi_198046618
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is geen spel, gewoon gebaseerd op de cijfers. Scholen zijn de grootste brandhaarden. Niet de horeca, niet de winkels. Derhalve dien je eerstgenoemde dicht te houden.
Ik ga er vanuit dat je dat best kan onderbouwen met cijfers?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:29:06 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046623
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:27 schreef Noek het volgende:

[..]

Ok whatever

Ik denk dat het handig is om alles dicht te houden als de storm komt.
Nog een volledige lockdown tot 2 maart bedoel je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046624
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, maar zonder de avondklok was het 10% hoger geweest!
Dat is een reel scenario inderdaad.
pi_198046627
quote:

[..]

Nee maar Etto. :')
Misschien kan die weer over de 2e wereldoorlog beginnen.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 22:29:30 #133
236264 crew  capricia
pi_198046637
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:28 schreef popje het volgende:
Jongens ik word hier moe van. Dit soort avonden putten me uit. Ik moet uitloggen.
Ga je even relaxen ofzo. Filmpje erbij.
Fijne avond. En tot morgen!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046643
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog een volledige lockdown tot 2 maart bedoel je?
Tot de storm ligt, Etto
Next!
Go hard or go home
pi_198046646
quote:
Die cijfers. 82% zit tegen een burn-out aan maar 61% heeft geen last van een avondklok.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:30:36 #136
346939 Janneke141
pi_198046667
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Die cijfers. 82% zit tegen een burn-out aan maar 61% heeft geen last van een avondklok.
Dit onderzoekje wil ik maandag nog wel even overdoen in mijn examenklassen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:30:42 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046669
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:29 schreef Noek het volgende:

[..]

Tot de storm ligt, Etto
Next!
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:29 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee maar Etto. :')
Misschien kan die weer over de 2e wereldoorlog beginnen.
Hoeft niet, komt zo vast wel weer iemand met wat uitspraken over biologisch afval en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:30:44 #138
3778 popje
pi_198046670
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga je even relaxen ofzo. Filmpje erbij.
Fijne avond. En tot morgen!
Dank Capricia!
pi_198046679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is een reel scenario inderdaad.
Vanwege de B117 variant? De R-waarde is exact evenveel afgenomen als hij gegroeid is door de B117 variant in die tijd. Ik weet dat je sterk bent in statistiek, hoe aannemelijk is het nou dat de R-waarde op exact dezelfde manier doorkabbelt als daarvoor. Dan is het scenario dat de avondklok helemaal niet zoveel effect het toch aannemelijker?
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 22:31:03 #140
236264 crew  capricia
pi_198046680
quote:

[..]

Die 82% burnout, dat nieuwsbericht is ingetrokken. Sloeg nergens op.

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046690
quote:
Tijd om naar de kroeg te gaan.
Dicht.
Je mag niet meer naar buiten.

;)
pi_198046699
Ik denk dat het nooit weer echt klaar is. De maatschappij veranderd dusdanig dat ik geen normaal meer voor me zie. Kuipers kan wel zeggen "even volhouden" maar mij doet het niks meer. In maart was ik ook van het "hou vol jongens!" Nu ben ik gewoon depri, gedemotiveerd en verbitterd. Knap irritant dit als alleenstaande. Lekker makkelijk dat "even volhouden" als je een gezellig gezinnetje hebt.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:31:42 #143
3778 popje
pi_198046709
quote:

[..]

82% is overdreven, maar ik denk dat zeker de helft van de jongeren het leven wel behoorlijk *** vindt.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:31:46 #144
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_198046711
quote:
En onderzoekje 'iedereen staat achter avondklok' is natuurlijk de waarheid.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_198046713
twitter

Dit in combinatie met Van Dissel/Engel was een veel plausibelere wrakingsgrond geweest...
zie email 27 oktober
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:32:37 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046729
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

De avondklok is dan ook totaal niet uit te leggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046734
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat het nooit weer echt klaar is. De maatschappij veranderd dusdanig dat ik geen normaal meer voor me zie. Kuipers kan wel zeggen "even volhouden" maar mij doet het niks meer. In maart was ik ook van het "hou vol jongens!" Nu ben ik gewoon depri, gedemotiveerd en verbitterd. Knap irritant dit als alleenstaande. Lekker makkelijk dat "even volhouden" als je een gezellig gezinnetje hebt.
Het oude normaal komt inderdaad nooit meer terug.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 februari 2021 @ 22:33:21 #148
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198046754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Logisch dat die bejaarden totaal geen last hebben van de maatregelen. Die vinden het alleen maar mooi dat een compleet land aan hun voeten ligt
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198046763
Trouwens, Rutte is in de afgelopen 2 maanden ineens veel ouder geworden zeg. Ziet er niet uit alsof hij nog veel energie heeft.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:33:57 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046771
Alsof je het over de duvel hebt, daar zijn ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046773
quote:
Ga anders even lekker stoom afblazen op een housefissa.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198046774
Het feit dat we vandaag horen over hele dodelijke Nigeriaanse variant/.
en weer een mutatie van de britse mutatie..

zegt mij genoeg. dit gaat nog lang duren..
Als er elke week een nieuwe mutatie geopperd kan worden en dat de vaccinaties niet werken..

Betekent het dus. dat men elke maatregel kan aanhouden. Tot oneindig..
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:34:32 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:33 schreef Djeez het volgende:

[..]

Logisch dat die bejaarden totaal geen last hebben van de maatregelen. Die vinden het alleen maar mooi dat een compleet land aan hun voeten ligt
Ook voor jou maar.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046788
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
Trouwens, Rutte is in de afgelopen 2 maanden ineens veel ouder geworden zeg. Ziet er niet uit alsof hij nog veel energie heeft.
Lekker voor hem. Weet hij ook hoe heel Nederland zich voelt op dit moment.
pi_198046797
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Sinds wanneer heeft Rutte eigenlijk grijze bakkebaarden?
pi_198046799
quote:

[..]

Die 10% was avondklok + 1 bezoeker regeling. De percentages van deze specifieke maatregelen onafhankelijk van elkaar zijn onduidelijk. Bovendien is die 10% ook niet onderbouwd, maar redelijk lukraak uit de lucht gegrepen.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:35:15 #157
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198046800
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ook als gezinnetje is het knap klote

'hou vol' is een korte termijn strategie die werkt als je even door moet stappen omdat het ineens hard begint te regenen.
Geen lange termijn strategie die houdbaar is in een heel regenseizoen, dan moet je je hut van bananenbladeren toch echt gaan verstevigen ipv steeds maar teiltjes blijven vervangen.

De hele aanpak deugt gewoon niet meer voor deze fase en dient te worden herzien
pi_198046807
quote:
Het wordt je ook niet makkelijk gemaakt h.
pi_198046810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik zie die morgen wel verschijnen. "Toch grote meerderheid voor avondklok" en dan iets van 61%, want dat klinkt nog geloofwaardig.
pi_198046817
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef popje het volgende:

[..]

82% is overdreven, maar ik denk dat zeker de helft van de jongeren het leven wel behoorlijk *** vindt.
Komt ook nog bij dat het echt heel moeilijk te meten is omdat mensen er niet over willen of durven praten.

Ik heb ook depressieklachten gehad een paar jaar geleden. In therapie geweest e.d., nu gelukkig veel minder. Maar ik heb twee jaar de schijn gewekt bij mensen dat ik gewoon normaal en gelukkig was. Niemand die het wist.

Psychische problemen laten zich echt niet zo makkelijk kwantificeren. En als helemaal niet van die domme survey onderzoekjes van een gedragsunit van het RIVM.
pi_198046819
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:34 schreef Abyss33 het volgende:

Als er elke week een nieuwe mutatie geopperd kan worden en dat de vaccinaties niet werken..

Hele dodelijke Nigeriaanse variant?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_198046827
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

:+

Lijkt er dus op dat hij zijn haar niet kan (laten) verven op 't moment. De manier waarop hij zich tijdens de eerste golf aan de maatregelen heeft gehouden is het volgens mij ook niet iemand die zich daar niet aan zou houden.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:36:35 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046828
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Het wordt je ook niet makkelijk gemaakt h.
Heb inderdaad een grafhekel aan pseudo-wetenschap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:36:40 #164
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198046831
quote:
Kappersbeurtje nodig
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 februari 2021 @ 22:36:50 #165
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_198046834
Toch spijtig dat iedereen daags een platform heeft :z
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_198046847
Weet je nog, Aura Timen vanmiddag? Dat de Britse variant 30% dodelijker is?

Kuipers nu bij Jinek: "Nee, hij is niet dodelijker. dat is hetzelfde. Hij is wel besmettelijker"

Zou hij dat morgen op LinkedIn weer nuanceren?
pi_198046849
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:34 schreef Abyss33 het volgende:

Exact dit. En dit alles om wat bejaarden te redden aan het eind van hun levensfase.

Maar ach over 60 jaar kan ik eindelijk zeggen, ze doen het nu voor mij.
pi_198046857
Iemand die terecht staat voor moord en hem een doodsvonnis boven het hoofd hangt.

Dat de rechter aan het einde van het proces vlak voor de terugtrekking zegt.

Ik zal even opschieten met het vonnis want de kok die u de laatste avondmaal gaat bereiden moet straks ook op tijd thuis zijn...
pi_198046858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik zie die morgen wel verschijnen. "Toch grote meerderheid voor avondklok" en dan iets van 61%, want dat klinkt nog geloofwaardig.
Of: "meerderheid heeft geen problemen met avondklok", waarbij 51% geen mening heeft, 1% voor is, en 48% faliekant tegen.
pi_198046869
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vanwege de B117 variant? De R-waarde is exact evenveel afgenomen als hij gegroeid is door de B117 variant in die tijd.
Wat bedoel je hiermee?

quote:
Ik weet dat je sterk bent in statistiek, hoe aannemelijk is het nou dat de R-waarde op exact dezelfde manier doorkabbelt als daarvoor. Dan is het scenario dat de avondklok helemaal niet zoveel effect het toch aannemelijker?
Er zijn, vanuit statistisch oogpunt, nogal wat zaken die veel ruis geven. Het weer, gesloten teststraten, GGD-geneuzel (en dus minder testbereidheid??), bv.

Stel, en dat is zeker geen gegeven, dat de ziekenhuisopnames inderdaad blijven stijgen, zou dat betekenen dat de besmettingscijfers een behoorlijke onderschatting waren, want de ziekenhuiscijfers van vandaag reflecteren de besmettingscijfers van twee weken terug.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:39:41 #171
3778 popje
pi_198046889
Rutte zegt eigenlijk net in zijn perscokortemoment dat als we zicht willen hebben op versoepelingen, oftewel middelbare scholen open, dat de avondklok in stand moet worden gehouden.

Xander van der Wulp: dan wordt dan misschien nog wel een verlenging van de avondklok omdat ze het nu natuurlijk niet meer kunnen loslaten, en het middelbaar onderwijs de belangrijkste prioriteit heeft.

Kuipers ontkent de 50% tov de 30%, en het effect van de maatregelen zorgt dat het tot nu toe meevalt. Maar enige versoepelingen zorgen wel voor alsnog binnen 3 a 4 weken voor een stijging in het aantal besmettingen.

Kuipers zegt dat de derde golf niet hoeft!

Oftewel de onzekerheden zijn zo groot dat alles kan zo ongeveer, morgen kan ook de zon op de maan vallen.

Ik ben voor opening van het middelbaar onderwijs, maar niet met de avondklok als wisselgeld. Hij had uberhaupt niet ingevoerd moeten worden want nu wordt het een politiek middel die alleen maar voor meer verdeling zorgt.
pi_198046903
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:35 schreef Ronald het volgende:

[..]

Die 10% was avondklok + 1 bezoeker regeling. De percentages van deze specifieke maatregelen onafhankelijk van elkaar zijn onduidelijk. Bovendien is die 10% ook niet onderbouwd, maar redelijk lukraak uit de lucht gegrepen.
Nou ja, meer evidence-informed dan evidence-based, zeker, helemaal lukraak ook weer niet.
pi_198046915
twitter

Update van datagraver over z'n gedachtes over de Britse variant.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:41:04 #174
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_198046921
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:38 schreef Abyss33 het volgende:
Iemand die terecht staat voor moord en hem een doodsvonnis boven het hoofd hangt.

Dat de rechter aan het einde van het proces vlak voor de terugtrekking zegt.

Ik zal even opschieten met het vonnis want de kok die u de laatste avondmaal gaat bereiden moet straks ook op tijd thuis zijn...
Goeie vergelijking man :')
pi_198046936
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:
Weet je nog, Aura Timen vanmiddag? Dat de Britse variant 30% dodelijker is?

Kuipers nu bij Jinek: "Nee, hij is niet dodelijker. dat is hetzelfde. Hij is wel besmettelijker"

Zou hij dat morgen op LinkedIn weer nuanceren?
Vast, want volgens mij wijzen de laatste onderzoeken erop dat deze variant wel degelijk gevaarlijker is...

https://www.nytimes.com/2(...)ariant-deadlier.html
pi_198046938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
[..]

Wist je het nog niet? er is weer een nieuwe B12732344r2348 variant..
die heel dodelijk is.
pi_198046940
Ga maatregelen op maat maken ofzo. Ze hebben verdorie een jaar de tijd gehad, er is steeds meer onderzoek gedaan.
pi_198046958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
[..]

Er zijn, vanuit statistisch oogpunt, nogal wat zaken die veel ruis geven. Het weer, gesloten teststraten, GGD-geneuzel (en dus minder testbereidheid??), bv.

Stel, en dat is zeker geen gegeven, dat de ziekenhuisopnames inderdaad blijven stijgen, zou dat betekenen dat de besmettingscijfers een behoorlijke onderschatting waren, want de ziekenhuiscijfers van vandaag reflecteren de besmettingscijfers van twee weken terug.
Dat is ook wat ik lastig vind ja. De R-waarde is de laatste periode best grillig:

De ziekenhuisopnames lijken nog steeds een beetje op dezelfde manier te ontwikkelen, geen grote verschillen vooralsnog toch? Die stijging die je noemde was 1 of 2 dagen?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:42:37 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ga maatregelen op maat maken ofzo. Ze hebben verdorie een jaar de tijd gehad, er is steeds meer onderzoek gedaan.
Precies; kleine horeca kan bijvoorbeeld best open. Winkels eveneens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046998
Wie zegt mij dat, ook als de avondklok straks van tafel is, en ook allerlei andere maatregelen worden versoepeld, de derde golf niet in alle hevigheid alsnog komt, alleen misschien wat later door de maatregelen. Dan krijgen we op termijn wederom een avondklok en weer strengere maatregelen. Het blijft een jojo-effect. Van de inentingen hoeven we het hier ook niet te hebben, want met dit tempo is iedereen pas ingeent in mei 2030
pi_198047036
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Goeie vergelijking man :')
thanks man.
nu nog dat de rest het ziet..

maar fijn.
pi_198047063
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik lastig vind ja. De R-waarde is de laatste periode best grillig:
[ link | afbeelding ]

De ziekenhuisopnames lijken nog steeds een beetje op dezelfde manier te ontwikkelen, geen grote verschillen vooralsnog toch? Die stijging die je noemde was 1 of 2 dagen?
Ik denk niet dat het reproductiegetal grilliger is dan daarvoor, maar ligt gewoon dicht rond de 1, dus dan kan een klein verschil een enorm verschil maken.

De weektoename van ziekenhuisopnames is nu voor de derde dag op rij gestegen, en die neemt ook nog eens toe in deze dagen... https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Feitelijk zou je zelfs al kunnen stellen dat het al minimaal een week stijgt.
pi_198047064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vast, want volgens mij wijzen de laatste onderzoeken erop dat deze variant wel degelijk gevaarlijker is...

In het VK is die variant helemaal los gegaan, dan zou je dat toch duidelijk in de cijfers moeten zien? 40% tot 60% dodelijker en 30% besmettelijker moet een gigantische piek opleveren in overlijdens.
pi_198047083
Wat is enger?
De regering of de zogenaamde viruswappies?
Denk goed na.
pi_198047088
quote:

[..]

jij bent ook steeds zo vervelend he. Wat is het toch met mensen die hier steeds roepen hie erg iets wel niet is.

Heb je hier belang bij? je zou denken dat men positief nieuws wil. Maar toch sommige mensen kun je letterlijk alleen maat betrappen op negatiefs, |alsof negatiefs iets goed is.. Je strijdt er bijna vooor.. Als iemand iets positiefs roept. komt men gelijk in actie van. Ja wacht even.. Het is veeeel erger.

Maar waarom: dat is toch naar of niet? om zo in het leven te staan?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:47:06 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198047089
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Holy fuck.
Ja, dat heet 'zorgen maken over de jeugd', maar soms komt de waarheid er toch even uit bij dat volk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198047094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

In het VK is die variant helemaal los gegaan, dan zou je dat toch duidelijk in de cijfers moeten zien? 40% tot 60% dodelijker en 30% besmettelijker moet een gigantische piek opleveren in overlijdens.
Het liep behoorlijk snel op begin dit jaar in het VK.
pi_198047118
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Zo mooi dat we na een jaar nog steeds niets weten wat we moeten doen.
quote:

[..]

Toen covid pas ontdekt werd was het geschat 2,2% dodelijk, stond in alle krantjes, duizende krantjes.
pi_198047124
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:42 schreef chatlander het volgende:
Wie zegt mij dat, ook als de avondklok straks van tafel is, en ook allerlei andere maatregelen worden versoepeld, de derde golf niet in alle hevigheid alsnog komt, alleen misschien wat later door de maatregelen. Dan krijgen we op termijn wederom een avondklok en weer strengere maatregelen. Het blijft een jojo-effect. Van de inentingen hoeven we het hier ook niet te hebben, want met dit tempo is iedereen pas ingeent in mei 2030
Het is eigenlijk krankzinnig dat er intussen effectieve vaccins bestaan en we tegelijkertijd niet eens voor 1 juli deze toestand een keer kunnen verlaten.

Het gaat alleen maar over nieuwe golven en virus mutaties.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198047138
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Toen covid pas ontdekt werd was het geschat 2,2% dodelijk, stond in alle krantjes, duizende krantjes.
Toen de Britse variant ontdekt werd stond in alle krantjes dat de variant niet dodelijker was. Wat is precies je punt?
pi_198047160
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het reproductiegetal grilliger is dan daarvoor, maar ligt gewoon dicht rond de 1, dus dan kan een klein verschil een enorm verschil maken.

De weektoename van ziekenhuisopnames is nu voor de derde dag op rij gestegen, en die neemt ook nog eens toe in deze dagen... https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Feitelijk zou je zelfs al kunnen stellen dat het al minimaal een week stijgt.
Even in de gaten houden dus. Ik kan me voorstellen dat mensen afgelopen week ook minder snel naar het ziekenhuis gegaan zijn, maar is inderdaad wel iets om in de gaten te houden.

Het lijkt erop dat we op dit moment op hetzelfde cijfers als 9 februari zitten qua ziekenhuisbezetting, kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
pi_198047184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toen de Britse variant ontdekt werd stond in alle krantjes dat de variant niet dodelijker was. Wat is precies je punt?
Alleen Boris Johnson zei dat ie dodelijker was. Visionair die man :P
pi_198047188
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat er te hoog ingezet wordt. De Britse zou 70% besmettelijker zijn, later werd het gewijzigd naar tussen 10-70%.
pi_198047225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:49 schreef chratnox het volgende:
Even in de gaten houden dus.
Zeker. Kan ook toeval zijn. Ook toevalstreffers naar boven ontstaan.

Ik vind het zelf opvallend dat het RIVM niet meer communiceert over de proportie Britse variant.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:52:11 #195
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198047233
Rectificatie!

VVD idd 38 zetels ipv zoals ik eerder zei 32.

Ik keek al even in de toekomst, vergeef me.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198047269
Kees bij Op1. Ben benieuwd wat-ie gaat zeggen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:53:55 #197
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198047271
Wel interessante gasten bij op1
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:54:37 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198047286
Kunnen we ophouden met iedereen en alles uit te maken voor wappies en proberen reacties uit te lokken op die manier?
pi_198047294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Kees Kankerkachel??
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:54:59 #200
3778 popje
pi_198047295
Wat vind ik die Kees een sympathieke man. Ik zou zo op hem stemmen, als hij niet van de SGP was...
pi_198047298
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zeker. Kan ook toeval zijn. Ook toevalstreffers naar boven ontstaan.

Ik vind het zelf opvallend dat het RIVM niet meer communiceert over de proportie Britse variant.
Ja, die was mij ook opgevallen. Ik heb er wel iets over gezien vandaag in dit topic, maar weet niet waar dat vandaan kwam. De grafiek zag eruit alsof hij van het RIVM kwam qua kleurstelling.
pi_198047313
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:56:31 #203
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198047326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:54 schreef popje het volgende:
Wat vind ik die Kees een sympathieke man. Ik zou zo op hem stemmen, als hij niet van de SGP was...
Hij vindt nog steeds dat zingen in den kerk moet om het geloof te kunnen belijden.
pi_198047331
quote:
Op 15 januari was het 6%. Sindsdien is het ook niet drastisch gestegen denk ik, want de initile R van 1,3 is nu toch wel afgezwakt naar 1,15.

Om een rekenvoorbeeld te geven:
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:56:48 #205
346939 Janneke141
pi_198047335
quote:

Wat zou daar de reden van zijn?
pi_198047337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Toon is vast gezet door Willem Engel. "Het virus komt uit een lab, niet zoonose"...
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:57:35 #207
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198047357
Willem Engel zijn vakgebied was toch dansen leren?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:57:43 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198047361
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toon is vast gezet door Willem Engel. "Het virus komt uit een lab, niet zoonose"...
Want Willem stond erbij in het lab?
pi_198047374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op 15 januari was het 6%. Sindsdien is het ook niet drastisch gestegen denk ik, want de initile R van 1,3 is nu toch wel afgezwakt naar 1,15.

[ afbeelding ]
Paar weken terug zou de B117 variant al 60%+ zijn op basis van de modellen:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-nu-britse-variant
pi_198047385
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Eigenlijk is het beter te kijken naar iteraties, i.p.v. per week. Twee rekenvoorbeelden:

dinsdag 16 februari 2021 @ 22:59:04 #211
3778 popje
pi_198047400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:56 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Hij vindt nog steeds dat zingen in den kerk moet om het geloof te kunnen belijden.
Ik zou nooit op hem stemmen... maar ik vind hem zo'n figuur uit een boek van Dik Trom ofzo, een beetje van die rode wangetjes omdat hij opgewonden is om in een show te zitten
pi_198047406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Want Willem stond erbij in het lab?
Denk het. Ik wil een tweede camera op het gezicht van Ab Osterhaus terwijl Willem Engel aan het woord is, die trekt wel geweldige koppen :+

Beetje zoals Harm Edens deed bij Thierry Baudet tijdje terug.
pi_198047411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het beter te kijken naar iteraties, i.p.v. per week. Twee rekenvoorbeelden:

[ afbeelding ]
Bij welk nummer zitten we nu ergens?
zie email 27 oktober
pi_198047445
Ineens is de Britse variant veel gevaarlijker en dodelijker.

Ja doei.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:00:46 #215
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198047446
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:59 schreef popje het volgende:

[..]

Ik zou nooit op hem stemmen... maar ik vind hem zo'n figuur uit een boek van Dik Trom ofzo, een beetje van die rode wangetjes omdat hij opgewonden is om in een show te zitten
Ik denk steeds dat hij eens mee moet jammen met the/de Kik

Maar ik weet niet echt waarom
pi_198047472
Kees: Eerste Kamer heeft belangrijke, toetsende rol. Die mag niet zomaar gepasseerd worden. Bovendien kan een wijziging van de coronawet snel. Daarom is het beter een normaal wetgevingstraject te hebben.
pi_198047475
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:57 schreef ondeugend het volgende:
Willem Engel zijn vakgebied was toch dansen leren?
Ik troost mij met de gedachte dat hij niet beter weet. Vind die rol van die Pols veel kwalijker.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:02:45 #218
236264 crew  capricia
pi_198047480
quote:

[..]

[ afbeelding ]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)aan-de-week-daarvoor

Staat er wel in vernoemd. Zag het vandaag voorbij komen. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198047481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
Kees: Eerste Kamer heeft belangrijke, toetsende rol. Die mag niet zomaar gepasseerd worden. Bovendien kan een wijziging van de coronawet snel. Daarom is het beter een normaal wetgevingstraject te hebben.
Welke Kees zegt dat? Hij heeft in ieder geval gelijk.
zie email 27 oktober
pi_198047495
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

van der Staaij.
pi_198047496
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

V/d Staaij van de SGP, die het kabinet eerder al hiervoor waarschuwde.
pi_198047513
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Paar weken terug zou de B117 variant al 60%+ zijn op basis van de modellen:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-nu-britse-variant
Dit komt van het RIVM (2 februari):
quote:
Data van de kiemsurveillance* laten zien dat in de week van 11 t/m 17 januari, naar schatting 19,8% van de positieve testen deze meer besmettelijke Britse variant betrof. Voor de week van 18 t/m 24 januari lijkt deze stijgende trend door te zetten (data nog niet compleet). Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
Dus dan zou je moeten kijken bij ongeveer 20%, dat is bij iteratie 4 (links) of 3 (rechts). Kijkend naar de rechterkant (dat is waar we destijds op zaten), zit je met 5 iteraties al op 62%. Van 14 januari (midden week 11-17 januari) tot 2 februari is het ongeveer 20 dagen. Dat zou dus ongeveer kloppen.

Echter... als je uitgaat van de linkerkolom (dat is waar we nu op zitten), zit je met 5 iteraties pas op 49,2%. Een verschil van zo'n 15 procentpunt.
pi_198047521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

V/d Staaij van de SGP, die het kabinet eerder al hiervoor waarschuwde.
Een van de weinigen die het vanaf het begin door had. Chapeau voor Kees.
zie email 27 oktober
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:04:48 #224
3778 popje
pi_198047529
Beetje jammer dat die Jeroen Pols zo'n eng mannetje is die eruit ziet alsof hij al overleden is aan de builenpest.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:05:01 #225
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198047537
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:00 schreef quirina het volgende:
Ineens is de Britse variant veel gevaarlijker en dodelijker.

Ja doei.
In het kader van de ontwikkelingen van vandaag vind ik het RIVM toch wel pardoes wat aan het draaien.

Over besmettingpercentages van varianten en over de bewezen effecten van klokken.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:05:03 #226
3778 popje
pi_198047538
Vonden jullie trouwens niet dat Wilders er vandaag heel slecht uitzag?
pi_198047543
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een van de weinigen die het vanaf het begin door had. Chapeau voor Kees.
+10 voor de SGP in de peilingen.

garpje.
pi_198047550
quote:
Nog eventjes minimaal 26 OMT's (52 weken) ofzo...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198047551
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/nieuw(...)aan-de-week-daarvoor

Staat er wel in vernoemd. Zag het vandaag voorbij komen. :)
Waar staat de proportie dan?
pi_198047559
Dus er is vanavond niet gerelt en het is rustig.

maar dat is blijkbaar niet goed.

Dan daagt men uit en krijg je filmpjes als. Waar blijven die hossende mensen nu?

Ja hallo wat wil je nu? Als die mensen de straat op gaan, zijn het wappies en dit kan echt niet..
Doen ze het niet... Dan is het van. Ja die mensen hebben geen ballen..

Je kan soms ook echt niet winnen
pi_198047569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:04 schreef popje het volgende:
Beetje jammer dat die Jeroen Pols zo'n eng mannetje is die eruit ziet alsof hij al overleden is aan de builenpest.
En Engel lijdt aan zendingsdrang. Verschrikkelijk vervelend.
pi_198047572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bij welk nummer zitten we nu ergens?
Dat is lastig te zeggen, want a) dat verschilt per reproductiegetal dat je kiest (en dat zal ook weer per week kunnen verschillen) en b) ik heb nergens gelezen wat het precieze percentage momenteel is.
pi_198047573
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

+10 voor de SGP in de peilingen.

garpje.
Hoe veel respect ik ook voor de SGP heb zal ik er van mijn leven niet op stemmen.
zie email 27 oktober
pi_198047591
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe veel respect ik ook voor de SGP heb zal ik er van mijn leven niet op stemmen.
Ik ben opgegroeid in een SGP-gemeente en weet hoe er tegen vrouwen aan wordt gekeken. Dus nee, ik bedank voor stemmen op de SGP.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:07:18 #235
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198047595
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:05 schreef popje het volgende:
Vonden jullie trouwens niet dat Wilders er vandaag heel slecht uitzag?
Ja zijn poesjes hebben hem de wacht aangezegd of hij heeft haargroei op vreemde plekken plots.
pi_198047600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sinds het vertrek van Pechtold is Van der Staaij waarschijnlijk mijn favoriete Kamerlid.
pi_198047603
Geen wonder dat het allemaal zo lang duurt, die curve wordt zo ver platgedrukt dat het eeuwig door blijft sudderen.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:07:37 #238
236264 crew  capricia
pi_198047607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waar staat de proportie dan?
Bij "Datum eerste ziektedag
Gemodelleerd aantalmeldingen oude varianten Britse variant naardatum eerste ziektedag". Die grafiek. Daar kun je op datum klikken of het CSV bestand downloaden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198047631
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij "Datum eerste ziektedag
Gemodelleerd aantalmeldingen oude varianten Britse variant naardatum eerste ziektedag". Die grafiek. Daar kun je op datum klikken of het CSV bestand downloaden.
Maar dat is dus de gemodelleerde proportie, ik zou graag de laatste harde data zien uit de kiemsurveillance.
pi_198047652
Normaal zou ik D66 altijd boven de SGP zetten..

Maar na dit jaar. Met die avondklok. Waar Jetten letterlijk minder dan een week voor de avondklok.
Expliciet zegt. Wij stemmen tegen een avondklok.. " ook volgende week" "we zullen niet voor stemmen tenzij de ziekenhuis hier over misschien 2 maand helemaal tot aan de nek toe vol raken dan zullen we het overwegen"

Dan stem ik honderd keer liever op een SGP dan D66. Die gewoon draait en met blijkbaar is afgekocht door Rutte. Want je waarom lieg je en draai je. bah
pi_198047656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sinds het vertrek van Pechtold is Van der Staaij waarschijnlijk mijn favoriete Kamerlid.
Er zijn er nog wel een paar meer die op persoonsniveau heel goed zijn. Ik noem een Verhoeven, een Bosma, een Omtzigt, een Leijten. Maar je stemt in het Nederlandse stelsel toch primair op een partij.
zie email 27 oktober
pi_198047661
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit komt van het RIVM (2 februari):
[..]

Dus dan zou je moeten kijken bij ongeveer 20%, dat is bij iteratie 4 (links) of 3 (rechts). Kijkend naar de rechterkant (dat is waar we destijds op zaten), zit je met 5 iteraties al op 62%. Van 14 januari (midden week 11-17 januari) tot 2 februari is het ongeveer 20 dagen. Dat zou dus ongeveer kloppen.

Echter... als je uitgaat van de linkerkolom (dat is waar we nu op zitten), zit je met 5 iteraties pas op 49,2%. Een verschil van zo'n 15 procentpunt.
Ja precies. Volgens het model lijkt het alsof we al boven de 66% (in jouw scenario de 8e iteratie) zitten.

Als je jouw iteraties erbij pakt is de groei veel logischer te verklaren, maar dan gaat die groei ook veel trager. Dat sterkt juist het argument dat de derde golf 'in potentie' komt en geen zekerheidje is :)
pi_198047676
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zijn er nog wel een paar meer die op persoonsniveau heel goed zijn. Ik noem een Verhoeven, een Bosma, een Omtzigt, een Leijten. Maar je stemt in het Nederlandse stelsel toch primair op een partij.
Precies.. FvD.
Niet kijken naar de man. Baudet. Maar naar wat ze willen..

Je hebt helemaal gelijk
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:12:28 #244
236264 crew  capricia
pi_198047713
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar dat is dus de gemodelleerde proportie, ik zou graag de laatste harde data zien uit de kiemsurveillance.
Ah. Dat bedoel je.
Nee. Heb ik geen harde data meer van gezien, na die van januari, die jij al kent.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198047740
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:09 schreef Abyss33 het volgende:
Normaal zou ik D66 altijd boven de SGP zetten..

Maar na dit jaar. Met die avondklok. Waar Jetten letterlijk minder dan een week voor de avondklok.
Expliciet zegt. Wij stemmen tegen een avondklok.. " ook volgende week" "we zullen niet voor stemmen tenzij de ziekenhuis hier over misschien 2 maand helemaal tot aan de nek toe vol raken dan zullen we het overwegen"

Dan stem ik honderd keer liever op een SGP dan D66. Die gewoon draait en met blijkbaar is afgekocht door Rutte. Want je waarom lieg je en draai je. bah
Dankzij D66 werd de avondklok wel een half uur uitgeteld. Ik geniet nog iedere avond van het D66-halfuurtje
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_198047756
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
Als je jouw iteraties erbij pakt is de groei veel logischer te verklaren, maar dan gaat die groei ook veel trager. Dat sterkt juist het argument dat de derde golf 'in potentie' komt en geen zekerheidje is
De variant stijgt volgens mij onmiskenbaar. En het lijkt me een utopie om te denken dat wij zonder draconische maatregelen de Britse variant onder de 1 gaan krijgen. Dan lijkt me een derde golf (hoewel dat een wat semantische discussie is) onafwendbaar. Niettemin kunnen we hopelijk een derde ziekenhuisgolf voorkomen door de vaccinatie. Met de huidige maatregelen zit de Britse variant op 1,15, dat is echt te hoog voor een duurzame strategie. Zeker gezien onze begincijfers.
pi_198047781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die mis ik ook wel ja. Het meest recente dat ik zie is deze: https://www.rivm.nl/nieuw(...)-niet-in-alle-regios

Dat is tot 5 februari, maar ook weer gemodelleerd. Ben benieuwd waarom die kiemsurveillancecijfers er op dit moment niet zijn, die werden toch ook wekelijks gedeeld?
pi_198047798
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah. Dat bedoel je.
Nee. Heb ik geen harde data meer van gezien, na die van januari, die jij al kent.
Ik vind dat jammer. Ik zoek er niet per se wat kwaadwillends achter, maar ik vermoed dat ze het vanuit communicatieperspectief weglaten. Immers, de werkelijke cijfers (kiemsurveillances) lopen achter op de modellen. Dat geeft al snel het beeld van mensen die denken 'oh, het is maar X%, terwijl ze van de week nog zeiden dat het X+30% was', terwijl dat twee verschillende cijfers op verschillende momenten representeren.
pi_198047821
Kees v/d Staaij zegt niet dat hij tegen de avondklok is. Wacht vooral even af wat-ie gaat doen. :+
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:17:15 #250
3778 popje
pi_198047829
Ik zou op persoonlijk niveau wel weten op wie ik zou moeten stemmen maar op partijniveau echt niet meer.

Ik ben niet voor de dingen die Jeroen Pols en Willem Engel verdedigen (want ik vind ze maar een apart stelletje), maar ben toch ergens bij met de discussie die ze aanzwengelen.

Ik hou niet van Wilders, Baudet, de PVV, en wat ze prediken, maar het lijkt alsof ze de enige zijn die tegen de avondklok zijn en niet als makke schapen ja zeggen.

Ik zou normaliter D66 stemmen, maar vind de gemakkelijkheid waarmee ze veranderd zijn door een half uurtje later schadelijk voor hun politieke geloofwaardigheid.

Ik weet het niet meer maar weet wel dat ik mijn stem deze keer heel goed ga overwegen.
pi_198047839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De variant stijgt volgens mij onmiskenbaar. En het lijkt me een utopie om te denken dat wij zonder draconische maatregelen de Britse variant onder de 1 gaan krijgen. Dan lijkt me een derde golf (hoewel dat een wat semantische discussie is) onafwendbaar. Niettemin kunnen we hopelijk een derde ziekenhuisgolf voorkomen door de vaccinatie. Met de huidige maatregelen zit de Britse variant op 1,15, dat is echt te hoog voor een duurzame strategie. Zeker gezien onze begincijfers.
Nouja, het startpunt is cruciaal. Als de B117 variant op 1,15 zit en dus een verdubbeling elke ~8 dagen heeft en het startpunt is 20% van het totaal heb je 't over 600 besmettingen als startpunt. Dan heb je dus veel meer tijd/ruimte om te vaccineren tot het overloopt dan wanneer het startpunt 3000 is.
pi_198047872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, het startpunt is cruciaal. Als de B117 variant op 1,15 zit en dus een verdubbeling elke ~8 dagen heeft en het startpunt is 20% van het totaal heb je 't over 600 besmettingen als startpunt. Dan heb je dus veel meer tijd/ruimte om te vaccineren tot het overloopt dan wanneer het startpunt 3000 is.
Alleen die 20% is van half januari. Het lijkt me zeer aannemelijk dat het inmiddels al minimaal op 40-50% zit.

Je zou het allicht al kunnen berekenen door te kijken naar het reproductiegetal, want het gemiddelde is 0,96, de Britse is 1,15 en oude variant 0,84. Dat betekent volgens mij dat de Britse variant op 29 januari ongeveer 40% was.
pi_198047877
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dankzij D66 werd de avondklok wel een half uur uitgeteld. Ik geniet nog iedere avond van het D66-halfuurtje
Ja politiek he..

Wij zijn tegen een avondklok.
en een week later ben je blij. omdat ze het zo gedraait hebben dat een half uur extra zogenaamd een toegift is..

Dat begrijp je denk ik niet.

Men wil 5 appels voor een euro.
Men begint dan over dat 5 appels 5 euro waard zijn..

allemaal retoriek ja want appels zijn schaars etc..
en 5 euro is zelfs nog een koopje.

Vervolgens zeg je ok vooruit je krijgt ze voor 2 euro.

Dank je ok goede deal. heb er 3 euro af gehaald.

Maar wat je vergeet is.. Ze wouden eigenlijk maar 1 euro en dat was veel teveel.

Dit gaat met de politiek.

d66 was tegen een avondklok.

En op de een of andere manier ben jij nu zover dat je dentk dat je winst hebt doordat je een half uur later zogenaamd de avondklok hebt. Maar je ziet het spel niet. Dis is allang afgesproken,. die 9 uur vind ik al vroeg. Maar nu denk jij dat het laat is doordat ze heel laag inzetten..

Echt mensen trappen overal in.

Als die gedragswetenschappers die een kabinet inhuurt. Werkt perfect.
pi_198047890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:17 schreef popje het volgende:
Ik zou op persoonlijk niveau wel weten op wie ik zou moeten stemmen maar op partijniveau echt niet meer.

Ik ben niet voor de dingen die Jeroen Pols en Willem Engel verdedigen (want ik vind ze maar een apart stelletje), maar ben toch ergens bij met de discussie die ze aanzwengelen.

Ik hou niet van Wilders, Baudet, de PVV, en wat ze prediken, maar het lijkt alsof ze de enige zijn die tegen de avondklok zijn en niet als makke schapen ja zeggen.

Ik zou normaliter D66 stemmen, maar vind de gemakkelijkheid waarmee ze veranderd zijn door een half uurtje later schadelijk voor hun politieke geloofwaardigheid.

Ik weet het niet meer maar weet wel dat ik mijn stem deze keer heel goed ga overwegen.
Mensen gaan random protest stemmen op Partij van Dieren e.d. omdat ze tegen het corona beleid zijn.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:20:32 #255
3778 popje
pi_198047898
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:19 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja politiek he..

Wij zijn tegen een avondklok.
en een week later ben je blij. omdat ze het zo gedraait hebben dat een half uur extra zogenaamd een toegift is..

Dat begrijp je denk ik niet.

Men wil 5 appels voor een euro.
Men begint dan over dat 5 appels 5 euro waard zijn..

allemaal retoriek ja want appels zijn schaars etc..
en 5 euro is zelfs nog een koopje.

Vervolgens zeg je ok vooruit je krijgt ze voor 2 euro.

Dank je ok goede deal. heb er 3 euro af gehaald.

Maar wat je vergeet is.. Ze wouden eigenlijk maar 1 euro en dat was veel teveel.

Dit gaat met de politiek.

d66 was tegen een avondklok.

En op de een of andere manier ben jij nu zover dat je dentk dat je winst hebt doordat je een half uur later zogenaamd de avondklok hebt. Maar je ziet het spel niet. Dis is allang afgesproken,. die 9 uur vind ik al vroeg. Maar nu denk jij dat het laat is doordat ze heel laag inzetten..

Echt mensen trappen overal in.

Als die gedragswetenschappers die een kabinet inhuurt. Werkt perfect.
Dat heet in psychologische termen the scarcity effect...
pi_198047938
quote:

[..]

Ik heb dit al aan velen gevraagd zonder duidelijk antwoord. Volgens het RIVM is de derde golf onafwendbaar door de Britse variant en ondanks de lockdown.

Waarom zien we dan sinds 7 januari een zeer scherpe daling in het aantal besmettingen in de VK? Ondanks hun lockdown zou de daling daar dan ook niet zo snel moeten gaan.

Of is die variant toch niet zo besmettelijk en kwam de piek rond 7 januari door de shopping sprees rond kerst?
Alpha kenny one
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:22:42 #257
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198047957
Tanznia :')
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198047967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen die 20% is van half januari. Het lijkt me zeer aannemelijk dat het inmiddels al minimaal op 40-50% zit.
Ok, dan zit het momenteel op zo'n 1500 als je daar vanuit gaat. Dan zit je volgens die berekeningen rond de 10.000 besmettingen zo rond de verkiezingen. Dat zou betekenen dat we eind volgende week van deze week rond de 3000 besmettingen per dag van de B117 variant moeten zien. Oftewel, dan zouden we totaal richting de 4500-5000 moeten gaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2021 23:25:01 ]
pi_198047979
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:22 schreef Gretzl het volgende:
Ik miste je al, wilde je bijna taggen O+
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:24:14 #260
473584 Gretzl
pi_198047993
Osterhaus is wederom de enige @ Op 1 die begrijpt dat Nederland al een jaar met een dramatisch, falend mitigatiebeleid zit en dat er genoeg landen te vinden zijn die op de langere termijn op duurzame wijze corona grotendeels buiten de deur houden. ZeroCovid is overtuigend de beste oplossing voor zowel economie, volksgezondheid als maatschappij.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:25:07 #261
473584 Gretzl
pi_198048003
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik miste je al, wilde je bijna taggen O+
Ik kijk de hele uitzending met stijgende verbazing hoor, alleen niet zo'n zin om er zowel op twitter als hier voortdurend iets over te zeggen.
pi_198048005
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:22 schreef Gretzl het volgende:
Hey je komt daar van daan? was er laast nog.
Spreek je ook Swahili?

Mambo?
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:25:58 #263
236264 crew  capricia
pi_198048017
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:24 schreef Gretzl het volgende:
Osterhaus is wederom de enige @ Op 1 die begrijpt dat Nederland al een jaar met een dramatisch, falend mitigatiebeleid zit en dat er genoeg landen te vinden zijn die op de langere termijn op duurzame wijze corona grotendeels buiten de deur houden. ZeroCovid is overtuigend de beste oplossing voor zowel economie, volksgezondheid als maatschappij.
Moet je niet als NL alleen doen. Als je daar voor gaat. Maar met de hele EU.
DL en IT gaan inmiddels ook steeds meer stemmen op voor ZeroCovid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198048018
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, dan zit het momenteel op zo'n 1500 als je daar vanuit gaat. Dan zit je volgens die berekeningen rond de 10.000 besmettingen zo rond de verkiezingen.
Je zou het allicht al kunnen berekenen door te kijken naar het reproductiegetal, want het gemiddelde is 0,96, de Britse is 1,15 en oude variant 0,84. Dat betekent volgens mij dat de Britse variant op 29 januari ongeveer 40% was.

En dan pak ik mijn grafiek er maar weer even bij. ;)

Stel dat we dus uitgaan van 40% (iteratie 8) zou dat betekenen dat we over 4 iteraties alweer op 70% zitten. En dat is dus met inachtneming van de huidige maatregelen (en opvolging).
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:26:53 #265
473584 Gretzl
pi_198048035
Nederland is na vandaag wel AF hoor, vooral de redactie van het alom gewaardeerde OP 1

De grootste randdebiel (leek) die in het coronajaar 2020 landelijke bekendheid heeft gekregen krijgt van de NPO
een podium om opnieuw een groot aantal aantoonbare leugens te verspreiden. Behalve Ab legt niemand hem een strobreed in de weg...
pi_198048044
quote:
Taiwan, Australi en Nieuw Zeeland doen het inderdaad (redelijk) goed. Wat is hun gemene deler? Het zijn eilanden. Appels met peren vergelijken.
pi_198048053
quote:
Wat heb je met Osterhaus die is toch al afgeserveert?

drink jij ook?
of heb jij ook belangen in een vaccin?

Je gaat toch geen Osterhaus napraten.. moet niet gekker worden..
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:27:59 #268
473584 Gretzl
pi_198048056
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:25 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Hey je komt daar van daan? was er laast nog.
Spreek je ook Swahili?

Mambo?
In het Nederlandse taalgebied zegt toch gewoon iedereen Tanzana?

Je zegt toch ook niet Panama :')
pi_198048074
quote:
https://www.bbc.com/news/world-europe-55857870

quote:
Professor Philip Nolan said it was a "false promise" to say Ireland could go from Level Five restrictions to Zero or One "in the space of weeks or months".

He said it "won't happen".

Professor Nolan, who chairs NPHET's epidemiological modelling advisory group, said it "would be an incredibly risky thing to do because we will inevitably be a leaky country and get re-introduction of the disease and that could easily be new variants".
quote:
Ireland's Chief Medical Officer Dr Tony Holohan told the same news conference that zero Covid would be difficult to apply "in a realistic way in an environment like ours".

"We simply couldn't realistically seal the borders of this country and stop movement of people in and out," he added.

He said it was "far more reasonable to pursue the present policy of driving down community transmission and getting people vaccinated as quickly as possible".
Denk dat zo'n zelfde antwoord ook wel op Nederland van toepassing kan zijn.
pi_198048089
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:27 schreef Gretzl het volgende:

[..]

In het Nederlandse taalgebied zegt toch gewoon iedereen Tanzana?

Je zegt toch ook niet Panama :')
Weet niet wat je bedoelt.
Je roept uit het niks Tanzania.

Ik dacht dat je komt er vandaan of was er geweest.
Ik was er ook. en heb wat lokale taal opgepikt dus sprak je erin aan.

Waarom riep je Tanzania?
pi_198048090
twitter
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:29:37 #272
473584 Gretzl
pi_198048092
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:27 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Wat heb je met Osterhaus die is toch al afgeserveert?

Lol, Osterhaus is nog steeds de belangrijkste onafhankelijke expert die prominent zendtijd krijgt n verstandige dingen zegt. Als hij op de stoel van Van Dissel had gezeten ben ik ervan overtuigd dat het OMT nooit zo lang zou adviseren om te sturen op de zorgcapaciteit (mitigatie). Domste wat je kunt doen.met dit besmettelijke virus.
pi_198048099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:29 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Interessante invalshoek
zie email 27 oktober
pi_198048105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan pak ik mijn grafiek er maar weer even bij. ;)

[ afbeelding ]

Stel dat we dus uitgaan van 40% (iteratie 8) zou dat betekenen dat we over 4 iteraties alweer op 70% zitten. En dat is dus met inachtneming van de huidige maatregelen (en opvolging).
Wat zijn de cijfers in Klassiek/Brits hier specifiek? Bij bijvoorbeeld iteratie 8, 25,61 klassiek en 18,35 Brits. Hoe moet ik die lezen?
pi_198048115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.bbc.com/news/world-europe-55857870
[..]

[..]

Denk dat zo'n zelfde antwoord ook wel op Nederland van toepassing kan zijn.
Je zou prima de grenzen kunnen sluiten. Dat is een politieke keuze

Maar dat zou natuurlijk wel ten koste gaan van de massaimmigratie.
pi_198048122
quote:
[ twitter ]
Vraag Lammert anders een account aan te maken hier als we blijkbaar zijn mening moeten weten.
pi_198048148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vraag Lammert anders een account aan te maken hier als we blijkbaar zijn mening moeten weten.
Diederik jekel is wel okay!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:31:54 #278
473584 Gretzl
pi_198048150
'90% van de jongeren zit tegen een burn-out aan' :')

Op1 heeft blijkbaar nog een randdebiel uitgenodigd die de feiten niet kent. Dat is propagandapraat geweest van een organisatie die een verdienmodel heeft met het voorkomen van burn-outs...
pi_198048175
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

In Nederland? Hoe kunnen wij de grenzen sluiten met Belgi, Duitsland e.d.? Nederland heeft niet in zijn ntje zeggenschap over zijn eigen grenzen. Grenzen van NL sluiten heeft ook impact op andere Europese landen.
pi_198048177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat zijn de cijfers in Klassiek/Brits hier specifiek? Bij bijvoorbeeld iteratie 8, 25,61 klassiek en 18,35 Brits. Hoe moet ik die lezen?
Op punt 0 was de verhouding 94 (klassiek) om 6 (Brits), dat is de laatste verhouding waarvan ik zeker weet dat die klopt. Vervolgens is het gewoon een kwestie van extrapoleren o.b.v. het gekozen reproductiegetal (in dit geval: 0,85 voor klassiek en 1,15 voor Brits).

Strikt genomen zou je dus zeggen dat bij iteratie er 25,6 besmettingen met de klassieke variant plaatsvinden en 18,4 met de Britse variant. De proportie is dan 58,3% (klassiek) om 41,7% (Brits).
pi_198048179
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Moet je niet als NL alleen doen. Als je daar voor gaat. Maar met de hele EU.
DL en IT gaan inmiddels ook steeds meer stemmen op voor ZeroCovid.
De wetenschappelijke wereld is er inmiddels toch vol van overtuigd dat we nooit van covid afkomen en dat deze endemisch wordt. Weliswaar met misschien enkele zero-Covid regio's, maar die blijven - ook met vaccins - een blijvend risico op mutaties vanuit andere regio's lopen. Hopelijk wel in mildere vorm, maar toch. Laat het kabinet daar eens hun beoogde beleid over uiteenzetten, dus de lange termijn; dat vind ik interessanter dan dit gejengel om de avondklok.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:33:38 #282
473584 Gretzl
pi_198048184
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je zou ook prima de grenzen open kunnen houden voor essentile reizen (het grootste deel van de reisbewegingen is dat niet) en daarnaast de inreiscontroles beter kunnen maken. Zoals Duitsland nu doet met bijvoorbeeld Tsjechi en Oostenrijk. Dan beperk je de import van het coronavirus en alle varianten uit het buitenland zoveel mogelijk.

Verplichte quarantaines of verplichte testen zijn echt niet het eind van de wereld...
pi_198048188
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op punt 0 was de verhouding 94 (klassiek) om 6 (Brits), dat is de laatste verhouding waarvan ik zeker weet dat die klopt. Vervolgens is het gewoon een kwestie van extrapoleren o.b.v. het gekozen reproductiegetal (in dit geval: 0,85 voor klassiek en 1,15 voor Brits).

Strikt genomen zou je dus zeggen dat bij iteratie er 25,6 besmettingen met de klassieke variant plaatsvinden en 18,4 met de Britse variant. De proportie is dan 58,3% (klassiek) om 41,7% (Brits).
Oh op die manier, duidelijk. Het gaat puur om het percentage. Ik sla je plaatje even op ;)
pi_198048189
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:26 schreef Gretzl het volgende:
Nederland is na vandaag wel AF hoor, vooral de redactie van het alom gewaardeerde OP 1

De grootste randdebiel (leek) die in het coronajaar 2020 landelijke bekendheid heeft gekregen krijgt van de NPO
een podium om opnieuw een groot aantal aantoonbare leugens te verspreiden. Behalve Ab legt niemand hem een strobreed in de weg...
Dat is bullshit. Die Brouwer is het met hem oneens, V/d Staaij neemt afstand van enkele van zijn uitspraken. Ze hebben daar een evenwichtige vertegenwoordiging van standpunten nota bene.
pi_198048196
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

In Nederland? Hoe kunnen wij de grenzen sluiten met Belgi, Duitsland e.d.? Nederland heeft niet in zijn ntje zeggenschap over zijn eigen grenzen. Grenzen van NL sluiten heeft ook impact op andere Europese landen.
Militairen met geweren langs de grens en niemand er langs laten

Het is echt niet zo moeilijk
pi_198048201
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:21 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik heb dit al aan velen gevraagd zonder duidelijk antwoord. Volgens het RIVM is de derde golf onafwendbaar door de Britse variant en ondanks de lockdown.

Waarom zien we dan sinds 7 januari een zeer scherpe daling in het aantal besmettingen in de VK? Ondanks hun lockdown zou de daling daar dan ook niet zo snel moeten gaan.

Of is die variant toch niet zo besmettelijk en kwam de piek rond 7 januari door de shopping sprees rond kerst?
Nee dit heb ik ook aangegeven,

Ik vind dit ook het belangrijste punt die er is..

Men roept Britse variant die in het VK de wereld op zijn kop zet. en zorgt voor chaos daar,

Hier binnenkort komt en ook voor chaos hier zorgt.

Vervolgens blijkt dat die variant daar. Al weken een daling heeft dat sneller afneemt dan mijn haarrlijn..

Dus het is op nergens gebasseerd..
Maar op de inhoudt mag je het blijkaar niet hebben..

Britse variant super gevaarlijk en 3e golf onvermijdelijk.

Ook... VK. ontzettende daling met diezelfde britse variant..

Ehm ok?
pi_198048202
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Militairen met geweren langs de grens en niemand er langs laten

Het is echt niet zo moeilijk
Oh, ik dacht dat je serieus een discussie wilde voeren, mijn fout.
pi_198048203
quote:

[..]

Jij hebt dus ook geen antwoord op mijn eenvoudige vraag terwijl je zeker bent van de derde golf door de monstervariant?
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:35:07 #289
236264 crew  capricia
pi_198048209
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:31 schreef Gretzl het volgende:

Op1 heeft blijkbaar nog een randdebiel uitgenodigd die de feiten niet kent. Dat is propagandapraat geweest van een organisatie die een verdienmodel heeft met het voorkomen van burn-outs...
Ja. Het nieuwsbericht is dan ook bij nu.nl expliciet ingetrokken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:36:33 #290
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_198048238
quote:
[ twitter ]
Interessant en nu lopen ze ook al voorzichtig te hinten op de middelbare scholen. Van de basisscholen wil ik nog wel geloven dat het qua besmettingen meevalt, maar dan kunnen de middelbare scholen echt nog niet open. Zeker niet nu de avondklok absoluut moet blijven.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:37:01 #291
473584 Gretzl
pi_198048246
quote:
[ twitter ]
Lammert begrijpt niet dat het voor het kabinet een uitwisselingskwestie is. Men vindt het fysieke primaire onderwijs dusdanig belangrijk dat extra verspreiding door de basisscholen op de koop wordt toegenomen. Zolang de andere maatregelen voldoende remmen om te ziekenhuizen niet te laten overstromen vinden ze het prima.

Een verstandige regering had al in de zomer een goed plan gemaakt voor het veilig openen en open houden van scholen. Itali heeft dat bijvoorbeeld wel gedaan, daar is vanaf de zomer nooit meer een landelijke schoolsluiting geweest. Dan zijn wel extra veiligheidsmaatregelen op scholen nodig.
pi_198048248
Ja, en die 150 mensen zijn gekozen. Maar waar in het verkiezingsprogramma konden wij lezen wat ze van corona vonden? Wij zegt dat zij ons op dit gebied vertegenwoordigen?
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:37:37 #293
236264 crew  capricia
pi_198048257
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:33 schreef nostra het volgende:

[..]

De wetenschappelijke wereld is er inmiddels toch vol van overtuigd dat we nooit van covid afkomen en dat deze endemisch wordt. Weliswaar met misschien enkele zero-Covid regio's, maar die blijven - ook met vaccins - een blijvend risico op mutaties vanuit andere regio's lopen. Hopelijk wel in mildere vorm, maar toch. Laat het kabinet daar eens hun beoogde beleid over uiteenzetten, dus de lange termijn; dat vind ik interessanter dan dit gejengel om de avondklok.
Eens.
Ik zou dat dan met bijv een DL gaan bespreken. Maar ja, eerst de verkiezingen h.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198048259
quote:

Op1 heeft blijkbaar nog een randdebiel uitgenodigd die de feiten niet kent.
Ik denk dat ze dat expres doen om iedereen die het niet 100% eens is met het beleid af te kunnen doen als dit soort wappies.
Alpha kenny one
pi_198048265
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef falling_away het volgende:

[..]

Jij hebt dus ook geen antwoord op mijn eenvoudige vraag terwijl je zeker bent van de derde golf door de monstervariant?
Ik wil best geloven dat er een derde golf komt, en ik denk dat @DireStraits7 dat ook niet ontkent. De vraag is hoe heftig die derde golf wordt en wanneer die komt. Eind maart is het gros van de mensen die overlijdt aan dit virus gevaccineerd, waardoor de hoeveelheid overlijdens flink lager moet zijn. Het zal niet 0 zijn, maar het zal dan aannemelijk lager zijn door de vaccinaties.

Als de piek van die derde golf dus na begin april komt zal de impact veel lager zijn dan wanneer die begin maart komt.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:38:37 #296
473584 Gretzl
pi_198048270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Die Brouwer is het met hem oneens, V/d Staaij neemt afstand van enkele van zijn uitspraken. Ze hebben daar een evenwichtige vertegenwoordiging van standpunten nota bene.
Ja, ik tweette dit in de eerste 5-10 minuten van de uitzending. Uiteindelijk is er inderdaad wel wat meer weerstand gekomen van andere gasten. Maar vind het nog steeds waanzinnig dat Engel berhaupt serieus wordt genomen. Dit soort randdebielen zou je zoveel mogelijk moeten negeren. Iedere brugklasser kan binnen no-time opmerken dat ie de wetenschappelijke feiten ernstig verdraait en constant leugens verkondigt.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:38:56 #297
473584 Gretzl
pi_198048278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat expres doen om iedereen die het niet 100% eens is met het beleid af te kunnen doen als dit soort wappies.
Zit wat in misschien
pi_198048282
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.
Ik zou dat dan met bijv een DL gaan bespreken. Maar ja, eerst de verkiezingen h.
Tja, je regeert over je graf heen dan inderdaad, dat is wel een dingetje. Maar toch. Dit is wel een goed stuk uit Nature daarover, met de nodige nuances, maar ook waarschuwingen.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198048293
quote:

Ga je nog antwoorden op je Tanzania verhaal ? of zei je iets doms?
pi_198048301
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh op die manier, duidelijk. Het gaat puur om het percentage. Ik sla je plaatje even op ;)
Met daarbij de opmerking dat het een sterk versimpelde weergave is, want nu ga je uit van een continu reproductiegetal (wat natuurlijk onzinnig is). Het laat wel zien dat kleine verschillen later grote verschillen veroorzaken.

Scenario 1: klassiek: R 0,85 / Brits: R 1,15 (35% besmettelijker - realistisch scenario van begin februari)
Scenario 2: klassiek: R 0,9 / Brits 1,35 (50% besmettelijker - realistisch scenario van begin januari)

Na iteratie 8 (dat is volgens mij al na een maand ofzo) is de Britse variant in scenario 1 ~40% en in scenario 2 ~60%, kortom, bijna de helft meer.

Als je dan bedenkt dat de voorspelling ergens tussen de 30-70% besmettelijker ligt, is het niet zo vreemd dat het RIVM kiest voor 50% (als mediane voorspelling).
pi_198048306
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:38 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, ik tweette dit in de eerste 5-10 minuten van de uitzending. Uiteindelijk is er inderdaad wel wat meer weerstand gekomen van andere gasten. Maar vind het nog steeds waanzinnig dat Engel berhaupt serieus wordt genomen. Dit soort randdebielen zou je zoveel mogelijk moeten negeren. Iedere brugklasser kan binnen no-time opmerken dat ie de wetenschappelijke feiten ernstig verdraait en constant leugens verkondigt.
Willem Engel is voorzitter van een partij die het niet eens is met de maatregelen. Even los van zijn persoonlijke kennis vind ik het onnodig om hem weg te zetten als een randdebiel en hem moet negeren. Je wil juist op een goede manier inhoudelijk in gesprek om aan te geven waar hij mis zit.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 23:41:29 #302
236264 crew  capricia
pi_198048323
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Lammert begrijpt niet dat het voor het kabinet een uitwisselingskwestie is. Men vindt het fysieke primaire onderwijs dusdanig belangrijk dat extra verspreiding door de basisscholen op de koop wordt toegenomen. Zolang de andere maatregelen voldoende remmen om te ziekenhuizen niet te laten overstromen vinden ze het prima.

Een verstandige regering had al in de zomer een goed plan gemaakt voor het veilig openen en open houden van scholen. Itali heeft dat bijvoorbeeld wel gedaan, daar is vanaf de zomer nooit meer een landelijke schoolsluiting geweest. Dan zijn wel extra veiligheidsmaatregelen op scholen nodig.
Correct.
Al moet ik hier wel bij opmerken dat er inmiddels wat basisscholen en KDV's gesloten zijn vanwege uitbraken van de Britse variant. Ondanks alle maatregelen.
Ze maken zich daar ook steeds meer zorgen.

De opening van de skigebieden zou 17 feb zijn. Is inmiddels ook afgelast.
Er gaan daar steeds meer stemmen op om toch weer strenger te worden.

Het blijft jojo-en. Overal.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')