Ja, die was mij ook opgevallen. Ik heb er wel iets over gezien vandaag in dit topic, maar weet niet waar dat vandaan kwam. De grafiek zag eruit alsof hij van het RIVM kwam qua kleurstelling.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zeker. Kan ook toeval zijn. Ook toevalstreffers naar boven ontstaan.
Ik vind het zelf opvallend dat het RIVM niet meer communiceert over de proportie Britse variant.
Hij vindt nog steeds dat zingen in den kerk moet om het geloof te kunnen belijden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:54 schreef popje het volgende:
Wat vind ik die Kees een sympathieke man. Ik zou zo op hem stemmen, als hij niet van de SGP was...
Op 15 januari was het 6%. Sindsdien is het ook niet drastisch gestegen denk ik, want de initiële R van 1,3 is nu toch wel afgezwakt naar 1,15.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind het zelf opvallend dat het RIVM niet meer communiceert over de proportie Britse variant.
Wat zou daar de reden van zijn?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Toon is vast gezet door Willem Engel. "Het virus komt uit een lab, niet zoonose"...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Kees bij Op1. Ben benieuwd wat-ie gaat zeggen.
Want Willem stond erbij in het lab?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toon is vast gezet door Willem Engel. "Het virus komt uit een lab, niet zoonose"...
Paar weken terug zou de B117 variant al 60%+ zijn op basis van de modellen:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op 15 januari was het 6%. Sindsdien is het ook niet drastisch gestegen denk ik, want de initiële R van 1,3 is nu toch wel afgezwakt naar 1,15.
Om een rekenvoorbeeld te geven:
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het beter te kijken naar iteraties, i.p.v. per week. Twee rekenvoorbeelden:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op 15 januari was het 6%. Sindsdien is het ook niet drastisch gestegen denk ik, want de initiële R van 1,3 is nu toch wel afgezwakt naar 1,15.
[ afbeelding ]
Ik zou nooit op hem stemmen... maar ik vind hem zo'n figuur uit een boek van Dik Trom ofzo, een beetje van die rode wangetjes omdat hij opgewonden is om in een show te zittenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hij vindt nog steeds dat zingen in den kerk moet om het geloof te kunnen belijden.
Denk het. Ik wil een tweede camera op het gezicht van Ab Osterhaus terwijl Willem Engel aan het woord is, die trekt wel geweldige koppenquote:
Bij welk nummer zitten we nu ergens?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het beter te kijken naar iteraties, i.p.v. per week. Twee rekenvoorbeelden:
[ afbeelding ]
Ik denk steeds dat hij eens mee moet jammen met the/de Kikquote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zou nooit op hem stemmen... maar ik vind hem zo'n figuur uit een boek van Dik Trom ofzo, een beetje van die rode wangetjes omdat hij opgewonden is om in een show te zitten
Ik troost mij met de gedachte dat hij niet beter weet. Vind die rol van die Pols veel kwalijker.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:57 schreef ondeugend het volgende:
Willem Engel zijn vakgebied was toch dansen leren?
https://www.rivm.nl/nieuw(...)aan-de-week-daarvoorquote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welke Kees zegt dat? Hij heeft in ieder geval gelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
Kees: Eerste Kamer heeft belangrijke, toetsende rol. Die mag niet zomaar gepasseerd worden. Bovendien kan een wijziging van de coronawet snel. Daarom is het beter een normaal wetgevingstraject te hebben.
van der Staaij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke Kees zegt dat? Hij heeft in ieder geval gelijk.
V/d Staaij van de SGP, die het kabinet eerder al hiervoor waarschuwde.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke Kees zegt dat? Hij heeft in ieder geval gelijk.
Dit komt van het RIVM (2 februari):quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paar weken terug zou de B117 variant al 60%+ zijn op basis van de modellen:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-nu-britse-variant
Dus dan zou je moeten kijken bij ongeveer 20%, dat is bij iteratie 4 (links) of 3 (rechts). Kijkend naar de rechterkant (dat is waar we destijds op zaten), zit je met 5 iteraties al op 62%. Van 14 januari (midden week 11-17 januari) tot 2 februari is het ongeveer 20 dagen. Dat zou dus ongeveer kloppen.quote:Data van de kiemsurveillance* laten zien dat in de week van 11 t/m 17 januari, naar schatting 19,8% van de positieve testen deze meer besmettelijke Britse variant betrof. Voor de week van 18 t/m 24 januari lijkt deze stijgende trend door te zetten (data nog niet compleet). Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
Een van de weinigen die het vanaf het begin door had. Chapeau voor Kees.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
V/d Staaij van de SGP, die het kabinet eerder al hiervoor waarschuwde.
In het kader van de ontwikkelingen van vandaag vind ik het RIVM toch wel pardoes wat aan het draaien.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:00 schreef quirina het volgende:
Ineens is de Britse variant veel gevaarlijker en dodelijker.
Ja doei.
+10 voor de SGP in de peilingen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een van de weinigen die het vanaf het begin door had. Chapeau voor Kees.
Nog eventjes minimaal 26 OMT's (52 weken) ofzo...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:25 schreef popje het volgende:
Jahoor en Kuipers komt weer met zijn verhaal, als we nog EVENTJES volhouden, zijn we er sneller vanaf...
Waar staat de proportie dan?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)aan-de-week-daarvoor
Staat er wel in vernoemd. Zag het vandaag voorbij komen.
En Engel lijdt aan zendingsdrang. Verschrikkelijk vervelend.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:04 schreef popje het volgende:
Beetje jammer dat die Jeroen Pols zo'n eng mannetje is die eruit ziet alsof hij al overleden is aan de builenpest.
Dat is lastig te zeggen, want a) dat verschilt per reproductiegetal dat je kiest (en dat zal ook weer per week kunnen verschillen) en b) ik heb nergens gelezen wat het precieze percentage momenteel is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij welk nummer zitten we nu ergens?
Hoe veel respect ik ook voor de SGP heb zal ik er van mijn leven niet op stemmen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
+10 voor de SGP in de peilingen.
garpje.
Ik ben opgegroeid in een SGP-gemeente en weet hoe er tegen vrouwen aan wordt gekeken. Dus nee, ik bedank voor stemmen op de SGP.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe veel respect ik ook voor de SGP heb zal ik er van mijn leven niet op stemmen.
Ja zijn poesjes hebben hem de wacht aangezegd of hij heeft haargroei op vreemde plekken plots.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:05 schreef popje het volgende:
Vonden jullie trouwens niet dat Wilders er vandaag heel slecht uitzag?
Sinds het vertrek van Pechtold is Van der Staaij waarschijnlijk mijn favoriete Kamerlid.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe veel respect ik ook voor de SGP heb zal ik er van mijn leven niet op stemmen.
Bij "Datum eerste ziektedagquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar staat de proportie dan?
Maar dat is dus de gemodelleerde proportie, ik zou graag de laatste harde data zien uit de kiemsurveillance.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij "Datum eerste ziektedag
Gemodelleerd aantalmeldingen oude varianten Britse variant naardatum eerste ziektedag". Die grafiek. Daar kun je op datum klikken of het CSV bestand downloaden.
Er zijn er nog wel een paar meer die op persoonsniveau heel goed zijn. Ik noem een Verhoeven, een Bosma, een Omtzigt, een Leijten. Maar je stemt in het Nederlandse stelsel toch primair op een partij.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sinds het vertrek van Pechtold is Van der Staaij waarschijnlijk mijn favoriete Kamerlid.
Ja precies. Volgens het model lijkt het alsof we al boven de 66% (in jouw scenario de 8e iteratie) zitten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit komt van het RIVM (2 februari):
[..]
Dus dan zou je moeten kijken bij ongeveer 20%, dat is bij iteratie 4 (links) of 3 (rechts). Kijkend naar de rechterkant (dat is waar we destijds op zaten), zit je met 5 iteraties al op 62%. Van 14 januari (midden week 11-17 januari) tot 2 februari is het ongeveer 20 dagen. Dat zou dus ongeveer kloppen.
Echter... als je uitgaat van de linkerkolom (dat is waar we nu op zitten), zit je met 5 iteraties pas op 49,2%. Een verschil van zo'n 15 procentpunt.
Precies.. FvD.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn er nog wel een paar meer die op persoonsniveau heel goed zijn. Ik noem een Verhoeven, een Bosma, een Omtzigt, een Leijten. Maar je stemt in het Nederlandse stelsel toch primair op een partij.
Ah. Dat bedoel je.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is dus de gemodelleerde proportie, ik zou graag de laatste harde data zien uit de kiemsurveillance.
Dankzij D66 werd de avondklok wel een half uur uitgeteld. Ik geniet nog iedere avond van het D66-halfuurtjequote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:09 schreef Abyss33 het volgende:
Normaal zou ik D66 altijd boven de SGP zetten..
Maar na dit jaar. Met die avondklok. Waar Jetten letterlijk minder dan een week voor de avondklok.
Expliciet zegt. Wij stemmen tegen een avondklok.. " ook volgende week" "we zullen niet voor stemmen tenzij de ziekenhuis hier over misschien 2 maand helemaal tot aan de nek toe vol raken dan zullen we het overwegen"
Dan stem ik honderd keer liever op een SGP dan D66. Die gewoon draait en met blijkbaar is afgekocht door Rutte. Want je waarom lieg je en draai je. bah
De variant stijgt volgens mij onmiskenbaar. En het lijkt me een utopie om te denken dat wij zonder draconische maatregelen de Britse variant onder de 1 gaan krijgen. Dan lijkt me een derde golf (hoewel dat een wat semantische discussie is) onafwendbaar. Niettemin kunnen we hopelijk een derde ziekenhuisgolf voorkomen door de vaccinatie. Met de huidige maatregelen zit de Britse variant op 1,15, dat is echt te hoog voor een duurzame strategie. Zeker gezien onze begincijfers.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
Als je jouw iteraties erbij pakt is de groei veel logischer te verklaren, maar dan gaat die groei ook veel trager. Dat sterkt juist het argument dat de derde golf 'in potentie' komt en geen zekerheidje is
Die mis ik ook wel ja. Het meest recente dat ik zie is deze: https://www.rivm.nl/nieuw(...)-niet-in-alle-regiosquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is dus de gemodelleerde proportie, ik zou graag de laatste harde data zien uit de kiemsurveillance.
Ik vind dat jammer. Ik zoek er niet per se wat kwaadwillends achter, maar ik vermoed dat ze het vanuit communicatieperspectief weglaten. Immers, de werkelijke cijfers (kiemsurveillances) lopen achter op de modellen. Dat geeft al snel het beeld van mensen die denken 'oh, het is maar X%, terwijl ze van de week nog zeiden dat het X+30% was', terwijl dat twee verschillende cijfers op verschillende momenten representeren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Dat bedoel je.
Nee. Heb ik geen harde data meer van gezien, na die van januari, die jij al kent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |