abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198046052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik moet nog maar zien dat die spoedwet zo even een meerderheid gaat halen. Met de verkiezingen steeds meer in zicht, na deze nederlaag voor het kabinet en met een nog steeds niet fatsoenlijk te onderbouwen effect van de avondklok zullen diverse partijen toch wat minder toeschietelijk zijn dan de vorige keren.

Nou ja, dat hoop ik althans.
Zou mooi zijn, maar ik verwacht weinig. Makke schapen, want als de cijfers plotseling stijgen is de schuldige zo aangewezen. Partij X die tegen was.
pi_198046053
quote:
Ik moet nog maar zien dat die spoedwet zo even een meerderheid gaat halen. Met de verkiezingen steeds meer in zicht, na deze nederlaag voor het kabinet en met een nog steeds niet fatsoenlijk te onderbouwen effect van de avondklok zullen diverse partijen toch wat minder toeschietelijk zijn dan de vorige keren.

Ik denk dat die wet het gemakkelijk gaat halen. Hoewel het juridisch misschien broddelwerk was van het kabinet (dat gaat blijken bij het hof), is er ruim voldoende politieke steun. En als je die ineens in trekt ga je tijdens de campagne ook door het putje.
Veel hangt natuurlijk af van de cijfers de komende dagen maar als ik de OMT leden vandaag hoor, hoeft het kabinet niet te rekenen op een advies waarin afschaffing van de avondklok in staat.
pi_198046059
quote:

Totdat opeens de politieke partijen, en niet het kabinet, verantwoordelijk gehouden worden voor een eventuele stijging. In de TK vond men het ook 'spannend', totdat opeens duidelijk werd dat het eventuele bloed aan de handen zou blijven kleven van de TK, toen werd men opeens heel erg voor een avondklok.
pi_198046064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:06 schreef popje het volgende:

[..]

Ga je ook uit van verlenging dan? (na 2 maart)
Ik zie na 2 maart het voortgezet onderwijs en de niet essentiële winkels open gaan. Als wisselgeld wilt Rutte dan wel zijn avondklok behouden _O-
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:09:29 #55
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198046069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan is er niets om ons zorgen over te maken.
Niet zo cynisch Janneke. Er komt 200 miljoen voor psychische schade en lichamelijke schade voor de gevolgen vanhet corona beleid.

Bron: https://www.parool.nl/ned(...)ronakilo-s~bdb1288f/
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198046076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:06 schreef popje het volgende:

[..]

Ga je ook uit van verlenging dan? (na 2 maart)
Vind ik lastig. Ik denk dat, als het de komende week laag was gebleven, de avondklok er volgende week afgegaan was. Nog een reden waarom dit één grote shitshow is.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:09:57 #57
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198046081
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jawel hoor.

Maar wel fijn dat die emotionele bagger over verloren generaties en zo nu wat minder ingezet kan worden door ouderenhaters.
Nee want het is echt een feest nu voor jongeren
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198046082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij zit daar als voorzitter van het OMT, niet om zijn eigen mening te verkondigen. En het OMT is een onafhankelijk adviesorgaan. Daar kun jij leuk van alles van maken, dat is feitelijk hoe het zit.
Ach kom nou toch, je roept hem op om een verhaal te vertellen. Of die dat nou als persoon doet of als voorzitter OMT. In beide rollen is hij gelinkt aan een procespartij, oftewel door het ambt van voorzitter OMT of door een dienstverband bij het RIVM. Dan ben je in deze zaak niet onafhankelijk want je bent gelinkt aan een procespartij.

In een zaak tussen pak hem beet twee vaccinproducenten kan hij prima als onafhankelijk deskundige optreden, maar niet in een zaak waarin beleid wat mede door hem is vormgegeven en bepleit onderweg van debat is. Dan kun je een ijzersterk en zeer waardevol betoog houden, maar onafhankelijk ben je niet.
zie email 27 oktober
pi_198046085
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:08 schreef Faraday01 het volgende:

Veel hangt natuurlijk af van de cijfers de komende dagen maar als ik de OMT leden vandaag hoor, hoeft het kabinet niet te rekenen op een advies waarin afschaffing van de avondklok in staat.
Hebben partijen als D66 eigenlijk al gereageerd vandaag?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198046088
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jawel hoor.

Maar wel fijn dat die emotionele bagger over verloren generaties en zo nu wat minder ingezet kan worden door ouderenhaters.
Laatst sprak ik je ergens op aan en toen vergoeilijkte je je toon onder dat je 'slechts op anderen reageert'.

En nu out of the blue toch zelf maar weer even dat vuurtje eens aanwakkeren.

Laat die bashpraktijken eens rusten.
I'll give you something to do
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:10:43 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef popje het volgende:

[..]

Nee want het is echt een feest nu voor jongeren
Voor wie is dat het wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046107
Als die avondklok door de TK en EK goedgekeurd wordt, dus echt wet wordt, dan is er ook geen specifieke verlenging meer nodig?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046111
waarom verdwijnen ineens alle berichten.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:11:32 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198046121
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef galantis het volgende:

[..]

Laatst sprak ik je ergens op aan en toen vergoeilijkte je je toon onder dat je 'slechts op anderen reageert'.

En nu out of the blue toch zelf maar weer even dat vuurtje eens aanwakkeren.

Laat die bashpraktijken eens rusten.
Is gewoon een mededeling hoor... vond het nogal jammer dat we dat bericht nog niet echt teruggezien hadden hier...

Niet verrassend, maar toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198046129
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Totdat opeens de politieke partijen, en niet het kabinet, verantwoordelijk gehouden worden voor een eventuele stijging. In de TK vond men het ook 'spannend', totdat opeens duidelijk werd dat het eventuele bloed aan de handen zou blijven kleven van de TK, toen werd men opeens heel erg voor een avondklok.
Je zou van politieke chantage kunnen spreken. Maar inderdaad, dit effect zal wel gaan optreden.
zie email 27 oktober
pi_198046139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vind ik lastig. Ik denk dat, als het de komende week laag was gebleven, de avondklok er volgende week afgegaan was. Nog een reden waarom dit één grote shitshow is.
Juist. En nu wordt het in de letter van de wet gegoten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben partijen als D66 eigenlijk al gereageerd vandaag?
Weet ik niet, maar als ze verstandig zijn zou ik terughoudend zijn. Dus iets in de trend van: zorgelijke ontwikkeling, we wachten het hoger beroep af en de virussituatie is ook nog steeds zorgelijk dus mensen ben verstandig.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:08 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198046144
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef capricia het volgende:
Als die avondklok door de TK en EK goedgekeurd wordt, dus echt wet wordt, dan is er ook geen specifieke verlenging meer nodig?
Hangt er vanaf wat ze in die wet zetten, lijkt me. In principe kunnen ze er een open-einde regeling van maken volgens mij. Dat zullen ze zelf wel het liefste hebben, maar dan is het helemaal de vraag of ze de Kamer meekrijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198046153
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef capricia het volgende:
Ligt er aan hoe je hem formuleert. Zou me niks verbazen dat de Kamer zoiets afdwingt als “compromis”.
zie email 27 oktober
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:31 #70
3778 popje
pi_198046154
Welkom bij Jinek, Ernst Kuipers maakt zich GROTE ZORGEN
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:55 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198046164
Professor van Dissel werd wel met alle egards behandeld door de rechter die zeer bezorgt was omdat hij had moeten wachten. En natuurlijk mocht hij snel weg want zijn tijd is kostbaar. Daar kreeg ik wel een nare smaak van in mijn mond.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198046171
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:10 schreef trein2000 het volgende:
Ach kom nou toch, je roept hem op om een verhaal te vertellen. Of die dat nou als persoon doet of als voorzitter OMT. In beide rollen is hij gelinkt aan een procespartij, oftewel door het ambt van voorzitter OMT of door een dienstverband bij het RIVM. Dan ben je in deze zaak niet onafhankelijk want je bent gelinkt aan een procespartij.
Het OMT levert onafhankelijk advies aan het kabinet, dat is je juridische kader. Daar kun je leuk allerlei praktisch bezwaren op aanbrengen, maar dan zou je aannemelijk moeten maken dat Van Dissel niet als onafhankelijke expert optreedt, maar met één mond spreekt met het kabinet. Succes daarmee.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:13:43 #73
3778 popje
pi_198046187
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je zou van politieke chantage kunnen spreken. Maar inderdaad, dit effect zal wel gaan optreden.
Maar als het een wet wordt zitten we er heel lang aan vast! Daar maak ik me nou GROTE ZORGEN over
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:14:22 #74
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198046207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:13 schreef popje het volgende:

[..]

Maar als het een wet wordt zitten we er heel lang aan vast! Daar maak ik me nou GROTE ZORGEN over
En mogelijk in de post-coronatoekomst in te zetten voor hele andere doeleinden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198046221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat ze in die wet zetten, lijkt me. In principe kunnen ze er een open-einde regeling van maken volgens mij. Dat zullen ze zelf wel het liefste hebben, maar dan is het helemaal de vraag of ze de Kamer meekrijgen.
Dat krijgen ze er nooit door, ook de oorspronkelijke maatregel moet elke keer verlengd worden. Bovendien is een permanente mogelijkheid tot avondklok lastig te verenigen met het karakter van een aparte wet. Dat zou dan weer meer pleiten voor een aanpassing op de bestaande wet. Dat is alleen veel lastiger snel te regelen.
pi_198046227
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niet zo cynisch Janneke. Er komt 200 miljoen voor psychische schade en lichamelijke schade voor de gevolgen vanhet corona beleid.

Bron: https://www.parool.nl/ned(...)ronakilo-s~bdb1288f/
Overheid heeft altijd gefaalt wanneer het zich bezighield met dit soort dingen. Dat gaat sowieso weer gebeuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198046230
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Grapperhaus modereert mee vanavond. :')
Ik zei en ik quote:

"Waar is Gommers wanneer je hem nodig hebt ( We kunnen het aan zonder avondklok, Gommers, 2020 )"

Dit bericht wordt gewoon verwijdert..

Ik heb de afgelopen de meest heftige berichten gezien zoals teringlijers. en doodsverwenzingen en dan wordt dit bericht verwijdert?

Het is bijna nu.nl hier. Geen kritiek op Gommers?
pi_198046237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Politieke chantage, of ook het eerlijke verhaal?

Als de TK een avondklok niet acceptabel vindt om de besmettingen terug te dringen, zijn de gevolgen ook voor hun conto, lijkt me.
pi_198046240
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe je hem formuleert. Zou me niks verbazen dat de Kamer zoiets afdwingt als “compromis”.
Maar dat moet dan wel expliciet vermeld worden. Extracomptabel.
En ook de manier waarop moet dan besproken worden.
Onder de corona wet was dat al geregeld (afgedwongen dan wel).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het OMT levert onafhankelijk advies aan het kabinet, dat is je juridische kader. Daar kun je leuk allerlei praktisch bezwaren op aanbrengen, maar dan zou je aannemelijk moeten maken dat Van Dissel niet als onafhankelijke expert optreedt, maar met één mond spreekt met het kabinet. Succes daarmee.
Dat is juist een argument om als van Dissel/OMT zijnde niet als partij namens het kabinet op te treden.
pi_198046253
Spong- duiding: juridische blofpoker *O*
pi_198046261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij zit in het Catshuis wekelijks met overleggen met een procespartij, dan kun je onmogelijk van onafhankelijkheid spreken in de context van een procedure. Einde.
zie email 27 oktober
pi_198046263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef deedeetee het volgende:
Professor van Dissel werd wel met alle egards behandeld door de rechter die zeer bezorgt was omdat hij had moeten wachten. En natuurlijk mocht hij snel weg want zijn tijd is kostbaar. Daar kreeg ik wel een nare smaak van in mijn mond.
Ik ben geen jurist, maar volgens mij was de overweging: 'u bent hier niet voor een verhoor, maar om een korte toelichting te geven'.
pi_198046269
twitter

flauw
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198046287
Wetenschap is nooit onafhankelijk of waardevrij. Dat is gewoon een feit. Ook het OMT niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198046289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij zit in het Catshuis wekelijks met overleggen met een procespartij, dan kun je onmogelijk van onafhankelijkheid spreken in de context van een procedure. Einde.
In de hoedanigheid van onafhankelijke adviseur.
pi_198046294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Politieke chantage, of ook het eerlijke verhaal?

Als de TK een avondklok niet acceptabel vindt om de besmettingen terug te dringen, zijn de gevolgen ook voor hun conto, lijkt me.
De manier waarop het ging vond ik echt weinig chic. Al aankondigen op een persconferentie terwijl er al een motie lag die zei “niet doen”. Dat noem ik politieke chantage, de koninklijke weg was een andere geweest.
zie email 27 oktober
pi_198046306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:13 schreef popje het volgende:

[..]

Ja.
Viruswaarheid heeft er voor gezorgd dat het nu een wet wordt.

Waarbij het einde of verlenging en inspraak daarover, nog helemaal niet duidelijk is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046318
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:12 schreef deedeetee het volgende:
Hij moest nog snel naar de super om bier in te slaan, dat ze daarna gezamenlijk hebben weggezopen.
pi_198046326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De manier waarop het ging vond ik echt weinig chic. Al aankondigen op een persconferentie terwijl er al een motie lag die zei “niet doen”. Dat noem ik politieke chantage, de koninklijke weg was een andere geweest.
Het is ook nooit goed.

'Waarom wachten ze twee dagen met invoeren?'
'Waarom starten ze al met voorbereiden als ze pas over twee dagen gaan discussiëren?'
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:19:21 #91
3778 popje
pi_198046340
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

flauw
Spong is pro avondklok. Oftewel 15000 doden in een jaar rechtvaardigt een avondklok. Maar wat draagt het bij? Dat zullen ze toch echt wel aan moeten tonen. Het is nodig, maar waarom?
pi_198046341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist, maar volgens mij was de overweging: 'u bent hier niet voor een verhoor, maar om een korte toelichting te geven'.
Tevens zat die man daar al de hele tijd te wachten. Terwijl VW nog even ging wraken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198046367
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:19 schreef popje het volgende:

[..]

Spong is pro avondklok. Oftewel 15000 doden in een jaar rechtvaardigt een avondklok. Maar wat draagt het bij? Dat zullen ze toch echt wel aan moeten tonen. Het is nodig, maar waarom?
De verwachting was 10% reductie in het aantal besmettingen. Gegeven dat we nu al een tijdje tussen de 0.9 en 1 zitten met de R, reken maar uit waar we zonder die 10% op uit komen.
pi_198046370
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Tevens zat die man daar al de hele tijd te wachten. Terwijl VW nog even ging wraken.
Maar dat mag toch? Het is toch niet relevant dat van Dissel zat te wachten om wel of niet te wraken?
pi_198046376
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Viruswaarheid heeft er voor gezorgd dat het nu een wet wordt.

Waarbij het einde of verlenging en inspraak daarover, nog helemaal niet duidelijk is.
Het is nog altijd de staat die de lijn uitzet. Ze hadden ook eens een keertje kunnen zeggen dat ze niet gelijk hadden.

Maar dat zal er wel nooit van komen. Niet bij de overheid en al helemaal niet bij hun koektrommel met experts.
pi_198046391
Nouja toen het betoog klaar was. Had de voorzitter het al over. Wees niet bang we hebben al briefje gekregen dat we tijdens de avondklok de straat op mogen.

Toen moesten ze dus nog overleggen..
Met andere andere woorden. Ze had haar mening al klaar.
Het was puur voor de buhne. het telefoontje was in de middag al gepleegd...

Ze vergat nog even de schijn hoog te houden.
Want in haar hoofd was het vanmiddag al geregelld..

ME / politie kwam ook op de straat al op voor het vonnis.

Het is echt te belachelijk voor woorden
  dinsdag 16 februari 2021 @ 22:21:30 #97
3778 popje
pi_198046398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De verwachting was 10% reductie in het aantal besmettingen. Gegeven dat we nu al een tijdje tussen de 0.9 en 1 zitten met de R, reken maar uit waar we zonder die 10% op uit komen.
Het is ingevoerd met de 1 bezoeker maatregel dus je kunt het niet bewijzen.
pi_198046401
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In de hoedanigheid van onafhankelijke adviseur.
Precies, adviseur van een procespartij. Als hoogleraar X een rapport heeft geschreven voor onderneming Y over door haar te voeren beleid dan laat je die toch ook niet meer opdraven als onafhankelijk deskundige. Dan neem je een andere.

Hoogleraar X kan uiteraard wel zijn rapport toelichten.
zie email 27 oktober
pi_198046407
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat mag toch? Het is toch niet relevant dat van Dissel zat te wachten om wel of niet te wraken?
Tuurlijk mag dat. Dat weerspreekt toch niemand?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Frontpage dinsdag 16 februari 2021 @ 22:22:48 #100
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198046427
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:09 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ik zie na 2 maart het voortgezet onderwijs en de niet essentiële winkels open gaan. Als wisselgeld wilt Rutte dan wel zijn avondklok behouden _O-
Die avondklok blijft wel tot minstens 1 juli. Na de langste dag van het jaar, om zo de bevolking nog een keer extra te onderdrukken
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')