SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Haha omdat mister Engel het op die manier uitsprak tijdens de uitzending van Op 1. Die wilde Osterhaus van repliek diende toen hij een rijtje van landen opsomden die het coronavirus wél succesvol hebben ingedamd. Engel riep toen Tanzania, maar dat land heeft juist een compleet achterlijke regering dat doet alsof corona niet bestaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:29 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Weet niet wat je bedoelt.
Je roept uit het niks Tanzania.
Ik dacht dat je komt er vandaan of was er geweest.
Ik was er ook. en heb wat lokale taal opgepikt dus sprak je erin aan.
Waarom riep je Tanzania?
Hij wordt totaal niet serieus genomen. Elke keer als-ie begint met prediken stappen ze snel op een ander onderwerp over. Ik vind dat eerder een beetje gênant, hem wel (en terecht) een podium geven en hem vervolgens als gast niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik tweette dit in de eerste 5-10 minuten van de uitzending. Uiteindelijk is er inderdaad wel wat meer weerstand gekomen van andere gasten. Maar vind het nog steeds waanzinnig dat Engel überhaupt serieus wordt genomen. Dit soort randdebielen zou je zoveel mogelijk moeten negeren. Iedere brugklasser kan binnen no-time opmerken dat ie de wetenschappelijke feiten ernstig verdraait en constant leugens verkondigt.
Nee ik geloof dus niet dat er een 3de golf komt, zie mijn eerdere vraag aan hemquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:38 schreef chratnox het volgende: [..] Ik wil best geloven dat er een derde golf komt, en ik denk dat @:DireStraits7 dat ook niet ontkent. De vraag is hoe heftig die derde golf wordt en wanneer die komt. Eind maart is het gros van de mensen die overlijdt aan dit virus gevaccineerd, waardoor de hoeveelheid overlijdens flink lager moet zijn. Het zal niet 0 zijn, maar het zal dan aannemelijk lager zijn door de vaccinaties. Als de piek van die derde golf dus na begin april komt zal de impact veel lager zijn dan wanneer die begin maart komt.
Ik heb geen idee wat jouw vraag is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jij hebt dus ook geen antwoord op mijn eenvoudige vraag terwijl je zeker bent van de derde golf door de monstervariant?
Gebookmarked. Morgen even lezen. Tanks!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, je regeert over je graf heen dan inderdaad, dat is wel een dingetje. Maar toch. Dit is wel een goed stuk uit Nature daarover, met de nodige nuances, maar ook waarschuwingen.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2
Op Nu.nl vind ik nog wel archrief materiaal over dat het corona virus 4% mortaliteit zou hebben..quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het nieuwsbericht is dan ook bij nu.nl expliciet ingetrokken.
Gegeven de kennis van destijds waren dat realistisch voorspellingen van de CFR(/IFR), die 82% was vanaf het begin al volstrekte kolder.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:42 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Op Nu.nl vind ik nog wel archrief materiaal over dat het corona virus 4% mortaliteit zou hebben..
Waneer gaan we dat intrekken..
Of beweest mem nog steeds het 4% is?
Er zijn wel meer partijen die het niet eens zijn met het huidige coronabeleid. Bijvoorbeeld Containment Nu en GeenDorHout. Die krijgen nooit een uitnodiging voor een talkshow.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Willem Engel is voorzitter van een partij die het niet eens is met de maatregelen. Even los van zijn persoonlijke kennis vind ik het onnodig om hem weg te zetten als een randdebiel en hem moet negeren. Je wil juist op een goede manier inhoudelijk in gesprek om aan te geven waar hij mis zit.
Kustaw Bessems zit zo'n beetje elke dag bij M.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er zijn wel meer partijen die het niet eens zijn met het huidige coronabeleid. Bijvoorbeeld Containment Nu en GeenDorHout. Die krijgen nooit een uitnodiging voor een talkshow.
Precies. Nodig hem dan niet uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij wordt totaal niet serieus genomen. Elke keer als-ie begint met prediken stappen ze snel op een ander onderwerp over. Ik vind dat eerder een beetje gênant, hem wel (en terecht) een podium geven en hem vervolgens als gast niet serieus nemen.
Nee het was dus niet realistisch.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gegeven de kennis van destijds waren dat realistisch voorspellingen van de CFR(/IFR), die 82% was vanaf het begin al volstrekte kolder.
Wordt ook niet weerlegt. Is een definitiekwestie zegt Ab.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:44 schreef Gretzl het volgende:
Nu ook weer Engel die beweert dat vaccinatie gentherapie is, man man man![]()
@:chratnox kun jij deze meneer en z'n opvattingen nog wel serieus nemen?
Hij verdient een podium omdat hij een rechtzaak tegen de overheid heeft aangespannen en die heeft gewonnen. Daar kun je van vinden wat je wilt, op dit moment is het terecht dat hij een (tijdelijk) podium heeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er zijn wel meer partijen die het niet eens zijn met het huidige coronabeleid. Bijvoorbeeld Containment Nu en GeenDorHout. Die krijgen nooit een uitnodiging voor een talkshow.
Ik vind dat Engel en z'n wappies onevenredig veel aandacht krijgen van de grote media. Hij heeft de meest trieste dingen gezegd over onze zorgprofessionals die met man en macht levens proberen te redden. Hij beweert al maanden dat de PCR-test een grote leugen is. Zo'n man verdient geen podium meer, die heeft z'n kans verspeeld.
Ab is een held.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wordt ook niet weerlegt. Is een definitiekwestie zegt Ab.
Mooi hè.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:42 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee ik geloof dus niet dat er een 3de golf komt, zie mijn eerdere vraag aan hem
Je kan hem niet serieus nemen. Hij is gek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:44 schreef Gretzl het volgende:
Zijn landen serieus van plan om 0 covid in stand te houden zelfs na grootscheepse vaccinatie? Waanzinnig. Met welk doel?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:33 schreef nostra het volgende:
[..]
De wetenschappelijke wereld is er inmiddels toch vol van overtuigd dat we nooit van covid afkomen en dat deze endemisch wordt. Weliswaar met misschien enkele zero-Covid regio's, maar die blijven - ook met vaccins - een blijvend risico op mutaties vanuit andere regio's lopen. Hopelijk wel in mildere vorm, maar toch. Laat het kabinet daar eens hun beoogde beleid over uiteenzetten, dus de lange termijn; dat vind ik interessanter dan dit gejengel om de avondklok.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik reageer op jouw retorische vragen en stromannen, maar dit getuigt van weinig inzicht in hoe statistische modellen werken...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:45 schreef Abyss33 het volgende:
Ja op modellen.
maar ik kan ook model maken die iets zegt,. en als het dan onzin blijkt. Dan is mijn model dus niet realistisch...
Nee, hij is gewoon een wappie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:44 schreef Gretzl het volgende:
you lost me atquote:Op dinsdag 16 februari 2021 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Wat Ab Osterhaus nu net vertelt over de exitstrategie (combinatie van maatregelen die bewezen werken) komt grotendeels overeen met dit betoog van een scala aan internationale wetenschappers, onlangs gepubliceerd in o.a. De Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl(...)ekomstplan~b4c1aa0c/
Drie pijlers:
- vaccinatie
- groene zones
- strategieën voor testen, tracen, isoleren (m.a.w. containment/indammen/eliminatie/ZeroCovid)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |