sinds de sportscholen zijn gesloten ben ik alles behalve gezondquote:Op woensdag 17 februari 2021 00:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
we moeten de sportscholen sluiten om mensen gezond te houden
Ook niet zo raar als je bedenkt dat de solidariteit waarmee telkens wordt geschermd helemaal niet bestaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:04 schreef Wantie het volgende:
En ondertussen vallen wij steeds meer elkaar aan, ipv tegen het virus te strijden.
Vanuit jouw situatie begrijpelijk. Maar feit is dat daardoor de crisis langer gaat duren. Dat geeft De Jonge ook toe.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mag je vinden. Niet mee eens.
Nee, het is fout dat de hogere besmettelijkheid van de Britse variant zogenaamd alleen maar aangetoond is in modellen met enorme betrouwbaarheidsintervallen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is correct. Of wil je zeggen dat de modellen gewoon totaal niet kloppen?
Dat klopt ook, het wordt steeds meer duidelijk dat het juist flink meevalt met die hogere besmettelijkheid. Het lijkt er steeds meer op dat het lager is dan de drempel van al die modellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, het is fout dat de hogere besmettelijkheid van de Britse variant zogenaamd alleen maar aangetoond is in modellen met enorme betrouwbaarheidsintervallen.
Dat hoort bij deze tijd en komt mede door het onderwijs. Ik weet nog goed lessen te herinneren waarin leraren stimuleerden om een mening te uiten en niemand mocht dit ontkrachten omdat een mening vormen belangrijker was dan kennis. Ik viel op school toen ook geregeld van mijn stoel van het lachen van de onzin en werd ook een keer daarom uit de klas gestuurd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel makkelijk om maar wat te roepen zonder kennis van zaken, dat laat je inderdaad wel zien. Beweren dat de Britse variant niet besmettelijker is, is echt nergens op gebaseerd. Vrijwel ieder onderzoek toont aan dat het wel degelijk zo is, en nee, dat zijn niet allemaal extrapolerende modellen.
Leg eens uit waarom de R stijgende zou zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Britse variant of niet, de R is stijgende en zit al bijna weer boven de 1. Of betwijfel je dat ook?
Thuisblijfplicht voor Abyss33 ligt op tafelquote:Op woensdag 17 februari 2021 09:34 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ohjee de R stijgt volgens de laatste modellen..
Grote zorgen om de R
Dat kan zo zijn, maar anders waren de ziekenhuizen nog erger overlopen. Ziekteverzuim landelijk van 8 procent. Regionaal nog een stuk hoger.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vanuit jouw situatie begrijpelijk. Maar feit is dat daardoor de crisis langer gaat duren. Dat geeft De Jonge ook toe.
Ik dacht dat ik het laatst al met jou hierover gehad heb.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt ook, het wordt steeds meer duidelijk dat het juist flink meevalt met die hogere besmettelijkheid. Het lijkt er steeds meer op dat het lager is dan de drempel van al die modellen.
Dat is niet waar. Het effect van minder mensen die in het ziekenhuis komen is vele malen groter dan een positief effect van vaccinatie van medewerkers. Alleen al omdat men bij een besmetting alsnog in quarantaine moet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar anders waren de ziekenhuizen nog erger overlopen.
Voor mij is dat vrij simpel uit te leggen: dat komt door de Britse variant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:38 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom de R stijgende zou zijn?
of dat jij vindt dat hij stijgende is.
De R is namelijk van voor Februari,
en als we het kabinet mogen geloven drukt de avondklok het met 10%
als dat klopt dan is de R inmiddels 10% lager
Het is eerder andersom. Sommige posters gedragen zich alsof ze geld hebben gezet op de uitkomst wat betreft de Britse variant en kunnen er moeilijk mee om gaan dat de werkelijkheid ingewikkelder is dan modellen met een enorme foutmarge.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het laatst al met jou hierover gehad heb.
Maar goed, ik ga niet iedere dag hetzelfde verhaal afsteken en dezelfde discussies houden met mensen die blijkbaar liever een copingstrategie hanteren.
Wat we gisteren in ieder geval hebben gezien is dat het Kabinet die avondklok wel heel erg graag in stand wil houden. Dus op zeker dat bij de volgende persconferentie hij wordt verlengt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:41 schreef Ronald het volgende:
Ik ben wel wat verbaasd over het fanatisme van de spoedwet, ik had verwacht dat Rutte en co daar iets relaxter mee om zouden gaan. Nu lijkt die avondklok bijna de heilige graal om Corona te verslaan.
Bovendien had ik verwacht dat de avondklok per 1 maart wel een keer zou verdwijnen, maar het lijkt nu zomaar een optie om het weer te gaan verlengen.
En geen woord over perspectief of de vaccinatie voortgang gisteren.
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor nieuwe rellen als de avondklok er weer af gaat en dan toch weer op gaat. Ze hadden het ook kunnen accepteren en de avondklok helemaal kunnen annuleren, maar in hun overtuiging gaat het aantal besmettingen dan gevaarlijk stijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:41 schreef Ronald het volgende:
Ik ben wel wat verbaasd over het fanatisme van de spoedwet, ik had verwacht dat Rutte en co daar iets relaxter mee om zouden gaan. Nu lijkt die avondklok bijna de heilige graal om Corona te verslaan.
Bovendien had ik verwacht dat de avondklok per 1 maart wel een keer zou verdwijnen, maar het lijkt nu zomaar een optie om het weer te gaan verlengen.
En geen woord over perspectief of de vaccinatie voortgang gisteren.
Het is maar voor 2 weken;quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:44 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Wat we gisteren in ieder geval hebben gezien is dat het Kabinet die avondklok wel heel erg graag in stand wil houden. Dus op zeker dat bij de volgende persconferentie hij wordt verlengt.
Wat eigenlijk bijzonder is. Want bij de invoering zei men het is echt maar even kort. voor 2 weken..
En dat gaat als eerste er weer af..
Maar daar lijkt nu toch al een stuk minder van waar te zijn
Jou werkelijkheid?quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor mij is dat vrij simpel uit te leggen: dat komt door de Britse variant.
(Best lekker als je je niet in allerlei bochten hoeft de wringen om de werkelijkheid anders uit te leggen)
En die overtuiging is best wel een probleem. Ik heb zelf niet heel vast last van de avondklok met een jonge zoon die ligt te slapen 's avonds. Dus heel veel ga ik toch niet de deur uit, maar geef de jeugd eens weer wat vertier en perspectief. Dit begint echt idiote vormen aan te nemen. Het hele beleid is een zwart gat zonder exit strategie.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor nieuwe rellen als de avondklok er weer af gaat en dan toch weer op gaat. Ze hadden het ook kunnen accepteren en de avondklok helemaal kunnen annuleren, maar in hun overtuiging gaat het aantal besmettingen dan gevaarlijk stijgen.
Het staatsadvocaatje had het zelfs over een enorme stijging in besmettingen als de avondklok er voor 2 dagen af ging.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor nieuwe rellen als de avondklok er weer af gaat en dan toch weer op gaat. Ze hadden het ook kunnen accepteren en de avondklok helemaal kunnen annuleren, maar in hun overtuiging gaat het aantal besmettingen dan gevaarlijk stijgen.
Wat die allemaal uitkraamde in superlatieven gisteravond was echt krankzinnig. Dan kunnen we beter tot februari 2022 in lockdown gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Het staatsadvocaatje had het zelfs over een enorme stijging in besmettingen als de avondklok er voor 2 dagen af ging.
Iedereen is deskundig zolang als hij maar hel en verdoemenis predikt. De ketters die hieraan twijfelen verdienen de brandstapel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Het staatsadvocaatje had het zelfs over een enorme stijging in besmettingen als de avondklok er voor 2 dagen af ging.
Er ontbrak gisteren aan beide kanten wat nuance zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat die allemaal uitkraamde in superlatieven gisteravond was echt krankzinnig. Dan kunnen we beter tot februari 2022 in lockdown gaan.
Dat sloeg idd ook nergens op, Jaap had daar niks te zoeken en had volgens mij prima kunnen weigeren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Begin de rol van Van Dissel ook steeds twijfelachtiger te vinden, vreemd dat hij zich laat lenen voor een poppenkast zoals die van gisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |