Ergens in het afgelopen halfjaar lijkt de motivatie van beleidsmakers verschoven, van het vooral (in het begin vaak op nogal klungelige wijze) oprecht willen indammen van het virus tot het haast hysterisch bedrijven van symboliek en politieke stokpaardjes. Zo terugkijkend vind ik het opvallend, en ook wel zorgelijk, hoe een overheid binnen relatief korte tijd zo kan transformeren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:41 schreef Ronald het volgende:
Ik ben wel wat verbaasd over het fanatisme van de spoedwet, ik had verwacht dat Rutte en co daar iets relaxter mee om zouden gaan. Nu lijkt die avondklok bijna de heilige graal om Corona te verslaan.
Bovendien had ik verwacht dat de avondklok per 1 maart wel een keer zou verdwijnen, maar het lijkt nu zomaar een optie om het weer te gaan verlengen.
En geen woord over perspectief of de vaccinatie voortgang gisteren.
Euhm, de voorpagina van De Standaard vandaag:quote:Op woensdag 17 februari 2021 07:36 schreef asco het volgende:
In Belgiė lees je niks meer over de Britse variant. Wel over dalende cijfers en versoepelingen.
[..]
Het bangmaken begint nu echt enge vormen aan te nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, de voorpagina van De Standaard vandaag:
"Komst Braziliaanse variant maakt epidemie nog onvoorspelbaarder"
https://www.standaard.be/plus/ochtend
Je kunt dat niet presenteren als een feit. Ik zit met veel personeel dat langdurig ziek is vanwege na effecten van covid. Maanden geleden covid gehad, nog altijd niet inzetbaar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het effect van minder mensen die in het ziekenhuis komen is vele malen groter dan een positief effect van vaccinatie van medewerkers. Alleen al omdat men bij een besmetting alsnog in quarantaine moet.
Het is een keuze, maar met gevolg dat de crisis langer duurt. Dat kun je niet ontkennen.
Oprecht willen indammen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ergens in het afgelopen halfjaar lijkt de motivatie van beleidsmakers verschoven, van het vooral (in het begin vaak op nogal klungelige wijze) oprecht willen indammen van het virus tot het haast hysterisch bedrijven van symboliek en politieke stokpaardjes. Zo terugkijkend vind ik het opvallend, en ook wel zorgelijk, hoe een overheid binnen relatief korte tijd zo kan transformeren.
bijzondere opmerking. liever meer patienten met het virus dan dat 1 zorgmedewerker het virus heeft? die waarschijnlijk jong is en er wel boven op komtquote:Op woensdag 17 februari 2021 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt dat niet presenteren als een feit. Ik zit met veel personeel dat langdurig ziek is vanwege na effecten van covid. Maanden geleden covid gehad, nog altijd niet inzetbaar.
Nou, doe me dan maar een paar extra patiënten.
Het gaat niet zozeer om het in quarantaine gaan, maar vooral om langdurig verzuim door covid.
Hij zegt net dat die langdurig thuis zitten?quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
bijzondere opmerking. liever meer patienten met het virus dan dat 1 zorgmedewerker het virus heeft? die waarschijnlijk jong is en er wel boven op komt
Ga ergens anders domme gotchas uithalen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef Abyss33 het volgende:
bijzondere opmerking. liever meer patienten met het virus dan dat 1 zorgmedewerker het virus heeft? die waarschijnlijk jong is en er wel boven op komt
'waarschijnlijk'quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef Abyss33 het volgende:
die waarschijnlijk jong is en er wel boven op komt
Logisch, mutaties wil je zoveel mogelijk de kop in drukken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:02 schreef eragon2890 het volgende:
Office staff to be told to keep working from home once lockdown eases
https://f7td5.app.goo.gl/Bh3rVa
Sent via @:updayUK
Hmmm maar heel veel bedrijven waaronder ook multinationals zijn daar dus al bezig voor als het wel weer mag vaccinatie verplicht te maken 😌😇
Israël ook, alles gaat ook begin volgende maand maar concerten, andere grote evenementen, en ik las nu toch ook sportschool enzo alleen nog maar voor gevaccineerden.
In de praktijk lijkt het er toch op dat het normale leven alleen terugkomt voor gevaccineerden 😂
Benieuwd of nl uiteindelijk ala enige anders gaat zijn... als internationaal georienteerd handelsland... afhankelijk van reputatie dus... "Benieuwd".
Blij dat ik het vaccin zowieso neem 😂
ja dit heb ik gelezen, vond het bijzonder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij zegt net dat die langdurig thuis zitten?
Lees je wel of?
Ik niet, zie het ook in de praktijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ja dit heb ik gelezen, vond het bijzonder.
De avondklok is volgens mij vrij snel van een middel tot een doel geworden. Het is de Betuwelijn onder de virusmaatregelen. Het is niet uit te rekenen wat het kost, het is twijfelachtig of het ooit wat gaat opleveren maar hij zal en moet er komen. Een prestigeproject dat je je niet door een of ander suf rechtertje laat afpakken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:48 schreef Ronald het volgende:
[..]
En die overtuiging is best wel een probleem. Ik heb zelf niet heel vast last van de avondklok met een jonge zoon die ligt te slapen 's avonds. Dus heel veel ga ik toch niet de deur uit, maar geef de jeugd eens weer wat vertier en perspectief. Dit begint echt idiote vormen aan te nemen. Het hele beleid is een zwart gat zonder exit strategie.
Valt wel mee toch. Een zorgmedewerker kan voor meerdere mensen zorgen. Ook niet COVID gerelateerd. Het zorgen dat je de roosters op orde hebt in het ziekenhuis lijkt me wel degelijke prio 1. Wel moet je je afvragen of mensen in verpleeghuizen en 80 en 90 plussers je hoogste prioriteit moet zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Dat fotootje toont inderdaad het klungelige aspect, maar ten tijde van de eerste intelligente lockdown (iets minder dan een jaar geleden?) was het mijn indruk dat men toen wat minder met symboliek bezig was.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Oprecht willen indammen?
[ afbeelding ]
Ze hebben in het begin schromelijk gefaald wat tot heel veel doden heeft geleid, en willen dat waarschijnlijk niet nog een keer.
Precies. Ik werk in de zorg en ben al vanaf begin januari aan het proberen een afspraak in te plannen om me te laten vaccineren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De avondklok is volgens mij vrij snel van een middel tot een doel geworden. Het is de Betuwelijn onder de virusmaatregelen. Het is niet uit te rekenen wat het kost, het is twijfelachtig of het ooit wat gaat opleveren maar hij zal en moet er komen. Een prestigeproject dat je je niet door een of ander suf rechtertje laat afpakken.
En verder is het totale gebrek aan vergezicht natuurlijk al sinds april een probleem. We nemen maatregelen om gevolgen op korte termijn te besturen, maar schuiven alle gevolgen op de lange termijn onder het kleed als onbelangrijk.
Dat was toch al meteen de eerste nacht duidelijk, toen er met een groot machtsvertoon fuiken op werden gegooid? Als doelmatig het doel was geweest, had je de situatie gezien die de voorzitter van de politiebond had voorgespiegeld (met alleen handhaving op excessen).quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De avondklok is volgens mij vrij snel van een middel tot een doel geworden. Het is de Betuwelijn onder de virusmaatregelen. Het is niet uit te rekenen wat het kost, het is twijfelachtig of het ooit wat gaat opleveren maar hij zal en moet er komen. Een prestigeproject dat je je niet door een of ander suf rechtertje laat afpakken.
En verder is het totale gebrek aan vergezicht natuurlijk al sinds april een probleem. We nemen maatregelen om gevolgen op korte termijn te besturen, maar schuiven alle gevolgen op de lange termijn onder het kleed als onbelangrijk.
Een shelter in place lockdown is geen symboliek. Dat is zelfs het enige dat goed werkt, zoals we in Aziatische landen wel hebben gezien. Elleboogstoten en voetklapjes zijn symboliek. Van Dissels antimask-geneuzel is symboliek.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat fotootje toont inderdaad het klungelige aspect, maar ten tijde van de eerste intelligente lockdown (iets minder dan een jaar geleden?) was het mijn indruk dat men toen wat minder met symboliek bezig was.
Ze kakelen liever nog weken door over een avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Precies. Ik werk in de zorg en ben al vanaf begin januari aan het proberen een afspraak in te plannen om me te laten vaccineren.
Ik heb al ontelbare keren gebeld.
Eerst waren de vaccins op, nu krijg ik niet eens iemand aan de lijn om een afspraak in te plannen.
Ik hoor van collega’s dat ze een uur aan de telefoon hingen voor ze iemand te spreken kregen.
Ik weiger daar m’n telefoonrekening aan te verspillen. Na 10 minuten hang ik maar weer op.
Het is schandalig en met dit tempo duurt het een eeuwigheid voor iedereen is gevaccineerd.
Waarom gaan ze niet verbeteren in alles omtrent het vaccineren?
Ik hoorde gisteren dat de britse variant ook al is gemuteerd en 1x is gevonden in NL.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:
Ach laten we daar doorheen prikken. De media speelt een hele twijfelachtige rol. Fear sells. alles voor de clicks.
Tja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Precies. Ik werk in de zorg en ben al vanaf begin januari aan het proberen een afspraak in te plannen om me te laten vaccineren.
Ik heb al ontelbare keren gebeld.
Eerst waren de vaccins op, nu krijg ik niet eens iemand aan de lijn om een afspraak in te plannen.
Ik hoor van collega’s dat ze een uur aan de telefoon hingen voor ze iemand te spreken kregen.
Ik weiger daar m’n telefoonrekening aan te verspillen. Na 10 minuten hang ik maar weer op.
Het is schandalig en met dit tempo duurt het een eeuwigheid voor iedereen is gevaccineerd.
Waarom gaan ze niet verbeteren in alles omtrent het vaccineren?
Vlak voor de verkiezingen gaat Rutte pas beginnen met echt versoepelen. Tot die tijd angst hoog houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
Kan me ook moeilijk voorstellen dat gezien de moeite die nu wordt gedaan voor die avondklok ze volgende week gaan aankondigen dat deze die dinsdag erop wordt opgeheven.
Maar ik laat me graag verrassen.
> BNWquote:Op woensdag 17 februari 2021 10:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vlak voor de verkiezingen gaat Rutte pas beginnen met echt versoepelen. Tot die tijd angst hoog houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |