abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198049933
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat fijn dan, dat het Nederlandse volk deze ondemocratische figuren allemaal naar huis mag sturen volgende maand.

Mochten ze daar voor kiezen natuurlijk.
als de verkiezingen al doorgaan.
pi_198049940
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
RIVM ziet de stijging ook inmiddels, zelfs in een week waarin er veel teststraten dicht waren.

Fun times ahead.

Als ik het goed begrijp is het beleid dus nu, we proberen die stijging zo lang mogelijk te remmen, totdat het aantal vaccinaties de daling definitief in kan gaan zetten...

Dit wordt een lange zit.
Heeft RIVM daarover bericht oid?
pi_198049955
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 00:26 schreef DonDruiper het volgende:
Het grote probleem is dat we door een jaar te leven zoals we nu doen het rationele denkvermogen behoorlijk is verstoord.

We zijn in principe al zo geïndoctrineerd dat we het woordje Corona synoniem zien met dood en verderf.

Wat natuurlijk dikke flauwekul is.

Ik hoor net Rutte zeggen dat we met een levensgevaarlijk virus te maken hebben. Dat is gedeeltelijk zo, maar je moet het wel in de goede context zien. Het is namelijk gevaarlijk voor bejaarden en dikke mannen. Het gros merkt niks of hele milde verkoudheidsklachten.

Er moet veel meer oog zijn voor de collateral damage wat deze pandemie veroorzaakt. De economie, psychologisch etc.

Er MOET perspectief komen. Voor zowel de bevolking als voor het bedrijfsleven. Anders gaan we de komende tijd nog veel meer dagen krijgen zoals deze
Ik niet. En mensen om me heen ook niet. We zien de risico's maar we zien het zeker niet als dood en verderf en zijn ook niet bang. Corona-moe, dat wel. Klaar met alles, zeker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:12:46 #179
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198049964
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198050079
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:01 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En er is niks meer van de democratie over. Alles wat de rechter af wijst, kan met een spoedwet worden verholpen.
Volgens mij snap jij de uitspraak van de rechter niet. Die heeft slechts geoordeeld dat de grondslag waarop de avondklok is ingevoerd niet deugd. Niet dat de avondklok zelf onrechtmatig is. Die grondslag wordt nu gerepareerd door de wetgever. Ik zie niet wat hier ondemocratisch aan is. Het is dezelfde wetgever waarop wij hebben gestemd en volgende maand op kunnen stemmen.
pi_198050100
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heeft RIVM daarover bericht oid?
Ja, met misleidende cijfers zelfs.
pi_198050107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
RIVM ziet de stijging ook inmiddels, zelfs in een week waarin er veel teststraten dicht waren.

Er is geen stijging als je gewoon week op week berekent.
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:36:26 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198050114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Lees het artikel zou ik zeggen. Ze hebben het over de weekcijfers.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198050140
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lees het artikel zou ik zeggen. Ze hebben het over de weekcijfers.
Dat heb ik gedaan, daarom geef ik commentaar. Ze delen de weken zo in dat het op een stijging lijkt, maar dat komt alleen omdat er dan in de vorige week meer dagen waren waar de teststraten gesloten waren. Daarom zijn de aantallen vorige week kunstmatig lager.

Als je rekent met van maandag tot maandag kom je uit op een daling, net als alle vorige weken. Wat het RIVM zegt is gewoon misleidend. Waarom ze dat doen zal ik niet over speculeren. Verder maakt het niet zo veel uit uiteindelijk, je kunt ook gewoon een lijn trekken met een 14-daags gemiddelde en dan is de daling ook duidelijk te zien.
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:41:22 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198050148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan, daarom geef ik commentaar. Ze delen de weken zo in dat het op een stijging lijkt, maar dat komt alleen omdat er dan in de vorige week meer dagen waren waar de teststraten gesloten waren. Daarom zijn de aantallen vorige week kunstmatig lager.

Als je rekent met van maandag tot maandag kom je uit op een daling, net als alle vorige weken. Wat het RIVM zegt is gewoon misleidend.
Vorige week (daar waar ze zeggen de stijging te zien) was juist een week waarin een aantal teststraten gesloten waren waardoor er minder getest is, dus de stijging kon nog weleens hoger liggen.

En het RIVM rekent al sinds het begin van dinsdag tot dinsdag dus waarom zouden ze dat nu ineens anders gaan doen? Dan krijg je pas een vertekend beeld.
pi_198050165
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Vorige week (daar waar ze zeggen de stijging te zien) was juist een week waarin een aantal teststraten gesloten waren waardoor er minder getest is, dus de stijging kon nog weleens hoger liggen.

En het RIVM rekent al sinds het begin van dinsdag tot dinsdag dus waarom zouden ze dat nu ineens anders gaan doen? Dan krijg je pas een vertekend beeld.

RIVM rekent nu ineens van woensdag tot dinsdag.
pi_198050185
En even een quote van iemand uit een ander topic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

In Denemarken, waar ze de Engelse variant scherp in de gaten hielden voorspelden ze in de eerste helft van januari dat rond eind januari een daling zou ombuigen in een stijging en de Engelse variant rond half februari dominant zou worden. De stijging is uitgebleven, er zijn zo weinig besmettingen per dag dat er ook niet veel meer te dalen valt in veel regio's.
[ afbeelding ]

De voorspellingen uit Denemarken zijn ook al niet uitgekomen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:51:47 #188
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198050266
Morgen een debat over de avondklok, de aanstaande spoedwet incluis.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198050285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen een debat over de avondklok, de aanstaande spoedwet incluis.
Nog tot eind maart avondklok voor jullie. Debat zal wel weer beginnen met veel geschreeuw, en laf eindigen dat iedereen instemt voor een spoedwet.

D66 met trots vermelden dat ze er 10 minuten bijgesnoept hebben, geniet ervan. :D
pi_198050294
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]

Maar ik verwacht dat we ergens deze week nog de 170.000 besmettingen per dag gaan aantikken. Dus laten we die avondklok voor de zekerheid maar wel gewoon aanhouden en zelfs verlengen tot ergens eind mei.
Zonder wrijving geen glans
pi_198050316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 00:17 schreef falling_away het volgende:

[..]

Harde datums horen bij deze deal. Ik denk dat vele v dissel fans hun keutel dan zouden intrekken (wat meteen bewijst dat je geen rigoureuze maatregelen als de avondklok moet instellen op basis van deze hypothese)
Schattingen, verwachtingen en aannames.
Daar is het beleid op gebouwd en nu er na de uitspraak van gisteren de chaos is ontstaan en rutte/ferd/hugo/jaap direct een spoedwet naar de kamer sturen, bewijst maar 1 ding. Dat ze lak hebben aan de rechtstaat.

covid junta. En we zitten er nog lang aan vast.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:56:04 #192
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198050317
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nog tot eind maart avondklok voor jullie.
We mogen nooit meer naar buiten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198050330
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

rivm is vooral op zoek naar bewijs van het eigen gelijk. Alles wordt zo gespind dat het hun logica is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198050368
quote:
Hm wat raar. @Oliver23 houdt de cijfers ook bij hoe ze gedeeld worden en daar is geen stijging uit op te maken. Wat me sowieso opvalt in de RIVM cijfers is dat er geen correcties meegenomen worden, gewoon de cijfers die op die dag gemeld worden. Regelmatig worden er correcties (vaak tussen de 50 en 100 meldingen op een dag) doorgevoerd, welke toch geen meldingen lijken te zijn, welke dubbel waren, wat voor reden ook, maar die lijken niet opgenomen te worden in de RIVM cijfers. Snap niet goed waarom.

@Oliver23 Als ik me niet vergis is de tabel die jij bijhoudt van de cijfers dag op dag anders dan de afgelopen weekcijfers, kun jij verklaren waarom dat is?
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:02:49 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198050388
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nog tot eind maart avondklok voor jullie. Debat zal wel weer beginnen met veel geschreeuw, en laf eindigen dat iedereen instemt voor een spoedwet.

D66 met trots vermelden dat ze er 10 minuten bijgesnoept hebben, geniet ervan. :D
Rutte zal het wel op een akkoordje gooien met de Kamer dat op 3 maart echt de middelbare scholen open mogen en dat daarom de avondklok nog heel, heel hard nodig is. Nou ja, de scholen mogen een klein beetje open.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198050391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hm wat raar. @:Oliver23 houdt de cijfers ook bij hoe ze gedeeld worden en daar is geen stijging uit op te maken. Wat me sowieso opvalt in de RIVM cijfers is dat er geen correcties meegenomen worden, gewoon de cijfers die op die dag gemeld worden. Regelmatig worden er correcties (vaak tussen de 50 en 100 meldingen op een dag) doorgevoerd, welke toch geen meldingen lijken te zijn, welke dubbel waren, wat voor reden ook, maar die lijken niet opgenomen te worden in de RIVM cijfers. Snap niet goed waarom.

@:Oliver23 Als ik me niet vergis is de tabel die jij bijhoudt van de cijfers dag op dag anders dan de afgelopen weekcijfers, kun jij verklaren waarom dat is?
De belangrijkste reden lijkt te zijn dat men ineens van woensdag tot dinsdag rekent. Wellicht omdat er die maandag onbetrouwbare resultaten waren. Gevolg is dat de week van 2 februari kunstmatig lager lijkt dat die daarna.

Ik vind het bovendien nogal misleidend om te claimen dat er veel onbetrouwbaarheid in de cijfers zit door het weer maar dan tegelijkertijd ook te zeggen dat er sprake is van een stijging.
pi_198050405
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Schattingen, verwachtingen en aannames.
Daar is het beleid op gebouwd
Dat is onjuist,ver wordt gewerkt met modellen waarin de actuele gegevens worden ingevuld en als die gegevens binnen de marges van het model vallen kun je concluderen dat het model klopt.

quote:
en nu er na de uitspraak van gisteren de chaos is ontstaan en rutte/ferd/hugo/jaap direct een spoedwet naar de kamer sturen, bewijst maar 1 ding. Dat ze lak hebben aan de rechtstaat.
Nee, zij zien een noodzaak in de maatregel, dus als die volgens de verkeerde procedure is ingevoerd gaan ze vervolgens deze opnieuw invoeren via een andere procedure.
De noodzaak valt niet opeens weg.

quote:
covid junta. En we zitten er nog lang aan vast.
Ja, voorlopig verdwijnt het virus niet.
En ondertussen vallen wij steeds meer elkaar aan, ipv tegen het virus te strijden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198050429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]

Heeft Denemarken op basis van de voorspelling geen maatregelen genomen?
pi_198050447
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

RIVM rekent nu ineens van woensdag tot dinsdag.
Woensdag tot en met dinsdag neem ik aan?
pi_198050449
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als D66 genoeg bijsnoept dan ben ik dik tevreden. Avondklok vanaf 00:00 zie ik wel zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')