Uitzondering!quote:Op woensdag 30 september 2020 17:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zoals Duitsland en Italië die het veel beter dan ons doen?
Een antwoord zou ook kunnen zijn: dat komt door een van de vele andere maatregelen die landen als Italië treffen.quote:
Verstandige leiding!quote:Op woensdag 30 september 2020 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Nog even over de mondkapjesverplichting door de Hogeschool Rotterdam: mijn universiteit staat op het standpunt dat de gebouwen geen publieke binnenruimtes zijn, waardoor mondkapjes niet worden verplicht.
Wat op zich klopt, maar een erg onverstandige opstelling is.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Nog even over de mondkapjesverplichting door de Hogeschool Rotterdam: mijn universiteit staat op het standpunt dat de gebouwen geen publieke binnenruimtes zijn, waardoor mondkapjes niet worden verplicht.
Moet je wel zorgen dat de schoolkinderen in die tijd ook echt thuisblijven, want anders schiet je er nog niks mee op.quote:Verleng de herfstvakantie met een week. Dat kan helpen bij het terugdringen van het aantal coronabesmettingen, omdat scholen besmettingshaarden zijn en dit extra druk geeft op teststraten en bron- en contactonderzoek.
Met dit idee komt het zogenoemde Red Team, een club onafhankelijke experts die het kabinet gevraagd en ongevraagd voorziet van adviezen over de aanpak van de coronacrisis.
Ha, dan doet Nederland het zo slecht nog niet!quote:Op woensdag 30 september 2020 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
En een antwoord op jouw vraag zou kunnen zijn: misschien waren die landen zonder een mondkapjesverplichting er wel nog erger aan toe.
Welnee, de universiteit doet er álles aan om de 1,5 meter te waarborgen. Er staan zelfs mensen bij de liften om de mensen die nog komen - er is momenteel een bezetting van zo'n 15% - te begeleiden en op de regels te wijzen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat op zich klopt, maar een erg onverstandige opstelling is.
Nederland doet het in internationaal vergelijkend opzicht heel behoorlijk slecht.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ha, dan doet Nederland het zo slecht nog niet!
Dat krijg je als je beleid reactief is in plaats van proactief. Paniekvoetbal ontstaat er dan.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
Wat een totale chaos is dit toch geworden. De regering doet echt maar wat, in totale paniek.
Noodverordeningen misbruiken, adviezen adverteren als verplichting verkopen en regionale regio's die weer allerlei ontheffingen verlenen.
De chaos is compleet.
Ze doen er alles aan om een lockdown te voorkomen!quote:Op woensdag 30 september 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
Wat een totale chaos is dit toch geworden. De regering doet echt maar wat, in totale paniek.
Noodverordeningen misbruiken, adviezen adverteren als verplichting verkopen en regionale regio's die weer allerlei ontheffingen verlenen.
De chaos is compleet.
Hoe kom je hierbij? Rutte richtte zich tot de camera en zei duidelijk over mondkapjes: het gaat om een dringend advies, niet om een juridische verplichting.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
De chaos is compleet.
Maar het kan als extra maatregel toch helemaal geen kwaad? Nu geef je als grote onderwijsinstelling het signaal af dat je het allemaal niet zo serieus neemt. Dat is gewoon onverstandig.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, de universiteit doet er álles aan om de 1,5 meter te waarborgen. Er staan zelfs mensen bij de liften om de mensen die nog komen - er is momenteel een bezetting van zo'n 15% - te begeleiden en op de regels te wijzen.
Beetje onzin, natuurlijk, als het niet reactief was dan waren de maatregelen van kracht gebleven vanaf Maart.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je beleid reactief is in plaats van proactief. Paniekvoetbal ontstaat er dan.
Mwah ze hadden minder snel kunnen versoepelen en eerder weer kunnen aanscherpen. Nu veel te laat gebeurd natuurlijk. Gaf Rutte ook toe net.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje onzin, natuurlijk, als het niet reactief was dan waren de maatregelen van kracht gebleven vanaf Maart.
Ze hadden meteen vanaf het moment dat het weer begon te stijgen, en dat was een paar weken na de veel te grote versoepeling van 1 juli, de kraan weer dicht moeten draaien.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje onzin, natuurlijk, als het niet reactief was dan waren de maatregelen van kracht gebleven vanaf Maart.
En dat staat de andere helft van Nederland weer op zijn achterste poten want de economie.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Mwah ze hadden minder snel kunnen versoepelen en eerder weer kunnen aanscherpen. Nu veel te laat gebeurd natuurlijk. Gaf Rutte ook toe net.
Want dan had niet iedereen lopen krijsen? Wat denk jij?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze hadden meteen vanaf het moment dat het weer begon te stijgen, en dat was een paar weken na de veel te grote versoepeling van 1 juli, de kraan weer dicht moeten draaien.
Who cares?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Want dan had niet iedereen lopen krijsen? Wat denk jij?
Mijn universiteit is keurig, een absoluut rolmodel. Je zou juist moeten wensen dat alle werkgevers zo waren, want dan was de kans kleiner dat we in de situatie zaten waar we nu in zitten.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar het kan als extra maatregel toch helemaal geen kwaad? Nu geef je als grote onderwijsinstelling het signaal af dat je het allemaal niet zo serieus neemt. Dat is gewoon onverstandig.
Politci die draagvlak nodig hebben. Als mensen zich niet houden aan adviezen en regels dan maakt het ook geen fuck uit of je meer regels maakt om zich niet aan te houden.quote:
Je ziet mij als jeugdquote:Op woensdag 30 september 2020 17:26 schreef Bocaj het volgende:
En toch vraag ik mij af of de jeugd <35 hier wat mee doet!
Pascals Wager inderdaadquote:Op woensdag 30 september 2020 17:27 schreef Mikeytt het volgende:
Gok van Pascal toegepast op mondkapjes.
[ afbeelding ]
Ik ben trouwens niet voor een mondkapjesplicht, maar wel een dringend mondkapjesadvies voor alle plekken vanuit de overheid.
Bottom line, draag gewoon een mondkapje.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Pascals Wager inderdaadZat er ook al aan te denken
Je blijft dit maar roepen, maar is echt onzin.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
De chaos is compleet.
Je zou ook kunnen overwegen om de regels daadwerkelijk te handhaven natuurlijk. Helaas zijn we daar na de eerste maand mee gestopt.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Politci die draagvlak nodig hebben. Als mensen zich niet houden aan adviezen en regels dan maakt het ook geen fuck uit of je meer regels maakt om zich niet aan te houden.
Ja, natuurlijk, mischien kunnen we daar het leger voor inzetten.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen overwegen om de regels daadwerkelijk te handhaven natuurlijk. Helaas zijn we daar na de eerste maand mee gestopt.
Bijvoorbeeld. De noodzaak daarvoor lijkt me, in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, wel aanwezig.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, mischien kunnen we daar het leger voor inzetten.
quote:Op woensdag 30 september 2020 17:29 schreef Tijn het volgende:
M'n icoontje heeft ook maar alvast een mondkapje opgezet
What could possibly go wrong...quote:Op woensdag 30 september 2020 17:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. De noodzaak daarvoor lijkt me, in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, wel aanwezig.
Je zou ook kunnen overwegen om het mensen zo makkelijk mogelijk te maken om zich aan de adviezen te houden. De wortel werkt doorgaans beter dan de stok.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen overwegen om de regels daadwerkelijk te handhaven natuurlijk. Helaas zijn we daar na de eerste maand mee gestopt.
Ik heb 'm op mijn hoofd.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:29 schreef Tijn het volgende:
Simpel: overal waar andere mensen zijn, tenzij het absoluut niet kan vanwege het beroep of volgens de dokter vanwege medische problemen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:30 schreef Steven_Stil het volgende:
Een mondkapjesplicht heeft weinig zin wanneer niet er niet bij verteld wordt op welke plek het ding gedragen moet worden.
nicequote:Op woensdag 30 september 2020 17:29 schreef Tijn het volgende:
voor een minder begaafd persoon zoals jij is het wellicht chaos, voor mensen die gewoon normaal kunnen meekomen is het goed te volgen hoor...quote:Op woensdag 30 september 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
De chaos is compleet.
Zo lang mensen hun eigen cafébezoek belangrijker vinden dan de volksgezondheid klopt die uitspraak niet. Strikte handhaving is derhalve de enige optie. Als de cijfers iets laten zien, dan is het wel dat al die vrijblijvende adviesjes voor geen meter werken.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen overwegen om het mensen zo makkelijk mogelijk te maken om zich aan de adviezen te houden. De wortel werkt doorgaans beter dan de stok.
Jij denkt aan deze foto?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:30 schreef Steven_Stil het volgende:
Een mondkapjesplicht heeft weinig zin wanneer niet er niet bij verteld wordt op welke plek van het lichaam het ding gedragen moet worden.
Hoor de laatste tijd ook veel mensen dat de maatregelen veel te chaotisch zijn en alles niet meer te volgen is.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
voor een minder begaafd persoon zoals jij is het wellicht chaos, voor mensen die gewoon normaal kunnen meekomen is het goed te volgen hoor...
Dat is het ook, dat we in dit land elkaar te lijf moeten gaan met regels en plichten.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat het zover heeft moeten komen.
*anderhalve meterquote:Op woensdag 30 september 2020 17:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo lang mensen hun eigen cafébezoek belangrijker vinden dan de volksgezondheid klopt die uitspraak niet. Strikte handhaving is derhalve de enige optie. Als de cijfers iets laten zien, dan is het wel dat al die vrijblijvende adviesjes voor geen meter werken.
Op welke plek van het lichaam wordt nergens vermeld.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Simpel: overal waar andere mensen zijn, tenzij het absoluut niet kan vanwege het beroep of volgens de dokter vanwege medische problemen.
Maar een verplichting is geen oplossing
Op straat zijn ook andere mensen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Simpel: overal waar andere mensen zijn, tenzij het absoluut niet kan vanwege het beroep of volgens de dokter vanwege medische problemen.
Maar een verplichting is geen oplossing
Goed voorbeeld.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij denkt aan deze foto?
[ afbeelding ]
okee, ik moet toegeven dat dat regionale uitstapje voor 4 en later 11 (?) regio's wat verwarrend was, dat hadden ze gewoon nooit moeten doen. maar inmiddels is het gewoon weer duidelijk op landelijk niveau.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoor de laatste tijd ook veel mensen dat de maatregelen veel te chaotisch zijn en alles niet meer te volgen is.
Volgens mij staat alles gewoon duidelijk, ook online
ik denk als je 'm om je piemel doet, dat alles wel goed komt.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Op welke plek van het lichaam wordt nergens vermeld.
Ik snap wel dat men vindt dat het tip top in orde moet zijn enzo, maar bedoel meer van. Het wordt veelal benoemd (hier op fok ook) dat het HET middel is tegen Corona.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is vanwege het tekort aan capaciteit. Daardoor kan niet iedereen worden getest (denk aan kinderen met klachten of mensen die volgens de corona-app met besmette personen intensief contact hebben gehad en geen klachten hebben) en daardoor moeten mensen bovendien zo lang wachten op een test en de uitslag dat het draagvlak voor thuisblijven verdwijnt. Het testen en het bron- en contactonderzoek behapbaar maken is juist van cruciaal belang.
Kunnen alle vaders hun dochters weer veilig over straat sturen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik denk als je 'm om je piemel doet, dat alles wel goed komt.
Nee, het is geen methodiek achteraf. Je spoort namelijk mensen op die besmet zijn zonder dat ze het zelf weten. En daarmee reduceer je nieuwe besmettingen met 40%.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap wel dat men vindt dat het tip top in orde moet zijn enzo, maar bedoel meer van. Het wordt veelal benoemd (hier op fok ook) dat het HET middel is tegen Corona.
Terwijl het juist een methodiek achteraf is.
Ik lees dit als mening. Of heeft dit een bredere onderbouwing waarom dat onverstandig is ?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat op zich klopt, maar een erg onverstandige opstelling is.
Zonder gekheid, er zal bij een verplichting ook een uitgebreide beschrijving moeten komen waar en hoe het ding precies moet zitten, die ontbreekt nog volkomen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik denk als je 'm om je piemel doet, dat alles wel goed komt.
Het is een dringend advies, net als het thuiswerken. Op zich betekent dat niet dat het verplicht is natuurlijk, maar ze hebben bij de laatste persconferentie wel aangegeven dat bedrijven die naar boven komen bij bron- en contactonderzoek gesloten kunnen worden als blijkt dat ze te weinig voorzorgsmaatregelen treffen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Nu is het een advies, maar je mag als organisatie wel weigeren? Of juist niet?
helpt geen ene reet al die dringende adviezenquote:Op woensdag 30 september 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een dringend advies, net als het thuiswerken. Op zich betekent dat niet dat het verplicht is natuurlijk, maar ze hebben bij de laatste persconferentie wel aangegeven dat bedrijven die naar boven komen bij bron- en contactonderzoek gesloten kunnen worden als blijkt dat ze te weinig voorzorgsmaatregelen treffen.
Dat was overigens 10 minuten late tot Rutte door zijn ambtenaren maar (overkant zaal/Ipad) werd gewaarschuwd en door Dijkhof tot bezinning werd gebracht.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Rutte richtte zich tot de camera en zei duidelijk over mondkapjes: het gaat om een dringend advies, niet om een juridische verplichting.
Er is geen plan.... en dat wordt niet toegegeven. Wat men nu doet is precies wat men in maart deed met andere criteria en verhullende woorden.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben al sinds maart niet meer in een winkel geweest hahaquote:Op woensdag 30 september 2020 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Goddank heeft de pandemie gewacht met opkomen tot online shopping retemakkelijk en alomtegenwoordig is geworden.
Ik volg je niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Wat is er nu gebeurd tijdens het debat? Dat moment heb ik namelijk gemist.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat was overigens 10 minuten late tot Rutte door zijn ambtenaren maar (overkant zaal/Ipad) werd gewaarschuwd en door Dijkhof tot bezinning werd gebracht.
Probleem is nu wel dat allerlei mensen dat selectief gaan gebruiken.... en voor eigen doel gaan inzetten.
Echt een gemiste kans dat deze vraag sws niet met een beter antwoord is geprepareerd.
Eergisteren was dit alles al te verwachten en ik beticht Rutte van deze welgemeende kwade genius (op)zet. Klaver zelfs gisteren bij OP1 dat hij mondkapjes als motie gaat indienen.
Met dat advies heb ik zelf geen moeite en afhankelijk of ik dat zinnig vind, zal ik een kapje dragen... zelfs ik daarmee een ander wat tot rust kan krijgen. Niet omdat het moet maar omdat ik dat graag ook zou willen.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:07 schreef Elan het volgende:
Verder wel eens met je dat het voor de virusaanpak als totaalconcept niet zo heel relevant is.
En als die brancheorganisaties die moord en brand schreeuwden waren natuurlijk met de staart in de benen teruggetrokken voor een potentiële tweede golf die in juli totaal niet in de hoofden van mensen zat.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze hadden meteen vanaf het moment dat het weer begon te stijgen, en dat was een paar weken na de veel te grote versoepeling van 1 juli, de kraan weer dicht moeten draaien.
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er overigens niet zo zeker van dat Femke als oppositieleider namens GroenLinks ook voor een mondkapjesplicht zou zijn geweest. GroenLinks vond persoonlijke vrijheid vroeger belangrijk.
Ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?
klopt helemaal, maar in een samenleving zijn er ontelbare situaties en er zijn situatie die vaker voorkomen.... dus in jouw specifieke geval met alleen die 3 situaties klopt je verhaal, en dat is in je eigen utopie.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Situatie A:
1 persoon besmet 130 man
129 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 125 besmettingen voorkomen.
Situatie B:
10 personen besmetten 13 man
120 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 80 besmettingen voorkomen.
Situatie C:
26 personen besmetten 5 man
104 personen besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 0 besmettingen voorkomen.
P.S. De getallen kloppen niet helemaal (zo moet je de besmetter meenemen in de groepsgrootte en je gaat er hierbij vanuit dat die personen op dezelfde locatie besmet worden), maar het idee lijkt me helder.
quote:
die gemiddelde mens is wel schuldig aan heel veel dingen..... als we die nu eens vinden, dan zijn veel problemen opgelost.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Ook nu geldt, de gemiddelde mens is te dom om voorzichtig te doen. Daarom loopt de boel weer op. Dus moeten er maar weer regels komen.
Nogmaals: als jij personeel nodig hebt om de hele dag in discussie te gaan met klanten waarom ze niet naar binnen mogen zonder mondkapje terwijl in de rest van de supermarkten dat wel mag, dan raak je heel snel klanten kwijt. En personeel want die houden dat ook niet lang vol.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De Supers stonden meteen vooraan om te zeggen: "Wij gaan niet handhaven!"
https://www.nu.nl/economi(...)el-in-bijenkorf.html
Heerlijk toch. Ik gooi al sinds maart elke twee weken snel een winkelkar helemaal vol en verder kom ik nergens meer. Gewoon online, dikke prima.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Goddank heeft de pandemie gewacht met opkomen tot online shopping retemakkelijk en alomtegenwoordig is geworden.
Sterker nog, een mondkapjesplicht is als beperking van persoonlijke vrijheid misschien wel beter verdedigbaar dan een plicht om een autogordel te dragen. Een autogordel draag je immers alleen voor je eigen veiligheid (en een plicht is daarmee een vorm van betutteling) en een mondkapje draag je om anderen te beschermen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Ook nu geldt, de gemiddelde mens is te dom om voorzichtig te doen. Daarom loopt de boel weer op. Dus moeten er maar weer regels komen.
Daar gaat de branchevereniging spijt van krijgen op het moment dat het aantal klanten teruglooptquote:Op woensdag 30 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom wil de branchevereniging, op nadrukkelijk verzoek van de supermarktmanagers, dat er een landelijke mondkapjesplicht komt.
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog, een mondkapjesplicht is als beperking van persoonlijke vrijheid misschien wel beter verdedigbaar dan een plicht om een autogordel te dragen. Een autogordel draag je immers alleen voor je eigen veiligheid (en een plicht is daarmee een vorm van betutteling) en een mondkapje draag je om anderen te beschermen.
Klopt, al staat de werkzaamheid van een mondkapje ook niet meer echt ter discussie. Maar het is inderdaad zo dat een autogordel effectiever is dan een mondkapje. Niet tegen corona overigens, voor ik beleidsmakers op ideeën breng.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.
De werkzaamheid an sich niet, de gedragseffecten ervan wel, en daarmee de effectiviteit.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, al staat de werkzaamheid van een mondkapje ook niet meer echt ter discussie. Maar het is inderdaad zo dat een autogordel effectiever is dan een mondkapje. Niet tegen corona overigens, voor ik beleidsmakers op ideeën breng.
minder dan vroeger, maar nog steeds heb je ze er tussenquote:Op woensdag 30 september 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.
Linkje?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom wil de branchevereniging, op nadrukkelijk verzoek van de supermarktmanagers, dat er een landelijke mondkapjesplicht komt.
Dus ook op straat. Zie je wel hoe simpel.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op straat zijn ook andere mensen.
Kort: Rutte wilde in antwoord op een motie uit de Kamer even de Mondkapjesplicht regelen zodat het komende Vrijdag 18:00 als wet/maatregel van kracht kon worden... enige minuten in dat debat later bleek dat (imo heel voorspelbaar) dit niet zo makkelijk te gaan. Vanwege allerlei obstructies van o.a. hoe dan, wie, wat waar "details" etc.etc. ?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Wat is er nu gebeurd tijdens het debat? Dat moment heb ik namelijk gemist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Nee die is onderbouwd, voor iedereen gelijk (inlcusief uitzondering) en heeft niet tot doel een ander daarmee gewenster gedrag te veroorzaken.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?
Bij ons in de Appie bijna iedereen wel m.u.v. van paar bejaarden. Meeste zijn wel studenten, dus is wat logischerquote:Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef RipCity het volgende:
Even gecheckt: 10% droeg er net een in de jumbo maar personeel niet..
Wel 9% meer dan gisteren
In zekere zin wel. Dat is niet tegen te spreken. Als je die keuze zelf niet hebt volgens de wet, dan is dat een inperking van de persoonlijke vrijheid.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Op straat ga ik echt niet zo'n ding dragen.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus ook op straat. Zie je wel hoe simpel.
Iedereen wel of iedereen niet? Zoals het er nu staat draagt iedereen ze behalve wat bejaarden, dat zou ik vreemd vinden.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij ons in de Appie bijna iedereen wel m.u.v. van paar bejaarden. Meeste zijn wel studenten, dus is wat logischer
Grappig om te zien hoe men de schuld neemt van labiel vormgegeven beleid.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Moet ik nou het hele programma weer doorspitten?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/op1-29-september/29-09-2020/POW_04809605
Bijna iedereen wel. Maar er wonen daar veel studenten, vandaar. Bij een andere Appie waar ik boodschappen doe, gewoon in de Markthal-Rotterdam doet bijna niemand ze weer aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedereen wel of iedereen niet? Zoals het er nu staat draagt iedereen ze behalve wat bejaarden, dat zou ik vreemd vinden.
Ik heb zelfs voor jou nog een nieuwsbericht opgezocht, omdat ik al verwacht had dat je daar geen moeite voor wilde doen. Aardig he?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Moet ik nou het hele programma weer doorspitten?
quote:De roep om in Nederland een mondkapjesplicht in te voeren, wordt ondertussen steeds luider. InRetail, de branchevereniging voor winkeliers, vreest dat klanten er straks niets meer van begrijpen, met vervelende of zelfs agressieve confrontaties aan de deur tot gevolg. Directeur Jan Meerman van InRetail vindt dat het kabinet een mondkapjesplicht moet opleggen. ,,Dit moet centraal vanuit Den Haag worden geregeld. Nu worden winkeliers met een dilemma opgezadeld, dat kan niet.’’
https://www.ed.nl/geldrop(...)ieus-nemen~ab329bdf/
Is het echt al zo druk? Hier was het gewoon normaal.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:18 schreef capricia het volgende:
Ik ben speciaal net even langs de AH hier gelopen (nieuwbouwwijk Utrecht). De rijen bij de entree buiten waren weer als maart. Wachten op een karretje.
Maar nog maar weinig mensen met een mondkapje.
Ik deed er, uiteraard, wel een op. Ik werd een beetje vies aangekeken, maar mss beeld ik mij dat in.
Heb 1 flesje wijn voor het avondeten gehaald.
Proost.![]()
Ik moet nog zien hoe gemeengoed dat mondkapje bij binnenruimtes gaat worden.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op straat ga ik echt niet zo'n ding dragen.
Niet zo vreemd dat mensen dat zelf mogen en kunnen beslissen.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedereen wel of iedereen niet? Zoals het er nu staat draagt iedereen ze behalve wat bejaarden, dat zou ik vreemd vinden.
Ik zie hier al maanden een verschil tussen de Dekamarkt en de AH. Dekamarkt wordt het veel meer gedragen (10% ofzo), AH zo goed als niet. Toch ander volk kennelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:18 schreef capricia het volgende:
Ik ben speciaal net even langs de AH hier gelopen (nieuwbouwwijk Utrecht). De rijen bij de entree buiten waren weer als maart. Wachten op een karretje.
Ik deed er, uiteraard, wel een op. Ik werd een beetje vies aangekeken, maar mss beeld ik mij dat in.
Proost.![]()
Jij gelooft er dus echt in?! (Ik ken je verder niet maar het zou kunnen dat je in een gevarengroep zit en dan snap ik het wel!quote:Op woensdag 30 september 2020 18:18 schreef capricia het volgende:
Ik deed er, uiteraard, wel een op.
Geen idee. Zelf geen problemen mee.quote:
Spitstijd denk ik. Vanuit werk (veel mensen werken volgens mij niet thuis) even snel boodschappen halen.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is het echt al zo druk? Hier was het gewoon normaal.
Ligt denk ik of je een heleboel klanten hebt die weekboodschappen gaan doen of snel binnen 4 minuten weer buiten zijn
Nee! Echt?!quote:Op woensdag 30 september 2020 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
Er stonden trouwens wel weer 4 tokkies van viruswaarheidgekkies voor de winkel.Vroegen of ze een knuffel wilden.
Ja ik weet dat je aardig bent!quote:Op woensdag 30 september 2020 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb zelfs voor jou nog een nieuwsbericht opgezocht, omdat ik al verwacht had dat je daar geen moeite voor wilde doen. Aardig he?
Pff wat een aso's. Heb je er wel melding van gemaakt?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Spitstijd denk ik. Vanuit werk (veel mensen werken volgens mij niet thuis) even snel boodschappen halen.
Het is vooral bedoeld om anderen te beschermen heh. Dus of je zelf wel/niet in een risicogroep zit doet er niet zoveel toe.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jij gelooft er dus echt in?! (Ik ken je verder niet maar het zou kunnen dat je in een gevarengroep zit en dan snap ik het wel!)
Ik ben niet zo panisch om corona, maar die lui knuffelen is me dan toch net een brug te verquote:Op woensdag 30 september 2020 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
Er stonden trouwens wel weer 4 tokkies van viruswaarheidgekkies voor de winkel.Vroegen of ze een knuffel wilden.
95% van de supers zal het niet uit zichzelf gaan invoeren om precies de redenen die ik opgenoemd heb. Maar tegelijkertijd zal eenzelfde percentage willen dat er een landelijke plicht ingevoerd word.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja ik weet dat je aardig bent!
Nou dan spreken de super zich wel tegen... De Appie was het meen ik die als eerste zei we doen het niet!...
Maargoed, ze willen het! Nou fijn, misschien over een week dan!
Vraag me dan echt af of ze daadwerkelijk ook maar 1 knuffel krijgen de hele dagquote:Op woensdag 30 september 2020 18:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee! Echt?!![]()
Voetbalplaatje tussen hun ogen hadden ze kunnen krijgen van me.
Geloven?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jij gelooft er dus echt in?! (Ik ken je verder niet maar het zou kunnen dat je in een gevarengroep zit en dan snap ik het wel!)
Alleen leuke vrouwen uiteraardquote:Op woensdag 30 september 2020 18:26 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik ben niet zo panisch om corona, maar die lui knuffelen is me dan toch net een brug te ver
Leuke mensen zitten inderdaad niet bij Virusgekkiesquote:Op woensdag 30 september 2020 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen leuke vrouwen uiteraard
Ik ook niet, inderdaad. Tenminste, om te shoppen. Wel wat tuincentra en bouwmarkten, want nieuw huis, dus je moet toch iets...quote:Op woensdag 30 september 2020 17:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben al sinds maart niet meer in een winkel geweest haha
We zullen zien!quote:Op woensdag 30 september 2020 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
95% van de supers zal het niet uit zichzelf gaan invoeren om precies de redenen die ik opgenoemd heb. Maar tegelijkertijd zal eenzelfde percentage willen dat er een landelijke plicht ingevoerd word.
Zal vast ook een gewoonte worden, daar heb ik niet veel twijfel over.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:18 schreef capricia het volgende:
Proost.![]()
Waarom zou ik dat moeten doen van jou?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Pff wat een aso's. Heb je er wel melding van gemaakt?
quote:Op woensdag 30 september 2020 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen leuke vrouwen uiteraard
vanmiddag nog gewoon complete gezinnen aan het funshoppen en dan lekker de morgen met hun ouders naar de efteling oidquote:Op woensdag 30 september 2020 18:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook niet, inderdaad. Tenminste, om te shoppen. Wel wat tuincentra en bouwmarkten, want nieuw huis, dus je moet toch iets...
Hogere prijzen, dus waarschijnlijk hoger opgeleid en beter geïnformeerd. Zon kartonnen mondkapje helpt geen bal.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zie hier al maanden een verschil tussen de Dekamarkt en de AH. Dekamarkt wordt het veel meer gedragen (10% ofzo), AH zo goed als niet. Toch ander volk kennelijk.
Uitwasbare zijn niet zo duur hoor.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zal vast ook een gewoonte worden, daar heb ik niet veel twijfel over.
Ik vrees wel met wat ik elders waarneem, ook zonder bias, dat het een excuus wordt dat de rest niet meer nodig is.
Ook psycho/sociaal uitlegbaar. Iemand die wat doet, dat niet strikt nodig is, ervaart dat als "offer" en gaat daarmee een andere dienst - vaak onbedoeld en ook onbewust - zich vrijelijk toe-eigenen.
Dat offer is trouwens ook financieel want het kost ook geld bv 5/¤2 @ Lidl (zelfs als je het gratis in de kosten krijgt, betaal je het). Het goede gebruik zoals regelmatig verversen etc.etc., doet verder bijna niemand, kan flink in de papieren lopen.
Dat is je burgerplicht. Thuiswerken is de norm! Als mensen dat niet doen brengen ze anderen in levensgevaarquote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen van jou?
Veel succes.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is je burgerplicht. Thuiswerken is de norm! Als mensen dat niet doen brengen ze anderen in levensgevaar
nee een dringend advies en dat valt totaal niet te straffen of te handhavenquote:Op woensdag 30 september 2020 18:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is je burgerplicht. Thuiswerken is de norm! Als mensen dat niet doen brengen ze anderen in levensgevaar
Dat vind ik nog wel het grappigste aan alles.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vanmiddag nog gewoon complete gezinnen aan het funshoppen en dan lekker de morgen met hun ouders naar de efteling oid
nou zo grappig is het eigenlijk helemaal nietquote:Op woensdag 30 september 2020 18:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat vind ik nog wel het grappigste aan alles.
Mensen die anderen gaan vertellen hoe ze (niet) hun leven dienen te leiden.
Mensen denken dat dat voor iedereen haalbaar isquote:
Dus alle studenten dragen mondkapjes, maar de groep waarvoor het gedaan wordt niet?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bijna iedereen wel. Maar er wonen daar veel studenten, vandaar. Bij een andere Appie waar ik boodschappen doe, gewoon in de Markthal-Rotterdam doet bijna niemand ze weer aan.
Dat hadden ze toen in België wel, als je een stuk ging fietsen tussen de weilanden moest je een mondkapje opquote:Op woensdag 30 september 2020 18:42 schreef GemMagic het volgende:
Want hebt advies, dringend advies en zeer dringend advies.. het loopt over van de nuances. Gelukkig maar, want ik zal dat mondkapjes advies als ik buiten uit m'n huis het bos in loop evalueren voor wat het waard is en een uitvoerende beslissing nemen om geen kapje op te zetten als ik door de vrije buitenlucht loop.
Ja, dan doen we gewoon een spelletje handhavers tellen.. toen in maart/april ben ik heel veel in de natuur geweest, omdat er niet zo veel meer te doen was.. mijn teller staat nog steeds op 0 waarnemening van boa's in het wild.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hadden ze toen in België wel, als je een stuk ging fietsen tussen de weilanden moest je een mondkapje op
Mwuah, ik kan wel begrijpen dat de studenten (2 hbo+uni scholen hier) wat meer educated zijn dan een paar 60+-ers.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus alle studenten dragen mondkapjes, maar de groep waarvoor het gedaan wordt niet?
Ik las dat t coronavirus ook de hersenen kan aantasten, dat zou het gedrag van die sekte kunnen verklarenquote:Op woensdag 30 september 2020 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
Het personeel moet dan ook en dat zijn extra onkostenquote:Op woensdag 30 september 2020 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
95% van de supers zal het niet uit zichzelf gaan invoeren om precies de redenen die ik opgenoemd heb. Maar tegelijkertijd zal eenzelfde percentage willen dat er een landelijke plicht ingevoerd word.
Verschrikkelijk. Zijn net van die fanatieke religieuzen.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
ik zou vragen of ze een vuist op hun gezicht willenquote:Op woensdag 30 september 2020 18:23 schreef Mikeytt het volgende:
Gebaseerd op?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:32 schreef Predator40 het volgende:
het is zeker geen wake up call die laatste persco......"we" gaan nog steeds op dezelfde manier verder.
op naar een complete lockdown
Ik heb hier vanmiddag nog een link gedeeld naar 50 kapjes voor 7,50. Doe er je voordeel mee.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zal vast ook een gewoonte worden, daar heb ik niet veel twijfel over.
Ik vrees wel met wat ik elders waarneem, ook zonder bias, dat het een excuus wordt dat de rest niet meer nodig is.
Ook psycho/sociaal uitlegbaar. Iemand die wat doet, dat niet strikt nodig is, ervaart dat als "offer" en gaat daarmee een andere dienst - vaak onbedoeld en ook onbewust - zich vrijelijk toe-eigenen.
Dat offer is trouwens ook financieel want het kost ook geld bv 5/¤2 @ Lidl (zelfs als je het gratis in de kosten krijgt, betaal je het). Het goede gebruik zoals regelmatig verversen etc.etc., doet verder bijna niemand, kan flink in de papieren lopen.
Prachtige foto ook.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:54 schreef wpor het volgende:
Famke Louise brengt bezoek aan IC-hoofd Gommers - https://nos.nl/l/2350386#UPDATE-container-47975159
Gommers is wel een baas hoor.
gebaseerd op mijn ervaringen van de afgelopen 2 dagenquote:
Oh gelukkig.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gebaseerd op mijn ervaringen van de afgelopen 2 dagen
zow dan.....quote:Op woensdag 30 september 2020 19:04 schreef Dimachaerus het volgende:
ik was net in de supermarkt en ik droeg geen mondkapje
en ik ga het niet doen ook
andere zag ik ook geen mondkapje dragen
Dit is ook hoe ik er nu tegenover sta. Ik word een beetje moedeloos van deze situatie, zeker nu duidelijk is dat we die 0,9 nooit gaan halen in oktober. We kunnen niet nu laks zijn en eigenwijs lopen doen, en dan janken dat de horeca weer dicht is. Doe gewoon effe je best, volg de regels zo veel mogelijk op. Neem ook zelf initiatief. Ja, mondkapjes zijn kut, maar je gaat er echt niet dood van als je hem effe op moet in een winkel.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Geloven?
Nee. Daar heeft het niet zoveel mee te maken. Ik vind die mondkapjes in en in triest. Bah.
Maar ik ga proberen het advies wel op te volgen.
Idem met die max 3 personen thuis enzo. Ik geloof ook niet dat als er een vierde persoon is, er meteen een superspreader-event plaats vindt![]()
Maar ik probeer het maar.
In de hoop dat het enig effect heeft.
Ik volg het advies gewoon op.
Kan goed kloppen, want het griepseizoen is nog niet begonnen.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Griep bestaat niet meer toch, heb er niks meer over gehoord.
in Australië hadden ze bijna geen griep door de maatregelen voor covid, die komen net uit het griep seizoen.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:22 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Kan goed kloppen, want het griepseizoen is nog niet begonnen.
De maatregelen dan gewoon houden. Dan ben je gelijk ook van de griep af.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in Australië hadden ze bijna geen griep door de maatregelen voor covid, die komen net uit het griep seizoen.
Klopt. Er wonen een hoop debielen in Nederland, dat is de laatste tijd ook wel duidelijk geworden toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die gemiddelde mens is wel schuldig aan heel veel dingen..... als we die nu eens vinden, dan zijn veel problemen opgelost.
Nou ik vind het wel meevallen met die lockdown en avondklok,quote:Op woensdag 30 september 2020 19:10 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nee. Omdat we nu veel te overdreven reageren op de griep.
Ik doelde op het het focussen op superverspreiders. Hoewel dat een enorm fascinerend onderwerp is zal je zelfs als je dat allemaal wetenschappelijk kunt aantonen daar in de praktijk natuurlijk niet zo heel veel mee...quote:Op woensdag 30 september 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Situatie A:
1 persoon besmet 130 man
129 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 125 besmettingen voorkomen.
Situatie B:
10 personen besmetten 13 man
120 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 80 besmettingen voorkomen.
Situatie C:
26 personen besmetten 5 man
104 personen besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 0 besmettingen voorkomen.
P.S. De getallen kloppen niet helemaal (zo moet je de besmetter meenemen in de groepsgrootte en je gaat er hierbij vanuit dat die personen op dezelfde locatie besmet worden), maar het idee lijkt me helder.
Hahaha ja doei, goede grap, als dat vaccin er is en breed is uitgerold en de pandemie is over, wil ik gewoon weer vrij zijn om naar een leuk evenement te gaan, op de foto te gaan met mensen, te knuffelen en seksen etc met wie ik wil, en gewoon lekker enthousiast te zijn en vrienden maken zonder me als een autistische robot te moeten gedragen spastisch door die verschrikkelijke ongezellige kut 1.5m regel. En zoveel vriendenquote:Op woensdag 30 september 2020 19:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De maatregelen dan gewoon houden. Dan ben je gelijk ook van de griep af.
Nou dan liever de griep houden dan de strenge maatregelen van Australiëquote:Op woensdag 30 september 2020 19:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De maatregelen dan gewoon houden. Dan ben je gelijk ook van de griep af.
In Amsterdam toch niet mag ik hopen. Of het moet zo zijn dat ze ervoor gaan dat heel Amsterdam besmet raakt.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik doelde op het het focussen op superverspreiders. Hoewel dat een enorm fascinerend onderwerp is zal je zelfs als je dat allemaal wetenschappelijk kunt aantonen daar in de praktijk natuurlijk niet zo heel veel mee...
Terugbrengen van groepsvorming is uiterst relevant
Sommige openbare gebouwen mogen nog steeds 180 mensen in zag ik vandaag, wtf.
die vielen best mee in het begin ( maart/april/mei )quote:Op woensdag 30 september 2020 19:54 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nou dan liever de griep houden dan de strenge maatregelen van Australië
Nee wel in de buurt, wel publieke instelling, vraag me af of die een speciale ontzegging hebben voor meer mensen. Hing ook een teller buiten, er waren 78 mensen binnen.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In Amsterdam toch niet mag ik hopen. Of het moet zo zijn dat ze ervoor gaan dat heel Amsterdam besmet raakt.
Dat mondkapje is ook een dringend advies. Als 75 % van Amsterdam het niet draagt, heb je gewoon nog steeds een probleem.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee wel in de buurt, wel publieke instelling, vraag me af of die een speciale ontzegging hebben voor meer mensen. Hing ook een teller buiten, er waren 78 mensen binnen.
Was sarcasmequote:Op woensdag 30 september 2020 19:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hahaha ja doei, goede grap, als dat vaccin er is en breed is uitgerold en de pandemie is over, wil ik gewoon weer vrij zijn om naar een leuk evenement te gaan, op de foto te gaan met mensen, te knuffelen en seksen etc met wie ik wil, en gewoon lekker enthousiast te zijn en vrienden maken zonder me als een autistische robot te moeten gedragen spastisch door die verschrikkelijke ongezellige kut 1.5m regel. En zoveel vrienden
thuis uit te nodigen als ik wil etc. En niet elk bioscoop, theater etc failliet laten gaan.
En daar gaat ook echt gebeuren, die regel gaat er gewoon weer af na de pandemie, zoals ook al 10000 keer op is gehamerd door Rutte en co (en de hele tweede kamer en zo goed als elke expert in dit land en overal).
Can't wait - hoewel het vast nog wel een jaar duurt ongeveer. Maar kan niet wachten op de dag dat we weer gewoon in vrijheid mogen leven!
Dat heb je goed gezien, maar die maximum aantallen zijn geen vrijblijvend advies natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat mondkapje is ook een dringend advies. Als 75 % van Amsterdam het niet draagt, heb je gewoon nog steeds een probleem.
Niet alleen in Amsterdam, nee.
Maar het stelt niks voor als maatregel.
met adviezen gaan we het virus gewoon voorlopig niet stoppen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat een groot deel van ons medebewoners in Nederland geen mondkapjes draagt nadat de advies nu voor heel Nederland geldt.
Jij draagt ze zelf al een paar maanden?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat een groot deel van ons medebewoners in Nederland geen mondkapjes draagt nadat de advies nu voor heel Nederland geldt.
Lijkt mij ook het geval ja. het blijft een halfbakken advies die echt niet door mensen dringt.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met adviezen gaan we het virus gewoon voorlopig niet stoppen.
Nee. Is wel mooi al die eigen verantwoordelijkheid, maar het schiet niet op met al die tegendraadse gasten.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met adviezen gaan we het virus gewoon voorlopig niet stoppen.
Ik werk altijd vanaf huisquote:Op woensdag 30 september 2020 20:10 schreef Mammietje het volgende:
Zo, Tijger_m, ik zie dat je het weer druk hebt. Je bent toch wel thuis aan het werk, he?!
Nee, wel een keer toen ik met mijn familie naar Duitsland ging om uiteten.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:10 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Jij draagt ze zelf al een paar maanden?
Zelfs geen koffie- en wc-papiervergoeding? Tsssk....quote:Op woensdag 30 september 2020 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik werk altijd vanaf huis
En het is wel vrijwilligerswerk, helaas, Danny is te arm om ons mods een eerlijk loon te geven
Rutte wilde er volgens mij helemaal niet aan. Net als die scholen dicht. Wilde die ook niet. Maar ja..quote:Op woensdag 30 september 2020 19:50 schreef Freecky28 het volgende:
Politiek Den Haag maakt er een mooi toneelstukje van .
Beetje Fittie op elkaar om stemmen te winnen voor de aanstaande verkiezingen
Zet zelf eens een Mondkapje op Mark , Hugo Ferd Geert Jesse
Irma hoestend en sproestend op een persconferentie
Blijf vooral thuis ..kom niet naar een sportveld oja als je bestuurder bent mag je wel kijken naar je sportende kinderen .
Cafe open Sportkantine dicht ( wat is het verschil)
Ik werk helemaal niet meer.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik werk altijd vanaf huis
En het is wel vrijwilligerswerk, helaas, Danny is te arm om ons mods een eerlijk loon te geven
Maar...... dat doe je dan ook gepassioneerd!quote:Op woensdag 30 september 2020 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik werk helemaal niet meer.
Alleen voor Fok! nog.
Rutte wilde ook de horeca niet sluiten. Logisch ook, Rutte wil heel die pandemie überhaupt niet op z'n bord hebben. Maar ook hij heeft nu eenmaal met de realiteit te maken.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Rutte wilde er volgens mij helemaal niet aan. Net als die scholen dicht. Wilde die ook niet. Maar ja..
Dank je.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar...... dat doe je dan ook gepassioneerd!![]()
Oh echt..quote:Op woensdag 30 september 2020 20:11 schreef tesssssssss het volgende:
3302 nieuwe besmettingen vandaag.
Hoor ik net op het nieuws.
Heb je geluisterd vandaag? Het komt er aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:15 schreef asco het volgende:
Schiet eens op met miljoenen sneltesten te regelen ipv oeverloos discusiėren over mondkapjes. Denk eens vooruit ipv maanden achter de feiten aan te lopen.
Onze overheid. 🙄🙄
Heb je geluisterd vandaag? Het komt er aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:15 schreef asco het volgende:
Schiet eens op met miljoenen sneltesten te regelen ipv oeverloos discusiėren over mondkapjes. Denk eens vooruit ipv maanden achter de feiten aan te lopen.
Onze overheid. 🙄🙄
Het is BNW. Komt van frontnews. Het oude Fenixx.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:17 schreef asco het volgende:
[..]
Dat stond een maand geleden al in de NY Times.
Ships... dat stuk heb ik gemist. Das jammer.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je geluisterd vandaag? Het komt er aan.
Alles wat enigszins kans heeft aan sneltesten wordt aanbesteed (ook die van TNO).
We gaan naar een zogenaamde testsamenleving.
En hij heeft gelijk. De politiek wordt gegijzeld door spelletjes van de oppositie en waan van de dag denken.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Rutte wilde er volgens mij helemaal niet aan. Net als die scholen dicht. Wilde die ook niet. Maar ja..
Goedzo, ben benieuwd. Dat is ook het enige wat gaat werken. Vaccin geloof ik niet in, niet voor 2022 in elk geval. Sneltest wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles wat enigszins kans heeft aan sneltesten wordt aanbesteed (ook die van TNO).
Eh... de oppositie heeft geen meerderheid, dus waar heb je het over?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hij heeft gelijk. De politiek wordt gegijzeld door spelletjes van de oppositie en waan van de dag denken.
Precies wat ik zeg. De oppositie speelt politieke spelletjes.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh... de oppositie heeft geen meerderheid, dus waar heb je het over?
Wordt wel december. Om het ook goed uit te rollen etc.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:19 schreef asco het volgende:
[..]
Goedzo, ben benieuwd. Dat is ook het enige wat gaat werken. Vaccin geloof ik niet in, niet voor 2022 in elk geval. Sneltest wel.
Aanloop naar de verkiezingen, he?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De oppositie speelt politieke spelletjes.
Om het kabinet hiermee misleiden tot desinformatie wat niet klopt?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zijn altijd allemaal types waarvan ik wel 1,5 meter wil houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef GemMagic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik probeer ze te vinden, maar de foto's die er zijn maken het niet makkelijk..
Ja ok, maar wat heeft de regering daarmee te maken? De enige reden dat er nu nationaal mondkapjes worden geadviseerd is omdat nota bene de VVD-fractie zelf daarvoor is.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat wordt ook echt een thuistest?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
Een eenvoudige thuis test zou inderdaad een enorme gamechanger kunnen zijn, beter dan 95% hoeft het echt niet te zijn om goed effect te hebben
Volgens mij wel maar er zijn er hele hoop in ontwikkeling, sommige zijn voor thuisgebruik, sommigen niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dat wordt ook echt een thuistest?
Lijkt me dat het net zo goed gaat werken als nu. Dat er dan pipo's zijn die iets te leuks te doen hebben, test in de prullenbak gooien en lekker hun ding weer doen.
Ja, maar ik vind de minachting voor de kiezer walgelijk. Alsof men niet weet waar men woont, een mondkapjesadvies per regio is zogenaamd te 'onduidelijk'. Geen goed woord heb ik er voor over.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aanloop naar de verkiezingen, he?
Als het perspectief is dat we vanaf het voorjaar weer grotendeels normaal kunnen leven zal je iedereen wel meekrijgen me dunkt.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Wordt wel december. Om het ook goed uit te rollen etc.
Het kabinet was daar niet voor.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja ok, maar wat heeft de regering daarmee te maken? De enige reden dat er nu nationaal mondkapjes worden geadviseerd is omdat nota bene de VVD-fractie zelf daarvoor is.
Dus ook alweer een maand verderop geschoven. Jammer. We zouden het nu al goed kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Wordt wel december. Om het ook goed uit te rollen etc.
Maar voorlopig gaat de pcr testcapaciteit ook gigantisch omhoog.
2 x 24 uur mag dat maximaal duren.
Nee, maar jij zegt dat het de schuld van de oppositie is. News flash: de VVD is niet de oppositie.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kabinet was daar niet voor.
Dat is correct, de oppositie heeft er voor gezorgd dat dat advies er nu is door daar over door te drammen. Het kabinet had besloten juist per regio een advies uit te geven, niet landelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar jij zegt dat het de schuld van de oppositie is. News flash: de VVD is niet de oppositie.
de huidige regering niet ?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Media heeft ook weer heerlijk meegedaan de afgelopen week.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En hij heeft gelijk. De politiek wordt gegijzeld door spelletjes van de oppositie en waan van de dag denken.
Corrupt.quote:
De media nemen hun taak iets anders op dan zou moeten. Een van hun taken is de overheid controleren en daarover rapporteren. Maar het is nu uitgedraaid op een sport om alles wat het kabinet beslist meteen volledig tegen te spreken, en net te doen alsof het feit dat sommige deskundigen het met elkaar oneens zijn het beleid onderuit haalt.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Media heeft ook weer heerlijk meegedaan de afgelopen week.
Die willen weer eens relevant doen, mooie tv maken voor later voor alle terugkijk docu's van hoe het was. Want een straat vol met maskers op tv zegt meer dan 1.000 minuten lullen.
Ik laat dus met mijn voorbeeld zien dat je er in de praktijk juist heel veel mee kunt.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:46 schreef Elan het volgende:
Ik doelde op het het focussen op superverspreiders. Hoewel dat een enorm fascinerend onderwerp is zal je zelfs als je dat allemaal wetenschappelijk kunt aantonen daar in de praktijk natuurlijk niet zo heel veel mee...
Met een mondkapje mag je opeens wel met tien man aan een tafel?quote:Als er uiteindelijk toch een mondkapjesplicht komt, hoopt KHN dat er goed naar de maatregelen in België en Duitsland wordt gekeken, waar volgens de vereniging tien personen of meer aan tafel zijn toegestaan. "Dan staan we ervoor open." KHN wil in het geval van een mondkapjesplicht ook aanvullende financiële steun.
Het feit dat ondanks alle mondkapjes de besmettingen in België en Duitsland ook oplopen vindt niemand belangrijk schijnbaar.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met een mondkapje mag je opeens wel met tien man aan een tafel?
Nee, mondkapjes zijn het heilige middel.. Terwijl de besmettingen ontzettend afnamen in de maanden mei - augustus zonder mondkapjes. Per dag maximaal 100 besmettingen, maar nee, zo belangrijk die mondkapjes.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het feit dat ondanks alle mondkapjes de besmettingen in België en Duitsland ook oplopen vindt niemand belangrijk schijnbaar.
Raar want hoe moet je dan eten?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met een mondkapje mag je opeens wel met tien man aan een tafel?
Dat risico heb je nu toch ook? Dat risico is nu zelfs vele malen groter.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dat wordt ook echt een thuistest?
Lijkt me dat het net zo goed gaat werken als nu. Dat er dan pipo's zijn die iets te leuks te doen hebben, test in de prullenbak gooien en lekker hun ding weer doen.
dan ga je niet .....quote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil in een winkel of trein echt wel een mondkapje op maar in een café of restaurant gaat me dat toch echt een stap te ver. Ik kom daar voor m'n plezier en zo'n kapje is verre van plezierig.
Een lockdown is ook niet zo heel plezierigquote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil in een winkel of trein echt wel een mondkapje op maar in een café of restaurant gaat me dat toch echt een stap te ver. Ik kom daar voor m'n plezier en zo'n kapje is verre van plezierig.
Als het aantal besmettingen niet binnen drie weken omlaag gaat komen er nog strengere maatregelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Wat is dat voor rare redenering? Alsof het virus minder besmettelijk is als je ergens voor je plezier komt...quote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Ja als je thuis kan doen , net voor het tandenpoetsen welquote:Op woensdag 30 september 2020 20:19 schreef asco het volgende:
[..]
Goedzo, ben benieuwd. Dat is ook het enige wat gaat werken. Vaccin geloof ik niet in, niet voor 2022 in elk geval. Sneltest wel.
Huh wat verzin jij er nou weer allemaal bij? Ik ga gewoon niet meer op een terras zitten als ik daar een kapje op moet.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare redenering? Alsof het virus minder besmettelijk is als je ergens voor je plezier komt...
Voor sommige mensen (not me), is winkelen een pleziertje/uitje. Die willen het dan in winkels weer niet...
Dus dan maar weer een inteliigente lockdown? Kun je gewoon niet meer naar dat café of restaurant![]()
Of we proberen de besmettingen in te dammen waar ze voorkomen. Dan kan de rest van het land open blijven.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare redenering? Alsof het virus minder besmettelijk is als je ergens voor je plezier komt...
Voor sommige mensen (not me), is winkelen een pleziertje/uitje. Die willen het dan in winkels weer niet...
Dus dan maar weer een inteliigente lockdown? Kun je gewoon niet meer naar dat café of restaurant![]()
Ja, maar jammer genoeg is dat niet de realiteit.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of we proberen de besmettingen in te dammen waar ze voorkomen. Dan kan de rest van het land open blijven.
Ik snap je punt helemaal. Voor jou en mij is het inderdaad ideaal. Snelle geruststelling en snelle hervatting van je werk/bezigheden. Top.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat risico heb je nu toch ook? Dat risico is nu zelfs vele malen groter.
Stel, je hebt een milde verkoudheid of loopneus. Eigenlijk denk je zelf niet dat het corona is en je wilt eigenlijk lekker gaan sporten met je teamgenoten, maar goed.
Scenario 1: je moet 2 uur in de wacht staan bij de GGD om een afspraak in te plannen, de afspraak is pas over 3 dagen. En daarna moet je nog 48 uur op de uitslag wachten. In de tussentijd moet je in quarantaine.
Scenario 2: je hebt al een sneltest in huis, binnen een uur weet je de uitslag met 95% betrouwbaarheid.
Ik denk dat de kans groter is dat de persoon in scenario 1 het wel best vindt en zich niet laat testen en lekker gaat sporten, dan dat je in scenario 2 een foutieve uitslag hebt en iemand onterecht een negatieve uitslag krijgt (geen corona).
En wat sneltesten tot een absolute gamechanger kunnen maken: de hoeveelheid en het grote bereik.
1.000.000 sneltesten per week met 95% betrouwbaarheid is beter dan 150.000 normale testen met 100% betrouwbaarheid. En wat ik zo lees hebben de sneltesten die nu in ontwikkeling zijn de kleine marge onbetrouwbaarheid op de valse positieve tests zitten, niet op valse negatieve tests. In dat geval is het helemaal ideaal.
Dan laat je bij een positieve sneltest eventueel nog een echte test doen. Het risico dat iemand met corona door een foute uitslag weer naar buiten gaat en anderen besmet is dan nihil.
Een halfjaar al zonder mondkapjes en nu moet het opeens hét middel worden dat ons van de grote boze lockdown gaat redden.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Een lockdown is ook niet zo heel plezierig
[..]
Als het aantal besmettingen niet binnen drie weken omlaag gaat komen er nog strengere maatregelen.
Het was überhaupt niet erg verstandig van Rutte om die drie weken te noemen. Dat gaat een hoop teleurstellingen opleveren waarschijnlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen niet binnen drie weken omlaag gaat komen er nog strengere maatregelen.
Ja, maar de realiteit is nu eenmaal dat die maatregelen er gaan komen. Wat je ook van die mondkapjes vind.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Een halfjaar al zonder mondkapjes en nu moet het opeens hét middel worden dat ons van de grote boze lockdown gaat redden.
Nope. Het is 1 van de middelen om de r0 onder de 1 te krijgen. Mondkapjes kunnen het wellicht van 1,1 naar 0,9 brengen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Een halfjaar al zonder mondkapjes en nu moet het opeens hét middel worden dat ons van de grote boze lockdown gaat redden.
Evenals het feit dat mondkapjes in de huidige situatie ook niets veranderen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar jammer genoeg is dat niet de realiteit.
Was het maar 1,1, dashboard zegt dat het 1.27 is nu.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Het is 1 van de middelen om de r0 onder de 1 te krijgen. Mondkapjes kunnen het wellicht van 1,1 naar 0,9 brengen bijvoorbeeld.
Nou zo lees ik het niet. Het is een aanvulling op alle reeds bestaande maatregelen, die op het grote geheel wellicht een beetje meehelpt. Dat het een wondermiddel zou zijn is nooit gezegd. Dat maken vooral de tegenstanders ervan.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, okee, maar ik zie zo snel niemand met een beter idee, en het belangrijkste, iemand die dat idee ook uitvoert.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Evenals het feit dat mondkapjes in de huidige situatie ook niets veranderen.
Terras is niet wat je schreefquote:Op woensdag 30 september 2020 20:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Huh wat verzin jij er nou weer allemaal bij? Ik ga gewoon niet meer op een terras zitten als ik daar een kapje op moet.
Als dit zo zou zijn moet Van Dissel gearresteerd worden. Tenzij de mondkapjes via gedragsverandering besmettingen tegengaan. Daar wil ik nog wel in geloven eigenlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Het is 1 van de middelen om de r0 onder de 1 te krijgen. Mondkapjes kunnen het wellicht van 1,1 naar 0,9 brengen bijvoorbeeld.
Per direct, en in alle overdekte publieke ruimtes.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Mammietje het volgende:
Ik begrijp dat er toch landelijk een dringend advies komt voor mondkapjes. Wat, waar, wanneer? Of is dat nog niet duidelijk?
Het betere idee is lokale lockdowns. Waar de daadwerkelijke besmettingen zijn. Dat is ook het hele doel van het testen, om uit te zoeken waar de besmettingshaarden zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, okee, maar ik zie zo snel niemand met een beter idee, en het belangrijkste, iemand die dat idee ook uitvoert.
Is al ingegaan (per direct), rond een uur of 16:00 uurquote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Mammietje het volgende:
Ik begrijp dat er toch landelijk een dringend advies komt voor mondkapjes. Wat, waar, wanneer? Of is dat nog niet duidelijk?
Ik zie het ook niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Misschien is zonder ook wel genoeg, misschien niet. Niemand die het weet. En gezien hoe het al die tijd de andere landen vergaat is het echt niet dé gamechanger.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar die worden niet uigevoerd, die lockdown wordt straks landelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het betere idee is lokale lockdowns. Waar de daadwerkelijke besmettingen zijn. Dat is ook het hele doel van het testen, om uit te zoeken waar de besmettingshaarden zijn.
Dat is landelijk dusquote:Op woensdag 30 september 2020 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of we proberen de besmettingen in te dammen waar ze voorkomen. Dan kan de rest van het land open blijven.
En dat vind je... wat?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar die worden niet uigevoerd, die lockdown wordt straks landelijk.
Ik weet niet of een "dringend advies" iets is wat echt ingaatquote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is al ingegaan (per direct), rond een uur of 16:00 uur
Tja, als mensen inderdaad zo idioot zijn dat ze bij een positieve test alsnog uit hun quarantaine gaan dan houdt het op. Maar ik heb er nog wel vertrouwen in dat een overgrote meerderheid dat niet zou doen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik snap je punt helemaal. Voor jou en mij is het inderdaad ideaal. Snelle geruststelling en snelle hervatting van je werk/bezigheden. Top.
Maar als ik lees hoeveel mensen zelfs met de wetenschap van een positieve test evengoed op pad gaan, dan twijfel ik aan je laatste zin. Ik denk dat een thuistestje nog sneller wordt weggemoffeld dan een officiële testuitslag van de GGD als er iets leuks op het programma staat. Om nog maar te zwijgen over contacten inlichten. Dan lijkt het me beter als je dat snelle testje bij de huisartsenpost of toch GGD kan doen. Bovendien hou je als GGD dan zicht op de verspreiding.
Stel het volgende:quote:Op woensdag 30 september 2020 20:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Misschien is zonder ook wel genoeg, misschien niet. Niemand die het weet. En gezien hoe het al die tijd de andere landen vergaat is het echt niet dé gamechanger.
Hier wordt gewoon geponeerd dat het alternatief een lockdown is, veel te voorbarig.
Het is direct in gegaan na de coronadebat en geldt nu voor heel Nederland.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Mammietje het volgende:
Is per direct en aanstaande vrijdag zal er verduidelijking over komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Mammietje het volgende:
Bron? Dat is absoluut geen feit.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Evenals het feit dat mondkapjes in de huidige situatie ook niets veranderen.
Ow echt? En waar wel en niet dan?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is al ingegaan (per direct), rond een uur of 16:00 uur
Landelijkquote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow echt? En waar wel en niet dan?
Heb ik mijn eerste overtreding al binnen denk ik!
Zie België en Duitsland, heb ik net ook al gezegd. Ik weet dat het topic snel gaat maar zomaar posts overslaan is niet handigquote:
Daar hadden we helaas veel eerder mee moeten beginnen. Het VK gooide Leicester in lockdown bij iets van 250 nieuwe besmettingen. In Amsterdam hebben we maandenlang iets van 100 besmettingen per dag gezien en het enige wat ze deden was een mondkapjesplicht op de wallen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het betere idee is lokale lockdowns. Waar de daadwerkelijke besmettingen zijn. Dat is ook het hele doel van het testen, om uit te zoeken waar de besmettingshaarden zijn.
Het is, uiteraard in dit land, weer eens een advies en geen verplichting. En adviezen kun je niet overtreden.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee want het is een advies en geen plicht.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En daar moet het hele land straks weer voor bloeden. Het is schandalig hoe de lokale overheden zich gedragen hebben in steden als Amsterdam.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar hadden we helaas veel eerder mee moeten beginnen. Het VK gooide Leicester in lockdown bij iets van 250 nieuwe besmettingen. In Amsterdam hebben we maandenlang iets van 100 besmettingen per dag gezien en het enige wat ze deden was een mondkapjesplicht op de wallen.
Het is géén feit. In Azië waar zowat iedereen een mondkapje draagt etc..quote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zie België en Duitsland, heb ik net ook al gezegd. Ik weet dat het topic snel gaat maar zomaar posts overslaan is niet handig
Whut?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar moet het hele land straks weer voor bloeden. Het is schandalig hoe de lokale overheden zich gedragen hebben in steden als Amsterdam.
Dat doe je toch voor jouw eigen gezondheid.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:52 schreef FalloutVATS het volgende:
Ik ga ze denk ik toch wel dragen hoor die mondkapjes in de winkel. Het is hier altijd zo druk in de Dirk en AH dat ik het toch wel overweeg. Puur gewoon voor de zekerheid.
Zo noemden ze het zelfquote:Op woensdag 30 september 2020 20:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet of een "dringend advies" iets is wat echt ingaat
Heb je daar een bron bij? Van 1,1 naar 0,9 is namelijk een flinke reductie.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mondkapjes maken in West-Europa geen wezenlijk (meetbaar) verschil op de lange termijn. Dat is absoluut een feit.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is géén feit. In Azië waar zowat iedereen een mondkapje draagt etc..
Idem met seizoensinvloeden en klimaten: geen feit. Gebeurde tegelijk op de wereld, ongeacht het seizoen of klimaat.
Ja maar.... overal? Ook buiten? Of in winkels? Openbare gebouwen? Is het al ingekaderd?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Landelijk
Maar het is een dringend advies, geen verplichting
Ja, dat weet ik, ik wijs er alleen maar op dat het een nogal mallotige manier van uitdrukken isquote:
Ja, dat is wél het geval.quote:
Wat is er vandaag exact gezegd over de sneltesten capricia?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:18 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Beter is om de drukte te mijden: online boodschappen bestellen of op rustige tijden gaan.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:52 schreef FalloutVATS het volgende:
Ik ga ze denk ik toch wel dragen hoor die mondkapjes in de winkel. Het is hier altijd zo druk in de Dirk en AH dat ik het toch wel overweeg. Puur gewoon voor de zekerheid.
Binnen in publieke ruimtes als ik het goed hebquote:Op woensdag 30 september 2020 20:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja maar.... overal? Ook buiten? Of in winkels? Openbare gebouwen? Is het al ingekaderd?
"Publieke binnenruimte". Details volgen vrijdag.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja maar.... overal? Ook buiten? Of in winkels? Openbare gebouwen? Is het al ingekaderd?
Incorrect. De coronabrandhaarden zijn al vrij lang bekend en hebben zich heel lang beperkt tot bepaalde steden en regio's. Dat is ook in de media geweest. Je let volgens mij niet zo goed opquote:
Details volgen 2 dagen later. Ik schoot in de lach.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Publieke binnenruimte". Details volgen vrijdag.
ja, maar dat maatregelen-pakket was daar te slap en nu loopt het overal weer uit de klauwen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Incorrect. De coronabrandhaarden zijn al vrij lang bekend en hebben zich heel lang beperkt tot bepaalde steden en regio's. Dat is ook in de media geweest. Je let volgens mij niet zo goed op
Nope, dat is het niet. En Covid-19 is niet iets Europees.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mondkapjes maken in West-Europa geen wezenlijk (meetbaar) verschil op de lange termijn. Dat is absoluut een feit.
tja..quote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Landelijk
Maar het is een dringend advies, geen verplichting
Er moeten waarschijnlijk eerst nog allerlei lobbygroepen overheen die uitzonderingen gaan bedingen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Details volgen 2 dagen later. Ik schoot in de lach.
I know...quote:Op woensdag 30 september 2020 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Details volgen 2 dagen later. Ik schoot in de lach.
Jeetje.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope, dat is het niet. En Covid-19 is niet iets Europees.
Niet verplicht vanuit de regering dus. Al beslist de betreffende "publieke binnenruimte" dan dus zelf of het wel of niet verplicht wordtquote:Op woensdag 30 september 2020 20:56 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
tja..
Nog steeds vrijblijvend,zeg nou gewoon verplicht of niet. Dat schept teminste duidelijkheid en is voor 1 uitleg vatbaar.
Ja hallo, de voetbalkantine ging dicht én die mondkapjes was een ding, voor iets anders was geen aandacht hoor!quote:Op woensdag 30 september 2020 20:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat is er vandaag exact gezegd over de sneltesten capricia?
Ik heb de laatste week tot 2 maal toe iets gemeld over de sneltesten maar geen enkele reactie, vraag of quote.
Misschien omdat het zo vreselijk druk is hier en dit topic zo snel gaat maar ik vond het wel wat verbazend.
hij hoopte dat iedereen 3 weken zich aan de regels ging houden en zijn best ging doen.....quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het was überhaupt niet erg verstandig van Rutte om die drie weken te noemen. Dat gaat een hoop teleurstellingen opleveren waarschijnlijk.
Je kunt wel sarcastisch doen, maar je loopt onzin voor feiten te slijten hier..quote:
Valt een kantoortuin daar ook onder?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Publieke binnenruimte". Details volgen vrijdag.
Ik snap je insteek dat mondkapjes - subjectief overwegend - geen moeite zou zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Uitwasbare zijn niet zo duur hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zoek iets van een fundatie wat meer moet zijn dat het zal helpen voordat ik iets doe wat mij tegenstaat."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
De Jonge hield er een heel verhaal over, vanmiddag, echt uitgebreid. Hij noemde de drie beste kanshebbers.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat is er vandaag exact gezegd over de sneltesten capricia?
Ik heb de laatste week tot 2 maal toe iets gemeld over de sneltesten maar geen enkele reactie, vraag of quote.
Misschien omdat het zo vreselijk druk is hier en dit topic zo snel gaat maar ik vond het wel wat verbazend.
quote:Op woensdag 30 september 2020 20:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je insteek dat mondkapjes - subjectief overwegend - geen moeite zou zijn.Je had het over de kosten van die mondkapjes. Nu niet de doelpalen verzetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zoek iets van een fundatie wat meer moet zijn dat het zal helpen voordat ik iets doe wat mij tegenstaat.
Ja. Ik weet dat jij hier heel veel moeite mee hebt. En ik heb daar ook alle respect voor.
We bewegen precies in de tegenovergestelde richting van wat jij zou willen zien (namelijk de kwetsbaren moeten zichzelf beschermen. Is een individuele keuze, toch?).
Lijkt me heel lastig voor je om mondkapjes te aanvaarden, ik vind het ook niet leuk. Niemand vindt het leuk.
Maar ik wil dat virus er zo snel mogelijk onder hebben. En dat doen we alleen collectief.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |