Op straat zijn ook andere mensen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Simpel: overal waar andere mensen zijn, tenzij het absoluut niet kan vanwege het beroep of volgens de dokter vanwege medische problemen.
Maar een verplichting is geen oplossing
Goed voorbeeld.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij denkt aan deze foto?
[ afbeelding ]
okee, ik moet toegeven dat dat regionale uitstapje voor 4 en later 11 (?) regio's wat verwarrend was, dat hadden ze gewoon nooit moeten doen. maar inmiddels is het gewoon weer duidelijk op landelijk niveau.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoor de laatste tijd ook veel mensen dat de maatregelen veel te chaotisch zijn en alles niet meer te volgen is.
Volgens mij staat alles gewoon duidelijk, ook online
ik denk als je 'm om je piemel doet, dat alles wel goed komt.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Op welke plek van het lichaam wordt nergens vermeld.
Ik snap wel dat men vindt dat het tip top in orde moet zijn enzo, maar bedoel meer van. Het wordt veelal benoemd (hier op fok ook) dat het HET middel is tegen Corona.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is vanwege het tekort aan capaciteit. Daardoor kan niet iedereen worden getest (denk aan kinderen met klachten of mensen die volgens de corona-app met besmette personen intensief contact hebben gehad en geen klachten hebben) en daardoor moeten mensen bovendien zo lang wachten op een test en de uitslag dat het draagvlak voor thuisblijven verdwijnt. Het testen en het bron- en contactonderzoek behapbaar maken is juist van cruciaal belang.
Kunnen alle vaders hun dochters weer veilig over straat sturen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik denk als je 'm om je piemel doet, dat alles wel goed komt.
Nee, het is geen methodiek achteraf. Je spoort namelijk mensen op die besmet zijn zonder dat ze het zelf weten. En daarmee reduceer je nieuwe besmettingen met 40%.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap wel dat men vindt dat het tip top in orde moet zijn enzo, maar bedoel meer van. Het wordt veelal benoemd (hier op fok ook) dat het HET middel is tegen Corona.
Terwijl het juist een methodiek achteraf is.
Ik lees dit als mening. Of heeft dit een bredere onderbouwing waarom dat onverstandig is ?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat op zich klopt, maar een erg onverstandige opstelling is.
Zonder gekheid, er zal bij een verplichting ook een uitgebreide beschrijving moeten komen waar en hoe het ding precies moet zitten, die ontbreekt nog volkomen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik denk als je 'm om je piemel doet, dat alles wel goed komt.
Het is een dringend advies, net als het thuiswerken. Op zich betekent dat niet dat het verplicht is natuurlijk, maar ze hebben bij de laatste persconferentie wel aangegeven dat bedrijven die naar boven komen bij bron- en contactonderzoek gesloten kunnen worden als blijkt dat ze te weinig voorzorgsmaatregelen treffen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Nu is het een advies, maar je mag als organisatie wel weigeren? Of juist niet?
helpt geen ene reet al die dringende adviezenquote:Op woensdag 30 september 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een dringend advies, net als het thuiswerken. Op zich betekent dat niet dat het verplicht is natuurlijk, maar ze hebben bij de laatste persconferentie wel aangegeven dat bedrijven die naar boven komen bij bron- en contactonderzoek gesloten kunnen worden als blijkt dat ze te weinig voorzorgsmaatregelen treffen.
Dat was overigens 10 minuten late tot Rutte door zijn ambtenaren maar (overkant zaal/Ipad) werd gewaarschuwd en door Dijkhof tot bezinning werd gebracht.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Rutte richtte zich tot de camera en zei duidelijk over mondkapjes: het gaat om een dringend advies, niet om een juridische verplichting.
Er is geen plan.... en dat wordt niet toegegeven. Wat men nu doet is precies wat men in maart deed met andere criteria en verhullende woorden.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje onzin, natuurlijk, als het niet reactief was dan waren de maatregelen van kracht gebleven vanaf Maart.
Inderdaad. Ik ben al sinds maart niet meer in een winkel geweest hahaquote:Op woensdag 30 september 2020 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Goddank heeft de pandemie gewacht met opkomen tot online shopping retemakkelijk en alomtegenwoordig is geworden.
Ik volg je niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Wat is er nu gebeurd tijdens het debat? Dat moment heb ik namelijk gemist.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat was overigens 10 minuten late tot Rutte door zijn ambtenaren maar (overkant zaal/Ipad) werd gewaarschuwd en door Dijkhof tot bezinning werd gebracht.
Probleem is nu wel dat allerlei mensen dat selectief gaan gebruiken.... en voor eigen doel gaan inzetten.
Echt een gemiste kans dat deze vraag sws niet met een beter antwoord is geprepareerd.
Eergisteren was dit alles al te verwachten en ik beticht Rutte van deze welgemeende kwade genius (op)zet. Klaver zelfs gisteren bij OP1 dat hij mondkapjes als motie gaat indienen.
Met dat advies heb ik zelf geen moeite en afhankelijk of ik dat zinnig vind, zal ik een kapje dragen... zelfs ik daarmee een ander wat tot rust kan krijgen. Niet omdat het moet maar omdat ik dat graag ook zou willen.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:07 schreef Elan het volgende:
Verder wel eens met je dat het voor de virusaanpak als totaalconcept niet zo heel relevant is.
En als die brancheorganisaties die moord en brand schreeuwden waren natuurlijk met de staart in de benen teruggetrokken voor een potentiële tweede golf die in juli totaal niet in de hoofden van mensen zat.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze hadden meteen vanaf het moment dat het weer begon te stijgen, en dat was een paar weken na de veel te grote versoepeling van 1 juli, de kraan weer dicht moeten draaien.
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er overigens niet zo zeker van dat Femke als oppositieleider namens GroenLinks ook voor een mondkapjesplicht zou zijn geweest. GroenLinks vond persoonlijke vrijheid vroeger belangrijk.
Ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?
klopt helemaal, maar in een samenleving zijn er ontelbare situaties en er zijn situatie die vaker voorkomen.... dus in jouw specifieke geval met alleen die 3 situaties klopt je verhaal, en dat is in je eigen utopie.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Situatie A:
1 persoon besmet 130 man
129 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 125 besmettingen voorkomen.
Situatie B:
10 personen besmetten 13 man
120 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 80 besmettingen voorkomen.
Situatie C:
26 personen besmetten 5 man
104 personen besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 0 besmettingen voorkomen.
P.S. De getallen kloppen niet helemaal (zo moet je de besmetter meenemen in de groepsgrootte en je gaat er hierbij vanuit dat die personen op dezelfde locatie besmet worden), maar het idee lijkt me helder.
quote:
die gemiddelde mens is wel schuldig aan heel veel dingen..... als we die nu eens vinden, dan zijn veel problemen opgelost.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Ook nu geldt, de gemiddelde mens is te dom om voorzichtig te doen. Daarom loopt de boel weer op. Dus moeten er maar weer regels komen.
Nogmaals: als jij personeel nodig hebt om de hele dag in discussie te gaan met klanten waarom ze niet naar binnen mogen zonder mondkapje terwijl in de rest van de supermarkten dat wel mag, dan raak je heel snel klanten kwijt. En personeel want die houden dat ook niet lang vol.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De Supers stonden meteen vooraan om te zeggen: "Wij gaan niet handhaven!"
https://www.nu.nl/economi(...)el-in-bijenkorf.html
Heerlijk toch. Ik gooi al sinds maart elke twee weken snel een winkelkar helemaal vol en verder kom ik nergens meer. Gewoon online, dikke prima.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Goddank heeft de pandemie gewacht met opkomen tot online shopping retemakkelijk en alomtegenwoordig is geworden.
Sterker nog, een mondkapjesplicht is als beperking van persoonlijke vrijheid misschien wel beter verdedigbaar dan een plicht om een autogordel te dragen. Een autogordel draag je immers alleen voor je eigen veiligheid (en een plicht is daarmee een vorm van betutteling) en een mondkapje draag je om anderen te beschermen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Ook nu geldt, de gemiddelde mens is te dom om voorzichtig te doen. Daarom loopt de boel weer op. Dus moeten er maar weer regels komen.
Daar gaat de branchevereniging spijt van krijgen op het moment dat het aantal klanten teruglooptquote:Op woensdag 30 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom wil de branchevereniging, op nadrukkelijk verzoek van de supermarktmanagers, dat er een landelijke mondkapjesplicht komt.
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog, een mondkapjesplicht is als beperking van persoonlijke vrijheid misschien wel beter verdedigbaar dan een plicht om een autogordel te dragen. Een autogordel draag je immers alleen voor je eigen veiligheid (en een plicht is daarmee een vorm van betutteling) en een mondkapje draag je om anderen te beschermen.
Klopt, al staat de werkzaamheid van een mondkapje ook niet meer echt ter discussie. Maar het is inderdaad zo dat een autogordel effectiever is dan een mondkapje. Niet tegen corona overigens, voor ik beleidsmakers op ideeën breng.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.
De werkzaamheid an sich niet, de gedragseffecten ervan wel, en daarmee de effectiviteit.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, al staat de werkzaamheid van een mondkapje ook niet meer echt ter discussie. Maar het is inderdaad zo dat een autogordel effectiever is dan een mondkapje. Niet tegen corona overigens, voor ik beleidsmakers op ideeën breng.
minder dan vroeger, maar nog steeds heb je ze er tussenquote:Op woensdag 30 september 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.
Linkje?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom wil de branchevereniging, op nadrukkelijk verzoek van de supermarktmanagers, dat er een landelijke mondkapjesplicht komt.
Dus ook op straat. Zie je wel hoe simpel.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op straat zijn ook andere mensen.
Kort: Rutte wilde in antwoord op een motie uit de Kamer even de Mondkapjesplicht regelen zodat het komende Vrijdag 18:00 als wet/maatregel van kracht kon worden... enige minuten in dat debat later bleek dat (imo heel voorspelbaar) dit niet zo makkelijk te gaan. Vanwege allerlei obstructies van o.a. hoe dan, wie, wat waar "details" etc.etc. ?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Wat is er nu gebeurd tijdens het debat? Dat moment heb ik namelijk gemist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Nee die is onderbouwd, voor iedereen gelijk (inlcusief uitzondering) en heeft niet tot doel een ander daarmee gewenster gedrag te veroorzaken.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?
Bij ons in de Appie bijna iedereen wel m.u.v. van paar bejaarden. Meeste zijn wel studenten, dus is wat logischerquote:Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef RipCity het volgende:
Even gecheckt: 10% droeg er net een in de jumbo maar personeel niet..
Wel 9% meer dan gisteren
In zekere zin wel. Dat is niet tegen te spreken. Als je die keuze zelf niet hebt volgens de wet, dan is dat een inperking van de persoonlijke vrijheid.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Op straat ga ik echt niet zo'n ding dragen.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus ook op straat. Zie je wel hoe simpel.
Iedereen wel of iedereen niet? Zoals het er nu staat draagt iedereen ze behalve wat bejaarden, dat zou ik vreemd vinden.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij ons in de Appie bijna iedereen wel m.u.v. van paar bejaarden. Meeste zijn wel studenten, dus is wat logischer
Grappig om te zien hoe men de schuld neemt van labiel vormgegeven beleid.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Moet ik nou het hele programma weer doorspitten?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/op1-29-september/29-09-2020/POW_04809605
Bijna iedereen wel. Maar er wonen daar veel studenten, vandaar. Bij een andere Appie waar ik boodschappen doe, gewoon in de Markthal-Rotterdam doet bijna niemand ze weer aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedereen wel of iedereen niet? Zoals het er nu staat draagt iedereen ze behalve wat bejaarden, dat zou ik vreemd vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |