Het is een dringend advies, net als het thuiswerken. Op zich betekent dat niet dat het verplicht is natuurlijk, maar ze hebben bij de laatste persconferentie wel aangegeven dat bedrijven die naar boven komen bij bron- en contactonderzoek gesloten kunnen worden als blijkt dat ze te weinig voorzorgsmaatregelen treffen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Nu is het een advies, maar je mag als organisatie wel weigeren? Of juist niet?
helpt geen ene reet al die dringende adviezenquote:Op woensdag 30 september 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een dringend advies, net als het thuiswerken. Op zich betekent dat niet dat het verplicht is natuurlijk, maar ze hebben bij de laatste persconferentie wel aangegeven dat bedrijven die naar boven komen bij bron- en contactonderzoek gesloten kunnen worden als blijkt dat ze te weinig voorzorgsmaatregelen treffen.
Dat was overigens 10 minuten late tot Rutte door zijn ambtenaren maar (overkant zaal/Ipad) werd gewaarschuwd en door Dijkhof tot bezinning werd gebracht.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Rutte richtte zich tot de camera en zei duidelijk over mondkapjes: het gaat om een dringend advies, niet om een juridische verplichting.
Er is geen plan.... en dat wordt niet toegegeven. Wat men nu doet is precies wat men in maart deed met andere criteria en verhullende woorden.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje onzin, natuurlijk, als het niet reactief was dan waren de maatregelen van kracht gebleven vanaf Maart.
Inderdaad. Ik ben al sinds maart niet meer in een winkel geweest hahaquote:Op woensdag 30 september 2020 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Goddank heeft de pandemie gewacht met opkomen tot online shopping retemakkelijk en alomtegenwoordig is geworden.
Ik volg je niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Wat is er nu gebeurd tijdens het debat? Dat moment heb ik namelijk gemist.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat was overigens 10 minuten late tot Rutte door zijn ambtenaren maar (overkant zaal/Ipad) werd gewaarschuwd en door Dijkhof tot bezinning werd gebracht.
Probleem is nu wel dat allerlei mensen dat selectief gaan gebruiken.... en voor eigen doel gaan inzetten.
Echt een gemiste kans dat deze vraag sws niet met een beter antwoord is geprepareerd.
Eergisteren was dit alles al te verwachten en ik beticht Rutte van deze welgemeende kwade genius (op)zet. Klaver zelfs gisteren bij OP1 dat hij mondkapjes als motie gaat indienen.
Met dat advies heb ik zelf geen moeite en afhankelijk of ik dat zinnig vind, zal ik een kapje dragen... zelfs ik daarmee een ander wat tot rust kan krijgen. Niet omdat het moet maar omdat ik dat graag ook zou willen.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:07 schreef Elan het volgende:
Verder wel eens met je dat het voor de virusaanpak als totaalconcept niet zo heel relevant is.
En als die brancheorganisaties die moord en brand schreeuwden waren natuurlijk met de staart in de benen teruggetrokken voor een potentiėle tweede golf die in juli totaal niet in de hoofden van mensen zat.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze hadden meteen vanaf het moment dat het weer begon te stijgen, en dat was een paar weken na de veel te grote versoepeling van 1 juli, de kraan weer dicht moeten draaien.
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er overigens niet zo zeker van dat Femke als oppositieleider namens GroenLinks ook voor een mondkapjesplicht zou zijn geweest. GroenLinks vond persoonlijke vrijheid vroeger belangrijk.
Ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?
klopt helemaal, maar in een samenleving zijn er ontelbare situaties en er zijn situatie die vaker voorkomen.... dus in jouw specifieke geval met alleen die 3 situaties klopt je verhaal, en dat is in je eigen utopie.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Situatie A:
1 persoon besmet 130 man
129 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 125 besmettingen voorkomen.
Situatie B:
10 personen besmetten 13 man
120 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 80 besmettingen voorkomen.
Situatie C:
26 personen besmetten 5 man
104 personen besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 0 besmettingen voorkomen.
P.S. De getallen kloppen niet helemaal (zo moet je de besmetter meenemen in de groepsgrootte en je gaat er hierbij vanuit dat die personen op dezelfde locatie besmet worden), maar het idee lijkt me helder.
quote:
die gemiddelde mens is wel schuldig aan heel veel dingen..... als we die nu eens vinden, dan zijn veel problemen opgelost.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Ook nu geldt, de gemiddelde mens is te dom om voorzichtig te doen. Daarom loopt de boel weer op. Dus moeten er maar weer regels komen.
Nogmaals: als jij personeel nodig hebt om de hele dag in discussie te gaan met klanten waarom ze niet naar binnen mogen zonder mondkapje terwijl in de rest van de supermarkten dat wel mag, dan raak je heel snel klanten kwijt. En personeel want die houden dat ook niet lang vol.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De Supers stonden meteen vooraan om te zeggen: "Wij gaan niet handhaven!"
https://www.nu.nl/economi(...)el-in-bijenkorf.html
Heerlijk toch. Ik gooi al sinds maart elke twee weken snel een winkelkar helemaal vol en verder kom ik nergens meer. Gewoon online, dikke prima.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Goddank heeft de pandemie gewacht met opkomen tot online shopping retemakkelijk en alomtegenwoordig is geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |