abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195344488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maak me hier ook echt zorgen om. Nu al 100.000 kinderen die thuis zitten of hebben gezeten vanwege besmetting of symptomen (en in afwachting van een test). Dit is vragen om problemen..
Ik kan het me zo goed voorstellen. Iedereen moet thuiswerken tenzij het niet anders kan. In de verpleegtehuizen worden allemaal extra voorzorgsmaatregelen getroffen. De auteur van het stuk ziet op televisie een sterk verminderde bemensing van de Tweede Kamer. Op de universiteit waar hij werkt worden allerlei oplossingen gezocht om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen. En dan is het op de middelbare school business as usual.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195344514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?
'De' oorzaak niet, maar potentiële oorzaken:
- Mate van afstand
- Mate van luchtcirculatie
- Geluk/pech
- Virale lading
- Mate van uitscheiding (schreeuwen/zoenen/praten/zingen)
- Publiek (jongeren hebben doorgaans minder klachten en zullen minder snel getest worden)
pi_195344526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan het me zo goed voorstellen. Iedereen moet thuiswerken tenzij het niet anders kan. In de verpleegtehuizen worden allemaal extra voorzorgsmaatregelen getroffen. De auteur van het stuk ziet op televisie een sterk verminderde bemensing van de Tweede Kamer. Op de universiteit waar hij werkt worden allerlei oplossingen gezocht om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen. En dan is het op de middelbare school business as usual.
Geeft ook aan hoe belangrijk we de sociaalemotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen vinden.
pi_195344574
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nonno-discussie, dat vooral zo is omdat iemand zich een andere situatie dan die van zichzelf, niet kan wil indenken en daarmee ongefundeerd bepaalt wat een ander moet doen/vinden.
//--//
Dat is ook precies hoe de mondkapjes discussie zal gaan zijn. Dragers zijn en geven hun vermeende veiligheid, niet-dragers zijn veroorzakers van alle ellende.
Zonder enig zelfbeschikkingsruimte dat iedereen vooral zelf moet besluiten of die wel of niet een kapje in welke situatie iets draagt.
Oplossing het fake mondkapje.

pi_195344576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geeft ook aan hoe belangrijk we de sociaalemotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen vinden.
Hij vraagt toch niet om een sluiting? Hij vraagt nota bene om voorzorgsmaatregelen waardoor we juist onderwijs ten behoeve van de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van deze kinderen kunnen waarborgen.
pi_195344616
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.
https://nos.nl/video/2348(...)perverspreiders.html

Dit is geen hoogstaand dubbelblind wetenschappelijk onderzoek natuurlijk maar wel zeer interessante materie, die 25% heeft het dus kennelijk in de adem zitten (de zogenaamde superverspreiders) en 75% niet.

Dat zou kunnen verklaren waarom er soms heel veel mensen ziek worden bij contact en soms helemaal niemand, zelfs als je in hetzelfde huis woont.

Verder wel eens met je dat het voor de virusaanpak als totaalconcept niet zo heel relevant is.
blablablabla
pi_195344666
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij vraagt toch niet om een sluiting? Hij vraagt nota bene om voorzorgsmaatregelen waardoor we juist onderwijs ten behoeve van de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van deze kinderen kunnen waarborgen.
Precies dit ja. Laten ze de klassen halveren en de lessen livestreamen. Week erop wissel je van groep.
Leerkrachten die van klaslokaal wisselen i.p.v. de kinderen scheelt ook al veel.
Er lag al voor de vakantie een prima plan klaar die vele malen veiliger oogt dan dit. Die tieners moeten wel afstand houden van de leerkracht, maar dat doen ze thuis uiteraard niet. Dus werk je verspreiding in de hand. Dat loopt niet in lijn met de maatregelen die nu getroffen worden.
pi_195344705
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Ouders vinden het ook wel best, maar beginnen nu ook te snotteren.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven? :P

-> R&P :P
Ga naar huis man. En waarschuw je ouders zichzelf goed in de gaten te houden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Precies dit ja. Laten ze de klassen halveren en de lessen livestreamen. Week erop wissel je van groep.
Leerkrachten die van klaslokaal wisselen i.p.v. de kinderen scheelt ook al veel.
Er lag al voor de vakantie een prima plan klaar die vele malen veiliger oogt dan dit. Die tieners moeten wel afstand houden van de leerkracht, maar dat doen ze thuis uiteraard niet. Dus werk je verspreiding in de hand. Dat loopt niet in lijn met de maatregelen die nu getroffen worden.
Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.
blablablabla
pi_195344831
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.
En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben met thuiswerken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
pi_195344866
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:16:18 #287
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195344874
Waarom hebben Mark Rutte, De Jonge en Dissel het nu continu over The Hammer and the Dance , maar was er blijkbaar onvoldoende urgentie om de toonaangevende strategie van Pueyo al in de periode april-september toe te passen? Dit komt niet geloofwaardig over.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195344876
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Ouders vinden het ook wel best, maar beginnen nu ook te snotteren.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven? :P

-> R&P :P
Zo snel mogelijk wegwezen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195344888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Gretzl het volgende:
Waarom hebben Mark Rutte, De Jonge en Dissel het nu continu over The Hammer and the Dance , maar was er blijkbaar onvoldoende urgentie om de toonaangevende strategie van Pueyo al in de periode april-september toe te passen? Dit komt niet geloofwaardig over.
Hebben Mark Rutte en De Jonge het daar dan ook over?
  woensdag 30 september 2020 @ 15:17:27 #290
473584 Gretzl
pi_195344899
Rutte die Merkel citeert dat er een dag komt dat alles weer normaal wordt en dan vervolgens over een vaccin of voldoende medicijnen begint :')

Heeft nog steeds niet begrepen dat de grote kans op normale omstandigheden wordt bereikt als zoveel mogelijk landen hun best doen om in te dammen naar nul.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195344902
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben om thuis te werken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.

Constant kinderen aanwezig maken mensen echt overspannen en helpen relaties naar de klote, laat staan als er nog druk bij komt om te presteren vanuit een werkgever..
blablablabla
pi_195344917
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.
Gaan ze gezellig wat klasgenoten uitnodigen
pi_195344920
quote:

[..]

uhh nee, maar ouders moeten in principe ook thuis werken he slimpie
  woensdag 30 september 2020 @ 15:18:54 #294
473584 Gretzl
pi_195344929
quote:
5s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben Mark Rutte en De Jonge het daar dan ook over?
Nou ze zeggen niet letterlijk dat ze volledig kiezen voor de aanbevelingen van Pueyo, maar de hamer en de dans wordt de laatste weken wel heel vaak genoemd. Ik vraag me af waarom dat niet eerder had gekund, Pueyo pleitte juist voor het voorkomen van jojo-lockdowns zoals de Nederlandse en tijdig effectief ingrijpen. Dit is niet meer dansen, dit is een duidelijke tweede golf.
pi_195344930
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben met thuiswerken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
Dat EN er is een mogelijkheid om die kinderen gewoon wel naar school te laten gaan. Is zelfs tijdens de 'lockdown' zo geweest. Mijn buurmeisje heeft geen dag gemist, samen met nog een jongen.
pi_195344942
quote:

[..]

Zeker geen kinderen jij
blablablabla
pi_195344956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.

Constant kinderen aanwezig maken mensen echt overspannen en helpen relaties naar de klote, laat staan als er nog druk bij komt om te presteren vanuit een werkgever..
Dus partners kunnen wel bij elkaar zijn, maar niet met hun kinderen? Ze houden van elkaar maar niet van hun kinderen?

De kinderen zijn niet constant aanwezig. Ze gaan in zo'n situatie immers nog steeds naar school, alleen niet de volledige tijd. Bovendien is er, zoals ik al zei, de mogelijkheid om naar het werk te gaan als het echt nodig is. Ik heb bijvoorbeeld collega's met hectische thuissituaties en die gaan regelmatig naar kantoor.
pi_195344965
Misschien worden we nu ook zo massaal ziek omdat we tijdens de 1e golf geen weerstand meer hebben opgebouwd door de 1.5 meter afstand. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_195344976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

DAt had je dan moeten bedenken voordat je ze nam. Of opvoeden, wil ook nog wel eens helpen. Schijnt een vies woord te zijn tegenwoordig.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:21:19 #300
473584 Gretzl
pi_195344982
Blijft inderdaad schandalig zoals Asscher nu beweert dat het kabinet niet veel eerder (lees: eind juli) heeft ingezet op het voldoende omlaag brengen van de R.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')