Moet er wel plek zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
Nouja, het is toch een ontmoetingsplek voor Covid- patiënten en jij loopt daar zonder masker of bescherming dezelfde lucht in te ademen als zij uitademen/hoesten in een semi-open setting.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt? Oh. Daar had ik geen last van.
En dat is er. Vrijdag.quote:
Aan het begin werd de 80-20-regel genoemd, maar geen idee in hoeverre die nog steeds opgaat.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef galantis het volgende:
Sowieso ben ik altijd wel benieuwd geweest naar de 'histogram' van de individuele R verdeling.
Dus of verspreidt het gros het nauwelijks of niet i.c.m. regelmatige superspreaders. Of heb je juist een meer continue verdeling waar échte uitschieters veel meer uitzondering zijn.
De trend is niet (per se) lineair. Dat lijkt maar zo omdat je een krappe periode laat zien en omdat we nu met testcapaciteitproblemen te maken hebben .quote:Op woensdag 30 september 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Trend is nog steeds redelijk lineair omhoog qua besmettingen
Toen ik gisteravond uit nieuwsgierigheid keek waar ik terechtkon was dat alleen maar in Emmeloord en in Goes. Heb toch een stuk of 20 postcodes geprobeerd.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is er. Vrijdag.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #897 Zoals het avondklokje thuis tikt..
Weinig prettesters.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Bijna 25% test positief in Zuid Oost, doen ze het expres daar
Ik zag er in Den Helder ook een achte rme staan.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik had eergisteren tijdens het testen in Almelo een fietser voor me.
Uitstekend bron en contactonderzoek misschienquote:Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk vooral ook naar die enorme stijging in Diemen..quote:Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aan het begin werd de 80-20-regel genoemd, maar geen idee in hoeverre die nog steeds opgaat.
Ik herinner me maanden terug iemand die iets deelde van een DNA-databank waarin je de uitbraak van het virus kon traceren o.b.v. DNA-strings
Ik denk dat @Simmertje misschien niet goed aangegeven heeft met de fiets te komen, in dit geval.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toen ik gisteravond uit nieuwsgierigheid keek waar ik terechtkon was dat alleen maar in Emmeloord en in Goes. Heb toch een stuk of 20 postcodes geprobeerd.
Tja, Za en cijfers hèquote:Op woensdag 30 september 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ze hadden het toch over 400-500 over 2 weken? Waar haal jij nou weer die 1100 vandaan..
Maar het maakt natuurlijk wel uit of het voornamelijk incidenten zijn of dat het overal en nergens gebeurt. Als het vooral incidentele, maar grote uitbraken zijn kun je veel effectiever beleid maken door groepsgrootten te beperken.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.
Dan heb je echt niet goed opgelet...quote:Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen.
Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?quote:Op woensdag 30 september 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.
Ja en groepsgroottes beperken is intuïtief ook een hele effectieve maatregel. Het aantal mogelijke besmettingspaden in een groep gaat immers met de kwadraat van de grootte, superspreaders of geen superspreaders.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het maakt natuurlijk wel uit of het voornamelijk incidenten zijn of dat het overal en nergens gebeurt. Als het vooral incidentele, maar grote uitbraken zijn kun je veel effectiever beleid maken door groepsgrootten te beperken.
Maak me hier ook echt zorgen om. Nu al 100.000 kinderen die thuis zitten of hebben gezeten vanwege besmetting of symptomen (en in afwachting van een test). Dit is vragen om problemen..quote:Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las trouwens vandaag een interessant opiniestuk van een leerkracht: Scholen worden de verpleeghuizen van tweede golf
Een aantal passages:
Het lokaal met dertig leerlingen vullen is nog steeds de norm. Ter vergelijking: op een universiteit waar ik twee dagen per week werk, is alleen mijn eerste college fysiek, de rest gaat online. Tijdens dat eerste college moet ik bovendien zestien studenten verdelen over twee lokalen. Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen. Of erger, niemand uit al die bestuurlijke lagen boven mij neemt de moeite het uit te leggen.
Dit kan onmogelijk goed gaan. Middelbare scholen zijn hard op weg in de tweede golf de status te krijgen van de verpleegtehuizen uit de eerste golf. Het virus gaat hard rond in al die slecht geventileerde klassen en gebouwen met veel mensen in kleine ruimtes. Deze problematiek vereist nationale bijsturing.
(...)
Maar minister Slob zwijgt. Hij ziet geen probleem. Daarmee gaat hij steeds meer op dansleraar en virusontkenner Willem Engel lijken.
Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?
Nonno-discussie, dat vooral zo is omdat iemand zich een andere situatie dan die van zichzelf, niet kan wil indenken en daarmee ongefundeerd bepaalt wat een ander moet doen/vinden.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef Dven het volgende:
Lol ja, iedereen strak dood door de microfibers ja.
Raar dat je het zelf al 50 jaar met een sjaal gered hebt zonder heftige longkanker te ontwikkelen.
Manmanman.
Zou het wel een stuk makkelijker makenquote:Op woensdag 30 september 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |