In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen.
Ja maar de rest wilt nog uit eten en zwemmen enzo.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.
Wat zal je de hele dag dan verdrietig zijn als je hiervan al verdrietig wordt.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Vallon het volgende:
Ik wordt verdrietig wanneer ik een NOS presentator op een leeg plein met een mondkpaje overstaanbaar commentaar zie geven over de EU politiek.
Als jij denkt dat je uit deze cijfers kunt afleiden dat de situatie alleen maar verslechterd mag dat, maar zelf extra besmette personen toevoegen doe je dan toch echt helemaal zelf en is een stuk willekeuriger en moedwilliger dan wat die anderen doen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]Precies. Daarom een kwalijke zaak dat er nog steeds genoeg mensen zijn die zichzelf en anderen voor de gek houden met "uitstekende cijfers" "DE R IS WEER AAN HET DALEN!!!" en meer van dat soort (moedwillig?) foute informatieverstrekking.
Ja bijzonder. Met zo'n single case R van 20 moeten alweer heel veel mensen 'compenseren' in besmettingsverspreiding om gemiddeld een beetje fatsoenlijk de R binnen de perken te houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.
Hoewel die aantallen relatief zijn en waarschijnlijk opgeblazen door de media zijn er dus mensen die in hetzelfde huis wonen van een Corona patiënt, samen slapen en er zelfs seks mee heeft zonder besmet te raken, en de volgende keer is kennelijk je in dezelfde ruimte bevinden al aanleiding voor een massale uitbraak waarbij amper mensen gespaard worden. Die superverspreiders tarten kennelijk de effectiviteit van ongeveer alle maatregelen die we nemen.
Heel goed dat scheelt al wat met binnen zitten qua verse lucht.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
Ik bedoel tot naar de lente toe.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
quote:Het stadsbestuur van Rotterdam heeft het plan om de extra grote terrassen voor de horeca in ieder geval tot 1 april volgend jaar toe te staan. Dat zei wethouder Kasmi donderdag tegen de gemeenteraad. Ook wordt er samen met de horeca-ondernemers gekeken wat er mogelijk is qua overkappingen, beschutting en verwarming.
In de auto naar huis gewoon. MOet toch een keer naar huisquote:Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat is niet volgens de regels
Ik had eergisteren tijdens het testen in Almelo een fietser voor me.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
Nee, je bedoelt juist Reffquote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, hoe groter het aantal besmettingen, hoe lastiger het is om een hoge R0 te krijgen.
Ja, dit wordt in het hele land opgezet.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik bedoel tot naar de lente toe.
[..]
Iedereen ziek maar lekker uit eten gaanquote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja maar de rest wilt nog uit eten en zwemmen enzo.
In het huisje blijven kan nog wel dan ja als je geen contact met andere hebt.
Maar ga wel pleite ja.
Eerst testen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
In de auto naar huis gewoon. MOet toch een keer naar huis
Uurtje rijden.
Ik vul hem net voor je in met postcode 1011, op de fiets.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen.
Ja eens, ze hebben ook onderzoek gedaan die virusdeeltjes bij superverpreiders zijn zoveel makkelijk detecteerbaar. Zelfs als mensen amper klachten hebben kunnen ze ware biologische bommen zijn, ze ademen letterlijk de virusdeeltjes in enorme mate uit.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja bijzonder. Met zo'n single case R van 20 moeten alweer heel veel mensen 'compenseren' in besmettingsverspreiding om gemiddeld een beetje fatsoenlijk de gem. R binnen de perken te houden.
Sowieso ben ik altijd wel benieuwd geweest naar de 'histogram' van de individuele R verdeling.
Dus of verspreidt het gros het nauwelijks of niet i.c.m. regelmatige superspreaders. Of heb je juist een meer continue verdeling waar échte uitschieters veel meer uitzondering zijn.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! En dat is nou politieke verantwoordelijkheid nemen, niet over makkelijke bijzaken discussiëren maar over de lastige hoofdzaken. Eigenlijk zijn die niet eens zo lastig: breng de R tot op het niveau van 0,8, maak het testen en het bron- en contactonderzoek op orde, houd De Jonge aan de afspraken.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zou je boetes gaan uitdelen voor het niet handhaven van een symboolmaatregel? Bovendien verlegt het het accent van coronawetgeving met als doel om het aantal besmettingen terug te dringen, naar coronawetgeving met als doel om te doen alsof je het aantal besmettingen terug dringt omdat mensen graag willen dat er 'iets' gedaan wordt.
En zwemmen, man man hoop maar dat die gozer trolt wat een kansloos verhaal.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Iedereen ziek maar lekker uit eten gaan
Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.quote:Jesse Klaver (GroenLinks) wil in eerste instantie geen wettelijke plicht: "Straffen is niet gewenst." Toch denkt hij dat een verplichting een goede stok achter de deur kan zijn.
Ja. En dat komt dus ook naar voren als ik hem invul.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
Gisteravond bij Op1 vond ik hem ook zo onduidelijk hierover.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.
Vind je dat niet eng dan? Vond het al kut om in zo'n testraat het raam open te draaien... weet jij veel wat er voor je zat, en het is toch half overdektquote:Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dat komt dus ook naar voren als ik hem invul.
Jesse Klaver is niet gemaakt voor ingewikkelde dossiers.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.
Echt? Oh. Daar had ik geen last van.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je dat niet eng dan? Vond het al kut om in zo'n testraat het raam open te draaien... weet jij veel wat er voor je zat, en het is toch half overdekt
Benieuwd hoe men dat gaat regelen zonder rechten te schaden dat niemand hoef te weten dat je iets mankeert.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zijn letterlijk zo goed als overal vrijgesteld van de maskerplicht. Niet naar uitwegen blijven zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |