abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2020 @ 14:31:11 #201
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343958
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:30 schreef Vallon het volgende:

Hoe het moet men mensen die een serieus "astma" probleem hebben of door aan motorisch (of verstandelijk) gebrek geen masker kunnen opzetten, maakt voorstanders niet uit. Triest dat we onder druk van een meerderheid idiotie bedrijven.
Die zijn letterlijk zo goed als overal vrijgesteld van de maskerplicht. Niet naar uitwegen blijven zoeken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 14:31:28 #202
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195343963
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Als je dit soort gevallen ertussen hebt zitten. En de R zit rond de 1,3. Dan moet je toch vrachten besmette mensen hebben die op hun beurt slechts 0 of 1 iemand anders aansteken.
Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Hoe dan. :{
  woensdag 30 september 2020 @ 14:31:34 #203
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195343964
De Duitse kerstmarkten gaan door, maar mensen mogen niet te dicht op elkaar staan.

Logisch, maar dan moeten er héél veel mensen weg gestuurd worden. Ik ga jaarlijks naar die van Aken, en daar kan je letterlijk over de hoofden lopen. In de rest van het winkelhart trouwens ook. :')

Het scheelt wel als velen door corona toch al ontmoedigd zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:32:29 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343974
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen :') .
:') Precies. Daarom een kwalijke zaak dat er nog steeds genoeg mensen zijn die zichzelf en anderen voor de gek houden met "uitstekende cijfers" "DE R IS WEER AAN HET DALEN!!!" en meer van dat soort (moedwillig?) foute informatieverstrekking.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195343980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Als je dit soort gevallen ertussen hebt zitten. En de R zit rond de 1,3. Dan moet je toch vrachten besmette mensen hebben die op hun beurt slechts 0 of 1 iemand anders aansteken.
Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.

Hoewel die aantallen relatief zijn en waarschijnlijk opgeblazen door de media zijn er dus mensen die in hetzelfde huis wonen van een Corona patiënt, samen slapen en er zelfs seks mee heeft zonder besmet te raken, en de volgende keer is kennelijk je in dezelfde ruimte bevinden al aanleiding voor een massale uitbraak waarbij amper mensen gespaard worden. Die superverspreiders tarten kennelijk de effectiviteit van ongeveer alle maatregelen die we nemen.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 14:32:59 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343984
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:33:28 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343990
Ik wordt verdrietig wanneer ik een NOS presentator op een leeg plein met een mondkpaje overstaanbaar commentaar zie geven over de EU politiek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195343991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.
pi_195343992
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou zou willen zien aan data? Per patiënt, anoniem uiteraard, die op de IC komt precies kunnen zien wanneer hij of zij opgenomen is, en wanneer hij er weer vanaf gaat.

Dan kan je wat zeggen over die ligduur, of die nou echt afneemt ten opzichte van maart, etc. Maar die data zal wel niet publiekelijk zijn.
Er is vorige week gewoon een rapport verschenen waarin je keurig per maand de ligtijd kon zien. :')

Is ook meermaals gedeeld en besproken hier.
pi_195343995
quote:

[..]

Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen :') .
Als je nu aanfietst ben je ruim op tijd :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 30 september 2020 @ 14:34:10 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343999
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Vallon het volgende:
Ik wordt verdrietig
Mijn leraar Nederlands werd hier vroeger altijd enorm verdrietig van.
pi_195344003
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.
Stoelendans gehouden waarschijnlijk.
pi_195344005
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Ouders vinden het ook wel best, maar beginnen nu ook te snotteren.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven? :P

-> R&P :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 14:34:47 ]
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 14:35:23 #214
181272 crew  Noppie2000
pi_195344020
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven? :P

Weg.
pi_195344023
quote:

Laat je allemaal aub testen voor je een boel extra mensen aansteekt!
  woensdag 30 september 2020 @ 14:35:56 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344032
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.
Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.
pi_195344037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Weg.
Te laat
pi_195344038
We gaan wel lekker snel naar die 5000 besmettingen per dag toe zo -O-
Zonder wrijving geen glans
pi_195344040
quote:

Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.
blablablabla
pi_195344041
quote:

[..]

Vorige week werd ik op de site van de GGD vanuit Amsterdam ook naar Den Helder, Woerden en Almere gestuurd.

Tip: je kunt dit oplossen, door verschillende postcodes uit te proberen met invullen. Na een tijdje kreeg ik de optie teststraat Amsterdam Rai.
Leipe shit ouwe
  woensdag 30 september 2020 @ 14:36:32 #221
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344048
quote:

Ik zou deze morgen al vertrokken zijn.
pi_195344055
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:37:15 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344061
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Justin_Case het volgende:
We gaan wel lekker snel naar die 5000 besmettingen per dag toe zo -O-
Als je voorspelling uitkomt heb je de poppen aan het dansen gezien de testcapaciteit die nog steeds zo rond de 30K ligt.
pi_195344063
3300, gaan we deze week de 4000 nog voorbij?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195344064
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

De R neemt dus al af.
Tja, hoe groter het aantal besmettingen, hoe lastiger het is om een hoge R0 te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')