Die zijn letterlijk zo goed als overal vrijgesteld van de maskerplicht. Niet naar uitwegen blijven zoeken.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:30 schreef Vallon het volgende:
Hoe het moet men mensen die een serieus "astma" probleem hebben of door aan motorisch (of verstandelijk) gebrek geen masker kunnen opzetten, maakt voorstanders niet uit. Triest dat we onder druk van een meerderheid idiotie bedrijven.
Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Als je dit soort gevallen ertussen hebt zitten. En de R zit rond de 1,3. Dan moet je toch vrachten besmette mensen hebben die op hun beurt slechts 0 of 1 iemand anders aansteken.
quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen.
Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Als je dit soort gevallen ertussen hebt zitten. En de R zit rond de 1,3. Dan moet je toch vrachten besmette mensen hebben die op hun beurt slechts 0 of 1 iemand anders aansteken.
Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Hoe dan.
Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Hoe dan.
Er is vorige week gewoon een rapport verschenen waarin je keurig per maand de ligtijd kon zien.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou zou willen zien aan data? Per patiënt, anoniem uiteraard, die op de IC komt precies kunnen zien wanneer hij of zij opgenomen is, en wanneer hij er weer vanaf gaat.
Dan kan je wat zeggen over die ligduur, of die nou echt afneemt ten opzichte van maart, etc. Maar die data zal wel niet publiekelijk zijn.
Als je nu aanfietst ben je ruim op tijdquote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen.
Mijn leraar Nederlands werd hier vroeger altijd enorm verdrietig van.quote:
Stoelendans gehouden waarschijnlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.
Weg.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Ouders vinden het ook wel best, maar beginnen nu ook te snotteren.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven?![]()
-> R&P
Laat je allemaal aub testen voor je een boel extra mensen aansteekt!quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven?![]()
-> R&P
Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.
Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
-> R&P
Vorige week werd ik op de site van de GGD vanuit Amsterdam ook naar Den Helder, Woerden en Almere gestuurd.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik zou deze morgen al vertrokken zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
-> R&P
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.
Als je voorspelling uitkomt heb je de poppen aan het dansen gezien de testcapaciteit die nog steeds zo rond de 30K ligt.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Justin_Case het volgende:
We gaan wel lekker snel naar die 5000 besmettingen per dag toe zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |