quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen.
Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Als je dit soort gevallen ertussen hebt zitten. En de R zit rond de 1,3. Dan moet je toch vrachten besmette mensen hebben die op hun beurt slechts 0 of 1 iemand anders aansteken.
Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Hoe dan.
Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Hoe dan.
Er is vorige week gewoon een rapport verschenen waarin je keurig per maand de ligtijd kon zien.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou zou willen zien aan data? Per patiënt, anoniem uiteraard, die op de IC komt precies kunnen zien wanneer hij of zij opgenomen is, en wanneer hij er weer vanaf gaat.
Dan kan je wat zeggen over die ligduur, of die nou echt afneemt ten opzichte van maart, etc. Maar die data zal wel niet publiekelijk zijn.
Als je nu aanfietst ben je ruim op tijdquote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen.
Mijn leraar Nederlands werd hier vroeger altijd enorm verdrietig van.quote:
Stoelendans gehouden waarschijnlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.
Weg.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Ouders vinden het ook wel best, maar beginnen nu ook te snotteren.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven?![]()
-> R&P
Laat je allemaal aub testen voor je een boel extra mensen aansteekt!quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven?![]()
-> R&P
Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.
Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
-> R&P
Vorige week werd ik op de site van de GGD vanuit Amsterdam ook naar Den Helder, Woerden en Almere gestuurd.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik zou deze morgen al vertrokken zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
-> R&P
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.
Als je voorspelling uitkomt heb je de poppen aan het dansen gezien de testcapaciteit die nog steeds zo rond de 30K ligt.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Justin_Case het volgende:
We gaan wel lekker snel naar die 5000 besmettingen per dag toe zo
In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja maar de rest wilt nog uit eten en zwemmen enzo.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.
Wat zal je de hele dag dan verdrietig zijn als je hiervan al verdrietig wordt.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Vallon het volgende:
Ik wordt verdrietig wanneer ik een NOS presentator op een leeg plein met een mondkpaje overstaanbaar commentaar zie geven over de EU politiek.
Als jij denkt dat je uit deze cijfers kunt afleiden dat de situatie alleen maar verslechterd mag dat, maar zelf extra besmette personen toevoegen doe je dan toch echt helemaal zelf en is een stuk willekeuriger en moedwilliger dan wat die anderen doen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]Precies. Daarom een kwalijke zaak dat er nog steeds genoeg mensen zijn die zichzelf en anderen voor de gek houden met "uitstekende cijfers" "DE R IS WEER AAN HET DALEN!!!" en meer van dat soort (moedwillig?) foute informatieverstrekking.
Ja bijzonder. Met zo'n single case R van 20 moeten alweer heel veel mensen 'compenseren' in besmettingsverspreiding om gemiddeld een beetje fatsoenlijk de R binnen de perken te houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.
Hoewel die aantallen relatief zijn en waarschijnlijk opgeblazen door de media zijn er dus mensen die in hetzelfde huis wonen van een Corona patiënt, samen slapen en er zelfs seks mee heeft zonder besmet te raken, en de volgende keer is kennelijk je in dezelfde ruimte bevinden al aanleiding voor een massale uitbraak waarbij amper mensen gespaard worden. Die superverspreiders tarten kennelijk de effectiviteit van ongeveer alle maatregelen die we nemen.
Heel goed dat scheelt al wat met binnen zitten qua verse lucht.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
Ik bedoel tot naar de lente toe.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
quote:Het stadsbestuur van Rotterdam heeft het plan om de extra grote terrassen voor de horeca in ieder geval tot 1 april volgend jaar toe te staan. Dat zei wethouder Kasmi donderdag tegen de gemeenteraad. Ook wordt er samen met de horeca-ondernemers gekeken wat er mogelijk is qua overkappingen, beschutting en verwarming.
In de auto naar huis gewoon. MOet toch een keer naar huisquote:Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat is niet volgens de regels
Ik had eergisteren tijdens het testen in Almelo een fietser voor me.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
Nee, je bedoelt juist Reffquote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, hoe groter het aantal besmettingen, hoe lastiger het is om een hoge R0 te krijgen.
Ja, dit wordt in het hele land opgezet.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik bedoel tot naar de lente toe.
[..]
Iedereen ziek maar lekker uit eten gaanquote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja maar de rest wilt nog uit eten en zwemmen enzo.
In het huisje blijven kan nog wel dan ja als je geen contact met andere hebt.
Maar ga wel pleite ja.
Eerst testen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
In de auto naar huis gewoon. MOet toch een keer naar huis
Uurtje rijden.
Ik vul hem net voor je in met postcode 1011, op de fiets.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja eens, ze hebben ook onderzoek gedaan die virusdeeltjes bij superverpreiders zijn zoveel makkelijk detecteerbaar. Zelfs als mensen amper klachten hebben kunnen ze ware biologische bommen zijn, ze ademen letterlijk de virusdeeltjes in enorme mate uit.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja bijzonder. Met zo'n single case R van 20 moeten alweer heel veel mensen 'compenseren' in besmettingsverspreiding om gemiddeld een beetje fatsoenlijk de gem. R binnen de perken te houden.
Sowieso ben ik altijd wel benieuwd geweest naar de 'histogram' van de individuele R verdeling.
Dus of verspreidt het gros het nauwelijks of niet i.c.m. regelmatige superspreaders. Of heb je juist een meer continue verdeling waar échte uitschieters veel meer uitzondering zijn.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! En dat is nou politieke verantwoordelijkheid nemen, niet over makkelijke bijzaken discussiëren maar over de lastige hoofdzaken. Eigenlijk zijn die niet eens zo lastig: breng de R tot op het niveau van 0,8, maak het testen en het bron- en contactonderzoek op orde, houd De Jonge aan de afspraken.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zou je boetes gaan uitdelen voor het niet handhaven van een symboolmaatregel? Bovendien verlegt het het accent van coronawetgeving met als doel om het aantal besmettingen terug te dringen, naar coronawetgeving met als doel om te doen alsof je het aantal besmettingen terug dringt omdat mensen graag willen dat er 'iets' gedaan wordt.
En zwemmen, man man hoop maar dat die gozer trolt wat een kansloos verhaal.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Iedereen ziek maar lekker uit eten gaan
Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.quote:Jesse Klaver (GroenLinks) wil in eerste instantie geen wettelijke plicht: "Straffen is niet gewenst." Toch denkt hij dat een verplichting een goede stok achter de deur kan zijn.
Ja. En dat komt dus ook naar voren als ik hem invul.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
Gisteravond bij Op1 vond ik hem ook zo onduidelijk hierover.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.
Vind je dat niet eng dan? Vond het al kut om in zo'n testraat het raam open te draaien... weet jij veel wat er voor je zat, en het is toch half overdektquote:Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dat komt dus ook naar voren als ik hem invul.
Jesse Klaver is niet gemaakt voor ingewikkelde dossiers.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.
Echt? Oh. Daar had ik geen last van.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je dat niet eng dan? Vond het al kut om in zo'n testraat het raam open te draaien... weet jij veel wat er voor je zat, en het is toch half overdekt
Benieuwd hoe men dat gaat regelen zonder rechten te schaden dat niemand hoef te weten dat je iets mankeert.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zijn letterlijk zo goed als overal vrijgesteld van de maskerplicht. Niet naar uitwegen blijven zoeken.
Moet er wel plek zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nouja, het is toch een ontmoetingsplek voor Covid- patiënten en jij loopt daar zonder masker of bescherming dezelfde lucht in te ademen als zij uitademen/hoesten in een semi-open setting.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt? Oh. Daar had ik geen last van.
En dat is er. Vrijdag.quote:
Aan het begin werd de 80-20-regel genoemd, maar geen idee in hoeverre die nog steeds opgaat.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef galantis het volgende:
Sowieso ben ik altijd wel benieuwd geweest naar de 'histogram' van de individuele R verdeling.
Dus of verspreidt het gros het nauwelijks of niet i.c.m. regelmatige superspreaders. Of heb je juist een meer continue verdeling waar échte uitschieters veel meer uitzondering zijn.
De trend is niet (per se) lineair. Dat lijkt maar zo omdat je een krappe periode laat zien en omdat we nu met testcapaciteitproblemen te maken hebben .quote:Op woensdag 30 september 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Trend is nog steeds redelijk lineair omhoog qua besmettingen
Toen ik gisteravond uit nieuwsgierigheid keek waar ik terechtkon was dat alleen maar in Emmeloord en in Goes. Heb toch een stuk of 20 postcodes geprobeerd.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is er. Vrijdag.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #897 Zoals het avondklokje thuis tikt..
Weinig prettesters.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Bijna 25% test positief in Zuid Oost, doen ze het expres daar
Ik zag er in Den Helder ook een achte rme staan.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik had eergisteren tijdens het testen in Almelo een fietser voor me.
Uitstekend bron en contactonderzoek misschienquote:Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk vooral ook naar die enorme stijging in Diemen..quote:Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aan het begin werd de 80-20-regel genoemd, maar geen idee in hoeverre die nog steeds opgaat.
Ik herinner me maanden terug iemand die iets deelde van een DNA-databank waarin je de uitbraak van het virus kon traceren o.b.v. DNA-strings
Ik denk dat @Simmertje misschien niet goed aangegeven heeft met de fiets te komen, in dit geval.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toen ik gisteravond uit nieuwsgierigheid keek waar ik terechtkon was dat alleen maar in Emmeloord en in Goes. Heb toch een stuk of 20 postcodes geprobeerd.
Tja, Za en cijfers hèquote:Op woensdag 30 september 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ze hadden het toch over 400-500 over 2 weken? Waar haal jij nou weer die 1100 vandaan..
Maar het maakt natuurlijk wel uit of het voornamelijk incidenten zijn of dat het overal en nergens gebeurt. Als het vooral incidentele, maar grote uitbraken zijn kun je veel effectiever beleid maken door groepsgrootten te beperken.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.
Dan heb je echt niet goed opgelet...quote:Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen.
Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?quote:Op woensdag 30 september 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.
Ja en groepsgroottes beperken is intuïtief ook een hele effectieve maatregel. Het aantal mogelijke besmettingspaden in een groep gaat immers met de kwadraat van de grootte, superspreaders of geen superspreaders.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het maakt natuurlijk wel uit of het voornamelijk incidenten zijn of dat het overal en nergens gebeurt. Als het vooral incidentele, maar grote uitbraken zijn kun je veel effectiever beleid maken door groepsgrootten te beperken.
Maak me hier ook echt zorgen om. Nu al 100.000 kinderen die thuis zitten of hebben gezeten vanwege besmetting of symptomen (en in afwachting van een test). Dit is vragen om problemen..quote:Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las trouwens vandaag een interessant opiniestuk van een leerkracht: Scholen worden de verpleeghuizen van tweede golf
Een aantal passages:
Het lokaal met dertig leerlingen vullen is nog steeds de norm. Ter vergelijking: op een universiteit waar ik twee dagen per week werk, is alleen mijn eerste college fysiek, de rest gaat online. Tijdens dat eerste college moet ik bovendien zestien studenten verdelen over twee lokalen. Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen. Of erger, niemand uit al die bestuurlijke lagen boven mij neemt de moeite het uit te leggen.
Dit kan onmogelijk goed gaan. Middelbare scholen zijn hard op weg in de tweede golf de status te krijgen van de verpleegtehuizen uit de eerste golf. Het virus gaat hard rond in al die slecht geventileerde klassen en gebouwen met veel mensen in kleine ruimtes. Deze problematiek vereist nationale bijsturing.
(...)
Maar minister Slob zwijgt. Hij ziet geen probleem. Daarmee gaat hij steeds meer op dansleraar en virusontkenner Willem Engel lijken.
Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?
Nonno-discussie, dat vooral zo is omdat iemand zich een andere situatie dan die van zichzelf, niet kan wil indenken en daarmee ongefundeerd bepaalt wat een ander moet doen/vinden.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef Dven het volgende:
Lol ja, iedereen strak dood door de microfibers ja.
Raar dat je het zelf al 50 jaar met een sjaal gered hebt zonder heftige longkanker te ontwikkelen.
Manmanman.
Zou het wel een stuk makkelijker makenquote:Op woensdag 30 september 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.
Ik kan het me zo goed voorstellen. Iedereen moet thuiswerken tenzij het niet anders kan. In de verpleegtehuizen worden allemaal extra voorzorgsmaatregelen getroffen. De auteur van het stuk ziet op televisie een sterk verminderde bemensing van de Tweede Kamer. Op de universiteit waar hij werkt worden allerlei oplossingen gezocht om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen. En dan is het op de middelbare school business as usual.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maak me hier ook echt zorgen om. Nu al 100.000 kinderen die thuis zitten of hebben gezeten vanwege besmetting of symptomen (en in afwachting van een test). Dit is vragen om problemen..
'De' oorzaak niet, maar potentiële oorzaken:quote:Op woensdag 30 september 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?
Geeft ook aan hoe belangrijk we de sociaalemotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen vinden.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan het me zo goed voorstellen. Iedereen moet thuiswerken tenzij het niet anders kan. In de verpleegtehuizen worden allemaal extra voorzorgsmaatregelen getroffen. De auteur van het stuk ziet op televisie een sterk verminderde bemensing van de Tweede Kamer. Op de universiteit waar hij werkt worden allerlei oplossingen gezocht om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen. En dan is het op de middelbare school business as usual.
Oplossing het fake mondkapje.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nonno-discussie, dat vooral zo is omdat iemand zich een andere situatie dan die van zichzelf, niet kan wil indenken en daarmee ongefundeerd bepaalt wat een ander moet doen/vinden.
//--//
Dat is ook precies hoe de mondkapjes discussie zal gaan zijn. Dragers zijn en geven hun vermeende veiligheid, niet-dragers zijn veroorzakers van alle ellende.
Zonder enig zelfbeschikkingsruimte dat iedereen vooral zelf moet besluiten of die wel of niet een kapje in welke situatie iets draagt.
Hij vraagt toch niet om een sluiting? Hij vraagt nota bene om voorzorgsmaatregelen waardoor we juist onderwijs ten behoeve van de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van deze kinderen kunnen waarborgen.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geeft ook aan hoe belangrijk we de sociaalemotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen vinden.
https://nos.nl/video/2348(...)perverspreiders.htmlquote:Op woensdag 30 september 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.
Precies dit ja. Laten ze de klassen halveren en de lessen livestreamen. Week erop wissel je van groep.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij vraagt toch niet om een sluiting? Hij vraagt nota bene om voorzorgsmaatregelen waardoor we juist onderwijs ten behoeve van de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van deze kinderen kunnen waarborgen.
Ga naar huis man. En waarschuw je ouders zichzelf goed in de gaten te houden.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
-> R&P
Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies dit ja. Laten ze de klassen halveren en de lessen livestreamen. Week erop wissel je van groep.
Leerkrachten die van klaslokaal wisselen i.p.v. de kinderen scheelt ook al veel.
Er lag al voor de vakantie een prima plan klaar die vele malen veiliger oogt dan dit. Die tieners moeten wel afstand houden van de leerkracht, maar dat doen ze thuis uiteraard niet. Dus werk je verspreiding in de hand. Dat loopt niet in lijn met de maatregelen die nu getroffen worden.
En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.
Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.
Zo snel mogelijk wegwezen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
-> R&P
Hebben Mark Rutte en De Jonge het daar dan ook over?quote:Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Gretzl het volgende:
Waarom hebben Mark Rutte, De Jonge en Dissel het nu continu over The Hammer and the Dance , maar was er blijkbaar onvoldoende urgentie om de toonaangevende strategie van Pueyo al in de periode april-september toe te passen? Dit komt niet geloofwaardig over.
Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.
Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben om thuis te werken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
Gaan ze gezellig wat klasgenoten uitnodigenquote:Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.
uhh nee, maar ouders moeten in principe ook thuis werken he slimpiequote:Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.
Nou ze zeggen niet letterlijk dat ze volledig kiezen voor de aanbevelingen van Pueyo, maar de hamer en de dans wordt de laatste weken wel heel vaak genoemd. Ik vraag me af waarom dat niet eerder had gekund, Pueyo pleitte juist voor het voorkomen van jojo-lockdowns zoals de Nederlandse en tijdig effectief ingrijpen. Dit is niet meer dansen, dit is een duidelijke tweede golf.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben Mark Rutte en De Jonge het daar dan ook over?
Dat EN er is een mogelijkheid om die kinderen gewoon wel naar school te laten gaan. Is zelfs tijdens de 'lockdown' zo geweest. Mijn buurmeisje heeft geen dag gemist, samen met nog een jongen.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.
Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben met thuiswerken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
Zeker geen kinderen jijquote:Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus partners kunnen wel bij elkaar zijn, maar niet met hun kinderen? Ze houden van elkaar maar niet van hun kinderen?quote:Op woensdag 30 september 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.
Constant kinderen aanwezig maken mensen echt overspannen en helpen relaties naar de klote, laat staan als er nog druk bij komt om te presteren vanuit een werkgever..
DAt had je dan moeten bedenken voordat je ze nam. Of opvoeden, wil ook nog wel eens helpen. Schijnt een vies woord te zijn tegenwoordig.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.
Constant kinderen aanwezig maken mensen echt overspannen en helpen relaties naar de klote, laat staan als er nog druk bij komt om te presteren vanuit een werkgever..
Nee, want ze hebben les en de leerkracht kan zien of ze aanwezig zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:18 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Gaan ze gezellig wat klasgenoten uitnodigen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |