abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2020 @ 14:31:34 #203
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195343964
De Duitse kerstmarkten gaan door, maar mensen mogen niet te dicht op elkaar staan.

Logisch, maar dan moeten er héél veel mensen weg gestuurd worden. Ik ga jaarlijks naar die van Aken, en daar kan je letterlijk over de hoofden lopen. In de rest van het winkelhart trouwens ook. :')

Het scheelt wel als velen door corona toch al ontmoedigd zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:32:29 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343974
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen :') .
:') Precies. Daarom een kwalijke zaak dat er nog steeds genoeg mensen zijn die zichzelf en anderen voor de gek houden met "uitstekende cijfers" "DE R IS WEER AAN HET DALEN!!!" en meer van dat soort (moedwillig?) foute informatieverstrekking.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195343980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Als je dit soort gevallen ertussen hebt zitten. En de R zit rond de 1,3. Dan moet je toch vrachten besmette mensen hebben die op hun beurt slechts 0 of 1 iemand anders aansteken.
Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.

Hoewel die aantallen relatief zijn en waarschijnlijk opgeblazen door de media zijn er dus mensen die in hetzelfde huis wonen van een Corona patiënt, samen slapen en er zelfs seks mee heeft zonder besmet te raken, en de volgende keer is kennelijk je in dezelfde ruimte bevinden al aanleiding voor een massale uitbraak waarbij amper mensen gespaard worden. Die superverspreiders tarten kennelijk de effectiviteit van ongeveer alle maatregelen die we nemen.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 14:32:59 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343984
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Hoe dan. :{
Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 30 september 2020 @ 14:33:28 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195343990
Ik wordt verdrietig wanneer ik een NOS presentator op een leeg plein met een mondkpaje overstaanbaar commentaar zie geven over de EU politiek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195343991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik vind dat artikel ook verbazingwekkend. Één besmet persoon besmet gewoon dat hele fucking cafe terwijl ze (zeggen ze iig...) aan tafeltjes hebben gezeten en afstand hebben gehouden.
Hoe dan. :{
Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.
pi_195343992
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou zou willen zien aan data? Per patiënt, anoniem uiteraard, die op de IC komt precies kunnen zien wanneer hij of zij opgenomen is, en wanneer hij er weer vanaf gaat.

Dan kan je wat zeggen over die ligduur, of die nou echt afneemt ten opzichte van maart, etc. Maar die data zal wel niet publiekelijk zijn.
Er is vorige week gewoon een rapport verschenen waarin je keurig per maand de ligtijd kon zien. :')

Is ook meermaals gedeeld en besproken hier.
pi_195343995
quote:

[..]

Zat net even voor de grap te kijken waar ik eventueel terecht zou kunnen voor een test in Amsterdam. Ik heb geen auto tot mijn beschikking, kon met de fiets wel terecht in Den Helder morgen :') .
Als je nu aanfietst ben je ruim op tijd :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 30 september 2020 @ 14:34:10 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195343999
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Vallon het volgende:
Ik wordt verdrietig
Mijn leraar Nederlands werd hier vroeger altijd enorm verdrietig van.
pi_195344003
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Je wil toch geen gezichtsverlies lijden door te zeggen dat je gezellig de polonaise hebt staan dansen.
Stoelendans gehouden waarschijnlijk.
pi_195344005
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Ouders vinden het ook wel best, maar beginnen nu ook te snotteren.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven? :P

-> R&P :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 14:34:47 ]
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 14:35:23 #214
181272 crew  Noppie2000
pi_195344020
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
Oke, zit hier met mijn ouders, broer, zijn vriendin, en mijn dinnetje in een bungalow.
Broer snot verkouden, maar heeft 'schijt' zegt ie zelf en doet alles gewoon nog.
Vriendin en ik willen eigenlijk vandaag weg ipv vrijdag, goede keuze of blijven? :P

Weg.
pi_195344023
quote:

Laat je allemaal aub testen voor je een boel extra mensen aansteekt!
  woensdag 30 september 2020 @ 14:35:56 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344032
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hij zal wel een superspreader zijn. Sommige mensen shedden zoveel virusdeeltjes dat ze enorm besmettelijk zijn. Als hij hard praat/zingt/schreeuwt en de ventilatie is ondermaats dan kan het hard gaan.
Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.
pi_195344037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Weg.
Te laat
pi_195344038
We gaan wel lekker snel naar die 5000 besmettingen per dag toe zo -O-
Zonder wrijving geen glans
pi_195344040
quote:

Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.
blablablabla
pi_195344041
quote:

[..]

Vorige week werd ik op de site van de GGD vanuit Amsterdam ook naar Den Helder, Woerden en Almere gestuurd.

Tip: je kunt dit oplossen, door verschillende postcodes uit te proberen met invullen. Na een tijdje kreeg ik de optie teststraat Amsterdam Rai.
Leipe shit ouwe
  woensdag 30 september 2020 @ 14:36:32 #221
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344048
quote:

Ik zou deze morgen al vertrokken zijn.
pi_195344055
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Snap ook niet waarom er buiten naar ik meen Rotterdam vrij weinig focus op buitenhoreca is. Pleur alle heaterstandaarden voorlopig effe overboord en zorg dat mensen gewoon buiten blijven. Eventueel hier en daar wat wandjes tegen de wind en een groot gedeelte van de mensen hoeft al niet meer binnen te zitten.
Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:37:15 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344061
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Justin_Case het volgende:
We gaan wel lekker snel naar die 5000 besmettingen per dag toe zo -O-
Als je voorspelling uitkomt heb je de poppen aan het dansen gezien de testcapaciteit die nog steeds zo rond de 30K ligt.
pi_195344063
3300, gaan we deze week de 4000 nog voorbij?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195344064
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

De R neemt dus al af.
Tja, hoe groter het aantal besmettingen, hoe lastiger het is om een hoge R0 te krijgen.
pi_195344065
quote:

[..]

In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195344066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou lekker blijven kans dat je besmet bent geraakt is waarschijnlijk toch al reëel. En laat die mensen zich aub laten testen.
Ja maar de rest wilt nog uit eten en zwemmen enzo.
In het huisje blijven kan nog wel dan ja als je geen contact met andere hebt.

Maar ga wel pleite ja :P .
pi_195344070
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:33 schreef Vallon het volgende:
Ik wordt verdrietig wanneer ik een NOS presentator op een leeg plein met een mondkpaje overstaanbaar commentaar zie geven over de EU politiek.
Wat zal je de hele dag dan verdrietig zijn als je hiervan al verdrietig wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:38:15 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344080
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Dven het volgende:

[..]

:') Precies. Daarom een kwalijke zaak dat er nog steeds genoeg mensen zijn die zichzelf en anderen voor de gek houden met "uitstekende cijfers" "DE R IS WEER AAN HET DALEN!!!" en meer van dat soort (moedwillig?) foute informatieverstrekking.
Als jij denkt dat je uit deze cijfers kunt afleiden dat de situatie alleen maar verslechterd mag dat, maar zelf extra besmette personen toevoegen doe je dan toch echt helemaal zelf en is een stuk willekeuriger en moedwilliger dan wat die anderen doen.
Antifa
pi_195344081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat snap ik maar 20 van de 28 terwijl er afstand is gehouden en maatregelen in acht zijn genomen geeft dat toch te denken. Tijdens de initiële uitbraak was er ook zo'n barman die er duizend zou hebben besmet.

Hoewel die aantallen relatief zijn en waarschijnlijk opgeblazen door de media zijn er dus mensen die in hetzelfde huis wonen van een Corona patiënt, samen slapen en er zelfs seks mee heeft zonder besmet te raken, en de volgende keer is kennelijk je in dezelfde ruimte bevinden al aanleiding voor een massale uitbraak waarbij amper mensen gespaard worden. Die superverspreiders tarten kennelijk de effectiviteit van ongeveer alle maatregelen die we nemen.
Ja bijzonder. Met zo'n single case R van 20 moeten alweer heel veel mensen 'compenseren' in besmettingsverspreiding om gemiddeld een beetje fatsoenlijk de R binnen de perken te houden.

Sowieso ben ik altijd wel benieuwd geweest naar de 'histogram' van de individuele R verdeling.
Dus of verspreidt het gros het nauwelijks of niet i.c.m. regelmatige superspreaders. Of heb je juist een meer continue verdeling waar échte uitschieters veel meer uitzondering zijn.
I'll give you something to do
pi_195344086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit wordt door het hele land breed opgezet anders. Vrijwel overal waar het een beetje kan en de moeite is gaat men met buitenterrassen werken.
Heel goed dat scheelt al wat met binnen zitten qua verse lucht.
blablablabla
pi_195344091
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef Leonos het volgende:

Dat is niet volgens de regels
  woensdag 30 september 2020 @ 14:39:06 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344095
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik bedoel tot naar de lente toe.

quote:
Het stadsbestuur van Rotterdam heeft het plan om de extra grote terrassen voor de horeca in ieder geval tot 1 april volgend jaar toe te staan. Dat zei wethouder Kasmi donderdag tegen de gemeenteraad. Ook wordt er samen met de horeca-ondernemers gekeken wat er mogelijk is qua overkappingen, beschutting en verwarming.
pi_195344103
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Dat is niet volgens de regels
In de auto naar huis gewoon. MOet toch een keer naar huis :P
Uurtje rijden.
pi_195344108
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In Amsterdam is er toch speciaal een teststraat ingericht in de RAI voor mensen zonder auto.
Ik had eergisteren tijdens het testen in Almelo een fietser voor me.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:39:40 #236
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344110
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, hoe groter het aantal besmettingen, hoe lastiger het is om een hoge R0 te krijgen.
Nee, je bedoelt juist Reff ;).
Antifa
pi_195344116
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik bedoel tot naar de lente toe.
[..]

Ja, dit wordt in het hele land opgezet.
  woensdag 30 september 2020 @ 14:40:06 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344117
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:37 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja maar de rest wilt nog uit eten en zwemmen enzo.
In het huisje blijven kan nog wel dan ja als je geen contact met andere hebt.

Iedereen ziek maar lekker uit eten gaan _O_
pi_195344125
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

In de auto naar huis gewoon. MOet toch een keer naar huis :P
Uurtje rijden.
Eerst testen.
pi_195344134
quote:

[..]

Ik vul hem net voor je in met postcode 1011, op de fiets.

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344135
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja bijzonder. Met zo'n single case R van 20 moeten alweer heel veel mensen 'compenseren' in besmettingsverspreiding om gemiddeld een beetje fatsoenlijk de gem. R binnen de perken te houden.

Sowieso ben ik altijd wel benieuwd geweest naar de 'histogram' van de individuele R verdeling.
Dus of verspreidt het gros het nauwelijks of niet i.c.m. regelmatige superspreaders. Of heb je juist een meer continue verdeling waar échte uitschieters veel meer uitzondering zijn.
Ja eens, ze hebben ook onderzoek gedaan die virusdeeltjes bij superverpreiders zijn zoveel makkelijk detecteerbaar. Zelfs als mensen amper klachten hebben kunnen ze ware biologische bommen zijn, ze ademen letterlijk de virusdeeltjes in enorme mate uit.
blablablabla
pi_195344145
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou je boetes gaan uitdelen voor het niet handhaven van een symboolmaatregel? Bovendien verlegt het het accent van coronawetgeving met als doel om het aantal besmettingen terug te dringen, naar coronawetgeving met als doel om te doen alsof je het aantal besmettingen terug dringt omdat mensen graag willen dat er 'iets' gedaan wordt.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! En dat is nou politieke verantwoordelijkheid nemen, niet over makkelijke bijzaken discussiëren maar over de lastige hoofdzaken. Eigenlijk zijn die niet eens zo lastig: breng de R tot op het niveau van 0,8, maak het testen en het bron- en contactonderzoek op orde, houd De Jonge aan de afspraken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195344157
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Iedereen ziek maar lekker uit eten gaan _O_
En zwemmen, man man hoop maar dat die gozer trolt wat een kansloos verhaal.
blablablabla
pi_195344161
quote:
Jesse Klaver (GroenLinks) wil in eerste instantie geen wettelijke plicht: "Straffen is niet gewenst." Toch denkt hij dat een verplichting een goede stok achter de deur kan zijn.
Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.
pi_195344163
quote:

[..]

Ja. En dat komt dus ook naar voren als ik hem invul. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344176
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik wil het eigenlijk wel, maar ik wil ook niet al te autoritair overkomen, dus ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil. Ok Jesse.
Gisteravond bij Op1 vond ik hem ook zo onduidelijk hierover.
pi_195344189
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. En dat komt dus ook naar voren als ik hem invul. :)
Vind je dat niet eng dan? Vond het al kut om in zo'n testraat het raam open te draaien... weet jij veel wat er voor je zat, en het is toch half overdekt :{
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 14:43:49 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344192
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jesse Klaver is niet gemaakt voor ingewikkelde dossiers.
Antifa
pi_195344207
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Vind je dat niet eng dan? Vond het al kut om in zo'n testraat het raam open te draaien... weet jij veel wat er voor je zat, en het is toch half overdekt :{
Echt? Oh. Daar had ik geen last van.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 september 2020 @ 14:45:53 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195344223
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Die zijn letterlijk zo goed als overal vrijgesteld van de maskerplicht. Niet naar uitwegen blijven zoeken.
Benieuwd hoe men dat gaat regelen zonder rechten te schaden dat niemand hoef te weten dat je iets mankeert.
En die asemlijers moeten zich dus impliciet verantwoorden in de supermarkt met een medisch attest ?
Zelfs wanneer je het even benauwd hebt. Suc6 ook met de serieus bedreigende situatie voor mensen die straks allerlei microfibers aan het inademen (zijn ge)gaan of zichzelf zo wat sneller een bacteriële besmetting bezorgen.

Ik zoek niet naar uitwegen, ik draag zelf een prima visnetje maar mijn discussie is kennelijk een compleet andere.
Wat, en dat begrijp ik, moeilijk te begrijpen is. Vooral wanneer iemand acties wil (ver)volgen en weinig zicht heeft op de bijbehorende strategie.

Het gaat mij niet om het voorwerp maar het doel van dat voorwerp en wat het daar daarmee dient.

Een leuke uitweg is dan dat je met 4 draden over je gezicht dat tenminste de neus en mond bedekt, dan voldoet aan de definitie van een niet medisch mondkapje. Nergens kan ik vinden of en aan welke kwaliteitsnorm het geheiligde mondkapje als symbool, moet voldoen. Getuige ook de leuke hipster zelfbouwsels.
pi_195344234
quote:

[..]

Moet er wel plek zijn. :P
pi_195344246
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Echt? Oh. Daar had ik geen last van.
Nouja, het is toch een ontmoetingsplek voor Covid- patiënten en jij loopt daar zonder masker of bescherming dezelfde lucht in te ademen als zij uitademen/hoesten in een semi-open setting.
blablablabla
pi_195344272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Moet er wel plek zijn. :P
En dat is er. Vrijdag.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #897 Zoals het avondklokje thuis tikt..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344279
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef galantis het volgende:
Aan het begin werd de 80-20-regel genoemd, maar geen idee in hoeverre die nog steeds opgaat.

Ik herinner me maanden terug iemand die iets deelde van een DNA-databank waarin je de uitbraak van het virus kon traceren o.b.v. DNA-strings
pi_195344284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Trend is nog steeds redelijk lineair omhoog qua besmettingen
De trend is niet (per se) lineair. Dat lijkt maar zo omdat je een krappe periode laat zien en omdat we nu met testcapaciteitproblemen te maken hebben .
  woensdag 30 september 2020 @ 14:48:59 #256
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344285
Lol ja, iedereen strak dood door de microfibers ja.

Raar dat je het zelf al 50 jaar met een sjaal gered hebt zonder heftige longkanker te ontwikkelen.

Manmanman.
pi_195344299
Amsterdam data:

pi_195344308
quote:
Toen ik gisteravond uit nieuwsgierigheid keek waar ik terechtkon was dat alleen maar in Emmeloord en in Goes. Heb toch een stuk of 20 postcodes geprobeerd.
pi_195344315
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Amsterdam data:

[ afbeelding ]
Bijna 25% test positief in Zuid Oost, doen ze het expres daar _O-
blablablabla
pi_195344329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Weinig prettesters. O-)
pi_195344332
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik had eergisteren tijdens het testen in Almelo een fietser voor me.
Ik zag er in Den Helder ook een achte rme staan.
Maar ik neem aan dat deze niet uit Amsterdam kwam :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 september 2020 @ 14:52:04 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195344341
quote:

[..]

Uitstekend bron en contactonderzoek misschien :'(
pi_195344349
quote:

[..]

Kijk vooral ook naar die enorme stijging in Diemen..
  woensdag 30 september 2020 @ 14:53:01 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344360
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aan het begin werd de 80-20-regel genoemd, maar geen idee in hoeverre die nog steeds opgaat.

Ik herinner me maanden terug iemand die iets deelde van een DNA-databank waarin je de uitbraak van het virus kon traceren o.b.v. DNA-strings
Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.
Antifa
pi_195344383
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toen ik gisteravond uit nieuwsgierigheid keek waar ik terechtkon was dat alleen maar in Emmeloord en in Goes. Heb toch een stuk of 20 postcodes geprobeerd.
Ik denk dat @Simmertje misschien niet goed aangegeven heeft met de fiets te komen, in dit geval.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ze hadden het toch over 400-500 over 2 weken? Waar haal jij nou weer die 1100 vandaan..
Tja, Za en cijfers hè ;)
pi_195344391
Ik las trouwens vandaag een interessant opiniestuk van een leerkracht: Scholen worden de verpleeghuizen van tweede golf

Een aantal passages:

Het lokaal met dertig leerlingen vullen is nog steeds de norm. Ter vergelijking: op een universiteit waar ik twee dagen per week werk, is alleen mijn eerste college fysiek, de rest gaat online. Tijdens dat eerste college moet ik bovendien zestien studenten verdelen over twee lokalen. Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen. Of erger, niemand uit al die bestuurlijke lagen boven mij neemt de moeite het uit te leggen.

Dit kan onmogelijk goed gaan. Middelbare scholen zijn hard op weg in de tweede golf de status te krijgen van de verpleegtehuizen uit de eerste golf. Het virus gaat hard rond in al die slecht geventileerde klassen en gebouwen met veel mensen in kleine ruimtes. Deze problematiek vereist nationale bijsturing.

(...)

Maar minister Slob zwijgt. Hij ziet geen probleem. Daarmee gaat hij steeds meer op dansleraar en virusontkenner Willem Engel lijken.
pi_195344395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik zou me niet teveel blindstaren op de rol van superverspreiders tov de gewone mens. De R is een gemiddelde over iedereen die besmet wordt en als je dan specifiek een subgroep weglaat die veel mensen besmet, dan gaat de R voor de rest logischerwijs lager zijn. Zolang je niet kunt zien welke mensen de superspreaders zijn en vooral gaan zijn, kun je er ook geen beleid op maken.
Maar het maakt natuurlijk wel uit of het voornamelijk incidenten zijn of dat het overal en nergens gebeurt. Als het vooral incidentele, maar grote uitbraken zijn kun je veel effectiever beleid maken door groepsgrootten te beperken.
pi_195344412
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen.
Dan heb je echt niet goed opgelet...
pi_195344423
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?
  woensdag 30 september 2020 @ 14:57:16 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344434
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar het maakt natuurlijk wel uit of het voornamelijk incidenten zijn of dat het overal en nergens gebeurt. Als het vooral incidentele, maar grote uitbraken zijn kun je veel effectiever beleid maken door groepsgrootten te beperken.
Ja en groepsgroottes beperken is intuïtief ook een hele effectieve maatregel. Het aantal mogelijke besmettingspaden in een groep gaat immers met de kwadraat van de grootte, superspreaders of geen superspreaders.
Antifa
pi_195344436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las trouwens vandaag een interessant opiniestuk van een leerkracht: Scholen worden de verpleeghuizen van tweede golf

Een aantal passages:

Het lokaal met dertig leerlingen vullen is nog steeds de norm. Ter vergelijking: op een universiteit waar ik twee dagen per week werk, is alleen mijn eerste college fysiek, de rest gaat online. Tijdens dat eerste college moet ik bovendien zestien studenten verdelen over twee lokalen. Niemand kan mij de ratio achter dit verschil tussen school en universiteit uitleggen. Of erger, niemand uit al die bestuurlijke lagen boven mij neemt de moeite het uit te leggen.

Dit kan onmogelijk goed gaan. Middelbare scholen zijn hard op weg in de tweede golf de status te krijgen van de verpleegtehuizen uit de eerste golf. Het virus gaat hard rond in al die slecht geventileerde klassen en gebouwen met veel mensen in kleine ruimtes. Deze problematiek vereist nationale bijsturing.

(...)

Maar minister Slob zwijgt. Hij ziet geen probleem. Daarmee gaat hij steeds meer op dansleraar en virusontkenner Willem Engel lijken.

Maak me hier ook echt zorgen om. Nu al 100.000 kinderen die thuis zitten of hebben gezeten vanwege besmetting of symptomen (en in afwachting van een test). Dit is vragen om problemen..
  woensdag 30 september 2020 @ 14:58:57 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195344459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heeft iemand trouwens enig idee waarom iemand een superspreader zou zijn en een ander niet? Is er bekend wat daarvan de oorzaak kan zijn?
Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.
Antifa
  woensdag 30 september 2020 @ 14:59:41 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195344472
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:48 schreef Dven het volgende:
Lol ja, iedereen strak dood door de microfibers ja.

Raar dat je het zelf al 50 jaar met een sjaal gered hebt zonder heftige longkanker te ontwikkelen.

Manmanman.
Nonno-discussie, dat vooral zo is omdat iemand zich een andere situatie dan die van zichzelf, niet kan wil indenken en daarmee ongefundeerd bepaalt wat een ander moet doen/vinden.
//--//
Dat is ook precies hoe de mondkapjes discussie zal gaan zijn. Dragers zijn en geven hun vermeende veiligheid, niet-dragers zijn veroorzakers van alle ellende.
Zonder enig zelfbeschikkingsruimte dat iedereen vooral zelf moet besluiten of die wel of niet een kapje in welke situatie iets draagt.
pi_195344473
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het kan ook gewoon nog steeds toeval zijn volgens mij. Er is niet een verband tussen bijvoorbeeld roodharigen en superspreaders ontdekt, voor zover ik weet.
Zou het wel een stuk makkelijker maken :')
pi_195344488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maak me hier ook echt zorgen om. Nu al 100.000 kinderen die thuis zitten of hebben gezeten vanwege besmetting of symptomen (en in afwachting van een test). Dit is vragen om problemen..
Ik kan het me zo goed voorstellen. Iedereen moet thuiswerken tenzij het niet anders kan. In de verpleegtehuizen worden allemaal extra voorzorgsmaatregelen getroffen. De auteur van het stuk ziet op televisie een sterk verminderde bemensing van de Tweede Kamer. Op de universiteit waar hij werkt worden allerlei oplossingen gezocht om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen. En dan is het op de middelbare school business as usual.
pi_195344514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

'De' oorzaak niet, maar potentiële oorzaken:
- Mate van afstand
- Mate van luchtcirculatie
- Geluk/pech
- Virale lading
- Mate van uitscheiding (schreeuwen/zoenen/praten/zingen)
- Publiek (jongeren hebben doorgaans minder klachten en zullen minder snel getest worden)
pi_195344526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan het me zo goed voorstellen. Iedereen moet thuiswerken tenzij het niet anders kan. In de verpleegtehuizen worden allemaal extra voorzorgsmaatregelen getroffen. De auteur van het stuk ziet op televisie een sterk verminderde bemensing van de Tweede Kamer. Op de universiteit waar hij werkt worden allerlei oplossingen gezocht om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen. En dan is het op de middelbare school business as usual.
Geeft ook aan hoe belangrijk we de sociaalemotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen vinden.
pi_195344574
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nonno-discussie, dat vooral zo is omdat iemand zich een andere situatie dan die van zichzelf, niet kan wil indenken en daarmee ongefundeerd bepaalt wat een ander moet doen/vinden.
//--//
Dat is ook precies hoe de mondkapjes discussie zal gaan zijn. Dragers zijn en geven hun vermeende veiligheid, niet-dragers zijn veroorzakers van alle ellende.
Zonder enig zelfbeschikkingsruimte dat iedereen vooral zelf moet besluiten of die wel of niet een kapje in welke situatie iets draagt.
Oplossing het fake mondkapje.

pi_195344576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geeft ook aan hoe belangrijk we de sociaalemotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen vinden.
Hij vraagt toch niet om een sluiting? Hij vraagt nota bene om voorzorgsmaatregelen waardoor we juist onderwijs ten behoeve van de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van deze kinderen kunnen waarborgen.
pi_195344616
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

https://nos.nl/video/2348(...)perverspreiders.html

Dit is geen hoogstaand dubbelblind wetenschappelijk onderzoek natuurlijk maar wel zeer interessante materie, die 25% heeft het dus kennelijk in de adem zitten (de zogenaamde superverspreiders) en 75% niet.

Dat zou kunnen verklaren waarom er soms heel veel mensen ziek worden bij contact en soms helemaal niemand, zelfs als je in hetzelfde huis woont.

Verder wel eens met je dat het voor de virusaanpak als totaalconcept niet zo heel relevant is.
blablablabla
pi_195344666
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij vraagt toch niet om een sluiting? Hij vraagt nota bene om voorzorgsmaatregelen waardoor we juist onderwijs ten behoeve van de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van deze kinderen kunnen waarborgen.
Precies dit ja. Laten ze de klassen halveren en de lessen livestreamen. Week erop wissel je van groep.
Leerkrachten die van klaslokaal wisselen i.p.v. de kinderen scheelt ook al veel.
Er lag al voor de vakantie een prima plan klaar die vele malen veiliger oogt dan dit. Die tieners moeten wel afstand houden van de leerkracht, maar dat doen ze thuis uiteraard niet. Dus werk je verspreiding in de hand. Dat loopt niet in lijn met de maatregelen die nu getroffen worden.
pi_195344705
quote:

Ga naar huis man. En waarschuw je ouders zichzelf goed in de gaten te houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195344728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Precies dit ja. Laten ze de klassen halveren en de lessen livestreamen. Week erop wissel je van groep.
Leerkrachten die van klaslokaal wisselen i.p.v. de kinderen scheelt ook al veel.
Er lag al voor de vakantie een prima plan klaar die vele malen veiliger oogt dan dit. Die tieners moeten wel afstand houden van de leerkracht, maar dat doen ze thuis uiteraard niet. Dus werk je verspreiding in de hand. Dat loopt niet in lijn met de maatregelen die nu getroffen worden.
Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.
blablablabla
pi_195344831
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Je wilt dus dat papa en mama thuiswerken tegelijkertijd de kinderen ook om de week thuis houden, dat komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast ten goede.
En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben met thuiswerken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
pi_195344866
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:16:18 #287
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195344874
Waarom hebben Mark Rutte, De Jonge en Dissel het nu continu over The Hammer and the Dance , maar was er blijkbaar onvoldoende urgentie om de toonaangevende strategie van Pueyo al in de periode april-september toe te passen? Dit komt niet geloofwaardig over.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195344876
quote:

Zo snel mogelijk wegwezen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195344888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Gretzl het volgende:
Waarom hebben Mark Rutte, De Jonge en Dissel het nu continu over The Hammer and the Dance , maar was er blijkbaar onvoldoende urgentie om de toonaangevende strategie van Pueyo al in de periode april-september toe te passen? Dit komt niet geloofwaardig over.
Hebben Mark Rutte en De Jonge het daar dan ook over?
  woensdag 30 september 2020 @ 15:17:27 #290
473584 Gretzl
pi_195344899
Rutte die Merkel citeert dat er een dag komt dat alles weer normaal wordt en dan vervolgens over een vaccin of voldoende medicijnen begint :')

Heeft nog steeds niet begrepen dat de grote kans op normale omstandigheden wordt bereikt als zoveel mogelijk landen hun best doen om in te dammen naar nul.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195344902
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En hoe halen ze het in hun hoofd om thuiswerken verplicht te stellen? Dat partners tegelijkertijd thuis aanwezig zijn komt de goede vrede en het geestelijk welzijn vast niet ten goede.

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben om thuis te werken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.

Constant kinderen aanwezig maken mensen echt overspannen en helpen relaties naar de klote, laat staan als er nog druk bij komt om te presteren vanuit een werkgever..
blablablabla
pi_195344917
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Middelbare schoolkinderen hoef je echt niet voor thuis te blijven hoor. Opgelost, dat is al stap 1.
Gaan ze gezellig wat klasgenoten uitnodigen
pi_195344920
quote:

[..]

uhh nee, maar ouders moeten in principe ook thuis werken he slimpie
  woensdag 30 september 2020 @ 15:18:54 #294
473584 Gretzl
pi_195344929
quote:
5s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben Mark Rutte en De Jonge het daar dan ook over?
Nou ze zeggen niet letterlijk dat ze volledig kiezen voor de aanbevelingen van Pueyo, maar de hamer en de dans wordt de laatste weken wel heel vaak genoemd. Ik vraag me af waarom dat niet eerder had gekund, Pueyo pleitte juist voor het voorkomen van jojo-lockdowns zoals de Nederlandse en tijdig effectief ingrijpen. Dit is niet meer dansen, dit is een duidelijke tweede golf.
pi_195344930
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kom op hé, dit zijn ongewone tijden en die maken zulk soort situaties nodig. Voor mensen die écht problemen hebben met thuiswerken vanwege hun privésituatie is er bovendien de mogelijkheid om wel degelijk naar het werk te gaan.
Dat EN er is een mogelijkheid om die kinderen gewoon wel naar school te laten gaan. Is zelfs tijdens de 'lockdown' zo geweest. Mijn buurmeisje heeft geen dag gemist, samen met nog een jongen.
pi_195344942
quote:

[..]

Zeker geen kinderen jij
blablablabla
pi_195344956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze willen niet dat we samenklonteren op kantoor voor werk dat je ook thuis kan doen. Partners samen moet toch kunnen, anders is er iets wezenlijks mis in je relatie. Lijkt mij dan.

Constant kinderen aanwezig maken mensen echt overspannen en helpen relaties naar de klote, laat staan als er nog druk bij komt om te presteren vanuit een werkgever..
Dus partners kunnen wel bij elkaar zijn, maar niet met hun kinderen? Ze houden van elkaar maar niet van hun kinderen?

De kinderen zijn niet constant aanwezig. Ze gaan in zo'n situatie immers nog steeds naar school, alleen niet de volledige tijd. Bovendien is er, zoals ik al zei, de mogelijkheid om naar het werk te gaan als het echt nodig is. Ik heb bijvoorbeeld collega's met hectische thuissituaties en die gaan regelmatig naar kantoor.
pi_195344965
Misschien worden we nu ook zo massaal ziek omdat we tijdens de 1e golf geen weerstand meer hebben opgebouwd door de 1.5 meter afstand. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_195344976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

DAt had je dan moeten bedenken voordat je ze nam. Of opvoeden, wil ook nog wel eens helpen. Schijnt een vies woord te zijn tegenwoordig.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:21:19 #300
473584 Gretzl
pi_195344982
Blijft inderdaad schandalig zoals Asscher nu beweert dat het kabinet niet veel eerder (lees: eind juli) heeft ingezet op het voldoende omlaag brengen van de R.
pi_195344989
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:18 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Gaan ze gezellig wat klasgenoten uitnodigen
Nee, want ze hebben les en de leerkracht kan zien of ze aanwezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')