Sterker nog, een mondkapjesplicht is als beperking van persoonlijke vrijheid misschien wel beter verdedigbaar dan een plicht om een autogordel te dragen. Een autogordel draag je immers alleen voor je eigen veiligheid (en een plicht is daarmee een vorm van betutteling) en een mondkapje draag je om anderen te beschermen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Ook nu geldt, de gemiddelde mens is te dom om voorzichtig te doen. Daarom loopt de boel weer op. Dus moeten er maar weer regels komen.
Daar gaat de branchevereniging spijt van krijgen op het moment dat het aantal klanten teruglooptquote:Op woensdag 30 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom wil de branchevereniging, op nadrukkelijk verzoek van de supermarktmanagers, dat er een landelijke mondkapjesplicht komt.
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog, een mondkapjesplicht is als beperking van persoonlijke vrijheid misschien wel beter verdedigbaar dan een plicht om een autogordel te dragen. Een autogordel draag je immers alleen voor je eigen veiligheid (en een plicht is daarmee een vorm van betutteling) en een mondkapje draag je om anderen te beschermen.
Klopt, al staat de werkzaamheid van een mondkapje ook niet meer echt ter discussie. Maar het is inderdaad zo dat een autogordel effectiever is dan een mondkapje. Niet tegen corona overigens, voor ik beleidsmakers op ideeën breng.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.
De werkzaamheid an sich niet, de gedragseffecten ervan wel, en daarmee de effectiviteit.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, al staat de werkzaamheid van een mondkapje ook niet meer echt ter discussie. Maar het is inderdaad zo dat een autogordel effectiever is dan een mondkapje. Niet tegen corona overigens, voor ik beleidsmakers op ideeën breng.
minder dan vroeger, maar nog steeds heb je ze er tussenquote:Op woensdag 30 september 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de veiligheid van een autogordel niet ter discussie staat.
Linkje?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom wil de branchevereniging, op nadrukkelijk verzoek van de supermarktmanagers, dat er een landelijke mondkapjesplicht komt.
Dus ook op straat. Zie je wel hoe simpel.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op straat zijn ook andere mensen.
Kort: Rutte wilde in antwoord op een motie uit de Kamer even de Mondkapjesplicht regelen zodat het komende Vrijdag 18:00 als wet/maatregel van kracht kon worden... enige minuten in dat debat later bleek dat (imo heel voorspelbaar) dit niet zo makkelijk te gaan. Vanwege allerlei obstructies van o.a. hoe dan, wie, wat waar "details" etc.etc. ?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Wat is er nu gebeurd tijdens het debat? Dat moment heb ik namelijk gemist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Nee die is onderbouwd, voor iedereen gelijk (inlcusief uitzondering) en heeft niet tot doel een ander daarmee gewenster gedrag te veroorzaken.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?
Bij ons in de Appie bijna iedereen wel m.u.v. van paar bejaarden. Meeste zijn wel studenten, dus is wat logischerquote:Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef RipCity het volgende:
Even gecheckt: 10% droeg er net een in de jumbo maar personeel niet..
Wel 9% meer dan gisteren
In zekere zin wel. Dat is niet tegen te spreken. Als je die keuze zelf niet hebt volgens de wet, dan is dat een inperking van de persoonlijke vrijheid.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is de plicht om in voertuigen een gordel te dragen dan ook inperking van vrijheid?
Op straat ga ik echt niet zo'n ding dragen.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus ook op straat. Zie je wel hoe simpel.
Iedereen wel of iedereen niet? Zoals het er nu staat draagt iedereen ze behalve wat bejaarden, dat zou ik vreemd vinden.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij ons in de Appie bijna iedereen wel m.u.v. van paar bejaarden. Meeste zijn wel studenten, dus is wat logischer
Grappig om te zien hoe men de schuld neemt van labiel vormgegeven beleid.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Ook nu geldt, de gemiddelde mens is te dom om voorzichtig te doen. Daarom loopt de boel weer op. Dus moeten er maar weer regels komen.
Moet ik nou het hele programma weer doorspitten?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/op1-29-september/29-09-2020/POW_04809605
Bijna iedereen wel. Maar er wonen daar veel studenten, vandaar. Bij een andere Appie waar ik boodschappen doe, gewoon in de Markthal-Rotterdam doet bijna niemand ze weer aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedereen wel of iedereen niet? Zoals het er nu staat draagt iedereen ze behalve wat bejaarden, dat zou ik vreemd vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |