gebaseerd op mijn ervaringen van de afgelopen 2 dagenquote:
Oh gelukkig.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gebaseerd op mijn ervaringen van de afgelopen 2 dagen
zow dan.....quote:Op woensdag 30 september 2020 19:04 schreef Dimachaerus het volgende:
ik was net in de supermarkt en ik droeg geen mondkapje
en ik ga het niet doen ook
andere zag ik ook geen mondkapje dragen
Dit is ook hoe ik er nu tegenover sta. Ik word een beetje moedeloos van deze situatie, zeker nu duidelijk is dat we die 0,9 nooit gaan halen in oktober. We kunnen niet nu laks zijn en eigenwijs lopen doen, en dan janken dat de horeca weer dicht is. Doe gewoon effe je best, volg de regels zo veel mogelijk op. Neem ook zelf initiatief. Ja, mondkapjes zijn kut, maar je gaat er echt niet dood van als je hem effe op moet in een winkel.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Geloven?
Nee. Daar heeft het niet zoveel mee te maken. Ik vind die mondkapjes in en in triest. Bah.
Maar ik ga proberen het advies wel op te volgen.
Idem met die max 3 personen thuis enzo. Ik geloof ook niet dat als er een vierde persoon is, er meteen een superspreader-event plaats vindt![]()
Maar ik probeer het maar.
In de hoop dat het enig effect heeft.
Ik volg het advies gewoon op.
Kan goed kloppen, want het griepseizoen is nog niet begonnen.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Griep bestaat niet meer toch, heb er niks meer over gehoord.
in Australië hadden ze bijna geen griep door de maatregelen voor covid, die komen net uit het griep seizoen.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:22 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Kan goed kloppen, want het griepseizoen is nog niet begonnen.
De maatregelen dan gewoon houden. Dan ben je gelijk ook van de griep af.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in Australië hadden ze bijna geen griep door de maatregelen voor covid, die komen net uit het griep seizoen.
Klopt. Er wonen een hoop debielen in Nederland, dat is de laatste tijd ook wel duidelijk geworden toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die gemiddelde mens is wel schuldig aan heel veel dingen..... als we die nu eens vinden, dan zijn veel problemen opgelost.
Nou ik vind het wel meevallen met die lockdown en avondklok,quote:Op woensdag 30 september 2020 19:10 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nee. Omdat we nu veel te overdreven reageren op de griep.
Ik doelde op het het focussen op superverspreiders. Hoewel dat een enorm fascinerend onderwerp is zal je zelfs als je dat allemaal wetenschappelijk kunt aantonen daar in de praktijk natuurlijk niet zo heel veel mee...quote:Op woensdag 30 september 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Situatie A:
1 persoon besmet 130 man
129 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 125 besmettingen voorkomen.
Situatie B:
10 personen besmetten 13 man
120 man besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 80 besmettingen voorkomen.
Situatie C:
26 personen besmetten 5 man
104 personen besmetten niemand.
R0 = 1,3
Als je nu de groepsgrootte terugbrengt naar max. 5, heb je in theorie 0 besmettingen voorkomen.
P.S. De getallen kloppen niet helemaal (zo moet je de besmetter meenemen in de groepsgrootte en je gaat er hierbij vanuit dat die personen op dezelfde locatie besmet worden), maar het idee lijkt me helder.
Hahaha ja doei, goede grap, als dat vaccin er is en breed is uitgerold en de pandemie is over, wil ik gewoon weer vrij zijn om naar een leuk evenement te gaan, op de foto te gaan met mensen, te knuffelen en seksen etc met wie ik wil, en gewoon lekker enthousiast te zijn en vrienden maken zonder me als een autistische robot te moeten gedragen spastisch door die verschrikkelijke ongezellige kut 1.5m regel. En zoveel vriendenquote:Op woensdag 30 september 2020 19:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De maatregelen dan gewoon houden. Dan ben je gelijk ook van de griep af.
Nou dan liever de griep houden dan de strenge maatregelen van Australiëquote:Op woensdag 30 september 2020 19:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De maatregelen dan gewoon houden. Dan ben je gelijk ook van de griep af.
In Amsterdam toch niet mag ik hopen. Of het moet zo zijn dat ze ervoor gaan dat heel Amsterdam besmet raakt.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik doelde op het het focussen op superverspreiders. Hoewel dat een enorm fascinerend onderwerp is zal je zelfs als je dat allemaal wetenschappelijk kunt aantonen daar in de praktijk natuurlijk niet zo heel veel mee...
Terugbrengen van groepsvorming is uiterst relevant
Sommige openbare gebouwen mogen nog steeds 180 mensen in zag ik vandaag, wtf.
die vielen best mee in het begin ( maart/april/mei )quote:Op woensdag 30 september 2020 19:54 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nou dan liever de griep houden dan de strenge maatregelen van Australië
Nee wel in de buurt, wel publieke instelling, vraag me af of die een speciale ontzegging hebben voor meer mensen. Hing ook een teller buiten, er waren 78 mensen binnen.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In Amsterdam toch niet mag ik hopen. Of het moet zo zijn dat ze ervoor gaan dat heel Amsterdam besmet raakt.
Dat mondkapje is ook een dringend advies. Als 75 % van Amsterdam het niet draagt, heb je gewoon nog steeds een probleem.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee wel in de buurt, wel publieke instelling, vraag me af of die een speciale ontzegging hebben voor meer mensen. Hing ook een teller buiten, er waren 78 mensen binnen.
Was sarcasmequote:Op woensdag 30 september 2020 19:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hahaha ja doei, goede grap, als dat vaccin er is en breed is uitgerold en de pandemie is over, wil ik gewoon weer vrij zijn om naar een leuk evenement te gaan, op de foto te gaan met mensen, te knuffelen en seksen etc met wie ik wil, en gewoon lekker enthousiast te zijn en vrienden maken zonder me als een autistische robot te moeten gedragen spastisch door die verschrikkelijke ongezellige kut 1.5m regel. En zoveel vrienden
thuis uit te nodigen als ik wil etc. En niet elk bioscoop, theater etc failliet laten gaan.
En daar gaat ook echt gebeuren, die regel gaat er gewoon weer af na de pandemie, zoals ook al 10000 keer op is gehamerd door Rutte en co (en de hele tweede kamer en zo goed als elke expert in dit land en overal).
Can't wait - hoewel het vast nog wel een jaar duurt ongeveer. Maar kan niet wachten op de dag dat we weer gewoon in vrijheid mogen leven!
Dat heb je goed gezien, maar die maximum aantallen zijn geen vrijblijvend advies natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat mondkapje is ook een dringend advies. Als 75 % van Amsterdam het niet draagt, heb je gewoon nog steeds een probleem.
Niet alleen in Amsterdam, nee.
Maar het stelt niks voor als maatregel.
met adviezen gaan we het virus gewoon voorlopig niet stoppen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat een groot deel van ons medebewoners in Nederland geen mondkapjes draagt nadat de advies nu voor heel Nederland geldt.
Jij draagt ze zelf al een paar maanden?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat een groot deel van ons medebewoners in Nederland geen mondkapjes draagt nadat de advies nu voor heel Nederland geldt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |