Het betere idee is lokale lockdowns. Waar de daadwerkelijke besmettingen zijn. Dat is ook het hele doel van het testen, om uit te zoeken waar de besmettingshaarden zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, okee, maar ik zie zo snel niemand met een beter idee, en het belangrijkste, iemand die dat idee ook uitvoert.
Is al ingegaan (per direct), rond een uur of 16:00 uurquote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Mammietje het volgende:
Ik begrijp dat er toch landelijk een dringend advies komt voor mondkapjes. Wat, waar, wanneer? Of is dat nog niet duidelijk?
Ik zie het ook niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Een halfjaar al zonder mondkapjes en nu moet het opeens hét middel worden dat ons van de grote boze lockdown gaat redden.
Misschien is zonder ook wel genoeg, misschien niet. Niemand die het weet. En gezien hoe het al die tijd de andere landen vergaat is het echt niet dé gamechanger.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Het is 1 van de middelen om de r0 onder de 1 te krijgen. Mondkapjes kunnen het wellicht van 1,1 naar 0,9 brengen bijvoorbeeld.
Ja, maar die worden niet uigevoerd, die lockdown wordt straks landelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het betere idee is lokale lockdowns. Waar de daadwerkelijke besmettingen zijn. Dat is ook het hele doel van het testen, om uit te zoeken waar de besmettingshaarden zijn.
Dat is landelijk dusquote:Op woensdag 30 september 2020 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of we proberen de besmettingen in te dammen waar ze voorkomen. Dan kan de rest van het land open blijven.
En dat vind je... wat?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar die worden niet uigevoerd, die lockdown wordt straks landelijk.
Ik weet niet of een "dringend advies" iets is wat echt ingaatquote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is al ingegaan (per direct), rond een uur of 16:00 uur
Tja, als mensen inderdaad zo idioot zijn dat ze bij een positieve test alsnog uit hun quarantaine gaan dan houdt het op. Maar ik heb er nog wel vertrouwen in dat een overgrote meerderheid dat niet zou doen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik snap je punt helemaal. Voor jou en mij is het inderdaad ideaal. Snelle geruststelling en snelle hervatting van je werk/bezigheden. Top.
Maar als ik lees hoeveel mensen zelfs met de wetenschap van een positieve test evengoed op pad gaan, dan twijfel ik aan je laatste zin. Ik denk dat een thuistestje nog sneller wordt weggemoffeld dan een officiële testuitslag van de GGD als er iets leuks op het programma staat. Om nog maar te zwijgen over contacten inlichten. Dan lijkt het me beter als je dat snelle testje bij de huisartsenpost of toch GGD kan doen. Bovendien hou je als GGD dan zicht op de verspreiding.
Stel het volgende:quote:Op woensdag 30 september 2020 20:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Misschien is zonder ook wel genoeg, misschien niet. Niemand die het weet. En gezien hoe het al die tijd de andere landen vergaat is het echt niet dé gamechanger.
Hier wordt gewoon geponeerd dat het alternatief een lockdown is, veel te voorbarig.
Het is direct in gegaan na de coronadebat en geldt nu voor heel Nederland.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Mammietje het volgende:
Ik begrijp dat er toch landelijk een dringend advies komt voor mondkapjes. Wat, waar, wanneer? Of is dat nog niet duidelijk?
Is per direct en aanstaande vrijdag zal er verduidelijking over komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Mammietje het volgende:
Bron? Dat is absoluut geen feit.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Evenals het feit dat mondkapjes in de huidige situatie ook niets veranderen.
Ow echt? En waar wel en niet dan?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is al ingegaan (per direct), rond een uur of 16:00 uur
Landelijkquote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow echt? En waar wel en niet dan?
Heb ik mijn eerste overtreding al binnen denk ik!
Zie België en Duitsland, heb ik net ook al gezegd. Ik weet dat het topic snel gaat maar zomaar posts overslaan is niet handigquote:
Daar hadden we helaas veel eerder mee moeten beginnen. Het VK gooide Leicester in lockdown bij iets van 250 nieuwe besmettingen. In Amsterdam hebben we maandenlang iets van 100 besmettingen per dag gezien en het enige wat ze deden was een mondkapjesplicht op de wallen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het betere idee is lokale lockdowns. Waar de daadwerkelijke besmettingen zijn. Dat is ook het hele doel van het testen, om uit te zoeken waar de besmettingshaarden zijn.
Het is, uiteraard in dit land, weer eens een advies en geen verplichting. En adviezen kun je niet overtreden.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee want het is een advies en geen plicht.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En daar moet het hele land straks weer voor bloeden. Het is schandalig hoe de lokale overheden zich gedragen hebben in steden als Amsterdam.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar hadden we helaas veel eerder mee moeten beginnen. Het VK gooide Leicester in lockdown bij iets van 250 nieuwe besmettingen. In Amsterdam hebben we maandenlang iets van 100 besmettingen per dag gezien en het enige wat ze deden was een mondkapjesplicht op de wallen.
Het is géén feit. In Azië waar zowat iedereen een mondkapje draagt etc..quote:Op woensdag 30 september 2020 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zie België en Duitsland, heb ik net ook al gezegd. Ik weet dat het topic snel gaat maar zomaar posts overslaan is niet handig
Whut?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En daar moet het hele land straks weer voor bloeden. Het is schandalig hoe de lokale overheden zich gedragen hebben in steden als Amsterdam.
Dat doe je toch voor jouw eigen gezondheid.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:52 schreef FalloutVATS het volgende:
Ik ga ze denk ik toch wel dragen hoor die mondkapjes in de winkel. Het is hier altijd zo druk in de Dirk en AH dat ik het toch wel overweeg. Puur gewoon voor de zekerheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |