Nee, mondkapjes zijn het heilige middel.. Terwijl de besmettingen ontzettend afnamen in de maanden mei - augustus zonder mondkapjes. Per dag maximaal 100 besmettingen, maar nee, zo belangrijk die mondkapjes.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het feit dat ondanks alle mondkapjes de besmettingen in België en Duitsland ook oplopen vindt niemand belangrijk schijnbaar.
Raar want hoe moet je dan eten?quote:Op woensdag 30 september 2020 20:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met een mondkapje mag je opeens wel met tien man aan een tafel?
Dat risico heb je nu toch ook? Dat risico is nu zelfs vele malen groter.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dat wordt ook echt een thuistest?
Lijkt me dat het net zo goed gaat werken als nu. Dat er dan pipo's zijn die iets te leuks te doen hebben, test in de prullenbak gooien en lekker hun ding weer doen.
dan ga je niet .....quote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil in een winkel of trein echt wel een mondkapje op maar in een café of restaurant gaat me dat toch echt een stap te ver. Ik kom daar voor m'n plezier en zo'n kapje is verre van plezierig.
Een lockdown is ook niet zo heel plezierigquote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil in een winkel of trein echt wel een mondkapje op maar in een café of restaurant gaat me dat toch echt een stap te ver. Ik kom daar voor m'n plezier en zo'n kapje is verre van plezierig.
Als het aantal besmettingen niet binnen drie weken omlaag gaat komen er nog strengere maatregelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Wat is dat voor rare redenering? Alsof het virus minder besmettelijk is als je ergens voor je plezier komt...quote:Op woensdag 30 september 2020 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Ja als je thuis kan doen , net voor het tandenpoetsen welquote:Op woensdag 30 september 2020 20:19 schreef asco het volgende:
[..]
Goedzo, ben benieuwd. Dat is ook het enige wat gaat werken. Vaccin geloof ik niet in, niet voor 2022 in elk geval. Sneltest wel.
Huh wat verzin jij er nou weer allemaal bij? Ik ga gewoon niet meer op een terras zitten als ik daar een kapje op moet.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare redenering? Alsof het virus minder besmettelijk is als je ergens voor je plezier komt...
Voor sommige mensen (not me), is winkelen een pleziertje/uitje. Die willen het dan in winkels weer niet...
Dus dan maar weer een inteliigente lockdown? Kun je gewoon niet meer naar dat café of restaurant![]()
Of we proberen de besmettingen in te dammen waar ze voorkomen. Dan kan de rest van het land open blijven.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare redenering? Alsof het virus minder besmettelijk is als je ergens voor je plezier komt...
Voor sommige mensen (not me), is winkelen een pleziertje/uitje. Die willen het dan in winkels weer niet...
Dus dan maar weer een inteliigente lockdown? Kun je gewoon niet meer naar dat café of restaurant![]()
Ja, maar jammer genoeg is dat niet de realiteit.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of we proberen de besmettingen in te dammen waar ze voorkomen. Dan kan de rest van het land open blijven.
Ik snap je punt helemaal. Voor jou en mij is het inderdaad ideaal. Snelle geruststelling en snelle hervatting van je werk/bezigheden. Top.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat risico heb je nu toch ook? Dat risico is nu zelfs vele malen groter.
Stel, je hebt een milde verkoudheid of loopneus. Eigenlijk denk je zelf niet dat het corona is en je wilt eigenlijk lekker gaan sporten met je teamgenoten, maar goed.
Scenario 1: je moet 2 uur in de wacht staan bij de GGD om een afspraak in te plannen, de afspraak is pas over 3 dagen. En daarna moet je nog 48 uur op de uitslag wachten. In de tussentijd moet je in quarantaine.
Scenario 2: je hebt al een sneltest in huis, binnen een uur weet je de uitslag met 95% betrouwbaarheid.
Ik denk dat de kans groter is dat de persoon in scenario 1 het wel best vindt en zich niet laat testen en lekker gaat sporten, dan dat je in scenario 2 een foutieve uitslag hebt en iemand onterecht een negatieve uitslag krijgt (geen corona).
En wat sneltesten tot een absolute gamechanger kunnen maken: de hoeveelheid en het grote bereik.
1.000.000 sneltesten per week met 95% betrouwbaarheid is beter dan 150.000 normale testen met 100% betrouwbaarheid. En wat ik zo lees hebben de sneltesten die nu in ontwikkeling zijn de kleine marge onbetrouwbaarheid op de valse positieve tests zitten, niet op valse negatieve tests. In dat geval is het helemaal ideaal.
Dan laat je bij een positieve sneltest eventueel nog een echte test doen. Het risico dat iemand met corona door een foute uitslag weer naar buiten gaat en anderen besmet is dan nihil.
Een halfjaar al zonder mondkapjes en nu moet het opeens hét middel worden dat ons van de grote boze lockdown gaat redden.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Een lockdown is ook niet zo heel plezierig
[..]
Als het aantal besmettingen niet binnen drie weken omlaag gaat komen er nog strengere maatregelen.
Het was überhaupt niet erg verstandig van Rutte om die drie weken te noemen. Dat gaat een hoop teleurstellingen opleveren waarschijnlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen niet binnen drie weken omlaag gaat komen er nog strengere maatregelen.
Ja, maar de realiteit is nu eenmaal dat die maatregelen er gaan komen. Wat je ook van die mondkapjes vind.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Een halfjaar al zonder mondkapjes en nu moet het opeens hét middel worden dat ons van de grote boze lockdown gaat redden.
Nope. Het is 1 van de middelen om de r0 onder de 1 te krijgen. Mondkapjes kunnen het wellicht van 1,1 naar 0,9 brengen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Een halfjaar al zonder mondkapjes en nu moet het opeens hét middel worden dat ons van de grote boze lockdown gaat redden.
Evenals het feit dat mondkapjes in de huidige situatie ook niets veranderen.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar jammer genoeg is dat niet de realiteit.
Was het maar 1,1, dashboard zegt dat het 1.27 is nu.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Het is 1 van de middelen om de r0 onder de 1 te krijgen. Mondkapjes kunnen het wellicht van 1,1 naar 0,9 brengen bijvoorbeeld.
Nou zo lees ik het niet. Het is een aanvulling op alle reeds bestaande maatregelen, die op het grote geheel wellicht een beetje meehelpt. Dat het een wondermiddel zou zijn is nooit gezegd. Dat maken vooral de tegenstanders ervan.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, okee, maar ik zie zo snel niemand met een beter idee, en het belangrijkste, iemand die dat idee ook uitvoert.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Evenals het feit dat mondkapjes in de huidige situatie ook niets veranderen.
Terras is niet wat je schreefquote:Op woensdag 30 september 2020 20:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Huh wat verzin jij er nou weer allemaal bij? Ik ga gewoon niet meer op een terras zitten als ik daar een kapje op moet.
Als dit zo zou zijn moet Van Dissel gearresteerd worden. Tenzij de mondkapjes via gedragsverandering besmettingen tegengaan. Daar wil ik nog wel in geloven eigenlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. Het is 1 van de middelen om de r0 onder de 1 te krijgen. Mondkapjes kunnen het wellicht van 1,1 naar 0,9 brengen bijvoorbeeld.
Per direct, en in alle overdekte publieke ruimtes.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:47 schreef Mammietje het volgende:
Ik begrijp dat er toch landelijk een dringend advies komt voor mondkapjes. Wat, waar, wanneer? Of is dat nog niet duidelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |