Lijkt me een goed plan.twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 20:15:03House Democrats are quietly discussing moving ahead with punishments for individuals who defied subpoenas in Trump's impeachment inquiry.Lawmakers involved in the discussions believe the individuals who ignored their subpoenas should be held in contempt.https://t.co/Zo3VMeaO0s reageer retweet
Omdat ze dat juist ontkennen en stellig beweren dat de kiezer bij hen bepaalt. Verder is het een soort kiezersbedrog waar het systeem op fundeert.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel nou dat bekend wordt dat de DNC Buttigieg en Klobuchar heeft verzocht uit de race te stappen. Enerzijds omdat ze al kansloos zijn voor de eindoverwinning en omdat daarmee de winkansen voor Biden worden vergroot.
Hoe is dat precies corrupt?
Geen zin in. Je beseft toch echt wel dat er een DNC leiding bestaat? Of ga je dat ook ontkennen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jaja, DNC rigged, stom, we weten het wel. Daarvoor loopt er in BNW echt een hele mooie reeks waarin je ongehinderd al je verdachtmakingen neer kunt zetten.
De kiezer heeft dan ook het laatste woord. Zelfs als Buttigieg en Klobuchar op verzoek van de DNC uit de race zijn gestapt, dan betekent dat niet automatisch dat hun kiezers overstappen naar Biden. Dat moeten die mensen helemaal zelf doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:04 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Omdat ze dat juist ontkennen en stellig beweren dat de kiezer bij hen bepaalt. Verder is het een soort kiezersbedrog waar het systeem op fundeert.
Maar waarom zouden ze het Sanders niet hebben gevraagd als kandidaten het zo simpel opgeven op verzoek?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:04 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Omdat ze dat juist ontkennen en stellig beweren dat de kiezer bij hen bepaalt. Verder is het een soort kiezersbedrog waar het systeem op fundeert.
Uiteraard, maar die beslissen niet wie de kandidaat wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:06 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Geen zin in. Je beseft toch echt wel dat er een DNC leiding bestaat? Of ga je dat ook ontkennen?
Omdat hij onafhankelijk is en anti-establishment. In hun ogen radicaal en niet te overtuigen. Hij speelde het spelletje niet volgens hun regels en daarom wilden ze hem weg.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze het Sanders niet hebben gevraagd als kandidaten het zo simpel opgeven op verzoek?
Dan hoef je het maar aan een persoon te vragen.
Nee hoor. Die stemmen gaan gewoon nu naar Biden. Dat hebben de twee opgestapten bepaald.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De kiezer heeft dan ook het laatste woord. Zelfs als Buttigieg en Klobuchar op verzoek van de DNC uit de race zijn gestapt, dan betekent dat niet automatisch dat hun kiezers overstappen naar Biden. Dat moeten die mensen helemaal zelf doen.
Waarom er dus sprake zou zijn van corruptie, is mij een raadsel.
Trump heeft geen charisma, sowieso kun je bij de stelling dat elke president charisma heeft gehad je vraagtekens zetten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:10 schreef KI1234 het volgende:
En om even terug te gaan naar een ander punt van mij eerder, vrijwel iedere president uit het verleden van de VS heeft charisma gehad. Dat heeft Biden niet en Trump wel. Op basis daarvan kun je voorspellen dat het Trump wordt.
Of mischien is het omdat hij alleen Democraat is als er Presidents verkiezingen zijn. Dat zou ook zomaar kunnen en dat zou ook zomaar de motivatie van Democratische stemmers kunnnen zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:12 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Omdat hij onafhankelijk is en anti-establishment. In hun ogen radicaal en niet te overtuigen. Hij speelde het spelletje niet volgens hun regels en daarom wilden ze hem weg.
Ok pik, Trump heeft geen charisma.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Trump heeft geen charisma, sowieso kun je bij de stelling dat elke president charisma heeft gehad je vraagtekens zetten.
Ja? Dus Buttigieg heeft iedereen die van plan was op hem te stemmen gedwongen om op Biden te stemmen? Hoe heeft hij dat gedaan? Al zijn potentiėle kiezers, die hij niet kent, omkopen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:13 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nee hoor. Die stemmen gaan gewoon nu naar Biden. Dat hebben de twee opgestapten bepaald.
Die bepalen dat niet, niet zo fantaseren en liegen, joh.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:13 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nee hoor. Die stemmen gaan gewoon nu naar Biden. Dat hebben de twee opgestapten bepaald.
Goed iig dat we iets vooruit zijn gekomen in onze discussie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die beslissen niet wie de kandidaat wordt.
Nee, dat bepalen de mensen die hun stem uitbrengen. Wie tot een paar dagen terug zich vol overtuiging achter Buttigieg schaarde, is niet verplicht om nu het hokje van Biden in te kleuren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:13 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nee, hij gaat zijn gedelegeerden aan Biden schenken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja? Dus Buttigieg heeft iedereen die van plan was op hem te stemmen gedwongen om op Biden te stemmen? Hoe heeft hij dat gedaan? Al zijn potentiėle kiezers, die hij niet kent, omkopen?
Jij wordt enthousiast als je Trump ziet speechen tijdens een van z'n rallies? Jij staat luid te juichen als een politicus recht in je bek staat te liegen en lulverhalen loopt op te hangen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ok pik, Trump heeft geen charisma.
Wel eens beelden van zijn rallies gezien?
Dat bestaat niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:16 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nee, hij gaat zijn gedelegeerden aan Biden schenken.
Kijk eens wie de user is?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wordt enthousiast als je Trump ziet speechen tijdens een van z'n rallies? Jij staat luid te juichen als een politicus recht in je bek staat te liegen en lulverhalen loopt op te hangen?
Ja dat doen hij waarschijnlijk wel. Hij heeft ook gelijk dat Trump een charisma heeft, waar een hoop mensen enthousiast van worden. Dat het een onbeschofte, liegende randdebiel is doet daar verder weinig vanaf.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wordt enthousiast als je Trump ziet speechen tijdens een van z'n rallies? Jij staat luid te juichen als een politicus recht in je bek staat te liegen en lulverhalen loopt op te hangen?
Weet niet of ik dat charisma zou noemen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja dat doen hij waarschijnlijk wel. Hij heeft ook gelijk dat Trump een charisma heeft, waar een hoop mensen enthousiast van worden. Dat het een onbeschofte, liegende randdebiel is doet daar verder weinig vanaf.
quote:The biggest reason was lack of young voters who turned out. Exit polls showed only about 1 in 8 voters were between the ages of 18 and 29 years old. By contrast, nearly two-thirds were 45 or older, and about 3 in 10 were 65 or older.
https://www.washingtonpos(...)aways-super-tuesday/
Dat lijkt me meer in de algemeenheid voor politici te gelden. Het is ook een zichzelf bevestigend probleem. Jongeren worden niet vertegenwoordigd en raken gedesinteresseerd, vervolgens stemmen ze weinig etcetera.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:24 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens een interessant punt over Sanders stemmers, hij blijkt niet in staat om de jongere kiezer naar de stembus te krijgen:
[..]
Sanders was degene die claimde de jongere kiezer naar de stembus te krijgen en was degene die daar het meest van zou profiteren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer in de algemeenheid voor politici te gelden. Het is ook een zichzelf bevestigend probleem. Jongeren worden niet vertegenwoordigd en raken gedesinteresseerd, vervolgens stemmen ze weinig etcetera.
Ja jongeren moeten inderdaad niet zeuren dat ze de eerste generatie zijn die het slechter hebben dan hun ouders. Ligt natuurlijk helemaal aan de jongeren zelf ook al zijn ze lang niet de grootste groep in democratie al helemaal niet in een vergrijzende democratie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sanders was degene die claimde de jongere kiezer naar de stembus te krijgen en was degene die daar het meest van zou profiteren.
Jongeren moeten niet zeuren dat ze niet vertegenwoordigd worden als ze niet gaan stemmen, natuurlijk, maar goed, eigen verantwoordelijkheid is niet zo'n groot ding bij ze.
En wat zou hun motivatie dan zijn om op Trump te stemmen? Welke punten scoort hij bij die mensen goed op? Leg eens uit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:31 schreef KI1234 het volgende:
Dit gaat een hoop randgevallen Democraten eerder motiveren om op Trump te stemmen. Goed gedaan DNC met je winst weggeven.
De doelpalen stonden ergens anders, vriend.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja jongeren moeten inderdaad niet zeuren dat ze de eerste generatie zijn die het slechter hebben dan hun ouders. Ligt natuurlijk helemaal aan de jongeren zelf ook al zijn ze lang niet de grootste groep in democratie al helemaal niet in een vergrijzende democratie.
Maar goed jouw analyses slaan nooit ergens op dus ook hier sla je de plank mis.
Gewoon gemotiveerd om niet op een dement fossiel te gaan stemmen die juist een voortzetting is van Obama-toestanden waar zelfs veel voorheen Democratisch stemmende kiezers van afkerig zijn geworden. Oftewel die zofenaamde white man's rage wat voor Trump beslissend was in zijn overwinning. Biden drawgt veel bagage met zich mee vanwege de Obama-periode. En daarbuiten vanwege een heel lange carričre. Onvermijdelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat zou hun motivatie dan zijn om op Trump te stemmen? Welke punten scoort hij bij die mensen goed op? Leg eens uit.
Dat is een bizarre uitspraak, Trump is juist een en al charisma.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Trump heeft geen charisma, sowieso kun je bij de stelling dat elke president charisma heeft gehad je vraagtekens zetten.
Ok, dus volgens jou zijn alle blanke Amerikanen racisten. Zullen ze leuk vinden om te horen maar vertel dan eens waarom Clinton meer stemmen kreeg dan Trump? Want dat optelsommetje klopt dus niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:39 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Gewoon gemotiveerd om niet op een dement fossiel te gaan stemmen die juist een voortzetting is van Obama-toestanden waar zelfs veel voorheen Democratisch stemmende kiezers van afkerig zijn geworden. Oftewel die zofenaamde white man's rage wat voor Trump beslissend was in zijn overwinning. Biden drawgt veel bagage met zich mee vanwege de Obama-periode. En daarbuiten vanwege een heel lange carričre. Onvermijdelijk.
Trump daarentegen was een buitenstaander in de politiek.
Ze hadden iets verser bloed nodig en hebben zich in de voet geschoten.
Helemaal niet het is duidelijk dat jongeren overal in het westen niet op komen dagen bij verkiezingen, dat schreef ik al maar jij negeert blijkbaar graag wat anderen schrijven.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De doelpalen stonden ergens anders, vriend.
Ja wat duidelijk een zichzelf bevestigend probleem is. Jongeren zien nooit kandidaten die ze aanspreken > jongeren gaan niet stemmen > jongeren zien nooit kandidaten die ze aanspreken.quote:Het is al langere tijd het geval dat de jongere generaties die in overgrote meerderheid Democraat zijn qua intenties niet gaan stemmen en DUS niet vertegenwoordigd zijn. Kandidaten die rekenen op de jongere stemmer gaan iedere keer op hun bek omdat ze niet op komen dagen in grote aantallen.
De logica van deze zinnen gaat aan mij compleet voorbij (ik zeg het maar op zn zachtst) dus ik reageer er niet meer op. Veel succes.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus volgens jou zijn alle blanke Amerikanen racisten. Zullen ze leuk vinden om te horen maar vertel dan eens waarom Clinton meer stemmen kreeg dan Trump? Want dat optelsommetje klopt dus niet.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is een bizarre uitspraak, Trump is juist een en al charisma.
Waarom? Ik heb nooit ontkend dat de DNC ook bestuurd wordt. Ik ga alleen niet mee in je standaard complotriedeltje dat de leiding beslist wie de kandidaat wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:15 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Goed iig dat we iets vooruit zijn gekomen in onze discussie.
Is charisma zo belangrijk? En verwar je dat niet met je persoonlijke smaak?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:33 schreef KI1234 het volgende:
Andersom bekeken, waar heeft Biden wél charisma en hoe precies? Heb het namelijk nog nooit gezien.
Bij de Republikeinen was het vorige keer toch ook burgeroorlog? Volgens mij wil dat echt niks zeggen voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:57 schreef Chivaz het volgende:
Hoe dan ook de burgeroorlog bij de Democraten gaat gewoon door tenzij Biden serieuze concessies gaat doen, ik zie dat niet gebeuren.
blijf dromen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:57 schreef Chivaz het volgende:
Hoe dan ook de burgeroorlog bij de Democraten gaat gewoon door tenzij Biden serieuze concessies gaat doen, ik zie dat niet gebeuren.
Ja precies, de vorige debatten waren qua dat aangaat eigenlijk een farce. Bijna bij elke poging van een kandidaat die een standpunt probeerde uit te leggen werd onderbroken want de tijd was op. Komt bij dat die debatten denk ik de lifeline voor Sanders kunnen zijn, hij lijkt een stuk scherper dan Biden die steeds meer van die verbal slips maakt. Als je ziet hoe snel de zaken zijn gedraaid van Sanders staat voor, naar Biden staat dik voor, hoop ik dat er weer zo'n verschuiving kan plaatsvinden als het veld verder uitdunt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:01 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik ben blij dat het democratische veld nu wat uitgedund is. Tot nu was het een kippenhok en probeerden ze allemaal krampachtig te scoren om een beetje in de kijker te komen. Nu kunnen de debatten eindelijk over beleid gaan, iets waar de VS 4 jaar lang van verstoken zijn geweest.
Biden heeft natuurlijk een verleden als Vicepresident en staat daardoor op een iets hoger niveau dan Sanders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja precies, de vorige debatten waren qua dat aangaat eigenlijk een farce. Bijna bij elke poging van een kandidaat die een standpunt probeerde uit te leggen werd onderbroken want de tijd was op. Komt bij dat die debatten denk ik de lifeline voor Sanders kunnen zijn, hij lijkt een stuk scherper dan Biden die steeds meer van die verbal slips maakt. Als je ziet hoe snel de zaken zijn gedraaid van Sanders staat voor, naar Biden staat dik voor, hoop ik dat er weer zo'n verschuiving kan plaatsvinden als het veld verder uitdunt.
Dit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Bij de Republikeinen was het vorige keer toch ook burgeroorlog? Volgens mij wil dat echt niks zeggen voor de verkiezingen.
Juist dat verleden kan hem tegenwerken want bagage en skeletten in de kast.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:13 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Biden heeft natuurlijk een verleden als Vicepresident en staat daardoor op een iets hoger niveau dan Sanders.
Wat bedoel je hiermee? Hoger niveau van wat? Qua spreken geloof ik niet dat zijn niveau erg hoog is. Als ik de verslaggeving volgt lijkt het altijd alsof hij nu vice president is. Daarbij kan Sanders natuurlijk een hoop slechte keuzes van Biden zoals de Irak oorlog voor zijn voeten gooien.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:13 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Biden heeft natuurlijk een verleden als Vicepresident en staat daardoor op een iets hoger niveau dan Sanders.
Vergeet ook Oekraļne niet al zie ik die issue betreft zelf geen bewijs van schuld. Maar het is waarschijnlijk een leuke stok om mee te slaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Hoger niveau van wat? Qua spreken geloof ik niet dat zijn niveau erg hoog is. Als ik de verslaggeving volgt lijkt het altijd alsof hij nu vice president is. Daarbij kan Sanders natuurlijk een hoop slechte keuzes van Biden zoals de Irak oorlog voor zijn voeten gooien.
Vergeleken met de primaries bij de Republikeinen in 2016 is dit dan wel een heel erg beschaafde burgeroorlog.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:57 schreef Chivaz het volgende:
Uiteraard, Sanders de multimiljonair heeft een stuk meer feeling met het volk dan Biden de multimiljonair.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:25 schreef Cattivo het volgende:
Biden is gewoon een elite persoon die ver van de gewone mensen staat.
Sanders is een man van het volk.
Dat lijkt mij een vrij bijzondere conclusie of Trump herkozen zal worden hangt vooral af van de opkomst in de staten die hij vorige keer net won.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:25 schreef Cattivo het volgende:
Als Biden het gaat worden gok ik dat Trump geen probleem heeft voor zijn tweede mandaat.
Sanders lijkt mij een stuk moeilijkere tegenstander.
Of andersom:quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:25 schreef Cattivo het volgende:
Als Biden het gaat worden gok ik dat Trump geen probleem heeft voor zijn tweede mandaat.
vooral met de wetenschap dat die gluiperige Cruz later een slaafs hondje van Trump werd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit.
Zag bijvoorbeeld hoe Trump en Cruz elkaar in de haren vlogen. Daar lusten de honden geen brood van.
Maar op links zitten toch de "Cucks"?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:31 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
vooral met de wetenschap dat die gluiperige Cruz later een slaafs hondje van Trump werd.
Als jij denkt dat de rust is wedergekeerd bij de Democraten dan kan je nog wel eens verrast zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:26 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Vergeleken met de primaries bij de Republikeinen in 2016 is dit dan wel een heel erg beschaafde burgeroorlog.
Wat wil je eigenlijk met dit soort onzinnige uitspraken, of is dit gewoon de idiote frame napraten van de GOP?
Ik herinner mij de eenheid van de Democraten toen Clinton de nominatie pakte.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Bij de Republikeinen was het vorige keer toch ook burgeroorlog? Volgens mij wil dat echt niks zeggen voor de verkiezingen.
ze hebben een gezamenlijk doel; het bestrijden van criminaliteit, te beginnen in het witte huis.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de rust is wedergekeerd bij de Democraten dan kan je nog wel eens verrast zijn.
Voor fatsoenlijke politiek heb je een elite persoon nodig. NOG zo'n populistische sloopkogel zou fataal zijn voor de VS. Of die nu bij de democraten wegkomt of bij de republikeinen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:25 schreef Cattivo het volgende:
quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uiteraard, Sanders de multimiljonair heeft een stuk meer feeling met het volk dan Biden de multimiljonair.
Criminaliteit bestrijden kan inderdaad ook door wetten af te schaffen of de straffen absurd te verlagen, zoals het verbod op mensen willens en wetens te besmetten met HIV, zoals in het Democratische Californie is gebeurd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:24 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ze hebben een gezamenlijk doel; het bestrijden van criminaliteit, te beginnen in het witte huis.
Of klagen dat door econmische problemen de prijs van kaviaar zo hoog geworden isquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:29 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]Op gegeven moment gaan ze elkaar op het podium bekogelen met geldzakken.
Waar denk jij te lezen waar ik dat denk?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de rust is wedergekeerd bij de Democraten dan kan je nog wel eens verrast zijn.
Serieus? Ik heb niets gezien in 2016 dat ook maar in de buurt komt van bijvoorbeeld dat gebitch tussen Warren en Sanders. Of Tulsi Gabbard die door haar tegenstanders als Russin wordt afgeschilderd. Het was toen vooral Trump die de komediant uithing en gewaagde grappen maakte over zijn tegenstanders, die dat minzaam glimlachend ondergingen. Maar erg tam vergeleken met wat we tot nu toe hebben gezien bij de Dems. Elkaar herhaaldelijk uitschelden voor vrouwenhater en leugenaar gaat wel wat verder.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:26 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Vergeleken met de primaries bij de Republikeinen in 2016 is dit dan wel een heel erg beschaafde burgeroorlog.
In het artikel staat keurig beargumenteerd waarom dat is gebeurd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
eginnen in het witte huis.
Criminaliteit bestrijden kan inderdaad ook door wetten af te schaffen of de straffen absurd te verlagen, zoals het verbod op mensen willens en wetens te besmetten met HIV, zoals in het Democratische Californie is gebeurd.
https://www.nbcnews.com/f(...)-someone-hiv-n809416
Heb nu niet echt het idee dat jij met een open blik er na kunt kijken gezien je react om al het gedrag van Trump te vergoelijken en af te doen als "komedie" maar daar hebben idiote fanboys wel vaker last van.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb niets gezien in 2016 dat ook maar in de buurt komt van bijvoorbeeld dat gebitch tussen Warren en Sanders. Of Tulsi Gabbard die door haar tegenstanders als Russin wordt afgeschilderd. Het was toen vooral Trump die de komediant uithing en gewaagde grappen maakte over zijn tegenstanders, die dat minzaam glimlachend ondergingen. Maar erg tam vergeleken met wat we tot nu toe hebben gezien bij de Dems. Elkaar herhaaldelijk uitschelden voor vrouwenhater en leugenaar gaat wel wat verder.
Vader_Aardbei staat er nou niet direct om bekend de meest neutrale user te zijn als het op Trump aankomt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Heb nu niet echt het idee dat jij met een open blik er na kunt kijken gezien je react om al het gedrag van Trump te vergoelijken en af te doen als "komedie" maar daar hebben idiote fanboys wel vaker last van.
Als je Trump zijn opmerkingen richting Cruz als komedie probeert weg te zetten dan heb je wel een heel bijzondere agenda.
Ik denk dat je niet opgelet hebt dan. Kijk bv naar Lindsay Graham in 2016:quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb niets gezien in 2016 dat ook maar in de buurt komt van bijvoorbeeld dat gebitch tussen Warren en Sanders.
Dat zijn gewoon een paar gebbetjes van goede vrienden die wat lol hebben met elkaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet opgelet hebt dan. Kijk bv naar Lindsay Graham in 2016:
[..]
"Here’s what you’re buying: He’s a race-baiting, xenophobic, religious bigot. He doesn’t represent my party. He doesn’t represent the values that the men and women that wear the uniform are fighting for."
Of Ted Cruz:
Texas Sen. Ted Cruz has staked his campaign on Indiana -- where polls show him trailing Donald Trump by double digits. And as voters head to the polls Tuesday, Cruz launched into a seven minute rant on Trump, accusing the front-runner of being a "pathological liar," a "narcissist" and "utterly amoral."
Nederlandse links-rechts zijn helemaal niet te vergelijken met de Amerikaanse. Ergo, je eigen beeldvorming ervan zal niet kloppen. In de VS zijn links zowel als rechts veel radicaler en onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:00 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Ja lastig discussiėren zo, je dicht mij een standpunt toe die ik niet geuit heb en vervolgens weiger je het toe te lichten, wel weer typisch dom-rechts in een notendop.
9 doden op 130 besmettingen nu in de VS, waar de Coronabestrijding zo veel beter gaat dan in Europa. Wat zeg je daar eigenlijk van?quote:
Er zijn minstens 25 doden in de VS joh en dat was toen ik laatst checkte, gisteren dus. Waar haal jij jouw bronnen die je een rooskleuriger beeld geven?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
9 doden op 130 besmettingen nu in de VS, waar de Coronabestrijding zo veel beter gaat dan in Europa. Wat zeg je daar eigenlijk van?
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:11 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er zijn minstens 25 doden in de VS joh en dat was toen ik laatst checkte, gisteren dus. Waar haal jij jouw bronnen die je een rooskleuriger beeld geven?
127 besmettingen, 9 doden. Ik heb nog nergens die 25 doden in de VS gevonden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:11 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er zijn minstens 25 doden in de VS joh en dat was toen ik laatst checkte, gisteren dus. Waar haal jij jouw bronnen die je een rooskleuriger beeld geven?
Mijn fout, ik haalde dat in de war met de tornado gisteren in Tennessee.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Naja, 9 of 25 scheelt niet behóórlijk veel overigens. Zouden al die doden eraan kunnen liggen dat de gezondheidszorg in de VS slecht is?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
127 besmettingen, 9 doden. Ik heb nog nergens die 25 doden in de VS gevonden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)van-corona~a438223f/
Hangt er ook van af waar het uit breekt. In Italiė werden in eerste instantie vooral 2 ziekenhuizen getroffen waar al zwakke mensen lagen, dan is de kans op doden natuurlijk veel groter dan als er een sportieve skiėr ziek wordt. Hoe het in de VS zit weet ik niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:21 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Naja, 9 of 25 scheelt niet behóórlijk veel overigens. Zouden al die doden eraan kunnen liggen dat de gezondheidszorg in de VS slecht is?
Iedereen die ligt in een ziekenhuis is per definitie zwak dacht ik. En ook iedereen die geļnfecteerd met dit virus gaat naar een ziekenhuis. Dus de skiėr ook. Komt dan in contact met de zwakkeren en voila, ook zij raken besmet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hangt er ook van af waar het uit breekt. In Italiė werden in eerste instantie vooral 2 ziekenhuizen getroffen waar al zwakke mensen lagen, dan is de kans op doden natuurlijk veel groter dan als er een sportieve skiėr ziek wordt. Hoe het in de VS zit weet ik niet.
Je eerste stelling: nee, iemand met een gebroken been die een ongeluk heeft gehad oid is niet per sé zwak.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:30 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Iedereen die ligt in een ziekenhuis is per definitie zwak dacht ik. En ook iedereen die geļnfecteerd met dit virus gaat naar een ziekenhuis. Dus de skiėr ook. Komt dan in contact met de zwakkeren en voila, ook zij raken besmet.
Wellicht is het een idee om dat systeem op de schop te doen.
Ah oke, bedankt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je eerste stelling: nee, iemand met een gebroken been die een ongeluk heeft gehad oid is niet per sé zwak.
En het tweede: de mensen met het coronavirus komen in quarantaine in het ziekenhuis en dus niet met de andere zieken in aanraking. Voor meer info raad ik iedereen aan om naar de briefing van de tweede kamer gister te kijken, was zeer duidelijk.
Dat zijn er nog veel te weinig, andere bronnen zoals the Guardian geven Biden al boven de 450 met een voorsprong van ongeveer 50 tot 70.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:50 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit klopt natuurlijk maar als ik CNN mag geloven is het verschil in delegaten nog niet groot:
twitter:DecisionDeskHQ twitterde op woensdag 04-03-2020 om 15:02:36BREAKING: Decision Desk HQ, in conjunction with our partner @bangordailynews, projects Joe Biden will win the Maine Democratic Primary. https://t.co/hKyJaLEmXz reageer retweet
Denk maar niet dat hij de enige is, de teleurstelling is groot en de perceptie zal zijn dat Sanders wederom genaaid is.twitter:progressvoice twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:27:04If you think I’m going to vote for Republican Joe Biden in any election you better check yourself reageer retweet
Dat is wat ik al zei, dat Biden de massa's niet achteraan zal kunnen trekken. En dat veel Democraten zullen overlopen of thuisblijven. Jammer dat het van een twitteraar moet komen voordat men het punt opneemt, en van mij grofweg genegeerd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:
Denk maar niet dat hij de enige is, de teleurstelling is groot en de perceptie zal zijn dat Sanders wederom genaaid is.twitter:progressvoice twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:27:04If you think I’m going to vote for Republican Joe Biden in any election you better check yourself reageer retweet
Een of andere radicale, gefrustreerde Bernie-bro is ook echt de norm.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:
twitter:progressvoice twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:59:51Elizabeth Warren is satan reageer retweet
Niemand ontkent dat een deel van de Sanders aanhang thuis blijft.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat is wat ik al zei, dat Biden de massa's niet achteraan zal kunnen trekken. En dat veel Democraten zullen overlopen of thuisblijven. Jammer dat het van een twitteraar moet komen voordat men het punt opneemt, en van mij grofweg genegeerd.
Ik denk niet dat hij de enige is, maar eerst waren de democrats reddeloos verloren toen Bernie voor stond, en nu zijn ze hopeloos verloren nu Biden voorstaat. Je getrol is een beetje doorzichtig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:
Reageer jij ooit op mensen die je quoten, of zit je hier vooral om onzin te verspreiden en je te doen alsof je neus bloedt als je er op aangesproken wordt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:
Correct en tevens juist.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Amerika is toch ook zo'n derde wereld land waar je in sommige staten uren in de rij moet staan om te stemmen?
Dat komt omdat je dat wel roept, maar nooit onderbouwt. Als je de cijfers kijkt lijkt het qua enthousiasme voor Biden niet echt tegen te zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat is wat ik al zei, dat Biden de massa's niet achteraan zal kunnen trekken. En dat veel Democraten zullen overlopen of thuisblijven. Jammer dat het van een twitteraar moet komen voordat men het punt opneemt, en van mij grofweg genegeerd.
Tsja, ik snap dat wel. Biden vertegenwoordigt de status quo en kiezers weten dus wat ze aan hem hebben. De beste man is al decennia onderdeel van de bestuursklasse in de VS en heeft gedurende die periode geen al te radicale uitschieters gekend. Ja, hij heeft uitlatingen gedaan en voorstellen gesteund waarbij je achteraf vraagtekens kunt stellen, maar dat is bijna niet te voorkomen als je al zolang meedraait als Biden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:54 schreef Mike het volgende:
Sanders kan natuurlijk alsnog de nominatie winnen, maar ik denk dat sommige mensen in dit topic de populariteit van Biden in de VS onderschatten.
Neem nu bv. Virginia. In 2016 was dit de opkomst bij de voorverkiezing:
Hillary Clinton 504,741
Bernie Sanders 276,370
Gisteren was de uitslag onder de top 2:
Joe Biden 705,834
Bernie Sanders 305,922
Een flink aantal extra stemmers en die stemmen gingen voor het grootste deel naar Biden.
Als hier een Trump-achtig type aan het roer zou staan, zou ik zelfs voor een kleurloze flapdrol als Sybrand Buma of Gert-Jan Segers dagenlang in de rij staan als dat nodig was.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Amerika is toch ook zo'n derde wereld land waar je in sommige staten uren in de rij moet staan om te stemmen? Dat zou ik denk ik ook niet doen voor een Biden. Hetzelfde als gedoe ondernemen om je te registreren. Als het gaat zoals in Nederland is het geen probleem om even een stemmetje op de minst slechte keuze te doen. Ja we mogen maar blij zijn dat er bij ons meer te kiezen is en dat het veel beter geregeld is.
Hier is alleen iets waar als het van de WaPo of NYT komt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Die gaan gewoon door:quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:17 schreef Chivaz het volgende:
En Bloomberg stapt nu ook uit de race.
Jammer ik vond zijn ads (vooral die met die goochelaar) best vermakelijk.
quote:“Three months ago, I entered the race for President to defeat Donald Trump,” Bloomberg said in a statement. “Today, I am leaving the race for the same reason: to defeat Donald Trump—because it is clear to me that staying in would make achieving that goal more difficult.”
He then endorsed former Vice President Joe Biden.
“I’ve had the chance to work with Joe on those issues over the years, and Joe has fought for working people his whole life,” he said. “Today I am glad to endorse him—and I will work to make him the next President of the United States.”
De troll in chief, ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:21:44Wow! If Elizabeth Warren wasn’t in the race, Bernie Sanders would have EASILY won Massachusetts, Minnesota and Texas, not to mention various other states. Our modern day Pocahontas won’t go down in history as a winner, but she may very well go down as the all time great SPOILER! reageer retweet
Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef Chivaz het volgende:
De troll in chief, ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:21:44Wow! If Elizabeth Warren wasn’t in the race, Bernie Sanders would have EASILY won Massachusetts, Minnesota and Texas, not to mention various other states. Our modern day Pocahontas won’t go down in history as a winner, but she may very well go down as the all time great SPOILER! reageer retweet
Het is inderdaad doorzichtig maar als ik Twitter moet geloven dan zijn er nogal wat mensen die er zo over denken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.
Feit is nou eenmaal dat Warren nog in de race is en dat kan inderdaad nadelig uitpakken voor Sanders. Zeker weten doen we dat niet, want we weten niet hoe er was gestemd als Warren haar bid al had beėindigd. Dat is koffiedik kijken.
Trump probeert natuurlijk met alle macht tweedeling te zaaien. Het is alleen nogal doorzichtig.
Het is dan ook vrij stupide om Twitter geloven. Dat medium wordt voornamelijk bevolkt door luidruchtige boosmensen en geeft daardoor een vertekend beeld van de realiteit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is inderdaad doorzichtig maar als ik Twitter moet geloven dan zijn er nogal wat mensen die er zo over denken.
Ja, mensen met een baan moeten vrij nemen om te stemmen in veel (vooral rode staten). Gevolg: jongeren en armere werkenden gaan niet stemmen en conservatieve pensionados wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Amerika is toch ook zo'n derde wereld land waar je in sommige staten uren in de rij moet staan om te stemmen? Dat zou ik denk ik ook niet doen voor een Biden. Hetzelfde als gedoe ondernemen om je te registreren. Als het gaat zoals in Nederland is het geen probleem om even een stemmetje op de minst slechte keuze te doen. Ja we mogen maar blij zijn dat er bij ons meer te kiezen is en dat het veel beter geregeld is.
Ik denk dat Biden minstens zo veel last had van Bloomberg en van de eerder uitgebrachte stemmen op Buttigieg en Klobuchar als Sanders van Warren en Gabbard. Waarschijnlijk zelfs meer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is inderdaad doorzichtig maar als ik Twitter moet geloven dan zijn er nogal wat mensen die er zo over denken.
Als ik twitter moet geloven dan is de aarde plat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat je je moet registreren als kiezer is ook nogal een barričre. Het is op zich verklaarbaar, maar aangezien staten de regels voor registratie nogal naar hun hand kunnen zetten is dit voor (bewust geselecteerde) groepen nogal een belemmering.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, mensen met een baan moeten vrij nemen om te stemmen in veel (vooral rode staten). Gevolg: jongeren en armere werkenden gaan niet stemmen en conservatieve pensionados wel.
O, ik dacht dat ze president van de VS wilde worden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:02 schreef jangos het volgende:
Warren is er om stemmen van Sanders weg te nemen
Projectie hčquote:Op woensdag 4 maart 2020 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik snap dat wel. Biden vertegenwoordigt de status quo en kiezers weten dus wat ze aan hem hebben. De beste man is al decennia onderdeel van de bestuursklasse in de VS en heeft gedurende die periode geen al te radicale uitschieters gekend. Ja, hij heeft uitlatingen gedaan en voorstellen gesteund waarbij je achteraf vraagtekens kunt stellen, maar dat is bijna niet te voorkomen als je al zolang meedraait als Biden.
Biden is weliswaar niet mijn droomkandidaat - die had ik sowieso niet - maar ik snap wel wat zijn appeal is. Hij is saai en na vier jaar Trump pleit dat voor hem. Wat de VS nodig heeft, is een president die niet 24/7 om zich heen loopt te slaan en onzin zit te verspreiden. Eentje die luistert naar zijn adviseurs en niet aan de lopende band wilde sprongen maakt.
En ik besef dat de Republikeinen en de Trumpisten in deze reeks de komende maanden van de daken schreeuwen dat Biden een demente pedofiel is. Persoonlijk moet ik vooral gniffelen om dergelijke onzin.
Ja en als Bloomberg niet mee had gedaan, dan had Biden weer meer delegates gehad.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef Chivaz het volgende:
DNC wil Sanders niet als kandidate daarom dat Warren bij hem stemmen weg haalt met haar medicare for allquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:05 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O, ik dacht dat ze president van de VS wilde worden.
Damn' ben ik er toch even mooi ingetrapt zeg!
Nee, Warren wil president worden en daarom dat ze stemmen probeert te trekken. Inderdaad oa met een medicaire for all, één die wel is uitgewerkt en doorgerekend trouwens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:26 schreef jangos het volgende:
[..]
DNC wil Sanders niet als kandidate daarom dat Warren bij hem stemmen weg haalt met haar medicare for all
-BNW is een deurtje verder-quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Warren wil president worden en daarom dat ze stemmen probeert te trekken. Inderdaad oa met een medicaire for all, één die wel is uitgewerkt en doorgerekend trouwens.
Dat doen alsof de DNC de kandidaten aan een touwtje heeft en bepaalt wanneer welke opstappen en wat voor plannen ze hebben begint behoorlijk vervelend te worden.
Ik kan me ook best wel voorstellen dat er sprake is van enige rancune bij Warren. Die werd ook alweer afgefakkeld door de zelotische achterban van Sanders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Warren wil president worden en daarom dat ze stemmen probeert te trekken. Inderdaad oa met een medicaire for all, één die wel is uitgewerkt en doorgerekend trouwens.
Dat doen alsof de DNC de kandidaten aan een touwtje heeft en bepaalt wanneer welke opstappen en wat voor plannen ze hebben begint behoorlijk vervelend te worden.
Ja, ik verwacht ook niet dat Warren Sanders gaat endorsen. Ik denk trouwens dat haar stemmers nu vooral nog vrouwen zijn die graag een vrouw willen zien, dan heeft een man endorsen dus niet zo veel zin.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan me ook best wel voorstellen dat er sprake is van enige rancune bij Warren. Die werd ook alweer afgefakkeld door de zelotische achterban van Sanders.
Welke advertentie was die? Kun je linken?quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:17 schreef Chivaz het volgende:
En Bloomberg stapt nu ook uit de race.
Jammer ik vond zijn ads (vooral die met die goochelaar) best vermakelijk.
Aardig stuk over de mythes die gisteren zijn afgeschoten.twitter:JRubinBlogger twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:46:30The media largely gave a pass to Sanders, who was failed the “likability” test applied to female candidates https://t.co/20O5ax8Ypp reageer retweet
Dat is overdreven zeg, kun je dat staven dat hij dat deed?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:20 schreef Ulx het volgende:
Aardig stuk over de mythes die gisteren zijn afgeschoten.twitter:JRubinBlogger twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:46:30The media largely gave a pass to Sanders, who was failed the “likability” test applied to female candidates https://t.co/20O5ax8Ypp reageer retweet
Ik denk dat Sanders neiging om iedereen die niet meegaat in medicare-for-all-or-bust verhaal af te schilderen als een rechtse tool van naamloze ultrakapitalistische conglomeraties tegen hem heeft gewerkt.
Biden lijkt eerder een republikein im hart en nieren. Wat precies aan hem maakt dat hij Democratisch is? De glimlach?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:28 schreef jangos het volgende:
De Democrat message is we moeten Blue stemmen ook al is Biden een senile en vieze ouwe man. De subliminal message daarvan is dat ze de stemmers gewoon voor de lul houden en dan voel je ook echt machteloos (agitprop)
Ja dat is werkelijk schaamteloos zoals de Democrat helemaal naar rechts zijn verschoven. Maar in 2 party system hebben stemmers daar weinig controle overquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:30 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Biden lijkt eerder een republikein im hart en nieren. Wat precies aan hem maakt dat hij Democratisch is? De glimlach?
Ik denk dat je even dit moet lezen waar er op basis van feiten gekeken wordt hoe democratisch of hoe republikeins Biden is: https://observer.com/2019(...)ssive-voting-record/quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:30 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Biden lijkt eerder een republikein im hart en nieren. Wat precies aan hem maakt dat hij Democratisch is? De glimlach?
Klopt, dat is ie in feite. Hij zou trouwens ook een Republikeinse VP overwegen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:30 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Biden lijkt eerder een republikein im hart en nieren.
Sorry hoor maar wat is die bron? Ik klik niet zomaar op allerlei vreemde links om vervolgens de inhoud geheel en al door te slikken. In dit tijdperk van fake news n.b. The Observer? Dat klinkt zelf ook niet bepaald midden-neutraal.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk dat je even dit moet lezen waar er op basis van feiten gekeken wordt hoe democratisch of hoe republikeins Biden is: https://observer.com/2019(...)ssive-voting-record/
Spoiler: behoorlijk democratisch.
Ik had hem in dit topic gepost, ik zal zo eens even zoeken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:15 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Welke advertentie was die? Kun je linken?
'Ik zocht op bloomberg magician ad'
En 'bloomberg juggler ad'
maar kon niks vinden
https://twitter.com/mikebloomberg/status/1234965524406136832?s=21quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:15 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Welke advertentie was die? Kun je linken?
'Ik zocht op bloomberg magician ad'
En 'bloomberg juggler ad'
maar kon niks vinden
Je snapt nog steeds niet dat dit een grap is? Ach, ach. Wat zielig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://twitter.com/mikebloomberg/status/1234965524406136832?s=21
Het wachten is op de pizzaquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:42 schreef Monolith het volgende:
Misschien moeten jullie deze wereldvreemde circlejerk even onderbreken en eens daadwerkelijk een programma van een kandidaat lezen.
Ben je nu serieus?quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet dat dit een grap is? Ach, ach. Wat zielig.
Weet je uberhaupt wat de Observer is? Dat is de zondagskrant van de Guardian, bepaald geen rechts bolwerk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:39 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wat is die bron? Ik klik niet zomaar op allerlei vreemde links om vervolgens de inhoud geheel en al door te slikken. In dit tijdperk van fake news n.b. The Observer? Dat klinkt zelf ook niet bepaald midden-neutraal.
Biden is geenszins links van het midden.
Mensen blijven heel veel moeite hebben met hypothetische situaties. Als je zegt dat je geen principieel bezwaar hebt tegen een Republikeinse VP, maar zo geen geschikte kandidaat ziet, dan ga je dus niet serieus een Republikeinse VP overwegen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt, dat is ie in feite. Hij zou trouwens ook een Republikeinse VP overwegen.
Bij de midterms viel het nogal tegen meer dat behouden van de gematigde kiezers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:01 schreef jangos het volgende:
Zolang Trump het extreme rechts gebied kan houden met zijn MAGA programma en niet te extreme wordt voor de moderate Republicans hebben de Democrats helemaal geen Kans.
Democrats hebben hetzelvde dilemma hoe ze de socialists en de liberalen op een kandidate vestigen en dat hebben ze met de Hillary v. Sanders fiasco al verneukt
Je weet dat Bidens programma een stuk linkser is dan die van Obama? Ze zijn dus behoorlijk naar links opgeschoven.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:34 schreef jangos het volgende:
[..]
Ja dat is werkelijk schaamteloos zoals de Democrat helemaal naar rechts zijn verschoven. Maar in 2 party system hebben stemmers daar weinig controle over
Je weet dat de verkiezingen in 2018 dramatisch verliepen voor de Republikeinen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:01 schreef jangos het volgende:
Zolang Trump het extreme rechts gebied kan houden met zijn MAGA programma en niet te extreme wordt voor de moderate Republicans hebben de Democrats helemaal geen Kans.
Goed zo. In de bijbel staat dat de dood door het land moet waren voordat de Here zal terugkeren. Ik ben blij dat de GOP meehelpt.twitter:joncoopertweets twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:40:20GOP blocking coronavirus bill — because it limits how much drugmakers can charge for a vaccine https://t.co/eIkvU7QquQ reageer retweet
twitter:agraybee twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:57:11My advice for future progressive candidates would be to not tell 70% of the party's voters to go fuck themselves on a daily basis for five years. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:32:30The Mayor of Los Angeles, @ericgarcetti, is dealing with us trying to get the Federal Government to fix the terrible problem he and the Dems have caused with the homeless, and the horrendous effects it is having on the City, which is a mess. I then watch him talk “trash” on me! reageer retweet
Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat de dems de schuld krijgen van de dakloosheidsproblematiek die meerdere steden in zijn grip heeft.twitter:MatthewJshow twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:41:18@realDonaldTrump @ericgarcetti Look at Democrat run cities!They are a mess!President Trump has to deal with these Democrat officials who are clueless about running anything! reageer retweet
En waar zijn de cijfers over die beļnvloeding?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:35 schreef KI1234 het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:32:30The Mayor of Los Angeles, @:ericgarcetti, is dealing with us trying to get the Federal Government to fix the terrible problem he and the Dems have caused with the homeless, and the horrendous effects it is having on the City, which is a mess. I then watch him talk “trash” on me! reageer retweet
Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat de dems de schuld krijgen van de dakloosheidsproblematiek die meerdere steden in zijn grip heeft.twitter:MatthewJshow twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:41:18@:realDonaldTrump @:ericgarcetti Look at Democrat run cities!They are a mess!President Trump has to deal with these Democrat officials who are clueless about running anything! reageer retweet
Geen verwaarloosbare factor die stemgedrag beļnvloedt.
Hebben republikeins bestuurde gebieden dit probleem? En zo ja, in diezelfde mate? Probeer dat maar eens te ontkrachten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
En waar zijn de cijfers over die beļnvloeding?
Natuurlijk hebben die dat ook wel, zie bijvoorbeeld deze informatie:quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:38 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Hebben republikeins bestuurde gebieden dit probleem? En zo ja, in diezelfde mate? Probeer dat maar eens te ontkrachten.
Extreme rechts heeft voor Donald Trump gestemd. Niet de republican party.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat de verkiezingen in 2018 dramatisch verliepen voor de Republikeinen?
Ik geef Trump ook een heel behoorlijke kans om verkozen te worden, maar zo lang er niet een te extreme kandidaat tegenover de Republikein staat bleken de Democraten een behoorlijke kans te hebben.
Geen enkel probleem met hypothetische situaties. Ook hypothetisch is het belachelijk. Wat voor signaal verstuur je over waar je voor staat als presidentskandidaat als je iemand van de tegenpartij als VP overweegt/neemt. Het is te bizar voor woorden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen blijven heel veel moeite hebben met hypothetische situaties. Als je zegt dat je geen principieel bezwaar hebt tegen een Republikeinse VP, maar zo geen geschikte kandidaat ziet, dan ga je dus niet serieus een Republikeinse VP overwegen.
Er is een aantal bronnen. Hier dan maar eentje cadeau omdat je google nogal stuk is: Van een links liberale krant n.b.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die dat ook wel, zie bijvoorbeeld deze informatie:
https://www.security.org/resources/homeless-statistics/
Maar dat was natuurlijk het punt niet. Jij claimt iets over het effect dat het aantal daklozen in bijvoorbeeld Californiė effect zou hebben op de kiezers. Dat soort claims mag je wel eens onderbouwen.
Is dat zo? Je geeft in principe aan dat je best bereid bent tot compromissen. Het hele probleem met de Amerikaanse federale politiek is vandaag de dag ook dat er maar heel weinig bipartisan geregeld wordt met als gevolg dat er überhaupt weinig geregeld wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geen enkel probleem met hypothetische situaties. Ook hypothetisch is het belachelijk. Wat voor signaal verstuur je over waar je voor staat als presidentskandidaat als je iemand van de tegenpartij als VP overweegt/neemt. Het is te bizar voor woorden.
Extreme massale dakloosheid is ook niet goed voor de (volks)gezondheid in het kader van het virus. Vertel dat maar aan de democraten. En zeker niet als ze gewoon op straat gaan schijten zoals in San Franshitsco. Onverantwoord en onverschillig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Ulx het volgende:
Goed zo. In de bijbel staat dat de dood door het land moet waren voordat de Here zal terugkeren. Ik ben blij dat de GOP meehelpt.twitter:joncoopertweets twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:40:20GOP blocking coronavirus bill — because it limits how much drugmakers can charge for a vaccine https://t.co/eIkvU7QquQ reageer retweet
Misschien moet je even begrijpend leren lezen. Ik stel de vraag waar je onderbouwing is voor de claim dat dit stemgedrag beļnvloedt. Ik heb het WaPo artikel even snel doorgebladerd, maar daar zie ik geen analyse van verkiezingsuitslagen of peilingen voorbij komen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:54 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er is een aantal bronnen. Hier dan maar eentje cadeau omdat je google nogal stuk is: Van een links liberale krant n.b.
https://www.washingtonpos(...)693fb4b0b_story.html
En mocht google het weer doen, en blijkt het geen grote inspanning voor je vingers, kijk dan maar rustig ook eens hiernaar: Veel succes.
https://www.google.com/se(...)voters%3F&aqs=chrome..69i57.12740j0j7&client=ms-android-verizon&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Je bekijkt het vanuit een Nederlandse polderbril. In de Amerikaanse politiek is dit echt absurd (en politieke zelfmoord).quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Je geeft in principe aan dat je best bereid bent tot compromissen. Het hele probleem met de Amerikaanse federale politiek is vandaag de dag ook dat er maar heel weinig bipartisan geregeld wordt met als gevolg dat er überhaupt weinig geregeld wordt.
Wat heeft dit met speltheorie van doen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef jangos het volgende:
In de 2 party state heb je zo ongeveer 50% nodig to win. En moelijk die stemmers te vinden zonder dat Republicans zich in de bible belt of extreem rechts gebied vinden. En al die neonazis overtuigen is moelijk zonder daar moderate stemmers bij kwijt te taken. (Game theory)
Trump staat er dan ook veel sterker voor dan Biden des te meer vanwege zijn sterkere retoriek en prachtige, boeiende speeches die zelfs een loopje met de waarheid kunnen nemen en alsnog blijven gelden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:46 schreef jangos het volgende:
[..]
Extreme rechts heeft voor Donald Trump gestemd. Niet de republican party.
De Bernie Bros stemmen niet op Hillary/Biden of andere establishment Democrats.
Trump v. DNC wordt een repeat van 2016.
Huh, wat?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:02 schreef KI1234 het volgende:
die zelfs een loopje met de waarheid kunnen nemen en alsnog blijven gelden.
Nee hoor, er is nog steeds wel bipartisanship, al is het op lagere niveaus een stuk minder zeldzaam dan het inmiddels op federaal niveau is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je bekijkt het vanuit een Nederlandse polderbril. In de Amerikaanse politiek is dit echt absurd (en politieke zelfmoord).
Ik geef toe dat het bij een vice-president wel een erg grote stap zou zijn, maar bipartisan benoemingen zijn helemaal niet zo ongebruikelijk:quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je bekijkt het vanuit een Nederlandse polderbril. In de Amerikaanse politiek is dit echt absurd (en politieke zelfmoord).
Nederlandse partijen zijn een strikte hierarchie waar men zich aan moet houden. Je verkondigt niks zonder toestemming van degene(n) boven je enz enz. In de VS op lokaal en regionaal bestuursniveau zijn er geen zulke bazen. Eenieder mag zich voor het gemak dr titel/affiliatir republikein of democraat gebruiken om zich in te schrijven om mee te doen aan de verkiezingen. Ze hoeven zich niet eerst in te schrijven bij een partijleiding die hen keurt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor, er is nog steeds wel bipartisanship, al is het op lagere niveaus een stuk minder zeldzaam dan het inmiddels op federaal niveau is.
Het idee dat partijen een uniform blok zijn en de ander "de vijand" is feitelijk ook eerder een Europese gedachte, maar wel eentje die de laatste jaren in de Amerikaanse politiek doorsijpelt. Ondanks partijlidmaatschap was er toch altijd wel een stuk meer autonomie voor individuele leden voor het congres dan de kadaverdiscipline die we in de Nederlandse politiek kennen.
Obama hield de Defensie minister van Bush aan. Maar goed, dat zijn feiten en die zijn niet welkom bij de Sanders/Trump aanhangers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het bij een vice-president wel een erg grote stap zou zijn, maar bipartisan benoemingen zijn helemaal niet zo ongebruikelijk:
https://en.m.wikipedia.or(...)s_across_party_lines
Zelfs Trump heeft een aantal democraten aangenomen. Obama heeft 6 Republikeinse Secretaries (en in totaal 19 republikeinen) aangenomen. Geen lage functies.
VP is andere koek.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Obama hield de Defensie minister van Bush aan. Maar goed, dat zijn feiten en die zijn niet welkom bij de Sanders/Trump aanhangers.
Zeker. Zoals het er nu voorstaat is de kans nog het grootste dat niemand een meerderheid heeft als hun conventie start: https://projects.fivethir(...)cast/?ex_cid=rrpromoquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:34 schreef KI1234 het volgende:
566-501 Biden-Sanders. Dat is nog altijd toch zeer close?
https://www.google.com/search?q=democratic+primaries+2020+results
Vanwaar toch die haat jegens iemand als Warren? Er wordt hier toch ook niet continu gespuugd op kandidaten die zogenaamd stemmen van Biden zouden wegnemen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:31 schreef KI1234 het volgende:
Warren de stemmetjesdief gaat nu met bijna zekerheid opdonderen:
Alleen aan wie ze haar endorsement moet geven schijnt het struikelblok te zijn:
The biggest decision facing Elizabeth Warren is not whether to end her campaign, but rather whether to endorse Joe Biden, Bernie Sanders or neither.
“That’s the only real choice facing her now,” a Warren adviser tells CNN.
https://edition.cnn.com/p(...)ults-2020/index.html
Ik denk dat haat een groot woord is. Daarbij je reageert nu op een opzichtig trolletje?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vanwaar toch die haat jegens iemand als Warren? Er wordt hier toch ook niet continu gespuugd op kandidaten die zogenaamd stemmen van Biden zouden wegnemen?
"The forecast is frozen while we await final Super Tuesday results. It is not updating with any new data, including polls."quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Zeker. Zoals het er nu voorstaat is de kans nog het grootste dat niemand een meerderheid heeft als hun conventie start: https://projects.fivethir(...)cast/?ex_cid=rrpromo
Tja, het idee is dat we iedereen hier een eerlijke kans geven en opzichtig getroll gewoon rapporteren, dus dat die ik dan maar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat haat een groot woord is. Daarbij je reageert nu op een opzichtig trolletje?
Ik wil dat wel even omkeren. Sanders heeft een nogal fanatieke aanhang die maar heel moeilijk lijkt te kunnen verkroppen dat niet iedereen idolaat is van de man. Als er ook maar ergens een negatief stuk geschreven wordt, een andere kandidaat in zijn vijver vist of wat dan ook, dan schieten ze uit hun slof. Warren is plots een Wallstreetvriendje of "steelt stemmen", er mag geen kritische kanttekeningen bij de prachtige plannen van Sanders worden geplaatst en ga zo maar door. Feitelijk heeft de aanhang van Sanders daar wel wat weg van die van Trump.quote:Ik zei dit al eerder, maar voor niemand hier is Biden eerste keus dus nogal wiedes dat er nooit iemand klaagt als er mensen stemmen voor hem weghalen. Daarbij met alle endorsements die hij nu krijgt lijkt me dat het eerder opgaat dat mensen hem boosten niet dat ze hem stemmen kosten. Zou hij op eigen kracht ook zo gescoort hebben?
Ik had nog wel een zwak voor Warren als kandidaat. Het is iemand die sterk op de inhoud is en een focus op beleid heeft. Dat mis je toch wel bij een type als Biden (en al helemaal bij Trump natuurlijk). Maar goed, retoriek en randzaken winnen het in dit soort verkiezingen toch al snel van de inhoud.quote:Persoonlijk vind ik het gewoon jammer dat Warren niet gewoon Bernie steunt. Het is duidelijk dat ze zelf kansloos is. Hij staat het dichtste bij haar. En als Bernie fan is het nu wel duidelijk dat hij wat hulp kan gebruiken. Voor Biden leek de steun van Klobuchar en Buttigieg zeer goed te werken als ik gisteren even Amerikaanse zenders keek. In die zin lijkt het ook gewoon dat Warren gewoon niks met Sanders heeft, vorige verkiezingen ging ze voor Clinton en ook nu weer lijkt ze haar kans te missen om progressieve politiek vooruit te helpen. Ze lijkt zelfs actief Sanders dwars te willen zitten, wat is ze anders nu aan het doen. Het is nu toch totaal duidelijk dat deze race voor haar over is?
Klopt en nog niet alle delegates van gister zijn verdeeld, Sanders zou in theorie zelfs nu nog bovenaan kunnen staan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:34 schreef KI1234 het volgende:
566-501 Biden-Sanders. Dat is nog altijd toch zeer close?
https://www.google.com/search?q=democratic+primaries+2020+results
Heeft Biden zijn populariteit niet gewoon vooral te danken aan het feit dat Amerikanen hem kennen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, het idee is dat we iedereen hier een eerlijke kans geven en opzichtig getroll gewoon rapporteren, dus dat die ik dan maar.
[..]
Ik wil dat wel even omkeren. Sanders heeft een nogal fanatieke aanhang die maar heel moeilijk lijkt te kunnen verkroppen dat niet iedereen idolaat is van de man. Als er ook maar ergens een negatief stuk geschreven wordt, een andere kandidaat in zijn vijver vist of wat dan ook, dan schieten ze uit hun slof. Warren is plots een Wallstreetvriendje of "steelt stemmen", er mag geen kritische kanttekeningen bij de prachtige plannen van Sanders worden geplaatst en ga zo maar door. Feitelijk heeft de aanhang van Sanders daar wel wat weg van die van Trump.
Bij overige kandidaten zie je die idolaterie veel minder en daarmee ook niet de "iedereen is tegen hem / ons" retoriek.
[..]
Ik had nog wel een zwak voor Warren als kandidaat. Het is iemand die sterk op de inhoud is en een focus op beleid heeft. Dat mis je toch wel bij een type als Biden (en al helemaal bij Trump natuurlijk). Maar goed, retoriek en randzaken winnen het in dit soort verkiezingen toch al snel van de inhoud.
Volgens mij is het idee van de agressieve Sanders supporters vooral een narratief. De vergelijking met Trump supports lijkt me zeker niet opgaan. Kijk bijvoorbeeld in dit topic. Trumpsupporters doen meestal linksdumps en vluchten dan. Of als ze een discussie aangaan hebben ze het alleen maar over talking points en als die dan ontkracht worden ontwikkelen ze amnesie en beginnen van voren af aan. Neem bijvoorbeeld de quid pro quo. Gesteggel of het er een was, uiteindelijk ja. Maar als het zo was was het niet crimineel, etceter etcetera. Ik zie hier bijna geen Sanders supporters maar ik kan me zeker niet dat soort discussies herinneren. Het past ook niet bij het steunen van een kandidaat die zo op diversiteit hamert.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:17 schreef Monolith het volgende:
Ik wil dat wel even omkeren. Sanders heeft een nogal fanatieke aanhang die maar heel moeilijk lijkt te kunnen verkroppen dat niet iedereen idolaat is van de man. Als er ook maar ergens een negatief stuk geschreven wordt, een andere kandidaat in zijn vijver vist of wat dan ook, dan schieten ze uit hun slof. Warren is plots een Wallstreetvriendje of "steelt stemmen", er mag geen kritische kanttekeningen bij de prachtige plannen van Sanders worden geplaatst en ga zo maar door. Feitelijk heeft de aanhang van Sanders daar wel wat weg van die van Trump.
Bij overige kandidaten zie je die idolaterie veel minder en daarmee ook niet de "iedereen is tegen hem / ons" retoriek.
Voor mij was Warren ook tweede keus, toch progressief zeer scherp in debatten focus op beleid. Maar door nu spoiler te blijven spelen raakt ze bij mij snel credits kwijt. Als je zelf kansloos bent en zegt progressief beleid te steunen, endorse dan Bernie of wordt zijn VP ofzo blijf niet spoiler spelen terwijl voor je tegenstand, in dit geval de moderates wel iedereen braaf uitstapt. Klobuchar vond ik ook nog wel wat in die debatten over het algemeen heb ik al snel meer met een wat uitgesprokener dan karatker dan met de nietsigers als Biden of Buttiegieg zelfs al zouden ze dichter bij mijn standpunten staan.quote:Ik had nog wel een zwak voor Warren als kandidaat. Het is iemand die sterk op de inhoud is en een focus op beleid heeft. Dat mis je toch wel bij een type als Biden (en al helemaal bij Trump natuurlijk). Maar goed, retoriek en randzaken winnen het in dit soort verkiezingen toch al snel van de inhoud.
Dat lijkt me toch wat te kort door de bocht. Het zijn wel degelijk kandidaten die een bepaald beleid voorstaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:00 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, de verkiezingen zal nu wel een wedstrijdje "Wie wekt de minste weerstand op" worden tussen Trump en Biden of Sanders. Wat een armoede
Ja al lijkt dat niet echt een doorslaggevende rol te hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch wat te kort door de bocht. Het zijn wel degelijk kandidaten die een bepaald beleid voorstaan.
"Een frisse kandidaat" is toch ook gewoon stemmen op het poppetje, niet op de inhoud?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja al lijkt dat niet echt een doorslaggevende rol te hebben.
Kijk ik zie van wat overblijft ook liever Biden. Maar waar een frisse kandidaat zo had kunnen winnen gaat het nu nog spannend worden. Hoe krijg je het voor elkaar.
Ja dat zei ik in het topic over de democratische primary ook al. Ik zie ook liever wat jongere lui dan 70+ers maar als de enige frisse kandidaat Buttigieg is die nog minder inhoud heeft dan Biden laat dan maar zitten. Ik kijk wel uit naar de volgende debatten, eindelijk wat meer inhoud hopelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Een frisse kandidaat" is toch ook gewoon stemmen op het poppetje, niet op de inhoud?
Ik zie ook liever iemand van een latere generatie, maar dat doet verder niet veel af aan het feit dat hier gewoon drie beleidsrichtingen worden vertegenwoordigd.
De Democraten hebben een veel grotere paraplu dan de Republikeinen. Helemaal nu die hebben besloten slaafs achter Trump aan te lopen. Nadeel daarvan is dat mensen toch sneller ontevreden worden. Is de kandidaat te centristisch dan wordt de linkervleugel ontevreden. Kies je een heel linkse kandidaat als Sanders, dan wordt het lastig om mensen in het midden aan te spreken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat zei ik in het topic over de democratische primary ook al. Ik zie ook liever wat jongere lui dan 70+ers maar als de enige frisse kandidaat Buttigieg is die nog minder inhoud heeft dan Biden laat dan maar zitten. Ik kijk wel uit naar de volgende debatten, eindelijk wat meer inhoud hopelijk.
Misschien dat Biden dan ook eens laat zien waarom mensen nou denken dat hij nog kans heeft, of misschien valt hij door de mand. Ik denk dat de democraten het zeker als deze strijd nog even door gaat het heel moeilijk gaan krijgen. Biden is echt zijn beste jaren voorbij en Sanders heeft echt moeite anderen mee te krijgen.
monolith ouwe reus, jij snapt toch ook wel dat dit een gelopen race is? beetje jammer, tenzij Sanders de nominatie pakt. Wij geloven allebei in wonderen, naja mij boeit het niet veel maar het is te hopen voor de democraten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Democraten hebben een veel grotere paraplu dan de Republikeinen. Helemaal nu die hebben besloten slaafs achter Trump aan te lopen. Nadeel daarvan is dat mensen toch sneller ontevreden worden. Is de kandidaat te centristisch dan wordt de linkervleugel ontevreden. Kies je een heel linkse kandidaat als Sanders, dan wordt het lastig om mensen in het midden aan te spreken.
Ergens vind ik een kandidaat als Sanders wel een aardig experiment. Kunnen de Democraten meer een kandidaat van de linkerflank winnen? Wat is het effect wat betreft extra opkomst aan de linkerzijde en in hoeverre trekt hij kiezers uit het centrum of stoot hij ze juist af?
Toch vermoed ik dat het nu langzaamaan de kant van Biden up gaat vallen. Super Tuesday had eigenlijk een mooie stap voor Sanders moeten zijn om een voorsprong te nemen, maar het lijkt erop dat Biden de meeste delegates binnenharkt.
twitter:mviser twitterde op donderdag 05-03-2020 om 00:53:42NEW: Top surrogates and allies of Elizabeth Warren and Bernie Sanders are discussing ways for their two camps to unite and push a common liberal agenda, with the expectation Warren is likely to leave the presidential race soon. From @AnnieLinskey @WaPoSean https://t.co/9K11rsrA7r reageer retweet
quote:Top surrogates and allies of Sens. Elizabeth Warren and Bernie Sanders are discussing ways for their two camps to unite and push a common liberal agenda, with the expectation that Warren is likely to leave the presidential campaign soon, according to two people familiar with the talks.
The conversations, which are in an early phase, largely involve members of Congress who back Sanders (I-Vt.) reaching out to those in Warren's camp to explore the prospect that Warren (D-Mass.) might endorse him. They are also appealing to Warren's supporters to switch their allegiance to Sanders, according two people with direct knowledge of the conversations who spoke on the condition of anonymity to discuss delicate discussions that are supposed to be confidential.
Warren associates and the camp of former vice president Joe Biden also had talks about a potential endorsement if she drops out, according to two people familiar with the conversations.
The whirlwind of activity reflects the rapid changes in a Democratic primary that is still very much in transition. As late as Tuesday, many Warren allies believed she would stay in the race until the Democratic convention, despite her poor showing to date in the primaries, in hopes of retaining her clout and influencing the eventual nominee.
En dan straks Bloomberg ook Biden endorsen als hij ziet dat hij niks gaat bereiken tja dan kom je er wel. Lullig voor Sanders dat hij weer tegengewerkt wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:26 schreef Hanca het volgende:
In de liveblog van CNN wordt het als mogelijkheid gezien dat Warren Biden gaan endorsen en dan mogelijk vice zal worden.
https://edition.cnn.com/p(...)ults-2020/index.html
Dat zou ik wel interessant vinden. Warren vond ik de interessantste kandidaat, als die vice kan worden zou dat mooi zijn. En wellicht een opstap voor 2024, aangezien Biden dan toch echt wel heel oud is.
twitter:AndrewDesiderio twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:52:14NEW: Ron Johnson says he’ll likely release an interim report within next 1-2 months on his cmte’s Biden probe. He insists it has nothing to do with the election, but “if I were a Democrat primary voter I’d want these questions satisfactorily answered before I cast my final vote.” reageer retweet
Ik ken wel meer mensen waar wat vragen bij open staan maar de antwoorden daarop hoeft de kiezer niet te weten?twitter:AndrewDesiderio twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:52:56"These are questions that Joe Biden has never adequately answered," Johnson tells us. reageer retweet
Hoe wordt hij precies tegengewerkt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:46 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En dan straks Bloomberg ook Biden endorsen als hij ziet dat hij niks gaat bereiken tja dan kom je er wel. Lullig voor Sanders dat hij weer tegengewerkt wordt.
Nah, dit keer niet denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe wordt hij precies tegengewerkt?
Na 3 jaar Mueller onderzoek denk ik dat we kunnen stellen dat andere mensen ook uitgebreid onderzocht zijn. Laat Joe Biden ook maar eens zweten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:55 schreef Kijkertje het volgende:
Biden moet nu natuurlijk weer verdacht gemaakt wordentwitter:AndrewDesiderio twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:52:14NEW: Ron Johnson says he’ll likely release an interim report within next 1-2 months on his cmte’s Biden probe. He insists it has nothing to do with the election, but “if I were a Democrat primary voter I’d want these questions satisfactorily answered before I cast my final vote.” reageer retweet
Ik ken wel meer mensen waar wat vragen bij open staan maar de antwoorden daarop hoeft de kiezer niet te weten?twitter:AndrewDesiderio twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:52:56"These are questions that Joe Biden has never adequately answered," Johnson tells us. reageer retweet
![]()
Wat een zielig boosmannetje ben je ook hčquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Na 3 jaar Mueller onderzoek denk ik dat we kunnen stellen dat andere mensen ook uitgebreid onderzocht zijn. Laat Joe Biden ook maar eens zweten.
Johnson doet dus onderzoek naar het waarom achter het ontslag van Shokin, waarbij hij werd gedreven door vermoedens van mogelijk corrupt handelen door Biden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Na 3 jaar Mueller onderzoek denk ik dat we kunnen stellen dat andere mensen ook uitgebreid onderzocht zijn. Laat Joe Biden ook maar eens zweten.
En hoe toont dit precies aan dat Sanders wordt tegengewerkt? Het is vooral gejank over het feit dat (andere) moderates uit de race stappen waardoor Sanders z'n pluralities kwijt raakt. Dat is geen tegenwerken, dat is gewoon hoe voorverkiezingen werken. Kennelijk is er meer behoefte aan een gematigde kandidaat dan aan de ideeėn van Sanders.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nah, dit keer niet denk ik.
DNC zal toch wel geleerd hebben van zn fouten in 2016?
Gelekte e-mails lieten overweldigend zien dat Sanders op alle fronten werd tegengewerkt, en dat Clinton een soort VIP treatment kreeg.
Ze zijn toen zo geschrokken van de resultaten dat ik niet denk dat ze dat nog een keer zullen flikken.
tegenwerken? Het gaat er om wie presidentskandidaat mag worden. Ik kan me voorstellen dat Biden dan niet tegen Sanders zegt: "ga jij het voortouw maar trekken, ik wil je niet in de weg lopen". de kiezer bepaalt wie er wint. Heeft weinig met tegenwerken te maken. Weet je wat tegenwerken is? Een stemsysteem waar kiezers tot 7 uur moeten wachten zoals in Texas van de week voor ze van dit recht gebruik mogen maken. Of een staat dermate Gerrymanderen dat je stem geen fluit waard is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:46 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En dan straks Bloomberg ook Biden endorsen als hij ziet dat hij niks gaat bereiken tja dan kom je er wel. Lullig voor Sanders dat hij weer tegengewerkt wordt.
De race is absoluut niet gelopen. Het gaat nu wel om de debatten tussen Biden en Sanders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:50 schreef KingRoland het volgende:
[..]
monolith ouwe reus, jij snapt toch ook wel dat dit een gelopen race is? beetje jammer, tenzij Sanders de nominatie pakt. Wij geloven allebei in wonderen, naja mij boeit het niet veel maar het is te hopen voor de democraten.
Ik verbaas mij er ook steeds over, dat als (bijna) alle stemmen zijn gestemd, zoals nu in Texas, dat er dan nog steeds behoorlijk aantal kiesmannen moeten worden toegerekend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:45 schreef Hanca het volgende:
Wat een verschrikkelijk systeem, trouwens. Van de 1357 te verdelen delegates zijn er volgens decisiondesk nog steeds maar 907 verdeeld. Nog 450 (1/3e!) te gaan dus. 295 uit Californiė, maar dus ook 155 uit andere staten.
Tussenstand bij decisiondesk momenteel trouwens 501-438.
Edit: politico is iets verder: https://www.politico.com/2020-election/results/super-tuesday/
512-441.
Andere media zijn veel minder ver, nytimes maar 433-388 bijvoorbeeld. The Guardian heeft dan weer 566-501 staan. Weet iemand hoe dit precies werkt, waarom is er niet gewoon 1 bureau dat alle uitslagen door geeft?
In Texas ging het er allemaal weer aardig "democratisch" aan toe, met wat horten, stoten en veel tegenwerking...quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er ook steeds over, dat als (bijna) alle stemmen zijn gestemd, zoals nu in Texas, dat er dan nog steeds behoorlijk aantal kiesmannen moeten worden toegerekend.
twitter:nkhensley twitterde op woensdag 04-03-2020 om 08:26:55Hervis Rogers is out. Here’s what he had to say as he left the polling site. https://t.co/AZV2b0xzzL reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:39:50Trump to Hannity on WHO saying coronavirus death rate is 3.4%: "I think the 3.4% number is really a false number. Now this is just my hunch, but based on a lot of conversations ... personally, I'd say the number is way under 1%." Astoundingly irresponsible. https://t.co/uC9c03zX31 reageer retweet
Fucking moron.twitter:atrupar twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:48:09In this clip, Trump:1. Denies WHO's coronavirus death rate based on “hunch"2. Calls coronavirus "corona flu"3. Suggests it's fine for people
Covid-19 to go to work4. Compares coronavirus to "the regular flu," indicating he doesn't get the difference https://t.co/uC9c03zX31 reageer retweet
Dit mag gelijk gezien als een graadmeter voor verkiezingen hier. Willen wij 4 jaar een extremist aan het bewind als Wilders of Baudet? Ik denk het niet. Daarom ben ik blij dat wij een meer coalitiegezind politiek systeem hebben. We kunnen nu duidelijk zien in de VS welk zooitje je krijgt als ze de macht grijpen..quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:55 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me moeilijk te beargumenteren dat de tegenkandidaten die er allemaal uitstappen voor de grote dag, niet het gevolg is van achterkamertjespolitiek.
Maar dat deze politiek effectief is komt dan weer doordat er meer moderate-stemmende kiezers zijn dan progressives, dus het is ook niet echt tegenwerken.
Dat is overigens niet omdat het merendeel het meer eens is met Biden dan Sanders. Eerder het tegenovergestelde. De Democraten hebben hetzelfde probleem als de PvdA hier, waarbij het partijkader aanmerkelijk rechtsliberaler is dan de stemmers (en de GoP had hetzelfde maar omgekeerd, maar doordat ze een extremist als leider hebben gekregen is dat nu dus omgeklapt).
Ik zit wat interessante retrospectives van zwarte Amerikanen te lezen over waarom ze stemden voor de kandidaat die minder bij hen past. Maar het komt volgens hen dus meer doordat Sanders te weinig heeft gedaan om iedereen buiten de hogeropgeleide witte kernen te overtuigen dat hij zijn beleid ook echt waar kon maken en daarmee een overtuigende tegenkandidaat is voor Trump. Voor de gemiddelde zuidelijke zwarte Amerikaan is de racistische kliek van Trump het Witte Huis uitkrijgen 100% prioriteit, en ze schatten de VP van Obama die de DNC achter zich heeft daar beter toe in staat, of in ieder geval een veiligere keuze, dan een wildcard outsider. Met de beleidskeuzes heeft het weinig te maken.
Dit stukje bewijs de macht van de media.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:55 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me moeilijk te beargumenteren dat de tegenkandidaten die er allemaal uitstappen voor de grote dag, niet het gevolg is van achterkamertjespolitiek.
Maar dat deze politiek effectief is komt dan weer doordat er meer moderate-stemmende kiezers zijn dan progressives, dus het is ook niet echt tegenwerken.
Dat is overigens niet omdat het merendeel het meer eens is met Biden dan Sanders. Eerder het tegenovergestelde. De Democraten hebben hetzelfde probleem als de PvdA hier, waarbij het partijkader aanmerkelijk rechtsliberaler is dan de stemmers (en de GoP had hetzelfde maar omgekeerd, maar doordat ze een extremist als leider hebben gekregen is dat nu dus omgeklapt).
Ik zit wat interessante retrospectives van zwarte Amerikanen te lezen over waarom ze stemden voor de kandidaat die minder bij hen past. Maar het komt volgens hen dus meer doordat Sanders te weinig heeft gedaan om iedereen buiten de hogeropgeleide witte kernen te overtuigen dat hij zijn beleid ook echt waar kon maken en daarmee een overtuigende tegenkandidaat is voor Trump. Voor de gemiddelde zuidelijke zwarte Amerikaan is de racistische kliek van Trump het Witte Huis uitkrijgen 100% prioriteit, en ze schatten de VP van Obama die de DNC achter zich heeft daar beter toe in staat, of in ieder geval een veiligere keuze, dan een wildcard outsider. Met de beleidskeuzes heeft het weinig te maken.
De VS is een redelijke mediacratie inderdaad. Alhoewel het Bloomberg niet helemaal gelukt is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit stukje bewijs de macht van de media.
Die 3,4 procent is mij ook niet bekend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:57 schreef Ulx het volgende:
twitter:atrupar twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:39:50Trump to Hannity on WHO saying coronavirus death rate is 3.4%: "I think the 3.4% number is really a false number. Now this is just my hunch, but based on a lot of conversations ... personally, I'd say the number is way under 1%." Astoundingly irresponsible. https://t.co/uC9c03zX31 reageer retweet
Fucking moron.twitter:atrupar twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:48:09In this clip, Trump:1. Denies WHO's coronavirus death rate based on “hunch"2. Calls coronavirus "corona flu"3. Suggests it's fine for people
Covid-19 to go to work4. Compares coronavirus to "the regular flu," indicating he doesn't get the difference https://t.co/uC9c03zX31 reageer retweet
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die 3,4 procent is mij ook niet bekend.
Ja, en veel experts zeggen er bij "2 tot 3 procent van de bekende gevallen", hoeveel mensen corona krijgen zonder het echt te merken is nog onduidelijk, dat het voor komt is in elk geval wel zeker. Wat dat betreft zou onder de 1 procent best kunnen, alleen weten we dat gewoon niet en moet je dus als regeringsleider daar niks over zeggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:24 schreef Ulx het volgende:
Tussen de 2% en 3% is het huidige cijfer. Waar hij 3,4% vandaan haalt is me een raadsel. Waarschijnlijk gewoon een trucje om te zeggen dat de experts veel te negatief zijn.
Twee 80 jarigen aan de macht? Lijkt me geen goed idee. Warren (jonger, vrouw, ook van de linkerkant van de partij) lijkt dan een beter idee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En wat als Biden, Sanders VP maakt?
Of een andere hoge positie beloofd?
https://www.theguardian.c(...)n-war-crimes-inquiryquote:Senior ICC judges authorise Afghanistan war crimes inquiry
Senior judges at the international criminal court have authorised an investigation into alleged war crimes and crimes against humanity in Afghanistan, overturning an earlier rejection of the inquiry.
The ruling by the ICC’s appeals chamber in The Hague is likely to infuriate the Trump administration, which has condemned the request from the court’s chief prosecutor, Fatou Bensouda, to examine the actions of US soldiers in Afghanistan.
[..]
Jij gaat door voor de koelkast. Is trouwens een truc die Trump heel vaak gebruikt, dat moet z'n fans toch ook een keer op gaan vallen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:24 schreef Ulx het volgende:
Tussen de 2% en 3% is het huidige cijfer. Waar hij 3,4% vandaan haalt is me een raadsel. Waarschijnlijk gewoon een trucje om te zeggen dat de experts veel te negatief zijn.
Ik ben bang van niet. De beslissing gaat uiteindelijk vallen bij de swingvoters die het in 2016 "wel even wilden proberen met Trump" maar daar nu toch wel twijfels over hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:48 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Jij gaat door voor de koelkast. Is trouwens een truc die Trump heel vaak gebruikt, dat moet z'n fans toch ook een keer op gaan vallen.
twitter:ddale8 twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:39:29Trump on the coronavirus: "It wasn't something that was going to affect us. You know, you don't think of it in terms -- when you first heard it in China, you don't think our country's gonna be affected." reageer retweet
Wel egoļstisch van die mensen dat ze Trump geen mooie cijfers gunden.twitter:ddale8 twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:42:03Trump told Hannity that "in one way, he hated to" bring back Americans from the Diamond Princess cruise -- "statistically, I hated to do it" -- since it would increase the number of US coronavirus cases, and he wondered, "Is it gonna look bad?" But he decided it was right. reageer retweet
Dank.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:24 schreef pullup het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/
Ik vraag me ook steeds af waarom ze dat niet doen, krachten en stemmen bundelen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En wat als Biden, Sanders VP maakt?
Of een andere hoge positie beloofd?
Ik ga stuk om Mike Pence. Die zo verstrooid hahahaha.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik vraag me ook steeds af waarom ze dat niet doen, krachten en stemmen bundelen.
Misschien dat de president dan wat weerwoord van zijn VP krijgt, maar dat is beter dan dat wassen beeld dat Pence is.
Ik wist niet dat er bij staan als een wethouder Hekking zijn werk was.quote:
In California gaat het meer dan een week duren het tellen. Stemmen per post kon t/m election day en het gaat dagen duren voordat de stemmen per post aankomen en geteld kunnen worden. Volgens mij moeten ze ook goed checken of er niet dubbel gestemd wordt (zowel post als election day stemmen). Verder heb je ook provisional vote in alle staten, waarbij iemand stemt, terwijl het niet duidelijk is of die mag stemmen door mogelijke registratiefouten etc. Die stemmen worden apart gezet en er moet onderzocht worden of ze die stemmen mogen tellen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:45 schreef Hanca het volgende:
Wat een verschrikkelijk systeem, trouwens. Van de 1357 te verdelen delegates zijn er volgens decisiondesk nog steeds maar 907 verdeeld. Nog 450 (1/3e!) te gaan dus. 295 uit Californiė, maar dus ook 155 uit andere staten.
Tussenstand bij decisiondesk momenteel trouwens 501-438.
Edit: politico is iets verder: https://www.politico.com/2020-election/results/super-tuesday/
512-441.
Andere media zijn veel minder ver, nytimes maar 433-388 bijvoorbeeld. The Guardian heeft dan weer 566-501 staan. Weet iemand hoe dit precies werkt, waarom is er niet gewoon 1 bureau dat alle uitslagen door geeft?
Whoohooo! 2500! Hoeveel testkits had Obama voor COVID-19 in 2012?twitter:Yamiche twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:37:37VP Pence: "The greatest concern is testing. I am pleased to report we have 2500 kits available that we will distribute. We approved a process that will allow testing at state and university laboratories."2500. reageer retweet
De 3.4% komt van de WHO:quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:24 schreef Ulx het volgende:
Niet verassend, virologen hadden al voorspeld dat er mutaties zouden komen. Dat is vrij normaal met corona virussen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:01 schreef Ulx het volgende:
Chinese researchers say they have found a second strain of COVID-19
Oh shit.
Elke testkit is goed voor 800 tests dacht ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:56 schreef Ulx het volgende:
Whoohooo! 2500! Hoeveel testkits had Obama voor COVID-19 in 2012?twitter:Yamiche twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:37:37VP Pence: "The greatest concern is testing. I am pleased to report we have 2500 kits available that we will distribute. We approved a process that will allow testing at state and university laboratories."2500. reageer retweet
NUL! I rest nu case!
Maar wat heeft God tegen Pence gezegd? Leuk die universitaire elite met hun onderzoeken en darwinisme, maar de mening van de vrome mannenbroeders uit een dorp in Iowa is net zo belangrijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet verassend, virologen hadden al voorspeld dat er mutaties zouden komen. Dat is vrij normaal met corona virussen.
500.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Elke testkit is goed voor 800 tests dacht ik.
Het gaat Trump maar om een ding en dat is de economie want hij is doodsbang dat als de economie flink schade oploopt men tegen hem zal stemmen bij de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
500.
Maar dan nog. Het is een opstapeling van blunders en ongeloofwaardige uitspraken van Trump en trawanten. Trump roept doodleuk dat je best naar je werk kunt als je besmet bent. Dan schiet het hebben van een miljoen tests ook niet op.
twitter:nytimes twitterde op donderdag 05-03-2020 om 06:01:06A New Hampshire man with flu-like symptoms was asked to avoid contact with other people. Instead, he went to a party. Three days later, he was confirmed as the state's first coronavirus patient. And now a second case has been confirmed. https://t.co/LCVIRlx2q4 reageer retweet
Zo zo. Dit is een probleem voor het regime.twitter:NYTimesCramer twitterde op donderdag 05-03-2020 om 14:15:45These numbers are stunning: "1.3 million voters in Virginia went to the polls on Tuesday, surpassing the votes cast in 2016 by nearly 70 percent ... breaking a previous Democratic record of 986,000 votes set in 2008, when Barack Obama was on the ballot." https://t.co/IvDZayUyqT reageer retweet
https://thehill.com/opini(...)-beyond-a-united-gopquote:While some in the media spent much of Super Tuesday reveling in Joe Biden's awakening from political death, they entirely missed the untold story of Super Tuesday: President Donald Trump's record-breaking vote counts and turnout.
Despite being an uncontested incumbent, President Trump managed to break several turnout and vote-count records in blue states and key swing states.
In Vermont and Minnesota, Trump's vote totals beat every past incumbent's total in the last four decades. In Maine, the president's vote total bested every primary candidate's total since before President Ronald Reagan. In Massachusetts, the story was similar, with Trump aggregating a higher vote total than past incumbent Republicans since before Reagan.
And in deeply blue California, with 82 percent of precincts reporting, President Trump collected nearly 1.4 million votes.
De Democratische kiezers is behoorlijk verdeeld over de richting van de partij. De groep die terug wil naar het beleid van Obama is iets groter dan de groep die een progressiever beleid willen bleek uit exit polls. Je zag ook dat moderates in de primary tot nut hoe samen hoger scoren dan de progressieven tot nu toe, terwijl Sanders de staten won en dat werd duidelijk tijdens Super Tuesday toen de de moderates zich achter Biden stonden muv Bloomberg.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:55 schreef speknek het volgende:
twitter:Nate_Cohn twitterde op woensdag 04-03-2020 om 09:37:37It's been noted that turnout hasn't been up very much in Sanders '16 areas--and even down--so here's a provocative hypothesis for you: a small but nonetheless notable proportion of the Sanders '16 rural vote is now just Trump vote, and it's not going back even if he's the nom reageer retweet
Goed voor 1.2 miljoen testsquote:Op donderdag 5 maart 2020 14:56 schreef Ulx het volgende:
NUL! I rest nu case!
Maar is dat een indicator dat er ook een hoge opkomst voor Trump is bij de echte verkiezingen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:38 schreef Sjemmert het volgende:
Trump wint super Tuesday
[..]
https://thehill.com/opini(...)-beyond-a-united-gop
Dat gaat geen hele grote verrassing worden, lijkt me.quote:
Ze is geen vriendjes met Sanders. En wat kan zij betekenen voor Sanders zelf? Ik zie haar niet bij hem op het ticket. Meedoen met Biden is nuttiger voor haar en voor Biden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat gaat geen hele grote verrassing worden, lijkt me.
Het lijkt me wel een indicatie, ja. Ik zie niet in waarom niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:54 schreef archito het volgende:
[..]
Maar is dat een indicator dat er ook een hoge opkomst voor Trump is bij de echte verkiezingen?
Op zichzelf gaat dit natuurlijk nergens over, maar aan de ene kant denk ik, waarom liegt hij hierover? Wat valt daar in vredesnaam mee te winnen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef AnneX het volgende:
Het goede voorbeeld van Impotus.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet.
https://twitter.com/tomthunkitsmind/status/1235378810578759680
“THIS IS TOO EASY:
‘I haven’t touched my face in weeks’ — Trump
Roll the tape… “
Watch the tape in tweet.🇺🇸
Ik zou het slap vinden als ze voor Sanders gaat. Wat is het nut daarvan?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:25 schreef L3gend het volgende:
Zo duidelijk vind ik het niet hoor. Ik zie haar zowel binnen paar dagen Sanders endorsen als helemaal niemand endorsen
De vraag waarom de opkomst in een primary zonder noemenswaardige tegenstand een goede voorspeller zou zijn voor de opkomst in de GE werd de vorige keer ook al niet onderbouwd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Het lijkt me wel een indicatie, ja. Ik zie niet in waarom niet.
Hm lijkt me toch best een moeilijke keuze. Sanders steunen betekent meer verdeeldheid en als je enige kans wil maken Trump uit het Witte Huis te krijgen lijkt mij nu Biden steunen toch het bestequote:Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat gaat geen hele grote verrassing worden, lijkt me.
Het zijn 2 progressieve politici die aan de linkervleugel zitten. Ideologisch zit Warren veel dichter bij Sanders dan bij Biden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zou het slap vinden als ze voor Sanders gaat. Wat is het nut daarvan?
En ze weet dat Sanders in 2016 geen probleem had met de Russische inmenging. Die gaat er nu uiteraard weer komen. Wil ze meedoen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hm lijkt me toch best een moeilijke keuze. Sanders steunen betekent meer verdeeldheid en als je enige kans wil maken Trump uit het Witte Huis te krijgen lijkt mij nu Biden steunen toch het beste
Is dat zo? Sanders heeft geen uitgewerkte plannen. Veel meer dan soundbites die op samenvattingen van haar plannen lijken heeft hij niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:39 schreef L3gend het volgende:
[..]
Het zijn 2 progressieve politici die aan de linkervleugel zitten. Ideologisch zit Warren veel dichter bij Sanders dan bij Biden.
Dan zit ze toch dichter bij Sanders dan bij Biden als volgens jou de plannen van Sanders op soundbites van Warren lijken?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat zo? Sanders heeft geen uitgewerkte plannen. Veel meer dan soundbites die op samenvattingen van haar plannen lijken heeft hij niet.
Geen idee, want Sanders heeft weinig uitgewerkte plannen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:51 schreef OMG het volgende:
[..]
Dan zit ze toch dichter bij Sanders dan bij Biden als volgens jou de plannen van Sanders op soundbites van Warren lijken?
... maar die lijken volgens jou op soundbites van Warren. Op wat voor manier zou ze dan dichter bij Biden kunnen zitten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee, want Sanders heeft weinig uitgewerkte plannen.
Dat maak jij ervan. Ik zeg dat hij geen uitgerkte plannen heeft. Waarom zou Warren die ze wel had en verloor, ze dan aan hem geven?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:23 schreef OMG het volgende:
[..]
... maar die lijken volgens jou op soundbites van Warren.
Ze hoeft niet heel dicht bij Biden te zitten. Iets met toevoegen aan het ticket. Je weet wel: samenwerken.quote:Op wat voor manier zou ze dan dichter bij Biden kunnen zitten?
Waarom niet? Sanders met Warren als running mate is geen slechte combi, lijkt mij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie haar niet bij hem op het ticket.
Ja, ik ook. En ik verheug me totaal niet op Sanders, Biden of Trump als president helaas.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:37 schreef vipergts het volgende:
Jammer ik had haar graag als president gezien
Sanders heeft een jonger iemand nodig. Net zoals Warren dat nodig zou hebben gehad voor haar VP als ze had gewonnen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom niet? Sanders met Warren als running mate is geen slechte combi, lijkt mij.
Hij heeft in ieder geval haar endorsment nodig. Als zij ook voor Biden gaat is wordt het voor Sanders wel heel moeilijk om in de race te blijven. Als zelfs progressieve politici denken dat Biden een betere keus is dan Sanders weet ik niet hoe hij daarvan terug wil komen. Ik hoop dan ook heel erg dat die endorsement er op zijn minst gaat komen ook voor de democraten. Ze zeggen zo graag Trump te willen verslaan, dan moet je de sterkste kandidaat kiezen. Niet de kandidaat die alleen kan winnen omdat iedereen opeens voor hem aan de kant gaat en hem nog support ook.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Sanders heeft een jonger iemand nodig. Net zoals Warren dat nodig zou hebben gehad voor haar VP als ze had gewonnen.
Yang heeft Biden al endorsedquote:Op donderdag 5 maart 2020 19:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zou Yang en Sanders wel wat vinden
Oh niet gezien, tja het zal hier wel weer als een samenzweringstheorie worden weggezet maar het lijkt er toch echt op dat de kandidaten wel wat beloofd wordt vanuit de DNC. Al is het maar bijvoorbeeld hulp bij toekomstige verkiezingen. De meeste kandidaten konden heel duidelijk uitleggen waarom Biden een slechte keus was maar nu staan ze opeens allemaal achter hem? Lijkt me heel naļef om te denken dat dit gebeurt zonder enige belofte van steun in de toekomst.quote:
Whohooo. Warren en Sanders konden ook goed uitleggen waar de ander niet deugde. Wat is het verschil?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh niet gezien, tja het zal hier wel weer als een samenzweringstheorie worden weggezet maar het lijkt er toch echt op dat de kandidaten wel wat beloofd wordt vanuit de DNC. Al is het maar bijvoorbeeld hulp bij toekomstige verkiezingen. De meeste kandidaten konden heel duidelijk uitleggen waarom Biden een slechte keus was maar nu staan ze opeens allemaal achter hem? Lijkt me heel naļef om te denken dat dit gebeurt zonder enige belofte van steun in de toekomst.
Ik bedoel hier legt Beto een paar maanden geleden duidelijk en steekhoudend uit waarom Biden niks wordt.
Op 9 minuten. En nu zou hij dan 180 graden gedraaid zijn zonder enige tussenkomst? Wat zou hem dan zo hebben weg hebben geblazen dat hij opeens van gedachten is verander, Biden die het extreem moeilijk had?
Die kandidaten konden net zo prima uitleggen waarom Sanders niets zou worden. Dat je je in een campagne moet onderscheiden en kritiek moet leveren op andere kandidaten betekent niet dat je ze niets zou vinden. Is dat concept voor mensen nou echt zo wereldschokkend?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh niet gezien, tja het zal hier wel weer als een samenzweringstheorie worden weggezet maar het lijkt er toch echt op dat de kandidaten wel wat beloofd wordt vanuit de DNC. Al is het maar bijvoorbeeld hulp bij toekomstige verkiezingen. De meeste kandidaten konden heel duidelijk uitleggen waarom Biden een slechte keus was maar nu staan ze opeens allemaal achter hem? Lijkt me heel naļef om te denken dat dit gebeurt zonder enige belofte van steun in de toekomst.
Ik bedoel hier legt Beto een paar maanden geleden duidelijk en steekhoudend uit waarom Biden niks wordt.
Op 9 minuten. En nu zou hij dan 180 graden gedraaid zijn zonder enige tussenkomst? Wat zou hem dan zo hebben weg hebben geblazen dat hij opeens van gedachten is verander, Biden die het extreem moeilijk had?
Vind ik wel, als je het eens bent over de problemen en dat er oplossingen moeten worden gevonden voor die problemen vind ik dat een match. Yang had als stokpaardje meer basisinkomen maar het probleem van inkomensongelijkheid is voor beide dus een van de belangrijkste zaken. In ieder geval was hij net als Sanders niet bang om met plannen te komen die nog best een eind liggen van de norm voor de VS. In die zin past hij in ieder geval totįįl niet bij Biden, die geen oplossingen voor de problemen die Yang en Sanders identificeren maar die terug wil naar normaal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:47 schreef Monolith het volgende:
Yang is toch ook helemaal geen match met Sanders? Alleen dingen "anders" willen is toch geen overlap?
Lmaotwitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 05-03-2020 om 19:28:49Mini Mike, you’re easy! https://t.co/rxFiqSB9RQ https://t.co/G2M1QHj0HV reageer retweet
Nee, het wijst er op dat de meeste Democratische politici meer geloven in Biden dan in Sanders. Dat roepen een aantal leden van het Huis ook al tijden: dat ze bang zijn hun zetel te verliezen als Sanders de presidentskandidaat zal worden. Dat Yang daar blijkbaar ook in geloofd is geen sprake van omkoping. Misschien wel van overleg, bijvoorbeeld met die leden van het Huis.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh niet gezien, tja het zal hier wel weer als een samenzweringstheorie worden weggezet maar het lijkt er toch echt op dat de kandidaten wel wat beloofd wordt vanuit de DNC.
Ja libertariėrs zien ook dezelfde problemen en willen radicale verandering maar dan door het zover mogelijk terugdringen van de overheid. Lijkt me niet direct een match voor Sanders.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind ik wel, als je het eens bent over de problemen en dat er oplossingen moeten worden gevonden voor die problemen vind ik dat een match. Yang had als stokpaardje meer basisinkomen maar het probleem van inkomensongelijkheid is voor beide dus een van de belangrijkste zaken. In ieder geval was hij net als Sanders niet bang om met plannen te komen die nog best een eind liggen van de norm voor de VS. In die zin past hij in ieder geval totįįl niet bij Biden, die geen oplossingen voor de problemen die Yang en Sanders identificeren maar die terug wil naar normaal.
Nee dat is niet wereldschokkend. Is het concept van partijdiscipline voor jouw wereldschokkend? Gebeurt toch vrij vaak in politiek dat er een achterkamertjes deal wordt gesloten. Zou je het echt zo raar vinden dat er iets beloofd wordt aan de lui die uitstappen om Biden te endorsen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die kandidaten konden net zo prima uitleggen waarom Sanders niets zou worden. Dat je je in een campagne moet onderscheiden en kritiek moet leveren op andere kandidaten betekent niet dat je ze niets zou vinden. Is dat concept voor mensen nou echt zo wereldschokkend?
Ik dacht dat ze allemaal voor dezelfde partij kandidaat waren?quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is niet wereldschokkend. Is het concept van partijdiscipline voor jouw wereldschokkend? Gebeurt toch vrij vaak in politiek dat er een achterkamertjes deal wordt gesloten. Zou je het echt zo raar vinden dat er iets beloofd wordt aan de lui die uitstappen om Biden te endorsen?
In het geval van Beto alle tekortkomingen die hij voor Biden noemt zijn er nog steeds en niet veranderd. Om dan vervolgens hem wel te endorsen komt mij inderdaad raar over. Waarom niet gewoon bij je principes blijven.
Loze speculatie en totaal niet relevant. Jij stelt dat kandidaten "radicaal gedraaid" zouden zijn, waarop ik je uitleg dat dit gewoon de normale gang van zaken is in de politiek. In een campagne leg je uit waarom jij geschikt zou zijn en de anderen niet. Dat betekent niet dat je die anderen ook daadwerkelijk incompetent vindt. Hooguit als een campagne echt rancuneus en vijandig is geweest blijft een endorsement binnen een partij uit, maar daar is hier geen sprake van.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is niet wereldschokkend. Is het concept van partijdiscipline voor jouw wereldschokkend? Gebeurt toch vrij vaak in politiek dat er een achterkamertjes deal wordt gesloten. Zou je het echt zo raar vinden dat er iets beloofd wordt aan de lui die uitstappen om Biden te endorsen?
In het geval van Beto alle tekortkomingen die hij voor Biden noemt zijn er nog steeds en niet veranderd. Om dan vervolgens hem wel te endorsen komt mij inderdaad raar over. Waarom niet gewoon bij je principes blijven.
Zijn principe is de democraten winnen in november. Texas flippen. De GOP uitschakelen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is mogelijk dat politici meer geloven in Biden dan Sanders, het is ook mogelijk dat politici meer politiek kapitaal denken te halen uit het steunen van Biden dan Sanders. Of dat is omdat ze daadwerkelijk denken dat hij het meeste kans heeft of omdat ze zaken beloofd is kunnen wij niet weten. Ik denk niet dat de Amerikaanse politiek zo erg is als bijvoorbeeld House of Cards maar dat politici allemaal uit volledig altruļstische redenen opeens achter Biden staan lijkt mij onwaarschijnlijk. Een belofte voor bijvoorbeeld een VP slot in ruil voor een endorsement is natuurlijk ook niet direct een omkoping. Of een belofte van extra steun bij een eventuele herverkiezing is niet direct omkoping. Het lijkt me echt eerder raar om te denken dat in deze business waarin honderden miljoenen omgaan politici dit soort switches allemaal voor niks of uit overtuiging maken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het wijst er op dat de meeste Democratische politici meer geloven in Biden dan in Sanders. Dat roepen een aantal leden van het Huis ook al tijden: dat ze bang zijn hun zetel te verliezen als Sanders de presidentskandidaat zal worden. Dat Yang daar blijkbaar ook in geloofd is geen sprake van omkoping. Misschien wel van overleg, bijvoorbeeld met die leden van het Huis.
Ik heb niet veel met libertariėrs en ik deel je idee over het basisinkomen. Ik had dan ook lang eigenlijk niks met Yang maar ik heb ondertussen wat meer van hem gezien en zoals ik al zei ik denk dat hij een goede analyse van de problemen in Amerika heeft daarmee is hij verder dan Biden die het vooral moet hebben van het verleden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 19:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja libertariėrs zien ook dezelfde problemen en willen radicale verandering maar dan door het zover mogelijk terugdringen van de overheid. Lijkt me niet direct een match voor Sanders.
Een basisinkomen en meer BTW zijn ironisch genoeg prima denivellerende maatregelen die ten koste gaan van de lagere inkomens. Yang was vooral zo'n typische "Tech Guy" met de standaard stokpaardjes. Qua zorg was zijn voorstel nog minder links dan wat Biden voorstaat en verre van wat Sanders wil bijvoorbeeld.
Ik had een uitgebreide analyse gelezen dat de winnaar (Sanders of Biden) de ander als vice-premier moet kiezen en dat de combinatie dan de meeste kans maakt om Trump te verslaan.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
/
[..]
Het is mogelijk dat politici meer geloven in Biden dan Sanders, het is ook mogelijk dat politici meer politiek kapitaal denken te halen uit het steunen van Biden dan Sanders. Of dat is omdat ze daadwerkelijk denken dat hij het meeste kans heeft of omdat ze zaken beloofd is kunnen wij niet weten. Ik denk niet dat de Amerikaanse politiek zo erg is als bijvoorbeeld House of Cards maar dat politici allemaal uit volledig altruļstische redenen opeens achter Biden staan lijkt mij onwaarschijnlijk. Een belofte voor bijvoorbeeld een VP slot in ruil voor een endorsement is natuurlijk ook niet direct een omkoping. Of een belofte van extra steun bij een eventuele herverkiezing is niet direct omkoping. Het lijkt me echt eerder raar om te denken dat in deze business waarin honderden miljoenen omgaan politici dit soort switches allemaal voor niks of uit overtuiging maken.
[..]
Ik heb niet veel met libertariėrs en ik deel je idee over het basisinkomen. Ik had dan ook lang eigenlijk niks met Yang maar ik heb ondertussen wat meer van hem gezien en zoals ik al zei ik denk dat hij een goede analyse van de problemen in Amerika heeft daarmee is hij verder dan Biden die het vooral moet hebben van het verleden.
Dit was een match waarvan ik het geen slechte zou hebben gevonden omdat Sanders het wel veel heeft over een coalitie bouwen maar toch weinig binding lijkt te krijgen met meer moderate of zelfs rechtse elementen in de partij. Met een VP uit een ander kamp laat Sanders toch een wat pragmatischer kant zien en kan hij misschien meer mensen overtuigen dat hij dus wel bruggen kan bouwen. Dat is een belangrijk argument waarom mensen niet op hem stemmen te polariserend. Uit zo'n argument neem je de angel als je zo duidelijk met mensen die niet precies bij jouw 'team' horen toch on board krijgt.
Het klinkt leuk, maar een combi van 2 80 jarigen lijkt me ook voor de partij onverstandig. Als ze slim zijn zetten ze als vice iemand neer die ze na 4 jaar naar voren kunnen schuiven als president. Ik zie ze geen van beide 2 termijnen vol maken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik had een uitgebreide analyse gelezen dat de winnaar (Sanders of Biden) de ander als vice-premier moet kiezen en dat de combinatie dan de meeste kans maakt om Trump te verslaan.
Ik zal eens kijken of ik dat artikel nog kan vinden.
In partijen zijn er nooit richtingenstrijden? Waar een partijtop misschien andere ideeėn heeft dan een deel van de partij. Denk aan een VVD met Rutte en Verdonk of een Republikeinse partij met een teaparty of een Trump.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze allemaal voor dezelfde partij kandidaat waren?
Het is in dit geval zeker relevant, Bidens campagne ging bepaald niet lekker maar na een boel endorsements is zijn campagne als een fenix uit de as herrezen. Wij weten als buitenstaanders niet wat de reden voor die endorsements is. Normale gang van zaken in de politiek is ook voor wat hoort wat.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Loze speculatie en totaal niet relevant. Jij stelt dat kandidaten "radicaal gedraaid" zouden zijn, waarop ik je uitleg dat dit gewoon de normale gang van zaken is in de politiek. In een campagne leg je uit waarom jij geschikt zou zijn en de anderen niet. Dat betekent niet dat je die anderen ook daadwerkelijk incompetent vindt. Hooguit als een campagne echt rancuneus en vijandig is geweest blijft een endorsement binnen een partij uit, maar daar is hier geen sprake van.
Nee hoor ik ben helemaal niet Bernie of bust, ik zou best op Biden stemmen over Trump. Maar ik zie in Biden gewoon een Hillary 2.0 goed in support krijgen van binnen de partij. Waardeloos in een toekomstvisie presenteren die verschilt van wat er nu is. Eens dat de jongeren qua stemmen teleurstellen. Van de andere kant is de kritiek op de GOP hier niet vaak dat ze zich zou richten op een demografie die uitsterft. Met Biden doen de Dems dat in ieder geval niet anders.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn principe is de democraten winnen in november. Texas flippen. De GOP uitschakelen.
Bernie-or-bust is McGovern all over. Hij haalde nu amper extra millennials binnen. De youth-vote bestaat niet.
Mee eens dat ik geen twee hoogbejaarden samen zie, maar het gaat in eerste instantie om het korte-termijndoel om Trump te verslaan. En Warren is helaas ook niet meer zo jong.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het klinkt leuk, maar een combi van 2 80 jarigen lijkt me ook voor de partij onverstandig. Als ze slim zijn zetten ze als vice iemand neer die ze na 4 jaar naar voren kunnen schuiven als president. Ik zie ze geen van beide 2 termijnen vol maken.
Wel iemand die inderdaad de andere flank dekt. Bij Biden dus Warren, zou ik zeggen. En bij Sanders? Buttigieg?
Sanders - Buttigieg lijkt me niet zo sterk. Beide doen het niet bepaald geweldig bij zwarte voters bijvoorbeeld. Sowieso lijkt Buttigieg me eigenlijk nooit iets toevoegen, niet bepaald populair en niet bepaald effectief.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Mee eens dat ik geen twee hoogbejaarden samen zie, maar het gaat in eerste instantie om het korte-termijndoel om Trump te verslaan. En Warren is helaas ook niet meer zo jong.
Sanders - Buttigieg lijkt me een leuke combinatie eigenlijk.
Dit was niet het artikel dat ik eerder had gelezen, maar de strekking is hetzelfdequote:Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sanders - Buttigieg lijkt me niet zo sterk. Beide doen het niet bepaald geweldig bij zwarte voters bijvoorbeeld. Sowieso lijkt Buttigieg me eigenlijk nooit iets toevoegen, niet bepaald populair en niet bepaald effectief.
Sanders - Biden tja het artikel lees ik graag maar ik zie het niet, te verschillend op bijna alle vlakken en zoals Hanca zegt beide bejaard.
Hij wil ze niet sluiten. Die scholen krijgen alleen geen geld meer. Sluiting is een onbedoelde bijwerking. Maar ja, wat doe je daartegen?twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:02:39The Department of Education is NOT closing hundreds of schools in rural areas of our Country. This is just more Fake News. We are investing greatly in our schools, and always will! reageer retweet
Warren is jong genoeg om nog een termijn mee te kunnen, voordeel is ook dat ze een vrouw is (dat trekt altijd stemmen aan).quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Mee eens dat ik geen twee hoogbejaarden samen zie, maar het gaat in eerste instantie om het korte-termijndoel om Trump te verslaan. En Warren is helaas ook niet meer zo jong.
Sanders - Buttigieg lijkt me een leuke combinatie eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |