Criminaliteit bestrijden kan inderdaad ook door wetten af te schaffen of de straffen absurd te verlagen, zoals het verbod op mensen willens en wetens te besmetten met HIV, zoals in het Democratische Californie is gebeurd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:24 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ze hebben een gezamenlijk doel; het bestrijden van criminaliteit, te beginnen in het witte huis.
Of klagen dat door econmische problemen de prijs van kaviaar zo hoog geworden isquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:29 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]Op gegeven moment gaan ze elkaar op het podium bekogelen met geldzakken.
Waar denk jij te lezen waar ik dat denk?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de rust is wedergekeerd bij de Democraten dan kan je nog wel eens verrast zijn.
Serieus? Ik heb niets gezien in 2016 dat ook maar in de buurt komt van bijvoorbeeld dat gebitch tussen Warren en Sanders. Of Tulsi Gabbard die door haar tegenstanders als Russin wordt afgeschilderd. Het was toen vooral Trump die de komediant uithing en gewaagde grappen maakte over zijn tegenstanders, die dat minzaam glimlachend ondergingen. Maar erg tam vergeleken met wat we tot nu toe hebben gezien bij de Dems. Elkaar herhaaldelijk uitschelden voor vrouwenhater en leugenaar gaat wel wat verder.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:26 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Vergeleken met de primaries bij de Republikeinen in 2016 is dit dan wel een heel erg beschaafde burgeroorlog.
In het artikel staat keurig beargumenteerd waarom dat is gebeurd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
eginnen in het witte huis.
Criminaliteit bestrijden kan inderdaad ook door wetten af te schaffen of de straffen absurd te verlagen, zoals het verbod op mensen willens en wetens te besmetten met HIV, zoals in het Democratische Californie is gebeurd.
https://www.nbcnews.com/f(...)-someone-hiv-n809416
Heb nu niet echt het idee dat jij met een open blik er na kunt kijken gezien je react om al het gedrag van Trump te vergoelijken en af te doen als "komedie" maar daar hebben idiote fanboys wel vaker last van.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb niets gezien in 2016 dat ook maar in de buurt komt van bijvoorbeeld dat gebitch tussen Warren en Sanders. Of Tulsi Gabbard die door haar tegenstanders als Russin wordt afgeschilderd. Het was toen vooral Trump die de komediant uithing en gewaagde grappen maakte over zijn tegenstanders, die dat minzaam glimlachend ondergingen. Maar erg tam vergeleken met wat we tot nu toe hebben gezien bij de Dems. Elkaar herhaaldelijk uitschelden voor vrouwenhater en leugenaar gaat wel wat verder.
Vader_Aardbei staat er nou niet direct om bekend de meest neutrale user te zijn als het op Trump aankomt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Heb nu niet echt het idee dat jij met een open blik er na kunt kijken gezien je react om al het gedrag van Trump te vergoelijken en af te doen als "komedie" maar daar hebben idiote fanboys wel vaker last van.
Als je Trump zijn opmerkingen richting Cruz als komedie probeert weg te zetten dan heb je wel een heel bijzondere agenda.
Ik denk dat je niet opgelet hebt dan. Kijk bv naar Lindsay Graham in 2016:quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb niets gezien in 2016 dat ook maar in de buurt komt van bijvoorbeeld dat gebitch tussen Warren en Sanders.
Dat zijn gewoon een paar gebbetjes van goede vrienden die wat lol hebben met elkaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet opgelet hebt dan. Kijk bv naar Lindsay Graham in 2016:
[..]
"Here’s what you’re buying: He’s a race-baiting, xenophobic, religious bigot. He doesn’t represent my party. He doesn’t represent the values that the men and women that wear the uniform are fighting for."
Of Ted Cruz:
Texas Sen. Ted Cruz has staked his campaign on Indiana -- where polls show him trailing Donald Trump by double digits. And as voters head to the polls Tuesday, Cruz launched into a seven minute rant on Trump, accusing the front-runner of being a "pathological liar," a "narcissist" and "utterly amoral."
Nederlandse links-rechts zijn helemaal niet te vergelijken met de Amerikaanse. Ergo, je eigen beeldvorming ervan zal niet kloppen. In de VS zijn links zowel als rechts veel radicaler en onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:00 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Ja lastig discussiëren zo, je dicht mij een standpunt toe die ik niet geuit heb en vervolgens weiger je het toe te lichten, wel weer typisch dom-rechts in een notendop.
9 doden op 130 besmettingen nu in de VS, waar de Coronabestrijding zo veel beter gaat dan in Europa. Wat zeg je daar eigenlijk van?quote:
Er zijn minstens 25 doden in de VS joh en dat was toen ik laatst checkte, gisteren dus. Waar haal jij jouw bronnen die je een rooskleuriger beeld geven?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
9 doden op 130 besmettingen nu in de VS, waar de Coronabestrijding zo veel beter gaat dan in Europa. Wat zeg je daar eigenlijk van?
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:11 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er zijn minstens 25 doden in de VS joh en dat was toen ik laatst checkte, gisteren dus. Waar haal jij jouw bronnen die je een rooskleuriger beeld geven?
127 besmettingen, 9 doden. Ik heb nog nergens die 25 doden in de VS gevonden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:11 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er zijn minstens 25 doden in de VS joh en dat was toen ik laatst checkte, gisteren dus. Waar haal jij jouw bronnen die je een rooskleuriger beeld geven?
Mijn fout, ik haalde dat in de war met de tornado gisteren in Tennessee.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Naja, 9 of 25 scheelt niet behóórlijk veel overigens. Zouden al die doden eraan kunnen liggen dat de gezondheidszorg in de VS slecht is?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
127 besmettingen, 9 doden. Ik heb nog nergens die 25 doden in de VS gevonden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)van-corona~a438223f/
Hangt er ook van af waar het uit breekt. In Italië werden in eerste instantie vooral 2 ziekenhuizen getroffen waar al zwakke mensen lagen, dan is de kans op doden natuurlijk veel groter dan als er een sportieve skiër ziek wordt. Hoe het in de VS zit weet ik niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:21 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Naja, 9 of 25 scheelt niet behóórlijk veel overigens. Zouden al die doden eraan kunnen liggen dat de gezondheidszorg in de VS slecht is?
Iedereen die ligt in een ziekenhuis is per definitie zwak dacht ik. En ook iedereen die geïnfecteerd met dit virus gaat naar een ziekenhuis. Dus de skiër ook. Komt dan in contact met de zwakkeren en voila, ook zij raken besmet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hangt er ook van af waar het uit breekt. In Italië werden in eerste instantie vooral 2 ziekenhuizen getroffen waar al zwakke mensen lagen, dan is de kans op doden natuurlijk veel groter dan als er een sportieve skiër ziek wordt. Hoe het in de VS zit weet ik niet.
Je eerste stelling: nee, iemand met een gebroken been die een ongeluk heeft gehad oid is niet per sé zwak.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:30 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Iedereen die ligt in een ziekenhuis is per definitie zwak dacht ik. En ook iedereen die geïnfecteerd met dit virus gaat naar een ziekenhuis. Dus de skiër ook. Komt dan in contact met de zwakkeren en voila, ook zij raken besmet.
Wellicht is het een idee om dat systeem op de schop te doen.
Ah oke, bedankt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je eerste stelling: nee, iemand met een gebroken been die een ongeluk heeft gehad oid is niet per sé zwak.
En het tweede: de mensen met het coronavirus komen in quarantaine in het ziekenhuis en dus niet met de andere zieken in aanraking. Voor meer info raad ik iedereen aan om naar de briefing van de tweede kamer gister te kijken, was zeer duidelijk.
Dat zijn er nog veel te weinig, andere bronnen zoals the Guardian geven Biden al boven de 450 met een voorsprong van ongeveer 50 tot 70.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:50 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit klopt natuurlijk maar als ik CNN mag geloven is het verschil in delegaten nog niet groot:
twitter:DecisionDeskHQ twitterde op woensdag 04-03-2020 om 15:02:36BREAKING: Decision Desk HQ, in conjunction with our partner @bangordailynews, projects Joe Biden will win the Maine Democratic Primary. https://t.co/hKyJaLEmXz reageer retweet
Denk maar niet dat hij de enige is, de teleurstelling is groot en de perceptie zal zijn dat Sanders wederom genaaid is.twitter:progressvoice twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:27:04If you think I’m going to vote for Republican Joe Biden in any election you better check yourself reageer retweet
Dat is wat ik al zei, dat Biden de massa's niet achteraan zal kunnen trekken. En dat veel Democraten zullen overlopen of thuisblijven. Jammer dat het van een twitteraar moet komen voordat men het punt opneemt, en van mij grofweg genegeerd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:
Denk maar niet dat hij de enige is, de teleurstelling is groot en de perceptie zal zijn dat Sanders wederom genaaid is.twitter:progressvoice twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 18:27:04If you think I’m going to vote for Republican Joe Biden in any election you better check yourself reageer retweet
Een of andere radicale, gefrustreerde Bernie-bro is ook echt de norm.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:
twitter:progressvoice twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:59:51Elizabeth Warren is satan reageer retweet
Niemand ontkent dat een deel van de Sanders aanhang thuis blijft.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat is wat ik al zei, dat Biden de massa's niet achteraan zal kunnen trekken. En dat veel Democraten zullen overlopen of thuisblijven. Jammer dat het van een twitteraar moet komen voordat men het punt opneemt, en van mij grofweg genegeerd.
Ik denk niet dat hij de enige is, maar eerst waren de democrats reddeloos verloren toen Bernie voor stond, en nu zijn ze hopeloos verloren nu Biden voorstaat. Je getrol is een beetje doorzichtig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:
Reageer jij ooit op mensen die je quoten, of zit je hier vooral om onzin te verspreiden en je te doen alsof je neus bloedt als je er op aangesproken wordt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:
Correct en tevens juist.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Amerika is toch ook zo'n derde wereld land waar je in sommige staten uren in de rij moet staan om te stemmen?
Dat komt omdat je dat wel roept, maar nooit onderbouwt. Als je de cijfers kijkt lijkt het qua enthousiasme voor Biden niet echt tegen te zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat is wat ik al zei, dat Biden de massa's niet achteraan zal kunnen trekken. En dat veel Democraten zullen overlopen of thuisblijven. Jammer dat het van een twitteraar moet komen voordat men het punt opneemt, en van mij grofweg genegeerd.
Tsja, ik snap dat wel. Biden vertegenwoordigt de status quo en kiezers weten dus wat ze aan hem hebben. De beste man is al decennia onderdeel van de bestuursklasse in de VS en heeft gedurende die periode geen al te radicale uitschieters gekend. Ja, hij heeft uitlatingen gedaan en voorstellen gesteund waarbij je achteraf vraagtekens kunt stellen, maar dat is bijna niet te voorkomen als je al zolang meedraait als Biden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:54 schreef Mike het volgende:
Sanders kan natuurlijk alsnog de nominatie winnen, maar ik denk dat sommige mensen in dit topic de populariteit van Biden in de VS onderschatten.
Neem nu bv. Virginia. In 2016 was dit de opkomst bij de voorverkiezing:
Hillary Clinton 504,741
Bernie Sanders 276,370
Gisteren was de uitslag onder de top 2:
Joe Biden 705,834
Bernie Sanders 305,922
Een flink aantal extra stemmers en die stemmen gingen voor het grootste deel naar Biden.
Als hier een Trump-achtig type aan het roer zou staan, zou ik zelfs voor een kleurloze flapdrol als Sybrand Buma of Gert-Jan Segers dagenlang in de rij staan als dat nodig was.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Amerika is toch ook zo'n derde wereld land waar je in sommige staten uren in de rij moet staan om te stemmen? Dat zou ik denk ik ook niet doen voor een Biden. Hetzelfde als gedoe ondernemen om je te registreren. Als het gaat zoals in Nederland is het geen probleem om even een stemmetje op de minst slechte keuze te doen. Ja we mogen maar blij zijn dat er bij ons meer te kiezen is en dat het veel beter geregeld is.
Hier is alleen iets waar als het van de WaPo of NYT komt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Die gaan gewoon door:quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:17 schreef Chivaz het volgende:
En Bloomberg stapt nu ook uit de race.
Jammer ik vond zijn ads (vooral die met die goochelaar) best vermakelijk.
quote:“Three months ago, I entered the race for President to defeat Donald Trump,” Bloomberg said in a statement. “Today, I am leaving the race for the same reason: to defeat Donald Trump—because it is clear to me that staying in would make achieving that goal more difficult.”
He then endorsed former Vice President Joe Biden.
“I’ve had the chance to work with Joe on those issues over the years, and Joe has fought for working people his whole life,” he said. “Today I am glad to endorse him—and I will work to make him the next President of the United States.”
De troll in chief, ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:21:44Wow! If Elizabeth Warren wasn’t in the race, Bernie Sanders would have EASILY won Massachusetts, Minnesota and Texas, not to mention various other states. Our modern day Pocahontas won’t go down in history as a winner, but she may very well go down as the all time great SPOILER! reageer retweet
Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef Chivaz het volgende:
De troll in chief, ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:21:44Wow! If Elizabeth Warren wasn’t in the race, Bernie Sanders would have EASILY won Massachusetts, Minnesota and Texas, not to mention various other states. Our modern day Pocahontas won’t go down in history as a winner, but she may very well go down as the all time great SPOILER! reageer retweet
Het is inderdaad doorzichtig maar als ik Twitter moet geloven dan zijn er nogal wat mensen die er zo over denken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.
Feit is nou eenmaal dat Warren nog in de race is en dat kan inderdaad nadelig uitpakken voor Sanders. Zeker weten doen we dat niet, want we weten niet hoe er was gestemd als Warren haar bid al had beëindigd. Dat is koffiedik kijken.
Trump probeert natuurlijk met alle macht tweedeling te zaaien. Het is alleen nogal doorzichtig.
Het is dan ook vrij stupide om Twitter geloven. Dat medium wordt voornamelijk bevolkt door luidruchtige boosmensen en geeft daardoor een vertekend beeld van de realiteit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is inderdaad doorzichtig maar als ik Twitter moet geloven dan zijn er nogal wat mensen die er zo over denken.
Ja, mensen met een baan moeten vrij nemen om te stemmen in veel (vooral rode staten). Gevolg: jongeren en armere werkenden gaan niet stemmen en conservatieve pensionados wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Amerika is toch ook zo'n derde wereld land waar je in sommige staten uren in de rij moet staan om te stemmen? Dat zou ik denk ik ook niet doen voor een Biden. Hetzelfde als gedoe ondernemen om je te registreren. Als het gaat zoals in Nederland is het geen probleem om even een stemmetje op de minst slechte keuze te doen. Ja we mogen maar blij zijn dat er bij ons meer te kiezen is en dat het veel beter geregeld is.
Ik denk dat Biden minstens zo veel last had van Bloomberg en van de eerder uitgebrachte stemmen op Buttigieg en Klobuchar als Sanders van Warren en Gabbard. Waarschijnlijk zelfs meer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is inderdaad doorzichtig maar als ik Twitter moet geloven dan zijn er nogal wat mensen die er zo over denken.
Als ik twitter moet geloven dan is de aarde plat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat je je moet registreren als kiezer is ook nogal een barrière. Het is op zich verklaarbaar, maar aangezien staten de regels voor registratie nogal naar hun hand kunnen zetten is dit voor (bewust geselecteerde) groepen nogal een belemmering.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, mensen met een baan moeten vrij nemen om te stemmen in veel (vooral rode staten). Gevolg: jongeren en armere werkenden gaan niet stemmen en conservatieve pensionados wel.
O, ik dacht dat ze president van de VS wilde worden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:02 schreef jangos het volgende:
Warren is er om stemmen van Sanders weg te nemen
Projectie hèquote:Op woensdag 4 maart 2020 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik snap dat wel. Biden vertegenwoordigt de status quo en kiezers weten dus wat ze aan hem hebben. De beste man is al decennia onderdeel van de bestuursklasse in de VS en heeft gedurende die periode geen al te radicale uitschieters gekend. Ja, hij heeft uitlatingen gedaan en voorstellen gesteund waarbij je achteraf vraagtekens kunt stellen, maar dat is bijna niet te voorkomen als je al zolang meedraait als Biden.
Biden is weliswaar niet mijn droomkandidaat - die had ik sowieso niet - maar ik snap wel wat zijn appeal is. Hij is saai en na vier jaar Trump pleit dat voor hem. Wat de VS nodig heeft, is een president die niet 24/7 om zich heen loopt te slaan en onzin zit te verspreiden. Eentje die luistert naar zijn adviseurs en niet aan de lopende band wilde sprongen maakt.
En ik besef dat de Republikeinen en de Trumpisten in deze reeks de komende maanden van de daken schreeuwen dat Biden een demente pedofiel is. Persoonlijk moet ik vooral gniffelen om dergelijke onzin.
Ja en als Bloomberg niet mee had gedaan, dan had Biden weer meer delegates gehad.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef Chivaz het volgende:
DNC wil Sanders niet als kandidate daarom dat Warren bij hem stemmen weg haalt met haar medicare for allquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:05 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O, ik dacht dat ze president van de VS wilde worden.
Damn' ben ik er toch even mooi ingetrapt zeg!
Nee, Warren wil president worden en daarom dat ze stemmen probeert te trekken. Inderdaad oa met een medicaire for all, één die wel is uitgewerkt en doorgerekend trouwens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:26 schreef jangos het volgende:
[..]
DNC wil Sanders niet als kandidate daarom dat Warren bij hem stemmen weg haalt met haar medicare for all
-BNW is een deurtje verder-quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Warren wil president worden en daarom dat ze stemmen probeert te trekken. Inderdaad oa met een medicaire for all, één die wel is uitgewerkt en doorgerekend trouwens.
Dat doen alsof de DNC de kandidaten aan een touwtje heeft en bepaalt wanneer welke opstappen en wat voor plannen ze hebben begint behoorlijk vervelend te worden.
Ik kan me ook best wel voorstellen dat er sprake is van enige rancune bij Warren. Die werd ook alweer afgefakkeld door de zelotische achterban van Sanders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Warren wil president worden en daarom dat ze stemmen probeert te trekken. Inderdaad oa met een medicaire for all, één die wel is uitgewerkt en doorgerekend trouwens.
Dat doen alsof de DNC de kandidaten aan een touwtje heeft en bepaalt wanneer welke opstappen en wat voor plannen ze hebben begint behoorlijk vervelend te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |