abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 16:04:41 #101
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191830144
Cenk Uygur van The Young Turks deed zelf gisteren ook mee aan verkiezingen in het district CA-25. Op Twitter lijkt het altijd heel wat, het progressieve geluid van Cenk, maar blijkbaar slaat het ook amper aan want dit was het resultaat vannacht:

Christy Smith (D) - 34%
Mike Garcia (R) - 35%
Steve Knight (R) - 18%
Cenk Uygur (D) - 4%

Nog minder populair in dit district: George Papadopoulos met 2.2% van de stemmen. :+

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191830209
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 15:54 schreef Mike het volgende:
Sanders kan natuurlijk alsnog de nominatie winnen, maar ik denk dat sommige mensen in dit topic de populariteit van Biden in de VS onderschatten.

Neem nu bv. Virginia. In 2016 was dit de opkomst bij de voorverkiezing:

Hillary Clinton 504,741
Bernie Sanders 276,370

Gisteren was de uitslag onder de top 2:

Joe Biden 705,834
Bernie Sanders 305,922

Een flink aantal extra stemmers en die stemmen gingen voor het grootste deel naar Biden.
Tsja, ik snap dat wel. Biden vertegenwoordigt de status quo en kiezers weten dus wat ze aan hem hebben. De beste man is al decennia onderdeel van de bestuursklasse in de VS en heeft gedurende die periode geen al te radicale uitschieters gekend. Ja, hij heeft uitlatingen gedaan en voorstellen gesteund waarbij je achteraf vraagtekens kunt stellen, maar dat is bijna niet te voorkomen als je al zolang meedraait als Biden.

Biden is weliswaar niet mijn droomkandidaat - die had ik sowieso niet - maar ik snap wel wat zijn appeal is. Hij is saai en na vier jaar Trump pleit dat voor hem. Wat de VS nodig heeft, is een president die niet 24/7 om zich heen loopt te slaan en onzin zit te verspreiden. Eentje die luistert naar zijn adviseurs en niet aan de lopende band wilde sprongen maakt.

En ik besef dat de Republikeinen en de Trumpisten in deze reeks de komende maanden van de daken schreeuwen dat Biden een demente pedofiel is. Persoonlijk moet ik vooral gniffelen om dergelijke onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191830244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Amerika is toch ook zo'n derde wereld land waar je in sommige staten uren in de rij moet staan om te stemmen? Dat zou ik denk ik ook niet doen voor een Biden. Hetzelfde als gedoe ondernemen om je te registreren. Als het gaat zoals in Nederland is het geen probleem om even een stemmetje op de minst slechte keuze te doen. Ja we mogen maar blij zijn dat er bij ons meer te kiezen is en dat het veel beter geregeld is.
Als hier een Trump-achtig type aan het roer zou staan, zou ik zelfs voor een kleurloze flapdrol als Sybrand Buma of Gert-Jan Segers dagenlang in de rij staan als dat nodig was.
pi_191830273
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 15:49 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat is wat ik al zei, dat Biden de massa's niet achteraan zal kunnen trekken. En dat veel Democraten zullen overlopen of thuisblijven. Jammer dat het van een twitteraar moet komen voordat men het punt opneemt, en van mij grofweg genegeerd.
Hier is alleen iets waar als het van de WaPo of NYT komt.
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:17:23 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191830385
Bloomberg kapt er ook mee.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191830392
En Bloomberg stapt nu ook uit de race.
Jammer ik vond zijn ads (vooral die met die goochelaar) best vermakelijk.
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:19:57 #107
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191830442
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bloomberg kapt er ook mee.
Dan hoeft Biden zich tenminste geen zorgen te maken over de financiën.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 16:24:46 #108
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191830530
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:17 schreef Chivaz het volgende:
En Bloomberg stapt nu ook uit de race.
Jammer ik vond zijn ads (vooral die met die goochelaar) best vermakelijk.
Die gaan gewoon door:

quote:
“Three months ago, I entered the race for President to defeat Donald Trump,” Bloomberg said in a statement. “Today, I am leaving the race for the same reason: to defeat Donald Trump—because it is clear to me that staying in would make achieving that goal more difficult.”

He then endorsed former Vice President Joe Biden.

“I’ve had the chance to work with Joe on those issues over the years, and Joe has fought for working people his whole life,” he said. “Today I am glad to endorse him—and I will work to make him the next President of the United States.”
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191830640
Gatverdamme. Nu heeft de DNC een outsider als Bloomberg verplicht te stoppen.

Of is dit weer anders?

Vraag het voor een vriend.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 16:33:40 #110
8781 crew  Frutsel
pi_191830659
Bloomberg endorsed Biden hoorde ik net inderdaad
pi_191830670
Van een week geleden geen geld meer voor je campagne en opgegeven, naar nu topkandidaat en een man achter je die 55 miljard vertegenwoordigd...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191830710
De elites doen als of ze Trump haten omdat ie niet PC is en dan geloven de stemmers dat ook (reactance)

[ Bericht 0% gewijzigd door jangos op 04-03-2020 16:46:35 ]
pi_191830786
realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:21:44 Wow! If Elizabeth Warren wasn’t in the race, Bernie Sanders would have EASILY won Massachusetts, Minnesota and Texas, not to mention various other states. Our modern day Pocahontas won’t go down in history as a winner, but she may very well go down as the all time great SPOILER! reageer retweet
De troll in chief, ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk.
pi_191830899
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef Chivaz het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:21:44 Wow! If Elizabeth Warren wasn’t in the race, Bernie Sanders would have EASILY won Massachusetts, Minnesota and Texas, not to mention various other states. Our modern day Pocahontas won’t go down in history as a winner, but she may very well go down as the all time great SPOILER! reageer retweet
Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.

Feit is nou eenmaal dat Warren nog in de race is en dat kan inderdaad nadelig uitpakken voor Sanders. Zeker weten doen we dat niet, want we weten niet hoe er was gestemd als Warren haar bid al had beëindigd. Dat is koffiedik kijken.

Trump probeert natuurlijk met alle macht tweedeling te zaaien. Het is alleen nogal doorzichtig.
pi_191830909
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.

Feit is nou eenmaal dat Warren nog in de race is en dat kan inderdaad nadelig uitpakken voor Sanders. Zeker weten doen we dat niet, want we weten niet hoe er was gestemd als Warren haar bid al had beëindigd. Dat is koffiedik kijken.

Trump probeert natuurlijk met alle macht tweedeling te zaaien. Het is alleen nogal doorzichtig.
Het is inderdaad doorzichtig maar als ik Twitter moet geloven dan zijn er nogal wat mensen die er zo over denken.
pi_191830928
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is inderdaad doorzichtig maar als ik Twitter moet geloven dan zijn er nogal wat mensen die er zo over denken.
Het is dan ook vrij stupide om Twitter geloven. Dat medium wordt voornamelijk bevolkt door luidruchtige boosmensen en geeft daardoor een vertekend beeld van de realiteit.
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:55:06 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_191830931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Amerika is toch ook zo'n derde wereld land waar je in sommige staten uren in de rij moet staan om te stemmen? Dat zou ik denk ik ook niet doen voor een Biden. Hetzelfde als gedoe ondernemen om je te registreren. Als het gaat zoals in Nederland is het geen probleem om even een stemmetje op de minst slechte keuze te doen. Ja we mogen maar blij zijn dat er bij ons meer te kiezen is en dat het veel beter geregeld is.
Ja, mensen met een baan moeten vrij nemen om te stemmen in veel (vooral rode staten). Gevolg: jongeren en armere werkenden gaan niet stemmen en conservatieve pensionados wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191831006
quote:

[..]

Ik denk dat Biden minstens zo veel last had van Bloomberg en van de eerder uitgebrachte stemmen op Buttigieg en Klobuchar als Sanders van Warren en Gabbard. Waarschijnlijk zelfs meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191831021
Warren is er om stemmen van Sanders weg te nemen
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:02:54 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191831022
quote:

[..]

Als ik twitter moet geloven dan is de aarde plat.

De tweet van Trump is niets anders dan verdeel en heers. Logisch vanuit de positie van Republikeinse kandidaat, onbehoorlijk als president. Helaas lopen die twee petten nogal door elkaar bij Trump.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:04:00 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191831040
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, mensen met een baan moeten vrij nemen om te stemmen in veel (vooral rode staten). Gevolg: jongeren en armere werkenden gaan niet stemmen en conservatieve pensionados wel.
Dat je je moet registreren als kiezer is ook nogal een barrière. Het is op zich verklaarbaar, maar aangezien staten de regels voor registratie nogal naar hun hand kunnen zetten is dit voor (bewust geselecteerde) groepen nogal een belemmering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:05:22 #122
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191831067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:02 schreef jangos het volgende:
Warren is er om stemmen van Sanders weg te nemen
O, ik dacht dat ze president van de VS wilde worden.

Damn' ben ik er toch even mooi ingetrapt zeg!
pi_191831099
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik snap dat wel. Biden vertegenwoordigt de status quo en kiezers weten dus wat ze aan hem hebben. De beste man is al decennia onderdeel van de bestuursklasse in de VS en heeft gedurende die periode geen al te radicale uitschieters gekend. Ja, hij heeft uitlatingen gedaan en voorstellen gesteund waarbij je achteraf vraagtekens kunt stellen, maar dat is bijna niet te voorkomen als je al zolang meedraait als Biden.

Biden is weliswaar niet mijn droomkandidaat - die had ik sowieso niet - maar ik snap wel wat zijn appeal is. Hij is saai en na vier jaar Trump pleit dat voor hem. Wat de VS nodig heeft, is een president die niet 24/7 om zich heen loopt te slaan en onzin zit te verspreiden. Eentje die luistert naar zijn adviseurs en niet aan de lopende band wilde sprongen maakt.

En ik besef dat de Republikeinen en de Trumpisten in deze reeks de komende maanden van de daken schreeuwen dat Biden een demente pedofiel is. Persoonlijk moet ik vooral gniffelen om dergelijke onzin.
Projectie hè ;)
Trump is zelf aan het dementeren, getuige de vele filmpjes van 'm waarin je ziet dat hij 't even niet meer weet.
Pedofiel ongetwijfeld niet, al zal hij 'm vast wel een keer in een te jonge dame hebben gestoken tijdens de vele feestjes.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191831362
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef Chivaz het volgende:
Ja en als Bloomberg niet mee had gedaan, dan had Biden weer meer delegates gehad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191831404
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:05 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

O, ik dacht dat ze president van de VS wilde worden.

Damn' ben ik er toch even mooi ingetrapt zeg!
DNC wil Sanders niet als kandidate daarom dat Warren bij hem stemmen weg haalt met haar medicare for all
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')