abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191849084
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:55 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me moeilijk te beargumenteren dat de tegenkandidaten die er allemaal uitstappen voor de grote dag, niet het gevolg is van achterkamertjespolitiek.

Maar dat deze politiek effectief is komt dan weer doordat er meer moderate-stemmende kiezers zijn dan progressives, dus het is ook niet echt tegenwerken.

Dat is overigens niet omdat het merendeel het meer eens is met Biden dan Sanders. Eerder het tegenovergestelde. De Democraten hebben hetzelfde probleem als de PvdA hier, waarbij het partijkader aanmerkelijk rechtsliberaler is dan de stemmers (en de GoP had hetzelfde maar omgekeerd, maar doordat ze een extremist als leider hebben gekregen is dat nu dus omgeklapt).

Ik zit wat interessante retrospectives van zwarte Amerikanen te lezen over waarom ze stemden voor de kandidaat die minder bij hen past. Maar het komt volgens hen dus meer doordat Sanders te weinig heeft gedaan om iedereen buiten de hogeropgeleide witte kernen te overtuigen dat hij zijn beleid ook echt waar kon maken en daarmee een overtuigende tegenkandidaat is voor Trump. Voor de gemiddelde zuidelijke zwarte Amerikaan is de racistische kliek van Trump het Witte Huis uitkrijgen 100% prioriteit, en ze schatten de VP van Obama die de DNC achter zich heeft daar beter toe in staat, of in ieder geval een veiligere keuze, dan een wildcard outsider. Met de beleidskeuzes heeft het weinig te maken.
De Democratische kiezers is behoorlijk verdeeld over de richting van de partij. De groep die terug wil naar het beleid van Obama is iets groter dan de groep die een progressiever beleid willen bleek uit exit polls. Je zag ook dat moderates in de primary tot nut hoe samen hoger scoren dan de progressieven tot nu toe, terwijl Sanders de staten won en dat werd duidelijk tijdens Super Tuesday toen de de moderates zich achter Biden stonden muv Bloomberg.

Verder leunt Biden enorm op het feit dat Obama nog erg populair is binnen de Democratische partij, en vooral onder zwarte kiezers die Biden zien als een voortgang van Obama en niet Sanders. Veel kiezers willen terug naar de tijd van Obama wat nu getypeerd word door ''normaal doen'' tegenover Trump en willen geen revolutie. Verder heeft Sanders denk ik onderschat hoeveel mensen terugwillen naar het beleid van Obama en lijkt hij nu van koers te veranderen en Obama populariteit weer te gebruiken in zijn campaign ads ipv aan te vallen

Tenslotte lijkt de Sanders revolutie minder steun te hebben dan eerst werd verondersteld. Zijn base, jonge kiezers lijken tot nu toe niet echt gemotiveerd zijn te stemmen vergeleken moderates en ouderen. En dat is wel verontrustend aangezien Sanders steeds claimt dat juist alleen hij een hoge opkomst kan krijgen. De opkomst in gebieden waar Sanders wint is nauwelijks omhoog, terwijl opkomst onder moderates, de 2018 coalitie. Virignia bij uitstek de moderate zag de opkomst bijna verdubbelen en vooral bij suburbs waar Biden ongelooflijk uithaalde

https://eu.usatoday.com/s(...)red-2016/4947795002/
Nate_Cohn twitterde op woensdag 04-03-2020 om 09:37:37 It's been noted that turnout hasn't been up very much in Sanders '16 areas--and even down--so here's a provocative hypothesis for you: a small but nonetheless notable proportion of the Sanders '16 rural vote is now just Trump vote, and it's not going back even if he's the nom reageer retweet
pi_191849097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:56 schreef Ulx het volgende:
Yamiche twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:37:37 VP Pence: "The greatest concern is testing. I am pleased to report we have 2500 kits available that we will distribute. We approved a process that will allow testing at state and university laboratories."2500. reageer retweet
Whoohooo! 2500! Hoeveel testkits had Obama voor COVID-19 in 2012?

NUL! I rest nu case!
Goed voor 1.2 miljoen tests ^O^
pi_191849308
quote:
Maar is dat een indicator dat er ook een hoge opkomst voor Trump is bij de echte verkiezingen?
pi_191849332
En Warren stopt er nu ook mee.
pi_191849349
Ik ben benieuwd naar haar endorsement.
pi_191849491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:56 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben benieuwd naar haar endorsement.
Dat gaat geen hele grote verrassing worden, lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191849711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze is geen vriendjes met Sanders. En wat kan zij betekenen voor Sanders zelf? Ik zie haar niet bij hem op het ticket. Meedoen met Biden is nuttiger voor haar en voor Biden.
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:19:52 #258
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_191849727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:54 schreef archito het volgende:

[..]

Maar is dat een indicator dat er ook een hoge opkomst voor Trump is bij de echte verkiezingen?
Het lijkt me wel een indicatie, ja. Ik zie niet in waarom niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_191849833
Zo duidelijk vind ik het niet hoor. Ik zie haar zowel binnen paar dagen Sanders endorsen als helemaal niemand endorsen
pi_191849873
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 15:58 schreef AnneX het volgende:
Het goede voorbeeld van Impotus.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet.
https://twitter.com/tomthunkitsmind/status/1235378810578759680
“THIS IS TOO EASY:

‘I haven’t touched my face in weeks’ — Trump

Roll the tape… “

Watch the tape in tweet.🇺🇸
Op zichzelf gaat dit natuurlijk nergens over, maar aan de ene kant denk ik, waarom liegt hij hierover? Wat valt daar in vredesnaam mee te winnen?

Aan de andere kant toont het ook wel aan hoe makkelijk en achteloos hij liegt. De man is gewoon totaal niet te vertrouwen en bewijst dat keer op keer. Bizar dat mensen hem desondanks, of wellicht zelfs dankzij, helemaal geweldig vinden.
pi_191849882
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:25 schreef L3gend het volgende:
Zo duidelijk vind ik het niet hoor. Ik zie haar zowel binnen paar dagen Sanders endorsen als helemaal niemand endorsen
Ik zou het slap vinden als ze voor Sanders gaat. Wat is het nut daarvan?
pi_191849958
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:19 schreef livelink het volgende:

[..]

Het lijkt me wel een indicatie, ja. Ik zie niet in waarom niet.
De vraag waarom de opkomst in een primary zonder noemenswaardige tegenstand een goede voorspeller zou zijn voor de opkomst in de GE werd de vorige keer ook al niet onderbouwd.
pi_191849983
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hm lijkt me toch best een moeilijke keuze. Sanders steunen betekent meer verdeeldheid en als je enige kans wil maken Trump uit het Witte Huis te krijgen lijkt mij nu Biden steunen toch het beste -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191850032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zou het slap vinden als ze voor Sanders gaat. Wat is het nut daarvan?
Het zijn 2 progressieve politici die aan de linkervleugel zitten. Ideologisch zit Warren veel dichter bij Sanders dan bij Biden.
pi_191850053
quote:
15s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hm lijkt me toch best een moeilijke keuze. Sanders steunen betekent meer verdeeldheid en als je enige kans wil maken Trump uit het Witte Huis te krijgen lijkt mij nu Biden steunen toch het beste -O-
En ze weet dat Sanders in 2016 geen probleem had met de Russische inmenging. Die gaat er nu uiteraard weer komen. Wil ze meedoen?
pi_191850079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:39 schreef L3gend het volgende:

[..]

Het zijn 2 progressieve politici die aan de linkervleugel zitten. Ideologisch zit Warren veel dichter bij Sanders dan bij Biden.
Is dat zo? Sanders heeft geen uitgewerkte plannen. Veel meer dan soundbites die op samenvattingen van haar plannen lijken heeft hij niet.
pi_191850191
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is dat zo? Sanders heeft geen uitgewerkte plannen. Veel meer dan soundbites die op samenvattingen van haar plannen lijken heeft hij niet.
Dan zit ze toch dichter bij Sanders dan bij Biden als volgens jou de plannen van Sanders op soundbites van Warren lijken?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_191850462
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:51 schreef OMG het volgende:

[..]

Dan zit ze toch dichter bij Sanders dan bij Biden als volgens jou de plannen van Sanders op soundbites van Warren lijken?
Geen idee, want Sanders heeft weinig uitgewerkte plannen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:19:42 #269
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_191850656
Het zal mij niets verbazen als het democratisch establishment Warren ‘’omkoopt’’ zodat ze Biden steunt en haar een ministerpost aanbieden terwijl ze ideologisch beter bij Sanders past.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_191850702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geen idee, want Sanders heeft weinig uitgewerkte plannen.
... maar die lijken volgens jou op soundbites van Warren. Op wat voor manier zou ze dan dichter bij Biden kunnen zitten?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_191850909
Jammer ik had haar graag als president gezien
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191850940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:23 schreef OMG het volgende:

[..]

... maar die lijken volgens jou op soundbites van Warren.
Dat maak jij ervan. Ik zeg dat hij geen uitgerkte plannen heeft. Waarom zou Warren die ze wel had en verloor, ze dan aan hem geven?

quote:
Op wat voor manier zou ze dan dichter bij Biden kunnen zitten?
Ze hoeft niet heel dicht bij Biden te zitten. Iets met toevoegen aan het ticket. Je weet wel: samenwerken.

En met een egotripper als Sanders, die nou eenmaal niet van de compromissen is, is het vragen om problemen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:48:34 #273
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_191851115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zie haar niet bij hem op het ticket.
Waarom niet? Sanders met Warren als running mate is geen slechte combi, lijkt mij.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:52:36 #274
37150 livelink
pi_191851185
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:37 schreef vipergts het volgende:
Jammer ik had haar graag als president gezien
Ja, ik ook. En ik verheug me totaal niet op Sanders, Biden of Trump als president helaas.
  donderdag 5 maart 2020 @ 18:58:53 #275
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_191851293
quote:
5s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom niet? Sanders met Warren als running mate is geen slechte combi, lijkt mij.
Sanders heeft een jonger iemand nodig. Net zoals Warren dat nodig zou hebben gehad voor haar VP als ze had gewonnen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_191852036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:58 schreef Montov het volgende:

[..]

Sanders heeft een jonger iemand nodig. Net zoals Warren dat nodig zou hebben gehad voor haar VP als ze had gewonnen.
Hij heeft in ieder geval haar endorsment nodig. Als zij ook voor Biden gaat is wordt het voor Sanders wel heel moeilijk om in de race te blijven. Als zelfs progressieve politici denken dat Biden een betere keus is dan Sanders weet ik niet hoe hij daarvan terug wil komen. Ik hoop dan ook heel erg dat die endorsement er op zijn minst gaat komen ook voor de democraten. Ze zeggen zo graag Trump te willen verslaan, dan moet je de sterkste kandidaat kiezen. Niet de kandidaat die alleen kan winnen omdat iedereen opeens voor hem aan de kant gaat en hem nog support ook.

Ik zou Yang en Sanders wel wat vinden, Yang lijkt ook duidelijk voor verandering en die kan me praten ik kan erg vinden in veel van de analyses die hij maakte van de problemen in de US. Daarbij is Yang fris en jong en kan daarna overnemen.
Maar ik kan me voorstellen dat Sanders/Warren gewoon meer stemmers trekt omdat Warren bekender is en dan misschien het idee is dat met deze combo de plannen ook meer kans van slagen hebben.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:44:05 #277
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_191852413
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik zou Yang en Sanders wel wat vinden
Yang heeft Biden al endorsed -O-
pi_191852487
Sanders en Warren is twee kapiteins op één schip.
pi_191852492
Yang is toch ook helemaal geen match met Sanders? Alleen dingen "anders" willen is toch geen overlap?
pi_191852567
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oh niet gezien, tja het zal hier wel weer als een samenzweringstheorie worden weggezet maar het lijkt er toch echt op dat de kandidaten wel wat beloofd wordt vanuit de DNC. Al is het maar bijvoorbeeld hulp bij toekomstige verkiezingen. De meeste kandidaten konden heel duidelijk uitleggen waarom Biden een slechte keus was maar nu staan ze opeens allemaal achter hem? Lijkt me heel naļef om te denken dat dit gebeurt zonder enige belofte van steun in de toekomst.

Ik bedoel hier legt Beto een paar maanden geleden duidelijk en steekhoudend uit waarom Biden niks wordt.
Op 9 minuten. En nu zou hij dan 180 graden gedraaid zijn zonder enige tussenkomst? Wat zou hem dan zo hebben weg hebben geblazen dat hij opeens van gedachten is verander, Biden die het extreem moeilijk had?
pi_191852600
Als Warren en Sanders samen optrekken en Biden verslaat ze een paar keer bij komende primaries dan wat voor de progressieve agenda?
pi_191852634
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh niet gezien, tja het zal hier wel weer als een samenzweringstheorie worden weggezet maar het lijkt er toch echt op dat de kandidaten wel wat beloofd wordt vanuit de DNC. Al is het maar bijvoorbeeld hulp bij toekomstige verkiezingen. De meeste kandidaten konden heel duidelijk uitleggen waarom Biden een slechte keus was maar nu staan ze opeens allemaal achter hem? Lijkt me heel naļef om te denken dat dit gebeurt zonder enige belofte van steun in de toekomst.

Ik bedoel hier legt Beto een paar maanden geleden duidelijk en steekhoudend uit waarom Biden niks wordt.
Op 9 minuten. En nu zou hij dan 180 graden gedraaid zijn zonder enige tussenkomst? Wat zou hem dan zo hebben weg hebben geblazen dat hij opeens van gedachten is verander, Biden die het extreem moeilijk had?
Whohooo. Warren en Sanders konden ook goed uitleggen waar de ander niet deugde. Wat is het verschil?
pi_191852641
quote:

[..]

Die kandidaten konden net zo prima uitleggen waarom Sanders niets zou worden. Dat je je in een campagne moet onderscheiden en kritiek moet leveren op andere kandidaten betekent niet dat je ze niets zou vinden. Is dat concept voor mensen nou echt zo wereldschokkend?
pi_191852644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:47 schreef Monolith het volgende:
Yang is toch ook helemaal geen match met Sanders? Alleen dingen "anders" willen is toch geen overlap?
Vind ik wel, als je het eens bent over de problemen en dat er oplossingen moeten worden gevonden voor die problemen vind ik dat een match. Yang had als stokpaardje meer basisinkomen maar het probleem van inkomensongelijkheid is voor beide dus een van de belangrijkste zaken. In ieder geval was hij net als Sanders niet bang om met plannen te komen die nog best een eind liggen van de norm voor de VS. In die zin past hij in ieder geval totįįl niet bij Biden, die geen oplossingen voor de problemen die Yang en Sanders identificeren maar die terug wil naar normaal.
pi_191852710
quote:

[..]

Oh niet gezien, tja het zal hier wel weer als een samenzweringstheorie worden weggezet maar het lijkt er toch echt op dat de kandidaten wel wat beloofd wordt vanuit de DNC.
Nee, het wijst er op dat de meeste Democratische politici meer geloven in Biden dan in Sanders. Dat roepen een aantal leden van het Huis ook al tijden: dat ze bang zijn hun zetel te verliezen als Sanders de presidentskandidaat zal worden. Dat Yang daar blijkbaar ook in geloofd is geen sprake van omkoping. Misschien wel van overleg, bijvoorbeeld met die leden van het Huis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191852748
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Vind ik wel, als je het eens bent over de problemen en dat er oplossingen moeten worden gevonden voor die problemen vind ik dat een match. Yang had als stokpaardje meer basisinkomen maar het probleem van inkomensongelijkheid is voor beide dus een van de belangrijkste zaken. In ieder geval was hij net als Sanders niet bang om met plannen te komen die nog best een eind liggen van de norm voor de VS. In die zin past hij in ieder geval totįįl niet bij Biden, die geen oplossingen voor de problemen die Yang en Sanders identificeren maar die terug wil naar normaal.
Ja libertariėrs zien ook dezelfde problemen en willen radicale verandering maar dan door het zover mogelijk terugdringen van de overheid. Lijkt me niet direct een match voor Sanders.

Een basisinkomen en meer BTW zijn ironisch genoeg prima denivellerende maatregelen die ten koste gaan van de lagere inkomens. Yang was vooral zo'n typische "Tech Guy" met de standaard stokpaardjes. Qua zorg was zijn voorstel nog minder links dan wat Biden voorstaat en verre van wat Sanders wil bijvoorbeeld.
pi_191852758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die kandidaten konden net zo prima uitleggen waarom Sanders niets zou worden. Dat je je in een campagne moet onderscheiden en kritiek moet leveren op andere kandidaten betekent niet dat je ze niets zou vinden. Is dat concept voor mensen nou echt zo wereldschokkend?
Nee dat is niet wereldschokkend. Is het concept van partijdiscipline voor jouw wereldschokkend? Gebeurt toch vrij vaak in politiek dat er een achterkamertjes deal wordt gesloten. Zou je het echt zo raar vinden dat er iets beloofd wordt aan de lui die uitstappen om Biden te endorsen?
In het geval van Beto alle tekortkomingen die hij voor Biden noemt zijn er nog steeds en niet veranderd. Om dan vervolgens hem wel te endorsen komt mij inderdaad raar over. Waarom niet gewoon bij je principes blijven.
pi_191852881
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee dat is niet wereldschokkend. Is het concept van partijdiscipline voor jouw wereldschokkend? Gebeurt toch vrij vaak in politiek dat er een achterkamertjes deal wordt gesloten. Zou je het echt zo raar vinden dat er iets beloofd wordt aan de lui die uitstappen om Biden te endorsen?
In het geval van Beto alle tekortkomingen die hij voor Biden noemt zijn er nog steeds en niet veranderd. Om dan vervolgens hem wel te endorsen komt mij inderdaad raar over. Waarom niet gewoon bij je principes blijven.
Ik dacht dat ze allemaal voor dezelfde partij kandidaat waren?
pi_191852895
quote:

[..]

Loze speculatie en totaal niet relevant. Jij stelt dat kandidaten "radicaal gedraaid" zouden zijn, waarop ik je uitleg dat dit gewoon de normale gang van zaken is in de politiek. In een campagne leg je uit waarom jij geschikt zou zijn en de anderen niet. Dat betekent niet dat je die anderen ook daadwerkelijk incompetent vindt. Hooguit als een campagne echt rancuneus en vijandig is geweest blijft een endorsement binnen een partij uit, maar daar is hier geen sprake van.
pi_191852939
quote:

[..]

Zijn principe is de democraten winnen in november. Texas flippen. De GOP uitschakelen.

Bernie-or-bust is McGovern all over. Hij haalde nu amper extra millennials binnen. De youth-vote bestaat niet.
pi_191853235
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Serieus? Ik kan dat nergens vinden.
Цой жив
pi_191853316
/
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, het wijst er op dat de meeste Democratische politici meer geloven in Biden dan in Sanders. Dat roepen een aantal leden van het Huis ook al tijden: dat ze bang zijn hun zetel te verliezen als Sanders de presidentskandidaat zal worden. Dat Yang daar blijkbaar ook in geloofd is geen sprake van omkoping. Misschien wel van overleg, bijvoorbeeld met die leden van het Huis.
Het is mogelijk dat politici meer geloven in Biden dan Sanders, het is ook mogelijk dat politici meer politiek kapitaal denken te halen uit het steunen van Biden dan Sanders. Of dat is omdat ze daadwerkelijk denken dat hij het meeste kans heeft of omdat ze zaken beloofd is kunnen wij niet weten. Ik denk niet dat de Amerikaanse politiek zo erg is als bijvoorbeeld House of Cards maar dat politici allemaal uit volledig altruļstische redenen opeens achter Biden staan lijkt mij onwaarschijnlijk. Een belofte voor bijvoorbeeld een VP slot in ruil voor een endorsement is natuurlijk ook niet direct een omkoping. Of een belofte van extra steun bij een eventuele herverkiezing is niet direct omkoping. Het lijkt me echt eerder raar om te denken dat in deze business waarin honderden miljoenen omgaan politici dit soort switches allemaal voor niks of uit overtuiging maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja libertariėrs zien ook dezelfde problemen en willen radicale verandering maar dan door het zover mogelijk terugdringen van de overheid. Lijkt me niet direct een match voor Sanders.

Een basisinkomen en meer BTW zijn ironisch genoeg prima denivellerende maatregelen die ten koste gaan van de lagere inkomens. Yang was vooral zo'n typische "Tech Guy" met de standaard stokpaardjes. Qua zorg was zijn voorstel nog minder links dan wat Biden voorstaat en verre van wat Sanders wil bijvoorbeeld.
Ik heb niet veel met libertariėrs en ik deel je idee over het basisinkomen. Ik had dan ook lang eigenlijk niks met Yang maar ik heb ondertussen wat meer van hem gezien en zoals ik al zei ik denk dat hij een goede analyse van de problemen in Amerika heeft daarmee is hij verder dan Biden die het vooral moet hebben van het verleden.

Dit was een match waarvan ik het geen slechte zou hebben gevonden omdat Sanders het wel veel heeft over een coalitie bouwen maar toch weinig binding lijkt te krijgen met meer moderate of zelfs rechtse elementen in de partij. Met een VP uit een ander kamp laat Sanders toch een wat pragmatischer kant zien en kan hij misschien meer mensen overtuigen dat hij dus wel bruggen kan bouwen. Dat is een belangrijk argument waarom mensen niet op hem stemmen te polariserend. Uit zo'n argument neem je de angel als je zo duidelijk met mensen die niet precies bij jouw 'team' horen toch on board krijgt.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:27:20 #294
37150 livelink
pi_191853401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
/
[..]

Het is mogelijk dat politici meer geloven in Biden dan Sanders, het is ook mogelijk dat politici meer politiek kapitaal denken te halen uit het steunen van Biden dan Sanders. Of dat is omdat ze daadwerkelijk denken dat hij het meeste kans heeft of omdat ze zaken beloofd is kunnen wij niet weten. Ik denk niet dat de Amerikaanse politiek zo erg is als bijvoorbeeld House of Cards maar dat politici allemaal uit volledig altruļstische redenen opeens achter Biden staan lijkt mij onwaarschijnlijk. Een belofte voor bijvoorbeeld een VP slot in ruil voor een endorsement is natuurlijk ook niet direct een omkoping. Of een belofte van extra steun bij een eventuele herverkiezing is niet direct omkoping. Het lijkt me echt eerder raar om te denken dat in deze business waarin honderden miljoenen omgaan politici dit soort switches allemaal voor niks of uit overtuiging maken.
[..]

Ik heb niet veel met libertariėrs en ik deel je idee over het basisinkomen. Ik had dan ook lang eigenlijk niks met Yang maar ik heb ondertussen wat meer van hem gezien en zoals ik al zei ik denk dat hij een goede analyse van de problemen in Amerika heeft daarmee is hij verder dan Biden die het vooral moet hebben van het verleden.

Dit was een match waarvan ik het geen slechte zou hebben gevonden omdat Sanders het wel veel heeft over een coalitie bouwen maar toch weinig binding lijkt te krijgen met meer moderate of zelfs rechtse elementen in de partij. Met een VP uit een ander kamp laat Sanders toch een wat pragmatischer kant zien en kan hij misschien meer mensen overtuigen dat hij dus wel bruggen kan bouwen. Dat is een belangrijk argument waarom mensen niet op hem stemmen te polariserend. Uit zo'n argument neem je de angel als je zo duidelijk met mensen die niet precies bij jouw 'team' horen toch on board krijgt.
Ik had een uitgebreide analyse gelezen dat de winnaar (Sanders of Biden) de ander als vice-premier moet kiezen en dat de combinatie dan de meeste kans maakt om Trump te verslaan.

Ik zal eens kijken of ik dat artikel nog kan vinden.
pi_191853511
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:27 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik had een uitgebreide analyse gelezen dat de winnaar (Sanders of Biden) de ander als vice-premier moet kiezen en dat de combinatie dan de meeste kans maakt om Trump te verslaan.

Ik zal eens kijken of ik dat artikel nog kan vinden.
Het klinkt leuk, maar een combi van 2 80 jarigen lijkt me ook voor de partij onverstandig. Als ze slim zijn zetten ze als vice iemand neer die ze na 4 jaar naar voren kunnen schuiven als president. Ik zie ze geen van beide 2 termijnen vol maken.

Wel iemand die inderdaad de andere flank dekt. Bij Biden dus Warren, zou ik zeggen. En bij Sanders? Buttigieg?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191853575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze allemaal voor dezelfde partij kandidaat waren?
In partijen zijn er nooit richtingenstrijden? Waar een partijtop misschien andere ideeėn heeft dan een deel van de partij. Denk aan een VVD met Rutte en Verdonk of een Republikeinse partij met een teaparty of een Trump.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Loze speculatie en totaal niet relevant. Jij stelt dat kandidaten "radicaal gedraaid" zouden zijn, waarop ik je uitleg dat dit gewoon de normale gang van zaken is in de politiek. In een campagne leg je uit waarom jij geschikt zou zijn en de anderen niet. Dat betekent niet dat je die anderen ook daadwerkelijk incompetent vindt. Hooguit als een campagne echt rancuneus en vijandig is geweest blijft een endorsement binnen een partij uit, maar daar is hier geen sprake van.
Het is in dit geval zeker relevant, Bidens campagne ging bepaald niet lekker maar na een boel endorsements is zijn campagne als een fenix uit de as herrezen. Wij weten als buitenstaanders niet wat de reden voor die endorsements is. Normale gang van zaken in de politiek is ook voor wat hoort wat.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zijn principe is de democraten winnen in november. Texas flippen. De GOP uitschakelen.

Bernie-or-bust is McGovern all over. Hij haalde nu amper extra millennials binnen. De youth-vote bestaat niet.
Nee hoor ik ben helemaal niet Bernie of bust, ik zou best op Biden stemmen over Trump. Maar ik zie in Biden gewoon een Hillary 2.0 goed in support krijgen van binnen de partij. Waardeloos in een toekomstvisie presenteren die verschilt van wat er nu is. Eens dat de jongeren qua stemmen teleurstellen. Van de andere kant is de kritiek op de GOP hier niet vaak dat ze zich zou richten op een demografie die uitsterft. Met Biden doen de Dems dat in ieder geval niet anders.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:35:51 #297
37150 livelink
pi_191853595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het klinkt leuk, maar een combi van 2 80 jarigen lijkt me ook voor de partij onverstandig. Als ze slim zijn zetten ze als vice iemand neer die ze na 4 jaar naar voren kunnen schuiven als president. Ik zie ze geen van beide 2 termijnen vol maken.

Wel iemand die inderdaad de andere flank dekt. Bij Biden dus Warren, zou ik zeggen. En bij Sanders? Buttigieg?
Mee eens dat ik geen twee hoogbejaarden samen zie, maar het gaat in eerste instantie om het korte-termijndoel om Trump te verslaan. En Warren is helaas ook niet meer zo jong.
Sanders - Buttigieg lijkt me een leuke combinatie eigenlijk.
pi_191853776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Mee eens dat ik geen twee hoogbejaarden samen zie, maar het gaat in eerste instantie om het korte-termijndoel om Trump te verslaan. En Warren is helaas ook niet meer zo jong.
Sanders - Buttigieg lijkt me een leuke combinatie eigenlijk.
Sanders - Buttigieg lijkt me niet zo sterk. Beide doen het niet bepaald geweldig bij zwarte voters bijvoorbeeld. Sowieso lijkt Buttigieg me eigenlijk nooit iets toevoegen, niet bepaald populair en niet bepaald effectief.
Sanders - Biden tja het artikel lees ik graag maar ik zie het niet, te verschillend op bijna alle vlakken en zoals Hanca zegt beide bejaard.

In ieder geval zie ik Sanders het liefste iemand kiezen die dus niet aan zijn kant van de partij staat. Laat gewoon zien dat je niet zo polariserend bent als ze je weg proberen te zetten. Het lijkt me ook een van de weinige manieren om te winnen, het moderate kamp lijkt wat groter dan het progressieve dus je moet daar mensen van overhalen, dat werkt het beste met iemand uit dat kamp. De andere kans voor Sanders die ik zie is dat Biden uit elkaar valt in de debatten maar hij kan vast wel genoeg geprepped worden en heeft genoeg ervaring dat hij niet totaal door de mand valt.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:50:31 #299
37150 livelink
pi_191853934
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Sanders - Buttigieg lijkt me niet zo sterk. Beide doen het niet bepaald geweldig bij zwarte voters bijvoorbeeld. Sowieso lijkt Buttigieg me eigenlijk nooit iets toevoegen, niet bepaald populair en niet bepaald effectief.
Sanders - Biden tja het artikel lees ik graag maar ik zie het niet, te verschillend op bijna alle vlakken en zoals Hanca zegt beide bejaard.

Dit was niet het artikel dat ik eerder had gelezen, maar de strekking is hetzelfde
https://www.marketwatch.c(...)en-ticket-2020-02-06
pi_191854209
realDonaldTrump twitterde op donderdag 05-03-2020 om 20:02:39 The Department of Education is NOT closing hundreds of schools in rural areas of our Country. This is just more Fake News. We are investing greatly in our schools, and always will! reageer retweet
Hij wil ze niet sluiten. Die scholen krijgen alleen geen geld meer. Sluiting is een onbedoelde bijwerking. Maar ja, wat doe je daartegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')