monolith ouwe reus, jij snapt toch ook wel dat dit een gelopen race is? beetje jammer, tenzij Sanders de nominatie pakt. Wij geloven allebei in wonderen, naja mij boeit het niet veel maar het is te hopen voor de democraten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Democraten hebben een veel grotere paraplu dan de Republikeinen. Helemaal nu die hebben besloten slaafs achter Trump aan te lopen. Nadeel daarvan is dat mensen toch sneller ontevreden worden. Is de kandidaat te centristisch dan wordt de linkervleugel ontevreden. Kies je een heel linkse kandidaat als Sanders, dan wordt het lastig om mensen in het midden aan te spreken.
Ergens vind ik een kandidaat als Sanders wel een aardig experiment. Kunnen de Democraten meer een kandidaat van de linkerflank winnen? Wat is het effect wat betreft extra opkomst aan de linkerzijde en in hoeverre trekt hij kiezers uit het centrum of stoot hij ze juist af?
Toch vermoed ik dat het nu langzaamaan de kant van Biden up gaat vallen. Super Tuesday had eigenlijk een mooie stap voor Sanders moeten zijn om een voorsprong te nemen, maar het lijkt erop dat Biden de meeste delegates binnenharkt.
twitter:mviser twitterde op donderdag 05-03-2020 om 00:53:42NEW: Top surrogates and allies of Elizabeth Warren and Bernie Sanders are discussing ways for their two camps to unite and push a common liberal agenda, with the expectation Warren is likely to leave the presidential race soon. From @AnnieLinskey @WaPoSean https://t.co/9K11rsrA7r reageer retweet
quote:Top surrogates and allies of Sens. Elizabeth Warren and Bernie Sanders are discussing ways for their two camps to unite and push a common liberal agenda, with the expectation that Warren is likely to leave the presidential campaign soon, according to two people familiar with the talks.
The conversations, which are in an early phase, largely involve members of Congress who back Sanders (I-Vt.) reaching out to those in Warren's camp to explore the prospect that Warren (D-Mass.) might endorse him. They are also appealing to Warren's supporters to switch their allegiance to Sanders, according two people with direct knowledge of the conversations who spoke on the condition of anonymity to discuss delicate discussions that are supposed to be confidential.
Warren associates and the camp of former vice president Joe Biden also had talks about a potential endorsement if she drops out, according to two people familiar with the conversations.
The whirlwind of activity reflects the rapid changes in a Democratic primary that is still very much in transition. As late as Tuesday, many Warren allies believed she would stay in the race until the Democratic convention, despite her poor showing to date in the primaries, in hopes of retaining her clout and influencing the eventual nominee.
En dan straks Bloomberg ook Biden endorsen als hij ziet dat hij niks gaat bereiken tja dan kom je er wel. Lullig voor Sanders dat hij weer tegengewerkt wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:26 schreef Hanca het volgende:
In de liveblog van CNN wordt het als mogelijkheid gezien dat Warren Biden gaan endorsen en dan mogelijk vice zal worden.
https://edition.cnn.com/p(...)ults-2020/index.html
Dat zou ik wel interessant vinden. Warren vond ik de interessantste kandidaat, als die vice kan worden zou dat mooi zijn. En wellicht een opstap voor 2024, aangezien Biden dan toch echt wel heel oud is.
twitter:AndrewDesiderio twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:52:14NEW: Ron Johnson says he’ll likely release an interim report within next 1-2 months on his cmte’s Biden probe. He insists it has nothing to do with the election, but “if I were a Democrat primary voter I’d want these questions satisfactorily answered before I cast my final vote.” reageer retweet
Ik ken wel meer mensen waar wat vragen bij open staan maar de antwoorden daarop hoeft de kiezer niet te weten?twitter:AndrewDesiderio twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:52:56"These are questions that Joe Biden has never adequately answered," Johnson tells us. reageer retweet
Hoe wordt hij precies tegengewerkt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:46 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En dan straks Bloomberg ook Biden endorsen als hij ziet dat hij niks gaat bereiken tja dan kom je er wel. Lullig voor Sanders dat hij weer tegengewerkt wordt.
Nah, dit keer niet denk ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe wordt hij precies tegengewerkt?
Na 3 jaar Mueller onderzoek denk ik dat we kunnen stellen dat andere mensen ook uitgebreid onderzocht zijn. Laat Joe Biden ook maar eens zweten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:55 schreef Kijkertje het volgende:
Biden moet nu natuurlijk weer verdacht gemaakt wordentwitter:AndrewDesiderio twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:52:14NEW: Ron Johnson says he’ll likely release an interim report within next 1-2 months on his cmte’s Biden probe. He insists it has nothing to do with the election, but “if I were a Democrat primary voter I’d want these questions satisfactorily answered before I cast my final vote.” reageer retweet
Ik ken wel meer mensen waar wat vragen bij open staan maar de antwoorden daarop hoeft de kiezer niet te weten?twitter:AndrewDesiderio twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:52:56"These are questions that Joe Biden has never adequately answered," Johnson tells us. reageer retweet
![]()
Wat een zielig boosmannetje ben je ook hèquote:Op donderdag 5 maart 2020 09:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Na 3 jaar Mueller onderzoek denk ik dat we kunnen stellen dat andere mensen ook uitgebreid onderzocht zijn. Laat Joe Biden ook maar eens zweten.
Johnson doet dus onderzoek naar het waarom achter het ontslag van Shokin, waarbij hij werd gedreven door vermoedens van mogelijk corrupt handelen door Biden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Na 3 jaar Mueller onderzoek denk ik dat we kunnen stellen dat andere mensen ook uitgebreid onderzocht zijn. Laat Joe Biden ook maar eens zweten.
En hoe toont dit precies aan dat Sanders wordt tegengewerkt? Het is vooral gejank over het feit dat (andere) moderates uit de race stappen waardoor Sanders z'n pluralities kwijt raakt. Dat is geen tegenwerken, dat is gewoon hoe voorverkiezingen werken. Kennelijk is er meer behoefte aan een gematigde kandidaat dan aan de ideeën van Sanders.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nah, dit keer niet denk ik.
DNC zal toch wel geleerd hebben van zn fouten in 2016?
Gelekte e-mails lieten overweldigend zien dat Sanders op alle fronten werd tegengewerkt, en dat Clinton een soort VIP treatment kreeg.
Ze zijn toen zo geschrokken van de resultaten dat ik niet denk dat ze dat nog een keer zullen flikken.
tegenwerken? Het gaat er om wie presidentskandidaat mag worden. Ik kan me voorstellen dat Biden dan niet tegen Sanders zegt: "ga jij het voortouw maar trekken, ik wil je niet in de weg lopen". de kiezer bepaalt wie er wint. Heeft weinig met tegenwerken te maken. Weet je wat tegenwerken is? Een stemsysteem waar kiezers tot 7 uur moeten wachten zoals in Texas van de week voor ze van dit recht gebruik mogen maken. Of een staat dermate Gerrymanderen dat je stem geen fluit waard is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:46 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En dan straks Bloomberg ook Biden endorsen als hij ziet dat hij niks gaat bereiken tja dan kom je er wel. Lullig voor Sanders dat hij weer tegengewerkt wordt.
De race is absoluut niet gelopen. Het gaat nu wel om de debatten tussen Biden en Sanders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 23:50 schreef KingRoland het volgende:
[..]
monolith ouwe reus, jij snapt toch ook wel dat dit een gelopen race is? beetje jammer, tenzij Sanders de nominatie pakt. Wij geloven allebei in wonderen, naja mij boeit het niet veel maar het is te hopen voor de democraten.
Ik verbaas mij er ook steeds over, dat als (bijna) alle stemmen zijn gestemd, zoals nu in Texas, dat er dan nog steeds behoorlijk aantal kiesmannen moeten worden toegerekend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:45 schreef Hanca het volgende:
Wat een verschrikkelijk systeem, trouwens. Van de 1357 te verdelen delegates zijn er volgens decisiondesk nog steeds maar 907 verdeeld. Nog 450 (1/3e!) te gaan dus. 295 uit Californië, maar dus ook 155 uit andere staten.
Tussenstand bij decisiondesk momenteel trouwens 501-438.
Edit: politico is iets verder: https://www.politico.com/2020-election/results/super-tuesday/
512-441.
Andere media zijn veel minder ver, nytimes maar 433-388 bijvoorbeeld. The Guardian heeft dan weer 566-501 staan. Weet iemand hoe dit precies werkt, waarom is er niet gewoon 1 bureau dat alle uitslagen door geeft?
In Texas ging het er allemaal weer aardig "democratisch" aan toe, met wat horten, stoten en veel tegenwerking...quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er ook steeds over, dat als (bijna) alle stemmen zijn gestemd, zoals nu in Texas, dat er dan nog steeds behoorlijk aantal kiesmannen moeten worden toegerekend.
twitter:nkhensley twitterde op woensdag 04-03-2020 om 08:26:55Hervis Rogers is out. Here’s what he had to say as he left the polling site. https://t.co/AZV2b0xzzL reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:39:50Trump to Hannity on WHO saying coronavirus death rate is 3.4%: "I think the 3.4% number is really a false number. Now this is just my hunch, but based on a lot of conversations ... personally, I'd say the number is way under 1%." Astoundingly irresponsible. https://t.co/uC9c03zX31 reageer retweet
Fucking moron.twitter:atrupar twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:48:09In this clip, Trump:1. Denies WHO's coronavirus death rate based on “hunch"2. Calls coronavirus "corona flu"3. Suggests it's fine for people
Covid-19 to go to work4. Compares coronavirus to "the regular flu," indicating he doesn't get the difference https://t.co/uC9c03zX31 reageer retweet
Dit mag gelijk gezien als een graadmeter voor verkiezingen hier. Willen wij 4 jaar een extremist aan het bewind als Wilders of Baudet? Ik denk het niet. Daarom ben ik blij dat wij een meer coalitiegezind politiek systeem hebben. We kunnen nu duidelijk zien in de VS welk zooitje je krijgt als ze de macht grijpen..quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:55 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me moeilijk te beargumenteren dat de tegenkandidaten die er allemaal uitstappen voor de grote dag, niet het gevolg is van achterkamertjespolitiek.
Maar dat deze politiek effectief is komt dan weer doordat er meer moderate-stemmende kiezers zijn dan progressives, dus het is ook niet echt tegenwerken.
Dat is overigens niet omdat het merendeel het meer eens is met Biden dan Sanders. Eerder het tegenovergestelde. De Democraten hebben hetzelfde probleem als de PvdA hier, waarbij het partijkader aanmerkelijk rechtsliberaler is dan de stemmers (en de GoP had hetzelfde maar omgekeerd, maar doordat ze een extremist als leider hebben gekregen is dat nu dus omgeklapt).
Ik zit wat interessante retrospectives van zwarte Amerikanen te lezen over waarom ze stemden voor de kandidaat die minder bij hen past. Maar het komt volgens hen dus meer doordat Sanders te weinig heeft gedaan om iedereen buiten de hogeropgeleide witte kernen te overtuigen dat hij zijn beleid ook echt waar kon maken en daarmee een overtuigende tegenkandidaat is voor Trump. Voor de gemiddelde zuidelijke zwarte Amerikaan is de racistische kliek van Trump het Witte Huis uitkrijgen 100% prioriteit, en ze schatten de VP van Obama die de DNC achter zich heeft daar beter toe in staat, of in ieder geval een veiligere keuze, dan een wildcard outsider. Met de beleidskeuzes heeft het weinig te maken.
Dit stukje bewijs de macht van de media.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:55 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me moeilijk te beargumenteren dat de tegenkandidaten die er allemaal uitstappen voor de grote dag, niet het gevolg is van achterkamertjespolitiek.
Maar dat deze politiek effectief is komt dan weer doordat er meer moderate-stemmende kiezers zijn dan progressives, dus het is ook niet echt tegenwerken.
Dat is overigens niet omdat het merendeel het meer eens is met Biden dan Sanders. Eerder het tegenovergestelde. De Democraten hebben hetzelfde probleem als de PvdA hier, waarbij het partijkader aanmerkelijk rechtsliberaler is dan de stemmers (en de GoP had hetzelfde maar omgekeerd, maar doordat ze een extremist als leider hebben gekregen is dat nu dus omgeklapt).
Ik zit wat interessante retrospectives van zwarte Amerikanen te lezen over waarom ze stemden voor de kandidaat die minder bij hen past. Maar het komt volgens hen dus meer doordat Sanders te weinig heeft gedaan om iedereen buiten de hogeropgeleide witte kernen te overtuigen dat hij zijn beleid ook echt waar kon maken en daarmee een overtuigende tegenkandidaat is voor Trump. Voor de gemiddelde zuidelijke zwarte Amerikaan is de racistische kliek van Trump het Witte Huis uitkrijgen 100% prioriteit, en ze schatten de VP van Obama die de DNC achter zich heeft daar beter toe in staat, of in ieder geval een veiligere keuze, dan een wildcard outsider. Met de beleidskeuzes heeft het weinig te maken.
De VS is een redelijke mediacratie inderdaad. Alhoewel het Bloomberg niet helemaal gelukt is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit stukje bewijs de macht van de media.
Die 3,4 procent is mij ook niet bekend.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:57 schreef Ulx het volgende:
twitter:atrupar twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:39:50Trump to Hannity on WHO saying coronavirus death rate is 3.4%: "I think the 3.4% number is really a false number. Now this is just my hunch, but based on a lot of conversations ... personally, I'd say the number is way under 1%." Astoundingly irresponsible. https://t.co/uC9c03zX31 reageer retweet
Fucking moron.twitter:atrupar twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:48:09In this clip, Trump:1. Denies WHO's coronavirus death rate based on “hunch"2. Calls coronavirus "corona flu"3. Suggests it's fine for people
Covid-19 to go to work4. Compares coronavirus to "the regular flu," indicating he doesn't get the difference https://t.co/uC9c03zX31 reageer retweet
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die 3,4 procent is mij ook niet bekend.
Ja, en veel experts zeggen er bij "2 tot 3 procent van de bekende gevallen", hoeveel mensen corona krijgen zonder het echt te merken is nog onduidelijk, dat het voor komt is in elk geval wel zeker. Wat dat betreft zou onder de 1 procent best kunnen, alleen weten we dat gewoon niet en moet je dus als regeringsleider daar niks over zeggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:24 schreef Ulx het volgende:
Tussen de 2% en 3% is het huidige cijfer. Waar hij 3,4% vandaan haalt is me een raadsel. Waarschijnlijk gewoon een trucje om te zeggen dat de experts veel te negatief zijn.
Twee 80 jarigen aan de macht? Lijkt me geen goed idee. Warren (jonger, vrouw, ook van de linkerkant van de partij) lijkt dan een beter idee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En wat als Biden, Sanders VP maakt?
Of een andere hoge positie beloofd?
https://www.theguardian.c(...)n-war-crimes-inquiryquote:Senior ICC judges authorise Afghanistan war crimes inquiry
Senior judges at the international criminal court have authorised an investigation into alleged war crimes and crimes against humanity in Afghanistan, overturning an earlier rejection of the inquiry.
The ruling by the ICC’s appeals chamber in The Hague is likely to infuriate the Trump administration, which has condemned the request from the court’s chief prosecutor, Fatou Bensouda, to examine the actions of US soldiers in Afghanistan.
[..]
Jij gaat door voor de koelkast. Is trouwens een truc die Trump heel vaak gebruikt, dat moet z'n fans toch ook een keer op gaan vallen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:24 schreef Ulx het volgende:
Tussen de 2% en 3% is het huidige cijfer. Waar hij 3,4% vandaan haalt is me een raadsel. Waarschijnlijk gewoon een trucje om te zeggen dat de experts veel te negatief zijn.
Ik ben bang van niet. De beslissing gaat uiteindelijk vallen bij de swingvoters die het in 2016 "wel even wilden proberen met Trump" maar daar nu toch wel twijfels over hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:48 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Jij gaat door voor de koelkast. Is trouwens een truc die Trump heel vaak gebruikt, dat moet z'n fans toch ook een keer op gaan vallen.
twitter:ddale8 twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:39:29Trump on the coronavirus: "It wasn't something that was going to affect us. You know, you don't think of it in terms -- when you first heard it in China, you don't think our country's gonna be affected." reageer retweet
Wel egoïstisch van die mensen dat ze Trump geen mooie cijfers gunden.twitter:ddale8 twitterde op donderdag 05-03-2020 om 04:42:03Trump told Hannity that "in one way, he hated to" bring back Americans from the Diamond Princess cruise -- "statistically, I hated to do it" -- since it would increase the number of US coronavirus cases, and he wondered, "Is it gonna look bad?" But he decided it was right. reageer retweet
Dank.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:24 schreef pullup het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/
Ik vraag me ook steeds af waarom ze dat niet doen, krachten en stemmen bundelen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En wat als Biden, Sanders VP maakt?
Of een andere hoge positie beloofd?
Ik ga stuk om Mike Pence. Die zo verstrooid hahahaha.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik vraag me ook steeds af waarom ze dat niet doen, krachten en stemmen bundelen.
Misschien dat de president dan wat weerwoord van zijn VP krijgt, maar dat is beter dan dat wassen beeld dat Pence is.
Ik wist niet dat er bij staan als een wethouder Hekking zijn werk was.quote:
In California gaat het meer dan een week duren het tellen. Stemmen per post kon t/m election day en het gaat dagen duren voordat de stemmen per post aankomen en geteld kunnen worden. Volgens mij moeten ze ook goed checken of er niet dubbel gestemd wordt (zowel post als election day stemmen). Verder heb je ook provisional vote in alle staten, waarbij iemand stemt, terwijl het niet duidelijk is of die mag stemmen door mogelijke registratiefouten etc. Die stemmen worden apart gezet en er moet onderzocht worden of ze die stemmen mogen tellen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 07:45 schreef Hanca het volgende:
Wat een verschrikkelijk systeem, trouwens. Van de 1357 te verdelen delegates zijn er volgens decisiondesk nog steeds maar 907 verdeeld. Nog 450 (1/3e!) te gaan dus. 295 uit Californië, maar dus ook 155 uit andere staten.
Tussenstand bij decisiondesk momenteel trouwens 501-438.
Edit: politico is iets verder: https://www.politico.com/2020-election/results/super-tuesday/
512-441.
Andere media zijn veel minder ver, nytimes maar 433-388 bijvoorbeeld. The Guardian heeft dan weer 566-501 staan. Weet iemand hoe dit precies werkt, waarom is er niet gewoon 1 bureau dat alle uitslagen door geeft?
Whoohooo! 2500! Hoeveel testkits had Obama voor COVID-19 in 2012?twitter:Yamiche twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:37:37VP Pence: "The greatest concern is testing. I am pleased to report we have 2500 kits available that we will distribute. We approved a process that will allow testing at state and university laboratories."2500. reageer retweet
De 3.4% komt van de WHO:quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:24 schreef Ulx het volgende:
Niet verassend, virologen hadden al voorspeld dat er mutaties zouden komen. Dat is vrij normaal met corona virussen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:01 schreef Ulx het volgende:
Chinese researchers say they have found a second strain of COVID-19
Oh shit.
Elke testkit is goed voor 800 tests dacht ik.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:56 schreef Ulx het volgende:
Whoohooo! 2500! Hoeveel testkits had Obama voor COVID-19 in 2012?twitter:Yamiche twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:37:37VP Pence: "The greatest concern is testing. I am pleased to report we have 2500 kits available that we will distribute. We approved a process that will allow testing at state and university laboratories."2500. reageer retweet
NUL! I rest nu case!
Maar wat heeft God tegen Pence gezegd? Leuk die universitaire elite met hun onderzoeken en darwinisme, maar de mening van de vrome mannenbroeders uit een dorp in Iowa is net zo belangrijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet verassend, virologen hadden al voorspeld dat er mutaties zouden komen. Dat is vrij normaal met corona virussen.
500.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Elke testkit is goed voor 800 tests dacht ik.
Het gaat Trump maar om een ding en dat is de economie want hij is doodsbang dat als de economie flink schade oploopt men tegen hem zal stemmen bij de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
500.
Maar dan nog. Het is een opstapeling van blunders en ongeloofwaardige uitspraken van Trump en trawanten. Trump roept doodleuk dat je best naar je werk kunt als je besmet bent. Dan schiet het hebben van een miljoen tests ook niet op.
twitter:nytimes twitterde op donderdag 05-03-2020 om 06:01:06A New Hampshire man with flu-like symptoms was asked to avoid contact with other people. Instead, he went to a party. Three days later, he was confirmed as the state's first coronavirus patient. And now a second case has been confirmed. https://t.co/LCVIRlx2q4 reageer retweet
Zo zo. Dit is een probleem voor het regime.twitter:NYTimesCramer twitterde op donderdag 05-03-2020 om 14:15:45These numbers are stunning: "1.3 million voters in Virginia went to the polls on Tuesday, surpassing the votes cast in 2016 by nearly 70 percent ... breaking a previous Democratic record of 986,000 votes set in 2008, when Barack Obama was on the ballot." https://t.co/IvDZayUyqT reageer retweet
https://thehill.com/opini(...)-beyond-a-united-gopquote:While some in the media spent much of Super Tuesday reveling in Joe Biden's awakening from political death, they entirely missed the untold story of Super Tuesday: President Donald Trump's record-breaking vote counts and turnout.
Despite being an uncontested incumbent, President Trump managed to break several turnout and vote-count records in blue states and key swing states.
In Vermont and Minnesota, Trump's vote totals beat every past incumbent's total in the last four decades. In Maine, the president's vote total bested every primary candidate's total since before President Ronald Reagan. In Massachusetts, the story was similar, with Trump aggregating a higher vote total than past incumbent Republicans since before Reagan.
And in deeply blue California, with 82 percent of precincts reporting, President Trump collected nearly 1.4 million votes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |