twitter:agraybee twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:57:11My advice for future progressive candidates would be to not tell 70% of the party's voters to go fuck themselves on a daily basis for five years. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:32:30The Mayor of Los Angeles, @ericgarcetti, is dealing with us trying to get the Federal Government to fix the terrible problem he and the Dems have caused with the homeless, and the horrendous effects it is having on the City, which is a mess. I then watch him talk “trash” on me! reageer retweet
Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat de dems de schuld krijgen van de dakloosheidsproblematiek die meerdere steden in zijn grip heeft.twitter:MatthewJshow twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:41:18@realDonaldTrump @ericgarcetti Look at Democrat run cities!They are a mess!President Trump has to deal with these Democrat officials who are clueless about running anything! reageer retweet
En waar zijn de cijfers over die beïnvloeding?quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:35 schreef KI1234 het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:32:30The Mayor of Los Angeles, @:ericgarcetti, is dealing with us trying to get the Federal Government to fix the terrible problem he and the Dems have caused with the homeless, and the horrendous effects it is having on the City, which is a mess. I then watch him talk “trash” on me! reageer retweet
Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat de dems de schuld krijgen van de dakloosheidsproblematiek die meerdere steden in zijn grip heeft.twitter:MatthewJshow twitterde op woensdag 04-03-2020 om 16:41:18@:realDonaldTrump @:ericgarcetti Look at Democrat run cities!They are a mess!President Trump has to deal with these Democrat officials who are clueless about running anything! reageer retweet
Geen verwaarloosbare factor die stemgedrag beïnvloedt.
Hebben republikeins bestuurde gebieden dit probleem? En zo ja, in diezelfde mate? Probeer dat maar eens te ontkrachten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
En waar zijn de cijfers over die beïnvloeding?
Natuurlijk hebben die dat ook wel, zie bijvoorbeeld deze informatie:quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:38 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Hebben republikeins bestuurde gebieden dit probleem? En zo ja, in diezelfde mate? Probeer dat maar eens te ontkrachten.
Extreme rechts heeft voor Donald Trump gestemd. Niet de republican party.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat de verkiezingen in 2018 dramatisch verliepen voor de Republikeinen?
Ik geef Trump ook een heel behoorlijke kans om verkozen te worden, maar zo lang er niet een te extreme kandidaat tegenover de Republikein staat bleken de Democraten een behoorlijke kans te hebben.
Geen enkel probleem met hypothetische situaties. Ook hypothetisch is het belachelijk. Wat voor signaal verstuur je over waar je voor staat als presidentskandidaat als je iemand van de tegenpartij als VP overweegt/neemt. Het is te bizar voor woorden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen blijven heel veel moeite hebben met hypothetische situaties. Als je zegt dat je geen principieel bezwaar hebt tegen een Republikeinse VP, maar zo geen geschikte kandidaat ziet, dan ga je dus niet serieus een Republikeinse VP overwegen.
Er is een aantal bronnen. Hier dan maar eentje cadeau omdat je google nogal stuk is: Van een links liberale krant n.b.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die dat ook wel, zie bijvoorbeeld deze informatie:
https://www.security.org/resources/homeless-statistics/
Maar dat was natuurlijk het punt niet. Jij claimt iets over het effect dat het aantal daklozen in bijvoorbeeld Californië effect zou hebben op de kiezers. Dat soort claims mag je wel eens onderbouwen.
Is dat zo? Je geeft in principe aan dat je best bereid bent tot compromissen. Het hele probleem met de Amerikaanse federale politiek is vandaag de dag ook dat er maar heel weinig bipartisan geregeld wordt met als gevolg dat er überhaupt weinig geregeld wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geen enkel probleem met hypothetische situaties. Ook hypothetisch is het belachelijk. Wat voor signaal verstuur je over waar je voor staat als presidentskandidaat als je iemand van de tegenpartij als VP overweegt/neemt. Het is te bizar voor woorden.
Extreme massale dakloosheid is ook niet goed voor de (volks)gezondheid in het kader van het virus. Vertel dat maar aan de democraten. En zeker niet als ze gewoon op straat gaan schijten zoals in San Franshitsco. Onverantwoord en onverschillig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:22 schreef Ulx het volgende:
Goed zo. In de bijbel staat dat de dood door het land moet waren voordat de Here zal terugkeren. Ik ben blij dat de GOP meehelpt.twitter:joncoopertweets twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:40:20GOP blocking coronavirus bill — because it limits how much drugmakers can charge for a vaccine https://t.co/eIkvU7QquQ reageer retweet
Misschien moet je even begrijpend leren lezen. Ik stel de vraag waar je onderbouwing is voor de claim dat dit stemgedrag beïnvloedt. Ik heb het WaPo artikel even snel doorgebladerd, maar daar zie ik geen analyse van verkiezingsuitslagen of peilingen voorbij komen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:54 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er is een aantal bronnen. Hier dan maar eentje cadeau omdat je google nogal stuk is: Van een links liberale krant n.b.
https://www.washingtonpos(...)693fb4b0b_story.html
En mocht google het weer doen, en blijkt het geen grote inspanning voor je vingers, kijk dan maar rustig ook eens hiernaar: Veel succes.
https://www.google.com/se(...)voters%3F&aqs=chrome..69i57.12740j0j7&client=ms-android-verizon&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Je bekijkt het vanuit een Nederlandse polderbril. In de Amerikaanse politiek is dit echt absurd (en politieke zelfmoord).quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Je geeft in principe aan dat je best bereid bent tot compromissen. Het hele probleem met de Amerikaanse federale politiek is vandaag de dag ook dat er maar heel weinig bipartisan geregeld wordt met als gevolg dat er überhaupt weinig geregeld wordt.
Wat heeft dit met speltheorie van doen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef jangos het volgende:
In de 2 party state heb je zo ongeveer 50% nodig to win. En moelijk die stemmers te vinden zonder dat Republicans zich in de bible belt of extreem rechts gebied vinden. En al die neonazis overtuigen is moelijk zonder daar moderate stemmers bij kwijt te taken. (Game theory)
Trump staat er dan ook veel sterker voor dan Biden des te meer vanwege zijn sterkere retoriek en prachtige, boeiende speeches die zelfs een loopje met de waarheid kunnen nemen en alsnog blijven gelden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:46 schreef jangos het volgende:
[..]
Extreme rechts heeft voor Donald Trump gestemd. Niet de republican party.
De Bernie Bros stemmen niet op Hillary/Biden of andere establishment Democrats.
Trump v. DNC wordt een repeat van 2016.
Huh, wat?quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:02 schreef KI1234 het volgende:
die zelfs een loopje met de waarheid kunnen nemen en alsnog blijven gelden.
Nee hoor, er is nog steeds wel bipartisanship, al is het op lagere niveaus een stuk minder zeldzaam dan het inmiddels op federaal niveau is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je bekijkt het vanuit een Nederlandse polderbril. In de Amerikaanse politiek is dit echt absurd (en politieke zelfmoord).
Ik geef toe dat het bij een vice-president wel een erg grote stap zou zijn, maar bipartisan benoemingen zijn helemaal niet zo ongebruikelijk:quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je bekijkt het vanuit een Nederlandse polderbril. In de Amerikaanse politiek is dit echt absurd (en politieke zelfmoord).
Nederlandse partijen zijn een strikte hierarchie waar men zich aan moet houden. Je verkondigt niks zonder toestemming van degene(n) boven je enz enz. In de VS op lokaal en regionaal bestuursniveau zijn er geen zulke bazen. Eenieder mag zich voor het gemak dr titel/affiliatir republikein of democraat gebruiken om zich in te schrijven om mee te doen aan de verkiezingen. Ze hoeven zich niet eerst in te schrijven bij een partijleiding die hen keurt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor, er is nog steeds wel bipartisanship, al is het op lagere niveaus een stuk minder zeldzaam dan het inmiddels op federaal niveau is.
Het idee dat partijen een uniform blok zijn en de ander "de vijand" is feitelijk ook eerder een Europese gedachte, maar wel eentje die de laatste jaren in de Amerikaanse politiek doorsijpelt. Ondanks partijlidmaatschap was er toch altijd wel een stuk meer autonomie voor individuele leden voor het congres dan de kadaverdiscipline die we in de Nederlandse politiek kennen.
Obama hield de Defensie minister van Bush aan. Maar goed, dat zijn feiten en die zijn niet welkom bij de Sanders/Trump aanhangers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het bij een vice-president wel een erg grote stap zou zijn, maar bipartisan benoemingen zijn helemaal niet zo ongebruikelijk:
https://en.m.wikipedia.or(...)s_across_party_lines
Zelfs Trump heeft een aantal democraten aangenomen. Obama heeft 6 Republikeinse Secretaries (en in totaal 19 republikeinen) aangenomen. Geen lage functies.
VP is andere koek.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Obama hield de Defensie minister van Bush aan. Maar goed, dat zijn feiten en die zijn niet welkom bij de Sanders/Trump aanhangers.
Zeker. Zoals het er nu voorstaat is de kans nog het grootste dat niemand een meerderheid heeft als hun conventie start: https://projects.fivethir(...)cast/?ex_cid=rrpromoquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:34 schreef KI1234 het volgende:
566-501 Biden-Sanders. Dat is nog altijd toch zeer close?
https://www.google.com/search?q=democratic+primaries+2020+results
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |