SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Drumpf
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Drumpf
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bij welke kandidaat pas jij?
De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/
https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0
Update van alle andere races en referenda
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
Jeb stemt op zich zelf als write-in.quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar Jeb zelf liet eerder weten op geen van beiden te stemmen.
twitter:abc15 twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 20:50:19LIVE VIDEO: Protest at North High School -- students walked out to urge voters not to vote for Trump, Arpaio:… https://t.co/ckRVefbQoj reageer retweet
Trump is/was zeker onderdeel ja. Althans, hij deed mee met het spel; presidenten (Clintons) afkopen voor voordeeltjes.quote:
Het is dat zij niet links zijn, anders zou ik nu opmerken dat de linkse partijen in Nederland daar ook last van hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarom moeten die Democraten altijd rellen?
TYTquote:Op dinsdag 8 november 2016 21:59 schreef Platinumgoat het volgende:
Nog andere opties voor op TV vannacht behalve NPO en CNN?
RTL vanaf 04.00quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:59 schreef Platinumgoat het volgende:
FOX news, in hun 30 miljoen nieuwe studioquote:Op dinsdag 8 november 2016 21:59 schreef Platinumgoat het volgende:
Sexlijnen.nl TV de hele nacht bij SBS6quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:59 schreef Platinumgoat het volgende:
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Sexlijnen.nl TV de hele nacht bij SBS6
Juist ja, heel gezelligquote:Op dinsdag 8 november 2016 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met Whiskers2009 ben ik voor vandaag (en morgen) weer klaar na haar laatste 2 reacties op mij. Houd het gezellig, mensen.
Fox of vicequote:Op dinsdag 8 november 2016 21:59 schreef Platinumgoat het volgende:
Uh, nee. Gewoon vast onderdeel vd kliek.. Clintons en Trump gewoon bevriend etc..quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Trump is/was zeker onderdeel ja. Althans, hij deed mee met het spel; presidenten (Clintons) afkopen voor voordeeltjes.
Hamvraag nu is of hij zich daadwerkelijk tegen hen gekeerd heeft of ze een gunst doet de onvrede een stem maar geen echte kans te geven.
Ik ook, maar ik kan prima werken op twee uur slaap.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:01 schreef LelijKnap het volgende:
Anders dan de meeste Hillary supporters moet ik morgenochtend vroeg op.
Ah, je hebt mijn post over mijn wekker die om 6:00 uur afgaat gelezen merk ik..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:01 schreef LelijKnap het volgende:
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Sexlijnen.nl TV de hele nacht bij SBS6
Ja, als ik nog maar 1 dag hoef te werken misschien.. Ik moet er nog zowat 3..,quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik kan prima werken op twee uur slaap.
Maar je moet het niet te vaak doen.
Te grote afstand, zij krijgt $40 miljoen per jaar betaald of iets in die geest. Ik heb liever iemand die verslag kan doen vanuit het perspectief van de gewone mensen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:00 schreef cb2013 het volgende:
[..]
FOX news, in hun 30 miljoen nieuwe studio![]()
Megyn Kelly![]()
De president heeft helemaal niet zo onwijs veel macht..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:00 schreef KetchupFTW het volgende:
Het is toch eigenlijk wel achterlijk dat er zoveel macht bij 1 persoon ligt
Maar Trump is niet tegen immigratie. Hij is tegen illegale immigratie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:03 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd of dr nog latino's zijn die denken: groot gelijk Donald, ik zit al in de VS, zat de rest van die paupers idd lekker buiten blijven.
Mja kutte is ook dat je t misschien nog niet eens weet tegen de tjnd dat je dan gaat slapen. 2 uur later horen maakt anders ook geen verschil toch?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik kan prima werken op twee uur slaap.
Maar je moet het niet te vaak doen.
Nee joh.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De president heeft helemaal niet zo onwijs veel macht..
Zou kunnen dat ik indommel. Dat gebeurde acht jaar geleden, werd ik wakker met een huilende Al Sharpton.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mja kutte is ook dat je t misschien nog niet eens weet tegen de tjnd dat je dan gaat slapen. 2 uur later horen maakt anders ook geen verschil toch?
Ik spreek uit ervaring dat je je met 2 uur slaap veel fitter zal voelen dan met geen slaap.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mja kutte is ook dat je t misschien nog niet eens weet tegen de tjnd dat je dan gaat slapen. 2 uur later horen maakt anders ook geen verschil toch?
Hier nog één. Maar waarom zou je er voor op blijven als je morgenochtend ook je telefoon aan kan zetten en één van je 70 push berichten leest?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:01 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe betrouwbaar is dan al een exitpoll?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:07 schreef 6star6lord6 het volgende:
Er komt een exit Poll over een uur.
Dat zegt geen klote. Kijk naar de verkiezingen in 2000.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar is dan al een exitpoll?
Maar links heeft liever dat men denkt dat hij latinos en negers haat. Net zoals ze hier in NL donkere mensen tegen Wilders hebben opgezet door hem continue ongefundeerd racist te noemen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar Trump is niet tegen immigratie. Hij is tegen illegale immigratie.
Latino's mogen binnen komen, maar moeten dat net als de andere migranten doen.
Nee joh. De swing states zijn vrij snel al aan de beurt. Wat er verder op de westkust gebeurt is irrelevant.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hier nog één. Maar waarom zou je er voor op blijven als je morgenochtend ook je telefoon aan kan zetten en één van je 70 push berichten leest?
Wat maakt het zo speciaal om het een CNN reporter te horen zeggen?
Waarschijnlijk is het tegen 06.00 morgenochtend nog "too close to call"
Waarom zou je een voetbalwedstrijd kijken als je de uitslag ook de dag erna kan lezen?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hier nog één. Maar waarom zou je er voor op blijven als je morgenochtend ook je telefoon aan kan zetten en één van je 70 push berichten leest?
Benieuwd of het echt de president vraag is of weer zoiets als:quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:07 schreef 6star6lord6 het volgende:
elitequote:Op dinsdag 8 november 2016 21:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Geen idee of het al gepost was, maar Rush Limbaugh beweert te hebben vernomen dat oud-president George W. Bush en zijn vrouw Laura Bush op Hillary Clinton hebben gestemd.
Je kan het resultaat van een sportwedstrijd ook aan het eind bekijken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wilders is ook te dom om te poepen jammer dat Trump vaak door wordt vergeleken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar links heeft liever dat men denkt dat hij latinos en negers haat. Net zoals ze hier in NL donkere mensen tegen Wilders hebben opgezet door hem continue ongefundeerd racist te noemen.
Straks, met uitzondering van 8 jaar obama, heb je 2 families die 20 jaar lang het machtigste land ter wereld besturen.quote:
Nee. Dem POTUS En Rep macht in Congress of andersom en je krijgt als POTUS niks gedaan..quote:
Daarom TRUMPquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Straks, met uitzondering van 8 jaar obama, heb je 2 families die 20 jaar lang het machtigste land ter wereld besturen.
Eng, heel erg eng.
Ja, was ook verwacht. Eerste exitpolls rond 23:00 uurquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:07 schreef 6star6lord6 het volgende:
Dat bedoel ik ja. Alleen als je de hele opbouw tot het eindpunt leuk/spannend vind lijkt het mij de moeite waard. Voor de uitslag zelf is het t risico niet waard om op te blijven.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
USA denkt dat ze de machtigste zijn ja maar dat zijn ze niet. Zeker op economisch gebied niet. Als China morgen besluit alle fabriekjes te sluiten heeft USA een GIGA probleem. Als ik USA was zou ik de Chineesjes maar te vriend houden. Natuurlijk kunnen ze zelf gaan produceren maar niet zo goedkoop als wat de Chineesjes nu doen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Straks, met uitzondering van 8 jaar obama, heb je 2 families die 20 jaar lang het machtigste land ter wereld besturen.
Eng, heel erg eng.
Trump is ook te dom om te poepen hoor... En de heren hebben wel meer gemeen..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:10 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Wilders is ook te dom om te poepen jammer dat Trump vaak door wordt vergeleken.
Terwijl de kandidaten zo impopulair zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.slate.com/votecastr_election_day_turnout_tracker.html
"Chineesjes"?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
USA denkt dat ze de machtigste zijn ja maar dat zijn ze niet. Zeker op economisch gebied niet. Als China morgen besluit alle fabriekjes te sluiten heeft USA een GIGA probleem. Als ik USA was zou ik de Chineesjes maar te vriend houden. Natuurlijk kunnen ze zelf gaan produceren maar niet zo goedkoop als wat de Chineesjes nu doen.
Ze hebben niks gemeen. Wilders is een fascist eerste klas.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Trump is ook te dom om te poepen hoor... En de heren hebben wel meer gemeen..
China heeft dan een veel groter probleem. De VS is anders dan China, in theorie, op alle fronten self-sufficient.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
USA denkt dat ze de machtigste zijn ja maar dat zijn ze niet. Zeker op economisch gebied niet. Als China morgen besluit alle fabriekjes te sluiten heeft USA een GIGA probleem. Als ik USA was zou ik de Chineesjes maar te vriend houden. Natuurlijk kunnen ze zelf gaan produceren maar niet zo goedkoop als wat de Chineesjes nu doen.
http://video.foxnews.com/v/1241186546001/?#sp=watch-livequote:Op dinsdag 8 november 2016 21:38 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Fox of cnn hebben zelf geen stream.
Twee impopulaire kandidaten is wellicht juist een reden tot stemmen..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Terwijl de kandidaten zo impopulair zijn.
If only there were signsquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Terwijl de kandidaten zo impopulair zijn.
China heeft geen probleem aangezien de hele wereld bij hun koopt. Een simpel voorbeeld als AliExpress heeft al 1 MILJOEN orders per dag. China produceert werkelijk alles zoals tv's, spijkerbroeken etc etc wat de hele wereld bij ze afneemt. Wat wil USA zonder China? Ze kunnen het nooit zo goedkoop produceren ivm loonkosten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
China heeft dan een veel groter probleem. De VS is anders dan China, in theorie, op alle fronten self-sufficient.
Uhh, ze hebben een hoop gemeen, sorry..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:16 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ze hebben niks gemeen. Wilders is een fascist eerste klas.
Lol hoe dan?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Florida wordt toch vrij overtuigend al richting Clinton geschoven... dan is het feitelijk al game over voor Trump
Gaat het ook niet om. Het gaat om de retoriek van links. Bevolkingsgroepen opzetten tegen een kandidaat is een vaak gebruikte.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:16 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ze hebben niks gemeen. Wilders is een fascist eerste klas.
Omdat latino's stemmen?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Florida wordt toch vrij overtuigend al richting Clinton geschoven... dan is het feitelijk al game over voor Trump
Superhoge turnout in typisch democratische locaties.quote:
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:18:04I will be watching the election results from Trump Tower in Manhattan with my family and friends. Very exciting! reageer retweet
Ik heb de indruk dat Wilders zich wel laat sturen door die paar mensen die hij vertrouwt en volgens mij is vrijwel alles wat hij zegt grondig voorbereid en doorgesproken met zijn juridisch adviseurs zodat hij bijna altijd net binnen de lijntjes blijft.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Trump is ook te dom om te poepen hoor... En de heren hebben wel meer gemeen..
Heel groot aantal pre-voters, waarvan veel latino's/immigranten, heel hoge opkomst... allemaal tekenen dat het blauw wordtquote:
Wie schuift er, of waarom zouden we dat nu al serieus nemen terwijl er nog geen stemmen geteld zijn? Zelfs exit-polls moet je met een korreltje zout nemen, en die zijn er zelfs nog niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:18 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:19 schreef Nintex het volgende:
Trump heeft zijn Twitter terugtwitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:18:04I will be watching the election results from Trump Tower in Manhattan with my family and friends. Very exciting! reageer retweet
Bizar systeem, ja.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:19 schreef Poepz0r het volgende:
Het hele systeem in USA is wel een lachertje natuurlijk met die kiesmannen. Al Gore had 500.000 stemmen meer en werd geen president, wat een genot.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Gaat het ook niet om. Het gaat om de retoriek van links. Bevolkingsgroepen opzetten tegen een kandidaat is een vaak gebruikte.
Welke partij won die keren?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Bizar systeem, ja.
Is 3 keer gebeurd dat de persoon met de meeste stemmen toch verloor.
In principe zou je kunnen zeggen of kunnen stellen dat bepaalde staten VEEL meer impact hebben op de verkiezingen dan andere grote staten. Er is dus sprake van een voortrekkersrol ofzo, heel raar systeem dit. Niet iedere stem is evenveel waard zeg maar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Bizar systeem, ja.
Is 3 keer gebeurd dat de persoon met de meeste stemmen toch verloor.
Democratie ten top.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:19 schreef Poepz0r het volgende:
Het hele systeem in USA is wel een lachertje natuurlijk met die kiesmannen. Al Gore had 500.000 stemmen meer en werd geen president, wat een genot.
Stemmen in de kleinere staten zijn per stem veel meer waard tegelijkertijd hebben die staten veel minder invloed op de uitslag.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In principe zou je kunnen zeggen of kunnen stellen dat bepaalde staten VEEL meer impact hebben op de verkiezingen dan andere grote staten. Er is dus sprake van een voortrekkersrol ofzo, heel raar systeem dit. Niet iedere stem is evenveel waard zeg maar.
Nee, die laat zich ook niet sturen. En is alleen loyaal aan Wilders.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat Wilders zich wel laat sturen door die paar mensen die hij vertrouwt en volgens mij is vrijwel alles wat hij zegt grondig voorbereid en doorgesproken met zijn juridisch adviseurs zodat hij bijna altijd net binnen de lijntjes blijft.
Een wereld van verschil met Trump die regelmatig het eerste dat in hem opkomt eruit floept.
Pfoe, weet ik niet meer.quote:
Ja, weet het.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In principe zou je kunnen zeggen of kunnen stellen dat bepaalde staten VEEL meer impact hebben op de verkiezingen dan andere grote staten. Er is dus sprake van een voortrekkersrol ofzo, heel raar systeem dit. Niet iedere stem is evenveel waard zeg maar.
Juist niet. Als jij als kandidaat de staten pakt met veel kiesmannen dan zijn al die kleine staten voor jan lul naar de stembus gereden oftewel die stemmen zijn minder waard.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Stemmen in de kleinere staten zijn per stem veel meer waard.
exit-polls moet je alleen al met een hele flinke korrel zout nemen ivm early voters. Die tellen daarin niet mee.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:19 schreef Montov het volgende:
[..]
Wie schuift er, of waarom zouden we dat nu al serieus nemen terwijl er nog geen stemmen geteld zijn? Zelfs exit-polls moet je met een korreltje zout nemen, en die zijn er zelfs nog niet.
Die hoge opkomst zijn gewoon allemaal Trump stemmers die proberen te voorkomen dat Clinton wint door alle early latino voters.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heel groot aantal pre-voters, waarvan veel latino's/immigranten, heel hoge opkomst... allemaal tekenen dat het blauw wordt
1. Het zijn vooral westerse bedrijven die in China produceren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
China heeft geen probleem aangezien de hele wereld bij hun koopt. Een simpel voorbeeld als AliExpress heeft al 1 MILJOEN orders per dag. China produceert werkelijk alles zoals tv's, spijkerbroeken etc etc wat de hele wereld bij ze afneemt. Wat wil USA zonder China? Ze kunnen het nooit zo goedkoop produceren ivm loonkosten.
Lees wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Juist niet. Als jij als kandidaat de staten pakt met veel kiesmannen dan zijn al die kleine staten voor jan lul naar de stembus gereden oftewel die stemmen zijn minder waard.
We begrijpen elkaar even nietquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lees wat ik schrijf.
California; 55 kiesmannen 38.8 miljoen inwoners
Idaho, 4 kiesmannen 1.6 miljoen inwoners
Volgens wike 4x. 3x daarvan won een republikeinquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Pfoe, weet ik niet meer.
Is 2 weken geleden dat ik het zag.
Was op youtube, van CGP Grey.
Serieus?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:23 schreef vipergts het volgende:
Hoe hoog zou de staatschuld over 4 jaar zijn met een vrouw als grote Roerganger
Stel je voor in Nederland.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lees wat ik schrijf.
Dus, per stem zijn die kleinere staten meer waard.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
Ik ga er nog geen 10 minuten langer voor opblijven. Waarom zou ik dat doen? Moet ik dan onmiddelijk handelen wanneer Trump ipv Hillary wint? Zó nieuwsgierig ben ik nu ook weer niet.
You will be missed, byequote:Op dinsdag 8 november 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
Ik ga er nog geen 10 minuten langer voor opblijven. Waarom zou ik dat doen? Moet ik dan onmiddelijk handelen wanneer Trump ipv Hillary wint? Zó nieuwsgierig ben ik nu ook weer niet.
Inderdaad maar per stem zijn ze meer waardquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar even nietDie stemmen in Idaho zijn MINDER waard want je kan maar 4 kiesmannen winnen in tegenstelling tot 55 in California dus de stemmen uit Idoha zijn minder waard zeg maar, want 4 kiesmannen gaan het verschil niet maken snap je.
Maar nukes!!1!quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
200 miljard hoger, maar 3 biljoen minder hoog dan onder Trump:quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:23 schreef vipergts het volgende:
Hoe hoog zou de staatschuld over 4 jaar zijn met een vrouw als grote Roerganger
Ah, dan heb ik het verkeerd onthouden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens wike 4x. 3x daarvan won een republikein
https://en.wikipedia.org/(...)_popular_vote_margin
Niet zo serieusquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
? Heb ik nu iemand beledigd of tekort gedaan?
Volgens beide kampen begint WW3 als de andere wint. 100% kans op oorlog. Maw: ja.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
Nee dat heb je fout. Democratie betekend dat het volk stemt en dan mag er geen verschil zijn omdat jij in een grotere stad woont etc. Gewoon alle stemmen tellen en diegene met de meeste wint, dat is democratie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Inderdaad maar per stem zijn ze meer waard
Vind het juist wel een eerlijk idee. Als je het evenredig zou doen zouden die kleine staten niets te zeggen hebben en "misbruikt" kunnen worden door de grotere staten, Tegelijkertijd moet de stem van 320 miljoen mensen natuurlijk zwaarder tellen dan die van 1.5
Zie de meerwaarde van je post niet echt. Ik ga even in het Ajax-topic plaatsen dat ik niet naar de volgende thuiswedstrijd ga.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
? Heb ik nu iemand beledigd of tekort gedaan?
Je denkt verkeerd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lees wat ik schrijf.
Dus, per stem zijn die kleinere staten meer waard.
Ok. Het was eigenlijk in reactie op de mensen die wél zeiden de hele nacht wakker te blijven. Thats all.quote:
Rutte 1 had ook geen meerderheid naar percentage stemmen. Maar dat is volgens mij in NL de enige keer geweest (misschien een zakenkabinet uit WO1 uitgezonderd).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik het verkeerd onthouden.
Is wel extreem vaak, 4 keer. Procentueel gezien is dat gênant.
En wat kan ik dan nog doen om dat te voorkomen als de uitslag mij om 04:15 bekend gesteld wordt?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens beide kampen begint WW3 als de andere wint. 100% kans op oorlog. Maw: ja.
Dan zouden grote staten de kleinere gemakkelijk kunnen onderdrukken. California zit zonder water omdat hun landbouw te veel verbruikt? Gewoon dwingen dat de naburige staten dat leveren ze hebben toch de meeste stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee dat heb je fout. Democratie betekend dat het volk stemt en dan mag er geen verschil zijn omdat jij in een grotere stad woont etc. Gewoon alle stemmen tellen en diegene met de meeste wint, dat is democratie.
Snel een kuil graven natuurlijk. Begin maar vast.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat kan ik dan nog doen om dat te voorkomen als de uitslag mij om 04:15 bekend gesteld wordt?
Je kunt alvast in je schuilkelder kruipenquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat kan ik dan nog doen om dat te voorkomen als de uitslag mij om 04:15 bekend gesteld wordt?
Bier opentrekken?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Allebei kunnen toch waar zijn? Per persoon telt je stem meer in een kleine dan een grote staat. Per staat heeft een grote staat (logisch) meer invloed dan een kleine staat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je denkt verkeerd.
Het is alles of niets. Enkel als de kiesmannen verdeeld zouden worden had je gelijk.
Tim Scott?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:30 schreef heywoodu het volgende:
Een senator in South Carolina heeft voor McMullin (de Mormoon die Utah wil pakken) gestemd
Lindsey, een man, Graham.quote:
Er wonen veel meer mensen. Logisch toch?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dan zouden grote staten de kleinere gemakkelijk kunnen onderdrukken. California zit zonder water omdat hun landbouw te veel verbruikt? Gewoon dwingen dat de naburige staten dat leveren ze hebben toch de meeste stemmen.
De definitie van democratie is dat mijn stem waarde heeft, maar dit is schijn-democratie aangezien bepaalde stemmen meer of minder waard zijn. USA is dus geen democratisch land.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Allebei kunnen toch waar zijn? Per persoon telt je stem meer in een kleine dan een grote staat. Per staat heeft een grote staat (logisch) meer invloed dan een kleine staat.
Voorkomen? Dat zei ik niet. Ik kan me voorstellen dat je misschien nog het eea wel of niet wilt doen zodra je het zeker weet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Nederland zijn onze stemmen nog veel minder waard (en die van een select aantal veel meer) dat maakt ons land niet ondemocratisch.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De definitie van democratie is dat mijn stem waarde heeft, maar dit is schijn-democratie aangezien bepaalde stemmen meer of minder waard zijn. USA is dus geen democratisch land.
De USA is een oligarchie tenzij Trump wint.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De definitie van democratie is dat mijn stem waarde heeft, maar dit is schijn-democratie aangezien bepaalde stemmen meer of minder waard zijn. USA is dus geen democratisch land.
Hetzelfde is het geval in de EU. Voor het Europese Parlement heeft een stem in kleine landen een grotere impact (minder stemmen nodig per zetel) dan een stem in grotere landen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
(edit) laat ook maarquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar even nietDie stemmen in Idaho zijn MINDER waard want je kan maar 4 kiesmannen winnen in tegenstelling tot 55 in California dus de stemmen uit Idoha zijn minder waard zeg maar, want 4 kiesmannen gaan het verschil niet maken snap je.
Laatste Poll/ tussenstand.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
CNN: first exit poll in 27 minutes. Wat is een exit poll?
Ik snap wat je bedoelt, maar het is verre van eerlijk. Elke stem zou even veel gewicht moeten hebben. En degene met de meeste stemmen zou president moeten worden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Allebei kunnen toch waar zijn? Per persoon telt je stem meer in een kleine dan een grote staat. Per staat heeft een grote staat (logisch) meer invloed dan een kleine staat.
Maar dan krijg je dus hetzelfde gezeik als in de EU.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
"Op wie heeft u gestemd?" x veelquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
Nee uitslag ve poll onder de mensen die vandaag gestemd hebben..quote:
Een peiling die wordt gehouden bij de uitgang van het stemlokaal (wat heeft u gestemd?).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
In sommige staten gaat hij al trough the roof...quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef 0z het volgende:
Wat verwachten jullie van the turnout? Sinds 1996 niet hoger dan zestig procent.
Dat record zal wel verbroken gaan worden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef 0z het volgende:
Wat verwachten jullie van the turnout? Sinds 1996 niet hoger dan zestig procent.
Hij lijkt heel hoog te zijn als ik de berichten tot nu toe lees, dus ik gok dat ze dat wel gaan halenquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef 0z het volgende:
Is heel lastig om iets zinnigs te zeggen. Als jouw partij verliest in jouw staat, was je stem waardeloos voor de uiteindelijke verdeling.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn redenen om dat te vinden en er zijn redenen om iets anders te vinden, daarom gebruiken verschillende landen verschillende systemen die allemaal positieve en negatieve kanten hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar het is verre van eerlijk. Elke stem zou even veel gewicht moeten hebben. En degene met de meeste stemmen zou president moeten worden.
Dan is het toch de laatste Poll of een tussenstand?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee uitslag ve poll onder de mensen die vandaag gestemd hebben..
Jij zegt het net ff accurater dan ikquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een peiling die wordt gehouden bij de uitgang van het stemlokaal (wat heeft u gestemd?).
Peiling van mensen die gestemd hebben. Wordt uitgevoerd door mensen die buiten de stemhokjes de stemmers opwachten en daar steekproefsgewijs uit selecteren. Hoewel betrouwbaarder dan peilingen, kan het nog steeds een vertekend beeld geven (Kerry was obv exit polls ook aan de leiding in 2004).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
Bij een exit poll worden mensen die ook daadwerkelijk hebben gestemd direct daarna gevraagd wat ze hebben gestemd. Het gaat dus, in vergelijking met eerdere polls, niet om de intentie, maar de daadwerkelijke stem. Daarnaast is de populatie doorgaans een stuk hoger dan bij polls vooraf. Bij verkiezingen in Nederland geven de exit polls doorgaans een behoorlijk accuraat beeld van de daadwerkelijke uitslag (met natuurlijk wel een foutmarge).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
Nee, want alleen onder de mensen die vandaag gestemd hebben (niet de early voters) bij het verlaten vh stemlokaal. Gaat dus niet om een poll onder alle stemgerechtigden..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dan is het toch de laatste Poll of een tussenstand?
Zoek nog eens de foto op van het volle basketbalstadion van Sanders en vergelijk het met HC in New York (enkele tientallen mensen in een zaaltje, erg deprimerend).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
If only there were signs
[ afbeelding ]
Ik zeg alleen dat het de laatste Poll is en je zou kunnen zeggen een tussenstand tot de echte uitslag komt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, want alleen onder de mensen die vandaag gestemd hebben (niet de early voters) bij het verlaten vh stemlokaal. Gaat dus niet om een poll onder alle stemgerechtigden..
Thanks, en de restquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij een exit poll worden mensen die ook daadwerkelijk hebben gestemd direct daarna gevraagd wat ze hebben gestemd. Het gaat dus, in vergelijking met eerdere polls, niet om de intentie, maar de daadwerkelijke stem. Daarnaast is de populatie doorgaans een stuk hoger dan bij polls vooraf. Bij verkiezingen in Nederland geven de exit polls doorgaans een behoorlijk accuraat beeld van de daadwerkelijke uitslag (met natuurlijk wel een foutmarge).
Over 7 uur weet je het waarschijnlijk, nu nog speculeren is nog zinlozer dan het speculeren van de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Peiling van mensen die gestemd hebben. Wordt uitgevoerd door mensen die buiten de stemhokjes de stemmers opwachten en daar steekproefsgewijs uit selecteren. Hoewel betrouwbaarder dan peilingen, kan het nog steeds een vertekend beeld geven (Kerry was obv exit polls ook aan de leiding in 2004).
True. Ligt ook ad grootte vh land en de staatsvorm en de opdeling vh land (in provincies, staten, districten etc)quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn redenen om dat te vinden en er zijn redenen om iets anders te vinden, daarom gebruiken verschillende landen verschillende systemen die allemaal positieve en negatieve kanten hebben.
Gisteren waren er 33.000 mensen bij haar rally, al kwamen ze eerder voor Bruce Springsteen, Bon Jovi, Obama, enz.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoek nog eens de foto op van het volle basketbalstadion van Sanders en vergelijk het met HC in New York (enkele tientallen mensen in een zaaltje, erg deprimerend).
En dat dekt naar mijn mening de lading niet, sorry..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:38 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het de laatste Poll is en je zou kunnen zeggen een tussenstand tot de echte uitslag komt.
Nee hoor! In veel staten is het een gigantisch groot voordeel als je boven de 5% uitkomt, voor de groene partij is het dus heel erg belangrijk dat ze in die staten voldoende stemmen krijgen. Daarom beter op Stein stemmen dan thuisblijven of Sanders zijn naam opschrijven, hoewel dat laatste wel erg mooi is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is heel lastig om iets zinnigs te zeggen. Als jouw partij verliest in jouw staat, was je stem waardeloos voor de uiteindelijke verdeling.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef Frank_Underwood het volgende:
Welke live stream bekijken jullie nu? Link? Bij mij valt alles steeds weg via Youtube...
Zijn de kansen van Trump gestegen of..? Hoe staat het ervoor? Is iedereen nog zo zeker van een overwinning van Clinton?
Ik volg CNN.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef Frank_Underwood het volgende:
Welke live stream bekijken jullie nu? Link? Bij mij valt alles steeds weg via Youtube...
Zijn de kansen van Trump gestegen of..? Hoe staat het ervoor? Is iedereen nog zo zeker van een overwinning van Clinton?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Gisteren waren er 33.000 mensen bij haar rally, al kwamen ze eerder voor Bruce Springsteen, Bon Jovi, Obama, enz.
Sanders had meer toeschouwers.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Gisteren waren er 33.000 mensen bij haar rally, al kwamen ze eerder voor Bruce Springsteen, Bon Jovi, Obama, enz.
twitter:rudygiulianiGOP twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 19:16:03We cannot let Blacks and Hispanics alone decide this election for Hillary! Everyone deserves a say. All others, head to polls NOW! #Trump16 reageer retweet
Niemand weet zeker of Clinton wint. Ik snap niet dat je het steeds vraagt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef Frank_Underwood het volgende:
Ik vind het principieel onjuist dat wanneer ik verhuis van plaats A naar plaats B binnen hetzelfde land mijn stem, die in beide gevallen identiek is, tot een andere president kan leiden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn redenen om dat te vinden en er zijn redenen om iets anders te vinden, daarom gebruiken verschillende landen verschillende systemen die allemaal positieve en negatieve kanten hebben.
Maar hier gaat dat niet op ivm early voters..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij een exit poll worden mensen die ook daadwerkelijk hebben gestemd direct daarna gevraagd wat ze hebben gestemd. Het gaat dus, in vergelijking met eerdere polls, niet om de intentie, maar de daadwerkelijke stem. Daarnaast is de populatie doorgaans een stuk hoger dan bij polls vooraf. Bij verkiezingen in Nederland geven de exit polls doorgaans een behoorlijk accuraat beeld van de daadwerkelijke uitslag (met natuurlijk wel een foutmarge.)
Eufemismes zijn voor hypocriete mensen, in deze context.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Giuliani doet niet eens meer zijn best euphemismes te gebruikentwitter:rudygiulianiGOP twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 19:16:03We cannot let Blacks and Hispanics alone decide this election for Hillary! Everyone deserves a say. All others, head to polls NOW! #Trump16 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Mijn godquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Giuliani doet niet eens meer zijn best euphemismes te gebruikentwitter:rudygiulianiGOP twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 19:16:03We cannot let Blacks and Hispanics alone decide this election for Hillary! Everyone deserves a say. All others, head to polls NOW! #Trump16 reageer retweet
Die steunen al jaren elke democraat hoor..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sanders had meer toeschouwers.
Maar inderdaad, dat is best aardig.
Het feit dat HC dit soort mensen moet inzetten zegt natuurlijk ook genoeg.
Inhoudelijk klopt het natuurlijk wel dat deze twee groepen voor haar het verschil maken.quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:42 schreef Mike het volgende:
lol, CNN komt zometeen met een preview op de exit poll.
Bedankt voor je aankondiging van een preview van een exit-poll.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:42 schreef Mike het volgende:
Als ik het me goed herinner combineren ze in Nederland doorgaans de resultaten van exit polls met een reguliere laatste poll om de cijfers zo representatief te maken. Als ze in de VS op soortgelijke wijze te werk gaan zijn er vast manieren om de early voters ook zo goed en zo kwaad als het kan mee te tellen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hier gaat dat niet op ivm early voters..
Een soort spoiler? Ze laten alleen het getal achter de komma zien?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:42 schreef Mike het volgende:
Dat jij überhaupt nog het 'nieuws' van die nep journalistieke zender volgt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:42 schreef Mike het volgende:
En dat was dan een burgemeester van New Yorkquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Fox en Clinton wordt het vermoed ik.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef Frank_Underwood het volgende:
Die man is echt het noorden kwijtquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Everyone should decide this election for Hillary.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Weet jij nog wat objectiefs dan?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat jij überhaupt nog het 'nieuws' van die nep journalistieke zender volgt.
Ik weet dat jij weet wat voor clowns ze zijn, dat is het punt niet.
Ik switch tussen CNN en FOX...afhankelijk van waar ik me op dat moment het lekkerste kan ergeren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:45 schreef heywoodu het volgende:
Lebanon? Where have you been all this time?
twitter:ReutersPolitics twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:21:09JUST IN: U.S. voters want leader to end the advantage of rich and powerful, 72 percent think economy 'rigged' - Reuters/Ipsos exit poll reageer retweet
CNN dist hem even door te zeggen dat ze het over een county hadden, niet over country. Klein verschiltwitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:28:24Just out according to @CNN: "Utah officials report voting machine problems across entire country" reageer retweet
En? Bush jr. en Reagan waren de president van de federatie, dat is veel erger.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En dat was dan een burgemeester van New York
Als je doel is "to end the advantage of rich and powerful", ga je dan stemmen voor iemand met als hoofddoel belastingverlaging voor de rich and powerful?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:46 schreef Nintex het volgende:
Clinton is fuckedtwitter:ReutersPolitics twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:21:09JUST IN: U.S. voters want leader to end the advantage of rich and powerful, 72 percent think economy 'rigged' - Reuters/Ipsos exit poll reageer retweet
Reuters is toch niet betrouwbaar?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:46 schreef Nintex het volgende:
Clinton is fuckedtwitter:ReutersPolitics twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:21:09JUST IN: U.S. voters want leader to end the advantage of rich and powerful, 72 percent think economy 'rigged' - Reuters/Ipsos exit poll reageer retweet
Wat een joker is het toch ook.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:46 schreef heywoodu het volgende:
CNN dist hem even door te zeggen dat ze het over een county hadden, niet over country. Klein verschiltwitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:28:24Just out according to @CNN: "Utah officials report voting machine problems across entire country" reageer retweet
Ja, en dan elk uur een positie opschuiven terwijl een klok aftelt. Stay tuned...quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een soort spoiler? Ze laten alleen het getal achter de komma zien?
Het zou ook raar zijn als Utah iets gaat zeggen over machines in het hele land.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:46 schreef heywoodu het volgende:
Wat ze melden klopt, het probleem is eerder dat ze van alles wat relevant is (waterprotectors, Flint...) niet melden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:48 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Reuters is toch niet betrouwbaar?
Ik schrok, ik dacht dat het een aanslag was ofzo en dat die auto zo'n SWAT wagen was.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:48 schreef oompaloompa het volgende:
Ach wat sneu, wordt die lieve man interupted omdat cnn zo nodig een beeld van een auto moet laten zien
Het boyband/technische storing verhaal.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:48 schreef oompaloompa het volgende:
Ach wat sneu, wordt die lieve man interupted omdat cnn zo nodig een beeld van een auto moet laten zien
Dat wordt niet meer geupdate. (71.4%)quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:48 schreef Moira. het volgende:
Hoeveel % winkans geeft FiveThirtyEight inmiddels aan Clinton?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
71.4%quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:48 schreef Moira. het volgende:
Hoeveel % winkans geeft FiveThirtyEight inmiddels aan Clinton?
Als je hoopt dat er dan een revolutie uitbreekt...quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je doel is "to end the advantage of rich and powerful", ga je dan stemmen voor iemand met als hoofddoel belastingverlaging voor de rich and powerful?
Ik dacht om heel eerlijk te zijn even hetzelfdequote:Op dinsdag 8 november 2016 22:49 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Ik schrok, ik dacht dat het een aanslag was ofzo en dat die auto zo'n SWAT wagen was.
Leef je uit.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik switch tussen CNN en FOX...afhankelijk van waar ik me op dat moment het lekkerste kan ergeren.
Aight thanks, waarom niet eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:50 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat wordt niet meer geupdate. (71.4%)
Ohja tuurlijkquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:50 schreef Montov het volgende:
[..]
71.4%
http://projects.fivethirt(...)ex_cid=2016-forecast
Dat getal wordt niet meer geupdate. Dat is de laatste forecast. Nu is het kijken naar exit-polls en tellingen.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dem POTUS En Rep macht in Congress of andersom en je krijgt als POTUS niks gedaan..
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dem POTUS En Rep macht in Congress of andersom en je krijgt als POTUS niks gedaan..
Er komen geen polls meer uit en daar zijn ze natuurlijk van afhankelijk.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Aight thanks, waarom niet eigenlijk?
Omdat ze nu de opkomst en het stemgedrag er niet meer mee kunnen beïnvloeden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Aight thanks, waarom niet eigenlijk?
Het interessante is dat RT juist hartstikke links is, kijk maar eens naara Redacted Tonight en The Big Picture, en Abby Martin haar werk voor die zender (toen ze daar nog werkte, nu bij TeleSUR).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
Weet jij nog wat objectiefs dan?
RT is pro trump
Bloomberg is Pro Hillary
Fox is pro trump
CNN is pro hillary
Zin in 4 streams tegelijk kijken heb ik niet
Whehe ja, kwartje moest ff vallenquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:52 schreef Mike het volgende:
[..]
Er komen geen polls meer uit en daar zijn ze natuurlijk van afhankelijk.
Net daarvoor was de democratische convention.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:52 schreef Platinumgoat het volgende:
Wat gebeurde er op 31 juli - 4 augustus 2015. Zat vlak bij elkaar en opeens een grote stijging voor Clinton.
Michigan en Ohio naar trumpquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:49 schreef 0z het volgende:
Welke staten zouden voor de grootste verrassing zorgen? Alaska, Arizona of Georgia voor Clinton?
Allebeiquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:53 schreef daniela_007 het volgende:
Hoe worden de stemmen in USA eigenlijk geteld? Met de hand of elektronisch?
Ik zag heel veel papieren formulieren, met de potlood.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:53 schreef daniela_007 het volgende:
Ik raad RT trouwens aan van die 4 zenders, ik ga dadelijk zelf even kijken zo gauw er een onderbreking is bij TYT.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
Weet jij nog wat objectiefs dan?
RT is pro trump
Bloomberg is Pro Hillary
Fox is pro trump
CNN is pro hillary
Zin in 4 streams tegelijk kijken heb ik niet
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:53 schreef daniela_007 het volgende:
Zowel Trump als Clinton zijn daar vanavond en hebben daar gestemd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:58 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarom doet Fox steeds live verslag in ny.NY gaat duidelijk naar Clinton.
RT is helemaal mooiquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:58 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarom doet Fox steeds live verslag in ny.NY gaat duidelijk naar Clinton.
Als de turnout tracker van Slate klopt (moeilijk om iets over te zeggen, is de eerste keer dat ze dat doen) dan gaat Florida naar de Dems idd. En dan is het inderdaad wel klaar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Afhankelijk van de staat. Vaak met een stemmachine. Erg fraude-gevoelig.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:53 schreef daniela_007 het volgende:
ouwe reus jij ook hierquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eng, heel erg eng.
ghehe, op de laatste dag, election day is het net een wedstrijd, tuurlijk zien we nu alle sportliefhebbers ookquote:
Ik combineer het ook met een potje college football hahaquote:Op dinsdag 8 november 2016 23:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ghehe, op de laatste dag, election day is het net een wedstrijd, tuurlijk zien we nu alle sportliefhebbers ook
Er wordt zeker lokaal veel gefraudeerd, de vraag is welke partij er meer winst meer behaalt.quote:
twitter:NickRiccardi twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 23:01:17This. Those big R gains in CO came partly because Boulder apparently has been slow reporting its votes. https://t.co/u9ezDiLbRl reageer retweet
Wat denk jij?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:58 schreef skysherrif het volgende:
was een uurtje weg nog interessante updates, voter turnout of exit polls ondertussen?
Dan ga ik slapen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
eerlijk gezegd denk ik dat het over is na de uitslag van florida
Nogaal een nachtmerrie, ja. Het kan nog erger: Chelsea Clinton en een of andere Bush/Obama die later een gooi doen. Ik vrees dat het gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eng, heel erg eng.
Zoon van Trump ook nogquote:Op dinsdag 8 november 2016 23:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogaal een nachtmerrie, ja. Het kan nog erver: Chelsea Clinton en een of andere Bush/Obama die later een gooi doen. Ik vrees dat het gaat gebeuren.
Jij denkt dus dat Trump wint.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
eerlijk gezegd denk ik dat het over is na de uitslag van florida
Misschien is cnn wat voor jou?quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:05 schreef Montov het volgende:
Nu op Fox News Clinton bashing. Het was lachwekkend dat ze zo humble voelt.
Na 5 minuten is het al bijna onkijkbaar.
als trump florida wint heeft ie nog een lange weg te gaan, nee clintonquote:Op dinsdag 8 november 2016 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat Trump wint.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:06 schreef skysherrif het volgende:
BREAKING EERSTE EXIT POLLGeen interesse, ik ben enkel geïnteresseerd in de echte uitslag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Doe niet zo gek, Florida gaat naar Trump.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
als trump florida wint heeft ie nog een lange weg te gaan, nee clinton
Nu.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wanneer mogen we we eerste exit-polls/uitslagen verwachten ?
Over een uurtje ongeveer dacht ik.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wanneer mogen we we eerste exit-polls/uitslagen verwachten ?
Nee, nu ongeveerquote:Op dinsdag 8 november 2016 23:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Over een uurtje ongeveer dacht ik.
Fingers crossed voor Trump, of niet Bram? Lage belastingen voor de rijken, de infrastructuur privatiseren en een neo-conservatief buitenlandbeleid. Dat moet jou wel aanspreken als linkse rakker.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogaal een nachtmerrie, ja. Het kan nog erger: Chelsea Clinton en een of andere Bush/Obama die later een gooi doen. Ik vrees dat het gaat gebeuren.
dit is kut voor trumptwitter:ElectProject twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 23:03:56FL counties relative turnout to 2012 total about 4:50pmBroward +43,227 (+5.7%)Duval -686 (-0.1%)Pinellas (+1.1%) reageer retweet
Trump heeft die allang gegrabbed.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:09 schreef skysherrif het volgende:
dit is kut voor trumptwitter:ElectProject twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 23:03:56FL counties relative turnout to 2012 total about 4:50pmBroward +43,227 (+5.7%)Duval -686 (-0.1%)Pinellas (+1.1%) reageer retweet
Dit is precies wat ik eerder bedoelde.. Hoe kun je in jezusnaam tot juist die conclusie komen? Ik snap het echt niet..quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat Trump wint.
Ja. Nee, nee en nee. Maar misshcien wel een revolutie omdat de gifbeker erg vol zit. Ik hoop dat de neoliberale verraders binnen de Democraten zich zo de tyfus schrikken dat ze de volgende keer wel eerlijke primary's mogelijk maken en niet de pers als propagandamiddel gebruiken voor een kandidaat die een lakei is van de sponsors van de Podesta Group. Verder gaan zoals het tot nu toe gaat werkt zeker niet, laat de ellende maar groter worden zodat ze eindelijk eens wakker worden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fingers crossed voor Trump, of niet Bram? Lage belastingen voor de rijken, de infrastructuur privatiseren en een neo-conservatief buitenlandbeleid. Dat moet jou wel aanspreken als linkse rakker.
Gevoel.quote:
Klopt, pas wanneer de stembussen sluiten van een staat mag dat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 23:10 schreef Confetti het volgende:
De Amerikaanse media mogen vast geen exit-poll over de stem publiceren.
Heeft niks met een exit poll te maken en wat mensen landelijk vinden is ook niet echt boeiend. Echte exit polls van de swing states zijn hetgeen wat interessant is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |