Stel je voor in Nederland.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lees wat ik schrijf.
California; 55 kiesmannen 38.8 miljoen inwoners
Idaho, 4 kiesmannen 1.6 miljoen inwoners
Dus, per stem zijn die kleinere staten meer waard.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
Ik ga er nog geen 10 minuten langer voor opblijven. Waarom zou ik dat doen? Moet ik dan onmiddelijk handelen wanneer Trump ipv Hillary wint? Zó nieuwsgierig ben ik nu ook weer niet.
You will be missed, byequote:Op dinsdag 8 november 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
Ik ga er nog geen 10 minuten langer voor opblijven. Waarom zou ik dat doen? Moet ik dan onmiddelijk handelen wanneer Trump ipv Hillary wint? Zó nieuwsgierig ben ik nu ook weer niet.
Inderdaad maar per stem zijn ze meer waardquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar even nietDie stemmen in Idaho zijn MINDER waard want je kan maar 4 kiesmannen winnen in tegenstelling tot 55 in California dus de stemmen uit Idoha zijn minder waard zeg maar, want 4 kiesmannen gaan het verschil niet maken snap je.
Maar nukes!!1!quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
200 miljard hoger, maar 3 biljoen minder hoog dan onder Trump:quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:23 schreef vipergts het volgende:
Hoe hoog zou de staatschuld over 4 jaar zijn met een vrouw als grote Roerganger
Ah, dan heb ik het verkeerd onthouden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens wike 4x. 3x daarvan won een republikein
https://en.wikipedia.org/(...)_popular_vote_margin
Niet zo serieusquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
? Heb ik nu iemand beledigd of tekort gedaan?
Volgens beide kampen begint WW3 als de andere wint. 100% kans op oorlog. Maw: ja.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
Nee dat heb je fout. Democratie betekend dat het volk stemt en dan mag er geen verschil zijn omdat jij in een grotere stad woont etc. Gewoon alle stemmen tellen en diegene met de meeste wint, dat is democratie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Inderdaad maar per stem zijn ze meer waard
Vind het juist wel een eerlijk idee. Als je het evenredig zou doen zouden die kleine staten niets te zeggen hebben en "misbruikt" kunnen worden door de grotere staten, Tegelijkertijd moet de stem van 320 miljoen mensen natuurlijk zwaarder tellen dan die van 1.5
Zie de meerwaarde van je post niet echt. Ik ga even in het Ajax-topic plaatsen dat ik niet naar de volgende thuiswedstrijd ga.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
? Heb ik nu iemand beledigd of tekort gedaan?
Je denkt verkeerd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lees wat ik schrijf.
California; 55 kiesmannen 38.8 miljoen inwoners
Idaho, 4 kiesmannen 1.6 miljoen inwoners
Dus, per stem zijn die kleinere staten meer waard.
Ok. Het was eigenlijk in reactie op de mensen die wél zeiden de hele nacht wakker te blijven. Thats all.quote:
Rutte 1 had ook geen meerderheid naar percentage stemmen. Maar dat is volgens mij in NL de enige keer geweest (misschien een zakenkabinet uit WO1 uitgezonderd).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik het verkeerd onthouden.
Is wel extreem vaak, 4 keer. Procentueel gezien is dat gênant.
En wat kan ik dan nog doen om dat te voorkomen als de uitslag mij om 04:15 bekend gesteld wordt?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens beide kampen begint WW3 als de andere wint. 100% kans op oorlog. Maw: ja.
Dan zouden grote staten de kleinere gemakkelijk kunnen onderdrukken. California zit zonder water omdat hun landbouw te veel verbruikt? Gewoon dwingen dat de naburige staten dat leveren ze hebben toch de meeste stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee dat heb je fout. Democratie betekend dat het volk stemt en dan mag er geen verschil zijn omdat jij in een grotere stad woont etc. Gewoon alle stemmen tellen en diegene met de meeste wint, dat is democratie.
Snel een kuil graven natuurlijk. Begin maar vast.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat kan ik dan nog doen om dat te voorkomen als de uitslag mij om 04:15 bekend gesteld wordt?
Je kunt alvast in je schuilkelder kruipenquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat kan ik dan nog doen om dat te voorkomen als de uitslag mij om 04:15 bekend gesteld wordt?
Bier opentrekken?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Allebei kunnen toch waar zijn? Per persoon telt je stem meer in een kleine dan een grote staat. Per staat heeft een grote staat (logisch) meer invloed dan een kleine staat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je denkt verkeerd.
Het is alles of niets. Enkel als de kiesmannen verdeeld zouden worden had je gelijk.
Tim Scott?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:30 schreef heywoodu het volgende:
Een senator in South Carolina heeft voor McMullin (de Mormoon die Utah wil pakken) gestemd
Lindsey, een man, Graham.quote:
Er wonen veel meer mensen. Logisch toch?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dan zouden grote staten de kleinere gemakkelijk kunnen onderdrukken. California zit zonder water omdat hun landbouw te veel verbruikt? Gewoon dwingen dat de naburige staten dat leveren ze hebben toch de meeste stemmen.
De definitie van democratie is dat mijn stem waarde heeft, maar dit is schijn-democratie aangezien bepaalde stemmen meer of minder waard zijn. USA is dus geen democratisch land.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Allebei kunnen toch waar zijn? Per persoon telt je stem meer in een kleine dan een grote staat. Per staat heeft een grote staat (logisch) meer invloed dan een kleine staat.
Voorkomen? Dat zei ik niet. Ik kan me voorstellen dat je misschien nog het eea wel of niet wilt doen zodra je het zeker weet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Nederland zijn onze stemmen nog veel minder waard (en die van een select aantal veel meer) dat maakt ons land niet ondemocratisch.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De definitie van democratie is dat mijn stem waarde heeft, maar dit is schijn-democratie aangezien bepaalde stemmen meer of minder waard zijn. USA is dus geen democratisch land.
De USA is een oligarchie tenzij Trump wint.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De definitie van democratie is dat mijn stem waarde heeft, maar dit is schijn-democratie aangezien bepaalde stemmen meer of minder waard zijn. USA is dus geen democratisch land.
Hetzelfde is het geval in de EU. Voor het Europese Parlement heeft een stem in kleine landen een grotere impact (minder stemmen nodig per zetel) dan een stem in grotere landen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
(edit) laat ook maarquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar even nietDie stemmen in Idaho zijn MINDER waard want je kan maar 4 kiesmannen winnen in tegenstelling tot 55 in California dus de stemmen uit Idoha zijn minder waard zeg maar, want 4 kiesmannen gaan het verschil niet maken snap je.
Laatste Poll/ tussenstand.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
CNN: first exit poll in 27 minutes. Wat is een exit poll?
Ik snap wat je bedoelt, maar het is verre van eerlijk. Elke stem zou even veel gewicht moeten hebben. En degene met de meeste stemmen zou president moeten worden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Allebei kunnen toch waar zijn? Per persoon telt je stem meer in een kleine dan een grote staat. Per staat heeft een grote staat (logisch) meer invloed dan een kleine staat.
Maar dan krijg je dus hetzelfde gezeik als in de EU.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
"Op wie heeft u gestemd?" x veelquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
Nee uitslag ve poll onder de mensen die vandaag gestemd hebben..quote:
Een peiling die wordt gehouden bij de uitgang van het stemlokaal (wat heeft u gestemd?).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
In sommige staten gaat hij al trough the roof...quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef 0z het volgende:
Wat verwachten jullie van the turnout? Sinds 1996 niet hoger dan zestig procent.
Dat record zal wel verbroken gaan worden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef 0z het volgende:
Wat verwachten jullie van the turnout? Sinds 1996 niet hoger dan zestig procent.
Hij lijkt heel hoog te zijn als ik de berichten tot nu toe lees, dus ik gok dat ze dat wel gaan halenquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef 0z het volgende:
Is heel lastig om iets zinnigs te zeggen. Als jouw partij verliest in jouw staat, was je stem waardeloos voor de uiteindelijke verdeling.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn redenen om dat te vinden en er zijn redenen om iets anders te vinden, daarom gebruiken verschillende landen verschillende systemen die allemaal positieve en negatieve kanten hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar het is verre van eerlijk. Elke stem zou even veel gewicht moeten hebben. En degene met de meeste stemmen zou president moeten worden.
Dan is het toch de laatste Poll of een tussenstand?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee uitslag ve poll onder de mensen die vandaag gestemd hebben..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |