Jij zegt het net ff accurater dan ikquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een peiling die wordt gehouden bij de uitgang van het stemlokaal (wat heeft u gestemd?).
Peiling van mensen die gestemd hebben. Wordt uitgevoerd door mensen die buiten de stemhokjes de stemmers opwachten en daar steekproefsgewijs uit selecteren. Hoewel betrouwbaarder dan peilingen, kan het nog steeds een vertekend beeld geven (Kerry was obv exit polls ook aan de leiding in 2004).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
CNN: first exit poll in 27 minutes. Wat is een exit poll?
Bij een exit poll worden mensen die ook daadwerkelijk hebben gestemd direct daarna gevraagd wat ze hebben gestemd. Het gaat dus, in vergelijking met eerdere polls, niet om de intentie, maar de daadwerkelijke stem. Daarnaast is de populatie doorgaans een stuk hoger dan bij polls vooraf. Bij verkiezingen in Nederland geven de exit polls doorgaans een behoorlijk accuraat beeld van de daadwerkelijke uitslag (met natuurlijk wel een foutmarge).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:33 schreef cb2013 het volgende:
CNN: first exit poll in 27 minutes. Wat is een exit poll?
Nee, want alleen onder de mensen die vandaag gestemd hebben (niet de early voters) bij het verlaten vh stemlokaal. Gaat dus niet om een poll onder alle stemgerechtigden..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dan is het toch de laatste Poll of een tussenstand?
Zoek nog eens de foto op van het volle basketbalstadion van Sanders en vergelijk het met HC in New York (enkele tientallen mensen in een zaaltje, erg deprimerend).quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
If only there were signs
[ afbeelding ]
Ik zeg alleen dat het de laatste Poll is en je zou kunnen zeggen een tussenstand tot de echte uitslag komt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, want alleen onder de mensen die vandaag gestemd hebben (niet de early voters) bij het verlaten vh stemlokaal. Gaat dus niet om een poll onder alle stemgerechtigden..
Thanks, en de restquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij een exit poll worden mensen die ook daadwerkelijk hebben gestemd direct daarna gevraagd wat ze hebben gestemd. Het gaat dus, in vergelijking met eerdere polls, niet om de intentie, maar de daadwerkelijke stem. Daarnaast is de populatie doorgaans een stuk hoger dan bij polls vooraf. Bij verkiezingen in Nederland geven de exit polls doorgaans een behoorlijk accuraat beeld van de daadwerkelijke uitslag (met natuurlijk wel een foutmarge).
Over 7 uur weet je het waarschijnlijk, nu nog speculeren is nog zinlozer dan het speculeren van de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Peiling van mensen die gestemd hebben. Wordt uitgevoerd door mensen die buiten de stemhokjes de stemmers opwachten en daar steekproefsgewijs uit selecteren. Hoewel betrouwbaarder dan peilingen, kan het nog steeds een vertekend beeld geven (Kerry was obv exit polls ook aan de leiding in 2004).
True. Ligt ook ad grootte vh land en de staatsvorm en de opdeling vh land (in provincies, staten, districten etc)quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn redenen om dat te vinden en er zijn redenen om iets anders te vinden, daarom gebruiken verschillende landen verschillende systemen die allemaal positieve en negatieve kanten hebben.
Gisteren waren er 33.000 mensen bij haar rally, al kwamen ze eerder voor Bruce Springsteen, Bon Jovi, Obama, enz.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoek nog eens de foto op van het volle basketbalstadion van Sanders en vergelijk het met HC in New York (enkele tientallen mensen in een zaaltje, erg deprimerend).
En dat dekt naar mijn mening de lading niet, sorry..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:38 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het de laatste Poll is en je zou kunnen zeggen een tussenstand tot de echte uitslag komt.
Nee hoor! In veel staten is het een gigantisch groot voordeel als je boven de 5% uitkomt, voor de groene partij is het dus heel erg belangrijk dat ze in die staten voldoende stemmen krijgen. Daarom beter op Stein stemmen dan thuisblijven of Sanders zijn naam opschrijven, hoewel dat laatste wel erg mooi is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is heel lastig om iets zinnigs te zeggen. Als jouw partij verliest in jouw staat, was je stem waardeloos voor de uiteindelijke verdeling.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef Frank_Underwood het volgende:
Welke live stream bekijken jullie nu? Link? Bij mij valt alles steeds weg via Youtube...
Zijn de kansen van Trump gestegen of..? Hoe staat het ervoor? Is iedereen nog zo zeker van een overwinning van Clinton?
Ik volg CNN.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef Frank_Underwood het volgende:
Welke live stream bekijken jullie nu? Link? Bij mij valt alles steeds weg via Youtube...
Zijn de kansen van Trump gestegen of..? Hoe staat het ervoor? Is iedereen nog zo zeker van een overwinning van Clinton?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Gisteren waren er 33.000 mensen bij haar rally, al kwamen ze eerder voor Bruce Springsteen, Bon Jovi, Obama, enz.
Sanders had meer toeschouwers.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Gisteren waren er 33.000 mensen bij haar rally, al kwamen ze eerder voor Bruce Springsteen, Bon Jovi, Obama, enz.
twitter:rudygiulianiGOP twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 19:16:03We cannot let Blacks and Hispanics alone decide this election for Hillary! Everyone deserves a say. All others, head to polls NOW! #Trump16 reageer retweet
Niemand weet zeker of Clinton wint. Ik snap niet dat je het steeds vraagt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef Frank_Underwood het volgende:
Ik vind het principieel onjuist dat wanneer ik verhuis van plaats A naar plaats B binnen hetzelfde land mijn stem, die in beide gevallen identiek is, tot een andere president kan leiden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn redenen om dat te vinden en er zijn redenen om iets anders te vinden, daarom gebruiken verschillende landen verschillende systemen die allemaal positieve en negatieve kanten hebben.
Maar hier gaat dat niet op ivm early voters..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij een exit poll worden mensen die ook daadwerkelijk hebben gestemd direct daarna gevraagd wat ze hebben gestemd. Het gaat dus, in vergelijking met eerdere polls, niet om de intentie, maar de daadwerkelijke stem. Daarnaast is de populatie doorgaans een stuk hoger dan bij polls vooraf. Bij verkiezingen in Nederland geven de exit polls doorgaans een behoorlijk accuraat beeld van de daadwerkelijke uitslag (met natuurlijk wel een foutmarge.)
Eufemismes zijn voor hypocriete mensen, in deze context.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Giuliani doet niet eens meer zijn best euphemismes te gebruikentwitter:rudygiulianiGOP twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 19:16:03We cannot let Blacks and Hispanics alone decide this election for Hillary! Everyone deserves a say. All others, head to polls NOW! #Trump16 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Mijn godquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Giuliani doet niet eens meer zijn best euphemismes te gebruikentwitter:rudygiulianiGOP twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 19:16:03We cannot let Blacks and Hispanics alone decide this election for Hillary! Everyone deserves a say. All others, head to polls NOW! #Trump16 reageer retweet
Die steunen al jaren elke democraat hoor..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Sanders had meer toeschouwers.
Maar inderdaad, dat is best aardig.
Het feit dat HC dit soort mensen moet inzetten zegt natuurlijk ook genoeg.
Inhoudelijk klopt het natuurlijk wel dat deze twee groepen voor haar het verschil maken.quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:42 schreef Mike het volgende:
lol, CNN komt zometeen met een preview op de exit poll.
Bedankt voor je aankondiging van een preview van een exit-poll.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:42 schreef Mike het volgende:
Als ik het me goed herinner combineren ze in Nederland doorgaans de resultaten van exit polls met een reguliere laatste poll om de cijfers zo representatief te maken. Als ze in de VS op soortgelijke wijze te werk gaan zijn er vast manieren om de early voters ook zo goed en zo kwaad als het kan mee te tellen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hier gaat dat niet op ivm early voters..
Een soort spoiler? Ze laten alleen het getal achter de komma zien?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:42 schreef Mike het volgende:
Dat jij überhaupt nog het 'nieuws' van die nep journalistieke zender volgt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:42 schreef Mike het volgende:
En dat was dan een burgemeester van New Yorkquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Fox en Clinton wordt het vermoed ik.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:39 schreef Frank_Underwood het volgende:
Die man is echt het noorden kwijtquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Everyone should decide this election for Hillary.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Weet jij nog wat objectiefs dan?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat jij überhaupt nog het 'nieuws' van die nep journalistieke zender volgt.
Ik weet dat jij weet wat voor clowns ze zijn, dat is het punt niet.
Ik switch tussen CNN en FOX...afhankelijk van waar ik me op dat moment het lekkerste kan ergeren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat jij überhaupt nog het 'nieuws' van die nep journalistieke zender volgt.
Ik weet dat jij weet wat voor clowns ze zijn, dat is het punt niet.
?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:45 schreef heywoodu het volgende:
Lebanon? Where have you been all this time?
twitter:ReutersPolitics twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:21:09JUST IN: U.S. voters want leader to end the advantage of rich and powerful, 72 percent think economy 'rigged' - Reuters/Ipsos exit poll reageer retweet
CNN dist hem even door te zeggen dat ze het over een county hadden, niet over country. Klein verschiltwitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:28:24Just out according to @CNN: "Utah officials report voting machine problems across entire country" reageer retweet
En? Bush jr. en Reagan waren de president van de federatie, dat is veel erger.quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En dat was dan een burgemeester van New York
Als je doel is "to end the advantage of rich and powerful", ga je dan stemmen voor iemand met als hoofddoel belastingverlaging voor de rich and powerful?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:46 schreef Nintex het volgende:
Clinton is fuckedtwitter:ReutersPolitics twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:21:09JUST IN: U.S. voters want leader to end the advantage of rich and powerful, 72 percent think economy 'rigged' - Reuters/Ipsos exit poll reageer retweet
Reuters is toch niet betrouwbaar?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:46 schreef Nintex het volgende:
Clinton is fuckedtwitter:ReutersPolitics twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 22:21:09JUST IN: U.S. voters want leader to end the advantage of rich and powerful, 72 percent think economy 'rigged' - Reuters/Ipsos exit poll reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |