SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bij welke kandidaat pas jij?
De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:25 schreef Mike het volgende:
Het meest schokkende nieuws van vandaag vond ik dat Glenn Beck, ooit de grootste Obama-tegenstander van FOX News, zei 'Obama made me a better man': http://thehill.com/blogs/(...)made-me-a-better-man
Varkens kunnen blijkbaar vliegen.
Wow.quote:He has said that opposing Trump is the "moral, ethical" choice, even if it results in the election of Democrat Hillary Clinton.
Een beetje het riedeltje dat Trump over een paar jaar ook af zal gaan draaien, gok ik zo.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik dacht dat een jaar of 2 geleden er gebleken was dat hij wat hij deed vooral als een act zag en het niet echt geloofde. Dan nog steeds respect dat je je winstgevende act hiervoor op het spel zet, maar minder verrassend dan dat het echt een ommekeer in geloof zou zijn.
Ook n deze poll maar een plus 2 lead voor Clinton in Penntwitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 00:30:52#Pennsylvania:Trump 46% (+2)Clinton 44%Johnson 3%#Nevada:Clinton 44% (Tie)Trump 44%Johnson 5% @auto_alliance/@ESAGovAffairs 11/2-6 reageer retweet
Heb jij zijn spotje niet gezien waarin ze uitgebreid etaleren waarom CNN zuigt?quote:
Het is geen geheim dat gevangenen in grote meerderheid Democraat zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, gevangenen vinden het geweldig om langer in de bak te zitten en steeds meer overbevolkte gevangenissen te krijgen.
Combinatie NC en Pennsylvania is erg merkwaardig. Als het waar is krijgen we een gekke kaart, waar Clinton de Sunbelt pakt en Trump de rust beltquote:Op dinsdag 8 november 2016 00:33 schreef skysherrif het volgende:
Ook n deze poll maar een plus 2 lead voor Clinton in Penntwitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 00:30:52#Pennsylvania:Trump 46% (+2)Clinton 44%Johnson 3%#Nevada:Clinton 44% (Tie)Trump 44%Johnson 5% @auto_alliance/@ESAGovAffairs 11/2-6 reageer retweet
Zoals ik zei, propaganda is uiterst effectief.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het is geen geheim dat gevangenen in grote meerderheid Democraat zijn.
Zijn negers democraten?quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Florida trouwensquote:Op dinsdag 8 november 2016 00:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Combinatie NC en Pennsylvania is erg merkwaardig. Als het waar is krijgen we een gekke kaart, waar Clinton de Sunbelt pakt en Trump de rust belt
twitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 00:29:57#Florida:Clinton 47% (+2)Trump 45%Johnson 2% @auto_alliance Poll (11/2-6) reageer retweet
Florida naar Trump, dat houdt de spanning er lekker in.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Florida trouwenstwitter:PpollingNumbers twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 00:29:57#Florida:Clinton 47% (+2)Trump 45%Johnson 2% @auto_alliance Poll (11/2-6) reageer retweet
Preciesquote:Op dinsdag 8 november 2016 00:36 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Florida naar Trump, dat houdt de spanning er lekker in.
Juist de rust belt werd toch voorspeld voor Trump? In ieder geval wel bij de media die ik het meest volg.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Combinatie NC en Pennsylvania is erg merkwaardig. Als het waar is krijgen we een gekke kaart, waar Clinton de Sunbelt pakt en Trump de rust belt
Combinate Ohio en Pennsylvania is nog gekker
quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:36 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Florida naar Trump, dat houdt de spanning er lekker in.
Alleen Iowa lijkt me een zekerheid, Ohio waar hij favoriet is, vind ik geen zekerheid.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Juist de rust belt werd toch voorspeld voor Trump? In ieder geval wel bij de media die ik het meest volg.
Lesser of two evils.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hij is niet goed, maar beter dan Hillary
Ik vraag het me sterk af. Als het spannend wordt, zie je toch vaak dat het een 2-way race wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:41 schreef Sunst0rm het volgende:
Johnson is de laatste tijd hard gezakt in de peilingen, denken jullie dat hij de 5% haalt?
Mijn voorspelling
http://www.270towin.com/maps/bdjow
Ben benieuwd voor wie dit uiteindelijk beter gaat zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vraag het me sterk af. Als het spannend wordt, zie je toch vaak dat het een 2-way race wordt.
Vergeet ook niet dat zijn running mate mensen herhaaldelijk op heeft geroepen niet op hun maar op Hillary te stemmen,quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:41 schreef Sunst0rm het volgende:
Johnson is de laatste tijd hard gezakt in de peilingen, denken jullie dat hij de 5% haalt?
Mijn voorspelling
http://www.270towin.com/maps/lkrkd
Denk het niet, ze zijn de afgelopen tijd volledig ondergesneeuwd.en Johnson heeft wat blunders gemaakt de keren dat hij aandacht kreegquote:Op dinsdag 8 november 2016 00:41 schreef Sunst0rm het volgende:
Mijn voorspelling
http://www.270towin.com/maps/lkrkd
quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:44 schreef L3gend het volgende:
[..]
Denk het niet, ze zijn de afgelopen tijd volledig ondergesneeuwd.en Johnson heeft wat blunders gemaakt de keren dat hij aandacht kreeg
Clinton is een ervaren politica die precies weet hoe die wereld werkt. Dat is natuurlijk absoluut niet alléén maar positief, maar het maakt wel dat ik er niet aan twijfel dat ze een kundig president zou kunnen zijn. Trump heeft zijn hele leven nog niets anders laten zien dan blunders op haast elk vlak, daarbij wapperen zijn standpunten heen en weer als een vlag in de storm en liegt hij bijna om de zin.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hij is niet goed, maar beter dan Hillary
Waarom denk je eigenlijk dat ze door haar ervaring een kundig president wordt? Wat vind je bijv. dat ze heeft laten zien tijdens haar carriere dat je vertrouwen doet geven dat ze een goede president wordt?quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Clinton is een ervaren politica die precies weet hoe die wereld werkt. Dat is natuurlijk absoluut niet alléén maar positief, maar het maakt wel dat ik er niet aan twijfel dat ze een kundig president zou kunnen zijn. Trump heeft zijn hele leven nog niets anders laten zien dan blunders op haast elk vlak, daarbij wapperen zijn standpunten heen en weer als een vlag in de storm en liegt hij bijna om de zin.
Maak dan Adje president, of zo.
Ze heeft meegeholpen Bin Laden te pakken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarom denk je eigenlijk dat ze door haar ervaring een kundig president wordt? Wat vind je bijv. dat ze heeft laten zien tijdens haar carriere dat je vertrouwen doet geven dat ze een goede president wordt?
Als voormalig first lady heeft ze meer ervaring dan welke kandidaat dan ook. Dat lijkt me sowieso al een gigantische plus. Het zou me ook niet verbazen als je in de toekomst vaker gaat zien dat echtgenote(s/n) van voormalige presidente(n/s) voor president runnen. Los van of je het eens bent met haar beleid staat vast dat ze precies weet hoe het ambt werkt. Daarnaast heeft ze als minister goede relaties opgebouwd met buitenlandse staatshoofden en kan ze goed met de pers omgaan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarom denk je eigenlijk dat ze door haar ervaring een kundig president wordt? Wat vind je bijv. dat ze heeft laten zien tijdens haar carriere dat je vertrouwen doet geven dat ze een goede president wordt?
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 20:15:52The concept of global warming was created by and for the Chinese in order to make U.S. manufacturing non-competitive. reageer retweet
Zoals het stemmen tegen het homohuwelijkquote:Op dinsdag 8 november 2016 01:01 schreef oompaloompa het volgende:
Voor een groot deel is een goede politicus zijn ook gewoon het tegenhouden van beleid dat slecht zou zijn, dat valt alleen moeilijk te kwantificeren en valt niet zo op.
Precies.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zoals het stemmen tegen het homohuwelijk.
Nee maar het is natuurlijk wel logisch dat ze meer ervaring heeft en of ze geschikt is voor het ambt doet er haast niet toe als Trump zo ongeschikt is.
Komen ze eerder vrij, dat is logisch.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat vind je er dan van dat Clinton liegt over dingen die daadwerkelijk invloed op haar functioneren kunnen hebben (liegen over e-mailschandaal)?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies.
Wat me aan Trump het meest tegenstaat, en ik snap niet hoe sommige mensen daar overheen kunnen kijken, is het constante liegen wat hij doet. In bijna elke zin zit wel een al dan niet verkapte leugen. Zelfs als hij gelijk heeft verdraait hij het op zo'n manier dat het niet meer klopt.
Dat liegen staat me nog niet eens zo tegen, ik vraag me af of hij het amper door heeft. Ik vraag me af hoeveel clinton meent en hoeveel van haar policies straks van wall street komen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies.
Wat me aan Trump het meest tegenstaat, en ik snap niet hoe sommige mensen daar overheen kunnen kijken, is het constante liegen wat hij doet. In bijna elke zin zit wel een al dan niet verkapte leugen. Zelfs als hij gelijk heeft verdraait hij het op zo'n manier dat het niet meer klopt.
twitter:ElectProject twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 01:10:45In 2012 IA Dems +9.9 point #earlyvote advantage. In 2016, Dems +6.7 points, or 3.2 point shift. Obama won 5.8 points -> Clinton +2.6 points reageer retweet
Dat is te makkelijk. De GoP heeft alleen maar idioten de lijst gehad. Ze hebben zelf met hun Tea Party en Goverment Shutdown gedrag de weg voor een idioot als Trump geeffend. Ze hebben zelf de toon gezet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:59 schreef Tchock het volgende:
Al met al lijkt ze me gewoon geschikt. Ik vind haar absoluut geen ideale kandidaat en ik ben het ook eens met de stelling dat ze vrijwel zeker verloren had van een betere republikeinse kandidaat.
Cruz weet ik nog niet. Je kan veel zeggen, maar die man is een prima debater en ik vond clinton tegenvallen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. De GoP heeft alleen maar idioten de lijst gehad. Ze hebben zelf met hun Tea Party en Goverment Shutdown gedrag de weg voor een idioot als Trump geeffend. Ze hebben zelf de toon gezet.
Ik denk dat Clinton het op argumenten makkelijk had gewonnen van bijvoorbeeld een Cruz of een Christie.
Slecht, uiteraard! De Democratische Partij gaat heel naar en geheimzinnig te werk, dat zie je rond de e-mails en toen Hillary ziek was en in de voorverkiezingen. Zij liegt daar zelf over mee. Maar kijk even waar je het mee vergelijkt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:11 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat vind je er dan van dat Clinton liegt over dingen die daadwerkelijk invloed op haar functioneren kunnen hebben (liegen over e-mailschandaal)?
Dat gaat niet gebeuren ben ik bang,quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:13 schreef skysherrif het volgende:
twitter:ElectProject twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 01:10:45In 2012 IA Dems +9.9 point #earlyvote advantage. In 2016, Dems +6.7 points, or 3.2 point shift. Obama won 5.8 points -> Clinton +2.6 points reageer retweet
OPquote:Op dinsdag 8 november 2016 01:15 schreef Monopoly het volgende:
Hoe laat gaan de polls open en dicht (Nederlandse tijd?)
Is er een bepaalde volgorde van bekendmaking per staat? Lijkt mij dat de kleine Staten als eerste zijn ivm het 'minst' aantal stemmen?
Hij noemt de kansen ook klein, maar er is iig nog een kleine kans aanwezig (groter wss dan Trump in nevada?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:15 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren ben ik bang,
Als Clinton Iowa wint, is het een landslide.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hij noemt de kansen ook klein, maar er is iig nog een kleine kans aanwezig (groter wss dan Trump in nevada?)
Maargoed Iowa is wel de staat geweest waar Trump consistent goed is geweest
Haha no probquote:Op dinsdag 8 november 2016 01:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah, thanks. Was gelijk naar laatste post gesprongen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat laatste is grappig (vind ik) en geeft blijk van een goed gevoel voor humor. Ook van ego, maar het hebben van ego is niet per sé negatief.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Slecht, uiteraard! De Democratische Partij gaat heel naar en geheimzinnig te werk, dat zie je rond de e-mails en toen Hillary ziek was en in de voorverkiezingen. Zij liegt daar zelf over mee. Maar kijk even waar je het mee vergelijkt.![]()
Trump belt een journalist terwijl hij doet alsof hij iemand anders is om zichzelf complimenten te geven, liegt dan dat hij niet Trump is, geeft later toe dat hij dat wel was, liegt vervolgens dat hij dat tóch niet was en dat hij dat ook nooit heeft toegegeven.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha no probJa idd, Logisch ook welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Grote bek opzetten is zijn stijl.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Cruz weet ik nog niet. Je kan veel zeggen, maar die man is een prima debater en ik vond clinton tegenvallen.
Cruz en Christie waren ook beide erg slechte kandidaten inderdaad. Ik denk wel dat met de onvrede die over HC heerst in het land, er niet veel nodig was geweest voor veel kiezers om voor de GOP te kiezen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. De GoP heeft alleen maar idioten de lijst gehad. Ze hebben zelf met hun Tea Party en Goverment Shutdown gedrag de weg voor een idioot als Trump geeffend. Ze hebben zelf de toon gezet.
Ik denk dat Clinton het op argumenten makkelijk had gewonnen van bijvoorbeeld een Cruz of een Christie.
Eigenlijk is CNN nog slechter door deze verkiezingen heen gekomen dan Clinton.quote:
Trump liegt over alles! Zoals net iemand zei lijkt hij het niet eens door te hebben. Je kunt niet alles op een "gevoel voor humor" gooien, zeker niet als het om hele belangrijke standpunten gaat. Een presidentskandidaat die grapt over zijn tegenstander in de gevangenis gooien als hij wint?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:18 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar dat laatste is grappig (vind ik) en geeft blijk van een goed gevoel voor humor. Ook van ego, maar het hebben van ego is niet per sé negatief.
Clinton liegt over dingen die daadwerkelijk het leven van Amerikanen beļnvloedt. Haar geheimzinnige corruptie is daadwerkelijk schadelijk.
Ten eerste heeft ze eerst vijftien jaar bij een advocatenkantoor gewerkt en het daar tot partner geschopt. Als eerste vrouwelijke jurist op de werkvloer, en later als eerste vrouwelijke partner van dat advocatenkantoor (Rose Law Firm). Daarbij heeft ze zich in die tijd actief ingezet voor vrouwen- en kinderrechten. Kijk bijvoorbeeld naar het mede oprichten van Arkansas Advocates for Children and Families (in 1977, dus twee jaar voordat Bill gouverneur van Arkansas werd) of haar voorzitterschap (weer als eerste vrouw, in 1978) van de Legal Services Corporation. Een publiek gefinancierde organisatie die de gelijke toegang tot wettelijke bescherming voor Amerikanen probeert te waarborgen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja opzich hebben die leaks nog redelijk wat invloed gehad, debbie is er door moeten aftreden en donna brazile ontslagen bij CNN (lijkt me toch niet dat zij haar positie bij DNC kan behouden, alhoewel debbie trouwens daar ook gewoon nog zit in een andere rol)quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Eigenlijk is CNN nog slechter door deze verkiezingen heen gekomen dan Clinton.
Ik vind inderdaad dat je Clinton kan bewonderen om haar pragmatische aanpak, perfecte voorbereiding (misschien wel een beetje digibeet..) en jarenlange ervaring plus tomeloze inzet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ten eerste heeft ze eerst vijftien jaar bij een advocatenkantoor gewerkt en het daar tot partner geschopt. Als eerste vrouwelijke jurist op de werkvloer, en later als eerste vrouwelijke partner van dat advocatenkantoor (Rose Law Firm). Daarbij heeft ze zich in die tijd actief ingezet voor vrouwen- en kinderrechten. Kijk bijvoorbeeld naar het mede oprichten van Arkansas Advocates for Children and Families (in 1977, dus twee jaar voordat Bill gouverneur van Arkansas werd) of haar voorzitterschap (weer als eerste vrouw, in 1978) van de Legal Services Corporation. Een publiek gefinancierde organisatie die de gelijke toegang tot wettelijke bescherming voor Amerikanen probeert te waarborgen.
Ten tweede toont ze zich met haar tijd als First Lady meester in de diplomatieke/pragmatische aanpak. Dat zullen sommigen hier een zwak punt van haar vinden, maar persoonlijk zie ik een vrouw die het grote plaatje in het oog houdt en zonder haar doel voor ogen te verliezen haar feministische stokpaardjes laat varen (Rodham wordt Clinton, bril gaat af en de make-up gaat op). Niet dat ze het niet met die stokpaardjes heeft geprobeerd, ze realiseerde zich gewoon dat het voor een deel haar feministische trekken waren die haar man de eerste maal het gouverneurschap kostten. Dat vind ik niet zwak, maar juist heel sterk.
Clinton heeft zich namelijk nooit in de rol van lieflijke First Lady geschikt, zij was altijd het mikpunt van conservatieven omdat ze gewoon een baan had (en wat voor een). Tegelijkertijd kreeg ze dan ook de progressieven over zich heen omdat ze zich juist teveel schikte, maar mijn inziens bewandelt Clinton gewoon de gulden middenweg. Ook het feit dat ze als eerste First Lady ooit de taak kreeg om wetgeving door het Congres te loodsen (wat niet lukte, maar ą la) zegt mij dat ze haar principes eigenlijk nooit heeft laten varen.
Verder is ze ook de eerste vrouwelijke senator van New York (en de eerste first lady die senator wordt of überhaupt een verkiesbare publieke functie bekleedt), waar ze een vrij stevig links trackrecord heeft achtergelaten na acht jaar. Vind ik mooi. Daarna ervaring opgedaan als minister van Buitenlandse zaken, waar alle onderzoeken uitwijzen dat ze toch vrij duidelijk niet verzaakt heeft in die tijd.
Het maakt haar een van de meest competente presidentkandidaten die ik ooit heb gezien, en bij mij leeft heel erg het gevoel dat als er een vrouw is die het glazen plafond dan moet gaan breken dat dat Hillary Rodham Clinton moet zijn. Zij is het die decennia lang de hoon van de conservatieven over zich heen heeft gekregen, zij is het die het verdient om president te worden.
Op militair gebied wint de VS het van Rusland.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:27 schreef glazenbak123 het volgende:
Vanaf dit moment (alvast) zeg ik al mijn vertrouwen in de Amerikaanse staat op en zweer ik mij bij de Russen te voegen mocht de pleuris tussen die 2 uitbreken aankomende jaren.
Ik ben een gevoelsmens en als ik dan ten onder zal gaan zal het met de gevoelde agressie richting dat land (elitair uithangbord met macht dus niet de bewoners) zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op militair gebied wint de VS het van Rusland.
Op agressie wint Rusland het makkelijk van de VS.
Staat in de op, die tijd +6.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:15 schreef Monopoly het volgende:
Hoe laat gaan de polls open en dicht (Nederlandse tijd?)
Is er een bepaalde volgorde van bekendmaking per staat? Lijkt mij dat de kleine Staten als eerste zijn ivm het 'minst' aantal stemmen?
Ja, dat kan ook echt niet. Nu doe je alleen net alsof een stem op Trump wel iets gaat doen aan pay to play. Dat is natuurlijk complete onzin, als er iemand daarmee als een vis in het water is is het ouwejongenskrentenbroodzakenman Donald Trump wel.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat je Clinton kan bewonderen om haar pragmatische aanpak, perfecte voorbereiding (misschien wel een beetje digibeet..) en jarenlange ervaring plus tomeloze inzet.
Alleen het constante gedraaikont van haar (zo komt het iig over op mij) over tal van standpunten door de jaren heen, of over fundamentele zaken als het homohuwelijk vind ik erg lastig om te respecteren. Hoe ze eigenlijk veel zaken eerst polled en zich dan over uitspreekt, zal vast normale gang van zaken zijn en clinton wordt hier nu extra op aangekeken... en daarom kan ik daar nog zeker door heen kijken...
Maar zaken als dit:
http://abcnews.go.com/Pol(...)rd/story?id=39710624
Kunnen toch echt niet? Moet eens klaar zijn met dat pay to play gehalte in de Amerikaanse politiek, zeker in dit soort boards.
Neehoor, dit heeft totaal niets met Trump te maken. Trump kan je amper serieus over debatteren, de clown.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook echt niet. Nu doe je alleen net alsof een stem op Trump wel iets gaat doen aan pay to play. Dat is natuurlijk complete onzin, als er iemand daarmee als een vis in het water is is het ouwejongenskrentenbroodzakenman Donald Trump wel.
Als er daadwerkelijk iemand tegenover haar had gestaan die daar wat aan zou doen zou het voor mij een hele moeilijke keuze worden, en ik vermoed dat ik Clinton dan zou laten varen. Maar dat hoef ik niet, want het p2p-pakket zit bij beide kandidaten inbegrepen.
Natuurlijk, ik heb gewoon een kritische blik. Dat maakt echter niet dat ik haar kwaliteiten niet meer zie, want die heeft ze wel degelijk.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Neehoor, dit heeft totaal niets met Trump te maken. Trump kan je amper serieus over debatteren, de clown.
Ben iig blij dat je toegeeft dat er wat dat betreft ook mindere kanten aan Clinton zitten
Hear, hear!quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ten eerste heeft ze eerst vijftien jaar bij een advocatenkantoor gewerkt en het daar tot partner geschopt. Als eerste vrouwelijke jurist op de werkvloer, en later als eerste vrouwelijke partner van dat advocatenkantoor (Rose Law Firm). Daarbij heeft ze zich in die tijd actief ingezet voor vrouwen- en kinderrechten. Kijk bijvoorbeeld naar het mede oprichten van Arkansas Advocates for Children and Families (in 1977, dus twee jaar voordat Bill gouverneur van Arkansas werd) of haar voorzitterschap (weer als eerste vrouw, in 1978) van de Legal Services Corporation. Een publiek gefinancierde organisatie die de gelijke toegang tot wettelijke bescherming voor Amerikanen probeert te waarborgen.
Ten tweede toont ze zich met haar tijd als First Lady meester in de diplomatieke/pragmatische aanpak. Dat zullen sommigen hier een zwak punt van haar vinden, maar persoonlijk zie ik een vrouw die het grote plaatje in het oog houdt en zonder haar doel voor ogen te verliezen haar feministische stokpaardjes laat varen (Rodham wordt Clinton, bril gaat af en de make-up gaat op). Niet dat ze het niet met die stokpaardjes heeft geprobeerd, ze realiseerde zich gewoon dat het voor een deel haar feministische trekken waren die haar man de eerste maal het gouverneurschap kostten. Dat vind ik niet zwak, maar juist heel sterk.
Clinton heeft zich namelijk nooit in de rol van lieflijke First Lady geschikt, zij was altijd het mikpunt van conservatieven omdat ze gewoon een baan had (en wat voor een). Tegelijkertijd kreeg ze dan ook de progressieven over zich heen omdat ze zich juist teveel schikte, maar mijn inziens bewandelt Clinton gewoon de gulden middenweg. Ook het feit dat ze als eerste First Lady ooit de taak kreeg om wetgeving door het Congres te loodsen (wat niet lukte, maar ą la) zegt mij dat ze haar principes eigenlijk nooit heeft laten varen.
Verder is ze ook de eerste vrouwelijke senator van New York (en de eerste first lady die senator wordt of überhaupt een verkiesbare publieke functie bekleedt), waar ze een vrij stevig links trackrecord heeft achtergelaten na acht jaar. Vind ik mooi. Daarna ervaring opgedaan als minister van Buitenlandse zaken, waar alle onderzoeken uitwijzen dat ze toch vrij duidelijk niet verzaakt heeft in die tijd.
Het maakt haar een van de meest competente presidentkandidaten die ik ooit heb gezien, en bij mij leeft heel erg het gevoel dat als er een vrouw is die het glazen plafond dan moet gaan breken dat dat Hillary Rodham Clinton moet zijn. Zij is het die decennia lang de hoon van de conservatieven over zich heen heeft gekregen, zij is het die het verdient om president te worden.
Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen op zo'n manier naar walgelijke, immorele zaken kunnen kijken. Het gaat hier over een persoon met vele liters bloed aan haar handen. Wat is dit voor een blaatverhaal?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vladimir is wel een haantje hoor en net zo gekquote:Op dinsdag 8 november 2016 01:27 schreef glazenbak123 het volgende:
Vanaf dit moment (alvast) zeg ik al mijn vertrouwen in de Amerikaanse staat op en zweer ik mij bij de Russen te voegen mocht de pleuris tussen die 2 uitbreken aankomende jaren.
Die liters bloed die niemand maar kan bewijzen bedoel je? Sorry, daar besteed ik verder geen aandacht aan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen op zo'n manier naar walgelijke, immorele zaken kunnen kijken. Het gaat hier over een persoon met vele liters bloed aan haar handen. Wat is dit voor een blaatverhaal?
Irak, Libiė.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die liters bloed die niemand maar kan bewijzen bedoel je? Sorry, daar besteed ik verder geen aandacht aan.
Wat?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die liters bloed die niemand maar kan bewijzen bedoel je? Sorry, daar besteed ik verder geen aandacht aan.
Sorry, ik was even vergeten dat die oorlogen de schuld waren van Clinton.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat?![]()
Was je zo druk bezig met verhaaltjes lezen over hoe heldhaftig mevrouw Clinton haar brilletje afdeed, dat je een paar oorlogen hebt gemist?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Sorry, ik was even vergeten dat die oorlogen de schuld waren van Clinton.
En al schaam je je niet na Trumps rariteiten dat je ooit hem the lesser evil vond, schaam je je wel om te zien met welk volk je je identificeerdequote:Op dinsdag 8 november 2016 02:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Eigenlijk is CNN nog slechter door deze verkiezingen heen gekomen dan Clinton.
Ze heeft eigenhandig al die hoofden ingeslagen tot haar knokkels ervan bloeddenquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Behalve als die normaal republican stemmen vanwege de christian values en deze keer niet republican stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:11 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
28 rep is best hoog, tel daar miss nog een klein deel van de NPA erbij op en je hebt een hoger aantal hispanics die trump voten dan romney?
Of was 27/28 het gemiddelde landelijk bij hispanics van romney en was het hoger in Florida, ben even niet zeker. Vind die 28 opmerkelijk hoog, al gaat er wellicht een substantieel deel af die voor clinton gaan maar wel als rep ingeschreven staan.
Wat moet dit voorstellen, een soort omgekeerde Nuremberg Defence?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ze heeft eigenhandig al die hoofden ingeslagen tot haar knokkels ervan bloedden
quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Behalve als die normaal republican stemmen vanwege de christian values en deze keer niet republican stemmen.
Meh die edit verscheen pas tijdens het intypen
Het is nooit te laat voor bezinning.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En al schaam je je niet na Trumps rariteiten dat je ooit hem the lesser evil vond, schaam je je wel om te zien met welk volk je je identificeerde
Zo'n knappe kerel, en dan is 'ie een Trump stemmerquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:22 schreef skysherrif het volgende:
even allemaal uit ons hoofd leren voor als trump morgen toch wint
Serieus, who gives a fuck? Het gaat erom wie de meest geschikte persoon is? Als jij haar het meest geschikt vindt van de 4, prima. Maar niet steeds "glazen plafond"/"ze is een vrouw" verhaal.quote:
Jij valt op mannen met wit haar en een flinke baard ?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zo'n knappe kerel, en dan is 'ie een Trump stemmer
Ze heeft het liefst snorrenquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jij valt op mannen met wit haar en een flinke baard ?
Dat ze de eerste vrouw is zegt niet zoveel nee. Het gaat mij om het feit dat ze een spoor van gebroken plafonds achter zich heeft (wat toch minstens zegt dat ze zeer bekwaam is) en symbool staat voor de decennialange hoon die het conservatieve kamp over heeft voor een sterke zelfstandige vrouw.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus, who gives a fuck? Het gaat erom wie de meest geschikte persoon is? Als jij haar het meest geschikt vindt van de 4, prima. Maar niet steeds "glazen plafond"/"ze is een vrouw" verhaal.
Clinton is zeer intelligent en getalenteerd (heeft ook wel veel te danken gehad aan haar man die al vroeg Minister van Justitie was), maar heeft ook duidelijk diskwalificerende kenmerken: geen connectie met de echte wereld, geen consistentie, leugenachtig over de verkeerde dingen, corrupt, harteloos, neiging zichzelf te omringen met ongepaste mensen, omgeven door schandalen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Fair enough maar dat maakt het voor mij juist pijnlijk dat zij nu in het centrum van de corruptie staat en zo erg de media heeft misbruikt richting concurrerende politici. Juist zij zou beter moeten weten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat ze de eerste vrouw is zegt niet zoveel nee. Het gaat mij om het feit dat ze een spoor van gebroken plafonds achter zich heeft (wat toch minstens zegt dat ze zeer bekwaam is) en symbool staat voor de decennialange hoon die het conservatieve kamp over heeft voor een sterke zelfstandige vrouw.
Dit inderdaad. Het doet af aan de geloofwaardigheid van het verhaal.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus, who gives a fuck? Het gaat erom wie de meest geschikte persoon is? Als jij haar het meest geschikt vindt van de 4, prima. Maar niet steeds "glazen plafond"/"ze is een vrouw" verhaal.
Weet je of dat een weighted poll was?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:32 schreef skysherrif het volgende:
Herinneren we nog de trafalgar polls van vanavond waar trump voorstond in Penn en Michigan?
Ja trump had daar blijkbaar 28 procent van de black vote
Wat deed ze eigenlijk in het bestuur van WalMart, waarom was ze tegen het homohuwelijk en waarom stortte ze Libiė in volkomen chaos?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat ze de eerste vrouw is zegt niet zoveel nee. Het gaat mij om het feit dat ze een spoor van gebroken plafonds achter zich heeft (wat toch minstens zegt dat ze zeer bekwaam is) en symbool staat voor de decennialange hoon die het conservatieve kamp over heeft voor een sterke zelfstandige vrouw.
Die correlatie kan ook andersom causaal verklaard wordenquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fair enough maar dat maakt het voor mij juist pijnlijk dat zij nu in het centrum van de corruptie staat en zo erg de media heeft misbruikt richting concurrerende politici. Juist zij zou beter moeten weten.
dit is het enige wat ik las:quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Weet je of dat een weighted poll was?
twitter:HawkinsUSA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 02:25:25More Trafalgar Group. Trump Black/Hispanic breakdowns in swing states:FL: 26% B/41% HMI: 27% B/39% HCO: 27% B/36% HPA: 28% B/35% HUhh reageer retweet
Toen zij in het bestuur van Walmart zat waren de hoogtijdagen voor Walmart van het unionbusting, als gevolg daarvan zijn nu voltijd-medewerkers van die supermarkt afhankelijk van voedselbonnen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat deed ze eigenlijk in het bestuur van WalMart, waarom was ze tegen het homohuwelijk en waarom stortte ze Libiė in volkomen chaos?
En de oorlog in Irak blijft natuurlijk ook een 'dingetje'.
Het is idd meer de vraag geworden wie de meeste 'diskwalificerende kenmerken' heeft, en dan gaat Trump toch echt met die 'prijs' naar huis. Dat hij überhaupt genomineerd is vind ik bizar. Iemand buiten het systeem die niet politiek correct is, prima. Maar specifiek Trump, een kerel die nooit van z'n leven een connectie heeft gehad met de 'echte wereld' en zelfs nog geen samenhangend antwoord kan geven als je hem vraagt wat zijn lievelingseten is. Nee, dan 100% liever Clinton. Die heeft tenminste nog diplomatieke vaardigheden en heeft tenminste wat te zeggen ten opzichte van andere wereldleiders. Niemand zou Trump serieus nemen, zie 'm al met inbreng komen in de VNquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:35 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Clinton is zeer intelligent en getalenteerd (heeft ook wel veel te danken gehad aan haar man die al vroeg Minister van Justitie was), maar heeft ook duidelijk diskwalificerende kenmerken: geen connectie met de echte wereld, geen consistentie, leugenachtig over de verkeerde dingen, corrupt, harteloos, neiging zichzelf te omringen met ongepaste mensen, omgeven door schandalen.
Ik denk dat ze tussen de jaren '70 en nu heel erg veranderd is. Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik haar misschien wel geschikt zou achten voor een (hoge) beleidsfunctie, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om het leven van bepaalde mensen te vernietigen die een fractie hebben gedaan van wat Clinton deed en haar te promoveren.
Het is mij ook wel wat tegen gevallen. Het ergste vind ik nog wel dat Guantanamo Bay nog steeds open is. Dat was zowat het eerste dat hij zou sluiten, maar het is nog steeds open. Dat is niet goed.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoeveel Change heeft Obama kunnen maken in 8 jaar?
Heksenjacht op Assange en Snowden, drones, nog meer drones, natives laten mishandelen in North Dakota, mensen in Flint laten creperen door loodvergiftiging, tijdelijke belastingverlaging voor de rijkste mensen permanent gemaakt, fracking en nog wat meer.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kortom het is een grote poppenkast.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het is mij ook wel wat tegen gevallen. Het ergste vind ik nog wel dat Guantanamo Bay nog steeds open is. Dat was zowat het eerste dat hij zou sluiten, maar het is nog steeds open. Dat is niet goed.
Hillary zal vast meer voor elkaar kunnen krijgen, maar dat lijkt me nou niet echt iets positiefs.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het is idd meer de vraag geworden wie de meeste 'diskwalificerende kenmerken' heeft, en dan gaat Trump toch echt met die 'prijs' naar huis. Dat hij überhaupt genomineerd is vind ik bizar. Iemand buiten het systeem die niet politiek correct is, prima. Maar specifiek Trump, een kerel die nooit van z'n leven een connectie heeft gehad met de 'echte wereld' en zelfs nog geen samenhangend antwoord kan geven als je hem vraagt wat zijn lievelingseten is. Nee, dan 100% liever Clinton. Die heeft tenminste nog diplomatieke vaardigheden en heeft tenminste wat te zeggen ten opzichte van andere wereldleiders. Niemand zou Trump serieus nemen, zie 'm al met inbreng komen in de VN
Dat vind ik ook wel het andere uiterste van het spectrumquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom het is een grote poppenkast.
Dat zou hij in de eerste 100 dagen doen jaquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het is mij ook wel wat tegen gevallen. Het ergste vind ik nog wel dat Guantanamo Bay nog steeds open is. Dat was zowat het eerste dat hij zou sluiten, maar het is nog steeds open. Dat is niet goed.
Minder dan hij had kunnen doen als Republikeinen grote beslissingen niet steeds zouden blokkeren.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is hoe dan ook een sneue boel daar. Maar met Trump aan het roer zie ik geen enkel aspect beter gaan dan het met Clinton zou gaanquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hillary zal vast meer voor elkaar kunnen krijgen, maar dat lijkt me nou niet echt iets positiefs.
Obama is 10x beter te pruimen wanneer ie spreekt, is een man met humor.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel het andere uiterste van het spectrum![]()
Er had meer in gezeten, maar volgens mij heeft hij wel zijn stempel op beleid kunnen drukken.
Thanks, in de crosstabs is het voor pennsylvania maar 6.15%, heb Michigan niet gecheckt (want te lui) maar 28% lijkt me nogal ongeloofwaardig...quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
dit is het enige wat ik las:twitter:HawkinsUSA twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 02:25:25More Trafalgar Group. Trump Black/Hispanic breakdowns in swing states:FL: 26% B/41% HMI: 27% B/39% HCO: 27% B/36% HPA: 28% B/35% HUhh reageer retweet
Naar wie zou jouw voorkeur uitgaan? Johnson?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hillary zal vast meer voor elkaar kunnen krijgen, maar dat lijkt me nou niet echt iets positiefs.
Ja lijkt me ook absurd hoog, geen idee hoe ze aan dat aantal komen..quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Thanks, in de crosstabs is het voor pennsylvania maar 6.15%, heb Michigan niet gecheckt (want te lui) maar 28% lijkt me nogal ongeloofwaardig...
https://drive.google.com/file/d/0B4lhKxf9pMiteE9pZkcwQnZ3TVk/view
"Wat is Aleppo?" "Wie zijn de wereldleiders?"quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Naar wie zou jouw voorkeur uitgaan? Johnson?
Dat is leuk maar dat maakt hem geen betere president. Hetzelfde verhaals als bij Rutte.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Obama is 10x beter te pruimen wanneer ie spreekt, is een man met humor.
Michigan ook even gechecked, 5.65% die getallen slaan nergens op. (ik geef jou niet de schuld)quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja lijkt me ook absurd hoog, geen idee hoe ze aan dat aantal komen..
bij deze rallie kan je niet zeggen dat er geen clinton stemmers op kwamen dagen. Alhoewel er misschien meer voor Bruce kwamen (ik zou best gaan als bruce optrad)twitter:AFP twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 02:48:35Bruce Springsteen performs at a Hillary #Clinton #Election2016 rally attended by some 40,000 people in Philadelphia… https://t.co/fDDoLXsxMe reageer retweet
I hear you maar hij is een libertariėr, vandaar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:49 schreef Moira. het volgende:
[..]
"Wat is Aleppo?" "Wie zijn de wereldleiders?"
Die is in de atlas aan het opzoeken waar al die steden in het nieuws liggen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, als ontwikkelaar en 'bouwer' kom je echt wel in aanraking met de echte wereld. Constant onderhandelen met aannemers die jou proberen te slim af te zijn, verantwoordelijk zijn voor duizenden werknemers, goede grip op hoe de wereld werkt en daar op inspelen. Trump zegt zelf ook wel eens dat ''wealthy people don't like me, it's the people that drive the taxi's that do''. Veel meer een 'man van het volk' in mijn ogen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het is idd meer de vraag geworden wie de meeste 'diskwalificerende kenmerken' heeft, en dan gaat Trump toch echt met die 'prijs' naar huis. Dat hij überhaupt genomineerd is vind ik bizar. Iemand buiten het systeem die niet politiek correct is, prima. Maar specifiek Trump, een kerel die nooit van z'n leven een connectie heeft gehad met de 'echte wereld' en zelfs nog geen samenhangend antwoord kan geven als je hem vraagt wat zijn lievelingseten is. Nee, dan 100% liever Clinton. Die heeft tenminste nog diplomatieke vaardigheden en heeft tenminste wat te zeggen ten opzichte van andere wereldleiders. Niemand zou Trump serieus nemen, zie 'm al met inbreng komen in de VN
I knowquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
I hear you maar hij is een libertariėr, vandaar.
Johnson is de oom die wiet meebrengt naar een familiedag.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Te gemakkelijk. Zo had hij gemakkelijk veel meer kunnen doen in North Dakota en Flint in de afgelopen maanden, het waren niet de Republikeinen die dat onmogelijk maakten, dat was Obama die dat soort zaken niet belangrijk genoeg vond. Idem voor drones en Fracking, zijn keuzes. Je kan niet eeuwig het excuus gebruiken dat de Republikeinen je pesten. Dat geldt voor Obamacare en voor dat gedoe met die rechter (en inderdaad Guantanamo) maar niet voor alles .quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:46 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Minder dan hij had kunnen doen als Republikeinen grote beslissingen niet steeds zouden blokkeren.
Senate Blocks One Of The Last Pathways To Closing Guantanamo
De Obama tijd zal toch relatief positief gezien worden na Bush jr.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is leuk maar dat maakt hem geen betere president. Hetzelfde verhaals als bij Rutte.
Ik ben het héél erg niet met je eensquote:Op dinsdag 8 november 2016 02:50 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Mwah, als ontwikkelaar en 'bouwer' kom je echt wel in aanraking met de echte wereld. Constant onderhandelen met aannemers die jou proberen te slim af te zijn, verantwoordelijk zijn voor duizenden werknemers, goede grip op hoe de wereld werkt en daar op inspelen. Trump zegt zelf ook wel eens dat ''wealthy people don't like me, it's the people that drive the taxi's that do''. Veel meer een 'man van het volk' in mijn ogen.
Ik denk ook dat als je naar zijn bedrijf kijkt dat hij diplomatiek gewoon sterk is. Grote, internationale deals op het hoogste niveau ga je niet goed doen als je een diplomatieke idioot bent (zoals de media hem hebben neer gezet).
Ik vind het jammer dat de media zijn persoon niet eerlijker belicht hebben. Het levensverhaal van Trump laat duidelijk iemand zien die door talent en hard werk zeer succesvol is geworden, erg gul is met zijn tijd en geld, begrijpt hoe de wereld werkt. Misschien wel de grootste karaktermoord ooit.
Dat zijn de beste.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Johnson is de oom die wiet meebrengt naar een familiedag.
Had hem bijna getweet maar zie nu dat ik de crosstabs verkeerd interpreteer dat neemt de kandidaat als 100% ipv de racial groep.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Michigan ook even gechecked, 5.65% die getallen slaan nergens op. (ik geef jou niet de schuld)
De invloed die je kan uitoefenen als president in 1 termijn (of 2) op de geschiedenis cq koers van een land wordt dan ook hogelijk overschat....quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom het is een grote poppenkast.
Oorlog in Libiė, Obamacare, verlengen van de PATRIOT Act, deportatie van miljoenen mensen, TPP, verdubbeling van de staatsschuld (al heeft de president daar relatief weinig controle over) en natuurlijk de 2012 NDAA:quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heksenjacht op Assange en Snowden, drones, nog meer drones, natives laten mishandelen in North Dakota, mensen in Flint laten creperen door loodvergiftiging, tijdelijke belastingverlaging voor de rijkste mensen permanent gemaat en nog wat meer.
Ook een paar positieve puntjes (Iran en Cuba) maar hij was en is zeker niet progressief. Maar goed, dat bleek al uit het feit dat het Podesta-clubje achter zijn campagne zat.
quote:On December 31, 2011, President Obama signed the National Defense Authorization Act (NDAA), codifying indefinite military detention without charge or trial into law for the first time in American history. The NDAA’s dangerous detention provisions would authorize the president — and all future presidents — to order the military to pick up and indefinitely imprison people captured anywhere in the world, far from any battlefield.
The breadth of the NDAA’s worldwide detention authority violates the Constitution and international law because it is not limited to people captured in an actual armed conflict, as required by the laws of war. Under the Bush administration, similar claims of worldwide detention authority were used to hold even a U.S. citizen captured on U.S. soil in military custody, and many in Congress assert that the NDAA should be used in the same way. The ACLU does not believe that the NDAA authorizes military detention of American citizens or anyone else in the United States. Any president’s claim of domestic military detention authority under the NDAA would be unconstitutional and illegal. Nevertheless, there is substantial public debate around whether the NDAA could be read even to repeal the Posse Comitatus Act and authorize indefinite military detention without charge or trial within the United States.
Although President Obama issued a signing statement saying he had “serious reservations” about the NDAA’s detention provisions, the statement only applies to how his administration would use them, and would not affect how the law is interpreted by subsequent administrations. The provisions – which were negotiated by a small group of members of Congress, in secret, and without proper congressional review – are inconsistent with fundamental American values.
Both Congress and the president need to clean up the mess they have created. No one should live in fear of this or any future president misusing the NDAA’s detention authority. The NDAA’s detention provisions must be repealed.
Clinton heeft van begin af aan een slechte band met de media gehad. Het is niet haar natuurlijke sterkte en ze had nogal een gevecht te leveren met christelijk Amerika (wat haar niet populair maakte). Als alles wat je doet onder een vergrootglas komt te liggen ga je dingen proberen te verbergen, verdraaien en liegen. Nee, dat is niet goed, maar het is niet alleen maar haar schuld.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:35 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Clinton is zeer intelligent en getalenteerd (heeft ook wel veel te danken gehad aan haar man die al vroeg Minister van Justitie was), maar heeft ook duidelijk diskwalificerende kenmerken: geen connectie met de echte wereld, geen consistentie, leugenachtig over de verkeerde dingen, corrupt, harteloos, neiging zichzelf te omringen met ongepaste mensen, omgeven door schandalen.
Ik denk dat ze tussen de jaren '70 en nu heel erg veranderd is. Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik haar misschien wel geschikt zou achten voor een (hoge) beleidsfunctie, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om het leven van bepaalde mensen te vernietigen die een fractie hebben gedaan van wat Clinton deed en haar te promoveren.
Wat een onzin. Flint is door de republikeinen daar in de staat ontzettend traag en slecht aangepakt, weinig wat de president daar aan kan doen. Of zou een Bernie zich ineens overal op lokaal niveau tegenaan gaan bemoeien?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Te gemakkelijk. Zo had hij gemakkelijk veel meer kunnen doen in North Dakota en Flint in de afgelopen maanden, het waren niet de Republikeinen die dat onmogelijk maakten, dat was Obama die dat soort zaken niet belangrijk genoeg vond. Idem voor drones en Fracking, zijn keuzes. Je kan niet eeuwig het excuus gebruiken dat de Republikeinen je pesten. Dat geldt voor Obamacare en voor dat gedoe met die rechter (en inderdaad Guantanamo) maar niet voor alles .
quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
I hear you maar hij is een libertariėr, vandaar.
Ronald Reagan blijft mooi voorbeeld.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De invloed die je kan uitoefenen als president in 1 termijn (of 2) op de geschiedenis cq koers van een land wordt dan ook hogelijk overschat....
Je bent en blijft slechts een korreltje zand in de strand van de geschiedenis.
Alleen met haar stem voor de oorlog in Irak wint Clinton dit al.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:42 schreef Moira. het volgende:
Het is idd meer de vraag geworden wie de meeste 'diskwalificerende kenmerken' heeft, en dan gaat Trump toch echt met die 'prijs' naar huis.
Die maakte zijn praatjes ook niet waar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ronald Reagan blijft mooi voorbeeld.
Zou je echt voor Trump stemmen dan?quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Alleen met haar stem voor de oorlog in Irak wint Clinton dit al.
Let's bomb them.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die maakte zijn praatjes ook niet waar.
Een beetje hetzelfde als Wim Kok die voor Shell aan de slag ging gok ik. Omdat het toen nog een niet te winnen gevecht was. Dat heeft ze niet gedaan, niet qua nalatigheid in ieder geval. Anders hadden die Republikeinen daar echt wel een zaak van weten te maken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat deed ze eigenlijk in het bestuur van WalMart, waarom was ze tegen het homohuwelijk en waarom stortte ze Libiė in volkomen chaos?
En de oorlog in Irak blijft natuurlijk ook een 'dingetje'.
Mwa ze hadden allang een zaak kunnen maken, maar ik heb sterk het idee dat bepaalde partijen het wel goed vinden zo. 650.000 emails controleren in een paar dagen, tuurlijk johquote:Op dinsdag 8 november 2016 03:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde als Wim Kok die voor Shell aan de slag ging gok ik. Omdat het toen nog een niet te winnen gevecht was. Dat heeft ze niet gedaan, niet qua nalatigheid in ieder geval. Anders hadden die Republikeinen daar echt wel een zaak van weten te maken.
En ze is een beetje hawkish, nou en.
Nee joh, ben je gek?quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:00 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zou je echt voor Trump stemmen dan?
Ik had het liever anders gezien maar ik als ik zou moeten stemmen zou ik toch echt Clinton stemmen
Ander voordeel is dat Trump weldegelijk goede relaties wil onderhouden met o.a. Rusland.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:01 schreef Moira. het volgende:
Enige voordeel dat uit een Trump-presidentschap zou komen is de voorname rol die Ivanka in zou nemen. Da's gewoon een progressieve intelligente en mooie vrouw.
Een paar honderd duizend mensen over de kling jagen, wat doet dat er nu helemaal toe?quote:
Is dat serieus?quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:01 schreef Moira. het volgende:
Enige voordeel dat uit een Trump-presidentschap zou komen is de voorname rol die Ivanka in zou nemen. Da's gewoon een progressieve intelligente en mooie vrouw.
De deportatie was ik even vergeten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oorlog in Libiė, Obamacare, verlengen van de PATRIOT Act, deportatie van miljoenen mensen, TPP, verdubbeling van de staatsschuld (al heeft de president daar relatief weinig controle over) en natuurlijk de 2012 NDAA:
[..]
Gezellig paardrijden samen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ander voordeel is dat Trump weldegelijk goede relaties wil onderhouden met o.a. Rusland.
Dit jaquote:Op dinsdag 8 november 2016 03:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee joh, ben je gek?![]()
Het idee alleen al dat ik op een van die psychopaten zou stemmen.Ik zou de rest van mijn leven onder de douche doorbrengen en me dan nog vies voelen.
Dat mag.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:53 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ben het héél erg niet met je eensIn mijn ogen laat zijn gehele geschiedenis compleet het tegenovergestelde zien
Ja, het afschaffen van habeas corpus (recht op een spoedig en eerlijk proces) is misschien nog wel het meest beschamende wat Obama heeft gedaan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Oorlog in Libiė, Obamacare, verlengen van de PATRIOT Act, deportatie van miljoenen mensen, TPP, verdubbeling van de staatsschuld (al heeft de president daar relatief weinig controle over) en natuurlijk de 2012 NDAA:
[..]
LOL.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:58 schreef skysherrif het volgende:
fuck it ik post hem even hier, haal zo maar weg euri
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/57105
Daarom betalen ze haar ook. Zij is een investering voor belangen van anderen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:05 schreef Poepz0r het volgende:
Als je de documentaire van bijvoorbeeld De Moord Op Fortuyn bekijkt van BNN gaan je ogen wel open. Er zit zoveel meer achter dan wij als kiezer/kijker weten. Ik ben ervan overtuigd dat Clinton MOET winnen van bepaalde organisaties etc.
Zoals mijn opa vroeger al zei; Regeringen zijn slechts poppetjesquote:Op dinsdag 8 november 2016 03:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Daarom betalen ze haar ook. Zij is een investering voor belangen van anderen.
Ik snap wel wat je bedoelt, en ik heb me er ook wat dieper over ingelezen. Mijn conclusie was dat ik met mijn initiėle gedachte dat 'ie een dikke mongool was toch redelijk goed zatquote:Op dinsdag 8 november 2016 03:04 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat mag.
Toen ik eerst de race een beetje begon te volgen dacht ik dat hij een dikke mongool was. Ben toen direct naar hem gaan luisteren in zijn toespraken zonder filter van de media. Zijn levensverhaal opgezocht: zeer succesvol en ontzettend veel mensen die hem goed kennen en alleen maar lof voor hem hebben, kinderen zijn goede mensen. Ik vind het nog altijd heel bijzonder dat iemand op zo'n positie met zo'n grote sociale cirkel zo weinig echte vijanden heeft gemaakt (dan tel ik niet de opportunisten die een maand voor de verkiezing tevoorschijn getoverd werden).
Hillary's dreigementen naar Rusland en haar krankzinnige steun voor een no-fly zone in Syriė zijn heel erg gevaarlijk. Wat Trump op dat gebied gezegd heeft klinkt beter, maar hoe serieus je dat moet nemen is natuurlijk de vraag.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ander voordeel is dat Trump weldegelijk goede relaties wil onderhouden met o.a. Rusland.
Wim Kok was een vakbondsleider, HC was een unionbuster. Groter kan het verschil niet zijn!quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:00 schreef Euribob het volgende:
Een beetje hetzelfde als Wim Kok die voor Shell aan de slag ging gok ik.
Het is vrij simpel in ons systeem, er is een grondwet, de politiek gaat daar creatief met om en grote multinationals zijn de echte machthebbers.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zoals mijn opa vroeger al zei; Regeringen zijn slechts poppetjesMensen onderschatten organisaties als de vrijmetselarij etc etc.
Die ging vreemd na zijn politieke loopbaan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wim Kok was een vakbondsleider,
Podesta: "'She's got bad instincts."quote:
Succes.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:12 schreef heiden6 het volgende:
Als je trouwens echt levensmoe wilt worden moet je dit helemaal gaan volgen:
52 uur lang Alex Jones.![]()
![]()
![]()
![]()
Jouw opa had gelijk, alleen gaat het om de multinationals en banken en zo.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zoals mijn opa vroeger al zei; Regeringen zijn slechts poppetjesMensen onderschatten organisaties als de vrijmetselarij etc etc.
Hij is een keiharde zakenman en zal in zijn carričre veel mensen op financieel gebied boos hebben gemaakt. Dit zie ik niet als slechte eigenschap voor een president (stiekem wel als goed).quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, en ik heb me er ook wat dieper over ingelezen. Mijn conclusie was dat ik met mijn initiėle gedachte dat 'ie een dikke mongool was toch redelijk goed zat
Verhalen van oud-werknemers, ex-vrienden, kennissen, billionaire-collega's, deelneemsters aan Miss verkiezingen, etc. (en dan verhalen van voor 2015) die vertellen dat het een arrogante en egocentrische lul is die 't allemaal voor z'n eigen zak doet en je laat vallen als 'ie je niet meer nodig heeft, etc.
Ik denk dat de laatste ~1,5 jaar wel laat zien dat hij dit niet voor de lol doet. De misbruik die hij ervaart op zoveel fronten hakt er wel in.quote:Van mij mag hij prima z'n egocentrische rijkeluis leventje leiden,
Hij is vooral anders dan de politici die we gewend zijn. Is dat zo slecht? Het lijkt me heerlijk als een president een keer geen blad voor de mond neemt (op de juiste momenten).quote:maar toch echt liever niet als president van een wereldmacht..Hij blijft imo ook keer op keer bewijzen dat hij gewoon niet geschikt is voor een politieke rol.
Altijd beter dan die Hillary.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Podesta: "'She's got bad instincts."
Sander: "She's got a bad judgement."
Daarna wijzend op Wikileaks.
HIj doet niets anders dan steeds dezelfde losse zinnen herhalen, hij is geen begaafde spreker om het zachtjes uit te drukken maar die ingestudeerde zinnen bevallen zijn stemmers wel goed.
Tussen 2 en 4 denk ik zoiets.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:17 schreef borbit het volgende:
Ze gaan morgen stemmen? Hoe laat is het dan op onze tijd bekend welke idioot heeft gewonnen?
Egoļsme is in de meeste gevallen een vereiste als je rijk en succesvol wil worden. Denk je dat Clinton ook maar een haar beter is?quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, en ik heb me er ook wat dieper over ingelezen. Mijn conclusie was dat ik met mijn initiėle gedachte dat 'ie een dikke mongool was toch redelijk goed zat
Verhalen van oud-werknemers, ex-vrienden, kennissen, billionaire-collega's, deelneemsters aan Miss verkiezingen, etc. (en dan verhalen van voor 2015) die vertellen dat het een arrogante en egocentrische lul is die 't allemaal voor z'n eigen zak doet en je laat vallen als 'ie je niet meer nodig heeft, etc.
Van mij mag hij prima z'n egocentrische rijkeluis leventje leiden, maar toch echt liever niet als president van een wereldmacht..Hij blijft imo ook keer op keer bewijzen dat hij gewoon niet geschikt is voor een politieke rol.
check opquote:Op dinsdag 8 november 2016 03:17 schreef borbit het volgende:
Ze gaan morgen stemmen? Hoe laat is het dan op onze tijd bekend welke idioot heeft gewonnen?
Ook bij Gore waren er de nodige problemen. Je zou iemand zoals Sanders of Stein moeten hebben, dat had de 'oorlog' (eerder een invasie of aanval) wel voorkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hillary's dreigementen naar Rusland en haar krankzinnige steun voor een no-fly zone in Syriė zijn heel erg gevaarlijk. Wat Trump op dat gebied gezegd heeft klinkt beter, maar hoe serieus je dat moet nemen is natuurlijk de vraag.
Weten jullie dit nog?
(Overigens, iets anders wat waarschijnlijk nog veel meer mensen zijn vergeten dan bovenstaande: Why President Gore might have gone into Iraq after 9/11, too.
Ook bijvoorbeeld Woodrow Wilson voerde campagne als 'peace candidate' en mengde zich vervolgens in WO1.
Alles wijst erop dat het weinig uitmaakt. Wat politici tijdens de campagne zeggen, dient er alleen toe om verkozen te worden.
Rond 02:00 uur krijgen we de eerste staat te horen (Indiana).quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:17 schreef borbit het volgende:
Nee die wil te graag nog.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Egoļsme is in de meeste gevallen een vereiste als je rijk en succesvol wil worden. Denk je dat Clinton ook maar een haar beter is?
als stein meer dan 5 procent krijgt neem ik een maand lang een jill UIquote:Op dinsdag 8 november 2016 03:21 schreef Watashiwa het volgende:
Zou lachen zijn als Stein wint ( volgens poll zou ik op haar moeten stemmen, een procent verschil met Clinton)
Als twee honden vechten om een been, loopt de derde er mee heen...
Dit is toch wel heel simplistisch. De consensus onder Amerikaanse politieke commentatoren is toch wel dat Obama nooit uitblonk in het smeden van coalities of het willen sluiten van deals. Bill Clinton moest ook samenwerken met Republikeinen, maar hem lukte dat wel. Geven en nemen. Hogere belastingen in ruil voor hervormingen van uitkeringen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat zou hij in de eerste 100 dagen doen ja
Maar toch, Obama is echt een verademing van een president geweest. Tenminste iemand waar het volk zich mee kan relateren.
En eerlijk, het lijkt me ook behoorlijk lastig om überhaupt iets klaar te spelen als president als het senaat en het huis je constant in de weg zitten, en alles afwijzen alleen omdat het van een democraat komt
Kunnen we niet Ernie als president krijgen in plaats van Trump of HC? Wat een vooruitgang zou dat zijn.quote:
Ik een jaar lang.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
als stein meer dan 5 procent krijgt neem ik een maand lang een jill UI
Attorney general van de staat Arkansas, bedoel je? Ongeveer net zoveel inwoners als wat Gelderland, Noord-Brabant? Wat voor voordeel is dat geweest voor haar specifiek? Ze was toen partner in een lawfirm, kreeg je uiteindelijk Whitewater debacle door stukje verderop.quote:Op dinsdag 8 november 2016 02:35 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
En de banken zijn in handen van leden van de vrijmetselarij etc etcquote:Op dinsdag 8 november 2016 03:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jouw opa had gelijk, alleen gaat het om de multinationals en banken en zo.
Echt succesvolle mensen wagen zich niet aan deze kermis, die regelen het op hun manier.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Attorney general van de staat Arkansas, bedoel je? Ongeveer net zoveel inwoners als wat Gelderland, Noord-Brabant? Wat voor voordeel is dat geweest voor haar specifiek? Ze was toen partner in een lawfirm, kreeg je uiteindelijk Whitewater debacle door stukje verderop.
Wrs bedoel je dat ze voordeel heeft omdat ze 1) echtgenote van de gouverneur van Arkansas was, 2) echtgenote van de president van de VS, 3) senator van NY-state en 4) Secretary of state voor 4 jaar was?
Ja, en Bill was ook even een korte tijd attorney general van de staat Arkansas, klopt.
Ja, nee, net als Trump? Waarom waagt-ie zich er dan aan als hij zo succesvol is en nu 70?quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Echt succesvolle mensen wagen zich niet aan deze kermis, die regelen het op hun manier.
Ik stem op Bert dan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kunnen we niet Ernie als president krijgen in plaats van Trump of HC? Wat een vooruitgang zou dat zijn.
Zoals ik het lees op Wikipedia was haar man een paar maanden Minister van Justitie van de staat Arkansas voordat Clinton toetrad tot de Rose Law Firm (en haar carričre echt begon).quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Attorney general van de staat Arkansas, bedoel je? Ongeveer net zoveel inwoners als wat Gelderland, Noord-Brabant? Wat voor voordeel is dat geweest voor haar specifiek? Ze was toen partner in een lawfirm, kreeg je uiteindelijk Whitewater debacle door stukje verderop.
Wrs bedoel je dat ze voordeel heeft omdat ze 1) echtgenote van de gouverneur van Arkansas was, 2) echtgenote van de president van de VS, 3) senator van NY-state en 4) Secretary of state voor 4 jaar was?
Ja, en Bill was ook even een korte tijd attorney general van de staat Arkansas, klopt.
Misschien omdat ie zijn kans ziet om in geschiedenisboek te komen?quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nee, net als Trump? Waarom waagt-ie zich er dan aan als hij zo succesvol is en nu 70?
Oh, je denkt dat omdat-ie even attorney general was van Arkansas dat-ie haar okee heeft gegeven om daar in de maatschap te komen en dat daarna het balletje ging rollen? Mwaoh, is niet aan de attorney general om iemand af te wijzen in een private company, zoals een lawfirm is. Just pass the barr.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Zoals ik het lees op Wikipedia was haar man een paar maanden Minister van Justitie van de staat Arkansas voordat Clinton toetrad tot de Rose Law Firm (en haar carričre echt begon).
Tja, kan, blijf het lame vinden. Reagan had wel een sort of idea en ideaal lekker tegen die jaren 70 ingaan, van Trumpie is het allemaal geleuter wat ik hoor, stukje hiervan genomen en daarvan en hij spreekt als een VMBO'er.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Misschien omdat ie zijn kans ziet om in geschiedenisboek te komen?
Klopt, is voor mij ook de eerste keer dat ik moeite heb met de democratische kandidaat en volg het al heel lang. (Anderhalf jaar geleden nog niet eigenlijk trouwens.)quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het traditionele conservatieve kamp heeft moeite met Trump, veel trouwe democraten zien Hillary ook niet zitten.
Tja, mijn idee idd, maar dat kan niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
In dit geval, doe Obama nog 4 jaar en kies voor de senaat en nog zo'n kamer daar.
Aardige gozer idd. Zal niet himmelhochjauchend zijn bij alles wat hij gedaan heeft, maar hij had wel een puinhoop geėrfd van Georgie zeg.quote:
Op papier draait de economie weer aardig daar alhoewel ze er niet overal iets van merken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aardige gozer idd. Zal niet himmelhochjauchend zijn bij alles wat hij gedaan heeft, maar hij had wel een puinhoop geėrfd van Georgie zeg.
Slechtste herstel ooit en de nieuwe banen zijn van lage kwaliteit (part-time, lage lonen).quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op papier draait de economie weer aardig daar alhoewel ze er niet overal iets van merken.
Trump gaat dat veranderen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:56 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Slechtste herstel ooit en de nieuwe banen zijn van lage kwaliteit (part-time, lage lonen).
Wat is het plan van Trump om full time bannen te creėren die ook nog eens hoge lonen hebben?quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:56 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Slechtste herstel ooit en de nieuwe banen zijn van lage kwaliteit (part-time, lage lonen).
Zelfde een beetje als hier, in met name die blue collar states. Gaat zo'n Trump daar op in ouwehoeren met een beetje protectie, een beetje investeren weer in het eigen land, belasting omlaag (beginnend bij de hogere schalen uiteraard), beetje trickle-downen en supplyside-economics. En wij zijn de beste en ik ben de beste. Beetje hetzelfde als Greetje hier en je weet dat het nooit wat wordt. Juist die blue collar workers moeten slimmer zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op papier draait de economie weer aardig daar alhoewel ze er niet overal iets van merken.
Ja hij geeft zelf het goede voorbeeld al.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:02 schreef Tweek het volgende:
[..]
Wat is het plan van Trump om full time bannen te creėren die ook nog eens hoge lonen hebben?
Meer een blonde mafketel, ow wacht dat zijn ze alle 2.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:06 schreef Tweek het volgende:
Nog een dag en dan weten we of een land kiest voor een nieuwe Hitler of niet. Wordt spanned.
twitter:washingtonpost twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 04:28:05A disabled boy was booted from a Trump rally. The next day, he got to meet President Obama.https://t.co/Rwx8z8lLWi reageer retweet
Daar trappen ze hun eigen mensen in elkaar om maar te laten zien dat ze goed zijn. Trump supporrters zijn het uitschot van de maatschappij. Roep wapen en ze willen iemand dood maken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:29 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:washingtonpost twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 04:28:05A disabled boy was booted from a Trump rally. The next day, he got to meet President Obama.https://t.co/Rwx8z8lLWi reageer retweet
Alleen in jouw droomwereld. Net zoals in Nederland is het in de VS vooral links tuig dat gewelddadig is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:32 schreef Tweek het volgende:
[..]
Daar trappen ze hun eigen mensen in elkaar om maar te laten zien dat ze goed zijn. Trump supporrters zijn het uitschot van de maatschappij. Roep wapen en ze willen iemand dood maken.
Het meeste tuig heeft schijt aan politiek en hosselt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alleen in jouw droomwereld. Net zoals in Nederland is het in de VS vooral links tuig dat gewelddadig is.
Inderdaad. Trump die tot geweld staat op te roepen, en z'n volgelingen, zo links als de pest.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alleen in jouw droomwereld. Net zoals in Nederland is het in de VS vooral links tuig dat gewelddadig is.
Dat trailerspul laat zich alles wijsmaken wanneer het tegen Wall Street en Washington is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Inderdaad. Trump die tot geweld staat op te roepen, en z'n volgelingen, zo links als de pest.
Jij woont toch in de VS? Wat respectloos om zo over de helft van de bevolking te praten van een land dat jou als gast verwelkomt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Inderdaad. Trump die tot geweld staat op te roepen, en z'n volgelingen, zo links als de pest.
Maximaal 30% en aangezien die al tegen 50% van hun eigen bevolking zijn ben ik dus eigenlijk voor 120% van de bevolking.quote:Op dinsdag 8 november 2016 05:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij woont toch in de VS? Wat respectloos om zo over de helft van de bevolking te praten van een land dat jou als gast verwelkomt.
Trump is toch nogal roekeloos wat betreft het accepteren van de verkiezingsresultaten? Dat was toch vrij slecht van hem? Is dat nou zo moeilijk om toe te geven?quote:Op dinsdag 8 november 2016 05:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij woont toch in de VS? Wat respectloos om zo over de helft van de bevolking te praten van een land dat jou als gast verwelkomt.
Werkelijk? Wat doe je daar voor werk?quote:Op dinsdag 8 november 2016 05:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
Trump is toch nogal roekeloos wat betreft het accepteren van de verkiezingsresultaten? Dat was toch vrij slecht van hem? Is dat nou zo moeilijk om toe te geven?
ps Ja ik woon ook in de vs maar ben niet te gast. Wat dat dan ook betekent.
Je moet niet alles geloven wat de propagandamedia je vertellen. Van de week zag ik Obama nog suggereren dat "the system rigged was". Er zijn talloze videos te vinden waar democraten, inclusief Hillary, zeggen dat "the system rigged is". Word je nou nooit moe van dat meten me twee maten of denk je dat de rest infantiel is en het niet door heeft?quote:Op dinsdag 8 november 2016 05:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
Trump is toch nogal roekeloos wat betreft het accepteren van de verkiezingsresultaten? Dat was toch vrij slecht van hem? Is dat nou zo moeilijk om toe te geven?
Oh, was jij dat.quote:ps Ja ik woon ook in de vs maar ben niet te gast. Wat dat dan ook betekent.
Maar ja, als ze nu ook zo zou zijn, zou dat betekenen dat ze zijn beleid blind blijft volgen. Zal die niet erg vinden.quote:
Ik ben bang van niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:04 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maar ja, als ze nu ook zo zou zijn, zou dat betekenen dat ze zijn beleid blind blijft volgen. Zal die niet erg vinden.
Biotech.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Werkelijk? Wat doe je daar voor werk?
Maar de huis verkiezingen zijn daadwerkelijk rigged. Dat is veel beter gedocumenteerd dan die Trump beschuldigingen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat de propagandamedia je vertellen. Van de week zag ik Obama nog suggereren dat "the system rigged was". Er zijn talloze videos te vinden waar democraten, inclusief Hillary, zeggen dat "the system rigged is". Word je nou nooit moe van dat meten me twee maten of denk je dat de rest infantiel is en het niet door heeft?
Het gaat me er nog geeneens om of het systeem rigged is of niet. Het gaat me erom hoe erop gereageerd wordt. Bij de NOS (en ook CNN) wisten ze te vertellen dat dat wel het ergste is wat je kan doen (vertellen dat het systeem rigged is) en vervolgens, surprise, suprise, duiken er allerlei video's op waar democraten nu en in het verleden vertellen dat het systeem rigged is. Blijkbaar is het alleen ondemocratisch, gevaarlijk, oneerlijk, desastreus als een republikein vertelt dat het systeem rigged is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:20 schreef Broomer het volgende:
[..]
Maar de huis verkiezingen zijn daadwerkelijk rigged. Dat is veel beter gedocumenteerd dan die Trump beschuldigingen.
Huis districten zijn verschrikkelijk ge-gerrymandered.
"Republicans drew 193 House districts by themselves after 2010, Democrats just 44.
In 2012, the first election that was run using these new maps, Democratic House candidates earned 1.4 million more votes than Republicans, but Republicans kept the majority nevertheless. Michigan gave 240,000 more votes to Democratic House candidates, but sent nine Republicans and five Democrats to Washington. Pennsylvania favored the Democrats by nearly 100,000 votes, but the sophisticated new lines returned a delegation that somehow broke 13 to 5 for the GOP."
http://www.salon.com/2016(...)ican-house-majority/
Dat klopt toch gewoon niet?
Kan je wel zeggen dat ik een bias heb, en dan heb je gelijk. Maar daar gaat het helemaal niet om -- het gaat om het bewijs. Niet of ik dat, als Clinton supporter, aanlever.
En hebben ze er ook bij verteld dat ze het resultaat mogelijk niet gaan accepteren?quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het gaat me er nog geeneens om of het systeem rigged is of niet. Het gaat me erom hoe erop gereageerd wordt. Bij de NOS (en ook CNN) wisten ze te vertellen dat dat wel het ergste is wat je kan doen (vertellen dat het systeem rigged is) en vervolgens, surprise, suprise, duiken er allerlei video's op waar democraten nu en in het verleden vertellen dat het systeem rigged is. Blijkbaar is het alleen ondemocratisch, gevaarlijk, oneerlijk, desastreus als een republikein vertelt dat het systeem rigged is.
Het antwoord is waarschijnlijk nee, maar dat zal ik van niemand horen hier. Want intellectuele integriteit.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:29 schreef Broomer het volgende:
[..]
En hebben ze er ook bij verteld dat ze het resultaat mogelijk niet gaan accepteren?
Is die vraag ooit gesteld toen die Democraten dat zeiden? Bijvoorbeeld: "President Obama, u zegt net dat zwarte Amerikanen soms gedwarsboomd worden om te stemmen, accepteert u dat?"quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:31 schreef Broomer het volgende:
[..]
Het antwoord is waarschijnlijk nee, maar dat zal ik van niemand horen hier. Want intellectuele integriteit.
Als het ja is, dan vind ik de uitspraken van die persoon ook zeer kwalijk.
Weet ik niet. Ga ik ook niet opzoeken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Is die vraag ooit gesteld toen die Democraten dat zeiden? Bijvoorbeeld: "President Obama, u zegt net dat zwarte Amerikanen soms gedwarsboomd worden om te stemmen, accepteert u dat?"
Dus jij vindt het totaal begrijpelijk dat na alles wat er gebeurd is, alles wat er bekend is worden over Trump, Bernie, Hillary, de DNC, de media, enz een presidentskandidaat onvoorwaardelijk "ja" moet zeggen dat hij de uitslag accepteert, hoeveel er ook gesjoemeld wordtquote:Op dinsdag 8 november 2016 06:44 schreef Broomer het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ga ik ook niet opzoeken.
Deze vraag is overigens niet hetzelfde als de vraag die aan trump gesteld werd.daarin ging het om het accepteren van de verkiezingsresultaten, niet om het accepteren van voter suppression.
Wat heeft de democratische primary hier nou mee te maken? Volkomen andere regels. Volkomen andere organisatie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus jij vindt het totaal begrijpelijk dat na alles wat er gebeurd is, alles wat er bekend is worden over Trump, Bernie, Hillary, de DNC, de media, enz een presidentskandidaat onvoorwaardelijk "ja" moet zeggen dat hij de uitslag accepteert, hoeveel er ook gesjoemeld wordt
Hij tekent ook niet van te voren bezwaar aan. Hij houdt die optie openquote:Op dinsdag 8 november 2016 06:52 schreef Broomer het volgende:
[..]
Wat heeft de democratische primary hier nou mee te maken? Volkomen andere regels. Volkomen andere organisatie.
En nee, je gaat niet zeggen dat je nog niet weet of je je bij de uitslag neer gaat leggen. Als er duidelijk gesjoemeld wordt, dan mag hij bezwaar aantekenen, maar niet daarvoor.
New Hampshire is sowieso blauw eind van de dag.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:48 schreef Broomer het volgende:
Eerste resultaten binnen: Hillary krijgt twee keer zoveel stemmen als trump. Als dat zo doorgaat, wordt het een landslide van epische proporties!
http://www.cnn.com/2016/1(...)ults-2016/index.html
Romney met 12,5% van de vote!quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:48 schreef Broomer het volgende:
Eerste resultaten binnen: Hillary krijgt twee keer zoveel stemmen als trump. Als dat zo doorgaat, wordt het een landslide van epische proporties!
http://www.cnn.com/2016/1(...)ults-2016/index.html
Ik ben daar nog niet 100% van overtuigd, om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
New Hampshire is sowieso blauw eind van de dag.
Iemand heeft lekker vier jaar een tukkie gedaan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Romney met 12,5% van de vote!
Ik ook niet hoor. Was een beetje etterig bedoeld.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:15 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik ben daar nog niet 100% van overtuigd, om eerlijk te zijn.
Podesta en zijn broer hebben Madeleine Mccann ontvoerd. Blijkbaar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 03:31 schreef Ryan3 het volgende:
Krijgen we rond deze tijd niet een nieuwtje van Assange btw?
Zelfs romney heeft nog een kans op die 4.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Was een beetje etterig bedoeld.
Ik hoop het in ieder geval. Het zijn uiteindelijk 4 kiesmannen. Florida, Ohio en Pensylvannia zijn stukken belangrijker.
New Hampshire is dus al zo goed als zeker binnen voor Clintonquote:In de dorpjes Dixville Notch en Hart's Location, in New Hampshire, zijn de eerste stembureaus vandaag geopend. Inwoners konden vlak na middernacht gaan stemmen. Bij de laatste volkstelling in 2010 had Dixville Notch twaalf inwoners, Hart's Location had er 41.
De uitslag van Dixville is ook al meteen bekend: volgens Amerikaanse media gaat Hillary op kop met vier stemmen. Trump kreeg er twee.
Ik moet zeggen, het bewijs is wel eng.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:19 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Podesta en zijn broer hebben Madeleine Mccann ontvoerd. Blijkbaar.
Yep. Na de verkiezingen in verdiepen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, het bewijs is wel eng.
Die schetsen lijken sprekend. Ze waren daar in de buurt rond die tijd.
Er is een foto met John en een meisje dat bizar veel lijkt op McCan hoe ze er nu uit zou zien.
Waarom?quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:02 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Yep. Na de verkiezingen in verdiepen.
Sommige zijn al open.quote:
Sommige zijn zelfs al gesloten omdat iedereen om middernacht had gestemd!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |